neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
V autách v EÚ bude od októbra 2015 povinne GPS, ako súčasť eCall

DSL.sk, 14.6.2013


Európska komisia vo štvrtok zverejnila návrh novej legislatívy, podľa ktorej bude musieť byť od októbra 2015 v každom novom predanom aute implementovaný systém eCall automatického volania záchranky.

Systém po detekovaní nehody svojimi senzormi, napríklad po aktivácii airbagov, alebo po manuálnej aktivácii tlačidlom sám privolá záchranku napojením sa na systém integrovanej pomoci 112, pričom vozidlo udá aj svoju presnú polohu.

V návrhu legislatívy Európska komisia priamo vyžaduje zaslanie polohy presnej na úrovni presnosti satelitných navigačných systémov, pričom priamo vyžaduje podporu GPS spresneného európskou službou EGNOS a podporu európskeho navigačného systému Galileo.

Galileo zatiaľ nie je funkčný a na orbite sú len štyri satelity tohto systému, podľa posledného zverejneného plánu by mal byť ale v obmedzenej konfigurácii s 18 satelitmi spustený do prevádzky v roku 2014.

Podľa Európskej komisie povinné zavedenie eCall skráti dobu zásahu záchranných síl po nehode v mestách o 40% a na vidieku o 50% a zachráni ročne 2500 životov.

Cena inštalácie systému do jedného vozidla podľa EK bude nižšia ako v súčasnosti a bude výrazne menšia ako sto eur, vďaka výrazne väčšiemu počtu inštalácií.

Podľa návrhu legislatívy autá s neaktivovaným systémom eCall nemôžu byť cez tento systém stopovateľné. Podoba legislatívy ale explicitne neuvádza, či nemôžu byť vystopovateľné len na diaľku alebo ani po získaní prístupu k hardvéru v konkrétnom vozidle a napríklad analýze jeho pamäti.

"Keďže systém nie je permanentne pripojený do mobilnej siete, hackeri nemôžu prevziať nad ním kontrolu," ukľudňuje tiež v oznámení EK.

Európska komisia pripravila novú legislatívu na minuloročnú výzvu Európskeho parlamentu, v prípade neočakávaných zmien postojov tak bude zrejme legislatíva schválená a naozaj vstúpi do platnosti v októbri 2015.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie


inzercia



Diskusia:
                               
 

A od roku 2020 budu vsetci povinne vybaveni cipmi implantovanymi pod kozu...
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Takze si budem musiet kupit kozu koli tomu? A kto sa akoze o nu bude starat? Ja byvam v byte a nemam tu miesto na chovne zviera!
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

:D

meeee
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

predám kozu pre štvorčlennú rodinu.
ZN: dnes jedna, 2014 dve, 2015 štyri
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

na nieco take sa nikto nebude ani pytat - pichnu ti ten maly mikrocip hned pri prvom ockovani po narodeni a hotovo
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

To len takého dementa ako teba môže napadnúť hento.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

uzil si rano ine tabletky nez si mal?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Netrapoš niečím čo vymyslel niekto iný v článku pred týmto...
Áno mal som a poslušne zapil kakavkom
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tebe tusim zaviedli nejaky mozgovy implantat uz pri narodeni. Impantat siri nekoordinovane vzruchy do lavej hemisfery...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevadí. Niektorí majú dve.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

moja priatelka by si to pod tu kozu este mohla dat. ale co ja?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

neviem či ten čip vyrobený v TESLA Stropkov sa niekomu zmesti pod jednotky.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

v tesle stropkov sa cipy nikdy nevyrabali
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

co tie minusky?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

ani len netusis co tesla bola, v stropkove vyrabali tak akurat telefony, a nie cipy
Odpovedať Hodnotiť:
 

moja ma dve, pod jednou bude mat svoj a pod druhou moj cip!
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A medzi nimi budes mas svoju bakulu na pasenie tych ocipovanych kôz :D
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

To by bolo v pohode. Ak nerobis nic nezakonne, nemas co skryvat a na druhu stranu nemusis mat 50 roznych platobnych kariet, vodicakov, poisteni, papierovacky a byrokracia naokolo v kazdom urade. Prides, pipnes cipom v obchode, u lekara, na urade prace.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Hovori ti nieco sukromie? Ak ano, tak je uplne jedno ci robis nieco "nezakonne" alebo nie, ma to byt kazdemu jedno. Zakon nie je nemenne slovo Bozie, a vecsina z nich su pekne sprostosti. Takze ja idiotske zakony a nariadenia nedodrziavam. Nevidim dovod, preco by ma ale mal niekto nejkaym sposobom takto kontrolovat.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Po 2015-tom kupim nove auto. Prva vec co spravim je, ze vymontujem tu habaduru eCall. Bude to ako odstranovanie krycej folie z displeja noveho telefonu :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nemyslim si ze to bude mozne ;) skor mam pocit ze ak to vyberies a pridu nato ides doriti :)
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

myslis ako pri vysoko ekologickom DPF aby nam mohli dizlatka jazdit po cestach do prvej a poslednej poruchy DPF?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

az na to, ze s vymontovanym DPF si mozes dovolit jazdit akurat tak po slovensku

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

este v CR, polsku, ... O ostatnych krajinach Europy si tiez nerobim iluzie, ze by tam take auta nejazdili vo vacsom pocte. Rakusania dlho DPF sponzorovali zo statnych penazi, co sa stalo ked peniaze dosli a DPFka dosluzili by bolo asi celkom zaujimave citanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

preco by ste hned vsetko vymontovavali ... ???
?
?
vsak si tam napojim na kabel klasicky hw tlacitko a budem to zapinat len ked ma zastavi hliadka dementnych homosexualov
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

ta co tolko minusiek?//
pravdepodobne to bude napojene na RJ auta cez can-bus, to sa krasne ofajci a vygeneruje nahradny signal, v prvych verziach mozno nebude ani detekcia neucinnosti ... ale tak trosku s minuskami mate pravdu, zas platit niekomu za demontaz zbytocnosti . ale tak ... bojovnici proti krize ... inak je to hnus cele
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

jj tlacitko bude potrebne lebo sa to urcite bude kontrolovat aj na STKacke :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kuratenko, casy ked ti na opravu auta stacil sedialcky mozog a srobovak su davno prec. Dnesne auta su co sa tyka ergonomia a priestoroveho usporiadania optimalizovane na samu hranici unosnosti. VSetko je zasite tak, ze sa k tomu nemas sancu dostat. Jednak aj preto, ze ze vsetko prepchate a vela veci je napevno, nerozoberatelnych, jednorazovych atd ... (no skus vymenit zakladnu fosnu v tabletke).

INAK povedane: dnes na aute uz nevymenis ani prednu ziarovku, nie to este vymontovat nejaky system!
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Milacik, ked sa to dalo vlozit, da sa to aj vybrat. Nik netvrdil, ze to bude jednoduche.
Ked sa uz chcem bavit o technickej podstate, skor bude problem, ak to bude napojene tak, ze bez toho ziveho systemu auto nenastaruje. Aj to by sa dalo ale riesit odpojenim anteny, teda ono by aj vysielalo, ale nebude vediet kde je.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Suhlasim, technicky problem to nebude. Jedine by som sa obaval toho, ze to nasledne budu moct kontrolovat ako povinnu vybavu, ci uz priamo na ceste (dost nepravdepodobne aspon do roku 2025 kym to nebude mat povinne drviva vacsina aut) alebo pocas STK...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Kuratenko asi nemas sajnu, ze komutativnost (a uz toboz nie asociativnost) v realnom zivote platit nemusi (to ani v nejakej za 5 minut skonstruovenej algabre):

1) A lubi B, ale B nelubi A
2) priemysel to dokaze zlozit, ale nikto to nedokaze rozobrat (bez poskodenia ci viditelnych znamok)
3) A vidi B, ale B nemusi vidiet A (specialne skla)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

do toho bazmegu pojde nejaky kablik so stavou, pripadne to bude mat svoju poistku...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ja si ziarovky menim sam.. Problem s tym eCall bude v zakonoch. Skus si vymontovat bezpecnostne pasy, bude to prve za co dostanes pokutu.. s ecall to moze byt podobne. Pokial nebude, tak to bude prve, co pojdem do servisu a necham si vymontovat, nevadi, ze sedliacky mozog a srobovak, chapes.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Dnes uz by som neriskoval ani drobnu upravu auta ako je vymena ziarovky. Je to sice chore, zalezi od znacky a modelu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

najnelogickejsie su francuzke auta. minule som neveril, ked mi kamos opisoval ako kvoli vymene prednej ziarovky musel davat dolu aj koleso na svojom peugeote. sila.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je totak, najlahsiesa dava na skodovke alebo volkswagen
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bohuzel musim potvrdit, chtel jsem vymenit levou zadni brzdovou u 207 SW, i navod jsem nasel na oficialnim webu, dokonce souhlasil s tistenym, ale realita byla jina. Zbyly dve moznosti - 1) rozbit zadni barevny kryt vsech svetel, protoze nesel nijak sundat (odtahnul jsem za nej odbrzdene auto na neutralu a stejne nepovolil) nebo 2) do servisu. Takze jsem mel koupene zarovky a musel do servisu:(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten kamarátov peugeot nie je náhodou renault? :D

Napríklad na p207 je výmena pravého svetla (z pohľadu vodiča) celkom v pohode, ale výmena ľavého svetla už tak v pohode nie je(je tam menej miesta kvôli batérii).
Odpovedať Hodnotiť:
 

je mozne ze to bol renault, pre mna su tieto znacky vsetko na jedno kopyto :D :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skus to povedat tomuto ;)
youtube.com/watch?v=3JBrYlOZbSo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pjetro, ze si ty nikdy v zivote nemal ziadne auto? Pretoze v kazdom aute su predne aj zadne ziarovky jedna z tych mala veci, co si mozes menit sam podla navodu (aj ked je to nie je vzdy lahke).

A ze srobovak nestaci na opravu auta? Videl si vobec, co robia servisaci v oficialnych servisoch, ked im donesies pokazene auto? Pichnu do auta kabliky od pocitaca, ten im ukaze "vymen tento komponent", servisak zoberie srobovak, vymeni komponent, a voala - auto opravene. Ziaden sofistikovany servis tam nenajdes. A je to preto, ze ti servisaci vedia o tom aute este menej, ako tvoja babka o vymene procesora na doske v PCku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Je to P I K O T I N A. Takéto debilné sledovacie prvky. Čo takto dať do legislatívy, že na cestách majú byť napríklad zakázané značky, ktoré upozorňujú na výtlky, nerovnú cestu a nespevnenú cestu, ale že by to museli hneď odstrániť. To by možno bolo osožnejšie ako takáto somarina. Som úplne dojatý ako im záleží na našich životoch a bezpečnosti.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

veru aj mne vyhrkla nejdena slzicka ked som si precital clanok
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Mám pocit, že keď spustia Galileo tak potrebujú nájsť spôsoby ako utiahnuť jeho prevádzku . A hľa nejaký ecall, ktorí budú mať všetky autá, servis, gps a pod. a hneď slušná kopa prachov od daň. poplatníkov... Ak to spustia , tak moje najmladšie auto bude s rokom výroby max. 2014 :)...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nerob si starosti, tohto sa bude dat zbavit velmi lahko dokonca v tom vidim zaujimavy "biznis plan" :))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://www.dfens-cz.com /view.php?cisloclanku=2012070702
Tu najdete blizsie informacie ako bude system fungovat.
Kedze sa predpoklada, ze bude musiet posielat aj smer jazdy a pocet pasazierov v aute, tak bude musiet byt aktivny neustale. Data bude odosielat v intervaloch podla vlastneho uvazenia, ale oficialne len v pripade havarie. Odosielane data sa nedaju kontrolovat ani upravit. Netusime, komu sa data posielaju. Netusime, co sa s nimi deje. Nevieme, ci bude zariadenie obsahovat aj mikrofon, alebo bude zaznamenavat ine parametre z vozidla. Nevieme ani, ci naozaj bude zachranovat ludske zivoty.
Ale vieme, ze vsetci ho musia mat.
Takisto vidim jedinu moznost v tom, ze zariadenie odpojim.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

nahodou mam autoelektrikarsku skolu rozumiem IT tak sa stymto systemom skusim popasovat ak budem mat auto prva vec co odpojim a vytrhnem ten system aj s kablami z auta.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

no, ked to integrovane do riadiacej jednotky, priapadne priamo do hlavneho procesora, tak to potom odrubes kus procaka, aby si to vyhodil?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Minimálne anténa pre GNSS musí byť niekde na povrchu a odstrániť tú nebude problém. Ak aj nevieš kde, na internete nájdeš dosť šikovných ľudí, ktorí to zistia za teba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mozes prepalit riadiacu jednotku len stratis zaruku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak to budu vyrobcovia integrovat do jedneho systemu, tak by malo zaujimalo, ako si predstavujete to cele vytrhnut aj s kablami. Nanajvys tak anteny by isli...

Apropo, ked sme u kablov, tak v sucasnosti auta, pokial viem, pouzivaju napr. CAN bus (po dvojlinke s iba elektronicky prenasaju data), takze vytrhnut kable znamena urobit z auta kovovy srot.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

mikrofon pojde prec ako prvy. Bez moznosti vediet kto ho kedy aktivuje tam proste nema miesto. Hned za tym pojde GPS. Vstavane navigacie su aj tak predrazene a na zle.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kaliňákov sledovací systém dostal európsky upgrade... Nenahlásiš sa, budeš behať autom mimo republiku viac ako 90 dní, tak ti automaticky pošlú priamo do auta push notifikáciu, že si dostal pokutu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

do **** s EU. Uz ma nebavi citat ako postupne kazdy stat straca autonomnost a ako nam stale nove veci nariaduju. Nebol povodny zamer s EU podpora obchodu medzi statmi? Uz sa neda pochybovat o tom ze sa snazia vytvorit jeden megastat a univerzalnu nadvladu pre provincie ...

Strasne obdivujem na cechoch ze nie su v EU. Kde je na internete nejaka peticia za vystupenie SR z EU?
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Cesi v EU su, nie su v menovej unii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ok, tak berem spat ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale take Svajciarsko.. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zasa zavádza nejakú trapošinu ktorá bude ľuďom na dve veci. ach že toto nevie zdochnúť :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ludom to bude na nula veci...
Jediny prinos bude pre europskych birokratov, aby nas mohli este efektivnejsie sledovat...
ale suhlas... ach, že toto nevie zdochnúť
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podľa Európskej komisie povinné zavedenie eCall skráti dobu zásahu záchranných síl po nehode v mestách o 40% a na vidieku o 50% a zachráni ročne 2500 životov.

Je to blud. Tie percenta su tak presne ako ja presne viem, co robia nasi politici.

Otazka je ci je to dobra a efektivna cesta k zachane. Pri tych nakladoch a pocte realne zachanenych to bude vysoko neefektivne. Prevencia to je ovela lepsia investicia.

Stat to mozno bude menej ako 100 eur ale uz nezapocitlai, kolko nas bude stat serivs tej jednotky a kolko nas bude stat prevadzka celeho systemu.

Ked si zratam kolko aut jazdi v EUx100eur+prevadkza dat. centra a mobilnej a GPS siete. Ak zaratam este nejake eura na opravy poruch tych jednotie, tak vysledok je hrone cislo. Ak tot cislo videlim 2500, tak to bude stale hrozne cislo, co nas bude stat jeden teoreticky zachraneny zivot.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tiez ma zaujim a kompatibilita a zivotnost. Technolgie idu tak dopredu, ze ako zariadia aby ecall technologicky nezostarol a vedel sa dovolat cez buduce mobilne siete.
Je tam tak vlea otaznikov

Je to blud.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

statnych uradnikov ako spravcov to nebude stat nic. 100vku zaplatis ty v cene auta, z toho naopak dostanu 20 za dan a dalsie peniaze za dalsie sluzby okolo.
Otazka je ci vobec naozaj chceme za kazdu cenu zachranit vsetkych. Je to drsna otazka. Vieme zabezpecit, ze takto zachraneny neostanu na suchom rozku a cakat na smrt?
Neefektivne to moc nebude. Urcite sa na zaklade statistik, ktore podla dnes znamych info nemaju ako vzniknut, sa znizi pocet zachranarov.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Viac ma zaujima ochrana dat. Ked to bude v kazdom aute tak bude velky zaujem o prelomenie ochrany. A to je iba otazka casu. Pri dnesnych zakonoch si zodpovedny, ze tvoje samoriadiace auto prekroci rychlost a budes platit. Ako bude osetrene aby tam niekto nedal novsi firmware niekde na parkovisku kym bude nabijat baterky? Ked bude auto nove a ked bude ma 15 rokov? Ktora firma bude tak dlho supportovat svoj produkt? Alebo budeme rocne platit popri daniach, vypalnom a palivu aj maintenance poplatok?
Taketo auto uz z principu nemozu byt povazovane za bezpecne a teda ani doprava nemoze byt povazovana za bezpecnu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pozri sa, keby chceli zachranovat zivoty, tak zakazu alkohol, cigarety a fastfood. Nic by ich to nestalo (argumenty o nizsich prijmoch na daniach neberiem, lebo ludia minu peniaze na nieco ine), a rocne by to zachranilo miliony zivotov.

Toto je vyslovene na sledovanie ludi. Tak isto ako vsetky opatrenia zavedene pod ruskom "bezpecnosti".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preberate tu same picoviny a podstata Vam unika. Co si myslite ako to bude vysielat ? GSM ? RFID ? Ved sa zamyslite. GPS je jednosmerny prenos. Staci mat v aute rusicku a zariadenie si ani neprdne!!!! Simka bude integrovana ? NMT stara siet ? Zamyslite sa!
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Problem je, ze rusicky su zakazane.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ty si Architekt systemu? :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

este nieco napis a dostanes cenu darwina
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je mozne ze sa EU snazi podporit europske GPS (Galileo), co nieje zly napad, a taktiez ak uz mate rozsirenu navigaciu na skoro kazde auto v europe, tak je uz len krocik k automatizovanej doprave (napriklad na dialnici a hlavnych tahoch by stym uz nemal byt problem) . Takze pridas dalsi system ktory namontujes na volant a cestou zo Ziliny do BA si mozes v pohode v aute pospat :)

Samozrejme ten volant by mal byt uz na elektromobile, co tiez nieje velky problem prerobit auto z benzinu na elektro...
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Clovece, preber sa. Zijes v ruzovej krajine plnej jednorozcov a vil...
Tu nejde o ziadnu bezpecnost ani automatizaciu dopravy, ale o este vacsie zotrocenie populacie.
Ludom predostreme krasne vyhody a zjednodusenia, ale realny dovod je UPLNE niekde inde.
To, kde zijeme je horsia verzia katastrofickej Orwellovej vizie do roku 1984. Horsej preto, ze najvyssia forma otroctva je taka, ze ludia si myslia, aku nekonecnu slobodu maju, ale ak sa najde niekto, kto odmietne kracat s davom, skonci v lepsom pripade v base. "Demokracia" je krasny priklad doublethinku: kazdy vie, ze ju mame, ale nikto ju este nikdy nevidel...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Imho je to fajn vec, pokial to bude odosielat len pri nehode tak kde je problem? Viac to cloveku pomoze ako uskodi. Plus by to nemuselo a asi ani nebude posielat osobne udaje (pretoze je to pri nehode jedno ci mas bavorak alebo wv).
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Je to fajn vec, ale v žiadnom prípade nie ako povinná výbava. Keď tomu veríš a chceš to mať, nikto ti nebráni si za to priplatiť. Nanucovať to je choré.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsak prave oto tu ide ze nemas presne specifikacie ze ako to vsetio bude zrealizovane ci to bude vysielat iba pri nehode ci bude vysielat v urcitych intervaloch ci bude vsetko ulozene do pamati............ a ci to bude povinne myslim tym ako napriklad povinu vybavu
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To budú záchranári skákať od radosti, keď pôjdu na víjazd kvôli tomu, že niekomu vystrelí airbag keď mu niekto ťukne do auta :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nuz zachranarom to bude jedno, ale kolko ludi zomrie koli tomu ze zachranari budu tymto systemom vyslani na nezmyselne zasahy ?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nikým nevolený najvyšší soviet (rada) EUSSR rozkazuje od roku 2015 povinne sledovať pohyb každého auta.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je to už schválené http://dopice.sk/6iN

Chlapci - jedna vec je zákon a druhá vec je či je v súlade s ústavou. Tú si nikdy nemôžeme nechať vziať!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas pocit, ze by zakony boli pro-obyvatelske?
A skus ist nahlas povedat, ze sa Ti nepaci, ze ludia uz pomaly nemaju co zrat. Policajti Ta dobiju ako hada, tak ako vsade inde na svete...
Demokracia a ustava je jedna vec, realita druha (a v principe uz takmer opacna...).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mas pocit ze tu v tomto state nejaka ustava este nieco znamena?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

On asi ano, ale ustava uz od r. 2004 neznamena nic, kedze nariadenia EU su jej nadradene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem co sa tu rozculujete. V USA tento system funguje myslim dobrovolne. Ludia si tie auta kupuju dobrovolne bez nanutenia. Ked sa naburate, z dispecingu Vam zavolaju co sa deje. Pokial je to plany polach, tak sa nic nedeje. Iba si pokecate s nejakou pipkou v call centre. Pokial sa fakt vyburate, tak vam, vasej zene, vasim detom to zachranuje zivoty. Vo vozoch v USA k tomuto systemu pripajaju dalsi system, neviem ako sa vola, ale pokial Vam niekto ukradne auto, nie je problem ho vystopovat, policajti sa za neho zavesia, na dialku autu vypnu motor a chytia zlodeja. Teraz osobne pouzivam navigaciu Waze kde som online vystopovatelny na celom svete. Myslite ze mi to vadi? Mam to na haku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ked mas auto mas spzt a aj vlastnika čiže meno osoby , ktore nemozes nijakym sposobom obist waze mozes mat aj ofline na telefone bez sim karty, cize vjednom pripade sa to da zneuzit priamo spojene s tvojim menom
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak pokial ti nevadi, ze ked pred tebou pojdu 2 kamiony 70 a ty sa ich budes snazit predbehnut 110, aby si ich cim skor.. a domov ti pride pokuta za prekrocenie povolenej rychlosti, lebo tvoje auto same nabonzovalo.. alebo budes chcet vylozit manzelku a just tam je zakaz zastavenia, no ty ju vylozis, bum pride sek lebo auto nabonzovalo... tak si ten system maj. nech to spravia jak v emerike.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

" ale pokial Vam niekto ukradne auto, nie je problem ho vystopovat, policajti sa za neho zavesia, na dialku autu vypnu motor a chytia zlodeja. "

trt makovy pretoze zlodej si za 5 eur kupi od cinancov rusicku GPS a GSM, uz sa robi aj kombinovana a kupit sa da pohodlne cez eShop :D Cize auto nevystopuju a uz vooobec mu nevypnu motor, mozno tak zlodejovi amaterovi (teenagerovi) ktory ukradol auto oteckovi z garaze ...

zivoty to NEzachranuje pretoze Slovensko je tak mala krajina ze pokial sa vyburas kdekolvek tak ti pomoc zavolaju prakticky okamzite, co je ale OVELA OVELA !!! dolezitejsie je prva pomoc SPRAVNE poskytnuta este predtym nez pride sanitka no a na to ti je tento system uplne nah*vno.

Statisticky v celej EU je asi 0,5% nehod kde by tento system dokazal niekoho zachranit, kolko zivotov by ale dokazalo zachranit zviditelnenie prechodov blikajucimi LEDkami zapustenymi v asfalte ? prerobenie priecesti na chranene (s rampami) a pod ? ... daleko daleko daaaaleko viac.


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a este viac zivotov by zachranilo, keby zrusili prednost chodcov na prechode! aby sa ti ti kkti nehadzali pod kolesa ked si 3m od prechodu a maximalne brzdenie z 50tky je tak na 10 metrov.. ak si ho vcas vsimnes..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak ked ide auto, zo 100 metrov ta vidi a degenerovany jedinec zacne pridavat aby ti dal jasne najavo ze on neznizi rychlost ani o 10 km aby si ty bezpecne prisiel, tak potom je na zvazenie ako upravit zakon Vodici su v tejto dobe bezohladni a keby pribrzdia alebo zabrzdia na 5 sekund tak by im usiel cely svet
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj take sa stava, ale vacsinou ide picuz, nepozre ani doprava ani dolava, ide lebo on ma prednost. Je mu jedno ze ty uz neubrzdis a zrazis ho, hlavne je ze on ma prednost! Alebo len cisto principialne, vcera na jednom prechode sme koli 2 picuzom stali 6ti. Co im je na 5 sekund zastavit? 6 aut pri zrychleni spet na 50 minie deci benzinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ked idem cez prechod, tak pozrem dolava doprava, ak ide auto stojim, ked zastane a pusti ma idem, ked nie necham ho prejst a potom idem. Ak je tak daleko, ze nemusi zmenit rychlost a smer jazdy tak idem. A tak to ma byt!
Odpovedať Hodnotiť:
 

>policia na dialku vypne motor
nie dakujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

z jedneho hladiska vyborna vec, z druheho velmi nie.

Vsetko bude v mikroprocesoroch, hoci aj odpojenie bude problem, prepalit nemusi vzdy ist, da sa tak spravit aby neslo potom mozes celu riadiacu cast vymenit co kazdmy rokom ceny stupaju a myslim ze v buducnosti to bude cim dalej viac a viac komplikovanejsie ako dnes.

Myslim, ze az tak zle to nebude ako to vypada, a antenu dneska neviete najst ani u GPSky pomaly...
Odpovedať Hodnotiť:
 

>z jedneho hladiska vyborna vec, z druheho velmi nie.
Keby to fungovalo len pri nehode nemusela by to byt zla vec, lenze ked si pozres specifikaciu tak sa tam spominaju aj "ine aplikacie", cize ten eCall bude musiet byt zapnuty stale. Minimalne mobilny operator bude vediet kde sa tvoje auto pohybuje. Z ineho hladiska je to pre nas co sa hrame s elektronikou dobry biznis. eCall bude napojene na CAN a bude ho treba lokalizovat a vymenit za zariadenie ktore bude eCall simulovat (bude sa tvarit ze je funkcne). Druha moznost je pouzit specialne zariadenie ktore bude "pred" servisnym datovym kablom a fungovat bude v servisnom rezime ako repeater, a v STK rezime, ti "vyfiltruje" vsetky alarmy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vroku 2014 sa eu rozpadne uz teraz je v srackach
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže auto na sračky, pasažier vážne poranený v bezvedomý a ecall to nejakým zázrakom prežije, zoberie si z nepoškodeného akumulátora šťavu a odvysiela SOS cez nepoškodený GSM modul.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S pripadom ze narazis v dvestovke do betonovej steny to nepocita.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to je potom nachuja, lebo vo vsetkych ostatnych pripadoch si sanitku zavolas sam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cip by mohli implantovat do zubov
rozdavat cokolady zadarmo
pockat kym ssa pokazia zuby
a potom mikro cip proste zahrnut do plomby
za tento napad mi prosim, vladcovia a vesrmini lide, poslite 1 milion eur. dik.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár