neprihlásený Piatok, 3. mája 2024, dnes má meniny Galina, Timea
Elektronické diaľničné známky od 2016, predávať ich má prevádzkovateľ mýta

Značky: Slovenskoe-governmentdoprava

DSL.sk, 21.8.2015


Národná diaľničná spoločnosť v uplynulých dňoch už vyhodnotila verejné obstarávanie na dodávku služby predaja a evidencie úhrady elektronických diaľničných známok a pokiaľ nepríde k napadnutiu tendra, elektronické diaľničné známky by mohli začať fungovať od roku 2016.

Najnižšiu ponuku podľa informácií agentúry SITA predložila spoločnosť SkyToll, súčasný prevádzkovateľ mýtneho systéme pre nákladné vozidlá.

SkyToll ponúkla službu poskytovať za 2.78% z ceny diaľničných známok, pričom ročne sa na Slovensku v súčasnosti predajú diaľničné známky za rádovo 60 miliónov eur. Odhad k akému zvýšeniu predajnosti by malo prísť vďaka zvýšeniu efektívnosti kontroly nie je k dispozícii.

Systém elektronických diaľničných známok bude centrálne evidovať všetky predané diaľničné známky a poznávacie značky vozidiel, pre ktoré boli kúpené.

To umožní efektívnu automatickú kontrolu platenia za diaľničné známky. Kontrola bude totiž realizovaná kamerovým systémom rozpoznávajúcim poznávacie značky na diaľničných úsekoch, pričom značky budú porovnané s databázou značiek so zaplatenými diaľničnými známkami.

Elektronické diaľničné známky sa mali nasadiť už v tomto roku, Národná diaľničná spoločnosť ale po námietkach Úradu pre verejné obstarávanie už jedno verejné obstarávanie na dodávateľa služieb musela zrušiť.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám


Diskusia:
                               
 

Čiže stále bude známka spárovaná s autom.Kto má dve autá má smolu.Pokiaľ bude na dialnici iba s jeným malo by byť jedno s ktorým,je na dialnici má zaplatené no problem.Keď buede chcieť ísť s oboma naraz,manželka,kamarát,deti potom ne si zaplatí aj na to druhé.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a teraz ti akoze plati dialnicna na viac aut?
je to to iste akurat to nebudes muset fyzicky kupovat, lepit, odlepovat, menit ked sa ti rozbije okno atd...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Akurát to už neodlepíš z okna a nemôžeš to používať po viacerých autách :-/
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

nemozes to pouzivat ani teraz, druha vec je ze sa to da obist
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

obist sa to akoze neda ani teraz, keby to poriadne kontrolovali, tak by mali kontrolovat aj tu druhu cast, kde sa pise spz pre ktoru plati dialnicna znamka a bez tohto ustrizku je btw neplatna. A ten ustrizok treba mat v aute s napisanou spz. Takze je to len o tom, ze to doteraz vacsina v klude riskla a pouzivali 1 dialnicnu nalepku na viac aut s tym, ze dufali ze im nikto nebude pri kontrole pytat aj ten ustrizok...
Odpovedať Hodnotiť:
 

esteze neexistuje pero a zmizik :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. tak teraz môžeš skúsiť prehadzovať značky :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale budes musiet menit, ked ti rozbiju auto ;)



skor je problem toto aj v positkach, potrebjes PZP na auto, aj ked ich mas dve, tak mozes jazdit len s jednym. Tak preco platit dve poistky ?

rakusania to maju vyriesene, ze mas PZp na 4 SPZ. Jazdit mozes vzdy len s jednym autom.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kolko ludi ma na seba napisane viac ako jedno auto, a realne na nom jazdia len oni, cize nepoziciavaju zene, dcere, rodine kamosom?
Par veteranov a nejakych par vikendoviek.
A clovek co dokaze si pre seba kupit dve auta, dokaze platit dve poistky, aj dve dialnicne.
Ked citam tieto hluposti mi je zle.
Ked uz menit, tak to ze znacna sa musi menit ked auto prechadza medzi okresmi, maju mat nahodne znacky aby auto mohlo mat celu zivotnost jednu znacku. Nebudu ludia zbytocne kupovat nove znacky, vymyzne jeden dovod na nenavist soferov podla toho odkial su.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Skor to asi myslel na firemn sferu, kde ak mas 4 auta na firmu - kazde ine a jazdis na nich len ty, tak mozno by mal byt iny produkt na poisteni a nie platit 4 auta. Nehovoriac, ze je chujovina na xtu platit poistku podla veku, objemu motora a podobne imbecilne kriteria.
SO znackami suhlasim .
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ak sa ti zda chujovina platit podla objemu/vykonu auta,veku atd tak sa porozpravaj s poistovnami a urcite ti radi ukazu statistiky a naklady na jednotlive skupiny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

PZP je na to, ze ked niekomu rozbijes auto, tak to jeho auto zaplatia z penazi co platis PZP. S 1.9 TDI 77kW fabiou rozbijem inemu auto inak ako s tou istou kapotou ale 1.2 44kW ?????????? Naopak, PZP by nemali platit auta ale vodicaky = licencia na jazdenie s rocnou expiraciou. Lebo sofer spravi nehodu a nie auto. Tam mas vekove a rozne ine skupiny, a vies, ze arogantny kokot alebo tupa blondyna v hociakom aute spravi nehodu. Tak by platili 2x tolko alebo by nemali vodicak.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Takze moms zena, co odvezie len deti k lekarke 2km po rovnej, mall frekventovanej ceste a proton urobi nakup v potravinach 4x rocne ma platit ako ja, co sa vozim vsetky ostatne dni v Tom istom aute? Takto to maju v UK- skus sa opytat, ako su tam mlade rodiny s jednym autom z Toho nadsene..
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

tvoja zena = vikendovy sofer ma statisticky viac nehod ako ty, takze by mala platit este viac...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

sviatocny sofer sa to vola, nie vikendovy :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ano zda sa mi to chujovina, pretoze ako pise kolega vyssie ide o vodica nie o auto. Vek nehovori nic, skor bezskodovy priebeh. potom to aj tak vyzera - PZP si kazdy hlada to najlacnejsie pretoze z neho nic pri nehode nevidi. To, ze do teba naburam a rozmlatim ti auto a moja poistovna ti takmer nic nezpalati je viac tvoj problem ako moj, nemyslis? Ale v konecnom dosledku je jedno ci mam 200kW atmosferu alebo 1.6 HDi, ked ta sundam na krizovatke auto budes mat rozmlatene rovnako.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

do kolegyne teraz naburala pura, co nevie cuvat. Jeep grand cherokee ma a prasknuty naraznik. Niektori ste tu autickari, budete vediet, ja nemam ani sajnu ale zapotim 700€ vymena? Kazdopadne panika (ta co sa previnila) nema aktualny rok zaplatenu PZP :) Tak ze aky je postup. No auto si musite opravit na vlastne naklady. Potom dajte podnet na organizaciu co neviem ako sa vola, a tam budu vymahat od paniky :) Takze ani na Slovensku nemame celkom funkcny system PZP.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a ked aj vsetko "funguje ako ma" tak to funguje napicu. Do kolegu nabural odzadu chlapik a rozdrbal mu cely zadok. Kolega si musel dat na vlastne naklady opravit a az potom ked to z vlastneho zaplatil tak mu poistovana preplatila (niesom si isty ci cast alebo 100%). Normalne by to malo fungovat tak, ze servis fakturuje rovno poistovni.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A na základe Vami popisovanej skúsenosti sa rozhodol aspoň pre zmenu poisťovne, keď už aj podľa Vás by sa na tom, čo "funguje ako ma", niečo zmeniť malo?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Co?

Tvoja poistovna kde platis PZP nema nic spolocne s tym, ked mas nehodu a ty niesi vinnik => je uplne irelevantne aku mas
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu si dovoľujem principiálne nesúhlasiť s pravdivosťou Vášho tvrdenia pre ľudí, ktorý poistné neplatia. Niektorí práve vzhľadom k Vami uvedeným predpokladom.
Možno na Váš príspevok zareaguje aj nejaký platca PZP. Napríklad niektorí z kolegov, ktorých situáciu popisujete vyššie.
Dovtedy sú, podľa môjho názoru, ďalšie príspevky do prebiehajúcej diskusie formálnym vyjadrovaním prístupu "O nás bez nás", ktorý za kolegov sprostredkovávate a vyjadrujete voči nemu námietky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ak si nahodou myslel mna tak len doplnim. v servise som dal 4500eur za opravu cash, aby som si ho mohol zobrat. komunalna preplatila 4400 eur. 100eur nepreplatenych bolo lakovacie prace mimo kalkulacie. Kukal som jak puk, cakal som ci mi poslu ledva polovicu.
pre info tych 4500 bol naraznik, koleso a 3 plechy v pravej zadnej casti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved presne o tom pisem! ty si nic nemal platit, servis to mal rovno fakturovat poistovni vinnika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj to by bolo mozne ale servis by mi dal auto az po zaplateni poistovne a doplateni pripadneho rozdielu. Iba v pripade ze by mam havarijne poistenie su ochotny vystavit kryci list a vydat mi auto bez platenia v hotovosti.
Inak ak ma do vas niekto narazit tak najlepsie klient alianz. Ty preplacaju bez problemov.
Pozor na starsich panov za volantom !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problém na slovensku je, že sa neokopčí fungujúci a rokmi overeny systém zo zahraničia, ale musí sa vymýšľať a testovať vždy niečo unikátne. Dokonalý systém na evidenčné čísla majú v UK alebo v Írsku, ale u nás sa lepšie ryžuje na ich výrobe.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Presne. Práve tá zásadovosť v neokopčovaní overeného systému zaručuje unikátnosť. A preto je na Slovensku akceptácia ponuky, podloženej "rokmi overeným"( či inak časovo viazaným)systémom, veľmi zdvorilým spôsobom jej skutočného odmietnutia.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ty preco nepises po slovensky? Prispivas sem tak dva tyzdne, ale hanba ci nie, vobec ti nerozumiem o com tocis.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Väčšinou o metadátach príspevkov a článkov, na ktoré reagujem. Tá oblasť sa v podstate do slovenčiny ešte len prekladá, a tu je pomerne živo a aj priamy feedback je na slušnej úrovni.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Napríklad autori článkov na dsl.sk pomerne často používajú spojenie "nie je jasné", tak sa snažím objasniť jeho skutočný význam a umožniť jednoduchšie vydanie samostatného článku na tému zdôvodnenia tohto používania. Jasné? :-D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nie, vobec nechapem obsah ani tychto poslednych 2 prispevkov a ich suvislost s tym, ze diskutujuci nad tebou sa cuduje, ze nepreberieme funkcny system dialnicnych znamok zo zahranicia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ďakujem za spoluprácu.
Pre mňa je v tomto konkrétnom vlákne diskusie dôležitejšie zvýšenie intenzity vnímania pojmu "čudovanie sa".
Pre pochopenie dôvodov uprednostnenia niečoho unikátneho pred preberaním overených/dokonalých/funkčných/top/... systémov z externého prostredia je to nutný predpoklad pri objasňovaní procesu vzniku takéhoto rozhodnutia.( Garantovanie nespochybniteľnosti odpovede na položenú otázku "Prečo?")
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nie, fakt vazne. niekto mi tu prelozte co napisal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bolo by ti to jasnejšie, keby si sa na jeho príspevky skúsil pozrieť trochu aj z druhej strany. Každá minca má predsa dve strany, rovnako ako Mobiova páska.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Obycajny troll. Ignoracia to polahky vyriesi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je mi veľkým potešením informovať Vás o garancii nespochybniteľnej eventuality realizácie Vášho výroku rovnakým tónom pri našom osobnom stretnutí na Zemeploche. Vaša ignorancia síce zníži moje potešenie z mnou následne vykonávanej činnosti, no pre člena Ankh-morporskej Mestskej hliadky nie je vlastné potešenie povinnosťou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna konecne transparentny system. Prevadzka za 1,7 miliona je tiez ok, pokial su v tom naozaj vsetky naklady. Konecne sa nebude moct ojebavat. Chapem vsak, ze pre niekho to bude tvrde, kedze oebavanie je u nas narodny sport.:)


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

vdaka inteligetnym volicom je Szlowensko sparovane s istotami. Predtym Vladko, teraz Robko.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Kartami zjavenou veštbou, chýba nám tu ďalší Trtko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este zaujimavejsie je to s privesmi.Ak mas viacero aut a jeden prives a potrebujes obcas tahat niektorym z aut,tak na jeden prives ti treba dialnicnu znamku na kazde auto.Az toto je uradnicka logika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na prives treba dialnicnu znamku?????????
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyzera to tak, ze skutocne treba platit aj za male privesy tahane osobnymi autami. Uz nie je povedane, ze to plati len pre jazdne supravy do 3,5 tony , ale plati to pre vsetky jazdne supravy napr. M1 + O1. Tato zmena v plateni nie je vobec zdoraznena! Najlepsie je, ze s privesom po dialnici idem po dialnici 5x do roka na chalupu, pritom mam za neho zaplatit rovnako ako za osobne auto t.j. 50 EUR rocne. Ako keby ten prives (do 750kg) dral dialnice rovnako ako nejaka kurierska sluzba co tu trasu spravi 5x za den.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako to bude fungovat??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ako v Madarsku matrica.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Na cerpacke zaplatis poplatok na SPZ auta a mozes valit.
Vyhoda je len ta ze neb
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Cize ta sprava stoji 1,7 miliona EUR ?
Na 400km dialniciach co mame ?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

To je biznis čo?
Keby si sa lepšie učil tak si mohol aj ty mať takú firmu :P
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

by som to poupravil: Keby si sa lepsie narodil...skola a vedomosti ti nepomozu dostat taketo zakazky ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

by som to ešte poupravil:
A pri poctivom štúdiu Ti ich dokonca pomôžu nedostať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kks ale ked sa nad tym clovek zamysli, kam sme sa to ako spolocnost dopracovali? smutne...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nutnou podmienkou takéhoto zamyslenia sa je pre človeka nepredpokladanie a nevyžadovanie účasti spoločnosti.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ani náhodou 1,7 na 400 :)
Na všetkých usekoch, uvedených v neustále sa rozširujúcom zozname spoplatnený usekov. Môže sa stať, že bez známky nakoniec len na spoplatených pretekárskych okruhoch, po vlastnej záhrade či po lesných cestách. Teda okrem batmana,fantomasa a podobných. :-D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

4.250.000 € na kilometer?
To je lacnejsie postavit ako "spravovat" :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A teraz ked mas 2 auta tak to robis ako? :D odlepujes ju a davas na druhe? Predsa bude to rovnake ako doteraz, akurat elektronicky a neukazes dialnicnu, ale oni v systeme poddla SPZ zistia, ze si zaplatil .
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aká je cena zriadenia elektronického mýtneho? Alebo je zriadenie pre štát zdarma s tým, že SkyToll sa nažerie za životnosť projektu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ake zriadenie? co budu zriadovat? mytne pre nakladiaky uz robia, cize system na to maju, staci do toho zaradit iba dialnicne znamky. kamery vsade po dialniciach su (dokonca tak precizne, ze vidia aj to ci tam mas, alebo nemas nalepenu dialnicnu znamku, ale o tom sa zatial nerozprava) atd.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ok, takze to bude system na zber dat o pohybe aut po dilniciach (casom aj inde). Viem, mobil, ale ten sa da stale lahsie nechat doma pri ceste krajinou ako auto a kamerami na kazdom rohu mozno aj s rospoznavanim tvare.

Takze otazka. Ake data budu zbierane, ako s nimi bude nalozene, na ako dlho a tak? Su dostupne niekde tieto info?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tie data su zbierane uz dnes :P, dokonca uz je to ukryte aj pod nazov "objektivna zodpovednost", sucastou toho je napr. to, ze sa ti nemera rychlost na radaroch, ale meria sa ti cas medzi dvoma kamerami a z toho ti vypocitaju priemernu rychlost
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co sa da vyhrat? Lebo statocne ma predbiehaju na dialnici, ked mam nastaveny tempomat na 135-140 - podla navigacie 128.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jooj, z toho si nic nerob, ja idem na dialnici gps-kovych 135 a ked ma obcas niekto predbieha, tak mam pocit ze stojim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bez objektívneho pocitu rozčarovania v momente zistenia, že plynový pedál nie je možné vtlačiť viac do podvozku alebo nepredpokladanej aktivácie obmedzovača maximálnej povolenej rýchlosti* Vami aktuálne používaného motorového vozidla, je informácia o možnej výhre určená výhradne pre Vami popisovaných statočných, resp. "pocit ze stojim" vzbudzujúcich vodičov, ktorý sa o získanie odpovede na Vyššie položenú otázku nesnažia.

*ďalšie možnosti sú uvedené vo verejne dostupnom zozname alternatívnych pocitov
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

20x som to precital a: to co sa da vyhrat vedia len ti co predbiehaju. A ty si to roztiahol na 5 riadkov?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V prípade Vášho pretrvávajúceho záujmu o detailnejšie informácie o možnej výhre, Vám ich na Vašu žiadosť poskytneme pri osobnom kontakte počas "All inclusive" pobytu, plne hradeného našou spoločnosťou, vo Vami zvolenej destinácii a Vami zvolenom časovom termíne, bez akýchkoľvek nárokov na odmenu zo strany našej spoločnosti, či iných súvisiacich záväzkov.
Osobné oboznámenie sa s výhrou je nepretržite možné priamo v sídle našej spoločnosti, po predložení vyčíslenia aritmetického rozdielu významu pojmov "čítanie" a "čítanie s pochopením".

The Mages Guild representative
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nie je nic ukryte, lebo ziadna "objektivna zodpovednost" neexistuje. Existuje spravny delikt drzitela vozidla.

Dalej, to, ci sa namerana rychlost riesi ako spravny delikt drzitela vozidla alebo priestupok vodica v blokovom alebo spravnom konani nemeni nic na tom cim a ako sa meria. Mozes na zaklade merania lidarom z ruky dostat postou spravny delikt ("objektivna zodpovednost"), mozes postou dostat predvolanie na podanie vysvetlenia v priestupkovom konani a aj opacne, na zaklade stacionaru ta moze v okoli odchytit a pokefovat kobra. Stacionarne radary su na D1 ZA-BA uz peknych par rokov, este pred tym, nez sa zaviedli spravne delikty za rychlost.

A usekove meranie sa u nas nepouziva, lebo to nemaju pravne osetrene. Usekovo meria napriklad Sitina a ze by to bola financna zatva, ale nevedia to certifikovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(pokr. - fakt je taky problem zobrazit povolenu dlzku komentara este pred odoslanim?)

Ked sme uz u toho, vacsie svinstvo je Polcam, to funguje tak, ze policajt udrziava rovnaku rychlost ako auto iduce pred nim - uplne od oka, nie je tam ziadny realny merac rozdielu rychlosti alebo vzdialenosti medzi vozdilami. A videozaznam s vlozenou rychlostou policajneho vozidla sa prehlasi za rychlost "odmeraneho" vozidla. Ako sa od oka dodrziava konstantna vzdialenost od vozidla iduceho pol kilometra pred vami, si domyslite, lahko sa da namerat viac aj sa to robi - dokazuju to zverejnene videa policie. "Merane" vozidlo sa v zabere Polcamu casto zvacsuje = vozidlo policie sa priblizuje a "meria" viac. Samozrejme nemylit s Ramerom/Multou, tie naozaj meraju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aka nahodicka ze opat vyhral SkyToll vsak?

My sme tii Ja&Ty, z macacej planeeety, a vsade kam prideme zhrabneme fsetko az po paty.. ostane len prazdno na spodku :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď aḱým Vás to baví. Len si pri tom dávajte pozor na Schrödingerovho ducha. Vraj ho tu niekde zahliadli bojovať s Paradoxom. Na neho ani 9 a 9 životov nemusí stačiť:-D
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

SkyTroll?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co ak predam suto a zle znamu si chdem ponechať na sauto ktore kupim ? Da sa nova elektronivka znamka preregistrovat na novu ŠPZ?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár