neprihlásený Utorok, 14. októbra 2025, dnes má meniny Boris
Slovensko bude presadzovať zmenu zákazu áut so spaľovacím motorom od 2035

Značky: elektromobily

DSL.sk, 9.10.2025


Slovensko bude v rámci Európskej únie presadzovať revíziu v súčasnosti platného zákazu predaja osobných áut so spaľovacím motorom od roku 2035.

Na dnešnej tlačovej konferencii to po stretnutí s predstaviteľmi automobilového priemyslu avizoval premiér Robert Fico a ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Podľa legislatívy navrhnutej v roku 2021 a schválenej Európskym parlamentom v roku 2023 má byť od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021. Od roku 2035 následne má byť vyžadované zníženie emisií o 100%, teda nulové emisie.

Automobilky sú podľa premiéra väčšinou proti pravidlám v takejto podobe. Vláda zatiaľ nebude presadzovať konkrétny spôsob, ako ich zmeniť, keď do úvahy prichádza viacero riešení.

Jedným je posunutie termínu 2035 na neskorší, ďalším flexibilnejšie možnosti a napríklad umožnenie dlhšieho predaja plug-in hybridov alebo áut so spaľovacím motorom na syntetické palivá. Pri spaľovaní syntentických palív sa síce rovnako ako u benzínu a nafty samozrejme vypúšťajú emisie do atmosféry, v prípade ich výroby z uhlíka zachyteného z atmosféry ale nezvyšujú množstvo uhlíka v atmosfére.

Predaje elektromobilov sú na Slovensku v porovnaní s ostatnými vyspelými krajinami pomerne nízke, napríklad v júli tvorili 4.44%. Aj celkové predaje v EÚ nedosahujú úroveň popredných krajín, keď v júli tvorili v celej EÚ 15.6%.

Pre Slovensko je samozrejme otázka dôležitá nielen kvôli vozidlám používaným obyvateľmi ale aj kvôli prítomným viacerým veľkým továrňam na výrobu automobilov a vysokému podielu tejto výroby na celom slovenskom hospodárstve.

Kým zmiernenie požiadaviek prechodu na elektromobilitu môže automobilkám na jednej strane pomôcť, v posledných rokoch najmä čínske automobilky vo výrobe elektromobilov veľmi rýchlo napredujú a začínajú konkurovať automobilkám z ostatných krajín aj v ich domácich regiónoch vrátane Európy.

Podstatným prvkom úspechu čínskych elektromobilov je okrem iného pokrok v oblasti batérií a ich výroby v tejto krajine, najmä s masovým nasadením batérií s článkami typu LiFePO4 s niektorými lepšími vlastnosťami ako u iných typov Li-ion batérií. V poslednej dobe sa dokonca začínajú nasadzovať batérie úplne nového typu postavené na sodíku namiesto lítia.



Najnovšie články:

eZdravie má opäť vážny výpadok
Významný výrobca routerov oznámil otestovanie WiFi 8
Telekom oznámil dramatické zvýšenie pokrytia 5G, preskočil ostatných
Vydaný alternatívny LineageOS 23 postavený na Androide 16
V noci sa má uskutočniť ďalší štart Starship, video
Mobilní operátori mali na začiatku roka pokrytých 70% diaľnic 5G, do konca roka musia mať 100%
Zverejnená ukážka nového Star Trek seriálu a štvrtej série ďalšieho
Predaje PC veľmi výrazne narástli, v Európe dvojciferne
Nemecký štát prešiel na open source email, nahrádza aj ďalšie Microsoft softvéry
USA vyšetrujú Teslu za vážne dopravné priestupky samojazdiacej funkčnosti


Diskusia:
                               
 

Nech nám číňania svetový autopriemysel ukradnú kompletne a európa bude skanzen.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Skanzen znamená príjem z turizmu. Už teraz do západnej Európy prúdia davy turistov z Afriky a Ázie ;)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Slovensko bude presadzovať parné lokomotívy, lebo v budúcnosti možno vyvinieme syntetické nerakovinotvorné uhlie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze za pobyt si nechavaju platit namiesto toho aby tu ako spravny turista nechali svoje uspory...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak hádam nechceme dopadnúť ako Kuba, ktorá sa uzavrela svetu a jazdí na veteránoch. je to síce pekné a romantické, ale trochu mimo časovú os.

Osobne podporujem toto zrušenie zákazu a zároveň podporujem elektromobilitu.
Som presvedčený, že elektromobilita v konečnom dôsledku vyhrá, ale nemalo by to byť násilne diktované nejakými úradníckymi darmožráčmi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

U nich je ale ta casova os lepsia, nemaju auta s 1000 zbytocnymi senzormi, ktorych len ked sa dotknes, tak chyba error servis... ja by som chcel napriklad jazdit na niecom, co je konstrukcne vyspele ako felicia. Ty si v aute pozeraj celovecerne filmy pri romantike na bemzinovej pumpe
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

toto, co vravis auto s 1000 senzormi a hned do serisu, to kupuju ti smejdi toe 20 rocne auta bmmw, audui, citrogen a tvaria sa jak najvacsi frajeri a potom placu, ze auto furt v servise - v lepsom pripade, v horsom odstavene doma, lebo nema na naftu a tak ho okusuju patkane a mysi. Ty by si chcel jazdit na felicii? ty si fakt cennis svoj zivot. Jej bezpecnostne zony su za zenitom...
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Tak samozrejme by mohli urobit bezoecnejsi update Felicia 2026 napriklad, ale vnutornosti take, ze to opravis aj s kombinackami. Chapeme sa snad, nie? Neni som nejaky skillovany fundovany automechanik, ale to co som poopravoval s asistenciou mechanika, by som na inom aute nespravil. A ze to auto vydrzalo naozaj velmi vela...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

treba zacat presadzovat zrusenie vsetkych poplatkov a kktin, ktore robia europske veci drahymi. Zacat treba emisnymi povolenkami na elektrinu, aby sa zlacnila a europska vyroba mohla konkurovat tej zahranicnej.. To iste v autach... a treba zacat tlacit male auta s malou spotrebou..
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Myslíš si že to niekto v EU komisií chápe? Sú odtrhnutí od reality a stále idú svoje.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Keby len v komisii... ono to nechape ani znacne percento ich volicov, co chcu zachranit planetku a kludne si pozru televizor aj pri svieckach.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Tvoj prispevok si dokaze odporovat v 3 riadkoch.
Ak zrusis vsetky poplatky, tak nemozes "tlacit" male auta.
Zrusenie poplatkov je presne to, co v US sposobilo tu prietrz s velikanskymi SUV. To iste v Australii.
Taketo jednoduche a rychle "riesenia" od piva v krcme v Dolnej Marikovej zneju super, ale nefunguju. Konci sa to vzdy rovnako - "Mysleli sme to dobre, dopadlo to ako vzdy".
Si Europan, clen Europskej Unie - sup presadzovat tuto politiku. Este par rokov to, snad, aj na Slovensku vydrzi, potom uz budes moct len drzat hubu, lebo volby uz nebudu.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

teraz tlacia eauta, tak by tlacili nieco ako Smart, alebo citiGo. Das na to dotaciu, lepise % na uvery milion veci sa da ako to "tlacit".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najhoršie, že príde digitálna mena DIGITÁLNE EURO v mobile a zoberú nám hotovosť, budeme mať peniaze len na displeji telefónu, respektíve body, fakt pekná vyhliadka, toto bude naša smrť - je to všetko po vzore komunistickej totalitnej Číny - digitalizácia! NWO - zákerná digitalizácia prichádza!!! Plaťme hotovosťou, inak nám BEDA!
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Srandista, hotovost nam zoberie Kamenicky cez svoje konsolidacie.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Ty ani netusis co sa stane ked nam zrusia hotovost. Vidno ze nevies co je socialny kreditny system. Bude s teba poslusna ovecka a to maju papalasi a vrchnost veeeelmi radi.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Už teraz skáčeš ako idioti pískajú.
Máš názory ako indián. Európa nemá šancu proti Digitálnej Afrike, Totalitnej Číne a Moslimským vagínam.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Chápem, že máš obavy z digitalizácie, ale digitálne euro nie je čínsky sociálny kreditný systém. Je to len iná forma platidla, ako karta alebo internet banking. Hotovosť zatiaľ nikto nezakázal a v EÚ prebieha o tejto téme verejná diskusia, nie diktát zhora. Skôr sa bojím toho, že politici ako Kamenický míňajú verejné peniaze neefektívne a potom prichádzajú s tzv. konsolidáciami, ktoré reálne dopadajú na bežných ľudí. To je problém, nie to, či si zaplatím za rožky mobilom alebo bankovkou.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Zadavat IT zakazky len aby boli - minuli sa peniaze a zarobili si okrem IT firmy aj niektori vybrani ludia, to nie je neefektivne, to je doslovne kradnutie, legalizovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ty budeš poslušná ovečka. Už si. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hotovosťou zachrániš svet... No, niektorým zobrali už aj rozum, to je na tom najhoršie.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Mozes pri odchode z krcmy hodit kartu/mobil na stol a odist? Zaplatis, ak vypadne elektrina? Zaplatis pri vypadku internetu?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Takze budes sediet po tme, pipa bude fungovat na byciklovy pohon a jedlo ti urobia na ohniku. Ucet napisu strojom a potom to nebudes vediet zaplatit? Nie je problem skor to, ze bratcikov ti nebude moct zaplatit cash?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Do krčmy nechodím, radšej podnikám na výkonnom osobnom počítači.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vies, ako fungovali krcmy pred elektrifikaciou? Svietili plynom a petrolejkami. Ved to je len pred 100 rokmi. Pipa funguje na stlaceny plyn. A z flasky sa da vino naliat aj bez elektriny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty si riadne naivný a ešte k tomu aj konspirator. Za prvé. Nejaké papieriky vo vrecku ťa nezachránia. Ich hodnota spočíva len v dôvere v systém, že aj pre iných má hodnotu. Digitálne euro je offline, čiže podobne ako bitcoin, máš vo vlastnej offline peňaženke sumu. Stratíš mobil alebo iné zariadenie, kde máš peňaženku a máš po peniazoch. Nie je to centralizovana informácia ako teraz suma na účte. Čiže digitálne euro je úplne ako hotovosť, akurát nemá formu papiera.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Tokeny digitalnej meny sice mozes mat v offline penazenke, ale ich pouzitie uz offline nie je - a navyse je centralizovane. Ked chces vykonat transakciu, musis ju zapisat do nejakeho ledgeru a ten, kto ten ledger kontroluje, ti to moze znemoznit z rozlicnych dovodov. Napriklad tvoje tokeny mozu mat rozlicne flagy - napr. pouzitie len v tvojom 15-minutovom meste - alebo transakcia sa tyka tovaru, na ktory uz nemas narok, lebo setrime planetku a dalsi steak co by si si dal by ju ale totalne znicil.

Naproti tomu, fyzicke peniaze su len medzi predavajucim a kupujucim. Len oni dvaja sa rozhodnu, ci transakcia prebehne alebo nie. Tretia strana do toho nema ako vstupit. A ci je to bankovka, minca z cenneho kovu alebo musla, to uz je uplne fuk.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

"The digital euro is designed to be able to function offline in a way that would offer users a cash-like level of privacy, both for sending money to other people and for paying in shops. When paying offline, only the payer and the payee would know the personal transaction details of the payments made."

Priamo zo stránky EÚ o digitálnom eure. Ešte nejaké ďalšie bludy mi tu napíš.
Distributed ledger sa tam spomína, ale rozhodnutie ešte nepadlo.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Kazda liska svoj chovst chvali, EU toho nakeca... aj EU samotna bol mierovy projekt, pamatas?

Na daj, ako spravis transakciu bez ledgera? Ako sa k nemu dostanes bez toho, aby si isiel online? To ci ti tam tlacia, je delayed transakcia, ktora prekvapivo moze vyfailovat, az ju neskor skusis zrealizovat. Ake to ma dopady tu snad netreba rozpisovat.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Neda , lebo o tom vie hovno


Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si este naivnejsi ked si myslis ze digitalne euro je ako hotovost.Ked mas hotovost nemozu ti ju zobrat len tak, len ti ju mozu ukradnut alebo ta olupit. A digitalne euro? To ti zmizne jednym kliknutim tlacidla mysi alebo na klavesnicu pocitaca.A ked sa vrchnost rozhodne ze zaplatis za nieco dan alebo pokutu, tak ti tu sumu stiahne z uctu bez tvojho vedomia a dovolenia ty mozes tak akurat fukat kockovy cukor.Inak ked sa naplno rozbehne socialny kreditny system tak pri nakupovani v obchode ti budu kontrolovat co, kedy ,kolko a ako casto nieco nakupujes.A ked presvihnes limit ktory ti bude nastaveny tak si napriklad mäso, alkohol, cokoladu alebo cigarety alebo benzin ci naftu proste nekupis. Zi dalej v matrixe si poslusna ovecka.Vzdy zabeč tak ako ti vrchnost prikaze.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Hotovosť ti nemôžu zobrať, ale jeden zákon a máš doma kopu bezcenných papierikov. A skončil si.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1) Lenze ten zakon sa neda pridat potichu a namierit individualne na jedneho konkretneho cloveka. Digitalna mena sa tak nastavit da.

Digitalna mena poskytuje take prostriedky kontroly, nad ktorymi by StB slintala od rana do vecera.

2) Existencia papierikov nema nic spolocne so zakonmi, ale so vseobecnou akcpetaciou (zakon tomu len "pomaha" tym, ze platby v danej forme vyzaduje stat). Pocas vojen v Juhoske sa platilo (aj) nemeckymi markami - a ziadny zakon tam na to nebol.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No vidíš. A presne si to napísal. Digitálne euro ešte neznamená koniec hotovosti. Je to len ďalší spôsob. Napríklad aj na to, aby sme sa odstrihli od amerického monopolu vydavateľov platobných kariet. Už sa nikto nebude môcť vyhovárať, že neberie bezhotovostné platby lebo musí platiť poplatky za kartové služby
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Granularita kontroly* - nasadit na rozpoznavanie nevyhovujucich obcanov AI a bude len jedna pravda :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ekvivalentom by bola napriklad situacia ze ti zneplatia urcite seriove cisla bankoviek a tak sa tvoje bankovky stanu bezcenym pri digitalnom eure sa planue zaviest to ze to bude mat expiration alebo ze to mozes pouzit iba na nieco specificke
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

preco by si mal stratit napr. BTC co mas v light walletke, ked mas ulozeny seed?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Bude hosie bude a nezabudni na socialny kreditny system.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Garantujem vam, ze o 10 rokov po spalovacom aute ani pes nestekne. Je uplne jedno ci nejaky taky zakon bude alebo nebude v platnosti. Preco by ste platili drahy benzin ak elektro bude lacnejsie na kupu aj prevadzku a dojazd, ci nabijenie bude rovnake ako pri splovaku?
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

TRUE
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to vysvetli jozkovi z hornej dolnej, ktory pozaduje minimalane 1000km dojazd s odkladacim priestorom na kateter
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

> ktory pozaduje minimalane 1000km dojazd

Podľa AI je priemerná vzdialenosť cesty osobným autom na Slovensku asi 16km.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale dvakrát za život ide do Chorvátska a tam potrebuje tých 1000 km.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dvakrát za život, si požičia dízel z požičovne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz sa vrát do reality... prečo si kupujú veľké kombi alebo SUV aj keď ho na 90% jázd netreba?
No na to, aby keď je treba, sa nemuselo požičiavať iné auto. To isté pri elektro. Nebudem si ho kupovať keď má hovno dojazd a v kolóne v zime napríklad skončí ako prvé. Už som zažil také návraty z lyžovačky kde sa hodiny stálo na diaľnici a posúvalo po metroch v -15
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

elektroauto ... cim pomalsia jazda tym dlhsi dojazd
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A spaľovák takisto. To je tak trochu univerzálne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zeby bluf? Slovko ucinnost nam vela nehovori?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Keď raz za 7 rokov potrebuješ odviezť práčku, tak si tiež radšej pre istotu kúpiš dodávku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme je lepsie nabijat elektromobil kazdy druhy den (zima, samovybijanie akumulatoru...) nez nacapovat plnu nadrz a byt v klude.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No ake je to samovybijanie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedze sa jedna o technologiu li-ion, tak rovnake ako v mobiloch s li-ion baterkami ale pocul som sumy, ze ked sa do auta posadi buzerant ako petranik, ide kapacita len hore. Ale musi tam sediet stale.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

svethardware.cz/neni-li-ion-jako- li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu- a-elektromobilu/59901
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to pekny, dlhy, clickbaitovy clanok, ale pointu som nenasiel... takze zas len novinarske keci. Li-ion ako Li-ion. Ale mas pravdu, je rozdiel medzi 1.5 a 3.7V akumulatorom. Minimalne v napati.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kupuju si ho, aby ukazali ostatnym, ze na to maju. Najlepsie, ked vidim v nich soferovat tie panicky, co idu max. par km po meste ku kadernikovi, alebo do nakupaku. Nevie ani vycuvat, natiahnuta ponad volant ako surikata, lebo nevidi na cestu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti co si budu ochotni priplatit za vacsiu baterku kludne dostanu aj 1000km dojazd. A ti ostatni si vezmu 600km realny dojazd a rychle nabijanie, ktore ti da 80% baterky za 10min.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Snivaj dalej... pred 20 rokmi mali byt samojazdiace auta do 10 rokov a aka je realita... podobne s EV, baterky su baterky, fyziku neojebabres. Rovnako elektrina by nebola lacnejsia, stat si nenecha ujst dane.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Fyzika nikdy netvrdila, že sa nedajú vyrobiť lepšie batérie. Od nejakých fundamentálnych limitov kapacity, špecifickej energie alebo nabíjacieho výkonu sme ešte vzdialení mnoho rádov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

nebyt regulacii mohli sme davno jazdit na uran
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

na uran by sa teoreticky jazdit dalo, keby neexistovali dementi, co autami zrazaju ludi na pesich zonach.. keby boli auta na uran, tak by uz bola zamorena cela Zem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skor keby sa dalo jazdit na debilitu, mal by si perpetum mobile.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samojazdiace auta tu uz mame. Tesla ma platenu sluzbu robotaxi a auta jazdia same, takisto Waymo.
No a presne takisto tu mame aj EV za rovnnaku cenu ako spalovaky s dojazdom podobnym spalovakom. Za desat rokov bude spalovak vo vsetkom horsi ako EV, vratane dojazdu. Uz dnes existuju take baterky len sa zatial masovo nevyrabaju. Fyzika nam dava limity ale to neznamena, ze nemozes vyrobit baterie ktore dosiahnu dlhy dojazd.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Samojazdiace auta funguju len za urcitych podmienok, nemozes ich vypustit hocikam.

Zaklady boli polozene uz pred 20 rokmi, vtedy to za urcitych podmienok fungovalo tiez. Akurat za tych 20 rokov bol takmer nulovy pokrok a predstava bola, ze to bude univerzalne pouzitelne. Nie je a tak skoro nebude.

A ohladom EV - pestuj si svoj optimizmus, budes ho potrebovat.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Zjavne teda nemas prehlad. Tesla FSD funguje vsade. Chod na Youtube a pozri si ako snou jazdia kdekolvek v Amerike, zvlada aj pracu na ceste, ludske gesta, prechod cez platobne brany a podobne veci. Takisto funguje v Cine, kde nebola trenovana AI na datach a funguje aj v Australii a Europe. FSD preslo v pohode aj obrovskym kruhacom okolo vitazneho obluka vo Francuzsku v ich chaotickej doprave. Len si to pozri na YT. Treba si trosku rozsirit obzory.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Jasne, este daj nejaku rozpravocku o zazracnych baterkach.. to si videl v powerpointe?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cital to v progresivnych novinach, ktorym uveri vsetko.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mas este nejaky dalsi vtip?
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Žiadny vtip. Pozri si historický vývoj cien za kWh. Za 40 rokov to kleslo 100-násobne. Posledných 15 rokov 10-násobne. Bude to pokračovať exponenciálne donekonečna? Samozrejme že nie. Ale prečo by sa ten pokles mal zastaviť práve teraz?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ano mam este jeden vtip. O tych desat rokov ty sam budes kupovat EVcko a bude splnat vsetko co si dneska nevies predstavit.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nebude lacnejsia zobud sa z europskeho mokreho sna
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Europsky sen je to akurat v tom, ze Europa na teme EV zaspala. Ak europske automobilky nezacnu vyrabat konkurencieschopne EV tak nas zaplavia Cinske a Americke EVcka a na nase spalovaky si nikto ani nespomenie.

My sa tu bavime ci EV v 2030 alebo nie, ale v Cine je vacsina predanych aut uz davno EV. Tam to proste zakaz spalovakov zaviedli uz teraz. A to je ten problem. Takze ano, v europe spime a odmietame sa zobudit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Cina zaviedla zakaz spalovakov, pretoze nema ropu, ale ma uhlie. Takzo ano, su moderni, chrania planetku a vobec nic to nema s ich energetickym mixom, haha. Teraz ten o cervenej karkulke.

Europa zacala tlacit EV, aj ked bola silna v ICE a EV tu niekto nechce. Automobilky urobili velke investicie, vysledok nikto nekupuje a teraz placu, ze maju problemy. Ano, maju. A ja si ich predrazeny smejd uz nekupim, radsej japonca alebo korejca. Pripojili sa k blbej vlne namiesto toho, aby jej vzdorovali, tak nech zaplatia cenu. Za blbost sa plati.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Cina prinutila svojich spotrebitelov kupovat len EV aby sa rychlejsie dostali do buducnosti a mohli tak konkurovat spalovakom, pretoze chcu byt automobilovou mocnostou. Teda chcu byt nieco ako bolo kedysi Nemecko. A teda sa im to aj dari. A to ze v EU zaspime a budeme dalej robit svoje spalovaky len sposobi, ze budeme este viac pozadu.

EV sa predavaju a ich podiel stale stupa, lenze je problem v tom, ze je jednak kriza predaja aut celkovo a potom tie EV co su v ponuke su dost slabe a drahe. Preto sa teraz nepredavaju. Europske automobilky trosku nedorucili to co ludia realne od EV ocakavaju. Ale uvidis, ze v najblizsich rokoch to napravia a spalovaky pojdu prudko do uzadia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V Europe sa ceny aut udrzuju na 2,5-3x vyssej urovni nez v Cine. Hovorim o tych istych autach Europskych vyrobcov, Staci pouzit Google. VW ID.3 v Cine 15 tis EUR, ta ista konfiguracia v Europe 38 tis. EUR.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Treba ist byvat do ciny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked stat zisti ze mu unikaju peniaze na spotrebnej dani z paliv, vyrubi ju aj na nabijanie elektroaut a take terno to nebude.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Digi auto bude este dlho dlho drahe pre bezneho slovaka, lebo nieje taka vysoka standardizacia ako u spalovakov. Tie sa ladili roky rokuce.
+ potreba roznych materialov, ktore sa tazia bohvie kde.
Na spalovacie auto potrebujes ocel, hlinik, liatinu, lacny plast.
Na Digi auto potrebujes kopec inych materialov v nezanedbatelnom mnozstve.
A technologie s vysokou pridanou hodnotou, ktore treba platit. Preto tie ceny nejdu dole tak rychlo. Lebo automobilky potrebuju navratnost investicii, co ich ten megarychly pretek v HEV sgmente stal.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je to nezmysel. Takto mozes utocit na akukolvek zmenu. Tvrdit, ze jooooj to netreba menit alebo inovovat lebo aj tak nas zdania je proste hlupost. Ano mozno to zdania a my sa musime tomu branit.

Benzin je vysoko zdaneny aj preto, lebo ho musim importovat a to znamena, ze nasa mena je odvezena z nasho statu von. To je dovod preco tento odliv zdanit. Elektrika sa ale da vyrabat priamo doma alebo v state v takom mnozstve v akom treba. Preto by ju stat nemal zdanovat az tak vysoko. Ale keby ju aj zdanoval tak aj tak je elektrika vyrazne lacnejsia ako benzin. Teda pokial nerobis hluposti ako Nemecko ale to je politicke rozhodnutie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Clovece, zdanenie tu nie je preto, ze sa nieco dovaza zdaleka, alebo sa vyraba lokalne. Zdanenie je tu preto, ze stat tak dokaze relativne lahko dostat z obcanov prachy sposobom, ktory je vseobecne akceptovany.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Vysoká škola života - ekonomická fakulta?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Praktická ekonómia for dummies, in five steps
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

clo vs dane?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj clo aj dane su zapocitane do finalnej ceny. Bavime sa vseobecne a v skratke. Jednoducho elektrina ma tu vyhodu, ze si ju vieme vyrobit a moze byt lacna ak budeme chciet. Lacne energie ti vedia dat konkurencnu vyhodu ak tvoja statna logistika pouziva EV a cena energii je nasobne nizsia ako susednej krajiny ktora ma drahu elektrinu alebo este stale pouziva spalovacie kamiony. Krajina ktora bude v tomto pozadu, bude proste stracat biznis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak bude lacnejsia energia, tak to obcan zaplati cez dane.
Akurat prevadzkove naklady na predpisane servisne invervaly mozno budu nizsie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je zrejme pravda, avsak staci si pozriet paralelu dnes na inych formach - napriklad vykurovnaie domu. Ten, co nezateplil plati viac ako ten co zateplil. Ten co nema FVE bude platit viac ako ten co ma, ten co kuri este v piecke, tak zachvilu bude tiez platit viac ako ten co ma tepelne cerpadlo. O komforte ani nehovoriac. Takze mat EV zrejme lacne nebude, ale mat spalovak bude len drahsie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To je otazne. Zavisi to aj od mnozstva. Dnesny hybrid so spotrebou 3.8 - 5.4 L/100 km a najazdom 10000 km rocne, nebude nejaka hroza.

Aj piecka moze byt v pohode, aj vyhrieva mensi obytny priestor, pripadne nejake radiatory na bioetanol.
Tepelne cerpadlo pri -10 C asi moc hriat nebude.

BTW piecky maju aj v Japonsku, ale vykuruju len maly priestor na spanie.
vid. https://www.youtube.com/watch?v=puzxeIvpgwg

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to nie je otazne, to je uz dnes realita. Vzdy sa najde nejaky extrem, ale kvazi priemer tak bude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len hovorim, ze zavisi od vyzitia daneho zdroja, a pre niekoho aj menej efektivny zdroj dava zmysel.
Pre mainstream mas samozrejme pravdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

liberali zatiahli eu do sukromnych tem ktore aj tak neide vyriesit, stratene roky, zatial co zvysok sveta trielil dalej
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ale vacsinu europy tvoria krajiny kde elektrina je tak draha ze jazdenie elektromobilom je luxus, v nemecku na nabijacich staniciach pod 0,8€ za kWh nenabijes co znamena pri tesle viac ako 72€ na 500km, v zime samozrejme este horsie. EV Polaris mi v zime na cesty do prace berie az 30kWh na 100km co mozem radsej nastartovat stare 8 valcove bavo ktore bude za chvilu krasne kurit a pojde ako chcem bez cakania na ohrev baterie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

8 valcove BMW je uz ina kava , klasika pan auto.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Toto je definicia argumentu slameneho panaka. Vzal si nejaku krajinu, ktora si politicky sposobila vysoke ceny elektriny a potom argumentujes, ze preto, ze oni maju vysoke ceny tak nikde to nepojde. Hlupost.

To ja mozem argumentovat Norsko je komplet EV a funguje to. Nemecko musi tiez skor ci neskor znizit svoje ceny elektriny. Musia to vyriesit, lebo inak ich ekonomika nebude fungovat bezohladu na typ pohonu aut.

Navyse cim vyssie ceny elektriny tym viac sa ti oplati mat svoje vlastne fotovoltaicke panely a nabijat sa znich.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A vies o tom, ze Norsko svoje fungujuce EV financuje predajom ropy, vsak?

Nemecko svoje energeticke problemy nevyriesi, lebo ich nie je ochotne riesit. A stiahne dole aj svoje okolie.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mas pravdu len v tom ze ked budu len elektoauta bude sa na nich jazdit lebo ciel je zlikvidovat samostatnost a slobodu pohybu.Na elektroaute samostatnost a nezavyslost nikdy mat nebudes.Jednak je problem dobijanie a na tej verejnej nabijacke stravis vela casu.Inak do elektoaut sa instaluje softver ktorym ti vedia nadialku auto vypnut a odstavit.Takze tvoja sloboda skoncila.Ked po tebe pojde policia daleko im neutecies.Cena elektriny sa vyrazne zvysi lebo niekto kto ti ju bude predavat chce sa na tom nabalit.A budes platit dan za prejdene kilometre na elektomobile lebo ked sa prestane predavat nafta a benzin tak stat pride o dane ktore ziskaval z predaja paliv a bude si ich chciet nahradit tak to budes pekne platit. A co sa tyka zivotnosti elektroauto vydrzi tak 6 az 10 rokov a potom klesne opotrebovanim kapacita baterie a ty si musis kupit nove auto alebo si velmi bohaty a kupis si don novu bateriu, co je samozrejme na vek auta nerentabilne.A inak v zimnych mesiacoch cestovanie elektroautom je žalostne.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Nezmysel. Praveze moznost nabit si EV z akejkolvek zasuvky kdekolvek, vratane vlastnych PV panelov statu berie tu moznost kontrolovat dodavku PHM. Robi ta to slobodnejsim.
Odstavenie na dialku je konspiracna teoria. To iste vie urobit mobil a notebook. Uz ta niekto niekedy vypol na dialku? Mna nie. A este som nikdy policajtom neutekal. Ty ano? A kam ujdes policajtom na spalovaku na malom slovensku?
Zevraj EV vydrzi max 10 rokov je uplny nezmysel, pozri si statistiku baterii a zistis ze ta baterka prezi cele auto. To je uplna povera. Robili to stare baterky ale nie sucastne LFP.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ty si riadna sloboda a nezávislosť. Nezávislosť s benzínom, keď v strednej Európe prakticky žiadnu ropu nemáme. To je fakt nezávislosť jak sviňa.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ak by vobec neexistovalo EV, myto pre spalovaky tak ci tak pridu, ci to bude za 5 alebo 20 rokov je jedno
Odpovedať Hodnotiť:
 

----Neodjazdis tolko kilometov kolko ti bude ukazovat displej po nabiti baterie.Bude to ovela menej lebo zimu nema baterka rada.Ked nahodou ostanes stat niekde v kolone v snehovej fujavici na dlhe hodiny mas malo casu na to aby si v tom aute prezil a udrzal si tam teplo. Stara skodovka na benzin ti vydrzi kurit na volnobehu pri plnej 40litrovej nadrzi 35 az 40 hodin bez prestavky.A nezabudni na poziar, ked zacne horiet elektoauto mas tak 1,5 az 2 minuty na to aby si ho opustil a vyprazdnil nechal ho krasne vyhoriet uzasne silnym plamenom. Inak v nom uhoris. Auta na benzin pokial sa nejedna o priamy zasah do nadrze maju rozbeh poziaru dlhsi takze mas viac casu sa zachranit.Diesel sa rozhorieva este pomalsie.Prajem ti vela stastnych kilometrov na elektroaute.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

V juuesej filmoch vybuchnu spalovaky hned ..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To bude tym, ze maju kvalitnejsi ten americky benzin. Aj s plynom je to tak, jedine ten americky, ten lepsie kuri, ako ten rusky. :o)))))
Vsak kazdy liberal ti potvrdi, ze vsetko co je americke je najlepsie. :o))))
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ako to bude v dalsich holywoodskych trhakoch? V starych filmoch stacilo trafit hocikde do auta a auto po zasahu vybuchlo. V novych filmoch s elektromobilmi to bude ako? Staci trafit baterku a zacne horiet?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsetko co hovoris je stara technologia baterii. Napriklad nove sodikove baterie, ktore su teraz najnovsim hitom, nestracaju kapacitu pri nizkych teplotach a niesu vobec horlave. A ked sa bavime o blizkej buducnosti tak mozes mat kludne 200KWH baterku ked to potrebujes a mas dojazd viac ako 1000km a mozes kurit kolko chces. Moderne EV maju tepelne cerpadlo, takze minas uplne minimalne mnozstvo energie na kurenie.
Ale to sa bavime o tvojich potrebach. Statistika hovori, ze vacsina ludi denne prejde na aute do 20km!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hm, tak potom nechapem, preco vidavam odstavene Tesly na nemeckych dialniciach v zime pri hodinovych zapchach, nabuduce poviem majitelom, ze si maju zapnut tepelne cerpadlo a nie mrznut na krajnici pri aute.

Draslikove, rubidiove ci ceziove baterie nebudu? Tie budu este megalepsie.. v powerpointe.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ze si maju kupit vyhrievanie sedadla to zerie tak 20w
Odpovedať Hodnotiť:
 

20w? Si si isty? Pretoze aj 120w ohrievac (12v/10A) do auta, ked mi odislo kurenie spravil hovno. takisto do malej miestnosti v zime, aj ked je utesnena, na vyhriatie treba vykon ohrievaca v stovkach wattov, skor kilowatt.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na sedadle mas priamy kontakt, cena cca 10€
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze tvrdis, ze v zime staci, ked sa ti jemne zahreje zadna strana stehien, chrbat a zadna strana ruk a si v pohode. Uz ta nebude triast od zimy a takto si mozes chillovat od nevidim do nevidim. Zaujimave.
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi by sa nepredavali
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predava sa mnozstvo kokotin, staci ze maju pekny obal a zopar teplych slov. Zakaznici su tupe stado

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj tato webstranka
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj ty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

super, osobny utok
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

dospely clovek ma tepelnu stratu cca 100w
Odpovedať Hodnotiť:
 

V zateplenom paneláku mi pri modernej bratislavskej zime úplne stačí mojich 100 W, ďalších 100 W od PC je už aj veľa a treba občas vetrať...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujima ma to tepelne cerpadlo. Ze co vytvara teplo, ci nejake spiraly, PTC clanky alebo co. Lebo vsetko, co premiena elektrinu na teplo je energeticky velmi narocne. Ako to je teda? Da sa dokupit na kapotu nejaky prenosny krb?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tepelne cerpadlo odobera teplo z okoliteho prostredia. Jeho spotrebu tvori spotreba cerpadla pracovneho plynu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma, vykonnost, ucinnost, realna prevadzka, aby to nebol len marketing. Kde by som sa dozvedel viac? Ale nie od predajcu eauta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Studuj techniku, buducnost sa ti podakuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Studoval som, ale nepoviem aky odbor. Ale ty mi to urcite povies a este cakam, ze mi povies, co mam studovat, aby som bol dizajner kurenia do aut.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

S tými cenami za nabíjanie bude v budúcnosti veselo,každá nabíjačka bude musieť byť evidovaná a tarifa na nabíjanie nebude potešujúca.Elektro auto sa stane pre mnohých guľou na nohe.V Austrálii sa to už pomaličky zavádza .
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale to nieje problem EV ale sposob akym funguje stat, ktory sa ta snazi vytazit. EV ti ponuka vacsiu slobodu, lebo niesi zavysli na PHM, ktore stat reguluje. Mozes sa nabit z hociakej 220v zasuvky alebo vlastnych PV panelov. To je ovela tazsie kontrolovat a je tazsie zdvovodnit preco ta chcu zato zdanovat.
PHM sa masivne zdanuju aj preto, lebo ropu treba importovat a tak vyvazat statnu menu von. Tomu chce kazdy stat branit. Ale elektrina sa da vyrobit doma a ked stat chce tak cena elektriny moze byt nizka. Staci postavit zdroje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A spotrebne dane na PHM su potesujuce? Jednak je ich uplne primitivne lahke zdvihnut a zachvilu sa na to nabalia extra ekodane. Ovplyvnis to presne rovnako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teba teda riadne vymleli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vodu kážu, víno pijú. Že nulová emisia, a svište ju potom balia do fólie...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba ju balit, staci ju ako povolenku niekde predat. Vraj balik penazi vie spolahlivo eliminovat vsetky emisie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cas nabijania je stale klucovy, pokial sa toto nevyriesi a nebude to porovnatelne s fosilnymi palivami, tak aku auta budu stale len vozitko na nakupy. Chodte niekto baterkovym na dovolenku do Chorvatska, bezne davam 800km na prvu s 1x tankovanim a pauzou max 20min.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano jasne a kupil si si preto aj dizel, lebo ta cesta do HR vyjde o 20€ lacnejsie ako keby si siel benzinovym autom. A samozrejme mas aspon R6 alebo V8 aby v "dlhych dialnicnych stupaniac nalozeny konzervami az po strechu" si mohol predbehnut kamion.

Recnicka otazka - kedy s takychto stupidnych argumentov clovek vyrastie?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ked namiesto tazkych konzerv nalozi wifonky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nech rychlo prerobia kasne na vyberatelne akupacky, standardizuju sa ich rozmery a rozdelit ich trebars na tretiny ... kasne maju cca 0,7-0,8t? terajsie packy s dlhym dojazdom vazia 2x tolko? zbytocne vlacit zataz, spotrebu, zvlast ak vacsinou jazdia v mestach a tam by ta tretina stacila a aj male auta by mali priestor iba na ten tretinovy ... navyse sa kopec veci zjednodusi /diagnostika, nabijanie, vymena technologii v baterkach, ich recyklacia, tie stanice mozu sluzit aj ako stabilizatory siete, cez den dobijat zo solarov, v zime trebars z kogeneracii v sidliskovych kotolniach atd ... /
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyrobcovia usetria pretoze najdrahsia vec im pri nizkom predaji nebude stat len tak a prida sa az pri predaji
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nemusi sa nejak radikalne menit elektrosiet ako pri individualnom nabijani
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna prave rozdelenie baterii na casti ktore je mozne aj vybrat (pripadne rychlo vymenit je to podstatne)

A hlavne standardizacia konektorov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba zakazat vsetky auta, uz vcera bolo neskoro. Na cestach budu jazdit automatizovane minibusy s autopilotom sluziace na premiestnovanie z bodu a do bodu b. Na cestach sa vybuduju aj kolajnice. Cyklocesty sa rozsiria. Uz nebudu ziadni cestni pirati
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a hlavne by mali skoncit taketo fasisticke reci?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja praveze najviac drzych kokotov vidim na cyklocestach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako biker musim smutne suhlasit. Ja mam velku toleranciu voci cyklistom, ale naozaj pomer kokotov je asi najvyssi. A bohuzial nielen na ceste aj na cyklochodnikoch tym ludom uplne jebe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ta potom sebe kupim toten elektromotor, kedz budze stac tak 1500 eura na Bazošu, vytrime caly život a budze še dac opravic zos mlatkom a s golu jak moja Lada.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco im vadia spalvoacie motory? to aky idiot toto vymyslel? Ved alternativou k fosilnym palivam su aj synteticke uhlovodikove paliva: synteticka nafta, synteticky benzin, potom dalej HVO atd. atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na vyrobu syntetickeho paliva vyrobeneho z produktov spalovania, cize z vody a vzdusneho CO2, je potrebne 20x viac elektrickej energie, nez na prejdenie rovnakej vzdialenosti bateriovym elektromobilom. Inak povedane, take palivo bude stat 20x viac za liter.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako si na to prisiel? Sa ti snivalo?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To je fyzikalna realita dana ucinnostami procesov, ktore su potrebne na vyrobu. Vyrobit z "popola" znovu palivo je mimoriadne energeticky narocne. Zisti si ucinnost elektrolyzy, vyroby demineralizovanej vody, skladovania a dopravy vodiku, zachytavania 0,04% CO2 z atmosfery, Fischer-Tropschovej syntezy uhlovodikov a nakoniec priemernu ucinnost spalovacieho motora. Oproti tomu stoji ucinnost skladovania elektriny v baterii a ucinnost elektromotoru. Elektrinu mozes mat zadarmo zo slnka a cena 1kWp z FVE je investicne len nepatrny zlomok ceny 1kWp v jadrovej elektrarni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nejake tie realne cisla ohladom procesov, priamo z tvojej hlavicky nebudu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako iste zo skoly vies, celkova ucinnost sa vypocita vynasobenim ciastkovych ucinnosti. Ak ma byt vyroba bezemisna, najprv treba vyrobit vodik pomocou elektriny. Na to je potrebna destilovana alebo demineralizovana voda (ucinnost 90%) a elektrina z obnovitelneho alebo bezemisneho zdroja. Ucinnost v priemyselnom meradle cca. 60%. Dalej je potrebne zachytit z atmosfery CO2, ktoreho je v nej 0,04%. Ucinnost cca 40%. A potom Fisher-Tropschovou syntezou vyrobit uhlovodik s ucinnostou cca. 50%. To dava celkovu ucinnost vyroby okolo 10-12%. A potom ten uhlovodik spalit v spalovacom motore s ucinnostou do 30%. Z povodneho mnozstva energie zostanu necele 4%. Cize na rovnake mnozstvo mechanickej energie na kolesach aut by bolo potrebne priblizne 20x viac elektriny z obnovitelnych alebo bezemisnych zdrojov, nez na prevadzku rovnakeho poctu bateriovych elektromobilov. Nikto nebude platit 20x viac za to, ze si necha stare auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zadarmo zo slnka, to myslis s eurosocialistickymi dotaciami a povinnym vypalnym vo fakturach za elektrinu? V noci si budes svietit baterkou na panely? jaaj a rozpravocky o bateriach a megavelkych bateriovyych uloziskach uz pozname.

Vodik ste predsa zelenocerveni sudruhovia ospevovali ako super bio eko, ten uz nie je v mode?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nejak osobnymi utokmi nervozniete, nik tu tradicne zdroje nerusi ... tak to ako liberali nehrotte
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslim tym energiu vyrobenu na vlastnej streche vlastnou FVE. Vdaka uz lacnym bateriam (50EUR/1kWh), je mozne elektrinu zo dna bez problemov pouzit v noci. Realne investicne naklady na 10kWp FVE su dnes priblizne 6000EUR aj s 10kWh bateriou. Navratnost investicie je v pripade pouzivania pre napajanie domu 6 rokov a pre kombinovane pouzivanie pre dom aj elektromobil 2 roky. Potom je uz vyrobena energia zadarmo. 10kWp system vyrobi za rok priblizne 10MWh elektrickej energie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto co je za picovinu? Aby si clovek sam vyrabal elektrinu, zadarmo? To teda nie, to by trebalo poriadne zdanit, pretoze takyto "domaci vyrobcovia" zasieraju siet aj okolie elektromagnetickym rusenim.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Sorry, ale co je to za argument? :DDDD ak to niekto bude chciet zaplatit, tak si to zaplati a nie je dovod zakazovat spalovacie motory jazdiace na sysnteticke palivo s nulovou uhlikovou stopou.
Btw. budu od roku 2035 zakazane elektrarne beziace na fosilne paliva? Lebo potom budu elektricke auta jazdit na el. energiu zatazenu uhlikovou stopou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bud odvazny,verejne slub, ze si ochotny platit dvadsatnasobok ceny benzinu. Ked tak urobis, mozno to synteticke palivo budu predavat. Ale skor nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mama mi kúpila na vozenie nové auto, je to Fiat Panda.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Fiat sranda
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako zastanca ekologickeho spravania a pristupu k prirode a jej zdrojom, tvrdim, ze na emisie aut sa mozem zvysoka vysrat. jazdim na hybride a dokial ma dementi s vymontovanym DPFkom budu vykurovat na kazdej krizovatke, tak to nema zmysel. zakazat treba stare diesle, nie spalovaky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stare dizle netreba zakazat, ale treba riadne pokutovat tych kokotov s vykuchanym DPF, kedze to dymi jak traktor
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár