neprihlásený Piatok, 3. mája 2024, dnes má meniny Galina, Timea
Tesla predstavila rýchly dvojmotorový samojazdiaci elektromobil

Značky: elektromobilyTesla Motors / Teslasamojazdiace technológie

DSL.sk, 10.10.2014


Spoločnosť Tesla Motors, výrobca sériových elektromobilov Tesla, v noci na dnes predstavila novú verziu svojho súčasného modelu Model S.

Nová verzia s prídavným označením D sa odlišuje použitím dvoch motorov namiesto jedného. Kým štandardné modely 60 a 85 disponujú motorom s náhonom zadných kolies s výkonom 380 koní, modely 60D a 85D majú pohon všetkých štyroch kolies vďaka dvom motorom, vpredu a vzadu, s výkonom 188 koní a teda spoločným výkonom 376 koní.

Výkonný model P85D má vpredu motor s 221 koňmi a vzadu so 470 koňmi, teda so spoločných výkonom 691 koní. Doterajší model P85 mal iba jeden motor s výkonom 470 koní.

Použitie dvoch motorov podľa spoločnosti zlepší kontrolu nad vozidlom, zároveň zvyšuje maximálny výkon ale tiež efektivitu a dojazd. Najvýkonnejší model P85D napríklad po novom zrýchli na 60 míľ za hodinu, takmer 100 km/h, len za 3.2 sekundy.


Tesla Model S (foto: Tesla Motors)



Druhou dôležitou inováciou modelov D je technológia pre autonómnu jazdu, ktorá zároveň pribúda aj do jednomotorových modelov S a je namontovaná vo všetkých kusoch vyrobených za posledné dva týždne. Technológia využíva pre orientáciu a navigáciu štyri senzory respektíve zdroje dát, dopredu smerujúci radar s dlhým dosahom, dopredu smerujúcu kameru, 360-stupňový ultrazvukový sonar detekujúci podľa zverejnenej ilustrácie objekty do cca troch až štyroch metrov a GPS.


Predstavenie noviniek Elonom Muskom (video: Tesla Motors)



V súčasnosti vie systém držať jazdný pruh, detekovať maximálnu dovolenú rýchlosť zo značiek, detekovať hroziacu kolíziu a reagovať na ňu respektíve naopak dávať vodičovi odozvu pri nebezpečnom manévri ale tiež úplne autonómne zaparkovať napríklad do garáže. Parkovanie, pri ktorom jazdí elektromobil úplne sám bez vodiča, je podporované kvôli pravidlám a legislatívnym podmienkam cestnej premávky ale len na súkromnom pozemku.


Dosah senzorov systému pre samostatnú jazdu, zelenou radar, modrou kamera, žltou sonar (obrázok: Tesla Motors)



Technológia sa má ďalej softvérovo zlepšovať a Tesla avizuje zlepšenie až po úplne autonómnu jazdu minimálne na diaľniciach.

Hoci samojazdiace technológie vyvíja viacero spoločností a výskumných tímov a zároveň Tesla už v minulosti avizovala prípravu samojazdiacej technológie, jej podpora v takomto rozsahu v sériových vozidlách je v súčasnosti pomerne prekvapivá.


Akcelerácia Tesla Model S P85D (video: The Verge)



Nové modely s dvomi motormi sa začnú dodávať vo februári budúceho roka s výnimkou výkonného P85D, ktorý bude k dispozícii už v decembri. Jeho cena je v USA 120 tisíc dolárov, cena modelov 60D a 85D dosahuje 90 a 96 tisíc dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám


Diskusia:
                               
 

A dojazd?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Dojazd pre jednotlivé modely môžete nájsť na http://www.teslamotors.com/models/design
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a o tomto nenapise redakcia clanok?

http://www.vw.sk/modely/e-golf/vlastnosti

dojazd sice nema 400km ale z nuly na sto za 4,2 nie je zly udaj. a cena 35'000 za auto ktore vie samo zaparkovat nie zle.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

1. je to technologická stránka, nie stránka o autách. Dojazd 400km na elektrinu je posúvanie tech. hraníc, samojazdenie na diaľnici tiež, tak isto ako elektromobil so zrýchlením 3,2 sekundy a 4x4 a zároveň zvýšeným dojazdom, takýto skok sa v benzínovom priemysle zvyčajne nevidí. Na rok Golfe toho inovatívneho veľa nie je a ani použiteľného

2. ten golf má celkom obmedzujúci dojazd: keď auto bude mať 4 roky a bude zima, je možné, že to bude len cca 100km. To v niektorých dňoch nepokryje ani bežné denné jazdenie

3. nabíjanie je pri cestovaní na dlhé vzdialenosti pomalé: nejakých 100km za pol hodiny je tuším najrýchlejšie. To sa nedá porovnať s Teslou, ktorá sa dobije 250km za pol hodiny. Je kúsok rozdiel stáť každú hodinu na nabíjačke (a každú hodinu ku nej odbáčať), ako každé 2,5 hodiny. 30% času strávených nabíjaním vs 15% (z toho možno 8% by si sa zastavil tak či tak, na jedlo/wc a podobne)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja o voze a
ty o koze



Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zvysil sa iba o 10 mil, takze celkovo ~440km
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

a to tych geniov nenapadlo, ze ked su tam teda 2 motory, tak by to mohlo mat eco mod na pohon len jednym - tym slabsim? 60D by tak mohla mat teoreticky 2nasobny dojaz pri max zatazi...
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

prečítaj si ešte raz čo si napísal a zamysli sa
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

co som napisal? to, ze ked z baterie odoberam polovicny vykon, tak bude mat 2x dlhsiu vydrz?
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

keby tam dali trebárs motor z autíčka na diaľkové ovládanie tak bude mať 1000x dlhšiu výdrž
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ked das na baterku 60W ziarovku alebo 2x60W ziarovku budu svietit rovnako dlho?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

nechápeš že aj keby to auto malo 4 motory a každý s maximálnym výkonom 1000 kW tak keď zanedbáme straty a hmotnosť tých motorov, bude stále potrebovať na svoj pohon rovnaké množstvo energie?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

nie, lebo budes mat inu dynamiku jazdy, preto tam mas tie stovky kW, nie preto aby si siel 90 priamociarou rychlostou. Aj 5 litrove 1500kg ferrari ma rovnaku spotrebu = mnozstvo energie ako moja fabia?
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

Nie... Efektivita bude priblizne rovnaka.
Aj kebyze tam mas len 20 kW motor, dojazd by sa nijako dramaticky nezvysil.

Dynamika jazdy je zavisla od softwareoveho nastavenia... Mozes ju bezproblemovo regulovat aj na vykonnych motoroch.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prosim ta ty si mal co z fyziky? Vykon motoru nema nic spolocne s energiou, teda aspon nie co si myslis. Je jedno ako vykonny mas motor. Aj tvoja fabia minie rovnaku energiu ako to ferrari, jediny rozdiel bude, ze to ferrari ma vacsie straty koli odporu a tym aj vacsiu jalovu spotrebu. U elektromotorov je to ale ine. Tie maju podobnu ucinnost jediny rozdiel moze byt hmotnost. Cize vysledok je, ze s o 50% slabsim motorom nebudes mat 2x dojazd.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

čím vyšší výkon máš tým kratšie budeš akcelerovať. Nebavme sa o rozdielnych rýchlostiach pretože vtedy je už vyšší odpor vzduchu a rastie s druhou mocninou rýchlosti, a samozrejme na cestách existujú aj rýchlostné limity. To 5 litrové ferari má oveľa väčší motor, viac piestov, ťažšie piesty, ojnice tzn. vyššie trenie, väčšia zotrvačnosť, keďže piesty a ojnice nejdú priamočiaro ale menia svoj smer aj niekoľko tisíc krát za minútu. Mohutnejšia prevodovka, viac oleja, väčšie ložiská, všetko sú to straty, ktoré sa spočítajú. Elektromotor je ale iný prípad, v ňom straty nerastú až tak drasticky a hlavne dokáže rekuperovať.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

to nie je benzínový motor, efektivita je skvelá aj pri súčasnom motore :)

okrem toho, 60D a 85D majú 2 slabšie motory a P85D má, aj napriek obom väčším motorom, rovnaký dojazd ako 85D. Čiže veľkosť motora má minimálny vplyv na dojazd
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Naozaj si myslíš, že ľudia, ktorí vyrobia hentaké auto sú retardovaní? Milujem DSL.sk expertov...
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

A my "milujeme" takych expertov ako ty, ktory vypina mozog, ked mu niekto povie, ze to povedal XY z takej a takej dolezitej firmy, a tym padom je zakazane co i len uvazovat o inom. Take to tu bolo za totality.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

Prepáč, máš pravdu a vďaka tomu som prišiel na prelomovú myšlienku. Ak tam nedajú žiaden motor, tak to bude mať dojazd nekonečno!
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Nehnevaj sa clovek, ale absolutne netusis ako funguju elektromotory.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

ako funguju? tak, ze keby tam dali 100kW motor, tak by to nemalo vacsi dojazd? A vsimol si si, ze tam pisem maximalny vykon, lebo ani srnky to nespocitaju pri "priemernom vykone" ?
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

maximálny výkon je pri určovaní spotreby irelevantný, keby si stále využíval max. výkon tak 50 kW felícia by zožrala svoju plnú nádrž tak za 2 hodiny. A napríklad Bugatti Veyron s výkonom 736 kW vychľastá nádrž za 16 minút. Počítané pri účinnosti 30%, čo je ešte optimistické číslo.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a teraz je otazka, ci by dalej dosla ta felicia alebo veyron (na rovnake mnozstvo paliva). Ja by som povedal, ze felicia.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ano lenze dojazd by nebol vyrazne iny. Veyron by energiu stratil na stratach v odpore v motore, v hrubsich pneu a aerodynamickom odpore v zavislosti od rychlosti. Aj ked ma felda vykon asi len 5% jej dojazd by na 1 liter nebol 20x vacsi.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tak to je jasne ze nebol, tam nemoze byt priama umera. Veyron ma priemernu papierovu spotrebu 24 litrov, co je tak 4x viac ako benzinova felicia. Keby vybrali motor a dali tam ten z felicie, tak by to malo rovnakych 24 litrov? Keby dali do felicie motor z veyronu, tak by mala rovnakych 6?

cirkular s 5kW motorom spotrebuje na spilenie kubika dreva rovnako ako cirkular s 2kW motorom?
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Ak máš rovnaký cirkulár tak či dáš do neho 5kW motor alebo 2kW spotreba bude cca rovnaká. Záleží však či je ten cirkulár dimenzovaný na 5kW alebo na 2kW, ak na 5 tak s poddimenzovaným motorom sa ti bude zasekávať, klesať otáčky, dlhšie bude trvať prepílenie a možno ho aj vypáliš. Ak na 2kW a dáš do neho predimenzovaný motor tak ti to pôjde ako po masle akurát bude vyšší jalový výkon a straty
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pozri si spotrebu napr. 2. l motora VW v výkonom 125KW a 100KW, možno to pochopíš.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lenze veyron ma iny energeticky vydaj resp. straty. Ved taka felda na 1. prevodovom stupni moze mat spotrebu aj 50l/100km cize viac ako tvoj priklad s veyronom. Keby sme zanedbali vsetky mozne straty tak na 1l benzinu bude mat veyron rovnaky dojazd ako felda a to aj ked si navzajom vymenia motory.

Priklad s cirkularom je spravny. Oba motory budu mat podobnu spotrebu aj ked s tym slabsim budes pilit to iste drevo dlhsie. Vo vysledku budes mat rovnaku spotrebu (neratam straty).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ono je to tak napr. aj so zdrojom na PC.
To, že má 500W a taký istý PC 700W zdroj neznameá, že ten druhý bude výkonnejší. kapito? ... :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dokonca ten 700W bude mať nižšiu spotrebu (ak sú rovnakej triedy).
Odpovedať Hodnotiť:
 

to sa neda takto kategoricky vyhlasit... Cim nizsia by bola spotreba toho PC, cize blizila sa nule, tym nizsia by bola spotreba toho s 500W zdrojom. Naopak, cim viac by sa to blizilo k 500W tym nizsia by bola spotreba toho s tym 700W zdrojom. Kde sa to vyrovna zalezi od konkretnych zdrojov a ich hodnot... bude to niekde medzi 250W a 350W.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

notebook s procesorom TDP 100W pojde na bateriu kratsie ako notebook s procesorom TDP 50W. Za istych podmienok polovicu. Ano ci nie?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Chlapce pleties tu piate cez dieviate. TPD je o spotrebe vo forme tepelnych strat a nie o vykone vs spotreba. CPU s TPD 100W bude mat pravdepodobne uplne iny vypoctovy vykon ako nb s CPU 50W (aj preto su desktopove CPU o nieco vykonnejsie nez rovnake notebookove, kedze tam nejde tolko o spotrebu).
Tato diskusia s tebou nema zmysel. Nastuduj si najskor zakladnu fyziku inak je zbytocne dalej diskutovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale nie ja tvrdim, ze hociaky motor tam das spotreba bude rovnaka... Zakladna fyzika je, ze 50W ziarovka svieti hodinu a 100W pol hodinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skúsim to takto:
Jeden 400 kW motor bude mať príkon x W na udržanie auta na rýchlosti 90 km/h.
Dva 400 kW motory na každej náprave budú mať každý príkon cca x/2 W na udržanie toho istého auta na rýchlosti 90 km/h, spolu opäť x W.

Neviem či naozaj neovládaš fundamentálne základy fyziky, alebo o čo tu ide, ale uvedom si konečne, že maximálny výkon motorov, ani ich počet, nehrá pri dojazde žiadnu rolu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale hrá...
Budú ťažšie a tak sa celkový dojazd zníži.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vôbec nemusí byť pravda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

20Km predlzovacka je v cene vozidla...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ne<>cuj ked nevies
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Správaj sa slušne
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

spapaj si susne?
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Uz mat len peniaze :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Vreckove od maminy este nedoslo?
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

a co dojazd v zime (teda aj s kurenim) ?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

keď ti zo 480km stiahne na 400km, nie je to žiadna katastrofa :)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Skor ma zaujima ci to ma ohrev baterie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze ano. Okrem ineho.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vlozis ju pod suknu ked ti vychladne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Teslu sledujem uz nejaku dobu, skoda len ze nemam nakupene akcie. Tam kde iny len kecaju tak tesla uvadza. Kazdopadne tesim sa uz na rok 2017.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ja sa tesim na rok 2048.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aw yiss. Half life 3
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pán je optimista
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mas nejake info ohladom tesly ci len tak hadzes datum?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som sam co ma pocit, ze udavanie vykonu elektromotora v konskych silach je tak trochu scestne?
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

A vykon spalovacieho motora v konskych silach nie je scestne?

Aj v minulosti aj teraz sa to bude pouzivat pretoze je to v motorizme zauzivane
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

100kW = 136 koní. Aj keď nieje to tak úplne, lebo koň (zviera) môže krátkodobo vyvinúť silu aj 8 koní :D (tak som kdesi počul)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

co tam po konoch, priemerny pracujuci slovak vo fabrike za 300e niekedy vyvija silu 8 volov aj dlhodobo
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Lebo stroj čo by prekladal šrobky z pásu na pás by bol drahší..bohužiaľ
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

zapocitame cenu materialu a zdrojov na vyrobu robota, elektriny, udrzbu, socialne naklady na nezamestnaneho tak ano.
nakoniec, aby to mal aj kto kupit ak budu vsetci bez prace...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

zabudol som na ekologiu but who cares... cloveka s 300e , si myslim, ze ekologia najmemej trapi
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

priemerný nepracujúci invalidný cigáň má dôchodok 600€ a smeje sa na voloch, čo makajú za tri stovky ako kone
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

priemerneho neprac.cigana tu o 5-10rokov takymto tempom tiez nic dobre necaka...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mne to nepríde ako zlý nápad. Prečo myslíš, že to nie je vhodne?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lebo som elektrikar a udavanie vykonu akehokolvek elektromotora v hp mi pride neprirodzene. Ale nakolko je parameter v hp vyssie cislo ako v kW a v Amerike plati, ze "bigger is better", tak je jedno co si myslim, aj tak si to budo oznacovat po svojom.
A co sa tyka automobilov v Europe, tak primarne sa oznacuje vykon agregatov v kW, aj ked pre zauzivanost a zotrvacnost (a najmä Ameriku) tu mame aj vykon v konoch.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

pravda, ocenil by som keby sa výkon všeobecne udával v metrických jednotkách ... ale kone jednoducho znejú lepšie (priemerný človek pri kúpe auta tak či tak nevie, čo to vlastne presne znamená)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podstatne je, ze sa to presne prepocitava.
mimochodom uvadzanie vykonu v HP nie ne amerika ani marketing, odvodilo sa to z poctu konov,ktore boli potrebne na potiahnutie kedysi prvej lokomotivy. statistikou sa potom vyrobila bulharska konstanta na prepocet kW na HP
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Historku ako sa "odvodila" jednotka HP mas poriadne popletenu, prestuduj si napriklad Wikipediu.
A pre ostatnych:
With the implementation of the EU Directive 80/181/EEC on January 1, 2010, the use of horsepower in the EU is permitted only as a supplementary unit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono podstatnejšie než historka je fakt že kone sú naozaj bulharská konštanta keďže americké kone nie sú úplne totožné s koňmi európskymi...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a uz vobec nie so slovenskymi volami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uhlopriecka monitora v inchoch ti neprekaza?
ja som elektrotechnik a hp pri autach mi pridu prirodzenejsie, horsie by to bolo udavat vykon mixera v hp, aj ked aj to sa da prepocitat :-)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

vsetko normalizovat na dBm a hovoto
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

decibel na meter pri vykone motora? :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to "m" v dBm nema nic s metrami.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Myslim ze nech by som akokolvek odpovedal tak ma tu komunita utlce pod ciernu zem, tak len tolko ze mi to prislo usmevne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len pekne nechajme logaritmickú stupnicu tam kde má zmysel
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dneska nam prisiel mixer a ma 2.5 kona. Vykon v kW uvedeny nieje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Urcite vies, ze vykon elektromotora vypocitas vynasobenim prudu a napätia, pricom vysledok nebude v konoch. Aby si ho dostal v konskych silach, musis kW vynasobit x 1,36 a dostanes metricke konske sily. Alebo to vynasobis x 1,341 a dostanes mechanicke konske sily. Alebo to vynasobis x 1,34 a dostanes elektricke konske sily. Ake jednoduche...

A to je uplne iny pripad ako uhlopriecky monitorov, ktore sa robia po palcovych skokoch podobne ako rury, ktore sa stale robia ako pol, tristvrte a cele colky.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

A ty by si mohol vedieť, že vynásobením napätia a prúdu nedostaneš výkon, ale príkon a aj to len zdanlivý príkon, ktorý sa udáva vo VA (voltampéroch). Pri jednosmerných motoroch je tento príkon rovný činnému príkonu, teda VA==W. No pri striedavých motoroch nám do toho vstupuje ešte aj účinník (cos fí), ktorým tento príkon vynásobíme a dostaneme činný príkon. Teda U*I*cos fí=P .

Predpokladám však, že v tejto Tesle bude niečo na princíp bezkomutátorového jednosmerného motora, čo je vlastne trojfázový (väčšinou) striedavý motor s rotorom s permanentným magnetom, ktorého statorové vinutia sú budené pulzným jednosmerným napätím.

Ale to je aj tak v podstate jedno, pretože vy riešite mixér.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

A ty si si mohol vsimnut ze on nepisal epxlicitne o nasobeni ef. hodnot, jeho prispevok sa vztahuje aj na nasobenie fazorov. Ale gratulujem, "vykostil" si ho.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja by som radsej chcel tych 691 koni
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cele stado... ba viac... stado stad
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predám tazného kona alebo vymením za zetor. Má 7 rokov kutie v rukách vstajni pokojný zožerie všetko váha okolo 800 az 850kg čerstvo podkutý chomút teraz 28col dohoda možná. Cena 1 500 €.

Zvysnych 690 si musis najst sam.

http://goo.gl/Q6rjen
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predam plnokrvnika Mikado - zn. Janka Hospodarova.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ano si sam.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

youtube.com/user/bjornnyland
Odpovedať Hodnotiť:
 

take ludove ceny 100K za auto :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

1. začína od 54 000€ bez DPH (58 s dvoma motormi)
2. ani prvé počítače nestáli 300€ a ani prvé smartphony. V 2017/2018 sa Tesla dostane na polovičnú cenu a v budúcnosti pravdepodobne ešte nižšie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne tu stále zabúdate, že toto je prémiové auto... toto nie je fábia kde sa dopláca za príplatok dostanete volant.. toto auto je podobná trieda ako mercedes triedy E.. tak to konečne prestaňte zaraďovať tam kde nepatrí..
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

nikde sa nepise kolko maju zivotnost baterie a kolko bude stat ich vymena. To bude riadna palka. Aby si a mohol vozit namiesto baterky tam das motor zo skodovky.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

životnosť majú dlhú, akurát kapacita klesá. Na základe Tesly roadster by sa dalo predpokladať, že po 8 rokoch bude mať asi 70% kapacity, kde by sa ešte dala slušne predať elektrárňam. Alebo predáš auto na bazare, ďalšiemu kupcovi pravdepodobne nebude vadiť tých 30% na 8 ročnom aute za zlomok ceny nového
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mercedes S Class a autonomna jazda
https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38

Tesla sa pridala teraz. A google bude testovat v skaredom aute s rozlicnymi senzormi, kt. su viditelne z 2km...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rozdiel je koncept niečoho, rozdiel je reálne dodávanie na trh. Som zvedavý, kto bude prvý na trhu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

2 motory mala tesla doteraz vzadu. na kazde koleso jeden.
teraz bude mat teda 4 motory.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vzadu mala jeden, v predu bude tiež len jeden. Pozri si to na ich stránke
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

takze je tam aj diferencial? isto?
tebo tym motorom som tocil v californii v showroome a mali tam aj plosinu toho auta iba baterie a motory. a videl som na vlastne oci 2 motory vzadu. kazdy na jedno koleso. ziadny diferencial.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

je to pravda... takisto som videl dva motory.. o velkosti melona a kazdy bol na jednej strane ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

jedno je motor, jedno invertor. Nie zo srandy nazývajú nové modely D ako dual-motor drive (tie, čo majú aj v predu aj vzadu jeden motor)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vážená redakcia,
nepoužívajte ako jednotku výkonu konskú silu (kôň), táto jednotka sa už nemá používať na vyjadrovanie výkonu; jej uvádzanie je prípustné len ako doplnkové pri uvedení výkonu vo wattoch (a jeho násobkoch alebo dieloch)!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takbir! Alahu Akbar!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár