neprihlásený Sobota, 14. decembra 2024, dnes má meniny Branislava, Bronislava
Intel uviedol prvé Skylake CPU, sú o 5% rýchlejšie

Značky: IntelSkylakeCPUdesktopy

DSL.sk, 6.8.2015


Spoločnosť Intel v stredu na hernom veľtrhu Gamescom uviedla novú očakávanú generáciu procesorov s kódovým označením Skylake.

Skylake CPU sú postavené na novej mikroarchitektúre jadra s rovnomenným označením a vyrábané sú 14-nanometrovým výrobným procesom.

Intel uviedol zatiaľ iba dva najvýkonnejšie štvorjadrové desktopové modely modelových radov Core i5 a i7, i5-6600K a i7-6700K. Tieto modely sú plne pretaktovateľné a určené pre hráčsky segment.

Oba procesory majú podporu Hyper-Threadingu a 8 threadov a 24 jadier GPU. i7-6700K má 8 MB L3 cache a takt 4.0 GHz / 4.2 GHz, i5-6600K 6 MB L3 cache a takt 3.5 GHz / 3.9 GHz.

Spoločnosť zatiaľ nezverejnila oficiálne technické detaily k novej mikroarchitektúre a novým procesorom, spraviť tak má ku koncu mesiaca. K dispozícii sú tak zatiaľ len vonkajšie parametre procesorov a výsledky testov špecializovaných hardvérových serverov.

Nové procesory vyžadujú novú platformu so soketom LGA 1151 a k dispozícii pre ne je zatiaľ iba jeden čipset Z170. Procesory prichádzajú s podporou pamäte DDR4 a nízkonapäťovej DDR3L.

Intel mal so zavedením 14-nm výrobného procesu výrazné problémy a v minulom roku, kedy mal uviesť novú generáciu Broadwell, nakoniec reálne uviedol iba jeden procesor Core M. Na začiatku tohto roka pribudli mobilné Broadwell procesory a len nedávno bolo predstavených iba pár Broadwell procesorov pre desktopy, s nižšími taktami a výkonom CPU orientovaných na výkon integrovanej grafiky vďaka integrácii veľkej 128 MB L4 cache pamäte.

U platformy Skylake sa očakávajú zlepšenia najmä v podobe lepšieho pomeru výkonu a spotreby u mobilných procesorov, ktoré by mali byť uvedené v tomto štvrťroku. U prvých desktopových procesorov bolo oproti poslednej generácii dosiahnuté podľa testu Anandtech u i7-6700K len mierne zlepšenie.

Konkrétne oproti i7-4790K, vylepšenému Haswell procesoru s kódovým označením Devil's Canyon, je nový procesor v komplexnej zostave testov rýchlejší celkovo o 5% a oproti Haswellu i7-4770K o 19%. Broadwell procesor s porovnateľnými parametrami a taktom k dispozícii nie je.

Pri porovnaní výkonu pri rovnakom takte 3 GHz a teda pri posúdení inštrukčného výkonu na jeden takt je i7-6700K rýchlejší oproti Haswellu podľa Anandtechu o 5.7% a oproti Sandy Bridge o 25%. V tomto prípade bol testovaný aj Broadwell procesor a ten bol pochopiteľne mierne výkonnejší ako Haswell, mieru zrýchlenia oproti nemu ale Anandtech neuvádza. V niektorých typoch testov bol výkon i7-6700K výrazne vyšší ako u predchádzajúcich generácií, napríklad pri transkódovaní videa a benchmarku webového prehliadača.

Oproti predchádzajúcim generáciám sa u predstavených Skylake procesorov mierne zvýšila maximálna TDP spotreba, ktorá teraz dosahuje 91 W. U i7-4770K to bolo 84 W a u 4790K 88 W. Podľa testu Tech Report je spotreba celej platformy postavenej na i7-6700K v režime nečinnosti o cca 5 W vyššia ako u i7-4790K, pri plnej záťaži v podobe enkódovania videa pomocou x264 o 8 W vyššia.

Rozdielom oproti posledným generáciám je opätovné vyňatie regulátora napätia, ktorý bol často limitujúcim faktorom pri pretaktovávaní, mimo procesor. Nové procesory by tak mali byť aj z tohto dôvodu lepšie pretaktovateľné a Anandtechu sa i7-6700K podarilo stabilne pretaktovať pri vodnom chladení na 4.6 GHz.

Oficiálna stanovená cena nových procesorov je 350 dolárov za i7-6700K a 243 dolárov za i5-6600K.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDMI dostane čoskoro novú verziu, pre vyššie rozlíšenia a fps
Notebooky s procesormi Snapdragon zákazníci vo veľkom vracajú, tvrdí Intel
Apple má v budúcom roku začať používať aj vlastný WiFi čip
Sonda NASA sa na Vianoce dostane najbližšie k Slnku
K dispozícii beta Linux Mint 22.1
Ďalší významný výrobca končí s Blu-ray prehrávačmi
Google zlepšil v Androide ochranu proti sledovaniu Bluetooth značkami
NASA má vysvetlenie havárie helikoptéry na Marse, naďalej komunikuje
Let’s Encrypt začne budúci rok poskytovať certifikáty platné iba 6 dní
Zákazníci Orangu sa čoskoro nepripoja na TCP port 25, operátor ho začne blokovať


Diskusia:
                               
 

5% SA POSEREM
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Pokrok nezastavis.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Súhlas. Kde nič nie je, ani čert neberie.
p.s.: Keby boli pre hráčov, mali by o 24 jadier GPU menej.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

to je pre hracov, ale pre hazardnych hracov :D
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

DX12 dopomoze AMD na vyslnie, INTEL tras sa!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak grafika v tomto je hlavne robena na plnu podporu 4K videa, co nie je uplne samozrejme
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co si cakal, jahody?? 1. testy su uz vonku davno, 2. intel nema konkurenciu (tymto pozdravujem maniaka), nieje preco sa snazit 3. vspomenme si na vydanie K11 buldozer, ked vykon noveho TOP procesora bol miestami nizsi, ako minula generacia K10.5, iba ze s viac jadrami, 6core bol slabsi vo vsetkom komplet :) takze tak..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Grafen a nanotechnologie to je buducnost zbytocne tu este kremik cicaju a davaju do toho prachy.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nekecaj! Grafén stál ešte nedávno obrovské prachy!!!
Takže zabudni, vole...!

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

o com to hovoris?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

o Graféne píšem...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

vaaa,,a teplo o 10percent vyssie,,,to mohli rovno len pretaktovat staru generaciu :D
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

co si myslis ze spravili?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fuuuuuuuuuuuuj.
Ty hovado...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

5%? A to je aká banka?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

QtNbsG http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

JS1dJB http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

oMNmq2 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

riLFuG http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

RVdVfl http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

iDNX6x http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsKR2n http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

wpe341 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

jyk494 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

i5 takmer 300 eur

i7 400 eur

"nadhera"


Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ale tych 5 percent !!!!! <--- stale malo vykricnikov !!!!!
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Skylake podporuje hardverove dekodovanie H.265/HEVC, takze pre ludi, ktori realne uvazuju o 4k videach je to myslim zmysluplny upgrade.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

2600k -317$
3770k - 313$
4770k - 339$
6700k - 350$

zas musim zopakovat :) Intel nema konkurenciu, a toto je vysledok.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

zabudol si na ten div z krajiny zazrakov Ci7 5775C za 400$
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

C a R procaky daju do hanby aj barsktoru strednotriednu diskretnu grafiku :)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Intel má konkurenciu, a pomerne silnú...
... ale možno som to len ja, že by som už nedal 300 € za procesor.

(Naozaj... ale možno je to aj tým, že už starnem... a v živote sú mi už iné veci prednejšie... a vôbec, možno je to aj tým, že sa na to stále viac pozerám ako na niečo nedôležité... keďže „bežnú prácu“ na počítači – tým nemyslím najnovšie hry – možno dnes v pohode robiť aj na 10-ročnom počítači.)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aj telefonovat sa stale da na 3310ne, naopak, na opteron144 (som vybral legendu) sa neda prezerat dnes ani web. Skus si pustit 1080p youtube na sempron2800+ ako ma nasa sekretarka :) Je to na hrane aj s mojim 5rocnym notebookom dvojjadrovy T4400 2200MHz... Pusti si na tom fasbook alebo tie online hry co ludia z mne neznameho dovodu hraju - cojaviem farmwille. Takze nie, 10 rocny pc je dnes na cokolvek nevhodny, minimum by som bral 2core aspom 3GHz procesor, 4GB ram a SSD!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

zle som to napisal, lebo aj P4 boli 2core 3GHz :) takze oprava, core2duo alebo K8 x2 AMD je minimum.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Pentium 4 nikdy neboli dual core. Mali len hyper threading, co fyzicke jadro rozdelilo na dve logicke.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

:) ale no taaak... pentiumD prescott???
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Pentium D je pentium 4?
Ale no taaak.
pls hod zdroj, idealne zo stranky intelu.
dakujem
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ano je. vsetko netburst je pentium4. Ostatne je hra so slovickami.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

blabla bla. Odkaz chcem.
Prescott tiez nikdy nebol singlecore.
Aspon si daj tu namahu vyhladat info o tvojom tvrdeni.
http://dopice.sk/ejH
Tu mas zoznam pentium D. ukaz mi dvoj jadro prescott.
http://dopice.sk/ejI
Dufam ze si aspon dokazes priznat omyl.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

PentiumD su dva zlepene die Pentium4 Prescott 2M. Rada 8xx 90 nm a 9xx 65 nm. Ak mas problem to akceptovat, nic ti nepomoze, musis sa s tym psychicky vyrovnat. To bola doba, ked AMD malo nativne 2-jadra a Intel nemal nativne 2-jadra a situaciu riesil tymto zlepencom, samozrejme kazde to CPU nemalo HT (neboli to 4 virtualne jadra), takze to boli proste 2 fyzicke CPU jadra na jednom plosaku, co sa strkal do socketu.

Linky ti tu hadzat nebudem, najdi si sam wiki, CPUworld ci dalsich 300.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Krista boha do 3,14ce to sa neda citat, to uz je ludsvto tak dementne, ze si

1) nepamatame co bolo pred 10 rokmi
2) znalosti ludstva mozeme mat doma na hajzli ked sereme ale do boha ani VYHLADAVAT NEVIEME KUA!

https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_D

Troska si mylime kodovy nazov jadra a obchodnu znacku, ale nevadi...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

toto by si mali sudruhovia z amd vyvesit na stenu :D

lebo amd chce ocividne zlepit dva 16 jadrove serverove zeny a vydat to ako jeden procak...
nehovoriac o tom, ze posledne tlacia frekveciu na absolutne maximum, nech to zerie, co to zerie :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zlepovanie dvoch CPU die nie je nic vynimocne, akoze co ma byt? Robi/robil to Intel s Xeonmi, robi/robilo to AMD s Opteronmi, ked chceli vela tekvicovych jadierok.

Chorobne vysoke TDP je vec druha. Aj Intel ma tusim nejake 140-150-160 W exemplare, samozrejme na 220W AMD hokus-pokus sa to nechyta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ma, ale nepredava ich 'beznym ludom'...
svojho casu (2 gen core, ako odpoved na 8 jadro od amd) sa sudruhovia v inteli nechali pocut, ze nie je problem vyrobit osemjadro pre masy, ale potom by to zralo okolo 150W a nebolo by, podla nich, toho blbca, ktory by si nieco tak pazrave kupil...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze Intel nema dovod vyrabat 8-jadro 16-vlakno bez beznych ludi, ci uz nativne, alebo zlepenec dvoch 4-jadrakov (to je teraz jedno).

Chybnu uvahu mas v pricine, preco nieco take neprislo. Nie preto ze by to zralo 150 W a kupil by to iba blb. Pricina je v tom, ze Intel NEMUSEL nieco take vydat. Keby MUSEL, tak to vyda, na to vem jed. Nech to zere aj 160 W.

Uvedom sa, ze pod tlakom konkurencie sa vydavaju na trh zufale pokusy, nedorobky, hokusy-pokusy a ine chujiny. V podstate vsetky Pentia4 po Northwoode nad 3 GHz su taky totalne absolutne zufaly pokus konkurovat. Detto 2-jadrove zlepence PentiumD. Ako vidno, boli sme toho svedkom cuduj sa svete aj u Intelu, samozrejme neskor po roku 2006 hlavne u AMD.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Akej konkurencie?
INTEL nemá konkurenciu...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Japster kuratenko karpave, rec je o minulosti, casoch Pentia III a Pentia 4, ked si este dzombal mliecko z flasky. Vtedy Intel konkurenciu mal a pekne ho drtila.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vieš Pjetro, ono je to trochu naopak. Kým začneš niekoho posielať bumbať mliečko, presvedč sa, či si nie náhodou Ty o pár rôčkov mladší...
Čo si robil v auguste 1968? Ešte si ani na svete nebol...
Intel nemá konkurenciu a v podstate ju ani nadlhodobo nikdy nemal. Jediný čo im mohli šliapnuť trochu na chvost bolo IBM.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehnevaj sa, ale Intel dlhé roky vyrábal 150W procesory – a vyzerá to tak, že nielenže našli blbci, ktorí ho kupovali, ale že ich bolo aj dosť veľa (inak by ich zrejme Intel nevyrábal). A to, prosím pekne, neboli ani 8-jadrá.
Takže tak.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, xeony do serverov a nie pre masy do desktopov.

ak si dobre pamatam, tak jeden z mala 150w procakov pre ludi (ak nie vobec jediny) bolo jedno core 2 extreme :)
takze tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napíš sem jeden bežný desktopový CPU Intel, ktorý dokázal pri plnej záťaž zožrať tých 150W.
No schválne, ja o takom ani neviem...
Kedže max. spotrebu mali stanovenú na 130W!
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://ark.intel.com/products/34692
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej. To je úplne typický CPU do bežnej, tuctovej zostavy. Však?
Astronomická cena, nezvyklý socket, presne toto som myslel!
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Práveže toto bude veľký výkon a veľký pokrok od AMD!

Lebo toto je budúcnosť.

Takýmto zlepením 2 procesorov sa ušetrí 1 pätica. A to veru nie je málo!

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zial je to presne tak, pisat do diskusie kde si nepametaju co bolo pred 10 rokmi je zbytocne a ano Prscot nikdy nemal 2 fyzicke jadra a ano Presler bol zlepenec dvoch fyzickych jadier.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo je to v Tvojom ponímaní zlepenec? 2 plnohodnotné procesory, však?
A čo teda riešiš???
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dobre, tak som to možno trochu prehnal a uberiem rok... (a ani to nemusím celý, stačí ~1/2 roka).

Ja som to myslel len tak približne.

A stojím si za tým, že s 9-ročným počítačom by to bolo v pohode.

A to nestrieľam len tak od pása (schválne som to vyskúšal) – mám tu ASRock 939Dual-VSTA s AMD FX-60, 4 GiB RAM a ATI Radeonom HD 3850 AGP.

Uznávam, že ten Radeon je tak trochu podfuk, lebo ten bol uvedený až niekedy koncom roka 2007, ale keď sa pozeranie filmov nepočíta, tak nemá veľký vplyv. (Bohužiaľ, staršiu nemám.)

Čo sa týka pozerania filmov – mám tu film The.Hobbit.The.Battle.of.the.Five.Armies.2014. 1080p.BluRay.REMUX.AVC.DTS-HD.MA.7.1.CZ.EN.mkv – úplne v pohode, s veľkým prebytkom výkonu.

(SSD-čko je zase úplne zbytočné, či už ide o pozeranie filmov, alebo prezeranie internetu.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prezraď nám, akú má INTEL konkurenciu a v ktorej garáži to sústružia...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ibm v serveroch,
amd v hernych konzolach
arm v lacnych mobilnych zariadeniach (a pomaly aj v serveroch)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokial sa najdu ovce co to kupia... naco zlacnovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak keď to strčia do každého už postaveného počítača, nevyberieš si... Jedine zložiť vlastný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co by si cakal?
amd vykonovo zaspalo na urovni nenataktovanej i5-2500k, v singlethreade ich da dole hociaky celeron/pentium, tak preco by ich ali davat do dnesnych pocitacov?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

bohate stačí i5 2500k


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Na mojej i5 3570k sa budú ešte hrať moje vnúčatá keď to tak sledujem.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Na vnúčatá potrebuješ najprv spraviť deti a to bude problém ak sa hráš hry na počítačoch a nie na ženách ;-)
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Neboj nič všetkého mam dostatok,už ani nie je čo hrať všetky hry su robené pre retardov :)
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

sem tam ked potrebujem 2500k nalozim na 5ghz a zatial veru upgrade netreba....
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Cize na mojej i7 4770K staci prehodit pismenko a mam nove CPU, zvysim takt o par Mhz a dobehnem aj vykon :) Takymto tempom ich mozno AMD aspon vykonom dobehne...kto ma sandy/ivy/haswell nebude mat dovod upgradovat par rokov .....
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

relativne nie.. 6700 ma ovela silnejsiu grafiku a lepsie sa taktuje... Intel nikdy nezamyslal predavat nove generacie ludom s highend minulej generacie.. to by nechali rovnake patice..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ale tie grafiky v tych procakoch su len zbytocnost.....hehe ze ovela silnejsiu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak to sa myslis. Vacsina pocitacov totiz nieje na hranie hier.. Naopak je to velky nedostatok u AMD FX, lebo ak si mam kupit vykonny pc do roboty, tak tak k FX musim kupit aj grafiku, kedze niekto mudry odstranil zo vsetkych dosiek integrovane grafiky aby sa predavali APU, ze... Takze ak si k FX za 200€ kupim este grafiku, som na cene intelu a to si radsej kupim ten intel... chapeme sa?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

inak povedane, ak by vyrabali aj 8 jadrove APU, tak predaj FX by im klesol prakticky na nulu. K11 bez grafiky ani nemal existovat, obrovska chyba.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

btw. ked sme pri tych grafikach v procesoroch, mam i5-3570k, no grafika ide vzdy len externa ( MSI Geforce 970), ale ked som na notase tak v desktope sa to prepne na tu z procesora a pri hrach na externu, preco to tak nerobi aj na PC ? Nikde som nenasiel zeby sa do dalo prenastavit..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Lebo konkrétne tú technológiu výrobcovia do PC nedávajú.
p.s.:Odpoveď v požadovanej kvalite získaš počas zamestnania na obchodnom oddelení Intelu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v notebooku mas vsetko naletovane na zakladnu dosku = mas 1 graficky vystup na obe graficke karty. Fakt si neviem predstavit, ako by spravili to, aby si nemusel rucne prepichnut hdmi/vga/dvid... z grafickej karty na vystup na MB. Myslim ze preto..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No vidis, a je to davno vymyslene.
Zadaj do Googlu Z68 Lucidlogix.
Prve je Intel chipset a druhe software od Virtu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ma sice silnejsiu iGPU ale to ze sa lepsie taktuje nieje az taka pravda... vsetko zalezi na tom ci mas stastie a dostanes dobry cip alebo nie.
Navyse kto si do desktopov kupuje i7 kvoli integrovanej grafike? Jasne.. vzdy sa hodi .. napriklad koli QuickSync ficure, ale tam zasa neriesis vykon nejak moc.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

6700 ide 5,2 na vzduchu a 6,5 s dusikom. A to este ani nebol v predaji, rekordy este len pridu...
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

5.2 GHz na vzduchu.. snivaj dalej. To bol velmi dobre nabinovany chip a takych je mozno tak 0.01% .. ak taky kupis tak si podaj sportku ked mas take stastie.
Aj Haswell das na 5.2GHz s takym cipom.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

preco...v zime na balkone kludne aj na vzduchu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze vazeni (kkti) minuskari, aktualny rekord 6700k je 6,8GHz so vsetkymi jadrami. bum. Dovolim si predpovedat, ze pride aj lepsi kus...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu je dokaz a kto mi zas da minus mu odpadne dorana cicik
http://valid.canardpc.com/70uchl
Odpovedať Hodnotiť:
 

X99 i7 5820k -> 6jadro + HT stoji rovnako ako Z170 i7 6700k 4jadro + HT ... WTF Intel! Aky ma kto dovod kupovat i7 6700k????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

5820k mas drahsie dosky, musis mat 4 ramky, ma to o 50W vyssiu spotrebu a vzhladom na nizsie frekvencie nebude vykonovo moc vzdialeny, dokonca v 1 vlakne pomalsi...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nemusis mat 4 RAMky... a dosky su lacnejsie pre X99 nez pre Z170..sa pozri na Alzu.
Vykon na jadro je o tych 5% pomalsi ale za to mas o 2 fyzicke jadra viac co sa oplati daleko viac. Navyse by si musel mat brutalnu smolu aby si nemohol ten CPU taktnut aspon na 4.0GHz. Taky priemer je 4.3-4.4GHz so vzduchom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ti procesory sa montuju do pracovnych stanic a tam je taktovanie skor vynimka a marketing. Ano Z170 su mozno dnes pri vydani drahsie, pockaj 3-4 mesiace.. Ked nedas 4 ramy prides o najvacsiu vyhodu = 4kanalovy radic. Cinebench11.5 ma 5820 nejakych 12 a 4790k ma cca 10 :) Ak je skylake rychlejsi ako hasw. refresh, tak... pisal som vyssie nebudem opakovat. Do normalneho pc das proste radsej 6700, pri nizsej spotrebe ti da 90-95% vykonu, v 1 vlakne 110-120%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uznam ti toto: 6700 je priamy konkurent 5820 s podobnym vykonom s nizsou spotrebou a o 40€ nizsou cenou. Bednu sampusu, ze predaju viac kusov 6700 ako 5820 ;) hm?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj 2 bedne.
V skutocnosti je velmi malo programov co dokazu vyuzit Quad Channel RAM a dokonca Dual Channel. Je uplne jedno co to ide do pracovnych stanic alebo nie. Vacsina aplikacii co ma naroky na RAM vyuzivaju hlavne kapacitu.
6700k nema ziadny zmysel, ako som uz vravel 4 jadra vs 5820k 6 jadier. Ak robis s videami a rendrujes tak 5820k je daleko lepsia volba a hlavne aj lacnejsia momentalne. Dokonca ani v hrach nespoznas nejaky postup vo vykone co sa tyka trochu vysieho vykonu na jadro u 6700k. Hlavne o to mensi zmysel ma 6700k este aj pri hrach, lebo coskoro tu je DX12 a Vulkan kde vykon na jadro strati vyznam a bude zasa zalezat skor na pocte jadier.

6700k definitivne nieje priamy konkurent 5820k, ale konkuruje 4790k. A vsak ma debilnu cenu a preto ho nema zmysel kupovat oproti 5820k.
A pochybujem, ze cena pojde dole. Kedy naposledy si videl ist ceny Intel CPU dole? Ja asi tak pred 8 rokmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cena zakladnych dosiek pojde dole ale to iste placi aj pre X99.
Odpovedať Hodnotiť:
 

do pol roka tu mas s1151 dosky za 60€ ti garantujem. Porovnavas cerstvu novinku s highend platformou, ktora dole tak razne nepojde. Ze prave dnes, teraz hned pri uvedeni novinky aku to ma cenu neries.. ziadna kasa sa neje taka horuca ako sa uvari. A k 4790k to nieje konkurencia ale nahrada ;)

btw. dx12 sa este len uvidi, co trepe marketing je irelevantne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a len tak pre tvoju info aby aj ostatni videli, ze pises odveci..
najlacnejsia doska 1151 116€
najlacnejsia doska 2011/3 - 212€

dnes teraz hned 6.8.2015
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ja som zbezne kukol ceny na alze a tam je najlacnejsia 1151 za 200€ a X99 2011-3 za 185€.

A Intel nemoze konkurovat sam sebe... jasne ze 6700k nahradza 4790k to mas pravdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však to nemusíte kupovať!!!
Jelitá...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zvlastne ako ti alza dava ine vysledky ako mne, lebo ja tiez pozeram alzu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej uz to vidim.. ja som dal zoradit podla najlacnejsich ale ono to dalo len tie za 200€ ako prve lebo su hned dostupne.. nedival som sa nizsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aha a je to jasne, vypni si pouzite zakladovky wole.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A na toto si ako prišiel?
Veď vždy ide o najzložitejší komponent počítača!
Odpovedať Hodnotiť:
 

bejvavalo... vascina veci je integrovana uz v procesore, takze zakladovka su v podstate uz iba vyleptane spoje medzi paticou procesora, pcie a ram slotmi a sata konektormi. Ja a elektrika...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty si bejvávalo...
Kurňa, dám Ti 1000 Eur na čelo, ak tú dnešnú základovku navrhnš! Kedysi boli pomerne jednoduché!
Si asi slovo elektronika ešte nepočul, že? Keď sa tomu tak "rozumieš"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ceny intelu pojdu dole v jedinom pripade => ZEN bude mat vykon oproti aktualnemu intelu ako 6700 oproti 4970 :) Inak nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

inak klasicky dsl.sk odignorovalo aj aktualne spravy o servrovom amd procesore, ktory ma mat 32 ZEN jadier, cojaviem kolko grafikych a HBM2 ramy. Vsetko na 1 plosaku s vykonom 10Tflops. To keby naozaj priniesli, tak Intel skrachuje :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zlepenec dvoch cpu na jednej doske. na zaciatok slubili len 16 zen jadier a aj to len od buduceho roka. dokial nebudu vonku prakticke testy, neoplati sa nic od amd komentovat. a toboz nie po ich predchadzajucich fiascach.

ps: napr. taky knights landing bude mat okolo 72 jadier, dobru spotrebu a 7,nieco tflops. co znamena ze 2 kl > 1 amd zlepenec.

ps2: nie, intel neskrachuje. dobra povest stale funguje, nehovoriac o tom, ze stale je pre paralelne veci lepsie investovat do xeon+tesla a na vykonne veci do ibm power8.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hlboko nesúhlasím: [zaujímavejšia] správa o tom, že AMD chystá nové revolučné 16-jadrové procesory ZEN, tu mala dostať prednosť pred [nezaujímavou] správou, že Intel vydal niečo evolučné...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne by sa viac pacila sprava, kde komunita dostala na slepy test g-sync gtx 970 vs free-sync 390x.

skore dopadlo 29:10 v prospech g-sync + 9 nerozhodnutych.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co to trepes za kktiny okolo quad chann ram radicu, ten je cisto hw zalezitost a pre softwaristu kompletne transparentny.
vazne niekedy zastava rozum stat ked clovek pomysli odkial ludia beru taketo kokotiny a este su o nich takto presvedceni ze to budu niekde vypisovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

toho nebolo malo za 400 eur dostanes AZ 16 PCIe LINIEK :DDDDDDDDDDDDDDDDD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak...!

Toto sú podľa mňa „nahovno“ procesory... alebo teda možno len na hranie.

Na nejaké náročnejšie nasadenie treba procesory radu „E“ („extrémistické“ :-D) alebo bežné procesory od AMD, prípadne rovno serverové (Opterony alebo Xeony).

Ale tie už sú „skurvene“ drahé (s výnimkou bežných procesorov od AMD).

(Mne takéto „hračkárske“ procesory pripomínajú motorku oproti automobilu.)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

procesory od amd? nebud smiesny...
nova i5 dava dole fx9590 podla testov (tomshw a anandtech) rozdielom triedy, integrovana grafika sa vyrovna (a v niecom dokonca presti) najsilnejsie amd apu.

a jo, na pracovnu stanicu jedine xeon. dokonca ak aj clovek nechce taktovat, skor sa mu oplati xeon ht stvorjadro ako ist do i7. a ako bonus ziskas podporu ecc ramiek, ktora je popici plus do pracovneho stroja :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tvoj brutalne inteligentny nick hovori za vsetko
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

utocit na cloveka a nie na vec, co pise...
to je take...

pocuj, nie si ty nahodou ucitel? ti su vacsinou zakomplexovane decka, ktore nic insie robit nevedia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1) nie

2) generalizacia neni tvoja silna stranka, vyhybaj sa radsej induktivnym uvaham, skus specializaciu a teda deduktivne smery uvazovania
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mam Kaveri 3.1GHz + nejake podtaktovane Turbo na 3.3Ghz na 45W za 105Eur. Hram sa uplne vsetky hry, ktore mi dovoli HD 7850. Ak mi nebude zvladat, tak vymenim grafiku. Preco? Lebo mna teda procesor vobec nebrzdi a stale mam rezervu ho nastavit na default takty a 65W.

Preto nechapem, co mas s prestavanim (od slova stat, nie prestat) 3 metroveho betonoveho muru, ked aplikacie/hry taku vysku vobec nevyzaduju.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ked uz ides s osobnymi skusenostami, dam ti tu moju.

hraval som dost fanaticky bf4. 64 hracov na mape a moja i7 sa potila. a obdobne to bolo v kazdej multiplayer fps/mmo. akonahle si dostal pokokot hracov na mapu, zacala sa potit nielen gpu ale aj cpu.

preto nechapem, preco tu argumentujes nejakymi starymi-dobrymi hrami, ked moderny multiplayer ma dost vysoke naroky aj na cpu cast :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Clovek nevie ci sa ma smiat alebo plakat. V priemere vykon vyssi o 5% (v sirokom portfoliu benchmarkov) = IPC vyssie o 2-3%, pretoze na vyssi priemer vplyvaju ine optimalizacie: instrukcne sady, efektivnejsi HT....

No a dalej: to porovnanie s Haswell Refresh vs. Skylake je OBgeneracia, teda cez DVE generacie, pretoze vieme ako to je s desktopovymi Broadwellmi aka nasledovnikom Ci7 4790K hypotetickym Ci7 5700K ci 5770K ci 5790K, nazvime si ho ako chceme. Vykon prakticky nestupa, no nebudem tu uvadzat moje slohy o tom, ze IPC stuplo od cias Pentia4 cca 3,2-nasobne a ako nas Intel od cias Core 2 v 2006 a HLAVNE od Nehalemu v 2009 sokuje novymi "vykonnejsimi" generaciami ... niekedy s "vyrazne vylepsenou architekturou" ...
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

keby si ich zase postol, zase by si bol poslany do pice.
lebo si neschopny uvedomit si, ze pri beznej x86 architekture ma IPC hard cap na presne 5 instrukciach za cyklus. idealne. v idealnych podmienkach. v idealnom stave.
a kedze mala posledna generacia ipc okolo 4.3, je dost nepochopitelne, ako moze clovek s iq vacsim ako zhulena treska na strome, ocakavat narast v ipc v kazdej generacii o 10-20% tak, ako nad tym furtom onanujes ty.

tl:dr - x86 potrebuje masivny overhaul, resp. najlepsie by bolo v mene pokroku umriet (a prist s niecim novym - napr. vliw ako ma itanium alebo ruske stroje)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

kuratenko

1) nikde som nebol poslany, "vypocty" boli absolutne spravne a ak niekto niekoho niekam poslal, mal psychicky problem akceptovat spravnost vypoctov

2) to ze stale prichadzame k nejakym limitom je mne jasne, ja len konstatujem ze to nastava. Len niekomu asi neni jasne, ze mne je to jasne ... co uz. Dosiahnute limity: A) pred 12 rokmi frekvencie Si cipov (hlavne CPU), odvtedy stupa frekvencia kozmeticky B) IPC CPU zalozenych na dnesnych konceptoch rastie stale pomalsie a pomelalsie hlavne od roku pana 2006 a uvedenia Core 2 C) vyrobne procesy Si cipov vseobecne, zmensovanie je stale drahsie, nasadeie noveho vyrobneho procesu sa stale predlzuje, nastava inflacia pojmu nanometer atd ...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

1, jasne, kuratenko... a o com snivas v noci?

2, keby ti to bolo jasne, tak nepises ten zvysok.
btw, keby si chcel porovnavat pokrok pomocou ipc, tak porovnavas napr. zvysenie ipc voci dajme tomu zvysku, v ktorom sa mozes hrat.
teda:
progress == ipc_vcil / (5 - ipc_posledne)
to by ti dalo trosku vacsiu vypovednu hodnotu :D

alebo potom by si to mohol zobrat z ineho uhla a urcit si:
progress == mips * suma_koeficientov_uzitocnosti_instrukcnych_sad (alebo ako velmi su tie instrukcne sady pouzivane napriec dajme tomu 1000ckou najpouzivanejsich aplikacii k danemu datumu)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to uz ale neni uloha pre mna, ja som vyuzivanie instrukcnych sad ukoncil v dobe SSE2, takze SSE3, SSSSSSSE3, SSE4.1, SSE4.2, AVX, AVX2 a osteatne su mi u prdele ...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tym padom by si mal ukoncit porovnavanie v dobe, ked vyslo sse2 a do novsich veci sa nemiesat :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha, takze podla tvojej logiky ked ma niekto fabiu II, nemoze povedat svoj nazor na fabiu III co i len ohladom jedineho aspektu, kvoli ktoremu nemusi sadat za volant tej fabie III.....
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ano, dokial nezohladni rozdielne vlastnosti fabie III a bude ju hodnotit len na zaklade zhodnych vlastnost s fabiou II :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

5% je vela aj na Moore-a
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

moore hovoril o tranzistoroch na stvorec a nie o vykone...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este donedavna som zil v predatave ze vsetky i7 su stvorjadra, hlacne som si to myslel kvoli ich cene.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ajja.. az som zistil, ze ti kkti nazvali i7 aj dvojjadrovy notebookovy procak. oyeb jak svina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nad tym jak nacisto de**bavaju cely obchodny model a obchodne znacky sa uz ja radsej posledny rok ani nerozculujem:

1) notebookove atomy su preznacene na pentia a celery, takze lame bfu tazko vysvelis ze toto 2-jadrove pentium ivy brigde based je lepsie jak hento 4-jadrove pentium atom silvermont ci ktory kristus based. takouto dementnou deformaciou celych obhodnyh znaciek budem mat zachvilu v smart-blb hodinkach alebo na spicke ceruzky miesto nano-piko-quark CPU uzasne 4-jadrove pentium, nevadi ze cipicek bude mat vykon jak 1/5 prveho atomu 1-vlaknoveho atomu z roku pana 2008, dolezity je marketingovy nazov: 4-jadrove pentium ... chuji dementni intelovski
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

najvacsi ofajc na zakaznika je zamykanie ficur medzi modelmi
s amd to nehrozi
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to nieje ofajc ale skalovanie produktov. Keby si i5 dal HT, asi tak kto by ti kupil i7?????? Ty proste nemozes vyrobit ultimatny vyrobok, lebo potom by si nemal aku novinku vydat a nemal by si co predavat =>krach.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aj tak to nič nemení na tom, že Intel vždy bol, je a bude hajzel:
http://boingboing.net/2010/09/19/ intel-drm-a-crippled.html

Mimochodom, presne to, čo popisuješ (s tým „vydávaním noviniek“), je tá hazlovina. A to bez ohľadu na to, aké orwellovské názvy tomu kapitalisti dajú („škálovanie produktov“).
Odpovedať Hodnotiť:
 

2) to ze Ci7 od cias skoncenia IvyBridge s prichodom chujskych Haswellov neznamena v mobilnom segmente automaticky 4 fyzicke jadra, ale iba 2 s HT, je dalsie dohumusenie obhodneho modelu tejto dementnej firmy - dnes v podstate nedostat notebook pod tisic €, kde ma Ci7 4 fyzicke jadra + HT. ZAujimave do 3,14ce, pred 3 rokmi taky notebook dostat bol. konkretne Ci7 IvyB 4 jadra + HT. Cely notebook stal 592 €.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

vacsi pruser je, ze do bookov do 400€ alebo aj viac montuju atomove baytrayl clony. Doteraz sa za 300par ecok dal kupit book so slusnym pentium sandy/ivy bridge a teraz to uz nejde. Proste katastrofa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale koho je to zas chyba?? preco nieje desktopove kabini alias x4 5350 25W v notebookoch??????????????
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

lebo je to srot.
pre hracov na kokot, lebo slaba grafika,
na robotu srot, lebo slaby cpu,
na prenosny pisaci stroj tiez na picu, lebo vela zerie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aha.. takze atom/baytrail nieje srot? a ked bude mat aj 600 jadier aj tak to bude srot. Ale ked dumpingujeme aby sme vytlacili ARM, tak je to OK.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

atomy maju nizku spotrebu.
vykonovo je to srot. 2gb ram, co s nimi paruju je absolutne na kokot a jebe sa uz pri beznom browsovai fatpeoplehate a /pol/. nehovoriac o tom, ked si pustis nejake youtube video do pozadia.

ale, vydrzi to v pohode ficat 8-9 hodin, a to je kokotsky velke plus. ak sa teda nechystas robit nic viac, ako napr. napisat jednoduchy dokument, prelozit par stran textu a vyhladat si na nete nejake text-only zdroje, tak ti ta picovina staci.

zdroj> acer aspire switch 10
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

je to super do tabletov za 150 euro z ciny, to je ich jedine vyuzitie .. celoobrazovkove aplikacie
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme. to je aj jeho urcenie - lacne tablety, nasky...
kazdy, kto chce trosku viac uzitocnosti s dobrou vydrzou, riesi 5y.. procak :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale sak zmykat zisky treba !!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

trend je znizovanie TDP, vyrobcom NB sa proste neoplati pouzivat mobilny 37W Celeron, ktory by konkuroval vyssim modelom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni len davaju sancu amd dobehnut
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zaujimave skylake ma o 5% vyssi vykon ako 4790k a v hrach ma zase o 5% nizsi vykon ako 4790k
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nikto nenapísal Install Arch. Sklamali ste ma.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nejak som nepochopil zmysel pretaktovateľnosti procesora.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nevadi, su dolezitejsie veci ktore treba vediet ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to mas to iste ako ked v tescu vylozia cukor za 70 centov a "nikto to nekupuje" ale ked tam tresnu velkym ze !!!AKCIA!!! a nayebu to do letakov, tak sa ludia idu pobit kto kupi prvy.
Proste mas lepsi pocit, ked si osadis 3GHz procesor a prepnutim 1-2 parametrov zneho mas 3,6GHz. Za dalsie ak by intel predaval cojaviem 4790k ako 5GHz, na ktory realne ide, tak by museli dat TDP na 130W a kanibalizovali by si ine procesory. Takto ako to je je to ok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, nie je to tak celkom... on nejde na 5 GHz.
(Niektoré možno áno, ale vo všeobecnosti nie. Ale to by si potreboval oveľa väčší chladič, prípadne by bol aj hlučnejší a malo by to aj iné nevýhody.)

No pozor – to nie je to isté ako *zamykanie* fičúr...!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zvysis vykon na ukor spotreby a tepla. Musis mat k tomu ale adekvatny chladic.
Kazdy cip v procesore je unikatny, takze nie kazdy ten isty typ procesoru pretaktujes rovnako vysoko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A načo by som to robil???
Odpovedať Hodnotiť:
 

aby si napr. mohol kupit FX8300 a taktnut ho na hodnoty FX8370 a usetrit 60€ (som si vymyslel nechce sa mi hladat ceny). Nato.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ušetriť???
Si spadol z jahody? Prerobíš aj gate, nie že ušetríš!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

valium, maniak, valium...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To sú čo za lieky?
Ale čuj, už je august. V auguste si už kokot či furt len cicina? Pjetro Ti to pekne napísal. :-)
A ozaj, kde trčí celý mesiac Maniak?
Žeby maródil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem naco by si to ty robil, ale mne sa to bohovsky hodilo. Extra vykon "zadarmo" (cena chladica) ... lepsie ako kupovat novy CPU + dosku koli 5% extra vykonu ked mozem zvysit vykon taktovanim mojho uz kupeneho CPU o 10%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký zadarmo??? Potrebuješ kvalitnejšie chladenie a teda aj drahšie, lepšie RAM, kvalitnejší zdroj, odolnejšiu základovku a riskovať, že to za pár časov pošleš do pekiel a pritom to dnes nemá absolútne žiaden zmysel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

DX12 dopomoze AMD na vyslnie, INTEL tras sa!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jasne, po fiasku s Manle, keď musí zachraňovať situáciu s konkurenčným DX :D

AMD je úplný drvič konkurencie :D


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ehm fiasku?? Ty si sa teraz zobudil z komy alebo co? Mantle je presne to, preco sa MS rozhodol zapracovat na DX12 a mantle mas zaklad noveho openGL.. Mantle bol asi taky kopanec do vyvojarov MS ako pred par rokmi ballot screan, ked konecne po 100 rokoch zacali pracovat na IE.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vaw súbor...
Aký odborník, že?
Ideš k nim robiť programátora?
Vytvoríš IE 12.021, páni, to bude pecka!
:-)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Možno bude robiť len návrhára zvieracích kazajok pre všetkých Jerichujov.
Napokon, bolo by to užitočnejšie než nová verzia IE, aspoň pre čítanie besied na DSL...
Odpovedať Hodnotiť:
 

snivaj dalej, roob...

low level access malo uz direct x v dobe, ked sa pretekali s glide.
malo to svoje nevyhody, dalo sa to lahko zneuzivat, winme aj kvoli tomu padali ako hnile hrusky, takze bol tento pristup verejnosti zakazany.
za poplatok si si ho, ako vyvojar, mohol spristupnit...

ms nespravili nic ineho ako zapli uz roky fungujucu (a hadam uz doladenu vec) sirokemu publiku...

takze, roob, o akom kopanci to hovoris?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár