neprihlásený Piatok, 17. mája 2024, dnes má meniny Gizela
Hackeri ovládli Twitter ruského premiéra, atakoval Putina

Značky: hackovanieTwitterRusko

DSL.sk, 14.8.2014


Zatiaľ neznámi hackeri evidentne získali kontrolu nad ruským Twitter účtom ruského premiéra Dmitrija Medvedeva a v jeho mene zverejnili protivládne vyhlásenia.

Informuje o tom Business Insider.

Účet, z ktorého sú v súčasnosti príspevky už zmazané, je v ruštine a má viac ako 2.5 milióna nasledovníkov.

Tweety hackerov odštartovalo oznámenie o abdikácii. "Rezignujem. Hanbím sa za činy vlády. Prepáčte," znel prvý tweet.

V ďalšom tweete Medvedev hovoril o tom, že si chcel dávno zakričať ako sa Putin mýli. V inom zase Medvedevovi vložili do úst výrok, ktorý naznačoval zvažovanie vládneho plánu zakázať v krajine elektrinu.

Medvedev, pravá ruka prezidenta Putina, bol prezidentom v rokoch 2008 až 2012, kedy Putin vzhľadom na legislatívu nemohol byť tretíkrát po sebe prezidentom. Od roku 2012 je premiérom krajiny.


Tweet hackerov (screenshot: Business Insider)



Ako hackeri získali prístup k účtu Medvedeva zatiaľ nie je známe.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku sa DSL zrýchli zrejme až na 500 Mbps / 100 Mbps
Sci-fi seriál 3 Body Problem bol predĺžený
Hokej pomohol vytvoriť ďalší rýchlostný rekord slovenského Internetu
Raspberry Pi ide na burzu
Nové .sk domény budú opäť dočasne lacnejšie
Raspberry Pi uviedlo dosku pre M.2 SSD, lacnú ale iba pre malé SSD
Slovenskú verziu dostáva už aj Prima Cool, nahradí českú
V novom Linuxe výrazne zrýchli šifrovanie diskov
Na vesmírnom Boeingu objavený ďalší problém, štart sa opäť posunul
Android smartfóny aj iPhony začali podporovať upozorňovanie na nechcené sledovanie


Diskusia:
                               
 

Vyuzivat US sluzby opacnej strane sa v takychto chvilach nevyplaca :)
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Urobil to on sam.
Preco?
Jednoduche.

Bude to pouzite ako dovod na to, aby mali vsetky podobne sluzby servery na uzemi Ruska a aby udaje klientov, bez ich vyslovneho opakovaneho povolenia, nesmeli neopustat uzemie Ruska.
Ci uz Twitter, Google, Instagram, Fasbuk.....vsetko do radu.

Nevinne, ale ucinne.

Urcite je to tak!
Alebo mozno aj nie... ;-)
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Dobry postreh. Ale nie. To by ziadny rus neurobil. Taketo hnusaciny robia len bubuzlyzidoamericania!!!
Odpovedať Známka: 0.2 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, debokrati si pre zmenu sami zlozili dvojicky. ;-)
Tiez sa to pokusali hodid na Aladina...
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Rusko má VKontakte, twitter príspevky sú akurát tak pre západniarov. My sa tu hráme na cool Facebook, stagnujúci twitter, ale Rusko, Čína majú vlastné systémy, narozdiel od "nezávislej EÚ" o ktorých sa veľa nepíše. Vypnú GPS a sme v. Rusi majú glonass, EÚ desaťročný plán na vypracovanie destaťročného plánu na desaťročný plán na galileo.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

jasne, "hackeri"
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

ja hekujem
ty hekujes
on hekuje
ona hekuje
ono hekuje
mi hekujeme
vi hekujete
oni hekuju

-em
-es
-e
-me
-ete
-u

Je slovencina odvodene of francuzstiny?
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Nevzdavaj sa! :D
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Keď si už taký gramatik, mohol by si používať aj diakritiku :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

mi, vi v poho?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

šak anonimouse boy, né?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nominatív
genitív
datív
akuzatív
lokál
inštrumentál
chlpatív
protektív

youtu.be/TdYAwjV32n0
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tu aspon vidno ako zapad tuzi rozbit rusko a zrejme mu velmi vadi ze si tam nemoze nabehnut ako do iraku. Rusko ma totiz bohate prirodne zdroje a velmi sa nekamarati zo zahranicnymi taziarenskymi spolocnostami a toto im hlavne vadi. Ludia majte rozum a velmi dobre premyslajte co sa dnes okolo ruska deje. Ono aj rozbitie sovietskeho bloku a pad komunizmu v 89tom hned dava novy rozmer. Ak by v ekonomickom odbore UV KSCM nebol rozkol tak rezim nepadne a dodnes tu mame socializmus
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Mas vela minusiek. Vidno ze sem chodia navstevnici ktori maju maly rozhlad a ktori dobu z pred roka 1989 "poznaju" len podla dnesnych filmov alebo dnesnych novin.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

alebo taki co nepocuvaju slobodni vysielac
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Pred 1917 tu bolo Cárske Rusko ktoré pre suroviny chcel dobyť Napoleón, potom v 1914 Nemecko a keď sa to nedarilo, Nemecký Cisár zabezpečil a zafinancoval návrat doživotnevykázaného Lenina zo Švajčiarska do Ruska, aby presadil Nemecký marxizmus a tak zničil Cárske Rusko zvnútra. Podarilo sa.

2. sv. vojna, zas proti Rusku, cieľ ropné polia, železná ruda.

1914 prvá svetová Nemecka proti Rusku
1938 druhá svetová Nemecka proti Rusku
2014 tretia svetová Nemecka proti Rusku (sankcie nie je nič iné len obchodná vojna, snaha zniči nepriateľa)
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

sankcie su preto, ze rusi si zmysleli ze Ukrajina sa proste k EU neprida a nech to stoji co to stoji. Mozu si za to sami.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Roob, ty si ako vzdy vedla.
To sa len hras na hlupaka, alebo nim naozaj si?
Podla tvojich reakcii, by som povedal, ze si nevzdelany debil.

Tu sa nejedna o EU, ale o rozsirovanie NATO, jeho priblizovanie sa k Ruskym hraniciam a obklopovanie Ruska utocnymi zbranami.
(za obranne sa oznacuju len v mediach, vydavanych pre debilov)
Gorbacovovi bolo vtedajsim us prezidentom, pri zjednocovani Nemecka slubene to, ze NATO sa z vtedajsich pozicii nikdy nebude rozsirovat a zarucene sa nebude priblizovat k Ruskym hraniciam.
Mas o tom mnozstvo overitelnych dokumentov, zisti si to.
Aky je terajsi stav?
Odpoved si daj sam.
Ale ako tak pozeram na ten tvoj mozgovy vyplach, neocakavam nic viac, ako doteraz, len hovna co ti vyletia z huby.

Ako by hystercili usa, keby si teraz Putin rozmiestnil na Kube rakety?
To by bolo picungu!
A ty by si sa tu ozyval prvy!
Ze to zacali tvoji kamosi z usa, na to by si uz, ako vzdy, zabudol.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

co sem pleties nejake NATO, rusi sa rozhodli zafinancovat rozvrat cudzieho statu a je im uplne jedno ze tam zomieraju nevinni ludia a strielaju sa dopravne lietadla. Obcianska vojna sa mala zastavit uz v zaciatkoch pekne za asistencie ruska a nato. Spravit celostatne (nieze v casti krajiny) referendum a ked sa vacsina vyjadri tak kludne rozdelit stat ako v pripade CSFR alebo Juhoslavie. Takto ako to robia rusi sa to nerobi, ze davaju partizanom zbrane a tvaria sa ze my nic, my muzikanti.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Ty si zacal splietat nezmysly o EU a o tom, ze Rusko im nedovoli vstup tam.
Ja som ti len ozrejmil, ze klames a zavadzas.
Rusom bolo a je uplne jedno, ci su, alebo nie v EU, islo a ide jedimne o priblizovanie sa NATO k Ruskym hraniciam.
Mozno si popleteny tym (sice ty si popleteny asi vsetkym) a tvaris sa, ze o tom nevies, ze vstup do EU je natlakom podmieneny vstupom do NATO.
Zakladne veci ti sko vzdy inikaju rovno pred nosom.
Mohli vyhlasit neutralitu a mohli ist do EU, nikto by im nic nepovedal, ani Rusko, tomu by to bolo jedno.
Zozmiestnovanie zbrani na ich hraniciach, im uz jedno nie je.
To by bolo jedno len debolovi, akym si ty.
Ty by si agresorom este otvoril dvere.

Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Pokracovanie pre dementa roob-a
O akom financovani rozvratu Ruskom tu melies?
Kto platitl skolenie majdanistov v Polsku?
Kto tam hned v pociatkoch majdanu poslal svojich "instruktorov"?
Koho agenti CIA boli pozabijani?
Koho agenti boli zabiti pri zostreleni vrtulnika?
Koho agenti odviezli potajomky ukrajinske zlato do usa?
Koho agenti tam este stale operuju a riadia terajsiu ukrajinsku babkovu vladu?
Kto vyhlasil, ze do ukrajiny uz investovali 50MLD$ a tie sa im vratia, aj keby mala byt vojna?
Kto vybera organy z tiel zabitych a posiela ich do nemecka a dalej na zapad?
.
.
.
Ze by rusi?
No to tazko!
Ale tvoji kamosi, to ano, len ako ti to ozrejmit, ked to nechces vidiet a rozhodol si sa, ze to nebudes vidiet, aj keby si mal dokazy rovno pred nosom.
Demokraticka slepota a debilita ta ovladla?
Urcite!
Alebo len debilita, ako vzdy v tvojich prispevkoch, ktore si NIKDY nedokazal nicim podlozit.
Len kecas, ale ved znamy to troll na DSL....co od neho cakat?

Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

vrat sa spet na sme-tisko
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Presne ako som ocakaval.
Nemas argumenty na ziadne tvoje vyplody.
Som rad, ze si sa opat znemoznil.
Tesim sa na dalsiu debatu s tebou a dalsie potopenie DSL trolla, v jeho vlastnych srackach.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nemas argumenty na ziadne tvoje vyplody. Pripojenie sa Ukrajiny k nato nieje dnes aktualne, vzajomne medzi nimi existuje Akcny plan od nov. 2002. V roku 2008 sa dohodli, ze niekedy v buducnosti sa Ukrajina stane clenom, datum nespecifikovali. Kde boli podla teba vtedy rusi? pred 12 a 6 rokmi? Naopak otazka pripojenia k EU je/bola vysoko aktualna, preto sa Putin rozhodol ako sa rozhodol. A nepaci sa mi styl akym pises, tak sa bav v krcme s kamaratmi...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To ty sa vrat na smetisko alebo do aktualit... Ahaaa, zabudol som, tam sa uz komentovat neda, akosi to k tejto teme zakazali. To je ukazka tej uzasnej demokracie, ktoru sme tu od "revolucie" zial este stale nemali. :(
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Odpad, nic viac ma nenapada na tvoj nazor.

Pozor, dani ludia nie su rusi, ale americania:
youtube.com/watch?v=BABXj2nNO8k
youtube.com/watch?v=OgNb83Y0CoY

Spravy (video) ktore v USA a Kanade nenajdes a to rozhovor s Ukrajinskymi vojakmi:
http://dopice.sk/aey
http://t.co/b2v91q3FwI

Report od zamestnankyne BBC bol zmazany samotnou BBC (aj video a hlavne rozhovory):
http://dopice.sk/aeA

Koli podobnym dovodom (ako mazanie a ovplyvnovanie sprav) bola zrusena akreditacia BBC v Irane:
en.itar-tass.com/non-political/744328

Forest Gump: Pre hlupaka kazdy hlupy.



Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto je taka demagogia z kazdej strany. Neverit niocmu zavret oci a tvarit sa ze sa nic nedeje. Pretoze pravdu sa nijako nedozvies jedine na vlastne oci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako moze byt X- obsahovo roznych zdrojov demagogiou? Toto su totiz fakty. Alebo som si ich ja vsetky dal natocit, aby som tu miatol ITckarov na Slovensku? Demagogia tu teraz bola doteraz. Ked ti media vlastnene zapadnymi skupinami vkuse podsuvaju prihnute spravy, ktore su "potvrdene" vetou vytrhnutou z kontextu. Su to rozne podvrhnute a zvratene temy, ktorymi sa nas snazia zamestnat na dlshie obdobie, namiesto toho aby tu bolo o nich referendum. Su to hlavne spravy v USA, ktore sa vzdy uplne odlisuju od sprav danej lokalnej krajiny. To ma akoze USA udaje z prvej ruky z celeho sveta, a len kazda prave zucastnena krajina si vymysla?

Ty si praveze exemplarny priklad, ktory je mediami zamestnavany vsemoznymi otazkami tak, ze sa uz z toho neda urobit usudok, tak radsej sklonis hlavu, a budes dufat, ze sa to nejako vyriesi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kokso že referendum v Juhoslávii,chlape ide ti.A nebolo ani v CSFR ked sme už pri tom.Dobre dávaš.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

citas alebo si len domyslas veci? Napis citat, kde konkretne pisem, ze v juhoslavii bolo referednum.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

"Spravit celostatne (nieze v casti krajiny) referendum a ked sa vacsina vyjadri tak kludne rozdelit stat ako v pripade CSFR alebo Juhoslavie."

už sa nestrapnuj
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:) ty si riadny pako. Prva veta naraza na referendum na Krime, ktore bolo pouzite ako ospravedlnenie odtrhnutia od Ukrajiny. Druha veta dava priklady na rozdelenie statov v nedavnej minulosti. Prepac ze som to dal do suvetia.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ja dobre chápem tú vetu.Jasne v nej píšeš že v Juhoslávii a CSFR prebehlo celoplošné referendum vdaka ktorému sa obe krajiny rozdelili.Lenže pravda je taká že juhoška sa rozdelila po brutálnej vojne niekolko rocnej a my sme sa rozdelili po dohode politikov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Referendum na Kryme bolo absolutne v poriadku, pretoze Krym bol v Ukrajine vedeny ako samostatna Autonomna oblast s vlastnymi poslancami. (Len priklad) Takze by to bola uplne rovnaka situacia, keby sa vramci CSFR Slovensko rozhodlo referendom oddelit od CZ. Lenze pri celostatnom (CSFR) referende by to nikdy nebolo mozne, pretoze cechov je 2x tolko a oni by hlasovali za neoddelenie. To je v rozpore s medzinarodnymi dohodami o prave na sebaurcenie.

Pretoze by z toho hned vyplyvalo, ze je dovolene mat svoje otrokarske staty.

(priklad 2) Aj Britania mohla urobit celostatne referendum, ze sa nevzda Hong-Kongu. Obyvatelia HK by sice hlasovali za oddelenie, ale Kanada s Britaniou a Indiou by to nedovolili. Preco sa asi tak nestalo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze keby teraz Madarsko zacalo na juznom Slovensku Bulharsku, Rumunsku a bohvie kde vsade podporovat povstalcov a ziadali by odtrhnutie uzemia nemal by si absolutne nic proti a pokracoval by si na nadavanie amikov aki su zli a do vsetkeho sa staraju? ale jeden meter prosim...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ROOOB_ ... najprv si najdi co je autonomia, ako je definovana oblast krajiny, ktora ma autonomiu. Potom sa trochu zamysli, a az nasledne sa vyjadruj.

Ani ked sa na hlavu postavis, tak tu dalsiu autonomiu na Slovensku nenajdes. Ak poriadne zahrabes v historii nasich nedavnych vlad, tak boli pokusy si autonomiu pre juzanov vydobit. No ta im politicky nikdy nebola umoznena.
Odpovedať Hodnotiť:
 

_roob tak toto si fakt prehnal. Myslel som, mas logicke myslenie a inteligentny prejav, ale toto mi vyrazilo dych. Mam vzdialenu rodinu na vychode v ukrajine a poznam aj niekolko ludi z Ruska, a ani jeden nehlasil, ze by Ruska krajina mala zaujem o prevrat v ukrajine.

Dalej je viac dokazov, ktore okrem toho ze ocistuju Rusko, a neexistuju dokazy, ktore spinia Rusko, tak Rusko len vyuzilo rozhodnutie obyvatelov Krymu (35% tatarov, asi 5% ukrajincov) na to, aby im USA nevykradlo ich vojensku zakladnu. Jednoznacne ide o dalsi "proti raketovy dazdnik" s raketami EuroPRO, a novu zakladnu pre NATO.



Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 


Jedinych koho po cele starocia nezaujimaju obcania vo vsetkych statoch, s ktorymi mali co docinenia, su Americania.

Riadne si klesol, tvoje prispevky uz povazujem len za uplne smeti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale ja mam na salame ci som klesol alebo vystupil. Za vonjnu na ukrajine moze Rusko, keby bola z ich strany vola, tak tam davno ziadna vojna nieje. NATO sa to tam boji ist riesit, lebo sprosti rusi by to povazovali za ohrozenie. Preco do iraku nabehli okamzite, ale okolo ukrajiny sa chodi ako okolo horucej kase??

Ukrajina je zla pre vsetkych, pre EU, pre Rusov (nebudu mat co jest) a uplne najhorsia pre tych ludi co su tam. Ako dobre ze blbi europania riesia na forach kto za to moze, miesto toho aby sa naslo riesenie.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Rusi budu mat co jest, ved su najvacsia krajina na svete. Ak myslis ruskyhovoriace obyvatelstvo na vychode Ukrajiny, tak za to si mozu ukrajinci sami. Okrem toho vdaka zakazu dovozu casti potravin na jeden rok sa im cely potravinarsky priemysel vyrazne stabilizuje a vytlaci cast kukuricnej americkej produkcie. Len skoda, ze si to odnesie aj cast EU, no ked je politik idiot a uzna sankcie hned ako ich USA vyhlasi, tak to je nasa chyba, ze sme si takych politikov dosadili.

Za vojnu nemoze Rusko ani z daleka. Z dvoch zdrojov mam potvrdene, ze na neskore jesenne a zimne protesty dostali zaplatene (cca 400-500 $$), dostali prospekty, a navod, body, ktorych sa drzat.

Cele je to presne podobna situacia ako nasa klucova revolucia. Ti co tam stali a vykrikovali, nic nedosiahli. Dodnes nebol potrestany takmer nikto, dodnes su v politike ich synovia a znami.


Odpovedať Hodnotiť:
 

To iste je v Ukrajine. Ludia vysli do ulic a bez toho aby prebehli nejake volby im vladne z vacsiny presne ta ista luza, ktoru pocas oranzovej revolucie rozhanali. Korupcia ostala, len kabaty sa zmenili. Bohuzia pre ukrajincov, ich vlada nerozmysla, len pocuva zapad, lebo u nich je trend, ze do 5 rokov sa budu mat ako Nemecko :-D

Rusko mohlo vojensky len zastrasovat tym, ze si presuvali armadu blizsie k hraniciam. Vojensky to vyriesit nemohli, aj keby chceli. Pretoze by vytvorili dovod pre USA, NATO (USA), EU (tiez USA), pre nacionalisticky naladenych ukrajincov (15-25%), aby mohli zacat vojnu. Americky dolar potrebuje vojnu, aby si USA mohlo u obyvatelstva ospravedlnit pad jeho "svetovej meny".

Odpovedať Hodnotiť:
 

NATO sa nicoho neboji, pretoze tam rozhoduje hlavne USA. Jedine v com ma NATO problem, ze nema oficialny dovod byt na uzemi Ukrajiny. Pretoze s nimi ziadnu oficialnu dohodu nemaju. NATO a USA cakaju na zapojenie Ruska do konfliktu, ktory si vytvorili sami Ukrajinci a zveladili im ho americania cez poradcov a letakove agentury.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo, ty nešťasník, sa dá na to pozerať tak, že tu bolo cárske Rusko a potom komouši. Samá totalita a rus sa nikdy nemal z kadiaľ naučiť demokracii.
Preto je báťuška Putin ten najlepší.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

neviem co fetujes ty prorusky k8k8t, ale najprv si over fakty predtym nez zacnes trepat blbosti...

Shell, Statoil, Exxon - 3 ropne giganty, vsetci tazia v rusku, dokonca zasubuju ruske firmy s technologiou na tazbu....


Plus ten tvoj komentar ohladom socializmu? ty musis byt riadne hlupy oldschool komunista.
"Ak by v ekonomickom odbore UV KSCM nebol rozkol tak rezim nepadne a dodnes tu mame socializmus"

v com bol socializmus vobec dobry??? uved mi aspon 3 argumenty.

uz vidim preco ti vadi to co je teraz. bo si mentalne slabsi jedinec, alebo len jednoducho lenivy, a nepaci sa ti ze mas 400e mesacne. kym pocas komunizmu si dostal peniaze a popritom si mohol este rozkradat fabriku kde si robil..

dufam ze evolucia postupom casu nam preukaze laskavost a ludia ako ty prestanu existovat.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

* kazdy mal pracu
* plany sa plnili na 120%
* liter mlieka stal 2 kcs
* mali sme tu STB ktora zabezpecovala bezpecnost
* podniky boli statne
* vsetci boli stastny
* chodilo sa do prirody a nesedelo sa pocitacmi

Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

- v obchodoch si nic poriadne nedostal
- na dedinach sa cakalo na chleba cele doobedie
- babany, pomaracne, figy a iny tropicky tovar jedine na vianoce
- podpultovy predaj ak si si chcel kupit nieco poriadne
- v statnych podnikoch kradol skoro kazdy
- na auto alebo byt sa cakalo vdaka planovaniu roky, pripadne si to mal hned ak si mal kamarata komunistu
- ustav pameti naroda ti pomoze osvetlit praktiky STB
- ak dnes nechodi do prirody tak je to iba tvoj problem, co s tym ma rezim?
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

-dostal si vsetko co si potreboval aby si nezomrel od hladu
-ludia si dopestovali ovocie a zeleninku na zahradke chodilo sa okopavat na velke polia cele rodiny spolu. Zemiakov si mal na 2 zimy.
-banany parance a dalsie tropicke ovocie si nepotreboval. Ako stredoeuropan tvoje telo a zaludok nebolo schopne vapsorvovat tieto produkty a len skodili.
-v podnikoch sa nekradlo ale poziciavalo
-vsak teraz ten dom dostanu len cigani a ty zijes s rodicmi do 50.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

- v obchodoch si nic poriadne nedostal
(neschopny planovac - nie system)
- na dedinach sa cakalo na chleba cele doobedie
(obchodnicka neobjednala spravny pocet?)
- babany, pomaracne, figy a iny tropicky tovar jedine na vianoce
(zeby to bolo koli sankciam vidime to dneska z "druhej strany".. dovazat sme chceli , len sme to mozno nevedeli - slaby obchodnici )
- podpultovy predaj ak si si chcel kupit nieco poriadne
(ludska hlupost , znamosti, rodinkarstvo, mame aj dnes ale nie len v obchodoch)
- v statnych podnikoch kradol skoro kazdy
(ludia su uz taky, kradne sa stale)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

neschopny planovac - nie system
- planovac mohol objednat to, co mu dovolil system
obchodnicka neobjednala spravny pocet
- obchodnicka mohla objednat to, co jej dovolil system

dnes si moze starosta/obchodnik objednat 487 ton hajzelpapiera pre obec s 23 obyvatelmi, nikoho to nebude zaujimat, vtedy nemohol, lebo mu hned bolo zo strany vysvetlene ze sme si vsetci rovni a aj ini chcu hajzelpapier

zeby to bolo koli sankciam vidime to dneska z "druhej strany".. dovazat sme chceli , len sme to mozno nevedeli - slaby obchodnici
- a zelezna opona nic?

ludska hlupost , znamosti, rodinkarstvo, mame aj dnes ale nie len v obchodoch
- podpultovy predaj bol dosledok systemu, nie opacne
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Spolocnost je na takej urovni, na akej je mentalita naroda..
nezalezi na systeme ..

Moze byt akykolvek system, ale vzdy bude ohraniceny mentalitou/schopnostami zainteresovanych v systeme.

Chod do ktorej kolvek firmy, uradu, institucie .. vsade to je ovplyvnene mentalitou ludi, ktory sa v systeme nachadzaju .. povacsine tu hornu hranicu smerom k dobru tomu dava nejaky sef/manager.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

tak to co je dnes je este stale dozitok komunizmu az vymru generacie terajsich 40-50 rocnych tak sa na komunizmus ani nespomenie. To len oni ziju v omyle ze vtedy bolo lepsie.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nelogicky argument. Veď práve tí čo este žijú a zažili komunizmus, tak ho vedia porovnať z dnešným systémom. A je pre nich očividneÉ že bolo lepšie. Ako chceš porovnávať dobu, ktoru si nezažil a informácie o nej máš iba s médií, ktoré klamú? Radšej veríš médiám, ako svojmu otcovi? To je smutné.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

pre koho co je lepsie? pre podnikatela ktory ma pekny dom auto a zije v pohode? alebo pre robotnika ktory robi 12ky?
no jasne ze pre robosa kedze za sociku mohol menej pracovat a dostal viacej ale ten podnikatel by zase nedosiahol to co ma teraz v tom systeme
Odpovedať Hodnotiť:
 

vies ze aj ten robotnik moze mat pekny dom, urcite v tej robote kde pracuje moze napredovat vyssie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze verím otcovi a nie propagandistickym médiám viem ze sa mali dobre iba tí čo liezli komunistom do zadku a držali hlavu pekne dole, boli bez vlastného názoru a splynuli s davom. A verím mu že občas bol aj toaletak problém zohnať
Odpovedať Hodnotiť:
 

prepac ale verim svojmu otcovi mame aj babke. A vsetci tvrdili, ze za sociku bolo horsie. Samozrejme pozicky a tie hluposti kde brali peniaze z nicoho boli vyhodou. el tot vse.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zalezi na systeme. niektore systemy su proste nestabilne a diverguju
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

- na auto alebo byt sa cakalo vdaka planovaniu roky,
(ale mal si bezurocnu pozicku na byt a to auto ti vydrzalo dlhsie ako si cakal) pripadne si to mal hned ak si mal kamarata komunistu (koupcia je vsade, teraz je jej urcite viac)
- ustav pameti naroda ti pomoze osvetlit praktiky STB
(nahanal judasov co pobrali peniaze zo zapadu, potom to ty judasi spravovali (89+) a mazali dokazy + ludska zloba a zneuzivanie STB na znicenie konkr. obcana)
- ak dnes nechodi do prirody tak je to iba tvoj problem, co s tym ma rezim? (ludia su lenivy , vtedy aj dnes)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

korupcia je zostatok zo socializmu
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Teraz neviem ci toto je naivita, alebo obycajna blbost.

Ty si este moc nepocestoval po svete, ze nie?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma kolko mas rokov, ked to tak presne vies... Typujem tok narodenia 1988 a info cerpas zo SMEtiska
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nezabudni ze s pomarancom sa dal hrat futbal aj hokej to nemali ani na zapade
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

*kazdy mal pracu - no a kvoli tomu sme kazdy rok sme boli viac a viac zadlzeny
*plany sa plnili na 120% - jak sa moze nieco plnit na 120%
*liter mlieka stal 2kcs - priemerny zarobok bol 500kcs - dneska stoj liter mlieka euro a priemerny plat 800e..
* mali sme tu STB ktora zabezpecovala bezpecnost - no jasne, zabezpecovala bezpecnost a pritom ta zavreli zato ked si na teba nejaky papalas vymyslel nieco..
* podniky boli statne - v com je toto vyhoda? fakt kurna neviem si predstavit.. stat je najhorsi vlastnik. to je fakt.
* vsetci boli stastny - okrem tych ktorym brata/sestru/otca/mamu/atd zavreli do uranovej bani lebo na niekoho povedali zle slovo.
* chodilo sa do prirody a nesedelo sa pocitacmi - teraz sedi niekto nad tebou so zbranou v ruke a musi tam sediet za pc a vypisovat blbosti lebo ta zastreli.
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

plany sa plnili na 120%.
jednoducho, ked podrasties a budete brat v skole percenta, tak pochopis.

priklad:
norma pana ti kaze vypit 4 kavy denne.
vypijes 5 kav.
splnil si normu na 125%.
......
a vsetko ostatne, co si napisal, su rovnako velke picoviny planuce z nevedomosti.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

ale normu splnis jedine na 100% aj ked vypijes 50 kav.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Zdravy? Toto je priklad zo zakladnej skoly pre fetakov ale s realitou nema nic.

Za komunizmu sa vytvoril plan na zaklade existujucej funkcionality, ze napriklad Slovensko na jeden rok potrebuje 5 milionov papuc.
1.) Okrem toho, ze zamestnanci tovarni si domov nakradli papuce a predavali po okoli (kedze to bol nedostatkovy tovar - vysvetlenie nizsie),
2) Okrem toho, ze existovali zamestnanci, ktori sa ukrutne flakali a tvarili sa ze pracuju v tych tovarnach
3) tak aj za tychto podmienok na papieri vyrobili za rok 5.5 milionov papuc a splnili plan na 110%. No keby ich rucne spocitali, tak sa nedostanu ani po 4 miliony papuc.
4) kde 10% papuc nad plan (lenze tolko ich v skutocnosti uz nebolo) oficialne odviezli do Ruska na vymenu za pouzite zbrane
5) kde "riaditelia" dalej predali pre osobne obohacovanie a ine vyhody miliony papuc,
6) tak sa do nasich obchodov dostalo maximalne 1-2 miliony papuc.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

toto iba dokazuje ze najlepsim vlastnikom je stat /ironia
Odpovedať Hodnotiť:
 


Preto bol ten tovar nedostatkovy, a preto ho zamestnanci aj kradli a predavali.
Kedze plan sa splnil na 110%, vsetci sme "rastli", tak buducorocna norma sa dvihla na 5.4 miliona topanok pre Slovensko, aby zamestnanci vo vyrobe papuc nemali take velke premie oproti inym zamestnancom. Lenze to nemalo logiku, pretoze Slovensko potrebovalo len 5 milionov papuc.

A kedze riaditelia chceli znovu predat viac, tak sa nasledujuci rok do obchodov uz dostalo len ledva 1 milion papuc. Preto nas rodicia karhali, ked sme 7 rocne papuce uz predrali a nedajboze ich niekto stratil, to bolo rovno remenom, pretoze boli velmi drahe, kedze boli nedostatkovym tovarom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takto fungovalo kazde odvetvie za komunizmu. Vsetci plnili normy nad plan kazdorocne, tovar mal len ten kto mal stastie, alebo znamosti, korupcia rastla a chudoba s nou.

Cena mlieka (ako hore uviedli 2kcs) bola umelo drzana vladou, a mliekarne boli dotovane zo statnej pokladne a nemohli si dovolit verejne sirenie neschopnosti "planovaneho hospodarstva".

Kedze Slovensko pred druhou svetovou vojnou malo slusny danovy zaklad, tak po povojnovom znarodneni bola pokladna celkom plna. Lenze po kazdorocnom dotovani ukrutne stratovych podnikov, sa pokladna zmensovala az sme zacali fungovat na cistom dlhovom hospodarstve, kde po skonceni rezimu sa musela koruna dostat za kratke obdobie na svoju hodnotu.

Ceny rastli nie koli rezimu, ale koli tym podvodom, co na pozadi fungovali.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nie som zastancom, ale musim ti povedat, ze pises same hluposti...
-Ceskoslovensko malo nulovy statny dlh pred revoluciou
-mozes splnit aj na 200%, ak vyrobis dvojnasobok ako si mal v plane
-neviem kolko stal liter mlieka, ale zarobky boli vyssie ako pises, staci sa spytat starych rodicov, aj ti najchudobnejsi mali zaciatkom rezimu dvojnasobok a islo to relativne rychlo hore
-nebude paranoidny, kazdy robil v bani nie?
-podniky su statne - nevies v com je vyhoda? pozri sa do Nemecka a hladaj suvislosti, preco si drzia podniky ako statne a preco su zivotnou urovnou a ekonomicky na tom tak dobre (VW napriklad maju zakotvene legislativne, ze sa neda privatizovat ani predat do zahranicia)

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

-kazdy robil v uranovej bani, nebud paranoidny, ludoprazdna krajina a v noci sa zacali zo zeme vynarat ludia nie? ako v nejakom horore, skoncila sichta v bani... ked si niekto zasluzi, nech v tej bani robi, teraz su vaznice preplnene napriek makkym zakonom a vaznov len zivime, vtedy ich vedeli aj vyuzit, kiez by to bolo aj teraz
-mnohych ludi skryta ruka spolocnosti drzi za pocitacom, hlavne decka a rodicia su vytazeni lebo musia makat viac ako vtedy v tej bani a nemozu sa venovat vychove deti a preto to tak vyzera

..to len tak, aby sme si uviedli veci na spravnu mieru.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

toto prava nie je, to su len hovadiny co si pozliepal neviem odkial.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

co konkretne? nech mozem reagovat
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

www.csfd.cz/film/4914-postava-k-podpirani/
Odpovedať Hodnotiť:
 

* kazdy mal pracu (co bolo totalne, neskutocne, umelo, neprirodzene udrziavane - pracu si nikto nevazil a preto to tak vyzeralo, u nas sa kupalisko stavalo 10 rokov a aj tak sa nedokoncilo)

* plany sa plnili na 120% (ano, zaklad bol to to vzdy bolo nad 100%. to prisli bragadnici do fabriky, 3-4 hod sa fachcilo a o 13tej sa vsetko zastavilo. jeden cumi ze co je co je: padla, normu mame splnenu, mame fajront)


Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Cista pravda, pretoze keby pokracovali vo vyrobe dalej, tak splnia nad normu a sice by dostali nejake drobne premie, no tu normu by im zasa na buduci rok dvihli.

Takto si odrobili svoje, vyplata bola, pokradlo sa, a este nemuseli robit navyse.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

* liter mlieka stal 2 kcs (nerad sa opakujem, ale ceny tovarv a sluzieb (ako aj zamestnanost) boli za komunizmu umelo a neudrzatelne regulovane. ked to cele drblo, 90. roky boli hrozne a strasne, inflacia 12% a najomne a energie sli kazdy bozi rok hore o 20-25%. to sme vzdy cakali na 1. januar aby sme sa potesili ze najomne a vsetky energie stupnu o 20% - a tak to bolo asi 10 rokov, potom sa konecne nezmyselne komunisticke ceny vyrovnali realnym trhovym cenam)

* mali sme tu STB ktora zabezpecovala bezpecnost (to snad zartujes)

* podniky boli statne (ano boli ... bohuvdaka ci bohuzial, kazdy si odpovie sam)

* vsetci boli stastny (ako-kto)

* chodilo sa do prirody a nesedelo sa pocitacmi (na tom je kus pravdy, aj ked pretechnizovanie spolocnosti nesuvisi az tak priamo so spolocenskym zriadenim)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ja som si myslel, že to píšeš ironicky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ludia boli vtedy statni. Šťastie pre niekoho ma vacsiu hodnotu ako tvojich 800 stovák vo volkswagene.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Zato ty si prejavil vysoku mentalnu vyspelost.
Zapadne firmy tazia v Rusku to je fakt, ale zadarmo tu ropu nemaju. Vzdy je vo vyhode to kto vlastni suroviny.
No a k socializmu u nas to bol bordel, ale to je o ludoch. Ja som zamestnanec v sukromnom sektore a mam nasobne viac ako je priemerka. Nemam problem kupit si dom, alebo auto. Lenze nemoze kazdy robit vysoko odbornu pracu. Su cinnosti v spolocnosti ktore niekto musi spravit(napriklad pomocny personal v nemocnici). U nas za to dostane petinu mojho platu v Norsku by za to dostal 70% mojho platu, lebo v tom ich "socializme" maju za to, ze clovek co pracuje by mal byt schopny slusne zit a vychovavat deti, ktore budu tiez mat zaujem pracovat. To u nas nehrozi, rozdieli medzi bohatimi a chudobnimi sa vyrazne prehlbili. Chudobny uz nemaju prostriedky na vlastne byvanie v dosledku coho nam klesa porodnost medzi ludmi co maju zaujem pracovat. A ludia to obhajuju stupidnimi argumentami ako ten tvoj.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

mne sa zda ze ty si si len prisiel len pomasirovat ego ohladom tvojho platu.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nepochopil si pointu.
A tou je, ze su profesie, kde si vies vydupat plat a profesie, kde sa tvarime, ze ved to niekto hadam za tie prachy spravi. Az sa jedneho dna dostaneme do stavu, ze vsetci menej plateni si proste povedia, ze zoberu socialku, lebo za 20EUR rozdiel nebude mesiac chodit do prace. Alebo zmiznu do zahranicia. Toto sa uz deje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenže Nórsko má ropu...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A Svedsko alebo Dansko? V prvom rade maju vsetky tie staty politicku kulturu a v rebricku korupcie su na opacnej strane ako my. A tam vies usetrit dost penazi.
Ovela mensie rozdieli medzi profesiami su aj v takom Nemecku, alebo Rakusku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Svedsko a Dansko su ex-kolonialne mocnosti, mali starocia na rabovanie inych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je dobre mat argumenty preco neprestat rozkradat inak by sme si nezachovali svoj zivotny stil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokial si myslis, ze ti, co rozkradaju si jedneho dna vstupia do svedomia a zahanbene prestanu... tak to budes cakat dost dlho.

Kradne sa preto, lebo sa to da a nema to ziadne nasledky. Tak ako sa za sociku rozkradalo v malom, tak sa teraz kradne vo velkom. Nie je to sposobene organizaciou spolocnosti, ale je to v nas, v nasej moralke a nasich hodnotach. Stale plati - kto nekradne, okrada svoju rodinu.

Na rozdiel od Svedov a Danov sa u nas nikto nepotrebuje tvarit ze je high society, aj tak to nikto nezozerie. Ale ver tomu, ze v S/D je rovnako velka korupcia, iba sa lepsie skryva.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Keby si nemal problem si kupit dom a auto tak by si urcite necital DSL... omg, zase jedenm, co zije v rozpravke...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak pri urcitich IT profesiach vazne nemas problem nasetrit na nove auto za rok, Na rozne low-cost kusky aj za menej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

-zdravotnictvo
-skolstvo
-cesty
-byty
-podpora rodiny/mladomanzelska pozicka
-kazdy mal pracu

teraz ma kazdy vsetko v pici a najma zodpovedni, ktori tam su len preto aby sa nabalili.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

vtedy to iste
Odpovedať Hodnotiť:
 

pan redaktor, zaujimava vec je NSA Monstermind, mohli by ste nam nieco priniest :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre vsetkych neokomancov obhajujucich mlieko za 2 Kcs: splachnite sa do hajzlu, niet horsej pliagy ako ten vas komunizmus, nackovia bili ine narody a rasy, komanci vrazdili svojich ludi, staci sa pozriet za hranice smerom na zapad, tam nebudovali 40 rokov lepsie zajtrajsky a je tam pekne cisto, ludia su tam na seba mili, usmievaju sa, pomahaju si, slusne ziju, tu komanci naucili ludi len kradnut a zavidiet. SMRT KOMUNIZMU!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hraju sa dve decka vonku, jedno spadne a zaspini sa, pride domov a povie mame ze ho to druhe sotilo. Samozrejme pre mamu bude zle to decko, ktore ho akoze sotilo, no v skutocnosti si za to moze samo. Takto aj tebe povedali ze Slovensko zaspinili komunisti... a pritom nas zasiera a okrada zapad.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ako vidim onanuju tu same proamericke vemena vystriekane davno po 89tom, co si myslia ze vsetko z USA a EU je OOOOK a vsetko na vychod je naprd. no vemena vy ste ste dobre stado ani sa nejdem namahat a snazit sa vam vysvetlit ako to naozaj je. je to zbytocne. index vymletosti na tejto stranke dosiahol max hodnotu 1,00...
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Prečo sem začali písať taký ľudia ako je Marty99? Vždy ľutujem času, ktorý venujem prečítaniu týchto komentárov a snahe nerozčuľovať sa.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

spravil si dobre. Ani sa nenamahaj.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ani ja sam by som to vystiznejsie nenapisal. Mas pravdu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

dneska si tak vyhonim na americkej vlajke, a vyserem sa na rusku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba si uvedomit, ze REALNE (pozor nie NOMINALNE) ceny takmer vsetkych tovarov a sluzieb v porovnani s komunizmom KLESLI. Jedinu vynimku tvoria nehnutelnosti, tam realna cena stupla asi 4-5-nasobne a preto sa bezny clovek upise banke. Autam klesla realna cena asi 4-5-nasobne a nie je aj vynimka kupovanie ojazdenyh aut. Dnes ma auto kazdy blb, jak v emerike. Elektronika je na tom este okatejsie, tam realna cena klesla 10- ci dokonca az 20-nasobne, podla druhu.

Nominalne ceny su len nicnehoroviace cisla. Napr. nominalne (numericke) ceny vsetkeho na Slovensku klesli 30,1260-nasobne zo dna na den. Ten den bol 31.12.2008.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mnohi tu pisete zanietene, ako by ste tu dobu prezili, ale bud ste ju neprezili alebo mate zlu pamat.
Zazil som 20 rokov socializmu aj normalizacie na vlastnej kozi a pamatam si dobre. Pre podryvacnych uvediem, ze ani jeden moj rodic nikdy nebol v KSC a sam som komunistov vtedy nenavidel.
Je pravda, ze mnoho tovarov nebolo tak dobre dostupnych ako teraz, ale zdaleka to nebolo take zle ako pisete. Banany, pomarance, grepy sme mali uplne bezne, mandarinky tiez casto. Byvali sme v meste, mozno na dedinach to tak nebolo, no vravim z vlastnej skusenosti. Ano, nebolo vzdy komplet vsetko, ked si prisiel do obchodu, ale ak nebolo dnes, na dalsi alebo iny den, ked dosiel tovar, tak bolo. Neboli exoticke ovocia ako mango, litchie, avokado a pod. ale to nikomu nechybalo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Sutazivost v zamestnani nebola dostatocne motivovana, vacsinou ak si makal ako srob, dostal si len o trochu viacej ako ini co sa ulievali, to samozrejme brzdilo pokrok, nemyslim si vsak, ze dnes sme na to nasli vseliek. Motivacia peniazmi nie je ta najsilnejsia a jej krivka rychlo od urciteho bodu klesa. Zdaleka sa neodmenuje podla hodoty prace pre spolocnost, ale podla jej marketingovej hodnoty a uz to samo o sebe je zvratene (spolu s celym kultom individualizmu).
Ad. pietro: Nemas pravdu, ze vsetky realne ceny klesli. Technicke veci to ano, niektore aj radovo. Ale z auta ani elektroniky sa nenajes, ani si nou nezakuris, ani sa nimi neosprchujes. A nekupujes si to kazdy den. Potraviny pietro neklesli, leda ak obcas dumpingove polske ceny a vysledok u nas je taky, ze potravinovo nie sme sebestacni ani na 40%.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad. sloboda cestovania: Sloboda cestovania uz je aj teraz vzhladom k mnohym vojnam, vizam a hone na carodejnice (pardon teroristov) obmedzovana, no hlavne bezneho cloveka zacina zaujimat az ked ma postarane o zakladne zivotne potreby. V sucasnosti sa priepasti medzi (v podstate uz len dvomi, lebo stredna vrstva sa uz straca) vrstvami tak prehlbili, ze skutocne mnozstvo ludi ma problem s tym zakladnym vobec (pre zopar namyslenych blavakov odporucam pocestovat trochu po Slovensku).
Ad sloboda slova a cenzura: Sucasny trend pomaly a iste slobodu slova potlaca podobne ako za komunizmu, len je tato cinnost rafinovanejsia. Cenzura je dnes aktivna este viac, ako za socializmu, no malo ludi si to uvedomuje. Privatne media pisu a hlasia to, co ich vlastnici a chlebodarci potrebuju, verejnopravne detto (ovplyvnovane politickou mocou, ktora tancuje, ako elita piska).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad pietro a umelo drzane ceny: Mas pravdu, ze zisky podnikov boli prerozdelovane a ceny niektorych komodit boli dotovane. Preco ale mam pocit, ze islo o tie komodity, ktore clovek najviac potreboval k slusnemu zivotu? Nie je mozno prave to pre ludsku spolocnost ako celok prospesnejsie?
Zaverom : ak si mam vybrat medzi
a) prerozdelovanim zisku alebo b) sustredenim zisku na jednej hrabivej kope pristupnej par vyvolenym (bez skutocnych zasluh)
a) poriadkom, bezpecnostou alebo b)kvazi volnostou spojenou s vysmechom a posliapavanim tradicnych kulturnych a spolocenskych hodnot
a) spolupatricnostou a vzajomnou pomocou b) manipulaciou, prehlbovanim socialnych rozdielov a sustredenim drvivej vacsiny bohatstva a moci v rukach niekolkych jednotlivcov z elity,
vyberiem si a).


Odpovedať Hodnotiť:
 

si myslim, ze na tu dobu by si svoje dnesne A mal za B. Tiez pametam ako to tu fungovalo no ohladom zakladnych zivotnych potrieb tej doby by ti viac vedeli povedat vtedajsi poliaci. Naopak boli na tom nasi juzni susedia a tiez 'bratia' z NDR a to vraj kvoli tomu aby velmi nezavideli svojim kapitalistickym susedom.
Je to smutne no z globalneho hladiska by sa dalo povedat, ze ludstvo samo ma svoj vlastny 'potravinovy retazec' :o/
Odpovedať Hodnotiť:
 

fungovalo to tak, ze som prisiel k zubarovi, porobil, siel som prec hotovo. Dnes pod 50€ sa od zubara nedostanes a to si platim nemocenske riadne ako treba. Ked si vysiel zo skoly, tak si od zavodu dostal byt. Bolo treba platit par korun, ale byty sa stavali. Dnes sa stavia velky kkt, a aj to malo co sa stavia stoji v stotisicoch v BA a v inych mestach tak polovicu. Ak chces dom, pod 50-70 tazko, plus pozemok. Krstny staval velku komunisticku kocku, lebo mensi nedovolili, 80 000 KCS dakedy koncom 80tych rokov. Teraz by to vyslo tolko €..
Neboli ozrani, lebo ked ich stretli polisi sli do zachytky. Neboli rozjebane smetiaky lebo mladez sa bala polepsovni. Cigani nekradli, vsetci robili mali vyplatu, a ked nahodou nie siel si do basy za prizivnictvo. Boli tabory, boli kupele, z podnikov sa chodilo na vylety. Teraz ta po 2 rokoch prepustia, lebo urad prace im zaplati za noveho. Paradne to je dnes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za 80 tisíc korún nikto nikdy v žiadnej dobe dom nepostavil!!! Tak netrep!
Odpovedať Hodnotiť:
 

napr. nas vysla 'kocka' na cca 250K KCS (montovany dom, tusim sa volal OKAL, vtedy stal cca 350K) a Skoda120 isla vtedy po 60K.. ked si mal to stastie v poradovniku!!

'cigani nekradli'... zabil!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár