neprihlásený Sobota, 5. júla 2025, dnes má meniny Cyril, Metod
97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, dominuje Tesla

Značky: elektromobily

DSL.sk, 4.7.2025


V Nórsku, kde už dlhodobo tvoria čisté elektromobily absolútnu väčšinu nových predávaných vozidiel, ich podiel naďalej rastie a v júni tvorili čisté elektromobily už 96.9% nových predaných osobných vozidiel.

Informuje o tom organizácia Norwegian Road Federation.

Ďalšieho 1.2% tvorili benzínové hybridy, 0.7% benzínové plug-in hybridy a 0.1% naftové plug-in hybridy.

Hoci vo viacerých európskych krajinách sa v posledných mesiacoch podiel Tesly oslabil, v Nórsku v júni jasne dominovala. Najpredávanejším modelom v júni bol Tesla Model Y s 27.2%. Druhý model Toyota bZ4X mal podiel 4.5% a tretí Volkswagen ID.4 podiel 3.9%.

Čo sa týka výrobcov celkovo, Tesla mala podiel 30.7%, Volkswagen 10.6% a Volvo 6.7%.

Za celý prvý polrok mali čisté elektromobily z nových predaných áut v Nórsku podiel 93.7%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku boli bez elektriny milióny ľudí, pretrhnutie 400 kV vedenia spôsobilo ďalšie udalosti
Používanosť Windows 11 sa údajne dotiahla na Windows 10
Česko zasiahol rozsiahly výpadok elektrickej energie
Let’s Encrypt vydala prvý certifikát pre IP adresu
O2 mierne zlepšilo pokrytie 5G, už má byť pre 93% ľudí
Časť smartfónov Pixel 6a má problémy s batériou, Google ju bude obmedzovať a vymieňať
Microsoft oznámil ďalšie väčšie prepúšťanie, chce znížiť počet vrstiev manažmentu
SpaceX zničila v poslednom období stovky Starlink satelitov
Tesla stagnuje, opäť vyrobila a dodala menej vozidiel ako na nedávnom vrchole
Štát a železnice začínajú riešiť signál vo vlakoch, v Česku to riešia už dekádu


Diskusia:
                               
 

Pri kúpe tretieho či štvrtého auta do domácnosti ide o priekazne hlboko podpriemernú hodnotu, za ktorú sa ekologicky zmýšľajúci občania Nórska musia pred vyspelým svetom hanbiť.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Diskusia je ako vždy plná expertov na elektromobily, pred tým expertov na vírusové ochorenia či klímu, v závislosti od toho aký Facebook príspevok práve čítali a plne uverili (lebo kritické myslenie Slovákov je nulové).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pán prišiel z ps?
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

Vážený Detroitčania, držte si klobúky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobily sa šíria ako progresívna rakovina.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Zo 130 000 predaných áut v roku 2024 malo len
986 výhradne spaľovací motor.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak to ani hybridom sa nedarí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Každý mild-hybrid je primárne spaľovák.
Každý hybrid je primárne spaľovák.
Baterky a elektromotor sú tam len kvôli normovaným meraniam "emisií" a tieto merania sú schválne predpísané tak, aby mali ďaleko k realite.
Tak prečo máš snahu ich pričleňovať k plne elektrickým baterkovým autám?

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Pochybujem o tvojej expertize na dsl duskusie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem k úpadku!
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

... a prve tri auta v domacnosti 6 litrove hladke diesle. Tlieskam....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A na to si odkial dosiel? Kamos hovoril?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tvoja stará hovorila v krčme, keď ju nakladali.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Takto sa spravat nieje socialne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ciste, akoze su umyte, hej?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ach, tieto statistiky carovne.. ked uvalim 100% dan na vsetok alkohol okrem spisskej borovicky, ktora bude mat dan minimalnu, pripadne ziadnu, alebo ju este budem dotovat, tak tiez budem moct vyjst s niecim takym potom, ze 99% novopredaneho alkoholu je spisska borovicka a dokonca ju teda ludia aj maju teda radi :) pritom obycajni ludia by si aj celkom dali odlisnu borovicku alebo nieco ine
(prispevok obsahuje prehnanie a princip)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Takto sa zelení (asi podľa stolice) kedysi chválili úspechom EV v Holandsku.

Zabudli dodať, že úplne rozumné presúvadlo Golf 1.4TSI, ktorý stál na SVK 16-17,000 stál Holandsku 35,000.

T.j. každý, kto si kúpil rozumné auto sa skladal 20,000 idiotom na dotácie na EV.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v norsku je priemerny plat vyse 4000, ked budem mat 4000 plat, tak budem mat aj 2 tesly twl!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

..nebudem, lebo to je p.covina :) ale audi R8 kupim radsej ako blbu teslu
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

no hlavne zo 4k platu si tiez ziadnu R8 nekupis pri beznej spotrebe domacnosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jazdene mas za 70, to splatim za 2 roky, aj skor.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

:D tieto prepocty ludi co tie prachy nemaju :D Ano v urcitej konstelacii to mozne je. Zijes sam (vo vlastnom/zdedenom), s minimalnymi nakladmi, budes 2 roky o rozkoch, svietit nebudes a pod. A to hovorime, ze mas 4ku cisteho = 5800 hrubeho. Ano teoreticky to mozne je. Pri beznej spotrebe domacnosti s hypotekou a dalsimi hladnynmi krkmi to neurobis, lebo to nevychadza.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Je to sice blbost s tym autom... ale neboj, ked bude green deal uspesny, svietit nebudes ani ty ;-)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No ja nemam 100W ziarovky na svietenie, ale chapem co si chcel povedat. Akurat ked k tomu dojde - ze teda nebudem svietit, tak tato krajina bude riesit uuuuuplne ine problemy.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No určite. Nie že by to nešlo vôbec, ale je to idiotina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano a jazdit budes na slickoch, lebo na nove gumy mat nebudes, klasika..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

novu R8 uz nekupis...
Odpovedať Hodnotiť:
 

za 4000 si ani tu Teslu nekupis.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

najlacnejsia tesla je 40k €, to mas 10 mesacny plat a mozes kupit teslu. Jak nekupis.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ešte mi ukáž kreténa, čo dá 10 mesačných platov za auto.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ukázať ti kreténa dokáže aj zrkadlo.

Človek, čo dá 10 mesačných platov za auto je bežný človek.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

And the distinction would be...? Ja viem, že s finančnou gramotnosťou je to všeobecne bieda, ale aj tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zase bud fer, ze v tomto neexistuje nejake univerzalne platne pravidlo. Takmer akekolvek je dobre. Niekto povie, ze neda viac ako 3 meacne platy za auto. Je to to na jednej strane dobra hranica, na strane druhej clovek s nizkym prijmom si kupi pri takomto nastaveni auto za cenu bicykla.
Ak zarabas 2ku v cistom = takmer 2nasobok priemeru narodneho hospodarstva v hrubom, tak to mas 20k€. Za to dnes nekupis ani auto nizsej strednej triedy. Popravde uz pred desiatimi rokmi si na taku slusnu ochcavku potreboval o 50% viac. Moje auto tiez stalo cca 20 vtedajsich platov a dali sa spravit oovela horsie financne rozhodnutia - optikou dnesnych dni to bola dobra kupa. Ale ano, nie za posledne prachy si kupit vydojenu premiovku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pravidlo sotva, lebo každý to využíva inak, ale 10 celých mesačných platov je fakt šialene veľa (pokiaľ teda auto priamo nezarába, ale to je iná úplne vec).




Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nie je to sice malo, ale nie sialene vela, vsak ti hovorim, ked zarabas dvojnasobok nad priemer, tak ti to pri 10 platoch realne nevychadza ani na auto nizsej strednej triedy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na nové určite nevychádza... ale zase ani na helikoptéru mi nevychádza, a je to v poriadku, pretože akceptujem, že na ňu jednoducho nemám.

Funkčne len o málo horšie auto sa dá kúpiť za rádovo 10 k€ (samozrejme nie nové).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne ide o princip, ze ked nasobok priemeru, nejazdis podpriemernym a este jazdenym autom. Je to sice volba, ale za mna neakceptovatelna. Za 10k som nevedel kupit rozumne auto ani pre polovicku, to uz je rozumnejsie zobrat auto cez operak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zase mne ide o princíp, že nevyhadzujem peniaze von oknom... ale zrejme som kus extrémny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sa nevylucuje, len ako vravim, neexistuje tu univerzalne pravidlo kolko je este ok a kolko uz nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sijeti? Moje terajsie auto, co mam 200 rokov stalo tak 25 mojich vtedajsich platov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ti vydržalo 200 rokov, potom beriem späť. Ak majú aj také, čo vydrží 20, to by som 2.5 platu dal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde? :DDD 4000 mas aj tu
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Priemerny plat v hlavnom meste: https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Oslo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vysoký podiel elektromobilov v Nórsku je do veľkej miery výsledkom vládnych politík, ktoré ich zvýhodňujú a robia ich pre spotrebiteľov atraktívnejšími. Nórsko dlhodobo podporuje prechod na elektromobily prostredníctvom rôznych opatrení, ako sú:

- Daňové úľavy a dotácie: Elektromobily sú oslobodené od vysokých daní, ktoré sa vzťahujú na vozidlá so spaľovacími motormi. To zahŕňa napríklad registračné poplatky a DPH, čo výrazne znižuje ich cenu.

- Výhody pri používaní: Majitelia elektromobilov majú prístup k výhodám, ako sú nižšie poplatky za parkovanie, možnosť používať pruhy pre autobusy a znížené mýto na cestách a trajektoch.

- Rozsiahla infraštruktúra: Nórsko investovalo do budovania siete nabíjacích staníc, čo uľahčuje používanie elektromobilov.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Male doplnenie - parkovacie vyhody uz zrusili a skoro vsetky ostatne vyprsia buduci rok. Uz splnili to, co potrebovali - ludia sa naucili, ze EVs su lepsie a teraz uz aj ceny novych aut klesli - pricom benzinove, naopak, zdrazuju.
Tomu sa hovori stanovit viziu a presadit ju.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

tak ked das rezen na obed za 15€ a bryndzove halusky za 5€, tak vacsinou budem zrat halusky, ale ovela radsej mam rezen... ze ano.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

no a teraz napis kolko ich to cele stalo
o kolko viac zaplatili ludia za auta ako by platili ak by ich vlada nenutila kupovat elektricke auta tym, ze tie spalovacie extremne danovo znevyhodnila
no a nasledne napis kolko cela ta sranda stala norsku vladu a potom to prepocitaj kolko by takato sranda stala slovensko

nie kazdy stat exportuje tolko ropy a plynu ako norsko
nori maju prijem z ropy a plynu skoro na urovni ruska, lenze kym rusko to rozdeluje medzi 145mil. ludi, norov je 5,5mil.
ten ich prijem z fosilnych paliv je taky extremny, ze ho ani nemozu pustit do ekonomiky lebo by im zivotna uroven vystrelila do takych vysok, ze by vsetky ostatne sektory ekonomiky boli absolutne nekonkurencieschopne a tak maju bilionove fondy(mimo norsku ekonomiku) z ktorych si mozu kedykolvek dovolit takutu hlupost zaplatit

toto co spravilo norsko by si nemohlo dovolit spravit ani nemecko a ani take usa, o slovensku uz ani nehovoriac
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rusko to rozdeľuje medzi výrazne menej ľudí, než Nórsko, tým si môžeš byť úplne istý.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ak máš na myslli nosatých majiteľov Ruska, tak jedinci z tej istej famílie vlastnia všetko aj v kolektívnom západe a väčšina ziskov ide do ich vreciek.
Pśśśt, nepovedz to nikomu lebo ťa vyhlásia za konšpirátora a zatvoria za názor.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to je samozrejme pekna kktina, ale kludne si tomu ver, ved pisali to v cervenom dennicku a to predsa musi byt pravda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak maju vyhody vsetci, nema vyhody nikto. Ked tych aut na baterky bude vacsina, az potom Nori pridu na to ake je to nevyhodne a ako sa dali oklamat.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Samozrejme. Milióny Nórov sa nechali oklamať, ale každý dvojzubý debil z kysuckej krčmy to dávno prekukol.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

prasa
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Porovnavat treba porovnatelne.

Norsko je to iste ako saudska arabia (bez velkych penazi z ropy/plynu by to asi nerobili ze?...)

Takze treba porovnavat naprikald cesko portugalsko, finsko (hoci fini maju zase kopu dreva, ktore my sme uz takmer vytazili)...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

My nie,mozno sudruh ziga, ty si z neho mal akurat drevenne podpery pod padajucim mostom v seredi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tie miliony norov nemali na vyber
vlada tak extremne predrazila a znevyhodnila kupu spalovacieho auta, ze tie eauta proste vychadzali ekonomicky vyrazne vyhodnejsie

nori mali na vyber len 3 moznosti
-nekupit si ziadne nove auto
-kupit si spalovacie ktore bude drahsie uz pri kupe a nasledne aj pri prevadzke
-alebo ak chcu nove auto tak si proste kupit eauto ktore je statom dotovane a kupa a prevadzka vychadza lacnejsie


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V som su, podla teba, oklamani?
Nizsou cenou za prevadzku? (elektrina je vyrazne lacnejsia, ako ropa)
Nizsimi nakladmi na udrzbu? (vyrazne menej pohyblivych casti, ziadne vysokanske teploty)
Jednoduchsou prevadzkou? (nabijacky maju skoro vsade, pomale nabijanie je dostupne na prakticky vsetkych parkovacich miestach, v obchodoch, v mestach, ...uz ziadne teriganie sa na pumpu kazdy tyzden-dva)
Cistejsim vzduchom? (ziadne emisie, Norsko ma este k tomu super-cistu elektrinu)
Nizsim hlukom? (ziadne drkotajuce traktory na krizovatkach, auta jazdia ticho a ked stoja, tak zmlknu uplne)
Ciste klamstvo, co? Urcite uz prvi zacali "prekukat" a o rok uz budu kupovat len TDi!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

V garazi mam tak 50litrov nafty v kanistroch. V pripade blackoutu viem, ze auto nenatankujem, lebo nepojdu pumpy. Pre tento pripad mam uskladnenu naftu, chcem vidiet Teslacika co spravi na nabijacej stanici.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

teslacik si nabije auto zo svojej FVE

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ked nesvieti slnko?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

a ked nesvieti slnko, tak mame apokalypsu a 50litrov nafty ta nespasi. Ak by bol blackout v horizonte tyzdna a viac, tak je vecsia pravdepodobnost, ze dobijem elektro cez FVE ako ze zozenies dalsiu bandasku paliva. A ak budes kdesi v tramtarii, tak je uplne jedno ze mas doma zasobu paliva.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No v zime moc slnko nesvieti uz teraz.

Nedobijes pretoze niesi elektrikar a zo zakona musis davat fve priamo dosiete a nemozes ju tahat napriamo, ci nie?

A co ked ja mam hybrid ,alebo ja mam benzin a sused ma elektro a dohodneme sa ze si pomozeme?

Len s tym rozdielom ze ja mu nebudem dotovat elektro auto a ani jeho fve (a on si dopredu zaplati za recyklaciu a netoxicku likvidaciu fve (po ich zivotnosti) )

Vies kolko stoji netoxicka likvidacia FVE????
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jasne v zime mame polarnu noc ako za polarnym kruhom.

Coze musis zo zakona? Dajze kontakt na dilera, lebo mas ocividne kvalitny matros.

Dohodni sa aj na vymene zeny, who cares.

Chodis servisovat auto vyhradne do autorizaku ty netoxicka likvidacia? Co myslis, ze ten garazista robi s olejom, ekologicky ho likviduje spolu s dalsimi nebezpecnymi kvapalinami?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zabudol si dodat nakaldy na recyklaciu a likvidaciu a tie su najpodstatnejsie.

Zayebabranu vodu uz nevycistis, rizika neuhasitelneho poziaru (na ktory sa pouziva PFAS toxicka pena...)

PFAS uz prekracuju hranice aj pri hraniciah Svajciarska a Francuzka (tam to bolo z peny ktora sa pouzila na hasenie na letisku)

Elektromotor potrebuje med a ta nieje lacna.

Nabijacka ti je na dve veci pokial nedobudujes drahu chrbticouvu el. siet (ak planujes takmer celu dopravu mat len na Elektro)



Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj dajte, ake mega dotacie na ne dava stat. Ked to stopli, predaje padli doslova na dno. Tak to obnovili. A treba aj pridat, ale to sa nehodi do peknej spravy, ze stat tam dotuje elektricke auta z predaja fosilnych paliv. Ale to by progresivnu spravu pokazilo.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Presne, ako pises - namiesto, aby podporovali spalovaky, pouzivaju prachy z predaja spinavej ropy inym na to, aby sa oni sami od nej oslobodili. A ked to zacnu robit aj ostatni, oni uz budu mat vystarane. Je to tradicia - zacalo to drevom na lode pred par storociami, pokracuje to dodnes. Proste vedia pozerat o par krokov vopred, nie len na to, kedy a ktory plyn je prave o 2 centy lacnejsi...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nepride ti to ako ciste pokrytectvo z ich strany?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vsak mate pravdu obaja.

To je taky problem povedat celu pravdu a nie len cast ktora vyhovuje?

Jednducho norsko je dost unikatny priklad.

Populaciu maju ako my no prirodne bohatstva maju zial podstatne viac, a delit sa nechcu. Takze z coho chces financovat tie dotacie?

Americky LNG plyn urcite nieje o dva centy drahsi (ale stoji podstatne viac), takze neklam.

Fyziku zial nikto neoklame.


Odpovedať Hodnotiť:
 

A predalo sa ich koľko ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

su tie elektromobily rovnako ciste ako norski biatlonisti - banda dychavicnych astmatikov? tiez kopec problemov znenapadnenych dotaciami?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsak tie "ciste" baterky sa vyrabaju v cudzine. Mozno ak ich budu musiet recyklovat, po ich dobe zivotnosti, tak sa zobudia.

Alebo to vyvezu do bananistanu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo pri takom pocte elektromobilov v Norsku,priekazne ake tam maju aktualne platy pumpari na pumpach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolko stoji NETOXICKA likvidacia Fotovoltaiky a baterii z aut??

a preco to nieje zaratane v cene?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

take veci sa zacnu riesit az ked bude ohlupnuta a zavisla zaujimavo velka skupina.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vacsia skupina ohlupnutych zacne riesit veci ked tu bude 45 stupnov v lete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ako riesi cina kde vzniknu dve uholne elektrarne kazdy tyzden????

Preco by sme my europania mali platit za predrazene neriesenia?

Ked hned vedla mas plno "premnozencov" ktory ako paraziti uetekaju k nam, namiesto toho aby riesili svoje problemy vo svojich "kulturne obohatenych" dierach...

Europa by mala vybudovat vlastne nuklearne elektrarne a postavit ich tak aby v nich mohli pouzit uran z celeho sveta. Stym ze za to ze to zaplatime z dani tak automaticky kazdy dostane podiel elektriny, ktory moze pouzit, alebo a nadbytok predavat na burze.

Stavaj si fotovoltiku, ale za vlastne a naklady na netoxicku likvidaciu si zarataj do ceny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Haha v cine 40 pct novych aut su ev slovensko 4. Postavili fve ze oblozilo oblast ako tatry a ty trepes o greendeale a eu. A tebe to sedi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak jasne ked je to diktatura. A oni to robili aj preto aby podliezli konkurenciu cenou.

Otazka je co bude stat netoxicka likvidacia az tie baterky a FVE opotrebuju, to bude hromada toxickeho odpadu! (asi vzniknu "cinske tatry" )

Nereagoval si na velku otazku premnozencov ci uz z afriky alebo indie/ indociny ciny - to je najvacsi EKO problem!...

A preco by sme sa my mali obmedzovat ked ostatny na to zvysoka seru?

Postavili fve a stale stavaju uholne elektrarne!!! a zasieraju planetu nadspotrebou.

Chod im rozdavat "rozumy" a nas v europe nechaj tak.
Urcite ta tam privitaju :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár