neprihlásený Utorok, 19. augusta 2025, dnes má meniny Lýdia
Medzi výrobcami elektromobilov globálne dominuje BYD

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 18.8.2025


V druhom štvrťroku tohto roka bola globálne najväčším výrobcom čistých batériových elektromobilov podľa počtu dodaných kusov jasne čínska automobilka BYD pred Teslou.

Avizuje to analytická spoločnosť TrendForce.

Batériových elektromobilov sa v druhom štvrťroku predalo globálne 3.28 milióna, čo znamenalo medziročný nárast oproti druhému štvrťroku 2024 až o 39%.

Automobilka BYD mala trhový podiel 18.3% a Tesla 11.7%. Tesla na kľúčových trhoch, v Číne, Severnej Amerike a západnej Európe, oslabila, rástla v Južnej Kórei, Nórsku a Turecku.

Tretia bola čínska automobilka Geely so 6.4% podielom, štvrtý čínsko-americký výrobca SAIC-GM-Wuling s podielom 6.3%.

Volkswagen mal 3.4%, čínske automobilky Leapmotor 3.3% a XPeng 3.1%, pričom tieto dve automobilky prvýkrát predali viac ako 100-tisíc vozidiel za štvrťrok.

Prvú desiatku uzatvárali BMW s podielom 2.7%, Xiaomi s 2.5% a Hyundai s 2.4%.



Najnovšie články:

Operátori majú povinnosť zverejňovať reálnu rýchlosť pripojenia do Internetu
Štandardizácia pántov a skladateľný iPhone majú výrazne zvýšiť predaje skladateľných telefónov
Vlastník ARM získa približne 2% podiel v Inteli
Volkswagen na elektromobile spoplatňuje vyšší výkon predplatným
Starými eID sa bude dať podpisovať ďalší rok
Google zaplatí v Austrálii pokutu za obmedzovanie konkurenčných vyhľadávačov v Androide
Microsoft potvrdil ukončenie podpory Windows 10 o dva mesiace
Apple zrejme pripravuje MacBook s podporou pripojenia na mobilné 5G siete
Deviaty let Starship zlyhal opäť kvôli úniku paliva
Kauza predaja používaných Seagate diskov ako nových pokročila, našli falšovateľov v Malajzii


Diskusia:
                               
 

este ze som si kupil ich akcie minuly tyzden, asi este prikupim :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Bavoraci dopadli, ze musia superit so znackami ako Hyundai a Xiaomi
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak im treba skopcakom.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

skopcaci maju aspon vlastne automobilky , my mame co?? Velke Hov...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie len BMW , ale aj Mercedes a vlastne vsetky europske automobilky. Zaspali dobu, kym sudruhovia z Ciny pochopili, ze ludia nechcu 72 konfiguracii s dojazdom 300 kilometrov za predopkladu, ze vodic je anorektik a v kufri vozi maximalne kilo bananov.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Z casti mas pravdu , ale zase cinania tie svoje dotuju a maju aj uzavrety "specificky" trh

Mozno keby sa konkurovalo za normalnych podmienok tak by cinania neboli az taky "uspesny"
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a hlavne kopiruju co sa da a nic ich nesere....
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kopirovanie by nebol az taky problem . Ja mam vyvazeny pristup k patentom - mali by z casti chranit vynalezcu , ale nemala by to byt brzda pokroku a kazdy vlastnik patentu by sa mal s kazdym dohodnut na rozumnych poplatkoch (nie prilis vysokych) inak by mal dostat sudom nariadene minimalne polatky za patent - tak aby to neobmedzovalo zdravu konkurenciu

Vyvoj by mal byt halvne o tom ze mas vdaka nemu casovu vyhodu a naskok, ktory by si mal v konkurencnom boji vyuzit . Ak to nedokazes tak je to tvoj problem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono tak aj je.
Nemozes vyzadovat za patent neprimerane poplatky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vies, niekto dotuje vlastne automobilky, niekto futruje vrecka Pfizeru a americkym zbrojnym korporaciam...
Ci sa nam to paci, alebo nie, EU je na odpis.
Zacalo to importom africkych raketovych inzinierov, pokracuje to zlikvidovanim energetickej stability.
Vysledky vidime uz dnes a za par rokov bude EU, ktora bola vzdy diamantom celej planety, uz len smutny skanzen...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Cize rozdiel medzi cinou na EU vyrobacami je v kapacitach baterie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas ty predstavu o globlanych predajoch jednotlivych znaciek?

BMW nikdy nebola topka(je to premia a to nieje masovka) bez ohladu na druh pohonu.

Oni s Hyundai a Xiaomi nesuperia.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tvrdit o BMW, ze je to premia, je hodne odvazne tvrdenie. Mozno tak Alpina je premiovka :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Sorry, ze som ta urazil.

Tak inac. BMW je ina liga ako Hyunday alebo Xiaomi a preda sa ich preto pomerne menej.

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

BMW je shit pre sráčov.
mal som jedno omylom (od novosti) a už tú značku budem obchádzať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

BMW je premia je tvrdenie ktore by si obhajil na forach pred rokom 2000, uz sme sa niekam posunuli a bmw je uz nejaku dobu mega Scheiße
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Som rad, ze dominuje BYD a nie tesla.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Libtard detected
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Kedze BYD pochadza z komunistickej ciny a tesla z kapitalistickej ameriky, kto je libtard?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Si libtard.
Tesla ti vadi len preto, ze ti vysvetlili, ze ten uzasny prorok Musk je vlastne teraz uz zly.

Ako vsetci libtardi nemas nazor. Mas len zdroj, ktory ti vysvetli, koho je teraz v mode nenavidiet.

Mas to ale fasa zivot.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Fúúú aké silné slová od kokota. Paranoja už prešla?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Teraz skusa tlacit jeho fantazie okolnemu svetu a presviedcat sa o opaku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ci je onen elon zly alebo nie nechame na teba. Skus mu ponadavat na xku a nechaj mu tam VIN cislo tvojej tesly, a budeme cakat ci ti nevypne auto na dialnici :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja milujem roba. Aj ked je hradza proti migrantom aj ked ich sem vozi. Aj ked je proti madarom, aj ked je s nimi vo vlade a je orbanov kamos. Aj ked je proti nackom, aj ked ide s nimi do vlady. Aj ked je hradza proti zdrazovaniu, ale najviac zdrazuje.To tu musite povedat.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A to uz preco? BYD by som nechcel ani darom...

BYD vytvara bublinu na akciovom trhu a skonci to podobne, ako cinske Greenhouse - velkym krachom.

Ono totizto BYD vytvara masovo auta, ktore nie su urcene na trh, oni ich zaregistruju ako predane, za to dostanu dotacie od vlady (akoze ich maju zaplatene) a potom im tam niekde stoja na skladoch a odstavnych parkoviskach...
Ale to by neboli cinania, keby nezaviedli taky nestvar - second hand predaj novych automobilov - predavaju tieto nikdy nepouzite nove vozidla zaregistrovane ako predane za stvrtinovu cenu... no a v cine ich velmi nechcu, lebo maju problemy so software, aj hardware a povacsine horia... ale nemozes kritizovat v cine cinsky vyrobok, lebo sa stanes nepriatelom statu...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Kde je Polestar (Volvo?).
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V prdeli, jean claude premysla nad novou reklamou.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Áno presne tam aj Volvo už patrí. Keď sa chcú tváriť stále ako prémia a mať iba 4-valce a obmedzenú rýchlosť na 180 km/h... Ževraj kvôli bezpečnosti, reálne iba šetrenie na podvozku
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

To vazne na 180? Niezeby som bol zavodnik, na nemeckych dialniciach ist aspon 200 je fajnovka.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Áno iba 180. V nemecku som išiel 200 obyčajnou Mazdou 3. Pre Volvo hanba, keď si spomeniem aké mali 5 valce s krásnym zvukom, alebo V8 od Yamahy...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nieje to hanba.
Kolkych vlastnikov Volva toto trapi? Kolko ludi jazdi v Nemecku viac ako 180? Alebo vobec viac ako 130 km/h?

Pride cas, ked ta neobmedzena rychlost v Nemecku bude zrusena. Uz dnes je vlea usekov, kde je obmedzena rychlost.

Odpovedať Hodnotiť:
 

volvo je cina ako byd a xiaomi nie?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Osobne v tom nevidim az taky problem, to su skor rodinne auta takze maximalka 250 ti je na dve veci. Na druhu stranu, ak si chces uzit sportovu jazdu tak si nekupis Volvo :) Ale povedzme Skoda RS, pripadne Nkovy Hyundai alebo Cupru.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Maximálka je problém. Lebo auto čo sedí na ceste, brzdí a je ovládateľne aj pri 250, je pri 130 krásne pohodlné a tiché. Ak sa na tom začne šetriť, tak to už pri 130 už vyzerá inak
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

TO si myslis len ty.

Maximalka nieje problem.

Mas pocit ze Volvo je automobilka, ktora bude setrit a kvoli len 180-tke bude Volvo horsie pri 130-tke? Ze bude menej pohodle a hlucnejsie? Ved to by nic nepredali. Spametaj sa.
To nepalti len pre Volvo.

Volvo co-to aj usetri, lebo nebude muset riesti veci, ktore by musela pri 250-tke ale to nema vlpyv na 180 a nizsiu rychlost.




Odpovedať Hodnotiť:
 

A ešte daj niečo o ich motoroch. Iba 4-valcoch aj v aute za 93 litrov. Volvo dopadne ako Jaguar
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este nikdy tu nebehalo tolko Volv ako teraz. A je to aj napriek tomu, ze maju len 4-valce.
Toto trapi mensinu ludi.
Ak by mali nieco objemnejsie, tak by prilakali nejakych zakaznikov ale neviem, ci by im to za to stalo a uz maju elektricke verzie ak by ti vykon nestacil.

Ak Volvo dopadne zle, tak to nebude kvoli len 4-valcom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, aj volvo je "len" automobilka a aktualne s cinskym majitelom. Takze da sa predpokladat, ze to s nimi pojde dole vodou. Jaguar uz na to doplatil - znamy co mal problemy s motorom sa nakoniec ukazalo, ze autorizovany servis ani nesmie do motoru zasahovat a moze ho maximalne poslat do "specializovaneho" strediska.

PS: Ano, co usetri je skrz konstrukcnu rychlost a komfort, cize presny opak toh oco si myslis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozor! Na rozdieľ od tesly a jej lentilkového dizajnu, BYD dizajn aj vie, zaujímavé kúsky produkuje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Všetky automobilky sa snažia do elektromobilu natlačiť počítač a Tesla/BYD okolo počítača postavili auto ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keďže medzi výrobcami elektromobilov globálne dominuje BYD, bolo by vhodné medzi príkladmi uviesť BYD ako prvé, teda "BYD/Tesla". Tesla je opäť až potom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetky auta BYD,
idu na odbyt.
Na vozidle tesla,
kapacita klesla.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár