neprihlásený Štvrtok, 18. septembra 2025, dnes má meniny Eugénia
ZSSK zásadne nezvláda prechod na elektronický predaj, zase má výpadok

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 18.9.2025


Štátny železničný dopravca ZSSK, Železničná spoločnosť Slovensko, opäť potvrdzuje, že po zavedení tzv. poplatkov za servis nútiacich na elektronický nákup lístkov zásadne nedokáže zabezpečiť dlhodobú spoľahlivú funkčnosť elektronického predaja, a dnes eviduje v krátkom čase opäť ďalší výpadok.

DSL.sk na to upozornil čitateľ, v súčasnosti na výpadok elektronických predajných systémov upozorňuje ZSSK aj na svojej stránke. Podľa stručnej informácie nefunguje predaj cez aplikáciu IDeme vlakom ani eshop.

Cestujúci si môžu podľa oznámenia kúpiť lístok v pokladniciach a u vlakového personálu bez poplatku za servis.

Ďalším problémom podľa skúseností čitateľov pri týchto výpadkoch ale je, že v predajnom systéme v pokladniciach na staniciach nejaký čas po začiatku výpadku nie je ešte informácia o prebiehajúcom výpadku a napriek nefunkčnosti elektronického predaja zamestnanci pri pokladniciach nevedia predať cestujúcim lístky bez prirážkového poplatku.

Veľmi rozsiahly a dlhý výpadok elektronického predaja lístkov mala ZSSK aj v prvý školský deň 1. septembra. Spoločnosť verejne nevysvetlila, ako mohlo prísť k tak rozsiahlemu výpadku.

ZSSK zaviedla poplatky za servis od 15. marca. V prípade nákupu lístka v pokladniciach na staniciach sa pripočítava k cene lístka poplatok 1 euro. Pri kúpe spiatočného lístka účtuje ZSSK poplatok dvakrát, takže dosahuje 2 eurá. Poplatok za nákup lístka vo vlakoch je až 3 eurá a týka sa to aj nákupu cestujúcim zo stanice, kde nie je otvorená pokladnica.

Poplatky tak minimálne časť cestujúcich fakticky nútia na elektronický nákup, inak by tieto poplatky relatívne výrazne predražili cenu lístka.

Od zavedenia poplatkov mala ZSSK ale opakovane viacero neplánovaných čiastočných alebo úplných výpadkov elektronických predajných systémov a zároveň plánované dlhé odstávky predajných systémov. Takáto zlá spoľahlivosť elektronického predaja by bola neakceptovateľná, aj keby ZSSK novými poplatkami cestujúcich prakticky nenútila na využívanie elektronického predaja.

Navyše ako sme upozornili v tomto článku, ZSSK nútený prechod na elektronický predaj využíva na rušenie predaja lístkov v pokladniciach na menších staniciach. V oznámeniach úplného zrušenia predaja lístkov na staniciach pre samosprávy totiž evidentne argumentuje znížením počtu predávaných lístkov v pokladniciach a preferovaním nákupu lístkov elektronicky.



Najnovšie články:

Intel uvedie procesory s integrovanou grafikou Nvidie
eZdravie malo tri výpadky za dva dni, aj exspirovaný certifikát
Tesla je prešetrovaná za niekedy nefungujúce kľučky na dverách
Švédsko úplne zakazuje smartfóny v školách až do veku 16 rokov
Nový MacBook Pro bude mať dotykový displej
Tesco výrazne rozšírilo dostupnosť predaja potravín cez Internet, už je pre 80%
Zásobovacia loď letiaca na ISS má problém s motorom, dnes nedorazí
Významná spotrebiteľská organizácia vyzvala Microsoft na predĺženie podpory Windows 10
Softvér eID klient 5.1 pre elektronické občianske spôsobuje problém aplikácii Zoom
Situácia v Jaguar Land Rover je po útoku vážna, odstávka výroby bola predĺžená na takmer mesiac


Diskusia:
                               
 

To je asi jedina funkcnost tej appky Ideme vlakom, ze ma spamuje informaciami ze prestalo to fungovat a potom ze to znova funguje. Za posledne mesiace mi to oznamilo x krat. Asi to odinstalujem...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

x je kolko, dva?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

By som povedal ze minimalne 6
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono to vie cele kolecko dvakrat potocit aj za den
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba pouzivat Ceske Drahy appku a funguje v pohode :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

potom si politici zmyslia že štát je zlý vlastník a v chorvátsku budú nepriznané hotely s tobogánmi.

dobrovolnici opravuju stare vozne, to chcú tí smer-jánošikovia, aby dobrovolnici robili aj softver?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak by to bolo open-source, a ideálne aspoň pre celú Európu, nabetón by to fungovalo o niekoľko rádov lepšie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len pre upresnenie: o niekoľko rádov lepšie je de facto priekazne o ďeveď.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak niekto opravuje stare vozne ako dobrovolnik alebo zadarmo, tak je dvojnasobny dement.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

historicke at least
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto vlastne dodaval riesenie a ako je mozne, ze to takto pada ako hrusky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spravna otazka znie, kde v chorvatsku stoja vily objednavatelov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ZSSK zásadne nezvláda nič.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide o ucelny trening ludi naucit vyssej tolerancii. Dnes toleruju meskajuce a vylucene spoje. Ponovom budu tolerovat aj nemoznost kupovat listky.

Nechapem, ako vobec je mozne, aby jedna aplikacia mala tolko vypadkov pristupnosti. Podla ich poctu uz museli vychytat snad kazdy problem, aby sa vypadok nezopakoval dalsich 10 rokov. Nemaju dev, test a prod prostredie? Ak nevedia prevadzkovat aplikaciu onpremises, tak nech ju daju do cloudu. Peniaze na to radi minu, hlavne ak poskytovatelom cloudovych sluzieb bude sprostredkovatelska garazova firma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počítam že súťaž na vytvorenie systému vyhrala kravaťácka firma, ktorá je vytvorená pánmi Mgr. z odboru sociálnej práce a dr. filozofie a táto firma to dala ako objednávku firme, ktorá neprešla výberovým konaním, pričom to zadali ako ďalšiu subdodávku nejakým programátorom s povolaním syn. Ako keby sme neboli na Slovensku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je tak ked štat riadia AMATERI!!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

amateri eska ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vážený zákazník,

dovoľujeme si Vás informovať, že Vaša reklamácia bola posúdená a zamietnutá, v čase, ktorý ste uviedli, neevidujeme žiadny výpadok predajných systémov ZSSK.

Ďakujeme za pochopenie a veríme, že aj naďalej využijete služby Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.

---

S úctou,
Zákaznícky servis
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inštitúcia má aspoň dobrého štylistu, ale už som videl na rôznych obchodoch a stánkoch aj: "Za pochopenie sa vopred ospravedlňujeme".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohužiaľ, priveľa manažérov v tej firme a zbytočné kanceláriové pozície spôsobujú, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá.
Mali by sa vo vedení zamerať na väčšiu flexibilitu a zoštíhlenie kanceláriového aparátu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár