neprihlásený Utorok, 21. mája 2024, dnes má meniny Zina
Audi chystá elektromobil s dojazdom viac ako 500 km

Značky: elektromobilybatérie

DSL.sk, 17.8.2015


Automobilka Audi vyvíja nový elektromobil typu SUV, ktorý bude mať dojazd viac ako 500 km.

Spoločnosť o tom informovala spolu s informáciou o výbere dodávateľov pre články, ktoré použije v batérii tohto SUV.

V súčasnosti má Audi v ponuke viacero hybridov kombinujúcich spaľovací motor s elektromotorom. Nový SUV bude čisto elektromobilom jazdiacim iba na elektrickú energiu.

Články pre batériu budú dodávať LG Chem a Samsung SDI. Žiadne ďalšie informácie o batérii alebo vozidle automobilka zatiaľ nezverejnila a známy tak nie je ani približný termín uvedenia na trh.

Líder medzi výrobcami elektromobilov, americká Tesla Motors, u svojho Modelu S v konfigurácii 85D avizuje dojazd podľa európskej metodiky NEDC 528 km. Po upgrade z 85 kWh na 90 kWh batériu dostupnom od júla sa má dojazd zvýšiť o 6%, teda na cca 560 km.


Ilustračný obrázok, SUV Audi Q7, kliknite pre zväčšenie (foto: Audi)



Aký dojazd bude mať podľa európskej metodiky nový SUV Tesla Model X, ktorý má byť uvedený v septembri, automobilka na svojich stránkach neuvádza.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

ARM razantne vstupuje do PC iných ako Apple
Android 15 predĺži výdrž smartfónov na batériu
Nové .sk domény sú oddnes dočasne lacnejšie
NASA oznámila ďalšie posunutie prvého letu vesmírneho Boeingu
Starlink zdvojnásobuje cenu globálneho programu pripojenia
Apple pripravuje výrazne tenší iPhone, má prísť budúci rok
Android smartfóny na základe pohybu rozpoznajú, že sú kradnuté, a zamknú sa
Slovenská sporiteľňa bude mať opäť viachodinovú odstávku služieb
Nové ARM notebooky budú mať dobrú oficiálnu podporu Linuxu
Po dlhých rokoch sa zvýšila kapacita 2.5" HDD


Diskusia:
                               
 

tesim sa
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Keby už niekto spravil normálne auto( nie luxusná značka) na elektriku, ktoré sa bude reálne používať to by bola info a to by nemohli rozhodovať ropný magnáti a šejkovia o tom. Prečo nespraví napr. škoda Octáviu na batérie? Ale nie Tesla, Audi alebo potom prdi autá, ale normálne slušné auto pre bežného človeka by to chcelo...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

lebo ide o big busines
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Lebo najdrahsie su tie elektro casti (citaj baterka) a je lahsie presvedcit potencionalneho zakaznika kupit luxusny sedan za 80k, ako oktavku za 60. Ten zvysok auta je tam len take krovie.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Keby to urobili tak by ta oktavka stala skoro rovnako ako Tesla. Najdrahsie na tesle totiz su baterie, tvoria cca polovicu ceny. Takze pripocitaj k tej cene "oktavky" cca 45 000,- eur. To ti vychadza cca na 75 000,- to mas skoro rovnako ako zakladny model Tesly.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Baterky rátaj tak na 20 000€ - nejaké úspory, keďže elektromotor je o dosť lacnejší ako spaľovací motor. Stále je to príliš veľa na aute za 15 000€, ale na 100 000€ aute je ten rozdiel zanedbateľný
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked Oktaviu, tak nie za 15k €. Podobne ked Fabiu, tak nie za 9k €. To sa blizi najzakladnejsim modelom z najzakladnejsich. Su tam 4 sedacky a volant. Solidna (ze ma zmysel o tom uvazovat) Fabia zacina od 12k € (je kombi, ma preplnovany BENZINOVY usporny motor, nie atmosfericky, co-to troska vybavy) a solidna Oktavia zacina od 20k € (-//-). Samozrejme najzakladnejsie zo zakladnych modelov su Fabia tusim za 8800 a Oktavka ka cca 13000. Ale neni absolut nic, skoro ani motor.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ty si asi nemal ŠKODA 120?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nedalo sa, ked na trh prisla Skoda 120, bol som neplnolety :) dokonca az dieťa :)

https://sk.wikipedia.org/wiki/Škoda_120
Odpovedať Hodnotiť:
 

vela dnesnych majitelov oktavii bolo tiez neplnoletych ked oktavie prisli na trh.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To si mi ako odpovedal. Nepýtam sa koľko si mal rokov, ale či si mal také auto niekedy...
Ale je možné, že nedávam pozor a niečo som nepochopil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoducho ti chcel naznacit, ze uz nie je dieta, ale je dospeli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vy ste z ktoreho storocia prisli? On napisal v preklade to, ze ked dosiahol vek na kupovanie auta, tak uz sa S120 nepredavala = nemohol kupit. Dnes je situacia ina, dnes sa vacsina aut kupuje jazdenych. Za sociku si kupoval vacsinou nove auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

evidentne nie sme z toho isteho. nepredavala != nevyrabala

Odpovedať Hodnotiť:
 

si absolutne mimo

kup si usporny turbo motor a potom vymienaj turbo

alebo kup atmostfericky a nemin na nom nikdy nic.

atmosfericky je klasika, nema sa tam co pokazit

a potom si prepocitaj, kolko deci benzinu usetris v porovnani s turbom a za kolko sa ti to vrati

to iste plati pri benzin vs dizel

a mimochodom, pise sa bateria a nie baterka, to pre vsetkych, co tu mudruju ale nevedia nic o nicom
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Zivotnost turba v Skodovkach je 400 tisic km, samozrejme ked je niekto kkt (nemyslim teba, ale akoze vseobecne niekto), tak to odpali aj po 100 tisic ... no a 400 tisic km je dnes moralny vek celeho auta, samozrejme da sa najazdit aj milion km na aute (samozrejme s atmosferickym motorom), ale take auto uz ma minimalne 20 rokov a jazdim na tom relativne dost (50 000 km rocne). Jeden Nemec ma tusim Favorit ci co s milionom km a prisiel sa s nim pochvalit do MBcky. Daleko to nemal, MBcka je blizsie k Nemecku jak taka Snina :)

Prepocitavam: nech spravim 270 000 km, ked to hodim do srotu. Zalezi od sposobu jazdy a kde sa jazdi. Ale zhruba pri eko-jazde aj v meste je rozdiel aspon 1 liter v prospech turba. 1 l na 100 km to mame 2700 litrov, to mame fcul 3700 €. Samozrejme rozdiel v cene medzi atmosferickym a turbom je takmer nulovy.

Diesel je zas ina kava a tam prichadzaju ine veci ... Diesel neni benzin.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

"nemyslim teba, ale akoze vseobecne niekto" :D som umrel hned z rana
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pripocitajme si k novym benzinakom aj casticovy filter, podobne ako to je s DPF. Ale ked uz ani Peugeot nevyvvija nove dieslove motory kvoli euro normam, ich spotreba kvoli tymto normam dokonca stupa, tak potom hej, benzinaky maju lepsie vyhliadky do buducnosti :), adBlue pred bodkou. Cistenu mocovinu za bodkou -
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt vazne by som chcel take usprne 1.2 turbo benzin auto na mesiac odskusat. Alebo len na tyzden. Lebo neverim, ze to je usporne. Minule som do kufra yebol 4 MVRky a 6 lepidiel - 4x40+6x25= 300kg, plus sme tam sedeli dvaja, takze dalsie 150kg. No a s tym by som chcel vediet ako ide 1.2HTP combi fabka a aku ma spotrebu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale no, ved ich nechaj v tom ze je to usporne :D

btw suhlasim, akakolvek 2litrova atmosfera ma pri nalozem aute a rozumnej jazde porovnatelnu az nie lepsiu spotrebu, a nenici sa motor pri tej zatazi ako na HTP a pod.


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kedze je to na hranici uzitocnej zataze (cca 530 kil), tak velmi blbo - hlavne hore kopcom

pri potrebe isteho vykonu je slaby motor (60 kW a menej) zatazeny viac a imho aj viac zere, silnejsi motor (80 kW a viac) pri potrebe toho isteho vykonu zere imho menej
Odpovedať Hodnotiť:
 

no vidis, a mne to ide normalne aj hore kopcom iba to horsie brzdi. Jediny krat som mal pocit, ze to do kopca nejde, ked som tahal z baumaxu na voziku 400kg betonovy zahradny gril a v aute sme boli 3 = 250kg Btw. kamarat teraz kupil pasat combi 2.0TDI a ma nizsiu spotrebu ako fabka1.9 :) to je auto! nie drbnnuta 1.2 HovnoToPotiahne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

spalovaci motor stoji do bezneho auta 2-3 tisic eur, max.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyrobne naklady na normalne auto ako je Fabia su cca 2500 az 3500,- €. Samozrejme, nie je v tom zapocitany vyvoj, manazeri, skladovanie atd atd atd ...
Poskladat si auto z kupenych originalnych nahradnych dielov = na nezaplatenie :D :D. Ved preco aj, ked 5 eurova riadiaca jednotka zrazu stoji 650,- € :P.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no, čiže rozdiel je zatiaľ okolo 17-18k €. Pri spotrebe 6l/100km a cene 1,3€/l by to bola návratnosť za 230 000km, čo je zatiaľ dosť. Preto zatiaľ robia Model S, kde pri 100k aute obetujú kúsok luxusu v hodnote 20k€, majú síce menej luxusné auto ako Mercedes S, no za rovnakú cenu a s výkonnejším elektromotorom, pohodlnejšou jazdou (vďaka plynulosti elektromotoru), lacnejšou prevádzkou a väčším batožinovým priestorom.

Keď dajú cenu batérie na polovicu (čo o nejakých 5-10 rokov je celkom reálne), tak by mohli v pohode spraviť "Fábiu" za 17 000€ so zrýchlením 5s na 100km/h (keďže elektromotory sa dajú za lacno vyrobiť výkonné) a návratnosťou za 120 000km. Alebo s menším dojazdom ako 500km za ešte lacnejšie a rýchlejšou návratnosťou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zrejme nechapes co stoji vyvoj
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Uz spravili: e-Golf alebo e-up! Kratsi dojazd, ale na mesto staci ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do BA nestaci, pretoze.. v meste BA byva 90% ludi v bytoch, v bytoch, kde nie je siet na dobijanie baterii..
Cize je to skor pre ludi, co maju dom.. A ti co maju dom v BA, do prace nejazdia, lebo maju plno prachov a ti ze predmestia, tam na egolfe ci eupe by som mal strach, ze to zvladnem na otocku na tych bateriach, zial. bohuzial, zial.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

v bytoch v BA nemáte elektriku? alebo parkovacie miesta? Stačilo by, aby ZSE, podľa počtu elektromobilov v danom okolí, postupne v spolupráci s mestom menili parkovacie miesta na reserve pre elektromobily s nabíjačkami a môže mať elektromobil každý.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lebo je to tak uplne jednoducha vec ze? BA si nevie vyriesit problem s parkovanim a nie este aby sa k tym miestam pridala pripojka. A mesto zo ZSE to bude budovat samozrejme zadarmo vsakze?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

napriek tomu každý parkuje niekde. Presne ku tomu miestu treba dať nabíjačku.Kábel má aj nejakú dĺžku, čiže nemusí byť úplne presne pri tom parkovacom mieste - ak parkujú kadejak, stačí mať dostatok nabíjačiek v blízkosti.

a ZSE by z toho malo dobrý biznis, keďže elektroauto v pohode zožerie viac elektriny ako zvyšok domácnosti, čiže mohli by to platiť rovnako, ako domácnosti - prípojku ti vyvedú, zaplať samotné zástrčky (nabíjačky). 380V 16A červená zásuvka stojí zhruba 10€, plus nejaký plastový stojan.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A o tyzden ich mas polovicu rozbitych - si to predstavujes ako hurvinek valku.
V prvom rade ako ti to sparuju s tvojim elektromerom? ako to chces riadit - bude rovnaky kabel pre byt na prizemi aj pre ten na 12 poschodi?
spravit 10 parkovacich stojanov by znamenalo potiahnut 10 kablov + HW okolo. Co je uz len z principu hovadina.
Za predpokladu, ze v noci by to bolo fajn, cez den mas problem. Ak by mal kazdy elektromobil, spotreba energie pojde rapidne hore a nei ej to len o vyrobe ale aj distribucia je uz u nas na hrane.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

o týždeň môžeš mať polovicu rozbitého hocičoho - ak by každý tak rozmýšľal, nikde by sa nič nestavialo :)

v súčasnosti poskytujú nabíjacie káble komunikáciu so stanicou, ktorá vďaka tomu vedia identifikovať vozidlo. Spýtaj sa VSE, oni už majú zopár tých nabíjačiek (a ani jedna nie je rozbitá :) ) A prečo by mal byť rozidelny kábel podľa toho, na ktorom poschodí bývaš? Podstatné je snáď kde parkuješ, nie? :D
A prečo by malo byť postaviť 10 stojanov z princípu hovadina? Ak auto prejde ročne 20 000km, tak za 10 áut by mali príjem ročne nejakých 6000€ a nabíjacie stanice nie sú drahé, obzvlášť ak ich postavíš vedľa seba a rozkopávať cestu na potiahnutie káblov ti stačí raz :)

Čo sa týka výroby a distribúcie elektriky, nepôjde to zo dňa na deň, ale postupne. Postupný nárast tržieb má každá firma rada a nárast obratov znamená, že sú peniaze na investovanie do rozvoja infraštruktúry. Okrem toho väčšina elektromobilov sa nabíja v noci, cez deň zriedkavo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

cez den sa tak ci tak nabijanu na parkoviskach v nakupnych centrach alebo u zamestnavatela. neunuvaj sa vysvetlovat navratnost investicii, s tym neuspejes :D zadubeny ostane zadubeny. potom pride z nemecka alebo z francuzska a povie si ako sme za opicami, ze tu ani stanice pre elektromobily nemame. no nemame, vsak tu by to bolo do tyzdna rozbite.. to mi je pristup ako za komunistov :P nasraat
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo clovek pozna zatazenie sustavy a vie, ze plastova pripojka za 10€ by prezila 2 noci - to je proste realita. Nehovoriac, ze v kazdej dedine mas nakupne centrum a kazdy zamestnavatel ma parkoviska s pripojkami ze? Genius.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovenska realita je, ze zamestnavatel nema parkovisko, bodka. Ma par parkovacich boxov pre manazment a navstevy a zamestnanci parkuju po okoli na divoko.

Takze ti by si teda urcite nabili bateriu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ma to par chyb krasy:

1) ta skodovka by musela prejst na jedno nabitie aspon tych 1000-1100 km, lebo cez tyzden nebudem cakat na nabijacej stanici jak blb, kym sa nabije

2) nabijanie na cestnej nabijacej stanici z takmer 0% na 100% by malo byt MAXIMALNE 30 minut (teda pokial sa to nebude dat v kazdej podzemnej garazi nakupneho centra, tak staci aj 60-90 minut .. rodinny dom nemam, ze by som si to pichol do garaze a nabijal 10-12 hod celu noc a pred cinziakom by to slo dost blbo dnes a aj za 10 rokov), resp. riesiť to inak - vymena vybitej baterky za nabitu, lenze co ked moja novsia baterka ma 95% kapacity a vyfasujem nejaku s 80% kapacity? ... to by cloveka riaaaaadne nasralo. To by museli furt osadzovat nove baterie a pre povodné/opotrebované by si clovek prisiel neskor? Lebo davat inym moju opotrebovanu baterku by bola drzost najhruhsieho zrna....
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

1. neviem ako audi, ale tesla ponuka na svojich dobijacich staniciach vymenu baterie za nabitu. nezdrzis sa dlhsie nez pri beznom tankovani.

2. druha moznost je pomale nabijanie, ktore trva tusim 30 alebo 60 minut. toto bolo povodne deklarovane ako bezplatne, neviem ako to ale funguje v praxi. idealne ale na obednajsiu prestavku.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

parkovacie miesto pred blokom s nabíjačkou a RESERVE pre elektromobily celý tvoj problém vyrieši. Stačí 300km dojazd, večer zapojíš, ráno máš dobité na 300km. Doslova nulové čakanie na nabitie, rýchlejšie ako tankovanie benzínového auta.

A keby si sa raz za čas rozhodol ísť BA-KE na otočku, tak superchargre nabíjajú 250KM za 30 minút.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To riesi pre jedneho v bloku, nie, ked bude mat elektro kazdy.

Kupi si ho aj sused a zrazu sa na tom dobijani musite dohodnut, kto kedy. Kupia si ho piati susedia a uz sa nedohodnete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

čím väčšie percento ľudí v okolí bude mať elektromobily, tým väčšie percento miest by bolo reserve s nabíjačkou, nie? Čiže ak by o 15 rokov mala polovica elektromobily, tak polovica miest by mala nabíjačky, o 30 rokov by mali napríklad všetci elektromobily, tak o 30 rokov by boli všetky miesta s nabíjačkou. Aký problém?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze uz dnes je viac aut, ako parkovacich miest. Nechcem vidiet tu nasranost, ked bude viac elektromobilov ako nabijacich stanic, ked ani kruzit okolo nebudes mat ako, lebo nie je stava...

Odpovedať Hodnotiť:
 

napriek tomu všetci niekde zaparkujú
Odpovedať Hodnotiť:
 

v niektorych mestach musis za parkovacie miesto platit napr. Nove Zamky. Normalne pri cinziaku mas vyhradene miesto a musis zan platit. V inych mestach napr. Nove mesto nV. mas pri cinziaku miesto a je len tvoje a neplatis nic. U nas je system kto skor pride ten stoji. Niektore sidliska ak prides po 16. mozes ist rovno do p*ce a nie parkovat. Potom musis stat dakde v tramtarii a ked ti nejaky pako babre auto tak bude do rana hucat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nuž to je tak, keď každý potrebuje mať 3 autá a najlepšie hneď pri posteli.
Tak sa nečudujte...
Odpovedať Hodnotiť:
 

1)
Benzinku a nabijacku mas doma, v OC, v praci ... (casom - nie hned). A za noc nabijes aj 40A 400-900km.


2)
Tesla nabije 250km za 15' - akurat stihnes WC a bagetu.
Okrem toho - startujes z domu so 100% namiesto 20-50-70% u benzinaku. Takze na 500km ceste tankujes Tesla 0 vs. Mercedes 1x.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

3) aj keby bol na sidliskach PRI KAZDOM parkovacom mieste nejaky slot na nabijanie (to je podla mna uplne sci-fi, nepredstavitelna hovadina kto a jak by to urobil, stalo by to asi kvadriliardu €), navyse plno parkovacich miest na sidliskach starsich jak 15-20 rokov je NEVYZNACENYCH a parkuje sa vseliako (kolmo, pozdlzne, polosikmo, tak-hentak) a vselikde.

4) aj keby bolo splnene 1, 2 a 3 eletricka rozvodna siet kazdeho statu by sa musela sakramentky zmenit, pretoze ten 3-5 kW odber pocas 10-12 hod celej noci v kazdej domacnosti, by nielen "TROSKA" pozmenil dnesne statisticke modely ale siet by hardverovo lahka
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

3) nie je až také sci-fi - elektroauto zožerie viac elektriky, ako bežná domácnosť. Bežná domácnosť má spotrebu nejaké 3 MWh za rok. Tesla má spotrebu 0,18 kWh/km. To znamená, že ak najazdíš viac ako 17 000km ročne, tak elektromobil spotrebuje viac elektriky, ako bežná domácnosť na Slovensku.

Čiže pre nich je napojiť každé parkovacie miesto minimálne rovnaký biznis, ako napojiť každú domácnosť, čo aktuálne robia. Prečo by sa nemali chcieť pustiť do zapájania parkovísk?

4) všetci nevymenia auto za elektromobil za rok. Ak budú mať elektrárne a distribučné siete nejaký 10-15% nárast odberu ročne, tak budú plakať od radosti. Jednak to nie je ťažké takým tempom rozširovať siete a navyše im pôjdu pekne hore tržby, čiže aj akcionári budú spokojný. Najväčšia radosť firmy je, keď primerane rýchlo rastie. Navyše ak to bude z nočného prúdu, budú duplom šťastný, lebo tam majú stále rezervy, čiže prvé roky by nemuseli robiť nič, len inkasovať príjem navyše.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3) Pretoze v nasom hlavnom meste existuju ulice, kde samosprava za 30 rokov nebola schopna namalovat parkovacie boxy. A aj tam, kde su namalovane, sa oficialne tvaria, ze nevedia, kolko ich je. Pritom keby to spravili, mohli mat prijem z rezervacii... ale skoda reci.

A my sa tu bavime o dobijackach pri kazdom boxe. Tazke scifi ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samospráva, ako aj všeobecne štátna správa, je veľmi neefektívna. Ak to dáš súkromnej firme, ktorá môže zarobiť na predaji elektriny, hneď sa to dá rýchlejšie a lepšie riešiť :)

A ako hovorím, každé auto niekde parkuje, stačí ku nemu postaviť nabíjačku.

a samozrejme, elektromobily nebudú mať všetci do troch rokov, čiže na tie nabíjačky pri každom mieste máme desiatky, ak nie stovky rokov a miliardy € potencionálneho zisku. Do začiatku by stačilo, aby do 500m od bydliska bola jedna nabíjačka, keď sa začnú viac predávať elektromobily, spraví sa viac nabíjačiek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Velke firmy su rovnako neefektivne, ako samosprava. Kazdy v nich riesi svoje osobne ciele, ciele firmy ako celku su az na velmi vzdialenom mieste.

Nejaky E.ON ma uplne v pazi, ci mas niekde nabijat svoje auto alebo nie. Hlavne ked zisti, ze investicia do tvojej nabijacky sa nevrati skor ako za 10 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, prečo by sa investícia nemala vrátiť do 10 rokov :-) pri najhoršom by dali jednorázový poplatok za začatie využívania ich siete, ktorý by im pokryl časť týchto nákladov

a pokiaľ im z toho kápne, určite nebudú mať v paži

a keď si myslíš, že súkromné firmy sú rovnako neefektívne ako štátna správa, prečo potom je východ Európy toľko pozadu za západom, keď my sme tu mali všetko štátom spravované a riadené a oni mali súkromné firmy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto sme pozadu, lebo dlh.

Priklad: zoberies si hypoteku a kupis 400m^2 barak s 2000 m^2 pozemkom, a tvoj znamy si kupi z uspor garzonku. Kazdy vidi, ze ty mas barak a on garzonku, kto je ale bohatsi? On ma kladne net worth, ale ty si okolo nuly. A on bude spavat spokojnesie, bez starosti, ci zarobi na splatku, resp. nemusi urobit vsetko pre to, aby mal na splatku.

A tak je to aj dnes. Pred 25 rokmi sme mali nulovy verejny dlh, zapadne krajiny nie. Dnes uz aj my sme zadlzeni (cca polovica z vyberu dani ide na obsluhu dlhu).

To, ze velke sukromne firmy ti hovorim z vlastnej skusenosti, v jednom (zapadnom, energetickom) gigante som pracoval a videl na vlastne oci. Inak pre zamestnancov cisty socik ;)

Odpovedať Hodnotiť:
 

"Ak budú mať elektrárne a distribučné siete nejaký 10-15% nárast odberu ročne, tak budú plakať od radosti...."

Si nepochopil pointu. Ano budu plakat, ale od zufalstva. Pretoze vsetky modely pre udrziavanie rozvodnej siete budu v prdeli. Okrem toho ked do toho zacnu kecat obnovitelne zdroje tak siet moze byt tak nestabilna, ze ked si ludia vecer pustia skatule, lebo hrame hokej, tak elektricka siet padne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepochopil, ze energeticke firmy nechcu predat viac (potom aj treba zohnat viac zdrojov, co nemusi byt lahke...). Oni chcu predat to iste, co doteraz, ale za viac.

Odpovedať Hodnotiť:
 

nemas pravdu - vid moja odpoved na 3+4) nizsie

Odpovedať Hodnotiť:
 

3) Reserve len pre EV - cize by EV mali este vyhodu. A v pripade obsadenia - odtahovky - tak ako ked mas RESERVE na svoju SPZ/firmu.

4)
Zmeni sa to postupne za 20-50 rokov z 0% na 100% EV.
Pred 50 rokmi nebola elektrina v CCCP na 87% uzemia - ziadna! teda rozvodna siet :P
B) Siet je v noci najmenej vytazena - povedzme na 10-40% - cize zmena zo dna na den z 0 na 10% EV by podla mna bola v poho.

Odpovedať Hodnotiť:
 

5) cena by mala byt taka, ze to bude o tolko drahsie od diesela, jak je diesel drahsi od benzinu, t.j. o caa 15-20%, nie o 300% jak elektromibily beznejsich znaciek fcul
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Co sa tyka tej vymeny baterie, myslim ze to by mohlo vyzerat tak, ze kupim elektromobil, ale bateriu nekupim nikdy, vzdy ju mam iba pozicanu, prvy krat to vybavi za mna vyrobca, ked kupim auto bude nabita a po vybiti sa zastavim na "cerpacej stanici" a automat my ju vymeni za nabitu za par sekund, s tym ze ta stanica bude garantovat ze pouziva baterie opotrebene na max. cca 90% kapacity.

Taketo auto by bolo este lacnjsie ako auto so spalovacim motorom, pretoze predpokladam ze elektricky pohon je lacnejsi (nema mnohostupnovu zlozitu prevodovku, nema spojku, cerpadlo, turbo, starter, alternator, katalizator... ) a bateriu nekupujem
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

5) rozdiel medzi nákladmi na prevádzku elektromobilu a dieselu je omnoho väčší ako medzi dieselom a benzínom. Za 100 000km ušetríš zhruba 8000€ (pri 6l/100km a priemernej cene 1,3€, ktorá časom pôjde hore). Čiže ak by elektromobil bol drahší o 10 000€ ako dieselový motor a auto meníš pri 200 000km, tak si stále pekne ušetril. Ak by elektromobil bol drahší len o 15-20%, asi by už každý mal elektromobil :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna ropny sejkovia sa len potesia kedze vyroba elektriky je stratovy process aj ked neviem kolko % energie sa ziska pri vyrobe elektriny vs % vyuzitej energie v spalovacom motore. Kedze vo svete sa 80% elektriny vyrobi z ropy alebo zemneho plynu, ja stale nevidim dovod preco by sa to sejkom nemalo pacit.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

z ropy sa nevyrába skoro žiadna elektrika, lebo ropa je drahá. Vyrába sa z uhlia, zemného plynu, jadra a obnoviteľných zdrojov.

Ak by výroba elektriky bola stratovejšia ako pálenie v aute, jednak by elektrika nemohla stáť menej ako benzín a jednak by do elektrárni nakúpili motory z áut, aby mali menšie straty :)

V skutočnosti sa pri ťažbe a spracovaní ropy spotrebuje viac elektriny, ako zožerie elektromobil.

Aby sme sa dostali kúsok ku číslam, tak výroba elektriny + distribúcia + straty pri dobíjaní baterky + straty pri vybíjaní baterky + straty v elektromotore znamená, že asi 60% energie z pôvodného materiálu sa premení na pohybovú energiu.

Ak by si úplne ignoroval ťažbu ropy, prepravu do rafinérií (často extrémne drahými tankermi), rafinovanie ropy, prepravu do benzíniek a výpary - čiže by si nechal čisto len spaľovanie v spaľovacom motore, tak sa dostávaš ku efektivite okolo 30%.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

treba pockat na teslu model e, chevrolet bolt, nissan leaf alebo renault zoe s dojazdom nad 300km. tie uz budu za nizsie ceny aj ked stale dost vysoke. treba cakat na jazdenky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

BjknY0 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

mq1Xmc http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja sa tesim ako mu dojdu baterie v polovici kopca....
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

A keď ti dôjde benzín alebo nafta v polovici kopca, nie je to podobné? Vždy ide predsa o to sledovať šťavu a ak dochádza tak zájsť k najbližšej pumpe/nabíjacej stanici a dotankovať/dobiť baterky.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

mne minule dosla nafta, tak sme si to stopli k najblizsej benzinke, do polhodky bolo vybavene... som zvedavy, co by si robil ak ti dojde elektrika
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Nabere do igelietiek.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

elektrika je dnes v kazdej dedine voe
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ano a ked ti dojde stava mimo dediny tak potlacis?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ano presne tak isto medzi dedinami potlacim ako pri benzine co je na to divnô,alebo pride servis aj baterkami
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ked ti dojde nafta mimo dediny?
alebo aj v dedine v ktorej je elektrina ale nie je benzinka?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze ste sa nepochopili. islo mu o to, ze ked ti dojde nafta/benzin, dojdes na benzinku, natankujes to do hocicoho a donesies to k autu. auto moze ostat stat tam kde sa ti palivo minulo. zatial co pri elektromobile elektrinu do auta "nedonesies" ani na 500 metrov - musis ho dotlacit/odtiahnut k miestu kde je elektrina.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lenže najbližšia benzínka môže byť aj 50km aj viac od teba, zatiaľ čo elektrika je všade. Navyše, Tesla ťa upozorní, kedy sa blížiš k bodu, od ktorého by si nemusel dôjsť ku najbližšej nabíjačke.

Zaujímavé je, že dojazd, dobíjanie a čo keď mi dôjde baterka riešia len tí, čo elektromobil nemajú. Majitelia elektromobilov s tým nemajú problem a nezvyknú klopať babkám po dedinách, či si môžu u nich dobiť auto.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

?? to na akych lazoch byvas, ked najblizsia benzinka je 50km? Tu v okruhu 10km mam 8 cerpacich stanic a v okruhu 2km mam 2. V okruhu 15km asi 14. To su len tie o ktorych viem. Fakt sa snazis porovnavat neporovnatelne, kolko je na Slovensku univerzalnych pripojok na elektrinu pre lubovolne auto? mozno ani jedna.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

univerzálna prípojka, cez ktorú viem núdzovo nabíjať Teslu, je bežná obyčajná zástrčka. tých sú na Slovensku desiatky miliónov, ak nie viac

Ty predpokladáš, že ti dôjde benzín niekde v centre Bratislavy, ale baterka dakde v lese, čo? Benzín ti môže dôjsť aj na nejakej diaľnici, kde rozostup medzi benzínkami je bežne 50km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne nikde benzin nedojde, lebo kazdych priemerne 10 km (to som si vymyslel, urcite sa to da vyratat z celkoveho poctu cerpaciek a celkovej dlzky ciest na Sk) mas cerpacku. Zato podla teba na slovenku budu az 4 tesla stanice. Najvacsia pecka je, ze niesu kompatibilne s inymi autami a ani baterie niesu. Ak to elektroauta mysla vazne, tak toto je prva vec co musia zaviest -> kompatibilita baterii a zasuviek na nabijanie. Si predstav, ze kazda znacka auta by jazdila na "iny benzin" to by bolo vesele :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

si cestoval niekedy po diaľnici? 50km úseky bez čerpacej stanice sú štandard. Benzínové stanice potrebuješ každý druhý týždeň, v blízkosti domova. Nabíjacie stanice v blízkosti domova nepotrebuješ, len pri diaľniciach. Bolo by pohodlné mať každých 50km na diaľnici supercharger, ale praktickosť to ovplyvní minimálne - stále je bez problémov v dosahu.

Fakt neviem, ako ma chceš presvedčiť, že je problém s nabíjaním, keď mám Teslu, jazdím na nej rok, jazdím na nej dosť a problém s nabíjaním som nepocítil, dokonca som spokojnejší, že nemusím tankovať oproti predchádzajúcemu autu. Ty si elektromobil v živote nemal, čiže len odhaduješ, aké to môže byť.

Čo sa týka kompatibility, Tesla je otvorená dohodnúť sa, no žiadne iné auto nevie nabíjať takým prúdom, preto sa zatiaľ nemajú s kým dohodnúť. Všetky pomalšie nabíjačky však všetky podporuje a Teslu nabiješ pomaly na hocičom, kde je elektrika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejaki kkti tvrdia, ze im vietor odniesol skridle zo strechy. to je ale hlupost, ja tu byvam od 81ho a ziadne skridle mi vietor este nikdy neodniesol. Mozno to bude tym ze byvam v cinziaku s plochou strechou, ktovie...

citas sa co pises? Ok idem po dialnici.. napriklad do bratislavy. Cerpacka tu 1km odomna, cerpacky 2x 3km odomna, cerpacka v tlmacoch. dialnica. do ba je minimalne 1 dalsia cerpacka, niekde pred trnavou. V ba je dalsich kopec cerpaciek.

Idem s teslou.. doma nenabijem lebo cinzak. v nitre ma byt/mozno uz je cerpacka. hotovo. to je vsetko. Byvas ty vobec na Slovensku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to vysvetli tym 27 idiotom, co si kupili Teslu.
Ze su tupci a ze nemaju kde natankovat.
Okrem toho 70kE auto si bezne budu kupovat najprv ludia s domami a Mercedesmi E+S/M/ML a detto Audi, BMW, Jaguar, Lexus ...
Ludia s Favoritmi si nic nove nekupia

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

kedze s tym nemam skusenosti a ty mas elektromobil, celkom ma zaujuma par veci a dobre je mat info z prvej ruky:
1. ako dlho trva nabijanie bezne doma?
2. ako dlho na nabijacej stanici (nemyslim vymenu baterie ale nabijanie)
3. nabijas aj niekde mimo domova? ak ano ako to vyzera?

dik
Odpovedať Hodnotiť:
 

bola doba ked ludia riesili, ze "a co ak mi dojde benzin? kon sa nazere travy vsade, ale benzin tak lahko nenajdem"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokiaľ vyprázdniš nádrž na diesli, tak si môžeš dať auto pekne odtiahnuť do servisu na odvzdušnenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja tankujem zvycajne 38-40l pricom mam 45l nadrz. Ked zapipa ze <100km, tak idem tankovat. Pod 80km dojazd som este nemal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stlalo sa,
na pumpe som dosiel ku stojanu na starteri, trvalo dlhsie ho nastartovat ale podarilo sa.(90 000km)
V sobotu som menil palivovy filter, cize nadobku na filter som maj cistu.
Auto nie je cisto nove 180 000km+
Neodporucam to skusat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked mi dojde nafta, tak zajdem k najblizsej pumpe naberiem si naftu a pokracujem. s elektromobilom to je horsie a ked sa nejako dostanes k nabijacke, tak to potrva podstatne dlhsie ako naliat naftu do nadrze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked mi kon vyhladne, tak to potrva 3 sekundy kym skloni hlavu a nazere sa. ked ti dojde benzin, musis slapat kilometre k benzinke a este sa pesi vlacit s bandaskou.
vratme sa ku konom jeee :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie som proti ;-) Navyse konske emisie su dobre hnojivo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pošúcha druhý koniec kábla o vlasy a má vystaráno :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

bude zo sebou nosit elektrocentrálu, takú malú 3KW, v kufri. Zastaví, nastartuje, dobije na 100km dojazd a nájde pumpu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

možno vtipkuješ, ale podľa mňa najlepším riešením je čistý elektromobil s mini elektrocentrálou. Nejakých 5 KW, nafťáčik naladený na ideálne pracovné podmienky. Aj s nádržkou by nevážil viac, ako 10kg. Cena zanedbateľná, váha zanedbateľná a odstráni najväčší problém elektromobilov.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Uz to existuje, takym autam sa hovori hybrid
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ak to tvrdíš, tak mi to dolož, inak to briem, ako plácanie. Hovorím o elektromobile, nie o hybride. Je hovadina ak na plnohodnotný spalovací systém prilepia elektromotor a nejaký nízkokapacitný akumulátor. Poriadne sa to skomplikuje a takmer nič to nerieši
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako príklad uvediem Toyota yaris hybrid - dojazd na akumulátor - 2km!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to nieje to o com pise. On pise o tom, ze v aute by mal dieselgenerator na elektrinu a tou elektrinou by pohanal elektromotor. Nieco ako dieslova lokomotiva nieje dieslova, ale elektricka a elektrinu robi dieslovy motor vyladeny na idealne otacky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako je to na i3 s range extenderom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

BMW i3 - máš čisto elektromobil, alebo si môžeš priplatiť za "range extender", čo je maličký motor na dobíjanie bateriek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuje Chevrolet Volt/Opel Ampera. Tá jeho elektrocentrála má spotrebu okolo 8 litrov na 100 km.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak keď si puk a ideš na doraz tak si kúp bicykel, tam ti nič nedôjde. Nebudem predsa jazdiť na dojazde menšom ako 100km a to mi jedno, či to benzín, nafta, elektrina alebo kokosový olej.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

No ak nechceš byť puk aj ty tak v prípade kokosového oleja si zmeň rádius tak na 2500+km
v dobrom samozrejme :))
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ja jazdim na doraz stale, lebo tankujem za hranicami (odmietam platit benzin na Lovensku)

vacsinou mi to vychadza na decilitre, ak nie, mam 5L bandasku.

zaroven tam nakupim handry a zradlo.

raz sa mi stalo ze mi dosiel benzin, 1 meter pred CS, alebo sor tak 6 metrov.. dotlacil som.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Az raz budes mat diesel, tak toto s nim nikdy nerob.

Aby sa ti nestalo, ze tych 6 metrov medzi tebou a CS sa preddlzi o odtah do servisu na odzvdusnenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokiaľ viem, tak novšie auta toto sledujú a v prípade, že ti dôjde palivo, vypnú motor pred zavzdušnením.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, nikdy som to neskusal a ani neplanujem ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

robis zo seba frajera a vezies sa na starom srote do ktoreho tankujes za 5eur a ak do kopca dojde nafta tak stopujes po najblizsiu benzinku ja ti hovorim ze daj si radcej na tej benzinke kebab doruky
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Možno k tomu budú predávať powerbanky ako ku mobilom :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Budú sa tomu predávať rifle ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

doniesli 250km dojazdu za pól hodinku na superchargeroch.

Výhoda však je, že nabíjať môžeš aj doma cez noc, čiže nabíjačky hľadáš tak raz za pól roka, nie každý týždeň, ako čerpacie stanice. Jedine že by si mal doma benzínku
Odpovedať Hodnotiť:
 

za akych pol roka??? s Leafom nedojdem ani do blavy a spet, na kery kkt by mi bolo elektroauto??? S 1.9TDI dojdem 2x do blavy a spet a este 1x do blavy. Yebat take auto co prejde 200km a potom celu noc nabijas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, myslel som Teslu, kde máš 400km dojazd, keďže na Tesly sú tie superchargre.

Keď jazdíš každý deň KE-BA, tak pre teba zatiaľ elektro nemá zmysel. Väčšina populácie však najazdí za deň viac ako 400km raz za niekoľko mesiacov - oni by obvykle nabíjali doma a raz za dlhý čas na rýchlonabíjačkách - oni by ušetrili čas oproti tankovaniu
Odpovedať Hodnotiť:
 

mensi problem je:

1) hustota nabijacich stanic je asi kvintiliardu-krat mensia jak hustota benziniek

2) zelezna rezerva, malinka bandasocka 5l a mam 80 km k dobru bez starosti v pohode jako nyst, ci dokonca 110 km pri super-eko-jazde 85 km/h po rovine ... vysvetli mi jak si zoberes zeleznu rezervu do cisteho elektromobilu. To budes vlacit minimalne nejaku 50-70 kilovu "miniaturnu" pohotovostnu "baterecku" miesto kolesa/rezervy? aby dala tych 100 km ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ad 1,
elektricku zasuvku mas v kazdom dome, hoteli, restike, pri kazdom obchodnom dome, daju sa namontovat na kazdy stlp, lampu ...
takze si zamen slovicko mensia na vacsia hustota ;-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ano, 220V mas vsade, kolko to da ? Pri 16A cca 3500W.
hm.
dojazd 90 000 W ma 600km, takze 3500 W ti da nieco cez 20km.

Hm, za 1 hodinu nudzoveho dobijania v resike.

Hm.

Good job ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No co, chlapec este nepocul o istych fyzikalnech velicinach.

A cakat hodinu, aby som si nabil auto na 20 km jazdy je horor nocna mora.

Alebo chlapec asi caka, ze kazda babka v kazdom dome nanho caka s kablami hrubymi jak palec, 200A isticmi a bohovou eletroinstalaciou co vydrzi tie desiatky kW odberu aby si za hodinku nabil auto nie na 20 km jazdy, ale full.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepsie cakat hodinku na nabijacke s dobitim na 20km a potom to dat na rychlonabijacku, nez ist po benzin tych 20 km s kanistrom, ktory nemas a idealne peso a v dazdi...

Pravdu mas bratu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tesla ti obyvkle oznámi, že sa blížiš ku bodu, kedy už nedôjdeš ku najbližšej nabíjačke. Ak by si ale vážne chcel, aby ti došla baterka a išiel by si ďalej, tak u babky sa zastavíš na pol hodinku, aby ti dobilo tých 6km, čo ti chýba ku najbližšej rýchlejšej nabíjačke. Tam dobiješ, aby si dokončil deň, čiže došiel do obchodu a domov a v noci nabiješ full.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale noo, neprezradzaj mu hned riesenie. Nech sa chalan zapoti ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kuratenka, toto ma jednu zasadnu chybu: ze pocet nabijacich stanic musi byt prinajmensom taky, aky je pocet benziniek. T.j. na Slovensku tisice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zasa to nemusí byť stanica alias hypermarket.
http://dopice.sk/eqV
Odpovedať Hodnotiť:
 

prosim ta uverejni tu adresy (nazvy miest) kde su tesla nabijacky. Na leaf som nasiel k maju 2014 15 (slovom PATNAST) kusov na celom Slovensku. Vyssie ti pisem, ze na naftu/benzen tu v okoli 15km mam tolko. POROVNAVAS NEPOROVNATELNE VECI.
Odpovedať Hodnotiť:
 

rozdiel je, že doma nenatankuješ, nabiť však môžeš. Tým pádom tebe v okruhu 200km od domova netreba žiadnu nabíjačku. Benzínke sa ale aspoň raz mesačne nevyhneš, čiže ju musíš mať blízko domova. Porovnávaš neporovnateľné. Superchargre tým pádom potrebuješ len pri hlavných ťahoch, každých 200km a 4 budú na Slovensku tento rok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovece zobud sa

jeeeej teta, dosla mi elektrika v aute, mozem si od vas potiahnut? bude to trvat iba 10-12 hod a ked panboh da, nevyletia vam poisky ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozri sa co som napisal vyssie, jake ma elektromobil vo vseobecnosti chyby krasy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla má 400km dojazd a keď ti napíše 0, ešte vieš prejsť tak 30km. A ešte ťa upozorní, keď máš toľko baterky, že to za chvíľu nedáš ku najbližšej nabíjačke. Musel by si byť úplny retard, alebo to robiť naschvál, že by si nedošiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/eqC

naschval som ti to dal dopice, a aj teslu si strc dopice, lebo budu_mat/maju 2 DVE DVE DVE stanice na celom slovensku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to bol ich pôvodný odhad, aktuálne chcú postaviť 4. Čo je, ako som ti písal, viac jak dosť. Ja jazdím Teslou, najazdím 40 000km ročne a stačila by mi jedna pri Zvolene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz som to tu pisal, kludne to napisem este raz. Za 70k si radsej kupim novu octaviu RS combi + 2 garsonky ktore dam do podnajmu a za utrzene $$$ budem tankovat a servisovat a teslu si mozes doma lestist spolu s pipiqom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ti nehovorím, že si musíš kúpiť luxusné auto :) Tesla Model S je pre tých, čo kupujú Mercedesy alebo BMWčka vyšších tried, nie konkurent oktávie.

v 2017 budú mať Model 3, s takým istým dojazdom aj nabíjaním a bude začínať na $35 000 ako konkurent BMW 3jky. Neviem ti povedať, kedy spravia konkurenta Oktávie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

:) a svist ju bali do alobalu. Snivaj dalej. Hocico s rovnakou bateriou ako S bude stat rovnako ako S. Aj bicykel.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

neviem, podľa teba výroba auta nič nestojí a baterka+ motor berú 100% ceny, či ako?Čo sa týka toho modelu 3, wait and see. V Marci 2016 by mal byť kompletne predstavený
Odpovedať Hodnotiť:
 

5L bandaska stoji 3eura.. alebo 6eur? benzin do nej 6eur. a aj v meste to musi stacit, aj pri sportovom alebo SUV aute na 30km.

cize ani zdaleka to nie je podobne, ani zdaleka.


alebo mozem do kufra nahodit nejake UPS ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako niekomu vôbec môže dojsť palivo? daná osoba musí byť neskutočný retard
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Nemas potuchy co je retardacia, ziarivy priklad su juesej. Tam maju nielen automaticke prevodovky, ale isty cas sa standardom pomaly stavaju uz aj dialkovo ovladane auta. Emericky kkt niekde leze, sadne do auta a v tom mu zapne ze nema kluce, alebo to, s cim sa startuje. Tak vola na dispecig, nech mu to na dialku nastartuju ...

Uz chapes co je retardacia?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mať vodičák, používať auto a nechať dojsť palivo je retardácia, to čo si popísal, je rozmaznanosť a lenivosť
Odpovedať Hodnotiť:
 

Momentalne su elektricke auta viac na skodu. Ked sa na to kukneme ekologicky, je omnoho cistejsie pohanat dopravu priamo pomocou fosilnych paliv, ako tie paliva spalovat v elektrarni a elektrinu pupmovat do aut. Viz tento zaujimavy graf: http://dopice.sk/epE

Ale vsetko sa otoci v momente, ked solar/hydro/wind/nuclear sa budu na produkcii elektriny podielat vecsim dielom ako uhlie. Zdroj http://dopice.sk/epG (How Tesla Will Change The World).
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Hmm a ja blbec som si myslel, že ti ropné plošiny na ťažbu ropy z ktorej sa produkujú dnešné palivá dosť ničia životné prostredie, havárie tankerov, dovoz ropy, spracovanie a v konečnom dôsledku výfukové plyny sú horšie.... Je úplná kravina ak niekto povie, že autá na baterku sú ekologicky horšie ako benzín/nafta... Treba sa ísť pozrieť do veľkých miest a na ich krásne smogové mračná a dym čo majú z dopravných prostriedkov. A to nehovorím o hluku... Ako som písal v príspevku vyššie, nech začnú robiť už konečne nejaké normálne auto na elektrinu a jednoznačne beriem. A je mi jedno či má dojazd 300 alebo 500 km, musel by som ísť po Sahare, aby som mal s tým problém. Ešte k tomu Tesla práve stavia fabriku na batérie, kde sa zníži cena batérie z dnešných cca 4 tis. € na cca 1,5 tis. € a táto vydrží vraj 200 tis. km . Keď aj trebárs 100 tis. aj tak sa to ekonomicky a aj ekologicky obrovsky vyplatí, ale niekto to nechce pustiť medzi ľudí
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo mi chcete povedať, že iba Tesla vie vyrobiť auto na elektriku a iné automobilky sú natoľko neschopné, že nevedia a experimentujú s mačkopsami hybridmi? Prečo nemá normálne auto strednej triedy na elektriky VW, Škoda, Opel, Renault .... O koľko už len môže byť drahšia totožná Octávia elektro oproti Octávii diesel ? Podľa mňa nie o moc, lenže ak by pustili Octáviu elektro, tak všetky ich ostatné motorové varianty by šli do prdele a preto to nespravia, pre nič iné... Ide len o peniaze, nie o planétu alebo zdravie ľudí
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Jednoducho preto, lebo nie je tolko vyrobnych kapacit na baterie atd.

Tesla je momentalne stratova(kvoli vstupnym nakladom) na jedno auto cca 4000 USD a to sa predavaju po 60000 USD
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tesla je stratová kvôli veľkým kapitálovým výdajom, ktoré im treba pre masový Model 3. Ak by sa spokojili s 10% medziročným nárastom, boli by v peknom zisku :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboli by v ziadnom zisku, lebo stavaju siet nabijaciek, ktore su zadarmo, stavaju gigafactory a "garantuju" 8 rokov bateriu. Ked bude toto vsetko dokoncene, tak v zavislosti na tom kolko stracaju na bateriach (tak isto ich dotuje aj nissan) tak mozu byt relativne v zisku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo najskor treba zaplatit vyvoj technologii a investicie a to sa podstatne lahsie splaca s klientelou ktora kupuje premiove auta. Pockaj 5-10r a elektromobily budu bezne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsetko nove je najprv pre:

armadu -> bohatych -> socky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak. automobilka ma pekne zisky z vyroby motorov a prevodoviek. v el aute ani jedno netreba. el motor je navyse jednoduchy a vyrobi ho "kazdy". no a baterky su drahe a automobilky ich nevedia vyrobit len kupit. teda zisk na tom je takmer ziaden.
ak by automobilky presli hned teraz len na vyrobu elektromobilov stali by sa z nich skladaci suciastiek a na svoje vysoke zisky by mohli zabudnut.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

rozdiel v cene je obrovsky.
http://dopice.sk/eq0
Proste elektormobil na aktualne baterie je slepa vetva.
Elektromobil ako taky je vyborna vec, ale treba vymysliet iny sposob uschovy energie.
Ked to zoberiem realne, tak nemame ziadny relevantny zdroj energie pre auta(lode, lietadla) ktorymi vieme nahradit ropu.
Mozu sa tu ekologovia rozdrapovat kolko chcu ale sucasne baterie su dobre na dve veci, honenie si ega aky sme ekologicky(pritom vyroba baterie zajebe zem viac ako dokaze ropne auto) a na hovno.
O trapnosti kecov ze sme len na zaciatku vyvoja by som tiez pomlcal, kedze elektroauta su tu rovnako dlho ako obycajne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to, že ostatní výrobcovia dávajú cenu $500/kWh, je ich vec. Tesla ich má aktuálne za cca $240/kWh a po dokončení Gigafactory ďalší rok by mala klesnúť cca na $170/kWh. Ďalšie roky pôjdu opäť nižšie. Ak by Tesla o rok dávala baterky do Nissanu Leaf, vyšli by zhruba na $4000. Za 100 000km ušetríš na pohonných hmotách asi 7800€. Vysvetli mi ešte raz, prečo by to mala byť slepá vetva?
Ohľadom ekológie, zjavne nevieš o čom rozprávaš a koľko bordelu vyprodukuje spaľovací motor :-)
Ropu ešte určite nenahradíme, ale dať dole spotrebu ľudstva na polovicu by sa už dalo - stále je kopa nenahraditeľných využití pre ropu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale o hluk, smog, havarie tu vobec nejde. Dolezity ukazatel je iba produkcia CO2. A svete div sa, elektricke auta sice maju nulove emisie, ale tie sa preniesli do elektrarni. A vdaka nedokonalemu prenosu energie "elektraren, vedenie, domaci menic, bateria" sa toho CO2 vyprodukuje viac ako keby sa to fosilne palivo spalilo priamo v aute.

Ked dokazeme vyrobit elektrinu s nulovimy CO2 emisiami, mozeme si gratulovat. Dovtedy je to iba snobismus.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

lebo tie fosílne palivá sa prepravujú transportov a spracujú sa samé na vzduchu :-) rafinovanie a transport ropy zožerie viac elektriny, ako elektromobil aj so stratami.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

prepravujú teleportom*
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ano, zozerie viac energie. Ale kolko stoji a ako zajebe prirodu vyroba 500kg bateriek uz nespomenies?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no menej ako spracovanie ropy a navyše baterky sú recyklovateľné, benzín nie :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

okrem toho dokážeme vyrobiť elektrinu s nulovými, alebo takmer nulovými CO2 emisiami - jadro, solar, veterné, vodné, geotermálne. To, že je lacnejšie produkovať s bordelom (aj to ten rozdiel nie je veľký) z uhlia, je len naša hlúposť (no nie Slovákov, my máme z uhlia okolo 20%, väčšina je ekologická, ale myslel som celý svet)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Solar a veterne v klude vyhod. Obe musia byt zalohovane klasickymi elektrarnami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a este zapocitaj, ze na vyrobu veternej minies viac energie, ako ona pocas svojej zivotnosti vyrobi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

skadiaľ tie bludy beriete?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze casto nebezi tak casto, ako si jej investor myslel ze bude, ked ju navrhoval. Vid priklad: http://dopice.sk/eqG

Potom sa dostavame k cene za 1 kwh takejto energie, hlavne ked sa doplni faktor nespolahlivosti: http://dopice.sk/eqI

Dalsia vec je, ze napr. ocel alebo laminat sa neda vyrobit bez uhlia, resp. ropy, takze vzdy budes potrebovat fosilne palivo: http://dopice.sk/eqJ
Odpovedať Hodnotiť:
 

zato že jednu turbínu postavili pred 10 rokmi na zlom mieste je teraz celá veterná energia naprd?

Si pohľadaj na Googli, veterná energia off-shore (na vode) je aktuálne v priemere najlacnejší spôsob generovania elektriky, ak máš dobré miesto tak lacnejší ako uhlie. S ceny idú stále dole. V Amerike každým rokom otvárajú viac a viac nových veterných elektrární, proste sa im to oplatí. Sú krajiny, kde cez 40% elektriky je z veterných elektrární a to stavali ešte v časoch, keď boli omnoho drahšie, ako sú teraz. Nehovorím, že to je naj fasa vec, stále tam treba investovať do uskladnenia energie, ale na miestach s dobrým potenciálom je ich škoda nevyužiť.

A ropu budeme určite potrebovať ešte stovky rokov, v niektorých smeroch je nenahraditeľná, no na druhej strane vieme radikálne znížiť svetovú spotrebu len na nevyhnutné minimum
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sam vidis, tak na tom grafe mas napisane, ze to je pre cely svet, skus si tam teda pohladat Slovensko a uvidis, ze u nas prevlada "cista" energia
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://youtu.be/5fXN7x7a5So
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobili sa presadia takto pomaly nenasilne dobrovolne. Problem s bateriami sa nasledne vyriesi precerpavanim elektrolitu. A budeme tam kde sme teraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla spustila testovaciu výmenu batérií za zhruba cenu benzínu, v mieste, kde chodí najviac Tesiel. Pár ľudí to vyskúšalo raz, nikto sa ku tomu nevrátil. Každý radšej za pol hodinky dobil 250km dojazdu, kde náklady sú tak nízke, že to Tesla poskytuje zadarmo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nech tesla predava auta bez baterii, potom uvidis kolko ludi zrazu bude vyuzivat vymenu namiesto rychlonabijania. Naklady samozrejme nizke niesu, "zadarmo" to je marketing rovnako ako ti orange da 150€ ked si knim prenesies cislo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie autá musia zlacnieť a výrobcovia ich nezlacnia, iba používatelia. Ak sa nájde pár nadšencov, ktorý budú chcieť elektromobily a ideálne ich mať stále nové, tak tie jazdené budú posúvať do bazárov a takto postupne sa to rozšíri ďalej medzi ľudí, až potom to reálne zlacnie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár