neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Na Slovensku sa za štvrťrok predalo iba 10 elektromobilov

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 31.12.2015


Na Slovensku sa v treťom štvrťroku tohto roka registrovalo len 10 automobilov s elektrickým motorom.

Vo svojej správe to uvádza European Automobile Manufacturers Association, ACEA.

Tento počet pritom zahŕňa nielen samotné elektromobily ale tiež modely získavajúce elektrickú energiu z palivových článkov a najmä plug-in hybridy, teda modely so spaľovacím motorom aj elektrickým motorom s batériou nabíjateľnou z elektrickej siete. Samostatné počty pre jednotlivé kategórie správa neobsahuje.

Zdrojom dát sú údaje asociácií výrobcov z jednotlivých krajín.

Slovensko v predaji elektromobilov patrilo v Európe s týmito počtami v treťom štvrťroku samozrejme ku krajinám s najnižšími počtami a počet kusov registrovaných elektromobilov sa tu medziročne dokonca znížil, zo 14 kusov.


Počet registrovaných elektromobilov rozličných typov v jednotlivých európskych krajinách, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: ACEA)



V EÚ sa registrovalo 28.4 tisíc kusov elektromobilov, až o 62.2% viac ako pred rokom.

Celkovo sa na Slovensku v prvých deviatich mesiacoch registrovalo 91 elektromobilov.

Správa ACEA obsahuje aj počty ostatných typov alternatívnych pohonov. Nenabíjateľných hybridov sa na Slovensku v Q3 registrovalo 46, vozidiel na plyn 217.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


inzercia



Diskusia:
                               
 

Jednu Teslu som videl jazdiť po TN...
Kto chce môj autogram?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Je to tým, že ešte nie sú elektro normálne autá. Už by sa mali ľudia rpestať báť šejkov, saudskej arábie a ropných spoločností a pustiť do predaja normálne automobily pre bežných ľudí v bežných cenách. Nie je to o vysokých nákladoch na výrobu, ani o nezáujme ľudí, je to zle menom ropa a plyn. Technológii máme už kopec. Teraz mi nedávno hovoril jeden chalam či študuje na technickej univerzite v BA, že tam študenti vynašli motor, ktorý sa vôbec nezohrieva a má spotrebu 3 dcl benzínu na 1000 (slovom tisíc) kilometrov. Prišiel nejaké šejk a odkúpil patent. Tomuto by sa mali venovať médiá a toho kto sa ním nechal zlomiť ukameňovať. Už by konečne mal niekto nájsť dostatok sily na to ich osrať, nechať si patent, dovoliť vyvíjať tou technológiou autá nejakej automobilke a mať pekný a slušný podiel na zisku a zarobil takisto veľa...
Odpovedať Známka: -4.9 Hodnotiť:
 

trepes hluposti
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Veď ho nechaj. Dnes je silvester. :)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

tiez u nas minule parkoval typek s Teslou...je to skoro jak stara skodovka - predu to ma "kufor"
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

..a tiež má dojazd 400 km :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak teda argumentuj prestige kecálek.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Zabudol si ale na podstatny detail - nemame na to dimenzovanu rozvodnu siet. Ak by sa masovo mali rozsirit rychlonabijacky, tak aby to konkurovalo rychlosti natankovania benzinu a zaroven obsluzilo rovnaky pocet zakaznikov ako benzinka, tak to rozvodna siet neutiahne. A do dialkovych rozvodov sa neinvestuje uz od sociku. Este horsie to maju Cesi, ktori uz pouzili celu vykonnostnu rezervu, lebo musia zadarmo (podla nariadenia Sudneho dvora EU) prenasat elektrinu medzi Rakuskom a Nemeckom, a medzi severnym a juznym Nemeckom. Lebo Nemci co? Nemaju prachy, tak zneuzili povodne velkoryso nadizajnovanu prenosovu sustavu. Ktorej dnes kazdu chvilu hrozi kolaps aj bez elektromobilov.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Sieť nesieť, Všetko je vecou dopytu a ponuky.
Načo by kto dnes kupoval predaženú TESLU?!
A ozaj TESLA = TEchnicky SLAbý...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ja som cital zas presny opak a to hlavne u Cechov. Rozvodna siet a vyroba energie by u nich uz dnes pokryla dopyt keby vsetky auta boli EV. Coho sa Cesi boja viac su veterniky z Nemecka, ktore im mozu narobit velke problemy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď hej, akurát čas aj intervaly dobíjania by si neurčoval zákazník, ale poskytovateľ, zbavujúci sa tým svojich nepredajných prebytkov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počuj šibal, a kerý šejk to bol? A kerý študent? Nech si to s nimi vybavím, hajzli jedni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

madari 54 kusov, a to slovaci nadavaju na madarov a hen, plot funguje, tesly maju, jedna radost tam zit.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

To co tu za nes hopakov vypisuje, ze viackrat citwm o velkom aute a pro leme parkovat. Naucte sa jazdit. Nikdy som nemal problem s parkovanim a to zijem v jednom z najvacsich miest v SR a mam kombik. Kokos naucte sa jazdit, davat smerovky predtym ako zacinate brzdit ci odbocovat a prestante chodit 50kou na tachometri na dobry h cestach a rozbiehat sa a brzdit ako preschnute knedly a nie tu mudrovat. Sadnite si do tych svojich byciklov na styroch kolesach typu fabia, c3,206 a jazdite si s tym na dvore
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

No ty si im to teda natrel, ty bYcIkel :))) Ty mas mozno tak kombi kačera na šnúrke v tom jednom najväčšom meste. Pokial viem jedine mesto na Slovensku je Bratislava, takze pokial nebývaš tam tak nevieš co je zivot.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Presne tak je to hybrid klasického bicykla a auta a preto sa tieto dopravné prostriedky volajú bycikle
Odpovedať Hodnotiť:
 

V BA sa úplne normálne dá fungovať s kombíkom, nepotrebujem smart, aby som vedel zaparkovať :D. Poniektorí potrebujú samozrejme...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Namiesto smeroviek pri brzdeni, pouzivaj smerovky pred odbocenim. Dakujem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Po Banskej Štiavnice jazdia dve.
Svoj podpis si nechaj...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Však na letisku nám nejaké podpisy dáš...
No asi budú Koníkove. Však hotel asi čosi vynáša.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V Holandsku je vybudovaná kvalitná infraštruktúra rýchlo nabíjacích staníc, preto tam elektromobily nakupujú vo veľkom. Ja mám momentálne najbližšiu rýchlo nabíjaciu stanicu 50 km od domu, takže polovicu dojazdu a tri hodiny života by som premárnil len na tom, že som si bol rýchlo nabiť auto. A keby som mal nebodaj Teslu a chcel by som nabíjať zadarmo, tak mi nestačí ani dojazd batérie na to, aby som z domu došiel k najbližšej nabíjacej stanici Tesla. Snáď sa to o rok-dva zmení k lepšiemu.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Čiže tvrdíš, že dôvodom prečo tu máme málo elektromobilov je málo nabíjacích staníc a batérie sa nabíjajú dlho?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ano. Toto clovek pociti na dlhsich trasach. Ale ak mas garaz, kde si mozes auto dobijat, pripadne mas nabijacku priamo v praci, tak je aj elektromotor vcelku dobre druhe auto do domacnosti - na nakupy, do mesta, do roboty...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Predpokladám že píšete zo Švajčiarska/Rakúska/Nemecka a na Slovensku ste nejakú tu dobu už neboli...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Prestanme si nahovarat, ze elektroauta su konkurenciou k spalovacim... Rozmerovo taka fabia combi 425x170cm 530l/1400l kufor, Leaf ma 444x170cm 370l/660l kufor. Cena fabky combi "od 10440€" cena Leaf "od 29050€"

takze tammas tie tvoje dovody, horsie auto za 3x taku cenu. Az sa to zarovna, ze obe budu stat rovnako, potom sa mozeme bavit, ci ti staci polovicny kufor ale mozes jazdit na elektrinu, alebo predsa len kupis aj tak fabiu...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

este aj kratka fabia ma kufor 330/1150 :) a to je o 40cm kratsia ako leaf
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lebo velkost kufra je pri aute najdolezitejsia
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

jasne ze je. Do pasatu combi das 2x1m dvere (tym padom tam das hocico). Zavres kufor, sadnes dopredu (aj so spolujazdcom) a ides domov. Najlepsie auto na svete.

Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

keby som chcel velky kufor, vezmem superba v kombiku. Alebo este lepsie - zoberiem nejake velke MPV alebo si kupim rovno dodavku.
Mna napriklad pri aute viac zaujima vykon, jazdne vlastnosti a komfort. A to passat nesplna.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

ked si saudskoarabsky sejk tak ok. Normalni ludia na Slovensku si kupuju univerzalne auta a to presne tie o ktorych pisem splnaju. Superb combi je moc nobl auto aby som tam nayebal 10 cementov, takze nie malokto si take kupi (okrem firiem ktore si to odpisu a kedze nieje strop...) Pasat 2.0TDI ked nema komfort a jazdne vlastnosti tak uz neviem co ma. La ferrari? Osobne sa mi najviac paci octavia rs 2.0 134kW (alebo tak dako nechce sa mi hladat) ale tam nemam odskusane tie 2x1m dvere.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

To je hovadina. Normalny ludia na SK kupuju hlavne cenovo dostupne auta. Passaty co vidim soferuju bud bohaty ludia alebo mlady, ktory si ho kupia ako 10 rocne auto a smradia s tym po celom meste. Casom ale aj oni pochopia ze parkovat s velkym resp. dlhym autom v meste nie je zrovna zabava.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

pretoze si typicky slovak? koncern robi obycajne presuvadla. Nie su nicim vynimocne - na firme mame nalozeneho passata, to auto nie je nic extra, rovnako ako nalozena audi A4 v kombiku. Superb nie je vobec nobl auto, jazdne vlastnosti ako passat, len je v nom viac miesta a je pohodlnejsie.
Takisto je pacient ten, kto si kupi posratu RSu - ako cim to auto je zaujimave? Ze ma uber galaktickych 134kW? Vsak to ma kazde tretie auto. Komfortne to nikdy nebude a jazdne vlastnosti je to stale rovnaky podvozok. Z hovna bic neupleties.
Videl som chlapa, co prisiel na MB S500 komplet v kozi a vystupil v monterkach, nalozil tehly a cement nadrbal rovno do kufra - podotykam nove.
Normalni ludia si len myslia, ze su normalni a vsemozne sa snazia tu svoju teoriu obhajit preco je najdokonalejsia a preco si prave vybrali oni to najsamlepsie auto pod slnkom a vsetci ostatni, co nezdielaju ich predstavu su vsetko, len nie normalni.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

booooozeeee...ved o tom tu cely cas pisem ze typicky slovak si dnes nekupi elektroauto a preto sa ich predalo 10! fajn ze si konecne prisiel na pointu. Ak by auto XYZ spalovacie uplne rovnake komplet rozmery vsetko stalo tolko isto ako uplmne komplet rovnake to iste elektricke, potom by sme sa mohli hadat o vyhodach/nevyhodach pohonov a mozno by sa tych elektrickych predalo viac. Skoncil som na tuto temu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Dovodom, preco sa na slovensku predalo len 10 aut Tesla - je kupaschopnost..... !
Kym na slovensku ludia nemaju peniaze, nemozu si dovolit drahe auta, chvalia sa s jazdnymi vlastnostami aut s motormi 1,1, ci s trojvalcami, ci vo vsetkych diskusiach preberaju spotrebu..... - v bohatych statoch ti seru na spotrebu, ci dajaky trojvalec ! Kym v amerike priemerna rodina ma 4-6 aut, na slovensku sa priemerna rodina zmoze na 1-2 auta. Mozete tu preberat dojazd, ci spotrebu, ci nabijacie stanice - vsetko je o peniazoch. O peniazoch, ktori priemerny slovak nema, a nikdy mat nebude. Na slovensku totizto ludia volia a nechaju riadit v state trhovu ekonomiku ludi - ktori studovali v moskve planovanu socialisticku ekonomiku, a studovali ako rozbit kapitalizmus... Tak ich volte a dufajte, ze vam bude lepsie. A na podobnu temu sa vyhovajte na spotrebu a bla-bla-bla.... Na slovensku este stale nema kto zakricat " "Ved kral je nahy"
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

V amerike ma sice rodina "4-6" aut ale:

nemaju zdaleka nove Tesly a ani ine nove auta. Jazdi sa tam na takych autach, do ktorych by si ani nesadol.

Rozlozenie krajiny, infrastruktury, populacie je uplne ine, ked odmyslis pobrezia tak nas vidiek je velkomesto.
SR = 5.5 mil ludi / 50 tis km2 = 110 000
USA = 300 mil ludi / 10 mil km2 = 30

Porovnavat penetraciu automobilov v SR a USA nie je ako porovnavat jablka a hrusky ale jablka s procesormi.

Je to proste uplne ina krajina. Nemam foto zrovna z USA ale toto je tiez vystizne: http://dopice.sk/emergency
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len up benzinovy stoji 8000 = 1/3 eup :) preco asi sa teda elektrokary nepredavaju, hmmm preco? niekto?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Lebo vsetci by chceli vyhody kapitalizmu, len su lemravi robit sami na seba a tak im stat musi rozdavat balicky a peniaze co mali ist do vzdelania sa pouzivaju na kupovanie volicskej zakladne.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

eletronik prehovoril...
:-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pozri, eletronik, čo si nevie ani nabíjačku správne vysvetliť...
Ide skôr o úplne inú mentalitu a zrejme aj tam platí, že zvyk je železná košeľa!
Ano, tu sme viac sociálne založení. Tým nie sme ani horší, ani lepší voči napríklad emeričanom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemozes to tak brat ako to beries, lebo potom v pocitacoch by si kazdemu daval Kckovy i7, 32GB Ram, 1TB SSD a 2xFury + 1kW zdroj. Sam vies, ze ludia pritom ked sa buchnu po vacku beru i3, 4GB ram a ledva ledva ich presvedcis na 256GB SSD.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Vobec nie a ta analogia je nespravna. Spravna analogia je:
Pri CPU ma zaujima vykon I3, I5 I7 atd, ci to ma SSD alebo len HDD, kolko to ma GB ram a aku GPU tam dat v najlepsom pomere cena vykon.
Miesto tvojej verzie: Je mi jedno ci je tam dedikovana, alebo integrovana GPU, hlavne nech je tam 32 GB ram (zbytocne, ak sa na tom chcem len hrat) a hlavne najdpostatnejsie, nech je tam 1 TB disk. Viac ma nezaujima.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

???
A to kto takto rozmýšľa?
A prečo by tak mal?
???
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mam dost sportove auto, passat sa jemu surovemu vykonu ani len nepriblizi, no pohodlie v pasate (dizel) je super.
doslova sa vzanasa na nasich polnych cestach a dizel nezerie ani 1-3 toho, co moj kerozin.
takze zial, pohodlie je passat super.
len ta znacka a cena smrdi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo máš za auto? Ročník?
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto som mal staru feliciu https://goo.gl/DNqvsR
skus to napchat do leafu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este dotretice teda.. som si robil pristavbu na chate a kkti chceli za odvoz 1 palety tvarnic 50€. Na 3x som to zobral na hentej felicii a benzin ma vysiel 7€.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako pre koho. Pre priemerného slováka je ideálna octavia combi 1,9TDI ideálne v striebornej metalíze. Dá sa do toho veľa naložiť, ťahá to odspodu pyčo, málo to žerie a je to škoda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predstav si pre väčšinu ľudí je, do kufru potrebuješ napchať kočík, čo je podvozok + "vanička", keď máš väčšie deti, tak tašky/ batohy. Prípadne ak máš psa tak jeho prepravnú klietku.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vyjadri presne cislom tu vecsinu ludi. Nazvi to skor skupina ludi - rodicia s malymi detmi. Tych naozaj zaujimaju take veci ako: zmestia sa mi 3 sedacky dozadu vedla seba? Alebo: zmesti sa mi komplet kociar do kufra? Lenze s takymi prioritami nemozu ti ludia riesit fabiu hatchback.
Dalsia vec - bude cast tej skupiny uvazovat nad MPV, dalsia nad SUV a dalsia nad kombikmi.
Co som tym chel povedat, ze nebude to vecsina ludi, len to zrejme posudzujes podla seba/okolia.
Ja by som to formuloval tak, ze vecsina ludi aj tak vybera auto podla ceny.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak momentálne má väčšina ľudí okolo mňa deti od 0 do 10 rokov a o tom, že nebudú potrebovať veľký kufor aj keď deti vyrastú z osobnej skúsenosti pochybujem, kedže stále je treba niečo väčšie prepravovať, keď už len toho psa.
Zrovna do Fabie 1, hatchbacku (nie moja, ani ten kočík) dávam v poslednej dobe kočík najčastejšie, v pohode ho tam napchám, aj keď do kombíku by to bolo lepšie.

SUV a MPV sú modlou len v Bratislave a okolí zvyšok slovenska pravažujú kombíky a hatchbaki, predsaleň nie každý si také auto môže dovoliť.

Inak bola diskusia o tom, že Fábia má zbytočne veľký kufor a nie o tom, že treba väčšie s čím v podstate súhlasím.
Odpovedať Hodnotiť:
 

odkedy sa kvalita auta posudzuje podla rozmerov?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

si na slovensku - ochcavka je najlepsie auto v celej galaxii.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

combi 1,9 TDI strieborná metla :)
Koľkých pretekárov som na ceste už postretával v takomto super aute. Občas ich trocha provokujem, ale inak ich nechávam tak lebo dosť ťažko nesú ak nestíhajú na auto ktoré na to nevypadá :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a podla coho by si chcel vseobecne porovnavat auta ked nie podla rozmerov? Mini cooper asi nebudes porovnavat s Maybachom ale s beatle alebo prave fabiou rs, pripadne suzuki swift. Btw. swift ma najmensi kufor na svete, tam sa nezmesti ani balik 5x500A4 na dlzku :)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Porovnavat podla rozmerov je hovadina. Kazdy preferuje iny rozmer a vo velkych autach aj tak vacsinou prevazate vzduch. Navyse je niekedy velke auto skor prekazkou a to hlavne pri parkovani ale ako vravim, ide o individualne preferencie. Tiez porovnava combi a hatchbag je uplny nezmysel a neviem ako to mohlo niekoho vobec napadnut. Dovod nizkeho predaja to asi nebude, lebo existuje aj nissan n200 ako EV co ma podstatne vacsi kufor nez zmienovana fabka ale porovnavat to je hlupost. Navyse kufor nikdy nie je dost velky, napr. ked chcem teraz prestahovat postel do bytu, musim si prenajat dodavku a je jedno ci mam auto ako combi.

Problmu dnes predavanych EV su dva. Prvy je dojazd niekde na urovni 150km, co sa zmeni v roku 2017 s prichodom novych generacii EV. Druhy vaznejsi problem je cena. Tu vidim riesenie take, ze ludia so spalovakmi budu dotovat ludi s EV cez spotrebne dane na paliva a prip. zohladnenie znecistovania vzduchu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale ved ja cely cas o tom pise, ze za XY penazi dostanes take a take auto. Takze radsej si kupis lacnejsie auto s inymi prednostami (napr. kufrom) ako drahsie auto na elektrinu. A ked nosim postele, tak si pripnem prives ;) Suseda sme stahovali s mojou fabiou a jeho passatom a bez problemov do 4izboveho bytu. Preferencie idu bokom ked chces univerzalne auto a zvitazit musi kompromis. Na jazdu do roboty by mi stacil aj ten 3,5m dlhy UP, za 2400 by som ho kupil hned pondelok, za 24 nema sancu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sorry. Necital som si vsetky tvoje prispevky. Reagoval som iba na ten jeden.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono zase.... po pridaní údajov o elektromobiloch, ktoré výrobcovia/díleri predali sami sebe a používajú na požičiavanie by tá tabuľka zrejme nevyzerala tak rastovo optimisticky ani pre iné krajiny.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Si nebol v holandsku, ze nie?

Ja pred par mesiacmi, a nie prvy krat. Ten rast vidim na vlastne oci. Kolko krat denne vidis nieco ako Tesla v BA? V AM je asi trojciferne cislo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žiaľ, nie každý si to môže dovoliť.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Zial nie kazdy je podnikatel a nevie sa dockat kedy si to odpise z dani :-D A ten jeden si to kupil z platu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Z dani sa nic neodpisuje, odpisuje sa zo zakladu dane, cize usetris len tych 19-25% z ceny auta. Aj to nie naraz, ale pocas 4 rokov. To znamena, ze napriklad 1. rok minies 100 000 EUR, ale zaplatis dan zo 75 000 EUR, ktore nemas, lebo si za ne kupil auto... A ak si ho nekupil 1. januara, tak ta suma bude este vyssia. Samozrejme stat to nezaujima, zozen si peniaze na dane kde chces. Preto firmy kupuju auta na leasing.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak dobre si zacal a tak velmo si to dojebabral ;)

Prvy rok kupis auto - uctovne len prelejes eura z +auto+dph/+dodavatel a -dodavatel/-ucet. cili dodavatelovi zaplatis z tvojho uctu celu sumu vratane dph.
dph funguje vsak mimo system, na konci roka ti znizi sumu, co mas du zaplatit.

A potom su tu odpisy - veda sama o sebe a vyjadruju zastaranie majetku. A tie si urcis ty - da sa viacero sposobmi.
Teda hnet v prvy rok ti vzniknu naklady (odpisy), ktore ti uctovne znizia hodnotu auta.

Pride vysledovka, vynosy-naklady=zisk a to ti znizi zaklad dane.

Postupne, pocas 4 rokov takto odpises cele auto ;)

tldr-
Kupis auto,
dph zaplatis predom, koncom roka ti ju stat ako keby vrati.
auto sa za 4 roky opotrebi, hodnota uctovne klesne na nulu, z toho su naklady, ktore znizuju zaklad dane.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Clovece, co to trepes?
DPH mi vratia o mesiac (ak sa nahodou nevyrovna s danovou povinnostou), takze DPH nechame mimo uvah.
Vo svojej uvahe som bral do uvahy rovnomerne 4-rocne odpisovanie, nakolko je to najcastejsi pripad.
Cize ak ti v prvom roku odpisy znizia zaklad dane o 1/4 z nakupnej ceny, znamena to, ze zo sumy 100 000 EUR (bez DPH), co si dal za Teslu :-), musis zdanit 75000. Dalsi rok zas zdanis o 25 000 EUR menej. Na to som chcel poukazat, ze odpisy su nezmyselne. Ze musis zaplatit dan z penazi, ktore nemas. Sice sa ti to o 3 roky vyrovna, ale to uz moze byt neskoro, to uz budes v exekucii a pod mostom. Cesta z toho je bud kupovat lacne auto, alebo leasing, alebo uver.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A k tomu "dat do nakladov" - ked znizis danovy zaklad o 100 000 EUR, tak zaplatis dan nizsiu o 19000/22000/25000 EUR podla formoy podnikania. A to pocas 4 rokov. Cize, ked si kupis auto na firmu, zaplatis o taku sumu nizsiu dan oproti stavu, keby si si to auto nekupil a peniaze si uzil uz v 1. roku nevlastnenia auta :-). Narazal som na to, ze podla predstavy vacsiny ludi auta podnikatelom vlastne cele plati stat vo forme znizenia dani o hodnotu auta.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

lenze ty neznizis danovy zaklad o 100k. nemas na zaklade coho. nevznikli ti ziadne naklady. tie ti vzniknu az pri starnuti auta a naslednom odpise.

lebo, naakup auta v ramci uctovnictva je ako keby si premenil svoj majetok: z peniazi ti mavnutim carovneho prutika vzniklo auto. cili mas to iste, co si mal aj predtym, ibaze namiesto penazi na ucte, mas peniaze vo forme auta v garazi.

a jo, predstavy ludi (obzvlast vychovanych socializmom a americkymi filmami) su divne. pre nich je kazdy uspesny clovek zlodej, nedajto este podnikatel, ktory je oberzlodejska megakurva pri kazdej prilezitosti okradajuca stat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No, ved o tom cely cas pisem, ze neznizis danovy zaklad o 100k, ale len o 25k, co je suma odpisov za 1. rok.
Ale realne peniaze (100k) z uctu ti zmizli - musel si ich zaplatit predajcovi auta. A z tych zvysnych 75k zaplatis dan.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zdanit 75k? na zaklade coho? o rok potom menej? picovina, kolego, pletieme si vynosy a naklady s aktivami a pasivami?

zakon 595/2003 ti presne hovori, co presne podlieha dani z prijmu. paragraf 5 ak sa nemylim. od dneska by dokonca mala platit novela. nastudovat.

tych 75k, 50k, 25k, co spominas, je len uctovna hodnota automobilu. teda obstaravacia cena zrazena o opravky (odpisy) a vyjadruje ti zostatkovu hodnotu, ktoru pre teba to auto ma, a ta sa nezdanuje.

ps> k dph, sekol som sa pri prepise, stvrtrok alebo mesiac. v zavislosti od toho, ci si mal za poslednych 12 mesiacov v mesiaci vacsie obrat ako 100k a ci o to poziadas. co znamena, pri ankupe tesly za 100k je to ten mesiac, co pises.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Evidentne zijes v podvojnom uctovnictve, ale nevies, co to v skutocnosti popisuje. Mimochodom, existuje aj ina sustava uctovnictva.

Ten priklad, co popisujem, je pre tvoju info cely takto:
(v roku)
1. Hurraaa-zarobil som 100 000 EUR (zisk)- je zdanitelny
2. Kupim auto za 100 000 EUR
3. 1. rok vlastnictva uplatnim odpisy vo vyske 25 000.
4. Zdanujem sumu 75 000 EUR, ktoru nemam na ucte...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zakon pozna dve - jednoduche a podvojne.
to prve mozes len ak si fo, ak si neni zapisany v obchodnom registri, oz ak nepodnikas a nemas 200k prijmov, cirkev...

v sustave jednoducheho uctovnictva tvoja 100k polozka pojde v denniku ako vydaj z uctu a ako polozka neovplyvnujuca zaklad dane, resp. este polozka neovplyvajuca zaklad dane, dph.
potom odpisy ti pojdu ako vydavky a ostatne vydavky ovplyvnujuce zaklad dane.
cili to iste, len sa napises ako cesky zandar - v styroch knihach (+ riesit dph v ju je poriadny trn v zadku). :D

ps: hura, konecne tych 75k dava zmysel. clovek by si povedal, ze ked odpisujes komplet 25k, musel si to auto kupit uz v januari, co znamena, ze si tie peniaze mal uz nasetrene (a zdanene v minulom obdobi)...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Len blazon by kupoval auto na firmu zo zdanenych penazi, lebo ucelom kupy je prave znizit danovy zaklad. Ale vseobecne najprv je nutne peniaze zarobit, az potom sa moze nieco kupovat. Aj ked su kaskaderi, ktorym je to jedno.
O tom, ze januar je idealny pripad som pisal na zaciatku nasej debaty, este pred par rokmi stacil december, co bolo logickejsie z hladiska prijmov. Takto clovek musi mat vo firme minimalne 4 auta (kupovane po roku), v minulosti stacili 3 na leasing. :-)
Inak DPH sa v JU aj v PU pocita rovnako. O co by bol zivot jednoduchsi, keby sa s DPH pri obchode medzi podnikatelmi neuctovalo...
Ale prestanme tu machrovat, ve nikto okrem nas to uz necita. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, bah, humbug. peniaze su peniaze, dane su dane. a jedina istota su dane a smrt :) tebe jedno, ci su z minula alebo vcil, v dlhodobom horizonte ten zaklad o tu cenu auta znizis :)

2, ju vs pu - osobne mi je jednoduchsie vylistovat 343000, aby som videl dph, ako viest samostatnu knihu dane z pridanej hodnoty a ratat ako cesky zandar. vec vkusu :)

3, suhlas
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nedalo mi...
ad 1) Ved ta dlhodobost je problem. Esteze auto nieje nepojazdne, to by bola vlastne nehnutelnost, ktorej odpisania by si sa nemusel ani dozit.

ad 2) Ja som to s DPH myslel tak, ze v oboch uctovnych sustavach nakrmis fakturami uctovny SW a tym to konci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudol si na danovu evidenciu :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Krasa Slovenska. Z priemernej mzdy by clovek musel robit na Teslu 7 rokov bez DPH (za podmienky ze by sa nestravoval a byval pod mostom). Papalasom je zivotne prostredie uprdele. A tym par stovkam ludom ktori tvoria vyssiu strednu vrstvu? Tym to vlada skomplikuje hlupymi limitmi na odpisy! Zmieris sa s tym ze polku auta neodpises? Super, tak chod si vybavit leasing. Pre slovenske banky je Tesla nezname (rozumej rizikove) vozidlo, cize ak nemas v banke znamosti alebo na ucte miliony, je minimalna akontacia 50%. Co tam po tom ze mas splatene doterajsie leasingy bez jedineho omeskania, ze nemas ziadne dlhy, ze auto patri banke a je prakticky neukradnutelne. Spytas sa v Business Lease Slovakia, ktora sa s velkou slavou stala oficialnym operativnym leaserom Tesly na Slovensku? Ak tam nejdes cez znamost, alebo neberies 5 Tesiel, ani sa s tebou nebudu ochotni stretnut.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A potom zacne vlada vyhlasovat ako oni strasne idu podporovat elektromobilitu, ze parkovanie v centrach miest zadarmo a podobne. Strcte si to niekam, nikto vas o to neziada. Problem je uplne inde!
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Nechce sa mi to hľadať a isto to tu niekto bude vedieť: Tá ficova daň za nové auto platí aj na elektromobil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Registracna dan sa na elektromobily nevztahuje, plati sa iba standardny poplatok 33 EUR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty vole, akoze ja nemam ani na posranu fabiu z bazaru, kebyze to nestoji viac ako rodinny dom tak si to snad aj ludia kupia.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ze na to nemas ale nie je problem vyrobcu.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nie úplne a čiastočná pravda neexistuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čiastočne je. Lebo keby na to mal tak by výrobca mal ďalšieho zákazníka..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mal si sa lepsie ucit.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Fico a Dzurinda kam chodili do skoly?To museli byt najlepsi z rocnika ked su teraz taki uspesni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ucenie je nanic hlavne su znamosti a styky.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ktore si mozes zacat budovat uz na vyske.
Teda, AK neprechlastas a nepretrtkas cele "stadium".

A samozrejme to chce dobry odbor - s filozofickou fakultou mozes maximalne tak obracat burgre v McDonalds.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa za štvrtok predalo iba 10 elektromobilov

Jediný som to prečítal takto? :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tag keť neviež šítať?!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ked priemerny slovak splaca priemernu hypoteku 60 000 eur cely produktivny zivot aby mal kde byvat, co mu sposobuje nemalu pravidelnu financnu zataz a damoklov mec nad hlavou, kto konkretne caka ze zacne polovica slovenska koho okradat aby sa to pre tu polovicu vyrazne zlepsilo ?

lebo viete, ten objem penazi v priestore a case na uzemi slovenska fyzicky nedovoli si ich vycucat z prsta, a jedine co mozeme urobit, je oblbovat zvysok sveta a predavat mu macku vo vreci, aby sa sem nejake peniaze presunuli, ale to je proces na 20 r. aby sa nejaky objem dorovnal.

ten zvysok, jednotlivci na slovensku co na to maju teraz, kradaju vlastnych, a myslim ze mozu byt radi ze su v anonymite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z toho 9áut bude el.Up vo volkswagene ako služobné vozidlo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

up je mala pycovina za 24000 s dojazdom cca 150km. Za 27 kupis 162kW octavia RS combi, za 28 obycajnu ale L&K. Za 22800 je 110kW 2.0TDI v zakladnej vybave. A teraz kazdy pobezi kupit up za 24 :)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

vyzerá, že na Slovensku sa prestávajú predávať tie nepoužiteľné predražené blbosti, rozumej malé elektromobily, ktoré sú v triede 10000€ áut, ale stoja 35000€ a dojazd v zime majú tak z jedného sídliska na druhé a nabíjaním v lepšom prípade 200km/hodina, v horšom 50km/h, pričom ani doma na 380V si ich nemôžeš nabiť bez špeciálnej stanice

Bohužiaľ, zatiaľ jediný obstojný elektromobil je Tesla a ten je zatiaľ vo vyššej triede áut - o ňom môže uvažovať tak niekto, kto uvažuje nad Mercedesom Skom alebo BMW 7 a podobne. Tesle sa na Slovensku ale darí - zatiaľ čo pred rokom nás bolo cca 20, teraz nás je cca 60 (v 2013 cca 5)

V strednej triede sa pohnú ľady začiatkom predaja Modelu 3 a Chevroletu Bolt (ak sa u nás bude predávať) a ďalších podobných elektromobilov za 35000€ a 300+km dojazdom, nižšia trieda je zatiaľ v nedohľadne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chevroet sa z Europy upne stiahol pretoze bral Oplu zakaznikov. Takze Bolt jedine tak iport z Ameriky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to je aj tesla. Alebo sa mýlim?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale picu. GM a Chevrolet je jedna firma, jedna rit ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akú logiku má Tvoja vetná skladba?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je o 10 viac ako som čakal!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mať na SK elektromobil na firmu je pekne drahá záležitosť. DzMV je 1kW=1€. Takže za Teslu S dual je to ako 515€.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrep hlúposti. Pre vozidlo kategórie L, M a N, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina platí ročná sadzba dane: 0 EUR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. Pre všetky vozidlá s koeficientom odporu vzduchu=0, teda napríklad v GTA a ďalších počítačových hrách, je ročná sadzba dane nulová. Nulová hmotnosť zároveň zabezpečuje nevyužívanie, okrem veternej, ani gravitačnej energie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Take sidlisko petrzalka, hlava na hlave iba elektromobil, nedostatok miesta, tak sa stoji hala bala, a teraz si skuste predstavit ze je ku kazdemu autu natiahnuty kabel ktizom krazom. Ten brutalny odber, a ta utopia tej predstavy. Kto bude cestou po meste stat kazdy den min 2h na nabijacej stanici mimo miesta kde sa chcete zdrzat ? A ked to zacnu robit vsetci ? Viete si predstavit ako sa na takych miestach, prudko zvysi cena elektriny lebo ved podnikavi slovaci chcu mat ryzu.

Cele to je jedna velka hlupost. Pre vsetkych je to nerealne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tukabel! :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovaci su na chvoste nielen z kupovanim elektromobilov o)))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este v tej tabuľke chýba jeden stĺpec o tom, ake su dotácie pripadne iné typy úľav na nákup a prevádzku elektro áut v danej krajine. Bez dotácií by totiz tento segment trhu vôbec nefungoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sú to predražené autá...
Zatiaľ ich chápem iba ako módny výstrelok.
Určite nie ako nevyhnutnosť.
A mať ich v Petržalke? To akože chudoba v paneláku si bude kupovať tak drahé auto? Keď sú mnohí radi že majú na prežitie?

Odpovedať Hodnotiť:
 

Uplatnil by som danovy bonus pre vlastnikov elektro automobilu. Aspon 1000Euro rocne v rokoch 2016-2026 na SVK.

Dakujem.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobrý deň, pán / Vážená pani,
Ak budete potrebovať naliehavú prácu nadviazať úver, alebo budete potrebovať pôžičku splatiť
váš dlh, budete potrebovať refinancovať úver? Potrebujete úver na nákup automobilu alebo A
dom? Áno, ak máte starosti teraz, ponúkame všetky druhy pôžičiek bez úveru
skontrolovať s vhodným úrokovej sadzby !!! Kontaktujte nás ešte dnes prostredníctvom e-mailu. (
sterlingunicornfunds@gmail.com) pre viac informácií
Ďakujem
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár