neprihlásený Sobota, 5. júla 2025, dnes má meniny Cyril, Metod
Tesla stagnuje, opäť vyrobila a dodala menej vozidiel ako na nedávnom vrchole

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 2.7.2025


Automobilka Tesla naďalej stagnuje a aj v druhom štvrťroku tohto roka vyrobila a dodala výrazne menej vozidiel ako sú jej rekordné čísla za štvrťrok.

Vyplýva to z oznámenia automobilky.

Tesla donedávna výrazne rástla a zvyšovala počet vyrábaných vozidiel. Trend sa zastavil v prvom štvrťroku 2024, kedy avizovala viaceré dôvody zníženia počtu vyrobených a dodaných vozidiel ako úpravu výroby pre aktualizovaný Model 3, problémy s prepravou kvôli konfliktu v Červernom mori a problémy kvôli sabotáži podpaľačským útokom v Gigafactory v Berlíne.

Tesla je ale pod tlakom aj kvôli silnejúcej konkurencii a oslabujúcemu dopytu, ku ktorému v tomto roku zrejme prispela minimálne na niektorých trhoch aj reakcia na politickú angažovanosť Elona Muska. Nakoniec v minulom roku Tesla prvýkrát vyrobila menej áut ako v predchádzajúcom roku, keď vyrobila celkovo 1.77 milióna vozidiel oproti 1.85 miliónu v roku 2023.

V druhom štvrťroku tohto roka vyrobila 410.2-tisíc vozidiel, z toho 396.8-tisíc vozidiel Model 3 a Y, a dodala 384.1-tisíc vozidiel, z toho 373.7-tisíc vozidiel Model 3 a Y.

Doterajšími rekordami za štvrťrok je 495-tisíc vyrobených vozidiel v Q4 2023 a 495.6-tisíc dodaných vozidiel v Q4 2024.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku boli bez elektriny milióny ľudí, pretrhnutie 400 kV vedenia spôsobilo ďalšie udalosti
Používanosť Windows 11 sa údajne dotiahla na Windows 10
Česko zasiahol rozsiahly výpadok elektrickej energie
Let’s Encrypt vydala prvý certifikát pre IP adresu
97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, dominuje Tesla
O2 mierne zlepšilo pokrytie 5G, už má byť pre 93% ľudí
Časť smartfónov Pixel 6a má problémy s batériou, Google ju bude obmedzovať a vymieňať
Microsoft oznámil ďalšie väčšie prepúšťanie, chce znížiť počet vrstiev manažmentu
SpaceX zničila v poslednom období stovky Starlink satelitov
Štát a železnice začínajú riešiť signál vo vlakoch, v Česku to riešia už dekádu


Diskusia:
                               
 

Nuz, Elon si skusil real-life F.A.F.O. :)
Som celkom rad, ze ludia davaju najavo svoj nazor aj penazenkou.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tento trend nie je len o Tesle. Tento trend je o baterkových predražených a aj tak pod cenou predávaných vozidlách celkovo. Bežní ľudia to nechcú. Tých dôvodov prečo je to tak, je viacero. Niektoré hlavné argumenty sú: obstarávacia cena, trhová cena pri prepredaji po niekoľkých rokoch (čiže strata hodnoty používaním), celkové náklady na prevádzku, úžitkové vlastnosti v krajných situáciách. Takže celkovo inak povedané "hodnota za peniaze".
Môžte diskutovať:
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

No jasne. Nikto to nechce, co? Akurat ze jediny rastuci segment predaja su akurat BEV, 14 mesiacov po sebe.
Rastu vsade na svete, este aj v US, kde Trump robi vsetko preto, aby ten trend zastavil.
Cize v klude zostan na vlne dezinformacii a polopravd.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

propaganda ekoteroristov vymývajúca mozgy libtardom/dezolátom prináša svoje ovocie, nič viac za tým vidieť netreba...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Rušiť dotácie na jedno a ukončiť znevýhodnenia na druhé, to nie je protivenstvo. To je narovnávanie pokriveného trhu.

https://www.carscoops.com/2025/07/kia-ev-sales-
plummet-us-gas-models-soar-2025/
Ha-Ha-Ha, rast predajov ako vyšitý. PS: Pre vstup na tento US web treba obísť EU firewall.

Odpovedať Hodnotiť:
 

no to porovnanie celkovych nakladov na prevadzku by ma vazne zaujimalo... kedze u BEV su vyrazne lacnejsie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj mna to zaujima. Idealny priklad je male mestske vozidlo pre rodinu zijuci v byte. Nema vlastnu nabijacku a musi vyuzivat len tie verejne dostupne. Ake rozdiely v nakladoch na udrxbu a opravu by boli napr. Renault Clio 1.2 vs. EV verzia. Obavam sa, ze mimo zaruku by naklady na prevadzku EV prerastli naklady na male benzinove auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No kedysi sa za super cenu dal kupit eUP a Citi go. Teraz i3 sa stopla pritom na cestach ich bolo kopec. Renault tiez stopol. Apravili ixh kvoli emisnym limitomnale potom sa na to automobilky vykaslali. Tak im teraz Cina natrhne prdel. Tesla je lacna, mozes mat za 36 000 bez dph.

Velke rodinne auto. Vacsia ako Kodiaq. Kopec ulozneho priestoru, lacne jazdenie. EV sa oplati hkavne ak niekto jazdi aspon 15 000 a viac rocne. Nam sa uz EV splatilo a uz len setrime. Mali sme aj i3, jazdenku a za kolko sme kupili, za tolko sme predali.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

https://www.deutschlandfunk.de/analyse-strom-an-
oeffentlichen-e-auto-ladesaeulen-meist-teurer-
als-tanken-104.html
A k tomu všetky nevýhody plynúce z toho, že to baterkové vozidlo je ťažšie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Elektricke BMW SUV a majitel vravi, ze sa oplati len vtedy, ak chces status a nabijas ho doma :). A bude horsie.

Ale aj tak by som radsej videl v mestach EV ako smradlave stare diesle, ktore zasmradia celu ulicu. Kde su policajti, aby nad pred tym chranili? Ci prekrocenie rychlosti o 12 km/h je vacsie ohrozenie zdravia? Pokrytectvo je vzdy na prvom mieste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

libtardi nie sú ľudia, sú to len zmeska biorobotov, transmutantov a sorosjugend a tí predsa nepotrebujú autá, len kolobežky!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hovnomety v praxi
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

do psej mate.e
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

sme-tisko, N-enávisť a bárdyho hovnomet
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Napisal hranaty trol
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

hranatého trola máš medzi nohami a hovno medzi ušami
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo je, samozrejme, pokiaľ sa líder netají určitými sympatiami ku konzervativizmu, na rozdiel od prívržencov progresívnych hodnôt, de facto priekazne legitímne očakávateľný vývoj.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nejaky clanocek o jaguari a ich prepade predajov o 98% by sa nenasiel?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Jaguar prestal vyrabat stare modely, nemaju nove modely, nemaju co predavat. Preto padli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No...padli. Preto priekazne nemusia chodiť do roboty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

po woke idiotoch zostáva len púšť. rovnako dopadnú aj štáty po vláde grýndýlových šialencov - eurozmrdov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na môj povel: Hov.á páľ!!!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

negrcaj toľko tie hovná
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jaguár sa zničil sám. 100 ročnú históriu zničili jednou reklamou

youtu.be/rLtFIrqhfng
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ta reklama isto nie je z automobilovej branche, ale co take spachali s autami, ze ich museli prestat vyrabat? Len tato reklama to snad nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto dal hlupe rozhodnutie ze prestanu vyrabat auta uplne so spalovakmi a prepnut na elektro tak ako nikto iny. Hold, moc im to nevyslo + rebranding totalne dosr*li. Cielili brand na ludi co nemaju radi auta. Ale kto vie co s jaguarom bude, indicka TATA ma dost prachov aby jaguar dotovala dlhe roky. Moj odhad je ze zacnu znova robit auta, zrejme luxusne SUVcka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto skôr vyzerá že ich vlastník TATA schválne zruinoval. Majú robiť hnusné elektoauto za 200 litrov a ku tomu devianti v reklame. Jaguar skončil
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta reklama isto nie je z automobilovej branche, ale co take spachali s autami, ze ich museli prestat vyrabat? Len tato reklama to snad nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://necenzurovanapravda.cz/2025/07/ trest-za-woke-reklamu-firma-jaguar -byla-potrestana-jeste-hur-nez-bud-light/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A v čom že to jazdí Mate Rimac? Ten Mate Rimac, čo mal Bugatti priviesť na baterkovú vieru, ten Mate Rimac, čo má na svedomí Rimac Nevera, ten Mate Rimac, čo mal "smotánku" donútiť kupovať baterkové autá?
https://www.instagram.com/reel/DKK_EM_MmVu/
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Musk zistil, ze dezolati nemaju prachy :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár