neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Samojazdiace auto Google havarovalo, údajne vtedy šoféroval vodič

DSL.sk, 10.8.2011


Minulý týždeň sa v blízkosti mesta Mountain View, sídla spoločnosti Google, samojazdiace auto Toyota Prius tejto spoločnosti v bežnej cestnej premávke zrazilo s ďalším motorovým vozidlom.

Upozornil na to špecializovaný automoto server Jalopnik.com.

Podľa informácií svedka pre televíziu NBC vozidlo Google spôsobilo kolíziu, ktorej súčasťou bolo päť vozidiel, ďalšie dva Priusy a dve Hondy Accord.

Podľa stanoviska Google pre americké médiá spôsobil nehodu vodič samojazdieho Priusu a vozidlo malo byť v čase nehody riadené plne manuálne vodičom.

Google predstavil projekt samojazdiacich áut v októbri minulého roka. Upravené vozidlá používajú pre získavanie informácií o situácii na ceste kamery, radary, lasery a využívajú aj detailné mapy vytvorené pri jazde vodičom po daných cestách. Google ich testuje na trase medzi Mountain View a Santa Monicou.


Video zachytávajúce stav po kolízii



V júni prijal americký štát Nevada legislatívu, ktorá pripraví legislatívny rámec pre využívanie samojazdiacich áut riadených umelou inteligenciou. Za presadenie zákona v štáte susediacom s domovským štátom Google, Kaliforniou, spoločnosť podľa informácií The New York Times výrazne lobovala.


Samojazdiace auto Google (video: searchengineland.com)



Podľa Google samojazdiace autá vyvíjané spoločnosťou zvýšia bezpečnosť na cestách. Zároveň podľa spoločnosti majú umožniť cesty a autá využívať efektívnejšie, autá majú jazdiť hustejšie za sebou v tzv. "cestných vlakoch". Ľudia využívajúci autá jazdiace samé zároveň budú môcť využiť čas prepravy efektívnejšie ako doteraz.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť


Diskusia:
                               
 

Ano, iste iste. Samojazdiace auto a cirou nahodou ked havaruje ho soferuje vodic. Aky vyznam ma to samojazdiace auto, ked ho soferoval ? Tu je dovod preco najblizsich 50 rokov tomu neverit.
Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Tymi autami presli uz 140 000 mil, vzdialenost, na ktorej vacsina ludi uz nejaku nehodu ma. Preco by zrazu havarovalo?

Da sa ale ocakavat, ze aj automaticke auto havaruje, nie vsetkemu sa da zabranit...su nepredvidatelne situacie, na ktore ale elektronika zareaguje rychlejsie...




Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

re:blaze: 140.000 míľ je nič.

Ale čo ma via zaujíma, KTO by niesol zodpovednosť za príp. haváriu a smrť v prípade poruchy?

Keď sa technika pokazí a tá sa na 100% aj pokazí, tak KOHO budú súdy naháňať?

zavrú konštruktéra, mňa, cestárov, lastovičky?

Je tu viac problémov ETICKYCH a právnych, než technických.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

obísť automatiku bude možné vždy a zahynúť kvôli technickej závade môžeš aj teraz. Keď nestihneš prevziať vedenie a havruješ, je to podobné ako keď dostaneš defekt a havaruješ - technická porucha, ktorej nápravu si nezvládol.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

MURPHYHO nesmrtelne zakony sa budu rozsirovat... Pokial si myslis ze auto v automatickom rezime havaruje, ver tomu ze havarujes ty, ked preberies riadenie..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je ale iné, ak havarujem ja-MOJA chyba ako vodiča.
Trochu iná sitácia, keď automatika.

Keď padne lietadlo, lebo "autopilot", tak sa tiež žaluje výrobca, či spoločnosť...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo vždy pred zapnutím "autopilota" budeš musieť potvrdiť TERMS OF USE kde sa vzdajú zodpovednosti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha, takže už máš 100%-nú informáciu, že to auto naozaj nešoféroval nikto? Už aj prebehol nejaký súd s konkrétnymi dôkazmi?
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Môže to byť preto, že ak sa tam objavil nejaký problém resp niečo tak sa to auto samo odšoférovať nemohlo. Však je to v štádiu testovania a myslím si že senzory nesklamú! Tak isto ako máš napr. v Audinách tempomat ktorý sníma aj premávku pred tebou a sám ti uberá plyn aby si nenabúral a potom ti to samo pridá na zvolenú rýchlosť
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ty si ebnuty, je to len technika a ak vies, tak aj ta sa kazi.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Taká technika na bezpečnosť sa nekazí skoro nikdy. Strašne malá šanca, preto to stojí aj tak veľa. Nie ako počítače atp čo je vyrábané na kvantitu. Takéto veci sú na kvalitu.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

drbe ti? kazi sa vsetko! nieco skor, nieco neskor. pokazia sa ti hodinky za 200e, mobil, pocitac, auto, satelit, vesmirna sonda, vesmirna raketa, jadrovy reaktor...
Odpovedať Známka: -5.9 Hodnotiť:
 

Veci ktoré ti majú zachrániť život sa nekazia pretože je na nich pravidelná údržba. Elektronika a také veci sa kazia to je jasné ale videl si niekedy sa pokaziť v nemocnici pri operácii prístroj? Ja nie asi je to náhoda alebo je to tým že sú tam revízie a je to spravený prístroj za niekoľko miliónov ==> kvalitné súčiastky+peniaze dané na výskum. Isto by si poskladal podobný prístroj za omnoho menej ale nie v takej kvalite sa zobuď prosím ťa. Telefón sa ti sám od seba pokazí ale takéto veci nie.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

resp elektronika sa ti kazí 10/100 kusok pri výrobe a takéto veci 1/1 000 000 čo je podľa mňa veľký rozdiel a môžeme to pokladať za 0
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ty predstav si, asi máš pravdu. Ešte som v živote nepočul o tom, že by spadlo lietadlo kôli technickej poruche, havarovol raketoplán kôli technickej poruche a neviem či pracuješ niekde v nemocnici, ale predstav si, že aj prístroje na operačnej sále sa pokazia počas operácie.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

je to tak, ale percento vzniku chyby je omnooooho menšie ako pri napr telefóne resp myške ku PC atp.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lietadlo aj raketoplán padli pre zanedbanie údržby, servisu, či malo veľa rokov a nemalo už letieť.

najdôležitejšie okruhy v lietadle majú 5 a viac rovnakých okruhov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

čo sa môže dojebať, to sa aj dojebe, to si pamataj brate!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

nj skoro všade máš kurvítko viz necyklopedia
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

no, chcel by som vidiet tych 1000000 raketoplanov, pokial viem, snad na kazdom bolo nieco dodrbkane, za dalsie, zial v niektorych pripadoch do topadlo tragicky a celkovo tych raketoplanov neviem ci by sme ich nezratali aj na jednej ruke, neviem presne kolko ich bolo, nechce sa mi googlit
za dalsie, co tu opisujes, ver mi, ze tvoj cip v audine je urcite made in tawain alebo cina alebo nieco podobne, je to seriovka, takze ziadne super, su vyrobky, ktore sa vyrabaju v predprodukcii s lepsiou kvalitou, ale akonahle to nahradi masova seriova vyroba, budu to klasicke cipy a vzdy sa bude pracovat s urcitou mierou rizika a urcitou toleranciou, zabudni na 99,99999999 spolahlivost. ;o)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Veci vyrabane v cine alebo taiwane nemozu byt kvalitne?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak ti dam priklad z praxe, kedze mas zjavne nasadene velmi velke ruzove 3d okuliare, ked uz spominas tu zdravotnicku techniku. par rokov som pracoval vo firme, ktora vyrabala aj napajacie zdroje pre zdravotnictvo. firma mala dohodu s odberatelom (to je ten, ktory tie zdroje montoval do svojich zdravotnickych vyrobkov) postavenu tak, ze poskytovala zaruku 7 rokov. a predstav si ze sa vracali pokazene zdroje na opravu/vymenu uz po par rokoch... a naviac, ako spravni slovaci, aj tu sa snazili setrit a zhanali lacnejsie suciastky. a predstav si ze dramaticky kvoli jednemu, o par centov lacnejsiemu IO narastla chybovost, takze sa vratili naspat k tym povodnym. chapes?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

predpokladam ze v tom aute nie je jediny system ale zapojeny je v clustri keby nieco...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To je pravda, kazi sa vsetko, ty si napriklad pokazi uz viac nez dost a nevyzera to ze ani za 50 rokov na tom budes lepsie....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Hodinky za 200€ nie su hodinky ale nejaka Chinska napodobenina
Odpovedať Hodnotiť:
 

S najvacsou pravdepodobnostou su vsetky systemy niekolkokrat zalohovane, tak ako aj v lietadlach a ostatnych dolezitych veciach tu spomenutych...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"...používajú pre získavanie informácií o situácii na ceste kamery, radary, lasery a využívajú aj detailné mapy vytvorené pri jazde vodičom po daných cestách. Google ich testuje na trase medzi Mountain View a Santa Monicou."

tu mas odpovede, nechaj tu svoje cislo o 50 rokov ti niekto zavola aby si zliezol zo stromu...


Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Fajn spoliehaj sa na elektroniku. Ja radsej budem "riskovat" a spoliehat sa na seba a svoje schopnosti ako na kus srotu ovladanu dalsim kusom srotu.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Nemožné sci-fi - spoliehaš sa na to, že ti neodídu obe brzdy naraz, že sa ti nepokazí na diaľnici ovládanie, ak nemáš runflaty tak že nedostaneš defekt na diaľnici a neodstrelí ťa z cesty, že protiidúci šofér na ceste mimo mesta tesne pred tebou prudko nezabočí na tvoju stranu, že keď ideš po chodníku, že nejaký spitý vodič nevyjde na chodník a nezrazí ťa, že keď ideš okolo bloku, že je dobre navrhnutý a kontrolovaný a že nespadne len tak, že pilot na ceste na dovolenku ťa tam bezpečne dopraví a že lietadlo nebude mať fatálnu poruchu, no jeden ďalší systém ti robí problém
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

NIe nespolieham. Jednoducho sa nezamyslam nad tym ci mi neodidu brzdy obe naraz. S tym neurobim nic. na strane druhej ked sa to stane v automatizovanom aute, on z toho asi takitsot neurobi nic ak mu zlyha taky system. Lietadlom som este neletel a ja si jazdu autom vychutnavam. Takze pokial nebudu na ceste len samojazdiace auta, a bezpecnost sa az tak nezvysi, pretoze auto sa bude musiet vysporiadat aj s tymi inymi okolnostami a predvidat ludske spravanie nemoze. A teda pokial ma nebude nikto nutit taketo auto pouzivat, tak je mi to v zasade jedno, ale tym padom sa vraciame k bodu jeden.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

no hnus, uz vidim tie vlaciky u nas na dialnici, ale aspon usetrime miliony eur za predrazene znacenie na dodrziavanie odstupu
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Preco hnus? Ked v piatok poobede miesto 10km/h budem moct ist po dialnici aspon 30-40 (viacej sa aj tak asi nebude dat pri poct aut), tak hura vlacik. A ked nebudem musiet kazdy vikend "zabit" 3+3 hodiny soferovanim (s moznostou si pospat v aute), tak super a chcem nech to uz je tu co najskor. O potencialnom zvyseni bezpecnosti ani nehovoriac...napriek moznosti havarie aj tohto auta...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

No tie kolóny vznikajú väčšinou kôli prehnane opatrným vodičom a obkukovačom nehôd, ktorý spomalia na rýchlosť chôdze, len aby zazreli krv. To by celkom mohlo pomôcť eliminovať vplyvy starých dedkov a žien na cestách.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

kolony vznikaju hlavne koli nerovnakej rychlosti..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

jazdi vlakom
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

konom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

šoférkou bola janka hospodárová, preto sa to stalo....
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Mojej vytuningovanej škode 100 sa toto stať nemôže!
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Škoda Peněz
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ak sa nemylim tak tie auta sami jazdit v premavke este nemozu, preto to soferoval vodic...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Problem este mohol byt v tom, ze sa jednalo o Prius. Pri tomto aute pomaly staci ak vodic vystrci ruku z okna a auto hned zabaca, takze kludne mohlo vbehnut do protismeru a hned tu mame clanocek o nehode. :D
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

mohlo by to mat aj driftovaci mod
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

beta by Google :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

technika sa mozno kazi, no stale mas podla mna extremne malu pravdepodobnost ze sa ti pokazi skutocne kvalitna suciastka. Pravdepodobnejsie je ze dostane perfektne zdravy clovek pri soferovani infarkt.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Napisal si skutocne kardinalny nezmysel. Perfektne zdravy clovek nema dovod dostat infarkt. Dostanie infarktu totiz nie je ziadna vec nahody, ale dost zhumplovaneho zdravia nasledkom konzumacie nevhodnej stravy( zivocisne tuky, ktore obaluju cievy). Takze ferko netrieskaj bludy. Zdravy clovek nikdy nemoze dostat infarkt. A fakticky v tejto hlupej konzumnej spolocnosti uz zdravy nie je nikto. To si len niektori myslia. 99 % ludi sa stravuje velmi nevhodne a svoje organy ci endokrinologicku cast nema "zdrave"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som zvedavý ako by sa to vozidlo zachovalo keby mu praskne pneumatika v dobrej rýchlosti a ako by dopadol ten vláčik áut.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nijak, ved by vlacik mal dalsich xx kolies..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

viem si to predstavit, auto google havaruje a zahlasi spolujazdcovi "rychlo, presadni si nech z toho nie su problemy"
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

teraz nechapem. aby nemal problemy vodic, alebo google?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Aj ludia robia chyby, aj technika sa kazi, najcastejsie vsak zlyha ludsky faktor, to je overeny fakt.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Čipovina, máš nejaký zdroj, alebo si len tak zajebal do vetra?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ja zdroj nemam, respektive som o tom len cital niekde. A staci sa pozriet okolo, kolko umrti, nehod bolo sposobenych ludi a kolko technikou. Za takmer kazdou nehodou na cestach hladaj chybu vodica(defekty nemozes zaradit za technicke zlyhanie, zly technicky stav vozidla tiez nie). Kazda technologia ktorej pouzivanie moze ohrozit zivot cloveka je dost spolahlive. Aj ked osobne si myslim ze uplne zverit svoj zivot softveru je este daleko.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Omyl - za vecsinu nehod moze arogancia a netolerancia vodica, nie chyba vodica.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A tu aroganciu chces zvalit na techniku?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ako pozeram to auto je uplne posledne tak ako mohlo sposobit tu nehodu?
alebo tam cuvali a on dupol na brzdu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moze mi niekto povedat, ako je mozne ze technika sa kazi, ak ma technika, tj. program jasne zadefinovane IF-THEN prikaz ?

Co mu zahrdzavie kod a potom nebude vediet THEN precitat, ci co ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nepouzivas win? ten ma tiez jasne zadefinovane BSoD
Odpovedať Hodnotiť:
 

pocul si uz niekedy aspon nejaky z tychto slov: "exception", "runtime error", "stack/buffer overflow", "segmentation fault", "zacyklenie"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nemusi to byt len softwarova chyba, kludne sa moze stat ze integrac posle namiesto jednotky nulu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten prikaz je THAN a nie THEN.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nahahaha... tak to uz ano.. uz len ked si prelozis do slovenciny vyznamy slov THAN a THEN, tak zistis, ze to THAN byt nemoze
Odpovedať Hodnotiť:
 

To neprejde, viete si predstavit co by robili policajti s meracmi v ruke?

Koho by merali? Kto by platil pokutu za rychlost?

Nieco tento vypadok na rozpocte nahradit predsa musi..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vsak by nahanali vodicov s jailbrake-nutymi autami. Aky problem?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predám Škodiu Octáviu s unlocknutým bootloaderom :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

takú šrupinu si nehaj
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:

Pridať komentár