neprihlásený Pondelok, 27. októbra 2025, dnes má meniny Sabína
Počet nabíjačiek elektromobilov narástol za tri mesiace o 100

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 27.10.2025


Počet verejných nabíjacích bodov pre elektromobily dosahoval k 30. septembru na Slovensku celkovo 2919, nachádzali sa v 1145 rozličných nabíjacích staniciach.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Nárast počtu nabíjačiek bol výrazne pomalší ako v predchádzajúcom štvrťoku, keď narástol o 101. V druhom štvrťroku sa počet nabíjačiek zvýšil až o takmer 300.

Nabíjačky boli na konci júna umiestnené v celkovo 1117 rozličných nabíjacích staniciach, ich počet sa v treťom štvrťroku teda zvýšil o 28.

Sumárny výkon verejných nabíjačiek dosahoval na konci septembra 175 MW, na konci júna to bolo 162 MW.

Najviac je nabíjačiek na striedavý prúd s výkonom do 50 kW, takýchto nabíjačiek bolo na konci septembra 1731.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom aspoň 50 kW bolo 624, nabíjačiek s výkonom aspoň 150 kW bolo 458 a nabíjačiek s výkonom aspoň 350 kW bolo 106.



Najnovšie články:

4ka evidentne znížila FUP v sieti Orangu na 50 GB
Štát vydal nový eID klient 5.2, rieši znefunkčnenie aplikácie Zoom
Praha zakázala zdieľané elektrické kolobežky
HDD od Western Digital s prekrývajúcimi sa stopami údajne začínajú mať veľké problémy
Druhý štátny veterný park má mať 45 veterných elektrární pri Michalovciach
Slovenská sporiteľňa bude mať ďalšie dve odstávky
Na hackerskej súťaži hackli Samsung Galaxy S25 ďalším spôsobom
Vydaná aktualizácia OS pre routery OpenWrt, opravuje pomerne vážne zraniteľnosti
Dotknuté mestá a obce nevedeli o plánovanom obrovskom štátnom veternom parku pri Hlohovci
eZdravie má opäť problémy


Diskusia:
                               
 

Mal som tyzden elektricke auto. Zrychlenie neuveritelne BRUTALNE, len to nabijanie bola pekna kktina. Sice som mal nabijaciu kartu od dilera, cize bolo pre mna zadarmo(platil to diler) ale vzdy musel zaplatit napr 20-25€ za tankovanie. Okrem toho ci som chcel alebo nechcel musel som sa ist vecer ako taky c.uj prechadzat 50min po nakupnom centre kym sa nabije. Po pistich dnom pouzivania nabijanie zacalo byt naozaj unavne. Neviem si predstavit zaplatit za auto 50-80k a este mat s nim taketo opletacky
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

lebo to mas primarne nabijat doma. nie kazda vec je pre kazdeho.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Lenze tato vec ma byt povinne pre kazdeho; ked sa zakazu spalovacie.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Kde je napisane, ze musi mat kazdy auto?
Ked nemas kde nabijat (doma, v praci, v obchode, ...) tak chod hromadnou dopravou, alebo bicyklom.
Auta nemaju byt vsade a uz vobec nie pre kazdeho.

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Alebo ludia presedlaju na motorky a bude to tu ako v azii, ze?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokial viem tak ide o zakaz vyroby ICS aut, nie o zakaz ich pouzivania. Co neznamena ze od roku 2035 zrazu zacnu vsetci jadit len na EVs.
A mimochodom stale sa o platnosti tejto legislativy diskutuje.
Infrastruktura aj vozidla sa stale vyvyjaju. Predpokladam, ze do buducna budu jednoduche nabijacky aj v lampach verejneho osvetlenia (vid Praha) a bude sa to riesit nejako inteligentne. Mizive percento ludi potrebuje rychlo a vela nabit auto kazdy den. Vecsinou sa potrebujes len docucnut, co si minul pocas jazdenia okolo komina.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre tych co maju dom a idealne solarne panely a baterie tak je EV super v podstate malokedy potrebuju verejne nabijanie. Pre beznu populaciu to rozhodne nie je cesta.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tak ja som bol za posledné 2 mesiace na verejnej nabíjačke 3x. Najazdené za ten čas 7000km. Doma ma nabíjanie vôbez neobmedzuje, trvá to 2x 15 sekúnd (poobede prídem pichnem kábel, ráno odchádzam a odpojím) medzitým sa auto nabije na ďalších 400-500km
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A na kabloch prilahleho el.stlpu sa ti pravidelne hromadia vtaky ohrievajuce si na kabloch svoje nozicky ;)
Ak by na jednej 30 domovej ulici si dalo po prichode domov nabijat si kazdy automobil, tak hlavne rozvodne kable na stlpoch by sluzili ako ohrevne telesa, lebo kazda pripojka keby sla cuvat len 20A z jednej fazy, tak taky zahul realne uz pocitia.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aspoň netrep.
20A z každej fázy = 14kW
Nehovorím, že sem-tam nedám na wallboxe 11kW (3x16A), ale väčšinou mi stačí 1x10A počas noci. EV autá budú menší problém ako tepelné čerpadlá. Auto si vieš načasovať, aj výkon nadefinovať / obmedziť. Pri tepelku keď bude -15°C tak asi budeš chcieť kúriť, a bude ti u prdele koľko má v tom momente príkon...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujímavé, že neriešiš, že každý má doma práčku a v sobotu ráno si ju každý aj zapne. To je rovnaký príkon, ako pomalé nabíjanie. Práčky predsa rozvodná sieť nemôže zvládnuť, zakážme práčky!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To mi vychádza, že si každý deň jazdil 200-300 km. Po toľkom sedení v aute ti nezaškodí hodinová prechádzka, aj keby si nenabíjal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

rozumies, ze tvoj pribeh je absolutna haluz, platiaca tak pre 1% populacie? kazdy den chodit nabijat karu, to su najazdy, ktore ja spravim za 3 mesiace a ty to tu pribehom tlacis do tyzdna. ale ok, hypoteticky to je mozne. nie je to pre teba :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sir, and how many was chargers with 5V/2A and 5V/3A? Thats the answer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no many no fany
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja ked som osem rokov dozadu kupoval nove auto so spalovacim motorom, tak som si povedal, ze dalsie auto uz urcite kupim elektricke (byvam v panelaku). Ved predsa vsade uz budu nabijacky aj na sidlisku kde parkujem - vsak v noci nabijem. O ono ch*j! Na sidlisku kde byvam je stale >>> 0 <<< nabijaciek!
Okrem toho situacia s komercnymi nabijackami je u nas furt katastrofalna. Na kazdej nabijacke je ina cena elektriny (rozdiely v cene oproti cerpacim staniciam brutalny), vacsinou vsade potrebujem ucet a speci appku. Hotovost nonsens. Niekde je zase iba pomale AC nabijanie. Je to ako v zaciatkoch mobilneho telefonovania. Zdieranie za pausaly elektriny, ktore sa neprenasaju do dalsieho mesiaca. Napr. pridem ako zakaznik Tesly na nabijacku inej firmy a mam rozdielnu cenu! Predstavte si, ze takto by to bolo na beznej benzinke. Prisiel by som na Shellku a preto ze nemam Ferrari, tak by som zaplatil za benzin dva krat tolko. Toto pokial sa nezlepsi elektroauta sa tu nikdy nerozsiria. A pri tom je to fantasticka vec.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár