|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
však načo sú nám úrodné lány...
Od: PCmanik
|
Pridané:
20.7.2025 14:25
Zasa zhrnú najlepšiu ornicu na kopu a drvivá väčšia z nej schátra a prerastie burinou a časom padne do zabudnutia. A takto si tu likvidujeme hektáre úrodnej pôdy.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
20.7.2025 15:14
ved nevadi, ale nakrmime sa napatim z FVE, ked bude svietit slniecko a ked bude zatiahnute, budeme drzat hladovku.
Co tam po plodinach a pestovani, ved z UA dovezieme mnamky vypestovane na minovych poliach a napapame sa kuriatok, ktore si vychutnavali zivot v radonovom ovzdusi a LEDkoveho osvetlenia po cely ich zivot v podzemi... Neboj, my to dame, my na to mame!
|
|
Re: Kde budeme striekať chemikálie
Od: Chemický Aly
|
Pridané:
21.7.2025 16:42
Vďaka pokroku v Chémii, GMO, môžeme aj na Slovensku konkurovať černozemi na Ukrajine. Musíme ale zaviesť 500% clá na dovoz pšenice.
|
|
kukuricu pestovanú pomocou syntetických hnojív a pesticídov
Od: hydponia
|
Pridané:
21.7.2025 16:49
Bez zvýšenia dotácii pre traktoristov to nepôjde. Musíme zvýšiť dotácie a nakúpiť im nové cisterny a postrekovače.
|
|
Re: Kde budeme striekať chemikálie
Od: ehjkhkjhkj
|
Pridané:
21.7.2025 17:38
Tak taka cernozem po Cernobyle musi byt super a pozname z cias Ruskej okupacie (sovietsky zvaz) ako sa vzorne starali o pridodu - vid Aralske more!
Takze kto mi zaruci ze psenica z NAJskorumpovanejsej krajiny v europe bude prave z tej netoxickej cernozeme? Ha?
(budes robit drahe a a hlavne caste kontroly v labakoch na vlastne nakaldy?, a co ked sa Eu rozpadne a mi nebudeme mat ani zaklady polnohospodarstva v krajine?)
Vsak nech to vyvazaju do sveta , zarobia tak ci tak. (africania budu radi a cinania tiez), kludne by som to dal ako podmienku pri vstupe do EU (poliaci, francuzi urcite nebudu proti)
Som proti GMO (normalne slachtenie je v poriadku)
Cla by som na potraviny zaviedol celkovo, bolo by to naj EKOlogickejsie (mozno okrem tropickeho ovocia..)
|
|
Re: Kde budeme striekať chemikálie
Od: voloda2014
|
Pridané:
22.7.2025 8:02
"NAJskorumpovanejsej krajiny" myslíš Slovensko alebo russko. nie som si teraz istý.
|
|
Re: Kde budeme striekať chemikálie
Od: ehjklds
|
Pridané:
22.7.2025 8:42
Myslim samozrejme ukrajinu a rusko je na tom podobne
Slovensko je na tom tiez zle, ale nie je to vychodoeuropsky level.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.7.2025 15:24
Dovoľujem si podotknúť, že ide o argument, používaný najmä tými, čo držia na vybetónovanom námestí transparent "Solárnu elektráreň tu nechceme!" v ruke priekazne častejšie ako motyku.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od: XMen
|
Pridané:
21.7.2025 9:28
No mozno treba prist protestovat motykami. V stredoveku to pomahalo.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od: mig2
|
Pridané:
21.7.2025 9:33
Naozaj? Okrem vzdelania, Vam chyba aj znalost dejepisu, ako obvykle u vas sudruhov a fasistov.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od: miro0000000
|
Pridané:
22.7.2025 9:00
liberálna fašistka štolová súhlasí
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: dfeferw
|
Pridané:
20.7.2025 20:02
Imho pri fve nieje potrebne zhrnat ornicu... Ak sa tak deje, tak ta zem, bez mikrobov a chrobacikov, co ostane pod FVE sa za par rokov zurodni vdaka prirode aj sama... Ale ano, stavat FVE na "zelenej luke" nema az taky zmysel, ako ju hodit na strechu... Samozrejme, namiesto skridle. Naco inak.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Berg
|
Pridané:
21.7.2025 7:27
FVE na streche nemá zmysel nikdy. Teda až na nejaké lazy.
Duplom v našich podmienkach.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: muuu
|
Pridané:
21.7.2025 20:25
no na mojej streche sa to uz vratilo cca 5 rokov dozadu...ps nedodavam do siete...
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: XMen
|
Pridané:
21.7.2025 9:32
Nezurodni. Vytvaranie urodnej pody chce velmi velmi vela casu, preto pouzivame hnojenie. Na druhej strane ak by sa aj zurodnila, tak co nam to pomoze. Dame tie FVE prec? Ano existuje FVE aj s vyuzitim polnohospodarstva ale to zas potrebuje viac plochy alebo len iste plodiny.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: sdfdsafsdfs
|
Pridané:
21.7.2025 12:38
tebe yebe ze ?
takze ak zatienis zem panelom, tak sa zurodni?
este raz sa pytam, yebe ti ?
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 13:51
Divil by si sa, ale je to tak. Tien je pre rast vacsiny rastlin vyhodnejsi, ako priame horuce slnko. Dokonca je teraz velky trend stavat solarne elektrarne na vyvysenych nosicoch a na "kosenie" pod nimi pouzivat pasuce sa ovce.
Trava a stepne rastliny rastie super-rychlo pod solarom a to je vacsinou problem - ak prerastie solar, tak zacne tienit a vyrazne uberat z vykonu.
Plus solar je velmi odolny voci krupam a silnemu vetru, opat tym chrani rastlinstvo pod sebou. Casto sa solarne elektrarne stavaju aj utociskom pre srkny a podobnu zverinu, ktoru by inak polovnici v lesoch a na otvorenych lukach vykantrili.
Cize sa v klude pytaj, ale ak mas cas, tak mozes aj googlit a pozri si napriklad agrivoltaics - co je teraz nova moda, ale v EU to zatial stoji na roznych druhoch povoleni a dotacii (ak spravis z pola kombinovanu agrivoltaiku, nedostanes dotaciu na obycajnu ornu podu a to znevyhodnuje cely projekt).
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjkhl
|
Pridané:
21.7.2025 14:36
Mas pravdu , dava to zmysel, ale ja ma napriklad obavy ze z tych panelov uniknu toxicke latky (hlavne na konci ich zivotnosti a to sa potom dostane do potravy)
Co asi nebude dobry napad.
A hlavne dotacie su vyhodene peniaze, naco sa hrat na zelenych ked vsetci ostatny na to seru
Cina spotreba 9-10TeraWatt za rok (EU podobne velky region len 3100TeraWatt za rok)
Takze naEKOlogickejsim riesenim rozmna valkost populacie (nie ako premnozena Azia/Afrika)
takze REALNYM RIESENIM je poslat sektu duhovovych do ciny , nech rozdavaju kondomy, aspon budu konecne uzitocny
Matematika kombinovana zo zdravym rozumom nepusti...
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Twixie_
|
Pridané:
21.7.2025 15:24
Čína momentálne vyrába zo soláru tolko, čo je celá spotreba európy....
Vážne porovnávaš spotrebu regiónu podla jeho rozlohy a nie obyvatelov??? To je pekné hlúpe.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjklhjkh
|
Pridané:
21.7.2025 15:53
Vsak na to aj doplatia ked to budu recyklovat(ale u tupokomunistov nikdy nevies, ich heslo je po nas potopa!, vid Aralske more!). (a zaujmalo by ma aj celkove dodatocne naklady na prevadzku el siete, eko zataz na precerpavacky , baterky ....)
Ano porovnavam velkost regionu lebo len tak je to spravne ,
(snazim sa aj odpocitat puste a neobyvatelne casti)
To ze sa niektory neprimerane PREMNOZIA ako potkany , je velky problem! (takze detske zavadzajuce porovnania spotreby na osobu si strc vies kde!)
Sup sup nakupit kondomy a chod ich rozdavat do azie/afriky ak chces byt realne "EKO"
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.7.2025 16:57
len tak zhruba 1400 milionov ludi nemina viac elektriny ako 550 milionov ludi? Navyse tych 1400 milionov robi veci pre cely svet a tu my ochvilu nebudeme mat co robit, lebo sme si do*ebali cely priemysel a ako korunu na to sa idu davat dane na plyn vo vyske, co bol pred par rokmi cely plyn. Pol EU bude byvat pod mostom ochvilu..
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjhkjhk
|
Pridané:
21.7.2025 17:08
slovo PREMNOZENIE ti nic nehovori?????
Je to ich problem ze si nevedia vyrobit kondomy!!!
Takze este raz rovnako velky region by nemal zasierat 3x VIAC!
Takze ak chces byt skutocne "EKO" sup sup nakupit kondomy a rozdavat ich do azie/afriky
Pre akykolvek priemysel je cena energii ta najzasadnejsia , takze mas pravdu , yebeme si to do znacnej miery sami.
Dalej EU. a hlavne USA (vdaka yeblemu kisingerovy ) nechala zarabat cinu a neuplatnovali sa povinnosti rovnako
Keby sme mi na Slovensku napriklad nemuseli ako cina respektovat patenty a licencne obmedzenia (prakticky obmedzovanie trhu od britanie USA voci nam..)
Tak by sme tiez rastli a boli na tom lepsie.
A keby sme dovazali uhlie z Australie ako cina! Ceny energie by klesli. Alebo sa dohodnut a tazit u nich uran...
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.7.2025 10:54
keby sme my dovazali uhlie z australie, tak by ceny elektriny vyskocili mega vysoko, lebo to uhlie by bolo dost velmi drahe + by na to EU nasadila obrovske dane za co2. To v cine nemaju, takze ta elektrina by bola ovela lacnejsia, aj keby to uhlie bolo rovnako drahe. A to je pointa, co treba zmenit.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
22.7.2025 15:06
13838 nautical miles AU-EU (okolo argentiny)
(11537 -suez)
9946 nautical miles Cina-EU (Suez)
Ked tu moze prudit kopa cinskeho odpadu tak tu kludne doplava aj uhlie z Australie.
tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/
453450-na-ostravsko-se
-dovazi-cerne-uhli-z-australie-
dusledek-zelene-politiky-rika-ekonom
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Rozmyslam trochu
|
Pridané:
21.7.2025 15:57
10t je viac ako 3100t?
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: len ja
|
Pridané:
21.7.2025 16:44
Ak chceš byť za múdreho, douč sa slovenčinu, inak si len a len na smiech. A nepomôžu ti ani rozsiahlejšie komentáre.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Rozmyslam trochu
|
Pridané:
21.7.2025 16:58
Rovnosti a nerovnosti to sa neriesi v matematike?
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjkjhk
|
Pridané:
21.7.2025 17:14
10 000 Tera alebo 9500 tera watt hnidopich...
Co takto diskutovat k veci a nezasekavat sa ako decko na detailoch ktore si mozes domysliet/dohladat aj sam?
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Rozmyslam trochu
|
Pridané:
22.7.2025 7:33
Nerad si veci domyslam, to robi doktor kotlar. 10k je menej ako 3100k. Propagujes prezervativy ako robo rusku ropu. Tiez mas z toho podiel? Poviem ti tajomstvo. Zivot funguje tak ze efektivnejsie nahradza neefektivne. Ak su cinania efektivnejsi nech nas nahradia. Treba najst to v com sme efektivnejsi my. Ak v nicom tak smola. Rusky mlyncek na maso berie uplne vsetkych.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehjkhjkk
|
Pridané:
22.7.2025 8:48
Zjavne na domyslanie nemas dostatok mozgovych buniek.
Propapugej prezervativy pre aziu/afriku ako riesenie najvacsieho EKOlogickeho problemu storocia.
Mozem to otocit na teba,- Tiez mas z toho trolovania podiel?
Tvoje yeblotajomstva si strc do riti, a rovno sa mozes vydat za krajinou efektivity a zobrat zo sebou konodmy a ist ich rozdavat do azie/afriky, aspon budes konecne uzitocny.
Rusky mlyncek sa rozyebe na prvej nukleranej bombe, preto si ju musime postavit.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Riešiťeľ
|
Pridané:
22.7.2025 8:48
No a prečo by nás mali nahrádzať??
Nech si žijú tam kde doteraz.
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: ehkjhkjh
|
Pridané:
22.7.2025 8:54
Presne a nech nezasieraju zem 3x viac, a co dovezu do EU tak by mali brat aj naspat (minimalne plasty)
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: asddasd
|
Pridané:
21.7.2025 12:38
newadiiii sak si kupime paradajocky zo spanielska tale zelenucke mnam mman alebo budeme papat recykllvane kakanice wedci to uz vedia wirobit
|
|
Re: však načo sú nám úrodné lány...
Od: Pytónik
|
Pridané:
22.7.2025 7:08
A tie červy... to bude mňamka aj pre lajnovú
|
|
Socialny Taraba
Od: Socialista
|
Pridané:
20.7.2025 14:56
Toto neprejde nieje to v sulade antigreen deal politikou nasej vlady.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
20.7.2025 15:16
ak by tie fve panely nahadzali po strechach cinziakov v mestach, vobec by mi to nevadilo, ale ked sa ubera z pody, je to cisty nezmysel.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: tesla auto user
|
Pridané:
20.7.2025 15:56
A ako si to predstavujes? Zeby panelak mal free energiu na schodiskove osvetlenie? Alebo zosietovat panelaky? Lebo priemerny panelak ma na instalovanie zmysluplneho solarneho systemu malu plochu, si myslim.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: sensei-san
|
Pridané:
20.7.2025 16:44
Napkin math time: plánuje sa pocha 72ha. Taký bežný panelák odhadujem na 150x20m=0.3ha. Takže potrebuješ 230 panelákov. To mi nepripadá tak veľa. Ale lepšie by bolo dať to na strechy výrobných hál, supermarketov alebo, najsamlepšie, zastrešiť FVE panelmi parkoviská pred tými supermarketmi a podnikmi. Aj tieň aj elektrina. A blízko miesta spotreby. Samé výhody a pozitíva.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
20.7.2025 17:37
konecne niekto kto vie aj pouzit rozum, suhlasim s tvojimi napadmi.
Skoda, ze ten, kto ma peniaze a rozhoduje, ten rozum v drvivej vacsine nema...
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.7.2025 18:15
A je to aj dosť nepravicové, nanútiť podnikateľom priekazne buď pridružený odbor podnikania alebo uzatvorenie zmluvy o vecnom bremene s externým prevádzkovateľom solárnej elektrárne.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: sdgdf
|
Pridané:
21.7.2025 12:42
on ma rozum, ale pouziva ho pre svoje dobro - zisk.
aj politici aju rozum, ale vlastne nemaju, pretoze vlaky meskaju praidelne, neda sa dostat do prace... a vsetky je vsetko jedno
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: aaas
|
Pridané:
20.7.2025 19:42
Na prvy pohlad je dobra myslienka zastresit tie parkoviska ale z pohladu realziacie uz nie.
Skus si zistit, co by to znamenalo zastresit tie parkoviska.
Ak by to malo same vyhody, tak to tie supermarkety robia same.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjklhj
|
Pridané:
21.7.2025 7:49
Podstatne je ze viac ako 1/3 ceny (za elektriku) tvori distribucka!!
A najlacnejsia energia je ta , ktora je spotrebovana na mieste vyroby!
Takze do ceny by si mal zapocitat extra nakaldy na dovybudovanie el prenosovej sustavy a na vykyvy ktore musi kompensozvat vdaka fve!
Ak mam lokalne panely mozem ich pouzivat na spotovu spotrebu, naprikald klimatizaciu pouzivam prave vtedy ked prazi najviac slnko, dalej mozem nahrievat vodu a ten zbytok "vykyv"(pripadny nadbytok elektriny uskladnim do malej baterky)
Je to celkovo energeticky efektivnejsie, Ekologickejsie a praktickejsie.
Je to len o lenivosti/neschopnosti zodpovednych (pretoze tupym lenivcom("podnikatelom", uradnikom) sa nechce urobit tych par extra krokov)
A tie retazce su najziskovejsie firmy na Slovensku, takze je to len o chceni a byt menej neenzrany...
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: nl1
|
Pridané:
21.7.2025 9:11
na papieri to vyzera pekne, v realite by si mal miesto jednej elektrarne 230 elektrarni, z hladiska riadenia siete nocna mora.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: Kyslik
|
Pridané:
21.7.2025 13:09
Co ja na tom ine, poslat prikaz "off" to jedneho zariadenia alebo do 230 je uz jedno.
Z pohladu siete je lepsie ked nie su na kope, pretoze ani tie mraky sa nezjavia naraz vsade, kdezto ked je 10MW pohromade, tak to zatieni jeden oblak....kdezto ked budes mat v kazdom meste po 10 panelakov tak pohoda.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjklasd
|
Pridané:
22.7.2025 8:35
Presne to je dalsi dobry argument
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: XMen
|
Pridané:
21.7.2025 9:30
Suhlasim ale potreboval by si vela stavebnych povoleni, platit prenajom a pod. Zabrat podu co si stat nechrani je jednoduchsie.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehkjhkj
|
Pridané:
22.7.2025 8:37
Zial, bodaj by keby si nemal pravdu :/
Ale je logicke, ze najlahsie sa stavia na zelenej luke.
Ako som spominal, dobre by bolo zaviest regulaciu a vyrazne predrazit stavanie solarov na zelenej luke.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 14:27
Uvaha dobra, ale cena montaze solarnej strechy nad parkovisko vysoko prevysuje cenu elektrarne na luke. Nasobne.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjkhkjl
|
Pridané:
21.7.2025 14:52
kolko nasobne?
Je to o nieco drahsie , ale zas neprehanaj, vsak podpery musi robit tak ci tak , takto len zakopes betonove stlpy do zeme su o nieco vyssie (+-2metre) , plus neaka extra chranicka na kabel. Maximalne extra lista pre extra upevnenie a ochranu.
a skryna moze byt schovana a zabezpecena v supermarkete.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 15:57
Je velky rozdiel mat 2 podpery a 4 podpery. Vyrazne viac materialu. Skus si spocitat statiku. Rovnako je velky rozdiel stavat 4m vysoko a 1m vysoko. Akoze, ak si uplne hlupy a nic ine, ako vlastna skusenost ti nepomoze, tak to skus postavat sam na zahrade - v klude aj len na 1 panel. Jednu verziu 50cm nad zemou s naklonom podla tvojej zemepisnej dlzky a druhu 4m nad zemou.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjkhkjh
|
Pridané:
21.7.2025 16:26
Narozdiel od teba som uz nieco postavil...
2podpery vs 4 podpery je nasobok 2x
Dalej nemusis stavat 4m staci aj 3m a tie podpery nemusia byt kov (ako maju na fotkach) ale lacnejsi zelezo-beton a podobne ako stavias strop napr v Tesku das prefabrikat po celej dlzke. Dalej mozu byt aj dve, , pokial je hlboko v zemi (pripadne obcasne pridat pre stabilitu tretia noha ), dalej staci trocha hrubsi obvodny ram na solaroch.
Takze netrep...
Prefabrikaty ti spravia na zakazku ak dodas rozmery , .cad /BOM...
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: To asi nie
|
Pridané:
21.7.2025 17:11
Takze namiesto partie za par drobnych budes platit ludi s zeriavom a s povolenim na pracu vo vyskach. Spevnene speciane solary s malou seriou. To sa oplati.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
21.7.2025 17:19
Za nezyebabranu podu to stoji, a kludne sa to moze dat do normy ze pri novostvbach sa stym pocita, takze ten zeriav tam budes mat tak ci tak
Povolenie na pracu vo vyskach sa da zlacnit.
Pracovat vo vyskach bez povolenia sa da tiez, jedno porusenie navyse uz nic nezachrani aj tak BOZP je v drvivej vacsine len proforma...
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
21.7.2025 7:29
Plochy ma az az.
Je to naopak vyhoda pretoze vykyv v el sieti je tym padom mensi a treba mensiu baterku na balancovanie.
Dalej casto su nakope takze ich staci prepojit kablom(bytovky medzi sebou), takze ano zosietovat.
Dalej by to mali nariadit obchodnym centram ako regulaciu, , ze povinne na strechah musia mat FVE, dalej na parkoviskach pred obchodnym centrom (zaroven to moze sluzit ako ochrana aut/ludi pred slnkom) Taktiez na bussines/office centra (najma na ohrev vody, a klimatizacie).
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 14:39
"Staci zosietovat" :D
Pan je elektrikar, ze?
Fakt, ze vies spojit 2 tuzkove baterky do serie neznamena, ze rozumies elektrickym rozvodom a co to znamena, ked mas niekolko stovak kW po strechach, musis tahat kabel dole, pod zemou medzi bytovkami a zas hore...
Co si myslis, ze medene kable su zadara?
A co straty?
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: ehjklsda
|
Pridané:
21.7.2025 15:03
Vsak aj od z tej elektrarne na luke musis tahat kable a straty su podstatne vacsie na vysie vzdialenosti (dopravit ju do mesta!) (Plus VELKE naklady pre distribucku ktore nakoniec zaplatis ty vo fakture za elektriku!!!)
Vacsina energie zo striech sa da spotrebovat na mieste.
Na ohrev teplej vody , klimatizacie , varenie...
a zvysok sa da kompenzovat lokalnymi bateriami ktore su v , pripadne rovno na streche (takze vysie vykyvy na obed zachitis do baterie) a nasledne nadbytok pomaly a PLYNULO pustas do siete (to znamena ze nepotrebuje ani hrube kable (rezerva moze byt mensia))
a kabel sa da tahat aj vzduchom!
Ked aplikujes lokalnu spotrebu a lokalne baterky , tak tie potrebne vykony na prenos rapidne klesnu!
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: XMen
|
Pridané:
21.7.2025 9:29
Lenze to by museli platit prenajom. Orna poda je najlacnejsia, lebo si ju nikako nechranime.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: sensei-san
|
Pridané:
21.7.2025 12:05
Ako vraveli moja stará mať: pôdy viac nebude.
|
|
Re: Socialny Taraba
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 13:52
Zaujimalo by ma, ci takito diskuteri maju predstavu o tom, kolko percent pody je vobec zmysluplnne pouzitelnych na pestovanie plodin...
|
|
Presne toto
Od: Misiak Martin
|
Pridané:
20.7.2025 15:55
Presne toto nam tu treba. Znicit hektare ornej pody, zelene a ziveho ekosystemu tym, ze ho zalejeme betonom a zakryjeme chemickymi panelmi. Toto je ekoterorizmus a nie obnovitelna elektricka energia.
Stavat to po budovach a domoch je jedina cesta kedy to dava zmysel. Tieto farms na lukach je oberdebilina hodna 10r vo vazeni pre toho komu to napadne.
|
|
Re: Presne toto
Od: tesla auto user
|
Pridané:
20.7.2025 15:57
V zahraniciach je to celkom bezna vec, postavit obrovske solarne farmy.
|
|
Re: Presne toto
Od: Samir V
|
Pridané:
20.7.2025 15:58
To ze to je v zahranici automaticky znamena, ze je to spravne a ekologicke?
|
|
Re: Presne toto
Od: tesla auto user
|
Pridané:
20.7.2025 16:10
Ano, je to revolucne, progresivne a pokrokove a ty si mozes fukat na vrtulku a neprodukuj pri tom moc co2
|
|
Re: Presne toto
Od: nl1
|
Pridané:
21.7.2025 9:13
neviem ako to vy elektroautickari robite, ale co pouzivel, to tokok.
|
|
Re: Presne toto
Od: PCmanik
|
Pridané:
20.7.2025 19:57
Niekde na púšti
|
|
Re: Presne toto
Od: Twixie_
|
Pridané:
21.7.2025 10:55
Slováci zase vedia všetko najlepšie. Preto je to najbohatšia a najúspešnejšia krajina na svete, kde každý chce bývať.
Oh wait...
|
|
Re: Presne toto
Od: Bfuid0
|
Pridané:
21.7.2025 13:49
Ale aspon elektrika nam ide na rozdiel od Spanielska, Holandska a Yookay
|
|
Re: Presne toto
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 14:14
Hej, Spanielsko a Holandsko - 2 krajiny vyrazne pozadu v porovnani zo Slovenskom. Robia to uplne zle a preto sa polka ich krajiny snazi dostat na Slovensko a zazit ten raj na zemi.
|
|
Re: Presne toto
Od: Bfuid0
|
Pridané:
21.7.2025 16:20
Zrovna v Holandsku z Tvojich pokrokovych nazorov taki stastni ze az zacali volit Wildersa.
|
|
Re: Presne toto
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
21.7.2025 17:21
Zrovna si spomenul krajiny , ktore vo velkom profituju z kolonializmu dodnes a neboli pod ruskou (sovietskou ) diktaturou!... (a este k tomu maju volny pristup k moru ci dokonca k oceanu!)
|
|
Re: Presne toto
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
20.7.2025 17:40
v zahranici celkom bezne netecie pitna voda z kohutiku a poda ma taku kvalitu, ze bez silneho hnojenia dopestuju akurat burinu.
Takze podla teba je to spravne a maju rovnake podmienky pre zdovodnenie osadenia aj u nas?
|
|
Re: Presne toto
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 14:15
Akoze, nemusis pisat "zahranicie", ked myslis Rusko. V klude napis nazov krajiny v EU, kde netecie pitna voda a bez hnojenia dopostuju burinu.
|
|
Re: Presne toto
Od: miro0000000
|
Pridané:
22.7.2025 9:23
hlupák
|
|
Re: Presne toto
Od: Tribald
|
Pridané:
22.7.2025 9:25
Dík že si sa nám predstavil ale my už to o tebe dávno vieme.
|
|
Re: Presne toto
Od: ehjkldsa
|
Pridané:
22.7.2025 9:47
Musime tlacit na EU ze ziadnych migrantov nechceme
A odpad zacat vyvazat napriklad do australskej puste a naspat dovazat uhlie.
Pripadne Cinske lode ked tu nieco dovezu tak zase odvezu aj odpad a vyhodia ho napr Namibii pusti. (aj tak vacsinou idu prazdne naspat)
Dokial nezavrsime plnu automatizaciu produkcie potravin a obaly na potraviny nenahradime hlinikom/sklom.
A takto si setrit podu a zaroven zachovat standard zivota...
Celkovo populacia by sa nemala premnozovat a prisposobit sa lokalnym maximalnym udrzatelnym podmienkam
|
|
Re: Presne toto
Od: Rozmyslam trochu
|
Pridané:
22.7.2025 11:41
Takze tych 150k robovych muslimakov ratame k migrantom alebo nie?
|
|
Re: Presne toto
Od: XMen
|
Pridané:
21.7.2025 9:33
A este lepsie postavit obrovske veterne farmy, idealne namiesto stromov. Ano ked sa zmeni klima na suchu, tak nam veterniky isto pomozu.
|
|
Re: Presne toto
Od: kakavko
|
Pridané:
20.7.2025 15:59
chemicke panely my ass
|
|
Re: Presne toto
Od: tesla auto user
|
Pridané:
20.7.2025 18:46
Co si si sadol na rozpaleny panel v plavkach?
|
|
Re: Presne toto
Od: Auto9999
|
Pridané:
20.7.2025 18:47
Toxicke... slovo nie je dolezite, ale to ze je to shit napad ked mas hektare striech po tovarnach a penalakoch a pred nakupnymi centrami, ale ano slovickujme lebo to je problem.
|
|
Re: Presne toto
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 14:43
A v com su, podla teba, toxicke? 90% solarnych panelov je slko a hlinnik. Potom trochu kremiku (samotny solar), diody, medene kable a par plastovych konektorov. Co je z toho podla teba toxicke?
|
|
Re: Presne toto
Od: ehjkhjk
|
Pridané:
21.7.2025 15:44
Toxicke je zbytocne vyrobeny hlinik , sklo, plasty a ten film je hlavne toxicky a velmi tazko "recyklovatelny"
V podstate ze vraj sa oplati recyklovat len ten hlinikovy ram a mozno neake stopy striebra. (a to uz musia byt tie novsie typy , inak ak niekto puziva starsiu technologiu a nikto to neskotroluje, tak tie starsie su daleko toxickejsie!)
Zbytocna ludska praca a zasraty priestor.
Uz len zo zakladnej matiky ti vyjde ze ked zapocitas cely zivotny proces tak jadrova elektraren je daleko lacnejsia.
A modularne jadrove elektrarne mozu byt este vyhodnejsie.
Jednoducho na luku solare nepatria, jedine do miest a mali by nahradzat prave strechy. (nemali by sa pokladat na strechy ale mali by plnit funkciu strechy)
10% moze byt az az, niekedy aj 1% je privela, len sa pozri napriklad ako malo fentanylu je potreba na jednu davku (ako prirovnanie , ze nato aby bolo nieco extremne toxicke , nemusi toho byt velke mnozstvo)
|
|
Re: Presne toto
Od: Ole dezole
|
Pridané:
21.7.2025 16:04
Toxicke sklo? Si si isty?
|
|
Re: Presne toto
Od: djkddi
|
Pridané:
21.7.2025 18:04
A kto to bude zametat od snehu a hovien?
|
|
Re: Presne toto
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
20.7.2025 16:32
Tvpjmu argumentu by dodalo na vážnosti, keby si pomedzi to neplkal úplné blbosti. Chemické panely...
|
|
Re: Presne toto
Od: Autocorrect
|
Pridané:
20.7.2025 18:46
toxicke panely...
|
|
Re: Presne toto
Od: lítius
|
Pridané:
20.7.2025 18:49
Toxicke? Ako sa to vezme. Taky solarny panel ma zivotnost aj dekady a co je v nom toxicke? Kremik, Indium, Galium, meď...? Premyslal si niekedy, kolko toxicity obsahuje taky bezny smartphone, ktory obmienas kazde dva roky? Ja viem, ty obmienas kazde tri roky.
|
|
Re: Presne toto
Od: laran
|
Pridané:
21.7.2025 10:21
Orná pôda pod solárnou farmou takmer určite stratí svoju pôvodnú kvalitu.
Fyzikálna degradácia (zhutnenie, erózia).
Chemické narušenie (možné kontaminácie a vyčerpanie živín).
Biologická strata (pokles mikrobiálnej aktivity a pôdneho života).
|
|
Re: Presne toto
Od: Ole dezole.
|
Pridané:
21.7.2025 12:00
Co pode uhorom vycerpa ziviny?
|
|
Re: Presne toto
Od: Sancho
|
Pridané:
21.7.2025 15:33
Odbornik ako prasa :)
Naopak, orna poda degraduje pouzivanim na pestovanie a musi sa casto nechat lezat aj par rokov, aby sa zregenerovala.
|
|
Re: Presne toto
Od: uouou
|
Pridané:
20.7.2025 16:40
Ved nech to postavia na neurodnej pôde, tej je dosť.
|
|
Re: Presne toto
Od: Kicko
|
Pridané:
21.7.2025 8:46
plocha pod FVE sa neleje betonom ... postavia sa konstrukcie a FVE je nad lukou. Ale inak suhlasim, ze by sa mali v prvom rade vyuzit strechy hal.
|
|
Re: Presne toto
Od: 2v1
|
Pridané:
21.7.2025 9:42
Ja viem ze slovaci maju historicky mindrak a odjakziva placu nad kopou hliny, ale skusme sa cez to preniest. Ak je to pole take cenne, tak si ho kupte a pracujte na nom.
|
|
Re: Presne toto
Od: hfghdgfhgfhg
|
Pridané:
21.7.2025 9:46
A deti si teda dal na hnojarinu? Aby mal tie polia kto obrabat a dojit tie kravy?
|
|
zeby zreby?
Od: spoo
|
Pridané:
20.7.2025 17:03
kolko nevyuzitych striech lidlov, tesco,kauflandov a podobnej zdieracskej uzery mame?... nie dost? ...
|
|
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.7.2025 17:29
No? Kolko? Ja nemám priekazne ani jednu.
|
|
Re: ultraradikálny fakticizmus
Od: djdjdkdk
|
Pridané:
20.7.2025 18:34
uvazujme viac nez 1 tesco a menej nez 1k tescov
|
|
Re: zeby zreby?
Od: ...
|
Pridané:
20.7.2025 20:55
Neviem ako u vas, ale u nas cba uz FVE na svoje strechy instalovalo. Lenze kazdy si to predstavuje jak hurvinek valku. Na velku plochu potrebujes aj vela konstrukcie a ono sa to tak nejak nemusi uplne kamaratit so statikou vsakze. Dalsia vec je, ze instalovat ich chce sukromna spolocnost na klasicku vyrobu. Ak by to chcela prevadzkovat na strechach existujucich inych sukromnych podnikov, museli byt platit najom. Ci ako si to predstavujes, ze niekto poskytne takyto priestor zadarmo?
|
|
Re: zeby zreby?
Od: ehjkhjk
|
Pridané:
21.7.2025 13:17
Standardna regulacia , bud si to postavia sami alebo to niekomu lacno prenajmu inak budu platit vacsie dane, ez
|
|
Re: zeby zreby?
Od: ...
|
Pridané:
21.7.2025 21:05
Ked uz sa vyjadrujes ku uplne vsetkemu pricom vies uplne hovno, uz si zohnal tu statistiku poruchovosti ktorou si sa ohanal? Aby sme sa pohli kusok dalej, lebo furt cakam a ty len grcias dalsie a dalsie komentare.
|
|
Re: zeby zreby?
Od: xxxyyy
|
Pridané:
21.7.2025 4:55
Zober dron a pozri na strechy. Budes asi prekvapeny, na Lidloch byva bezne 100kWp, na Kauflandoch viac.
|
|
Re: zeby zreby?
Od: ehkjhjkhjk
|
Pridané:
21.7.2025 13:32
Super teraz este parkoviska
|
|
Hlasujem za
Od: Mr X
|
Pridané:
20.7.2025 17:54
žeby Tachyum 2.0?
|
|
Re: Presne toto
Od: eooeio
|
Pridané:
20.7.2025 18:31
Solárne panely sú zlo kreované vesmírnymi jaštermi, pretože kradnú fotóny a menia ich na nebezpečné nosiče elektrického náboja. Čím viac solárnych panelov, tým menej fotosyntézy a tým menej kreovania vitamínu D, čo je vlastne hormón.
|
|
Solar je smrt.
Od: sdafga
|
Pridané:
20.7.2025 21:44
Keby to natiahli nad parkoviska pri OC tak tomu tlieskam.
|
|
Re: Solar je smrt.
Od: Asi nie
|
Pridané:
21.7.2025 7:33
Len dovtedy pokym prvy krat neoskries auto o podporny stlp.
|
|
made in ???
Od: wsdijsvnsdni
|
Pridané:
20.7.2025 23:52
idu z Ciny nove panely na trh, treba rychlo stare predat nekam
|
|
Tutilok
Od: Mladý komsomolec
|
Pridané:
21.7.2025 0:25
Spoločnosť Enery Slovakia - fakt sa volajú Enery ?
|
|
Re: Tutilok
Od: djkddi
|
Pridané:
21.7.2025 7:52
Ano a vyrabaju eneriu
|
|
ToJeSuperKo
Od: Cakam na vyhru a zatial nic
|
Pridané:
21.7.2025 11:25
Vedla toho zopar kontainerov s crypto koparkami a je to.
|
|
Re: ToJeSuperKo
Od: Vyhra je huliak vo vlade
|
Pridané:
21.7.2025 12:05
Vsak dobre
|
|
dfgdsfgdf
Od: gdfgdfg
|
Pridané:
21.7.2025 12:41
toto je defacto komunizmus - rozkradnut republiku o to najcennejsie (ornicu), a potom po mne potopa..
len preto, ze majitel daneho poemku "moze"
tak potom podme na to rychlejsie, zasvinme podzemnu vodu, naco nam je, ked lidl predava balenu vodu lacno ?!
a potom vsetkym zadnime II. pilier, lebo bude treba na sanaciu SLovenska (ako takeho)
ako pisem, cisty komunizmus zijeme
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: ehjkhkljk
|
Pridané:
21.7.2025 13:30
Ved to, len co ked kazda opozicia len rozpredava dalej alebo fajci pero Francuzom/Nemcom/Anglicanom/US (digitalna totalita, antikonkurencne "dohody")??
Sa pozri ako sa znehodnotilo Euro za poslednych par rokov niektore potraviny zdrazeli takmer dvojnasobne ...
Energie stupaju...
Preco netazime uran z Australie a nevybudujeme vlastne reaktory (kludne aj mensie stredne elektrarne pri kazdom vacsom meste ) namiesto tychto vadnych solarov?
Nuklerne ponorky existuju uz desatrocia... takze bezpecna technologia taktiez.
Orna poda by mal byt chranena zakonom podobne ako voda, a znemoznit ju monopolizovat.
Cina na to ide tak, ze podu prenajima nikdy nepredava investorom.
Hoci zakon nepomoze ak su uradnici skorumpovany :/
A je pravda ze za vela si mozme sami , tym ze neautomatizujeme a namiesto toho, aby sme ziadali eufondy nato co nam realne prinesie zisk a generuje zisk do buducna, tak kopa znich je viazana na nezmysly
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: Ole dezole
|
Pridané:
21.7.2025 15:43
Robo znicil pri nitre ornicu 10km2 aby tam mohol navozit indov a moslimov. Ja milujem roba.
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: ehjkhjkhk
|
Pridané:
21.7.2025 17:44
Ak to naozaj urobi tak sa stavim ze ho jeho vlastny za to dorazia. Mas aj neake blizsie info? Maju to byt migranti alebo len pracovne viza?
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: smerak
|
Pridané:
22.7.2025 11:50
ty ti sa teraz prebudil z hybernacie? uzbekistanci afganci nic?
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: Ole dezole
|
Pridané:
22.7.2025 13:09
Je rozdiel ci v meste v krcme stretnes migranta alebo s pracovnym vizom?
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: ehjhjk
|
Pridané:
22.7.2025 14:55
Velky, pretoze pracant na viza si da sakra pozor , aby nebol vyhosteny a zvycajne sa viza davaju niekomu kto ma zajednanu uz pracu
Migrant povie, ze je z vojnoveho statu (doklady zahodi) a kvoli slabej EU ho musime tu zivit a nemas ho kde vyhostit, alebo ho dana krajina odmietne prijat.
UK ma celkom dobre riesenie a vyvaza ich do afriky.
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: Ole dezole
|
Pridané:
22.7.2025 17:47
Takze ked ho tu dovezie robo, zahodi papiere, pojde sa niekde prihlasit a povie ze je z vojnoveho statu je rozdiel ako keby prisiel na tajnasa s prevadzacom?
|
|
Re: dfgdsfgdf
Od: ehjkhk
|
Pridané:
22.7.2025 21:30
Zvycajne pride na lietadle a zoberu mu odtlacky a zaregistruju ho, pripadne skontroluju hned na hranici, ci nie?
|
|
hovädina...
Od: fako
|
Pridané:
22.7.2025 13:22
Za tieto hovädiny ešte horko zaplačeme..., resp. ďalšie generácie (určite)... :-(
|