neprihlásený Piatok, 17. mája 2024, dnes má meniny Gizela
Najrýchlejšie solárne auto majú Holanďania, porazili Japoncov

Značky: fotovoltaikaelektromobilydoprava

DSL.sk, 22.10.2015


Dnes sa v austrálskom Adelaide rozhodlo o víťazovi tradičných pretekov solárnych elektromobilov World Solar Challenge, ktoré sa konajú každé dva roky a svoju históriu odštartovali už v roku 1987.

Vo World Solar Challenge sa súťaží vo viacerých triedach vozidiel, hlavnou a najpopulárnejšou zameranou na vývoj čo najefektívnejšieho pohonu a dojazdu je trieda Challenger.

Víťazom tejto triedy sa stal holandský tím Nuon Solar Team z Technickej univerzity v Delfte s autom Nuna8 a obhájil tak prvenstvo spred dvoch rokov. Na prejdenie 3021 km potreboval 37 hodín 56 minút a 12 sekúnd čistého času a dosiahol tak priemernú rýchlosť 79.6 km/h.

Na druhom mieste skončil s odstupom 8 minút a 20 sekúnd ďalší holandský tím Solar Team Twente, ktorý viedol v prvej časti pretekov, a na treťom s odstupom už takmer 54 minút japonský tím z Tokai univerzity v Tokiu.

Vozidlá v triede Challenger sú jednomiestne, majú štyri kolesá, maximálnu dĺžku 4.5 metrov, šírku 1.8 metra a plochu solárnych panelov maximálne 6 m2. Batérie sú limitované hmotnosťou podľa použitej technológie, pričom limit zodpovedá u každej technológie kapacite cca 5 kWh.


Test Nuna8 pred štartom pretekov (video: Nuon Solar Team)



Vozidlá vyrážajú zo štartu viacdňových pretekov s plnou nabitou batériou, následne ju môžu dobíjať ale len zo slnečného žiarenia. Jazdiť je možné od 8:00 do 17:00. Dobíjať batérie je možné aj mimo tohto času, vtedy tímy dobíjajú batérie aj naklonením solárnych článkov pre čo najefektívnejšie nabíjanie.


Predbehnutie konkurenčného tímu Solar Team Twente, ktorým sa Nuna8 dostalo do vedenia (video: Nuon Solar Team)



Nuna8 má 391 solárnych článkov z monokryštalického kremíka s účinnosťou 24%, motor Mitsuba s efektívnosťou 96% a regeneratívne dobíjanie batérií pri brzdení. Telo má najmä z uhlíkových vlákien a jeho hmotnosť je 160 kg.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku sa DSL zrýchli zrejme až na 500 Mbps / 100 Mbps
Sci-fi seriál 3 Body Problem bol predĺžený
Hokej pomohol vytvoriť ďalší rýchlostný rekord slovenského Internetu
Raspberry Pi ide na burzu
Nové .sk domény budú opäť dočasne lacnejšie


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ako jazdí solárne auto v noci alebo keď je zamračené?
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Jazdiť je možné od 8:00 do 17:00. Dobíjať batérie je možné aj mimo tohto času, vtedy tímy dobíjajú batérie aj naklonením solárnych článkov pre čo najefektívnejšie nabíjanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nespôsobia batérie, že auto bude príliž ťažké a drahé?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Príliš veľké batérie áno, príliš malé zase nefungujú dostatočne pri zamračenom počasí...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

batérie nie sú závislé na počasí, ale solárne články
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte keby si tak rozmýšľal čo tým myslel pán učiteľ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na vietor a ked nefuka tak na pália cvičky...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zrejme nejakým trikom dosiahli nezávislosť jazdných vlastností od intenzity vonkajšieho osvetlenia. Podobnú technológiu používajú aj klasické autá.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

benzinom ? :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Zamontovali perpetuum mobile. Benzin tam bol len preto, aby ten mocny stroj mali ako zastavit.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Plus za slovo "mocny" :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je toto vobec k niecomu dobre? useless as fuck...
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

sutaz ako kazda ina. niekto ma rad hokej, niekto preteky solarnych automobilov. uspechy v hokeji prinesu chvilkovy dobry pocit hrdosti, uspechy pretekov solarnych automobilov zas mierny pokrok v novych technologiach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Koľko unesie také auto? Odvezie len 1 človeka ako motorka, alebo možno doviesť nákup zo supermarketu alebo drobný materiál na stavbu, napríklad cement?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne, ani miešačku za tým nepotiahneš
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Bodaj si ťahal miešačku za bicyklom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, ale vyskúšam ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Takéto autá jazdia už dávno a síce nevozia cement ale pekne brúsia povrchy:

http://dopice.sk/bruska
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

famozne, toto kupujem, na tie slovenske kolaje po MHD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akú životnosť majú solárne panely?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Absolútnu, pri použití solárnych panelov s doživotnou zárukou.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

po 30 rokoch by mali mať ešte 70% účinnosť
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslis si ze zivotnost bude taka kedy pride ucinnejsia verzia ?? o 30 rokov moznoze pridu ucinnejsie s 80-90% ucinnostou a tieto pojdu automaticky do kosa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

naco je toto dobre?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Aby si sa mohol pytat, naco je toto dobre.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

a vsetky solarne auta zucastnene pretekov, boli postavene bez jedineho klinca!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A konkrétne sa jedná o klinec, ktorým boli postavené všetky ostatné!
Odpovedať Hodnotiť:
 

dokonca ani na hlavný rám nepoužili žiadne drevo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vítáme Vás na Thomas Credit firma, jsem mezinárodní obchodní muž a věřitelem To nabídla Úvěry tak různé jednotlivce a firmy v Evropě, Asii, Africe a jiných částech světa. Dáváme se na náš úvěr na úrokovou sazbou ve výši 2% na annulata po dobu minimálně 100,00 maximálně 100,000,000.00 rublů, dolary, libry, euro, atd. Maximální doba výpůjčky je 30 let můžeme nabídnout za pevné úrokové sazby. půjčky Dostupné
* Osobní půjčky (Secure a Nezajištěné)
* Obchodní úvěry (Secure a Nezajištěné)
* Kombinace úvěru (Secure a Nezajištěné)
* Konsolidace půjček (Secure a Nezajištěné)
* Hypoteční úvěry (Secure a Nezajištěné)
Zájemci, prosím, kontaktujte nás ještě dnes neměli on-line na vaše rychlé a snadné půjčky vklady bez zajištění. E-mail: thomascreditfirm@gmail.com
S pozdravem,
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár