neprihlásený Utorok, 21. mája 2024, dnes má meniny Zina
Elektrické Porsche ide do výroby

Značky: elektromobily

DSL.sk, 7.12.2015


Automobilka Porsche patriaca do koncernu Volkswagen, ktorá v septembri pod označením Mission E prezentovala prototyp svojho prvého elektromobilu, tento model reálne uvedie na trh.

Automobilka totiž na konci týždňa oznámila schválenie projektu dozornou radou. Na trh by sa mal dostať podľa oznámenia ale až na konci aktuálnej desaťročnice.

Mission E je postavený na dvoch elektromotoroch, vpredu a vzadu, s celkovým výkonom viac ako 440 kW. Batéria technológie Li-Ion je zabudovaná v spodnej časti od prednej až po zadnú nápravu a má zaistiť dojazd viac ako 500 km.

Vozidlo využíva 800-Voltový systém a vďaka tomu sa batéria môže podľa Porsche nabiť na 80% kapacity za 15 minút. Podľa aktuálneho oznámenia zvažuje aj voliteľnú podporu bezdrôtového nabíjania, z cievok pod podlahou v garáži.

Na 100 km/h má vozidlo zrýchliť za 3.5 sekundy a na 200 km/h za menej ako dvanásť sekúnd. Maximálna rýchlosť bude viac ako 250 km/h.


Porsche Mission E (video: Porsche)



Interiér je výrazne futuristický, má podporovať ovládanie menu sledovaním polohy očí, displej má vytvárať dojem 3D tachometra a použitý má byť aj holografický displej.


Interiér Porsche Mission E, kliknite pre zväčšenie (foto: Porsche)



Porsche má zrejme v súčasnosti k dispozícii už plne funkčný prototyp, keď pri predstavovaní v septembri vozidlo prišlo na javisko a spoločnosť avizovala aj dosiahnutý čas jedného okruhu na Nürburgringu, pod osem minút.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Windows 11 pridal podporu vytvárania 7-Zip a ďalších formátov archívov
ARM razantne vstupuje do PC iných ako Apple
Android 15 predĺži výdrž smartfónov na batériu
Nové .sk domény sú oddnes dočasne lacnejšie
NASA oznámila ďalšie posunutie prvého letu vesmírneho Boeingu
Starlink zdvojnásobuje cenu globálneho programu pripojenia
Apple pripravuje výrazne tenší iPhone, má prísť budúci rok
Android smartfóny na základe pohybu rozpoznajú, že sú kradnuté, a zamknú sa
Slovenská sporiteľňa bude mať opäť viachodinovú odstávku služieb
Nové ARM notebooky budú mať dobrú oficiálnu podporu Linuxu


Diskusia:
                               
 

OK, na take dochadzanie do roboty by som bral.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

a na vikendy?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

no len aby to nemalo 40x prekročené emisie :D
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

v elektromobile jedine ak sa sofer predtym dobre nazere fazule
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

na vikend mam Fabiu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takže ty bys koupil dražší a horší Porshe místo mnohem pokročilejší, levnější, rychlejší Tesly? Tohle nekoupí nikdo s mozkem, když to bude ve všech parametrech horší než Tesla Modely
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

prosim ta, ty si co zozral?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pívo z lysinama vole píčo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty budes asi vychodniar pracujuci v BA, ked potrebujes dojazd 500 km na dochadzanie do prace.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hahaaa 500km dojazd...ked aktivujem vsetky elektronicke blbosti, tak zostanem trcat niekde v Dolnej Marikovej :D Inak, kto sa vola Ambroz v dnesnej dobe?
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

tak si zoberes generator a budes tocit a nabijat.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Alebo stačí, keď odmontuješ dynamo zo starého sobíka, opreš o koleso, káble pichneš do baterky a jazdíš do nemoty ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iste a este cez wifi posielas elektrinu domov, do svojho velkeho kanclu, aby si doma nemusel platit za energiu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo si ulovi vevericku
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

generator je prezitok, staci zobrat par asocialov, ktori ta potiahnu, alebo udrbu cele auto, potom mozes ist domov vlakom a nemusis nic nabijat ... tak ci onak, problem vyrieseny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

napr taky jan ambroz
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Však Ambróz. :-)

No, na 800V, to aby autoelektrikár potreboval aj vyhlášku o elektrotechnickej spôsobilosti...

800V na 15 minút... A akú má energiu tá batéria?
Nabíjací prúd viac ako 250A to bude celkom aj sranda...


Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

vyhlasku potrebujes aj na 220v :)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ach ludia, co ste za opicami? 230V je tu uz viac nez 10 rokov ...
a uz sa nepouziva cerveny vodic pri faze, ale cierny/hnedy ;)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Kto nikdy nepoužil 300ohmovu anténnu 2linku na napájanie dipolu pre 4kw elektrický sporák ako by ani nebol elektrikárom. :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Citat stitky, aspon ohladom prikonu by snad mal kazdy, kto kupuje vsetko od nabijacky na mobil a 10" Tv Technika nahor... kvoli cene za energiu
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

to je pravda, preto je tych 230V, lebo cierny/hnedy ma lepsiu vodivost a je rychlejsi ako ten cerverny. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kapacitu pouzitej baterie som nikde nenasiel. Ale zistil som, ze pre rychle 15 minutove nabijanie pod 800V bude pouzita nabijacka s vykonom 300kW.
Rychle nabijanie za 15 minut - ak chcete napajat nabijaciu stanicu so 4 stojanmi a pouzijete pripojku NN 400/230, znamenalo by to 1000A istic. Takze to vyzera skor na novu VN pripojku.
Pre domace pomalsie nabijanie (30 minutove) by sa mala pouzit 150kW nabijacka, co mi vychadza na 3x125A istic.
Ak chcete pocas nabijania svojho milacika este zapnut aj nejaky iny spotrebic, tak si musite dat 3x160A istic. Podla starsieho cennika (VSE 2011) je mesacny poplatok za takyto istic (bez spotreby) okolo 2000€. Rocne by ste dali 24 000 slovenskych eur iba za to, aby ste si mohli doma zapojit nabijacku na nove Porsche.
Dufam ze som sa pri vypocte nesekol, nerobil som s tym viac ako 25 rokov :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

no ale ZSE to ma iba za 72e mesacne :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

sprostosi pisat to ti ide...
mam 3x100A mesacne vratane spotreby 32e...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to mas aky typ prevadzky? Poistky vacsie ako 95% domacnosti, spotreba naopak..
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Mne to vyslo takto > ZSE ponuka najvyssi tarif (vhodny pre elektricke vykurovanie istic 3x160A co vychadza pri 400V cca 23,5 minuty (ak by samozrejme bolo zapojene LEN auto.)
Tento tarif stoji ako pise kolega podo mnou 72 eur bez dph,
a cena za elektrinu vo vysokej tarife vychadza tak, ze jedno nabitie bude stat asi 9 eur.
Ak by chcel clovek usetrit, (co mi pri kupe porsche nedava zmysel) tak si hodi len 3x63A istic za 28 eur mesacne a bude nabijat ked pojde spat, alebo pocas obedovej prestavky to bude trvat taku hodku.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

oprava, kolega nadomnou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pardon, ospravedlnujem sa, nechapem co za PDF som na nete nasiel...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

OK, v cene som sa sekol... ale aj tak vidim velky problem v tom, aby elektrarne vobec schvalili pripojku 3x160A. Aspon v casti miest. Ja som raz potreboval vybavit elektro kurenie v dome v centre mesta a na to nemali dimenzovane rozvody.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No iste že nemajú, a ani tak hneď nebudú mať dimenzované rozvody. Však donedávna v domácnostiach stačili 2x10A ističe a 1x6A na svetlo a bolo vystarané. Mne to tak v pohode stačí doteraz.
Ja neviem čo furt riešite. :-)
Už ste zabudli čo povedal Steve o RAM?
A neskôr Veľký Bill?
Tak také niečo treba povedať aj o elektrike.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze keby nasupu vymenili vsetci svoje auta za Porsche E tak su v riti, neviem si ale predstavit kde by taka koncentracia bohacov mohla byt. Na druhu stranu, to 15 minutove nabijanie je len demonstraciou technologie "ako rychlo sa to da". Vo vacsine pripadov by to aj tak vsetci nabijali pocas noci, lebo lacnejsi prud.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba čítať s pochopením. Nejde o drahé porsche, ale o princíp nabíjania, ktorý bude rozšírený do všetkých cenových hladín elektromobilov. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pomalé nabíjanie 30min?, z bežnej siete 3x380v 25A je nabité do 5hodín a neplatím nič navyše, iba spotrebovaný prúd (nočný)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mna by fakt zaujimalo, ako si prisiel na tu 300kW nabijacki, lollo calamadovy.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

S udanym nabijacim casom, ale bez udania kapacity baterie dost blbo.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak da sa ta bateria vyratat a nabijacka vyratat?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedze Google kapacitu baterie pre "porsche mission e" nenasiel, tak asi zatial nie je znama. Samozrejme vykon nabijacky som nevypocital, to sa z udajov: dojazd okolo 500km, napätie baterie 800V, hmotnost okolo 2000kg a nabijaci cas 15 minut laicky neda vyratat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Odhadom.
podľa TESLA motorčekov a baterečiek.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

keďže ich autíčka majú od cca 60 KWh po 93KWh, s dojazdom do 500km, typujem 90-110KWh, určite nie pod 80, ani nad 120KWh. Pri nabití do 15 min na 80% by mala mať nabíjačka cez 200 KW
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozor nepliest si kW a kWh, je to rozdiel. Taktiez si nemyslim, ze by Porsche potrebovalo pre konstantnu jazdu vykon aspon 80kW. Skor to vidim na 20-40kW.
Skuste sadnut do auta s vykonom 80kW, chodte na dialnicu a stlacte pedal na podlahu. Urcite nepojdete stodvadsiatkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

píšem o kapacite batérie, tá sa udáva v KWh, výkon nabíjačky v KW
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, tak potom kWh aj kW sa pise z maly "k" na zaciatku.
Tipujem sa pise s mäkkym "i".

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie vždy...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No ja ked dam do googlu "porsche mission e 300 kw" tak mi najde cez 20 000 vysledkov. Ale mozno mame inych googlov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

800V a 300kW nabijacka? Nejak sa mi to nezda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco, ved potrebujeme za 15 minut nabit odhadujem 600kg bateriu. Na to potrebujeme vysoke napätie na aby sme dostali prudy do rozumnych hodnot (napriklad 3x60A pri pouziti nabijacky s vykonom 300kW). Co by aj priblizne sedelo, ak by sa pouzili 3Ah clanky pri nabijani 20C.

Odpovedať Hodnotiť:
 

300Kw nabijacka by bola fakt pecka, to sa mi tiez nezda. Tesla SC su teraz tusim o vykone 120kW a nabijaju 80% kapacity baterie tusim 40 minut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono to rychle nabojanie bolo myslene skor na nabijacich staniciach a nie v domacich podmienkach. Nie kazdy ma dom a garaz a moze si dat 380V pripojku a 25A ci 100A ci kto vie ake istice (teda ked zabudneme na otazku penazi).

Normalny sidliskovy clovek ma 220V + zopar 10A a zopar 16A isticov a tam skoncil. A ked na jednom istici zapne el. trubu (cca 3 kW) + mikrovlnku k tomu (cca 1 kW), tak konci a na zehlicku (cca 2 kW) sa uz ani nedostane. Snivat o nabijani nejakeho elektromobilu v takych podmienkach moze iba pablb.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Normalny sidliskovy clovek si elektriku uz mal davno prerobit. Dimenzovanie aj starych bytoviek je celkom obstojne. Hlavny istic mas zvecsa 25A a ak chces, nemaju problem ho navysit na vecsi a 3f, takze znesie to 17,5 kW bez problemov pri tom 25A. Rozvody znesu aj viac. AK hovorime ale o bytovkach s 3f rozvodmi. Ti co maju 1f, tak vela vody nenamutia samozrejme.
Ruru mam napriklad na 20A, varna doska ide na 2fazy.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prerobit si eletriku, to je sídliskový sen
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... a aby to zvládlo napájať aj lacné CT-čka, hmm
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V zaujem bezpecnosti si uz kazdy mal vymenit tie hlinikove rozvody za medene, aj tak 99% ludi serie na pravidelnu kontrolu a tuto otazku riesi zasadne vzdy az potom, co im vyhori zasuvka (v tom lepsom pripade).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A najmä v záujme Steampunku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prívody do činžiakov sú často pomerne robustné, ale...
Ale hliníkové, a okrem napríklad 50-ich bytov tam máš ešte výťahy, všakovaké iné pristory, aj garáže a tak. No a každý druhý už je neskutočne s elktrinou pahltný, tak zas tak jednoduché to nebude. Aj svhodišťový rovod je len 4-mi hliníkovými drôtmi a v roky neuťahovaných svorkách.
A hliník "tečie" to znamená, že sa nehodí pre všakovaké drobné prípojky na veľké prúdy. Meď drží. Ale kto si potiahol aj po schodšti meď a urobil 5-vodičový rozvod do domácnosti?
1-2? Aj to ak maximálne. Prívody k elektromerom sú hliníkové.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavisi ako kde. Hlavne rozvody su medene - nie je to vynimka. Az b bytoch boli tahane hlinikove. Jasne, ze je tam TN-C siet az v byte si clovek urobi TN-S. Kolko ludi ma prerobene jadro? Takmer vsetci, ale takmer nikto nema vymenenu elektroinstalaciu. Resp to este zvyknu urobit polovicne - ze do kupelne spravia novu elektroinstalaciu, ale zvysok bytu bez zmeny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono ešte veľa ľuďom nedochádza, že načo je dobrý prúdový chránič. Kedysi sa hodne začal používať napäťový chránič, ale od toho sa dosť upustilo a aspoň že posledné roky aj všakovaký podomoví elektroinštalatéryi aspoň odporučia chránič do bytu, resp. aspoň pre kúpeľňu. Niektorí si ho vedia aj zmerať, že aký má vypínací čas a vypínací prúd.
Keď vidím, ako sa robia revízie po dedinách, no je to do plaču.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jak odporucaju a jak zmeraju? Vsak na to mas normu. V kupelni musis mat prudovy chranic, inak ti nikto nepodpise reviziu, takze keby mi elektrikar nieco zapajal, zaplatim mu az vtedy, ked budem mat papiere od revizie.
Aky ma mat vypinaci prud je tiez urcene. Pre specificke aplikacie su mozne ine parametre inak je to 30mA.
Lenze tiez nie vsade je chranic potrebny + dovod, preco sa nedava aj dalej je jednoduchy - stoji minimalne 5x viac ako istic.
A uplne na zaver, prudovy chranic treba raz za mesiac/x mesiacov - podla instrukcii otestovat. CO tiez kazdy na to kasle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však normu a treba to zmerať. Revizák už vie čím a ako. Sú aj takí, čo napíšu "nejak" papiere hoc máš aj preznačené vodiče a všakovaké staré kiksy v novej elktroinštalácií.
Nech stojí chránič hoc aj 10x viac. Ak má zachrániť zdravie či život...
Prúdový chránič treba hlavne zmerať revíznym prístrojom, napr. aj PU181 alebo novším. Merák ukáže reálny vypínací prúd i čas vypínacej slučky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môj kolega. V stupačke objavil 3f rozvod a využil rekonštrukciu bytovky a zaviedol si do garsónky 3f. Som si s neho robil dlho srandu či ide dole jednoizbaku sústruh kupovať...
Odpovedať Hodnotiť:
 

500km je na elektromotor dobry dojazd.
Inak ten dojazd nie je technologicky limit, ked by do kufra mozu narvat dalsich 5 baterii.
Elektrina je z tohto hladiska ovela perspektivnejsia - do kufra sa problematicky davaju pridavne nadrze s tekutym palivom, ale akumulator je akumulator.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale ani na vahu tych akumulatorov nezabudaj... Navyse potrebuju aj chladenie, etc. Not that simple.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

To je uplne zanedbatelne rozmerovo. Jediny najvacsi problem akumulatorov je hmotnost a hlavne cena, co zas ale nie je zrovna problem pri porshe. Navyse toto auto nema velky dojazd ani na benzin, takze ako velky problem by som to nevidel.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nenarves do kufra .. nevidel si ako vyzeraju baterie u Tesly ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vitpalek, ak to ma dojazd 500km, tak rataj ze baterky budu vazit minimalne 500kg. a dat dalsie do kufra? OK, a ako ich zapojis? Myslis ze je to take jednoduche ak tam dat bandasky?

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ty si fakt vtipny, to neni 12V akumulator s objemom 5 litrov a hmotnostou 10-15 kil jak u fosilakov.

... ze 5 baterii, co dobre davaju dnes v ustave na ranajky?

Ano, mozes si so sebou niest 5 nahradnych baterii, ak ti ich za tebou ponesie TATROVKA!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Dolnej Marikovej ma aj stara Anca pripojku na elektrinu, takze si tam mozes pokojne nabit ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akurat pri 220V a 16A istici .... noooo to by bola doba, dovtedy stihne obsluzit Anci cele humno a nakoniec aj samotnu Ancu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Omg zas myslis na prasacinky co? ;)

Kazdopadne da sa dobit po najblizsiu rychlonabijacku. Co ale moze trvat nejake 2-3 hodinky pri 240V a 16A. Okrem toho iba blazon pojde niekam ked vie, ze mu tam nemusi vystacit stava. To je uplne rovnake ako s benzinom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zasmiali sa zbrojnosi: hlavne ked na Slovesnku su/budu 2 (slovom DVE) take stanice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ake dve? Na SK uz je cela siet rychlonabijacich stanic od BA po KE. Ak mas na mysli supercharger tak to ano, ale SC su urcene na preklenutie vacsich vzdialenosti a dve budu bohato stacit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani nevies ako sa mylis. Fosilak je davno za vodou, pretoze benzinka je ABSOLUTNE DOSLOVA a BEZ PREHANANIA na kazdom rohu. Okrem toho dalsi nasobiaci faktor - fosilaky maju dojazd 2x vacsi jak elektriky.

Pri elektrikach a neuveritelnej hustote 2 a pol rychlonabijacej stanice na SLovensku mam tak obmedzeny dojazd jak hovado. V zasade asi tak vybeh v 150-200 km voliere (pretoze do tej vzdialensoti nemusi byt rychlonabijacia stanica, t.j. tam a naspat + rezerva).

A som s fosilakom a PREPLNENOU NADRZOU (a este docvrkanymi dvoma litrami potom co sa mi zastavila tankovacia pistol) obmedzeny na vybeh v 150-200 km voliere? Kdeze, TSI so 45-50 l nadrzou da pri 90tke 1000 km a taky dieselak s 50-60 l nadrzou da pri 90tke aj 1300-1400 km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

O akych dvoch nabijacich staniciach hovoris?

Benzinka na kazdom rohu? Aj v Dolnej Marikovej? A za ake ceny?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

150-200km mas na mysli asi existujuce EV. My tu ale rozpravame o dojazdoch nad 300km. Zabudni na vacsinu existujucich EV.

Inak TSI s 50l nadrzov da max tak 700km aj aj to iba s lahkou nohou (odskusane, kedze jeden 1.4TSI vlastnim) a diesle sa tiez dost precenuju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsie + pre fosilaky (bohuzial): nie je ABSOLUTNE ZIADNY PROBLEM mat 5l zeleznu rezervicku, bandasocku (co ani neni vidiet niekde zastrcenu vzadu) a hned mam dalsich cca 70-150 km k dobru (podla motora a stylu jazdy). Rezervicku mozem pouzit tak, ze jednu ruku mam strcenu vo vacku!

Vies co by obnasala taka volne pohodena zelezna rezervicka na cca 100 km dojazd pri elektrikach? A mohol by som tu rezervicku zacat pouzivat s jednou rukou strcenou vo vacku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne, taku bandasku nosi v aute kazdy, ze? Ved dnes je problem mat v kufri navyse aspon dojazdovu rezervu a nie to este bandasku, ktora ked sa ti vyleje alebo zas.r. veci co mas v kufri tak budes uplne happy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kolega, volá sa Milan Ambroz

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ambroz? Dnes ma meniny Svatopluk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co Ambroz, ved Marina to tiez moc nevyhrala
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Spravna pripomineka. Marketing funguje a vsetky cisla (ci uz je dobre ked su male ako napr. spotreba u fosilákov alebo velke ako napr. dojazd u elekrík) sa udavaju za uzasnych idealnych podmienok. Takze ten dojazd "vyse 500 km" bude pri 90tke na dialnici a pri 200vke na dialnici to bude mat dojazd asi 150-200 km. Na nasich prepchatych tzv. "dialniciach" so zvlastnou poruchou peristaltiky ustiacej do zapchy, to bude tiez okolo tych 200 km :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chyba tu fotka CEO Porsche.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zial, nema taku peknu fotku ako Mušk, tak ju tu nedali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fakt mi tu chyba ta vyskerena muskova foto, nemohol vy ju admin dat aj pod tento clanok?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z nula na sto by to malo mať čas hodný svetového rekordu... Veď pri elektromotore hrá úlohu už iba podvozok a kolesá, či nie?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak tak, ibaze by tam umyselne davali obmedzenia aby si nevybuchal baterku moc rychlo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bežný FUP.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Netreba zabudnut ze to Porsche ma okolo 2 ton.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A?

Boha jak som to kedysi videl nabku na jungheinrich vzv, tusim 48V a 96A? Zistim. Dodam ze vozik ma niekolko ton a naviac cez prevody zdviha dalsie stovky kg... Baterie su ale neni asi lithium-based.
Odpovedať Hodnotiť:
 

stale mi nieje jasne, ako je to s dojazdom napriklad v zime, ked chcem kurit a k tomu rozmrazovat okna.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

V eaute je pointa nasadnut do uz vykureneho auta. No a ak to planujes parkovat pred panelakom, tak to uz je ina kava. To si mozes ratat tak s 250-max300km dojazdom. Ak to v lete da tych 500. Co bude isto podla NEDC, takze realne v lete 400km a teda v zime 200. :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

lol, ze kurenie podla teba zerie tolko co jazda? ze s kurenim dojazd klesne na polovicu? :D :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Netreba sa zas divit, ze ludia takto uvazuju, kedze maju skusenosti s bateriami v smartfonoch a notasoch. Lenze tie nemaju chladenie/ohrievanie (teplotny management) na rozdiel od trakcnych baterii v autach. Treba si to len ist realne overit.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

By si sa divil kolko take kurenie a vyhrievanie spotrebuje, neni to ani 10W, ani 25...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to mi je jasne. ale tvrdit, ze kurenie spotrebuje tolko co jazda je rovnako chore ako tvrdit ze kurenie ma spotrebu 15W
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skús 15W v teple udržať v zovretej dlani...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Sak skus ty onanista
Odpovedať Hodnotiť:
 

Automobil potrebuje pre jazdu okolo 30-100kW, na jeho kurenie staci 1-3kW.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tým vykurovaním to môže byť, na prejdenie 100km asi tretinu udanej hodnoty
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslím si, že nízkonapäťové regulátory pre také výkony tiež čosi nakúria. Aj keď dnes sú už veľmi zaujímavé spínacie polovodiče, ale aj tak. Aj samotný motor nemá 100% účinnosť, a tak ide časť energie aj do tepla vo vinutí.
Však kvôli stratám, či už pri nabíjaní či výdaji, použili tých 800V. To aby sa bál človek aj poškodiť niekde tú silovú elektrickú izoláciu. Káble musia zniesť nad 105 stupňov a dobre nad 1000V! O mechanickej odolnosti ani nepíšem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazko povedat kolko to zozerie ale skusme uvazovat:

Tesla model S "spali" na 100km energiu o hodnote cca 20kWh. Cize pre dojazd potrebuje asi 10kWh. To je zhruba energia, ktoru by minul maly 2kW ohrievac za 5 hodin. Lenze, taky ohrievac je schopny ohriat miestnost objemovo podstatne vacsiu nez auto. Samozrejme neratam straty a pri takom aute je otazna tepelna izolacia. Naviac teplo sa da ziskat aj z baterii, pokial sa pouzivaju.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No dojazd ide urcite dolu ale nie je to zas nic strasne. Videl som ako raz jeden chlapik prespal v Tesle S v Norsku a dojazd mu klesol o tusim 50-80km alebo tak nejak ale v aute mal prijemnych 22.
Vyhoda tohto auta moze byt v tom ze hreje okamzite a necaka na motor.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

na co kurit, staci vyhrievane, chladene sedadla /peltier?/ a volant na kratke vzdialenosti /to ani normalne auto nespravi/, pri dhsej jazde sa uz zahrieva elektronika a baterky, pri 30kw elektromotore a 90% ucinnosti mas 3kw tepla
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo taky dojazd v lete, ked chcem mat zapnutu klimu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla S s 85kWh bateriou presla z KE do BA (400km) so zapnutou klimou (vonku teplota 33 stupnov). Nesli ale po dialnici ale max rychlostami 100-110 km/h. Po absolvovani trasy im zostaval dojazd nieco nad 40km. To nie je take zle podla mna, takze klima nie je problem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kvôli tej velkej stredovej konzole ma tam nebude moct fajcit frajerka :( nechcem porsche
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Zvlastne kriteria ty mas na auto...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Skor prakticke ;)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

tvoja frajerka sa nestazuje ked ma v aute fajci :D
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Zas auto, kde niet miesta pre nohy, lebo to zabera ohrony stlpik a predel
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja to nemam daleko do stanice, aj v piestanoch, aj v norimbergu, cize najlepsie je to dostat sa z piestan do norimbergu a naspatek priamo rovno s vlakom. a je to aj rychlejsie, kedze medzi vidnu a linzem to ide 250 KM/h.
len bratislava je problem.to je 5% cesty, trva ale 50% casu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Veď máme novú 160 km/h trať Kappa
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mochovce 3. a 4. blok zatial nedostavali, pretoze su zbytocne (elektriny je prebytok, teda aspon u nas a v okolitych krajinach). Mozno im svita na lepsie casy pri nasadeni elektromobilov, aj ked na SVK to tak skoro nebude.

PS.: elektrarne momentalne vyrobia asi len 10% celosvetovej produkcie energie, drviva vacsina patri spalovacim motorom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mochovce nedostavali preto, ze to je OBROVSKY taliansky tunel, kde sa nanovo robia veci dookola tie iste, lebo kym sa skonci posledna v poradi, tak ta prva je zastarala a kolotoc sa zacina znova. Niekomu to takto ale vyhovuje.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Na 80% nybyje baterku za 15 min pri 800V napäťovej sústave. Pri 400V by to malo o polovicu viacej trvať. Dajte sem niekto nejaké vzorce na výpočty. Matematika nám ukáže realitu....
Odpovedať Hodnotiť:
 

2x tak dlho a ešte o niečo viac to bude trvať...
Ale akou logfikou si prišiel k 400V???
Odpovedať Hodnotiť:
 

800/2
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď platí čisto teoreticky P=U*I*cos φ, tak pri 800V napäťovej sústave sú o polovicu menšie....
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nema to ani matrix led svetla.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ja som zvedavy, ked sa zacnu matricove LEDky pouzivat trochu vo vecsom, kolko ludi si ich neda ako doplnkovu vybavu, lebo ked zistia, ze pri rozbiti posraneho svetla maju vykvasit 7k € za nove, velmi rychlo ich to prejde.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár