neprihlásený
|
Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava |
|
V Nemecku sa včera za 60-eurové stránky zatýkalo
DSL.sk, 8.2.2011
|
|
Nemecká polícia v pondelok zatkla dvojicu mužov podozrivých z viacerých porušení zákona v súvislosti s prevádzkou spoplatnených nemeckých webových stránok s plateným prístupom s cenou väčšinou 60 až 80 eur, označovaných v Nemecku ako platené pasce.
Nemecká polícia to oznámila v tlačovej správe.
Dvojica cez deväť rozdielnych spoločností ešte na konci roku 2008 prevádzkovala stránky, ktoré ponúkali prístup k databáze softvéru na stiahnutie, išlo o voľne dostupný softvér alebo trial verzie. Prístup k týmto stránkam po registrácii bol platený a stál od 60 do 80 eur.
Podľa tlačovej správy polície sa veľká časť poškodených užívateľov, ktorým boli vystavené faktúry a zaplatili, sťažuje, že na stránkach neboli uvedené informácie o spoplatnení prípadne boli úmyselne skryté. Dvojica je preto podozrivá z podvodu.
Okrem toho je dvojica podmienením prístupu k ponúkanému softvéru až po zaplatení podľa nemeckej polície podozrivá z porušenia licenčných podmienok a následne autorských práv.
Celkovo spoločnostiam prevádzkujúcim stránky alebo vymáhačom dlhov podľa nemeckej polície zaplatilo viac ako 65 tisíc ľudí, spolu viac ako 5 miliónov eur. Pri domových prehliadkach súvisiacich so včerajšími zatknutiami zaistila nemecká polícia v hotovosti takmer 1.5 milióna eur.
Na Slovensku sa podobné stránky s plateným prístupom po registrácii ponúkajúce obsah, ktorý je možné získať na iných miestach väčšinou zadarmo alebo výrazne lacnejšie, a u ktorých sa ľudia často sťažovali na chýbajúce jasné informácie o spoplatnení prístupu a výške spoplatnenia začali objavovať v roku 2009.
Prvé faktúry začali prevádzkovatelia týchto stránok rozosielať v novembri 2009, na kauzu sme upozornili v tomto článku.
Slovenská obchodná inšpekcia v roku 2010 rozhodla, že prevádzkovatelia týchto stránok používali nekalú obchodnú praktiku. Spotrebitelia, ktorí sa zaregistrovali na niektorej z týchto stránok a okrem iného už iniciovali trestné oznámenie a občiansko-právnu žalobu v tejto veci, koordinujú svoje aktivity v tejto skupine na Facebooku.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
re.....
Od: dando111111
|
Pridané:
8.2.2011 10:12
klasika. Nemecka policia ich zatkne, slovenska im zasalutuje.
|
|
Re: re.....
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 10:17
Tak to tu je, tu je najvacsi frajerisko a najviac vazeny ten, kto najviac ojeb*va.
Na Slovensku je ten problem, ze keby mal kazdy kto ojeb*va sediet, tak cely parlament a polovica Slovenska je v base.
|
|
Re: re.....
Od: dedkomraz
|
Pridané:
8.2.2011 10:23
Velmi pekne si to napisal suhlasim!
|
|
Re: re.....
Od: basista
|
Pridané:
8.2.2011 10:26
sak slovensko je jedna velka basa!
obcas to vyzera ze som sa tu narodil za trest!
|
|
Re: re.....
Od: uijyuy
|
Pridané:
8.2.2011 11:11
Nevyzera, to tak je!
|
|
Re: re.....
Od: jozef mrak
|
Pridané:
8.2.2011 13:54
a preco tu potom zijes? ja nahodou slovensko mam rad a poznam vela slusnych ludi. odrbovakov je vela vsade, na slovensku su dve veci: zla vymozitelnost prava a hlavne to, ze sme tak malicky, ze tu kazdy kazdeho pozna a tazko sa sudi bratrancov synovec, ujo, byvaly spoluziak, ... ale inak aj u nas to pojde myslim si dobrou cestou, hlavne ked typicky slovaci prestanu nadavat a zacat prv robit poriadky okolo seba a nie len kritizovat a pisat bludu, ze sme tu ako v base. Sak chod niekam do marisky a neotravuj tupymi dristami o tom ako je tu zle... houk
|
|
Re: re.....
Od: bimbambom
|
Pridané:
8.2.2011 22:05
u nas sa skutok nestal pripadne sa nepodarilo stotoznit obvynenych
|
|
Re: re.....
Od: absinth
|
Pridané:
8.2.2011 11:59
asi by si radsej pisal tuto spravu do piesku s vychudnutym prstom niekde v afrike kde deti nemozu za to kde sa narodili...myslim si ze hocikto kto si moze dovolit citat dsl stranky a zaujimat sa o vyvoj novych technologii na tom zrejme nie je tak zle aby pisal ze zije niekde za trest...
|
|
Re: re.....
Od: kido
|
Pridané:
8.2.2011 12:05
no pomaly zacinam mat pocit, ze radsej vychudnuty v afrike ako na slovensku
|
|
Re: re.....
Od: Jaaaaaaaaj
|
Pridané:
8.2.2011 16:01
Zbal sa a bež...
|
|
Re: re.....
Od: basista
|
Pridané:
8.2.2011 12:57
asi nie nadarmo som pouzil slovo:
OBCAS
|
|
Re: re.....
Od reg.: dagi the great
|
Pridané:
11.2.2011 9:47
už toľko nečítaj tie reťazové maily. :) černosi zase nevedia že keď budú furt len šukať ako opice že sa im budú rodiť ďaľšie deti, skús aj ty vyžiť s desiatimi deckami na krku.
|
|
Re: re.....
Od: HonzaV
|
Pridané:
10.2.2011 22:16
no tak to se kamaráde přijeď podívat k nám do Čech... tady to myslím není o nic lepší...
|
|
Re: re.....
Od reg.: bing.
|
Pridané:
8.2.2011 10:27
No ja neviem ci ojebavali. V podstate si pre registracii suhlasil, ze ked chces pouzivat ich matros musis zacvakat 60€. Bolo to napisane v podmienkach. Na druhej strane viem len o nejakych basnickach a netusim, ci mohli tie texty takto predavat. Ale keby tam boli napr. ich vymyslene basnicky tak v tom nevidim problem. V podmienkach ta s tym predsa oboznamili.
|
|
Re: re.....
Od: gogogog
|
Pridané:
8.2.2011 10:35
a teraz si zoberme daky extremny pripad niekto by ti dal 10000 stranove podmienky, by si ich prebehol len tak (vsak kto by to cital) a zaskrtol ze s nimi suhlasis a niekde na x strane by bolo malym pismom napisane ze im mas zaplatit 1000000€, podla tebe su taketo praktiky v poriadku a nemal by si s tym ziaden problem im to zaplatit?
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 10:41
Preco z neho robis vola? Rozumny clovek ked sa mu podmienky nezdaju tak ide prec.
|
|
Re: re.....
Od: Blaze
|
Pridané:
8.2.2011 10:48
Rozumny clovek (myslim normalny) ocakava standardne podmienky. To jest uvedenie ceny ako podstatnej informacie dostatocne vyrazne pocas registracie (cena mi pride ako najdolezitejsi prvok podmienok)
Ked prestane fungovat zdravy rozum, skoncime ako v USA, co by podla mna bola skoda...
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 10:58
"Rozumny clovek (myslim normalny) ocakava standardne podmienky."
Tu sme v zasadnom rozpore, tak sa podla mna nesprava rozumny clovek ale s prepacenim blb, pripadne hazarder. K zatvorke, to ze sa norma (vacsina) sprava (netvrdim) ako blbci je druha vec, k tomu ich stat svojou "ochranou" vychovava. Keby sa par ludi nechalo padnut na hubu tak razom by bolo normalne si to, s cim vyjadrujem suhlas precitat.
|
|
Re: re.....
Od: qverty
|
Pridané:
8.2.2011 11:07
Mali ste vidiet pred par rokmi vyraz v tvary zenskej z Orange, ked som jej na jej slova "Podpiste to tu a tu!" povedal "Moment, najskor si tu zmluvu precitam" :) A chvilu to veru trvalo. Skoro ju roztrhalo od hnevu. Poviem vam, ta zmluva je tiez riadne dielo!
|
|
Re: re.....
Od: sporino
|
Pridané:
8.2.2011 14:41
No ty si frajer, Uz to ze ju nazyvas zenska o niecom svedci. Riesit na tomto fore zamestnankynu za pultom a vybijat si na nej vlastne nafuknute EGO. Nikto ti nebranil si zmluvu precitat, ale co ona s tym ma, ani tu zmluvu nevymyslala a jej praca je obsluzit vsetkych klientov a ty si tam hodinu citas zmluvu v predajni. Zober si zmluvu domov, daj si ju prestudovat aj pravnikmi a potom sa vrat a podpis. Som zvedavy keby si nesuhlasil s podmienkami (ktore mimochodom maju vsetky 3 spolocnosti velmi podobne), ci by si radsej nepodpisal a nepouzival mobil.
|
|
Re: re.....
Od: gangrena
|
Pridané:
8.2.2011 16:47
ty si magor
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2011 17:26
Nie, ty si magor, lebo nevidíš, že má pravdu.
|
|
Re: re.....
Od: gangrena
|
Pridané:
8.2.2011 17:57
dalsi magor
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2011 20:05
Nie si dalsi magor, si proste magor.
|
|
Re: re.....
Od: gangrena
|
Pridané:
8.2.2011 20:19
lol, este ides
|
|
Re: re.....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.2.2011 10:38
ma pravdu, pri spolocnostiach ako je orange nemas co riesit, bud podpises alebo nepodpises, zmenit to nevies. Je to teda uplne zbytocne cele citat, staci ak prezries dolezite veci 1) co kupujes, 2) za kolko 3) aka viazanost 4) sankcia pri nedodrzani zmluvy. Ostatne je irelevantne, lebo ked sa ti nepaci, tak chod do tm/o2.
|
|
Re: re.....
Od: rastos
|
Pridané:
8.2.2011 17:57
> No ty si frajer, Uz to ze ju nazyvas zenska o
> niecom svedci. Riesit na tomto fore zamestnankynu
> za pultom a vybijat si na nej vlastne nafuknute EGO.
Tá pani za pultom je jediný človek, s ktorým môžeš prísť do styku. S kým má potom debatovať o zmluvných podmienkach?
> Nikto ti nebranil si zmluvu precitat,
Tak zájdi na obchodné miesto operátora a povedz, že chceš výtlačok zmluvy. Moja skúsenosť je taká, že to sa nedá. Jediný spôsob, ako sa dostať k papieru je nadiktovať všetky údaje, a dostať ten papier na podpis. Či si ho potom môžeš odniesť bez toho, aby si ho podpísal - to už býva rôzne. Ale nie je zriedkavosť, keď to odmietnu. (Btw, v bankách je to to isté.)
|
|
Re: re.....
Od: quix_
|
Pridané:
8.2.2011 22:34
to mas aku banku ze ti nedovolia pred podpisom odnies zmluvu na prestudovanie? :D
|
|
Re: re.....
Od: qqqqqq
|
Pridané:
8.2.2011 22:42
to s kym bankuje? :-))
|
|
Re: re.....
Od: Patricius
|
Pridané:
9.2.2011 11:15
S tymto plne suhlasim. Bohuzial ti ludia co tam sedia za kompjutrami sice "za to nemozu" ale oni reprezentuju spolocnost... Co sa da na to povedat. Mali si precitat zmluvu ked ju podpisovali :-D.. Kedykolvek sa zamestnas vo firme tak sa zavazujes reprezentovat firmu, chvalit ju, doporucovat ostatnym (pokial to je realne mozne samozrejme) Cize ked ti da niekto v takejto spolocnosti na podpis zmluvu tak ti ju dava podpisovat on/ona.. Je tam jeho meno a on/ona tu zmluvu vytvoril a predlozil tebe ako zakaznikovi.. Zase na druhej strane.. Par krat som si zmluvu precital celu a fakt jedine co mozes spravit je sadnut si na suter a pist prstom do hliny...
|
|
Re: re.....
Od: rastos
|
Pridané:
8.2.2011 17:57
> co ona s tym ma, ani tu zmluvu nevymyslala a jej praca
> je obsluzit vsetkych klientov a ty si tam hodinu
> citas zmluvu v predajni.
Prepáč, ale za tie prachy čo za svoje služby pýtajú, by mali aj niečo poskytovať. Nie len kasírovať. Zmluva obsahuje N podmienok a termínov - čo je odberné miesto, kedy as musí platiť, čo sa stane ak neplatíš, atď. Ale skús sa dozvedieť zo zmluvy či dostaneš verejnú IP adresu, alebo z priv. rozsahu podľa RFC 1918? Alebo či ti poskytnú IPv6 adresu? Alebo či sa to môže počas platnosti zmluvy zmeniť?
To tá pani za pultom nemá šajnu. Ale to sú zásadné podmienky poskytovania služby. A tie by mali byť snáď známe predtým, ako sa zaviažem že im budem 2 roky platiť, nie?
|
|
Re: re.....
Od: balti
|
Pridané:
9.2.2011 16:32
ty si riadny dilino
|
|
Re: re.....
Od: Blaze
|
Pridané:
8.2.2011 11:29
Stat tu ale je prave (aj) preto, aby ochranoval. Ano, najlepsie je vsetky podmienky si kompletne precitat, v normalnom zivote to je ale podla mna nerealne. Ked sadnem do ineho auta, tiez neprecitam komplet navod na pouzitie.
Proste ocakavat, ze nieco vychadza zo standardu je podla mna normalne, usnadnuje to zivot a malo by to tak fungovat, ak nechceme skoncit v totalne byrokratickom state...kde nikto nikomu nedoveruje...
Ale je pravda, ze by nebolo naskodu urobit povinny format (ano, byrokracia:D) takychto prihlasovacich stranok, kde by bolo skutocne vidiet vsetko co treba...
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 11:52
Uz len v kratkost. Ano, ked nieco deklaruje ze splna normu/standard je normalne ocakavat ze ho splna. Stat ma zabezpecit zakladnu ochranu, armada, sudy, policia, nie vodit ludi za rucicku a chranit ich pred vlastnou blbostou. To co jedneho chrani moze druheho obtazovat.
|
|
Re: re.....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 11:38
iba najvacsi paranoik ocakava pri stranke s free softom poplatky. Poplatky by boli ok, keby si hned na uvodnej stranke mal na pol strany "tu su poplatky a treba platit mesacne tolko a tolko". Dalsia velmi dolezita vec je, ze k spoplatnenemu obsahu daju pristup bez predchadzajuceho zaplatenia len taki spekulanti ako henti odsudeni a ti nasi slovenski 60 eurovi.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
8.2.2011 14:10
Pozeral si si vobec nejaku z tych podvodnych stranok ? Ak nie, tak ti poviem, preco sa pytam. Je tam checkbox, ktory musis zaskrtnut, ze suhlasis s podmienkami. Sorry, ale ked da niekto nieco take na stranku, tak si to precitam. Nezda sa ti aspon trochu divne, ze na stranke s free softom chce niekto od teba, aby si suhlasil s jeho podmienkami ? Ze na celej stranke je iba popis free softu na 5 riadkov a ponukaju k tomu sutaz, ze mozes nieco vyhrat ? Co by asi z toho mali ? Ak ta ani toto nedonuti si precitat podmienky, tak potom podla mna nepatris medzi "beznych" ludi, lebo podla mna to musi byt beznemu cloveku hned podozrive, mozno na stranke s basnickami menej, kde moze ist o nejake autorske prava, atd. Ale ked som videl, ze ludia su schopni dat tisice eur niekomu, kto im slubuje 100% zisk bez akychkolkvek zaruk... Nevedomost neospravedlnuje
|
|
Re: re.....
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 14:19
ty si si cital ked si intaloval napr. office co tam je napisane? Necital. Vzivote to nikto necital, naposledy ten co to pisal a kontroloval pravopis :) Internetove zmluvy bez digitalneho podpisu nemaju na sude ziadnu pravoplatnost, kedze nevies dokazat, ze som ich "odfajkol" ja/niekto XY". Ja ti budem tvrdit, ze to odfajlo moje 6rocne decko a si v pcku. Jedina moznost ako taketo nieco vyriesit je zaplatit dopredu, co aj kazdy normalny poskytovatel obsahu/sluzieb/cohokolvek co sa plati robi, alebo papierova forma s podpisom. Napr. dnes som objednaval tlac kalendarov, co myslis, vytlacia mi ich, zaslu a potom poslu fa? NIE! najprv zaplatim fa. a ked budu mat $$$ na ucte, tak zacnu tlacit kalendare a potom mi pridu. A to je spravny postup. Ked od nich budem brat pravidelne a budu vidiet ze som spolahlivy, urcite sa dohodneme aj na opacnom postupe. Zatial nie.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
8.2.2011 15:23
no vidiet, ze nerozlisujes dost odlisne veci. Office si kupujes (v idealnom pripade), vies, kto je autor, program dobre poznas. Platis sa "nieco". Naopak, na podvodnej stranke ti akoze davaju "len tak" zadarmo moznost nieco vyhrat. To, ze ty si nieco precitas alebo myslis, ze zmluvy bez podpisu nemaju sancu na sude, nic neznamena. Preco nevie nikto zarucit, ze ti ludia nebudu musiet zaplatit? Ani pravnici sa nevedia zhodnut, ci by ludia mali/nemali zaplatit, aspon co som pocul. To, ze je to nelogicke vobec nehra v tomto priapde ziadnu rolu, rozhoduju "zakony" a to, ako ich vyuziju pravnici, inak by tie stranky neexistovali.
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2011 17:31
Zmluvy bez podpisu memajú na súde šancu. Okrem konkludentne uzatvorených. Ďalej, zmluva uzatvorená za zjavne nevýhodných podmienok pre jednu zo strán, je neplatná. Ďalej, snaha uviesť niekoho do omylu za účelom obohatenia, je v trestnom zákone deklarovaná ako podvod. A nakoniec, či Office dobre poznáš alebo nie, je irelevantné. Jednoducho všetky zmluvy človek nemá šancu študovať (a neverím, že sa nájde jeden taký z premúdrelých diskutérov) a vzhľadom na fakt, že drvivá väčšina webov, ktoré ponúkajú možnosť niečo vyhrať, majú zmluvy bez nejakých extra nástrah, je logické, že človek nie je až taký ostražitý.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
8.2.2011 18:28
To, ze si nevsimnes nastrahu, ta neospravedlnuje. Pri office platis za nieco a je predpoklad, ze od teba nebudu dalej nieco chciet(ale mozu) narozdiel od webu, kde ti ponukaju akoze nieco za nic, preto mal clovek v tom pripade zbystriet. Proste tam na webe bola moznost suhlasit s podmienkami a ludia suhlasili hoc necitali. Museli citat "Potvrdzujem, že som sa so Všeobecnými obchodnými a užívateľskými podmienkami, všeobecnými užívateľskými informáciami oboznámil, akceptujem ich ...". Ci to je/nie je platne bez podpisu sa bude rozhodovat zrejme na sude. Dokazat snahu uviest niekoho do omylu za ucelom obohatenia sice moze byt trestne, ale dokazat to je druha vec. Tymto tento podvod neobhajujem, iba nechapem a odsudzujem argumentaciu typu "necakal som to","necitam zmluvy lebo su vsade" a podobne. Pride mi to rovnaka blbost, ako ked si niekto pozicia dobrovolne peniaze od nebankovky, podpise zmluvu, kde sa pise o uroku 20% a potom neskor place a stazuje si na vysoke %,vykrikuje, ze je to zdieranie a neviem co.
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
8.2.2011 20:05
Ty si tazky pravnik.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
8.2.2011 20:50
skus si aspon trochu vsimat, co sa deje okolo teba, ake problemy ludia riesia dlhe roky, na ktore by si urcite povedal, ze podla zakona to musi byt tak a tak. Na zaver iba, ked si presvedceny, ze sa ti nemoze nic stat, vypln si formular na niektorej z uvedenych stranok a zapoj sa do sutaze o iPod, mozno budes mat stastie
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
9.2.2011 10:38
Ty lalo ale ja nevravím, že sa ti nemôže nič stať, ja vravím 1. že to právne z ich strany nie je v poriadku, 2. že NIKTO z tu diskutujúcich hrdinov nečíta VŠETKY zmluvy a aj keby čítali, tak ich nepochopia správne.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
9.2.2011 16:27
no tak na tomto sa zhodneme. Ale na druhej strane, ja si myslim ze daju citat vsetky zmluvy, len je rozdiel, ked ti davaju zmluvu niekde u nejakaho operatora, kde sa neocakava podraz, lebo ide o firmu, ktora chce, aby u nej boli v idealnom pripade klienti navzdy a preto necitis nejak potrebu zmluvu citat. Ale na webe nevies hned, s kym mas docinenia, prave tam sa da najskor ocakavat podvod. Co na tom, ze to nie je "ciste" ? Sak pozri, stale im funguju weby a by som sa necudoval, keby stale pribudali obete, mnohi aj zaplatili radsej. Vsetkemu sa dalo predist, keby sa citali podmienky. Ale uz sa zacinam opakovat. A spoliehat sa na to, ze to nieje podla zakona, mi pride v dnesnej dobe naivne. Vcera som videl na jednom nemenovanom spravodajskom portali, ako davali policajti neopravnene pokuty, aj to natocil reporter a pozri, maju ludia smolu, lebo niekto usudil, ze je to ok. Nakoniec to aj ty v podstate pripustas, ked pises, ze to z ich strany nie je v poriadku, ale ludia mozu skoncit ako obete.
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
9.2.2011 18:32
Tie weby stale funguju len vdaka tomu, ze su (predpokladam) hostovane kdesi v prdeli. A prepac, stale neverim, ze si si vzdy precital kompletne zmluvy na kazdom nakupnom serveri, kde si sa zaregistroval, tie zmluvy maju casto viac ako 10 stran.
A druha vec, ked pojdeme tvojou logikou, ze si clovek ma precitat zmluvu tam, kde sa da ocakavat podvod: ti ludia, co tam na to naleteli pravdepodobne maju za sebou x skusenosti s roznymi webmi, na ktorych sa zaregistrovali bez problemov a toto bol prvy, ktory bol podvodny.
|
|
Re: re.....
Od: Element2
|
Pridané:
9.2.2011 18:32
Takze zrejme tam ten podvod tiez neocakavali.
Ak navyse prihliadneme aj na to, ze naozaj ziadna registracia na webe nie je (bez el.podpisu) pravne zavazna, tak nemali ani dovod intuitivne podvod ocakavat. (Napr. aj ked si objednas konto u mbank, vyklikat si to mozno mozes cez web, ale tak ci tak musis ist nakoniec podpisat papiere.)
No a tym, co som povedal, ze nevravim, ze sa im nemoze nic stat - tym nemyslim, ze nakoniec budu musiet zaplatit, to 100% nebudu; obete su len tym sposobom, ze s tym maju opletacky.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
10.2.2011 23:53
Nedalo mi to a pozrel som esteraz jednu podvodnu stranku - vlc.sk. O akom skrytom spoplatntni ti ludia hovoria ? Sak to je na smiech. Podla toho, co sa pise na stranke, tak ked sa na nieco klikne, vybehne registracny formular a musia suhlasit s podmienkami. V podmienkach je velkym hrubym nadpis odseku "Cena predmetu zmluvy a platobne podmienky". Navyse na pravej strane stranky, kde je aj registracny formular, je vybrata kapitola o spoplatnneni. Po tomto nemam co dodat, jedine slepota, hlupost, nesvojpravnost ? Na veci by mohlo zmenit jedine to, ze to zo zaciatku nebolo takto zobrazene, alebo je to vynimocne iba na tejto stranke, ine som nepozeral.
|
|
Re: re.....
Od: meno2345
|
Pridané:
10.2.2011 23:44
Ja som iba napisal, ze sa daju precitat vsetky. A ano, zacal som vsetko citat, ale az ked som skoncil skolu, dovtedy som nejak na to kaslal. Je kazdeho vec, ci a vobec nieco cita, ale potom nech neplace, ked zrazu niekto od neho nieco pyta(vseobecne). A zjavne si ma nepochopil, alebo som to nenapisal jasne. Aspon pre mna je rozdiel, ak idem nakupovat cez web od firmy, ktora je dlho na trhu (MS, Pixmania, Muziker... ) a od firmy, o ktorej pocujem(citam) 1. krat. Moja logika je minimalne postavena na tom, ze ked niekto niekde ponuka nieco zadarmo, tak je jasne, ze za to nieco bude chciet. Zatial som nenarazil na predajcu, ktory by mal podmienky na e-shope na 10 stran, max tak par riadkov o reklamacii, o sposobe dodania a sposobe platby, pri on-line registracii ziadne podmienky.
|
|
Re: re.....
Od: pepik316613
|
Pridané:
9.6.2011 6:18
Ale tvoja logika je zjavne chorá!!! Už si to uvedom! Podla tej tvojej logiky maju občania tohto štátu všade na webe /ale aj inde/ automaticky očákať podvod, nástrahy, a ojeby???? To je zjavne chorá logika. Predpokladám, že si nejaký mafor od tých spoločností...
|
|
Re: re.....
Od: svlado
|
Pridané:
15.2.2011 8:48
Zmienka o platbách je len vo všeobecných obchodných podmienkach. Odkedy VOP sú " Zmluva"? Môžu byť len súčasťou platnej zmluvy a tí gauneri považujú súhlas s VOP za platnú Zmluvu!!! Takže nehovor o nevedomosti, Ty nevedomý!!
|
|
Re: re.....
Od reg.: bing.
|
Pridané:
8.2.2011 11:08
Prepac, ale zasadne sa nikde neregistrujem pod svojim menom, nieto este adresu alebo popripade tel. cislo. To, ze je niekto hlupak nie je moj problem. Takze nie, mne sa to nikdy nestane. Mimochodom, mam pocit, ze ta suma by ti na sude nepresla.
|
|
Re: re.....
Od: gru
|
Pridané:
8.2.2011 11:32
oni ich nalakali ze mozu vyhrat mobil ak sa zaregistruju. A preto tam uviedli realne mena
|
|
Re: re.....
Od reg.: bing.
|
Pridané:
8.2.2011 11:44
No ale ak je nazov stranky napr. vyhrajiphone a na stranke nie je nic len text vyhraj iPhone a registracny formular, je evidentne, ze je to blbost. Preco by niekto rozdaval tel. zadarmo. Ak kola ci aka to znacka ma teraz polepene flasky, ze vyhrajte iPad je to logicke, je to reklama. Firmy co si robia reklamu si spravia aj reklamny nazov stranky. Napr. orionzlateprasiatko alebo ako to bolo, nieco asi ako magnumgold atd. A vsade na stranke je vidiet bannery na danu firmu, vyrobok. Ale tie stranky nemali pre majitela ziaden prinos s reklamy. Je to ocividne ze je to odrb.
|
|
Re: re.....
Od: Cpx
|
Pridané:
8.2.2011 11:59
To je stranka co predava kontaktne udaje reklamnym firmam co potom ti volaju ako najate a chcu predat superkvalitne ziletky a ponozky a bohvieco este. Ale ja si s nimi rad pokecam, hlavne mozes si z nich robit neskutocnu <>. :D
To je idealne pre trolovanie.
|
|
Re: re.....
Od: Blaze
|
Pridané:
8.2.2011 10:43
Klasicky model pristupu k platnemu obsahu ma byt (alebo by mal byt), ze zaplatis a dostanes pristup.
Ak ti nikde ani len nezvyraznia zakladne podmienky pouzivania, to jest ze zaplatis 60€, tak je podla mna uvedenie ceny v podmienkach nedostatocne. Este ak zvazime, ze uvedene podmienky maju 10+ stran (plus-minus) a su vo formate obrazka, takze na vyhladavanie treba zabudnut.
Z mojho pohladu to je evidentne pokus o podvod a podla toho k tomu treba aj zaujat postoj...
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 10:53
Vidis, ked je to z tvojho pohladu evidientne, tak to asi extra dokonaly podvod nebude. Ked sa mi podmienky nezdaju tak idem prec a nie ze zaskrtnem "suhlasim" a neskor sa budem obhajovat ze som ich ani necital. To je hovadenie sameho seba. Ked uz, tak poviem ze som to nebol ja, co kludne moze, ale nemusi byt tazko dokazatelna pravda.
|
|
Re: re.....
Od reg.: izirajder
|
Pridané:
8.2.2011 11:14
napojim sa na tvoju wifi regnem sa na stranke a po pol roku pride exekutor a zakolpe na dvere, vtedy bud frajer
|
|
Re: re.....
Od reg.: bing.
|
Pridané:
8.2.2011 11:21
To mas ako podvodne public wifiny, pripojis sa a uz niekto na teba nakupuje tovar. Taketo pripady sa stavaju a povedal by som, ze je to nieco podobne, ako by si to chcel urobit ty.
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 11:29
Nenapojis, vsade ma potahane kable, wifi je vypnuta. Vyznam celeho prispevku hlavne zakoncenia "vtedy bud frajer" mi teda unika. Ze by si ty chcel byt frajerom uz teraz?
|
|
Re: re.....
Od: qwerty777
|
Pridané:
8.2.2011 11:08
no keby si do toho videl viac toto nenapises. nemusel si suhlasit s nicim a faktury ti zacali chodit.
|
|
Re: re.....
Od reg.: kulinarik
|
Pridané:
8.2.2011 14:34
praveze to nebolo napisane!! na slovensku urcite
|
|
Re: re.....
Od: ........
|
Pridané:
9.2.2011 13:59
byt tvojim susedom hned ta prihlasim nech ti chodia faktury....... potom ti budem hovorit ako si bol oboznameny
|
|
Re: re.....
Od: tytryr
|
Pridané:
8.2.2011 11:10
A sa cudujes, ked tuna aj ten co sedi na najvyssom sude ojebava.
|
|
Re: re.....
Od: boxer
|
Pridané:
8.2.2011 11:20
Myslis toho co ma styky na albansku drogovu mafiu?
|
|
Re: re.....
Od: Squeak?
|
Pridané:
9.2.2011 11:35
Ojebávať sa dá aj v medziach zákona... ;)
|
|
Re: re.....
Od: unreg viva la fico
|
Pridané:
8.2.2011 10:24
Ano, nemecko bo bohatu socialisticku tradiciu, mame sa este od sudruhov co ucit.
|
|
Re: re.....
Od: yogi007
|
Pridané:
8.2.2011 15:42
Vďaka slovenskému právnemu systému a fungovaniu polície bude Slovensko EU-Seychelmi pre takéto podvodnícke firmy. Je mi z toho na grcanie. Za zabitie nevinnej vodičky pri bezdvôvodnej hazardnej jazde so služobným vozidlom 0 rokov + oslobodenie, za zabitie nevinnej baby súkromným vozidlom (v skúšobnej dobe) 4 roky, za daňový podvod 12 rokov, za mega podvod - výmena vlády a generálneho prokurátora (výmena ako výmena...)
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Cpx
|
Pridané:
8.2.2011 10:14
Tak im treba, ale urcite uz maju zarobene dost. Hmm velke konto na Kajmanskych ostrovoch, ale aspon si posedia, dufam a zaplatia nemalu ciastku!
|
|
koho to zatkli
Od: meff
|
Pridané:
8.2.2011 10:31
A nezatkli tam v Nemecku nahodou Slovakov ?
|
|
moneyyyyy
Od: lozy12..
|
Pridané:
8.2.2011 11:08
Na slovensku sa za 90 mil. za 40 dní nezatíka :P
|
|
Re: moneyyyyy
Od: ertrrrr
|
Pridané:
8.2.2011 11:24
no bolo to 90.000€, nie 90 milionov, ale najhorsie je, ze je tak nastaveny system, ze ziadne porusenie zakona nenastalo.
|
|
Re: moneyyyyy
Od: ...
|
Pridané:
8.2.2011 11:27
tak tak, tu sa za 40 dní dáva iba odstupné 90 000€...
|
|
60-eurove domeny
Od reg.: diosko
|
Pridané:
8.2.2011 11:59
Tu je zoznam domen, na ktorych su podobne stranky s poplatkom za veci, ktore sa daju zohnat uplne legalne zadarmo:
123456789.sk, adventny-kalendar.sk, basne-portal.sk,
basnici.sk, download-portal.sk, download-server.sk,
downloads-portal.sk, downloads-server.sk, hokej-2011.sk,
job-24.sk, knihovna.sk, kniznica-online.sk, me-2012.sk,
me2012.sk, ms-2010.sk, online-mapy.sk, openoffice-24.sk,
programy-online.sk, sale4u.sk, sampionat.sk,
sampionat2011.sk, stahujme.sk, sudoku-online.sk,
sudoku-portal.sk, videolan.sk, vlc.sk, vyber-povolania.sk,
web-content.sk, x-mas.sk, xmas.sk
Vsetky smeruju na max styri IP adresy:
88.198.28.97, 88.198.28.98, 188.40.68.110, 88.198.28.124
Ak chcete a mate moznost, tak si to na smerovaci zablokujte.
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od reg.: diosko
|
Pridané:
8.2.2011 12:03
A aby sa nezabudlo - vsetky tie spomenute IP adresy su hostovane v Nemecku ;-)
inetnum: 88.198.16.0 - 88.198.31.255
netname: HETZNER-RZ-NBG-NET
descr: Hetzner Online AG
descr: Datacenter Nuernberg
country: DE
inetnum: 188.40.68.64 - 188.40.68.127
netname: HETZNER-RZ10
descr: Hetzner Online AG
descr: Datacenter 10
country: DE
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: fotograf
|
Pridané:
8.2.2011 12:20
Ved tieto stranky su uz zablokovane.
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: digitalcek
|
Pridané:
8.2.2011 12:38
Kde su zablokovane? Dnes (8.feb.2011) som ich prezeral. Su to "60-eurove" stranky a dokonca tie stranky odkazuju na ten isty registracny formular.
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: nie_je_tam_vsetko
|
Pridané:
8.2.2011 13:54
Ma to byt
1234567.sk, 12345678.sk, 123456789.sk, adventny-kalendar.sk, banska-bystrica-online.sk, basne-portal.sk, basnici.sk, biblioteka.sk, bratislava-portal.sk, cirkev-online.sk, clonedvd.sk, download-portal.sk, downloads-portal.sk, download-server.sk, downloads-server.sk, fabriky.sk, horoskopy-portal.sk, hraj-to.sk, hry-portal.sk, iq-test24.sk, iqtest24.sk, job-24.sk, lokalisti.sk, martin-online.sk, me-2012.sk, me2012.sk, mp3-online.sk, ms-2010.sk, nefajcime.sk, nitra-online.sk, odpustky.sk, office-center.sk, office-center-nitra.sk, online-mapy.sk, openoffice-24.sk, outlety.sk, rapid-share.sk, referaty-online.sk, videolan.sk, vlc.sk, vyber-povolania.sk, web-content.sk, x-mas.sk, xmas.sk
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: ..............
|
Pridané:
8.2.2011 23:00
ach jaj. to ti podvodnici chcu este spenazovat aj cirkevne veci (advent, cirkev, vianoce). neskutocne k.rvy.
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: ...
|
Pridané:
8.2.2011 22:02
ja som to chcel objednať susedovi ale na žiadnu stránku ktorú som zadal som sa nedostal :( Eset Smart Security ma nikde nechce pustiť...
|
|
Re: 60-eurove domeny
Od: qwerty777
|
Pridané:
15.2.2011 8:44
pusti.ked vypnev v esete funkciu blokovanie potencionalne neb. stranok
|
|
Slovensko vs Nemecko
Od: Manusky
|
Pridané:
8.2.2011 12:00
Neviem prečo tu každý hned vyhadzuje,že na Slovensku ich nezatkne nikto,pretože na Slovensko je to tak a bla bla.....Prečítajte si celý článok ešte raz a zistíte že tí ludia tak konali od roku 2008 a zatkli ich až v roku 2011.Tak prosím netrepte a nehádžte Slovensko hned do kanála.Ked sa ti tu nepáči tak si chod kde chceš!!
|
|
Re: Slovensko vs Nemecko
Od: cigi
|
Pridané:
8.2.2011 12:57
idem!
|
|
Podvodny zamer.
Od: jxx
|
Pridané:
8.2.2011 14:14
Umyslom tychto firiem je samozrejme ziskat z vystrasenych "registrovanych" nejaku sumu za ktoru ponukaju v podstate bezceny obsah. Moj nazor je ale ze toto nie je vylozeny podvod. Keby si ludia precitali podmienky tak sa tam asi neregistruju :). Ale aby som potesil aj tych co sa uz registrovali tak take faktury je blbost platit. Firma nema sacnu dokazat ze s konkretnou osobou uzavrela zmluvu, takze nic nevymozu. Aby vobec mohli uvazovat o vymahani cez sud, museli by mat normalnu podpisanu zmluvu alebo elektronicky podpisanu zmluvu (s jednoznacnou identifikaciou klienta). Cize na taketo stranky sa mozete kludne registrovat aj s realnymi udajmi a platit nic nemusite. V tomto pripade je to smola tejto firmy ze nevyzadovala najskor zaplatenie a az potom poskytla obsah.
|
|
Re: Podvodny zamer.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.2.2011 14:24
presne tak. Len s pripomienkou, ze realne udaje zadavat, ked je to vazne nevyhnutne.
|
|
Neuveritelne
Od: administrator
|
Pridané:
8.2.2011 15:04
Tak so si tipol outlety.sk klikol na registracia a nestacil som sa divit. Tie super podmienky su v nejakom iframe na konci POD tlacidlom REGISTROVAT. Ide o zmluvu na 24mesiacov, za 6EUR mesacne splatnych 12 mesiacov vopred a este aktivacny poplatok 5,95EUR ... Urady ich uz mali davno pokutovat napriklad za mnozstvo osobnych udajov ktore sa posielaju cez HTTP t.j. nesifrovane. Toto si fakt dovoli prevadzkovat niekto kto si zadane udaje moze overit napriklad v centralnom registri obyvatelstva ...
|
|
Re: Neuveritelne
Od: alzheimer
|
Pridané:
8.2.2011 16:54
"Urady ich uz mali davno pokutovat napriklad za mnozstvo osobnych udajov ktore sa posielaju cez HTTP t.j. nesifrovane"
Ake drogy beries?
|
|
Re: Neuveritelne
Od: administrator
|
Pridané:
8.2.2011 19:36
Vysvetli mi tvoj problem chlapce.
|
|
Relane udaje.
Od: jxx
|
Pridané:
8.2.2011 15:05
No tieto udaje co oni ziadaju su udaje sice osobne ale v podstate verejne, (meno, adresa, mail, telefon)....
|
|
Re: Relane udaje.
Od: administrator
|
Pridané:
8.2.2011 15:14
Podla zakona su verejne udaje: meno,priezvisko,adresa. NIC VIAC. Ak mas databazu osob a chces do nej ukladat viac udajov musis mat bezpecnostny audit informacneho systemu a na zaklade toho povolenie uradu na ochranu osobnych udajov. Ak by sa toto zacalo na Slovensku riesit, tak 98% vseliakych internetovych obchodov, portalov a neviem co este by skoncilo a na pokutach by sme mali na vyrovnanie statneho dlhu ...
|
|
Riešenie je tak jednoduché.
Od: jozins
|
Pridané:
8.2.2011 18:33
Okrem toho, že ľutujem Jožka Mrkvičku z vedľajšej obce, je možné sa jednoducho odvolať: Nie, niesom to ja. Niekto cudzí použil moje meno a adresu na registráciu. Koniec. Na to, aby išli po IP adrese, maile atď potrebujú súdne rozhodnutie a toto je len o strašení..
Tí, čo ste postihnutí a vadí vám že štát nič nerobí - riešenie je opäť jednoduché - zaregistrujte si svojho politika, aj keď lepšie bude registrovať jeho príbuzného - stačí spojiť informácie z orsr, katasterportálu a iných verejných zdrojov a máte adresu a meno aspoň tretiny z nich.
Ste škodoradostní? Skúste to na členov podsvetia..
Čo s mailom? Nejakú temporary schárnku -> následne registrovať mail. schránku s menom podobným s menom toho koho registrujete.
|
|
Re: Riešenie je tak jednoduché.-porkačovanie
Od: jozins
|
Pridané:
8.2.2011 18:33
Právne nepostačujúce, no keď začnú rodinám politikom chodiť tieto listy, možno si to niektorý zoberie na starosť.. možno do času keď ho kolega, ktorý tie listy odosiela nepresvedčí že to je zlý nápad .. Paranoik použije anonymizér, ktorý proti sejšelským spoločnostiam postačuje. Doregistrovania..
|
|
Re: Riešenie je tak jednoduché.-porkačovanie
Od: ...
|
Pridané:
8.2.2011 22:06
ja sa stavím, že keby napr. takému Širokému prišla táto faktúra tak ju zahrnie do nákladov na štadión...
|
|
hahaha prevadzkovatel
Od: noktoasija
|
Pridané:
8.2.2011 20:37
Pozrite si prevadzkovatela tu to je neskutočné :D http://sudoku-online.sk/impressum.html
|
|
broken link
Od: m__
|
Pridané:
17.6.2013 16:44
redakcia DSL.sk, opravte prosim tu linku na facebook, kde spotrebitelia koordinuju aktivity
"Sorry, this page isn't available"
|
Pridať komentár
|
|
|
|