neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Porsche a Audi ukázali špičkové elektromobily

Značky: elektromobilynové technológie

DSL.sk, 15.9.2015


Dve nemecké automobilky Porsche a Audi zo skupiny Volkswagen predstavili na frankfurtskom autosalóne prototypy konceptov svojich prvých pripravovaných elektromobilov.

Porsche

Porsche predstavilo koncept Mission E v tradičnom dizajne Porsche.

Mission E je postavený na dvoch elektromotoroch, vpredu a vzadu, s celkovým výkonom viac ako 440 kW. Batéria technológie Li-Ion je zabudovaná v spodnej časti od prednej až po zadnú nápravu a má zaistiť dojazd viac ako 500 km.

Koncept využíva 800-Voltový systém a vďaka tomu sa batéria môže podľa Porsche nabiť na 80% kapacity za 15 minút.

Na 100 km/h má vozidlo zrýchliť za 3.5 sekundy a na 200 km/h za menej ako dvanásť sekúnd. Maximálna rýchlosť bude viac ako 250 km/h.


Porsche Mission E (video: Porsche)



Interiér je výrazne futuristický, má podporovať ovládanie menu sledovaním polohy očí, displej má vytvárať dojem 3D tachometra a použitý má byť aj holografický displej.


Interiér Porsche Mission E, kliknite pre zväčšenie (foto: Porsche)



Porsche má zrejme k dispozícii plne funkčný prototyp, keď pri predstavovaní vozidlo prišlo na javisko a spoločnosť avizuje aj dosiahnutý čas jedného okruhu na Nürburgringu, pod osem minút. Komerčný model by mal podľa spoločnosti prísť do piatich rokov.

Audi

Automobilka Audi zase predstavila vo Frankfurte skôr avizovaný elektrický SUV, pričom opäť ide zatiaľ o koncepčné vozidlo. Komerčné luxusné elektrické SUV má uviesť na začiatku roka 2018.

SUV nesie označenie Audi e-tron quattro a má až tri motory, jeden vpredu a dva vzadu. Celkový maximálny výkon dosahuje 370 kW a trvalý maximálny výkon 320 kW.


Audi e-tron quattro, kliknite pre zväčšenie (foto: Audi)



Batéria má kapacitu 95 kWh a má umožniť dojazd viac ako 500 km. Nabiť sa má za 50 minút.

Na 100 km/h vozidlo zrýchli za 4.6 sekúnd, elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť bude 210 km/h.

Bližšie detaily a ďalšie fotografie je možné nájsť v oznámeniach Porsche a Audi a na stránke Porsche venovanej špecificky Mission E.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

Super, vymenim za fabiu htp
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nie, ďakujem, radšej https
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

ftp je rychlejsie, moje baterie budu na 80% za 10minut
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A co kktp://
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

žeby kktpiča...či čo???
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

JBMNT
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Má príliš veľký dojazd a prirýchlo sa tankuje? :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skoda ze su to len koncepty / auta ktore sa budu vyarabat o dost neskor ak vobec.
Tiez by ma zaujimala cena oproti tesle.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsak to je nemecke nie? Utecenci sa budu za 5 rokov na takych bezne prevazat
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Az za 5?

Rasizmus!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keep Calm and Welcome Refugees :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak, tak, nemci to maju vzdy najlepsie :). Aj v tych Autobild testoch tam vzdy zanesu nejaky testovaci parameter tak, aby to nemecke auto vzdy vyhralo. Minule tam vyhral G Mercedes tesne pred nejakym LR Defom, lebo ma deklarovanu 100% stupavost s privesom :). Vsak teda kazdy taha bezne prives do 45 stupnoveho svahu :) a je to parameter co VYSOKO zvysuje uzitkovu hodnotu auta.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Presne tak isto funguju aj ceske testy. Cca pred rokom som cital test porovnavajuci hondu civic a octaviu. Sice bola honda vo vsetkom lepsia, tak vyhrala ochcanka, lebo mala vacsi kufor :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V3S Rulez da world!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v3s s vlekom nema 100% stupavost. viz http://dopice.sk/eJh
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pozor na tomto fore nikto netuší čo to V3S je :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vyvediem ta z omylu - znacna cast osadenstva nielenze tusi, ale presne vie, co V3S je.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tusim, zeby to mohol byt Vojensky 3napravovy Special, alebo
Vojensky 3tonovy Special?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

alebo V3S-ka
Odpovedať Hodnotiť:
 

a do hondy sa nezmestila 1,5litrova PET flasa do dveri vodica ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď netreba čučo, keď sa zmestí ploskačka. Btw.: Nové B-čkové mercedesy majú asi o 5cm vyšší "plafón", aby sa z nej dalo posediačky aj piť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hihi, to dovtedy Musk vyda model X a dalsi model za nim a bude ovela viac popredu
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Keby nebolo Muska tak takéto "prototypy" by tu boli ďaľších 20 rokov a nikto by sa v nich reálne nevozil. Musk už vyvýja a reálne predáva elektromoibily nejaký ten rok.
Vedeli ste napr. že hybridy boli v USA vyvinuté už v 80-rokoch? Vláda im to vtedy stopla, naftárska lobby je finančne moooc silná.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo ako to vyzera v pripade elektromobilov ked ides v january rano na parkovisko, je minus 15 a auto je komplet zmrznute... vtedy je problem chciet od baterie aspon energiu na nastartovanie spalovacieho motora, neviem si predstavit aky by mal elektromobil v takych podmienkach dojazd, ako by fungovalo rozmrazovanie okien a skiel, ako by sa ohrieval priestor s pasaziermi...?
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

poviem ti z praxe - baterka ani elektromotor nemajú najmenší problém. Jedná sa o úplne iné chémie a rozmery, nedá sa to porovnať so štartérom. Keď je brutálna zima, tak asi 5% baterky je dostupných až potom, ako sa zohreje, zvyšok okamžite

Dojazd je možno o 5-10% nižší, kvôli rozdielnej hustote vzduchu a tvrdosti pneumatík, no to je na každom aute takto. Kúsok robí vplyv aj studený motor, no je to omnoho menej, ako pri spaľovacom motore.

Keďže baterky a kabínu však treba udržiavať v správnej teplote a elektromotor nemá až toľko toho stratového tepla, musí to teplo vyrábať zvlášť. Výhoda je, že teplo dostaneš okamžite, netreba čakať na zohriatie motora, nevýhoda je, že vyhrievanie má obrovský vplyv na dojazd v prvých
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kilometroch, kým sa kabína a baterka vyhrieva. Keď už sú zohriaté, nie je to veľký problém udržiavať, no prvých 20km je veľmi náročných na energiu. Tesla to obchádza tým, že ráno, keď vstaneš a auto je ešte v zásuvke, si cez mobilnú aplikáciu predohreješ auto (aj baterku) zo siete, tým pádom sadáš do teplého a vplyv na dojazd to veľký nemá
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ked nemáš garáž tak máš dojazd 30km... ináč chcel by som vidieť tú zázračnú batériu ktorej sa nezmenšuje použiteľná kapacita pri nízkych teplotách....
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

zožeň si Teslu a pozri si baterku :-)

Ako som písal, znižuje sa, ale minimálne. Po zohriatí sa vráti späť. Zdroj:vlastná skúsenosť. Máš lepší zdroj?

čo sa týka garáže - každé auto niekde parkuje. Ku tomu, kde parkuje, treba vytiahnúť 380V a je po probléme. Nikde nie je podmienka, že parkovacie miesto musí byť zastrešené.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano, 380V pri panelakoch nie je probelm:)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ano lebo clovek byvajuciv panelaku si kupi auto zacinajuce na 70k.
Oh wait..vsak sa tak aj deje...panelokavi sasovia si pokuju auta na ktore realne nemaju len aby sa ukazali a parkuju halabala na chodnikoch a potom sa cuduju ze ich niekto poskriabe :D
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Problem s parkovanim ma riesit mesto/obec, takze je v poriadku poskriabat auto niekomu, kto neparkuje podla tvojich predstav? Preto sme krajina, kde je vsetko v srackach, lebo zavist je tu neskutocna. Vsak ked si kupi sused auto za 100k a nebude mat 5 rokov co zrat je to snad tvoj problem? Ci je to automaticky dovod na ospravedlnenie jeho poskodenia s dovetkom: ved na to ma .... ? Imbecilizmus.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ano, toto je dovod, preco chcem skaredu a obuchanu fabiu (ale s automatom :D )
pamatate si na to logitech mys, co bola akoze pokrcena?

Mx518
http://dopice.sk/eJv

takyto lak na aute by bol celkom fajn :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

takze jednoducho akceptujes vandalizmus a zavist namiesto toho aby bola zabezpecena ochrana majetku? Nebolo by konecne normalne zit tak, ze sa nemusis bat, ze ti niekto zo zavisti nieco poskodi, lebo trpi komplexom, ze on na to nema, alebo nadobuda ten socialisticky blud, ze ked si to ja nemozem dovolit, urcite na to ten druhy nakradol?

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

silne ho odsuzdujem, ale nemam energiu sa s tym bit

1. cestu su v KATASTROFALNOM stave, preto chcem 13" plechace ako americka policia
2. obuchane dvere nedokazem v nasom 'pravnom' state, aj keby mam kamerovy zaznam

preto zvolmi lacne auto, ako ochranu, lacnejsie ako zvysok populacie ma, aby ak ma obuchaju, nech maju vyssiu skodu sami.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lenze to znamena, ze radsej ustupis. Jasne, ze je to jednoduchsia cesta, ale malo by nam vsetkym zalezat na tom aby sme taketo spravanie vymietli z ludi a nie, ze ja sa musim prisposobit, lebo na mna pripada 10 idiotov. Ako povedal moj znamy, najlepsie auto do mesta je toyota landcruiser pripadne obdoba, ked dotycny ma chut nedavat pozor, tak zramovat sa s niecim takym bude jeho problem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jasné, že je to jednoduchá cesta, lebo to nie sú nesmrteľní spasitelia, ktorí budú večne mladí, aby mali čas na riešenie všetkých bôľov sveta.

Ak chceš niečo zmeniť, choď podať na glváčovských natistov trestné oznámenie pre vyplytvanie 120 000 000 € pri nákupe „helikoptérových spôsobilostí“ od jeho pánov z Fashingtonu.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Len či ju náhodou zbytočne nemíňaš na sťažovanie sa a odsudzovanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A načo sa vozia ľudia po 1 kuse vo veľkom aute? Načo sú v rodine 3 autá? Načo potrebuje každý každé auto parkovať rovno pri gauči? Spohodlneli nám zadky a pretekáme sa ešte viac v tom "kto na to má..." - ale to je bezpredmetné.
Neznamená to, že kto na to má, bude pri činžiaku zavadzať s 5-timi autami...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ale naco to ty riesis na co clovek svoje prachy/majetok vyuziva? Ma tam niekto 5 aut? No nech ma, maju obcania z tych gaucov zdvihnut tie lenive rite a riesit to s vedenim obce/mesta. Inak tam moze parkovat aj s desiatimi. Ten dotycny mozno nepotrebuje ukazovat, ze na to mam, ale taky ako ty to tak zrejme vnima - toto je ta zavist, ze jednoducho ta to serie. Ze to obalujes do nejakej "moralnej" roviny, ze zabera miesto si to osrpavedlnujes len sam pred sebou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jemu zavadzia pred vchodom 5 áut a ja si nemám kde dať svoje jedno? No tak potom mi to už nie je jedno, nemyslíš???
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Som z dediny a auto mám na dvore ale myslím si že toto je čisto o susedských vzťahoch. Chápem že jedno môže mať osobné, druhé dodávku, tretie do hôr, ale ak má 5 áut, očakávam že mi jedno miesto nechá voľné a to jedno zo svojich zaparkuje niekde inde. Určite sa bez toho jedného zaobíde.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jedno vlastne, druhe manzelka, tretie dieta, stvrte "firemne" v zmysle pracovne. To je len priklad. Pokial sam nikto nechce zaplatit rezervovane miesto, nemoze sa stazovat na to, ze niekto tych aut ma viac. Co mna ale rozculuje, tak pri vystavbe novych bytoviek by mala byt podmienka 1,5 parkovacieho miesta na byt ak sa stavia v husto osidlenej oblasti. A to miesto priradene fixne k bytu . A nie, ze sa postavi bytova jednotka s 48 bytmi a k tomu je 20 parkovacich miest.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zabudol som dodat, ze parkovisko riesit ako podzemne parkovanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jemu asi nezavadzajú, zato niekto má evidentne aj jedno už naviac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, prekáža mi, keď nejaký sociopat využíva svoje peniaze na to, aby zaberal verejný priestor.

Áno, samozrejme, mohli by zdvihnúť tie svoje „lenivé zadky“ a ísť riešiť to úradnou cestou, ale jednoduchšie je doškriabať mu to, nemyslíš?!

Veď ten kapitalistický malomeštiak, čo zabral verejný priestor je tu útočníkom!

Alebo keď ťa niekto bude chcieť olúpiť, tiež mu nastavíš pravé líce, potom ľavé líce, aby si mu náhodou neublížil, dáš si urobiť 4-týždňovú práceneschopnosť, potom s tým pôjdeš na lekárske vyšetrenie, dáš si urobiť vyšetrenie, potom pôjdeš za advokátom a opýtaš sa ho, či by to mohlo byť na trestné stíhanie a potom pôjdeš na prokuratúru (políciu)...
... alebo mu jednoducho tam na mieste vrazíš a pôjdeš ďalej?!

Čo si ty vôbec takto urobil pre verejnosť... vlastne čo si vôbec urobil, okrem samoľúbeho poučovania ostatných o ich údajnej závisti a o tom, čo ich serie?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som skor narazal na to ze ked si niekto zadovazi x6 alebo land rover a parkuje ho pravidelne na sidlisku medzi XY autami a poskriabeho napr. teta co soferuje raz za uhorsky rok a nevie poriadne parkovat.

Tu nejde o zavist ale cisto o malomestiactvo danych ludi. To je ako keby som si kupil lietadlo a parkoval ho na streche panelaku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preto vela ludi s takymito autami parkuje cez 2 ciary napriklad aj v roznych parkoviskach OC - jednak sa nezmestia kedze projektuju to snad na smarty a po druhe, ludia sa nevedia ani medzi tie 2 posrate ciary zvycajne trafit. A nasledne sa objavi potom fotka na parkujemakodebil, ktora je plna zakomplexovanych chudakov co to tam postuju.
Mam suseda co ma H2 - ked stoji rovno, tak stoji presne na ciarach z oboch stran. Dalsi sused ma 6 aut. Budem nadavat na parkovacie miesta? vsade je to problem a nikto to nema chut riesit. Ale nebudem sa rozculovat nad tym pokial je moznost zaparkovat tak, aby bolo co najviac miesta. Posledne sa dedo rozculoval, ze uz tyzden stojim na tom istom mieste. Vravim, ak ma s tym problem nech si kupi parkovacie miesto alebo nech ide do riti a nevybliakuje mi tma sprostosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemáš šancu to vyriešiť, ak budú takí chuji s 5-6 autami!!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Viac stretavam chujov s jednym autom ako tych, co ich maju viac. Dokonca paradoxne stretavam viac chujov na starych vrazdach ako na novych >50k autach.
Iny priklad - typek sa postavi so svojim hrdzavym berlingom cez kriz ako vyslovene chuj. Nasledne sa ukazkovo vedla neho postavi mercedes ML - krasne medzi ciary. To, ze ten chuj je postaveny krizom mu automaticky zablokuje soferove dvere. Pride majitel a rozdrapuje sa ako ho ten zablokoval a ci si mysli, ze moze vsetko ked ma take auto. Tak mu vravim, ze keby sa prave on nepostavil ako chuj, tak by tento problem nemal a nech hlada chybu v prvom rade v sebe a nie v tom "zazobancovi" co trafil miesto naozaj pekne.
Takze vravim, viac je problem u tych zavistlivych.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja to zažívam presne naopak. Arogantní sú zväčša iba tí majetnejší...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Áno, vieme. Hanlivé prívlastky dávaš entitám s vlastnosťami, ktoré nemáš. Nazýva sa to aj závisť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Hej? Takže pako s 5-imi autami a arogantným správaním, kvôli ktorému si x ľudí nemá kde dávať je v pohode, a ostatní sú závistliví, hej?
Si dobrý buzerant!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pre pochopenie mojej reakcie na Vami požadované hodnotenie Vášho vyjadrenia je potrebná úroveň vzdelania zodpovedajúca minimálne hornému limitu možností dosiahnuteľných na pozícii BI TL(napr. NLP, PM vyšší ako PRINCE2, a pod.). Popisovaná úroveň vedomostí Vám zároveň garantovane umožní samostatné a objektívne hodnotenie Vami prezentovaného spôsobu implementácie odovzdávania hodnotiacich kompetencií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gnozeológiu máš už naštudovanú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gnozeológiu je možné len študovať. Jej naštudovanie vylučuje študujúceho z evolúcie a na Tvoju otázku nemôže žiadna žijúca bytosť pravdivo odpovedať "Áno".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problém s parkovaným rozhodne nemá riešiť ani mesto ani obec, ale majitel automobilu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano a preto to tu tak vyzera.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pozri: elektrárňam ide o slušné zisky, čiže keď si kúpiš elektromobil, určite ti s tým radi pomôžu (minimálne VSE určite).
Ak je možné dostať do každej domácnosti elektrinu bez problémov, prečo by mal byť problém ju dostať ku parkovacím miestam, čo je ešte jednoduchšie a menej nákladné?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Problém je všetko. Prebudovať vedenie, dať silnejšie prípojky, trafostanice a podobne. Už aj elektromery a také drobnosti bude treba povymieňať.
S tým majú do činenia rozvodné podniky - ohľadne distribúcie el. energie, a tie čo tie prípojné miesta spravujú.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A to si predstav, ze oni nemaju z energii zidane zisky. Oni davaju energie za free, preco by mali menit trafostanice? To ako ked sa postavi bytovka tak nikto nema energie, ptz je slaba trafostanica.
Ako naozaj sa zamyslas nad tym co pises?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pretože trafostanice nie sú stavané na také výkony? Hoc povedzme len krátkodobé?
Ak ten autiak má nabiť 85kWh batériu za hodinku a menej, vieš čo tam musí dodať??? No najmenej tých 85kWh a to je na jednu zásuvku sakra dosť. 4-5 takýchto nabíjacích miest na pumpe alebo kde, a nemáš šancu tú zvýšenú spotrebu doterajšími kapacitami pokryť. Možno len niekde, kde je nová, dostatočne dimenzovaná trafostanica, prípojka...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teda výkon minimálne 85kW...
To je pri 3x400V~ cca 71A a naše 63A zásuvky nemožno použiť.
Iste sú aj silnejšie, len ich bežne nepoužívam...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak isto keď sa stavajú nové bytovky tak sa stavajú nové trafostanice. Prečo by to nemohlo byť rovnalo aj pri elektromobiloch? Ak trafo nestíha, vymenia ho.
Okrem toho pri nočnom nabíjaní ti pohodlne stačí 11kW. Načo ti nabíjanie za hodinu, keď aj tak spíš 7-8 hodín? Normálna 380V 16A zásuvka doma postačuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem cim jazdis, ale ja som nikdy problem so startovanim nemal, a to sa v aute 7 rokov nemenila baterka. Aj pri -20 chytilo na prvy krat
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Keď máš tak drahé auto, tak máš i garáž a netrapošíš na nejakom parkovisku medzi sockami....
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Sused kedysi pred panelakom, ked bolo chladnejsie ako -20 rozkladal pod trabantom ohen :). V3S sa tiez bezne davaju "citat" do sacieho potrubia zapalene noviny ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si mi pripomenul ZVS v Nitre, V3S a ťažké ZILy, štartovanie z štartovacími vozíkmi, oheň pod motorom, éterové bombičky na štartovanie, zohrievanie palivového potrubia letlampou, - 18C, baranice od oleja, rukavice od oleja, ráno závody z časom, jáj krásne časy to neboli ale spomienky ostanú...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stačilo mať dobre nabité zdravé baterky a v slušnom stave všetky spoje až k štartéru. starému Dieselovému motoru totiž ani tak netreba teplo, ako potrebnú rýchlosť pretočenia motora aby to "chytlo"...
Bývalo aj viacej pod nulou a nikdy som štartovacie ampule do 30kW elektrocentrál nepotreboval...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa ani nie. Ak by som si mal kúpiť auto za cca 100K € tak na moje vozenie by úplne stačila tá dvojmotorová tesla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To porshe super.
Ta audi, hnus.
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

Hlbokokrutoprisne vycerpavajuca analyza...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Nestudoval som politologiu, marketing a ani socialnu pracu:(.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

však preto si napísal takú kktinu
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ale zase musis uznat ze ako jeden z mala som sa vyjadril k teme clanku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

SUVčko, čo si čakal? jedine hnus
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Keď pozerám na tie parametre tak mám pocit že je to tesla v inom kabáte. No čo, Elon im ukázal ako na to, a teraz machria.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

LOL, ale keď si to porovnám s tým "fúrikom", čo vyvíja google... :D
(jasné, oni robia samojazdiace, ale prečo musí vyzerať ako ten rozprávkový vláčik? http://dopice.sk/eJ5)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

to auto od googlu si kupi iba najvacsi sikanovany nerd s krivymi zubami a jebakovym ksichtom co zbiera vlaciky
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Samojazdiace auto od gogla vyzera preto tak ako vyzera, lebo zatial guglu nejde o auto, ale iba o samojazdiacu technologiu a na tieto potreby im to auticko plne postacuje, ked spravi niekde nejaku nehodu, pozriete sa z okna a vidite, ako sa na vas usmieva rozpravkovy vlacik, no nie je to pekne ? Ked guglo doladi svoju samojazdiacu technologiu, tak pridu urcite s dizajnom automobilu, ze vsetci padneme na zadok a budeme z toho strasne uveliceni a spokojni a nikto si uz nebude nikdy chciet nic ine kupit iba samojazdiecce auto od gugla.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

skor to ujo Larry Page podaruje svojmu kamosovi Elonovi Muskovi a tesly budu samojazdiace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Imho klasicke auta uz pomalicky dozivaju. Elektromobily budu platforma, ekosystem a ktory vyrobca si ich najviac podychyti vyhra (Tesla,v buducnosti Apple ?).

Vela ludi uz nema zaujem soferovat ale dostat sa co najkomfortnejsie a bez najmensej namahy z bodu A do bodu B. Velku rolu zohra software,ekosystem aplikacii ako taky, platforma.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Myslim ze era klasickych aut bude este dost dlho. Elektromobily maju stale drahe baterie, tie maju obmedzenu zivotnost, cim sa stiera vyhoda nizsich nakladov na kilometer. A zatial nikto nenapisal, ako je to s ekologiou ich (baterii) vyroby a udrzatelnostou ich ceny pri masovej produkcii (hlavne s ohladom na pouzitie litia)
Ale s druhou castou plne suhlasim, ked si chcem zajazdit s adrenalinom, idem na motokary, inak sa chcem len dostat z A do B. Ale na to mi staci hociake auto...
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Lenze problem bo ropa je nerast ktory skonci a baterie su plne reciklovatelne... Keby sa dalo do ich vyvoja zlomok toho co sa dava do vyvoja spalovacich motorov uz davno by bola technologia baterii niekde inde. Automobilky umelo predlzuju proces ktory je nezvratny, a to je nastup elektromobility..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

K prvej vete - dvakrat nie.
K druhej vete - ved daj, brani ti nieco?
K tretej vete - a cisla nedelnej sportky nemas?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

K prvej otázke - zlomok sa tam určite už dáva. Bankové systémy, najmä Excel, nereálne čísla ani nevedia spracovať.
K druhej otázke -Stále 1 až 49, od roku 1957 sa nemenili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies kolko penazi sa dava do vyvoja baterii uz dlhe roky?
Si myslis ze baterie sa zacali vyvyjat az ked vznikla tesla?
Vsak baterie sa uz velmi davno pouzivali aj na pohon ponoriek.
A odvtedy sa vyvynuli dost, ale energeticka hustota baterii je zalostna v porovnani s fosilnym palivom rovnakej hmotnosti.
Narocnost na tazbu a vyrobu baterii mas vyjadrenu v cene samotnych bateriek. To nie je iPhone kde je prirazka 300%.
Ovela lacnejsie to s bateriami zatial nejde. A uz par desiatok rokov pocuvame o bateriach s desatnasobnou kapacitou, ultra rychlym nabijanim, ale realita je ze stale nabijame mobil dve hodiny.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ked skonci litiova baterka v mobile, zosrotujeme nejako zopar gramov litia. Ale ked skonci bateria napriklad v Tesle, je potrebne zosrotovat zopar sto kil litia. Ak by takychto aut chodilo po Slovensku par sto tisic, likivdacia baterii z nich by bol vazny ekologicky problem. Druha vec je, kolko bude stat litium ak by si kazdy chcel kupit elektromobil.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To je pravda, ale ten odpad mám pekne na kôpke, na rozdiel od odpadu zo spaľovacieho motora, ktorý rozfukuješ do vzduchu, ktorý všetci dýchame.
Ale ja predpokladám, že ak ešte dnes nie je, tak sa v budúcnosti nájde spôsob recyklácie batérií.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Obmedzena zivotnost je podla mna skor predsudok ako realny problem. Alebo je tam take mnozstvo inych prioritnejsich tazkosti (cena, hmotnost, infrastruktura..), ze sa k nejakej zivotnosti ani nedostaneme :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To uvazujes pri klasickom style ze ty vlastnis auto :-).

Pokial auta budu vlastnit 3rd party a bude jednoduche sa k nim dostat (autonomne jazdenie / aplikacie) cez aplikacie tak vlastnit auto bude zbytocnostou.

Ono uz napr. v takej viedni vidis car2go aky ma uspech a to je primitivna koncepcia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

NEZMYSEL.
taky car2go ta dostane do peknych problemov, ked ten pred tebou to poskodi, a nechytia ho, zaplatis to ty..
kolektivna vina je pruser.

respektive, da sa o tom hodne negativneho najst na internete. to predsrazuje auto, dlhodobo, o extremne vela.

a pokial viem, ludia co maju auta, ho pouzivaju dlhodobo. takych 20 tisic km rocne na pozicanom, nedava zmysel.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

...a nezabúdajme na ekológiu tepelných a jadrových elektrární (tepelných počas prevádzky a jadrových pri ich likvidácii po dosiahnutí plánovanej životnosti).

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

povedal by som, že ide hlavne o neschopnosť používať Google

1. Tesla je neďaleko hranice $200 za kWh, čo znamená návratnosť pri asi 200 000km. Nie je to nič extra, ale nie je to stratové. Po spustení Gigafactory to bude ešte lepšie

2. životnosť batérie je blud. Pri teste pri 37 stupňoch C (vysoká teplota škodí baterke) pri 6-8 cykloch za deň (čo v prípade Tesly by to bolo asi 3000km denne) po 8 rokoch má 60% pôvodnej kapacity. 8 miliónov kilometrov a 60% kapacity. Aká krátka životnosť? Aj keby reálne vydržala len desatinu, tak je to dosť. Zdroj: http://dopice.sk/eJl
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

3. čo sa týka ekológie výroby, závisí od výrobcu. Keď ti vznikne toxický odpad, buď môžeš investovať, ho neutralizovať a ekologicky ho odstrániť, alebo ho môžeš v pôvodnom stave do rieky.

4. čo sa týka recyklácie, Tesla bude recyklovať viac ako 95% baterky. Navyše aj baterka s 60% pôvodnej kapacity sa dá naďalej používať na stacionárne použitie, čiže recyklovať sa bude o desiatky, ak nie stovky rokov.

5. Lítia je na svete viac než dosť. Dokonca sú ich aj plné moria a nie je až tak drahé ho získavať z mora.

6. čo sa týka adrenalínu, elektro autá sú tie najrýchlejšie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo tu hovorite o tom, že stále len slubuju, baterie s 10x vacsiuo vydržou a stale nič, ano, lebo su ropne spoločnosti, ktore keby sa vyvunuli baterie by startili zisky, tak zubami nechtami bojuju proti vyvoju baterii. Tak isto ako farmaceuticke spoločnosti bojuju proti liekom na zname choroby, lebo inak by sa im nepredavala veľmmi drahá chemoterapia a podobné svinstvá.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takto môžu držať Rusov a Arabov za gule :) zvysia sa ceny ropy a zrazu boom elektromobilov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chytajú býka za chvost...
TESLA má náskok desaťročie.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

A v čom? :D V tom otrasnom interiéri? Či "SUV" ktorý vyzerá ako Peugeot 5008"? Či tými retardovanými dverami? :D
Nikto iný ako tvoja Tesla na ktorej si leštíš bambus nevie vyrobiť elektromobil?
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

neviem, ukáž mi jeden elektromobil, 5 miestny sedan s obrovským kufrom, 400km dojazdom, už postavenou sieťou nabíjacích staníc ktoré nabijú 250km dojazdu za pol hodiny a zrýchlením okolo 3 sekúnd a cenou porovnateľnou s autom v rovnakej kategórii.

ako sám vidíš, automobilky sa nechytajú, napr. vyššie spomínané Porsche síce vie teoreticky nabíjať rýchlejšie, no žiadne nabíjačky nie sú zatiaľ v pláne. Cenu tiež predpokladám podstatne vyššiu ako spaľovacia verzia, ak sa to vôbec dostane na trh
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ten nad tebou vie ze to bude lepsie lebo je to z nemecka a oni auta robit vedia!!!
spinavi amici fuj fuj fuj
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten kto nevie tak Tesla umoznil ostatnym vyuzivat a zdokonalovat jeho patenty tym ze z nich urobil open source cim sa pre mna stal absolutnym favoritom, krasnym pripadom ako by to mohlo vyzerat keby sa vyvoj mohol posunut dalej a nie drzat v sufliku zamknuty pre ludsku chamtivost. Len tak dalej Elon drzim palce Nikola by si to tiez urcite prial keby tu bol medzi nami.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ale jaksik nevidim bitku o tie patenty.
Asi budu na urovni obdlznikoveho tvaru iphonu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To chce čas. A hoci ty to nevidíš, konštruktéri v iných spoločnostiach ako Elonova Tesla, nemajú zviazané ruky čo je veľké PLUS pre nás všetkých.
Aj patenty Nikolu Teslu sa nezačali využívať hneď. A dnes budme radi že ich nezamkol do šuplíka. Inak by sa platili poplatky z každej rozvodnej siete, z každého striedavého el. pohonu, atď.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Porche Mission E... Mission E... E... Mission... Emission... yup, sounds clean... :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pán autor, naučte sa po slovensky, používate slovíčko keď dosť nezmyselne. ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Koncept využíva 800-Voltový systém a vďaka tomu sa batéria môže podľa Porsche nabiť na 80% kapacity za 15 minút. "

vacsiu blbost ako napisat ze vdaka zvolenemu napatiu sa system dokaze nabit za definovany pocet minut je ako povedat, ze vdaka tomu, ze 500eur v penazenke mam v 10 eurovych bankovkach nakupim rychlejsie!!!

Odporucam si nastudovat troska, od coho zavisi fakt, ako rychlo sa dany bateriovy blok da nabit. Kedze asi sa to za taky cas neda nabit z 230V zasuvky :D, a bude to vyzadovat (nestandardny) nespecifikovany nabijaci protokol, kabel, konektor a nabijaciu stanicu. A bez tychto udajov je ta informacia absolutne irelevantna a skreslujuca.

Well done redakcia, toto pls opravte alebo preformulujte vetu...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Teraz sa zober a choď na novší topic
http://www.dsl.sk/article.php?article=17473
POČÚVAM!
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto je viac-menej prepis tlačovej správy s nejakým dodatočným info, čiže redakciu by som z ničoho neobviňoval :) avšak je pravda, že by som neočakával, že niekedy bude nejaká sieť nabíjacích staníc pre toto auto. Možno kvôli tomu sa ani nikdy nedostane z fázy konceptu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sakra, už mi niekto konečne vysvetlite, čo je na elektromobiloch ekologické. Je to z recyklovaného papiera? Pri výrobe jeho karosérie a interiéru sa používajú iné materiály a technologické postupy, ako pri iných autách? Alebo sa snáď energia na nabitie batérií neberie z elektrární, ale z éteru?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ekologické= Sú súčasťou priebehu trvalej výmeny hmoty a energie. Tak, ako všetko ostatné.
Podľa formálnej logiky je špecifický význam slova "ekologické" presne "".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš pravdu Mišóó. Ale ich neserie výroba el. energie. Elektráreň nestojí 2 metre od ich baráku a čo je ďaleko, to ich nepáli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no napríklad to, že máš väčšiu efektivitu, ako spaľovacie motory a napríklad na Slovensku je 75% elektriny vyrábanej zo zdrojov, ktoré neprodukujú CO2 emisie. Keby si si to celé prerátal, tak Tesla na Slovensku vytvára osminu emisií oproti porovnateľnému Mercedesu S
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možete, prosím, zverejniť voliteľné prvky individuálnej/nadštandardnej výbavy porovnávaného modelu Tesly? Rád by som to porovnal so spomínaným Mercedesom. Ďakujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nehovorím, že v luxuse je Tesla popred alebo na rovnako s Mercedesom. Oba sú však v segmente veľkých luxusných sedanov, pričom Mercedes vyhráva v luxuse a top rýchlosti, Tesla v zrýchlení, over-the-air aktualizáciach, luxusnejších jazdných vlastnostiach v zmysle, že motor nevibruje, zrýchlenie je plynulé, neprerušované prevodovkou, atď.

čo sa týka cenového porovnania:
Mercedes S 350 d v základnej výbave + nezávislé kúrenie + ovládanie garážových dverí + zacloniteľné späťáky + vyhrievané sedadlá v predu + kožené sedadlá + panoramatická strecha + cúvacia kamera je 76000€ bez DPH
Tesla Model S 70 + panoramatická strecha + kožené (next gen) sedadlá + autopilot + prémiový interiér a osvetlenie je 72 950€ bez DPH.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V zmysle, že motor nevibruje, zrýchlenie je plynulé, neprerušované prevodovkou, atď. , vyhrávajú v rebríčku lietadlá a vlaky. Tesla sa teda, podľa Vás, snaží konkurovať hromadnej doprave a porovnávať ju s prostriedkami osobnej dopravy je úplne zavádzajúce.
Kým sa sústreďuje na odstraňovanie priameho kontaktu vodiča/pasažierov s okolím, je vlastne požičovňou, resp. taxislužbou bez vodičov, vyžadujúcou ako zálohu plnú cenu vozidla vopred a ponúkajúcou sústavné znižovanie pôžitku z jazdy pomocou over-the-air aktualizácií. Z perspektívy individuálneho zákazníka Mercedesu, niečo ako ďiaľkovo ovládaný sextoy s dodatočnou garanciou ochrany proti otehotneniu. Na druhej strane, za EURá sa vzťah so živým partnerom vytvoriť skutočne nedá.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

čo má auto spoločné s lietadlami a vlakmi? Môžem výjsť z domu, hneď na parkovisku sadnúť na vlak a vystúpiť pri robote? Môžem si pri tom zašoférovať??? Si vybral 2 vlastnosti a na základe toho sú zhodné? To je ako keby som povedal, že mne netreba Mercedes, mne stačí telefón, lebo aj tam mám tlačítka a display. To, že to slúži ma úplne iný účel je irelevantné, nie?

A ako sa snaží odstrániť priamý kontakt? Autopilota nemusíš využívať. Ak chceš šoférovať, šoféruj, ak nie tak nie. Nevadí ti v Mercedese adaptívny tempomat? Berie ti to nejakú časť slobody?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na to si môžeš odpovedať len Ty sám. Veď mne bolo hneď divné, že porovnávaš vlastnosti" motor nevibruje, zrýchlenie je plynulé, neprerušované prevodovkou, atď.".
Adaptívny tempomat v Mercedese mi vadil. Aj som dal priamo v SK centrále jasne najavo, že kým bude brzdiť, keď to nechcem, bude vypnutý. Pri hodnotení obmedzovača som už bol menej diplomatický. A keď ho zdôvodňovali dohodou s BMW, išiel som byť ešte menej diplomatický aj tam. Pre mňa šoférovanie jednoducho znamená možnosť úplnej individualizácie podporných systémov, vrátane ich vypnutia. To je založené na mojom chápaní evolučného procesu a zmyslu sprostredkovateľov, kontrolórov a iných "nezávislých"(až na Princíp superpozície) pozorovateľov v jeho rámci pri akýchkoľvek vzťahoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je síce pravda, ALE? čo tak sa pozrieť na klasické automobily kde máš ešte plus znečistenie prostredia (všetky náplne ako oleje+filtre, brzd. kvap., chladiaca kvap., výfukové plyny a kopec ďalších vecí), takže elektromobil je oveľa ekologickejší
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z tohoto pohľadu prevádzky možno áno. A možno je na tom aj trochu lepšie z pohľadu výroby. Ale nie celkom z pohľadu výroby a likvidácie tej jeho, vcelku veľkej batérie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

likvidácia sa robí recykláciou, skoro celá sa bude recyklovať v Tesla Gigafactory. Nie je na tom dokopy nič neekologické
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sa choď pozrieť čo obnáša tá tvoja recyklácia!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár