neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Nový konkurent Tesly má flexibilnú elektromobilovú platformu, ukázal futuristický superšportiak

Značky: Faraday Futureelektromobily

DSL.sk, 5.1.2016


Nový vznikajúci výrobca elektromobilov, spoločnosť Faraday Future, informovala v noci na dnes na výstave spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas prvýkrát o svojich plánoch a zároveň predstavila svoj prvý koncepčný model FFZERO1.

Faraday Future sa do stredobodu pozornosti ako potenciálne nový veľký výrobca elektromobilov dostala v novembri, kedy oznámila investíciu až jednej miliardy dolárov do plánovanej továrne. Za spoločnosťou stojí čínsky miliardár Jia Yueting.

Podľa informácií prezentovaných na CES má byť výraznou technologickou výhodou Faraday Future vyvinutá flexibilná platforma, ktorá umožní spoločnosti na tejto platforme postaviť viacero úplne odlišných modelov áut výrazne rýchlejšie ako pri klasickom vývoji vozidiel.

Platforma má umožniť voliť rázvor kolies, veľkosť batérie aj konfiguráciu elektromotorov od jedného po tri a samozrejme úplne rozdielne dizajny.

Spoločnosť na platforme ako prvý postavila koncepčný futuristický model FFZERO1, aby demonštrovala je maximálne možnosti.


Koncept FFZERO1, kliknite pre zväčšenie (foto: Faraday Future)



FFZERO1 je jednomiestnym superšportovým autom so štyrmi motormi s výkonom viac ako tisíc koní, zrýchlením na 60 míľ/h respektíve 97 km/h za menej ako tri sekundy a maximálnou rýchlosťou viac ako 321 km/h.

Spoločnosť neplánuje FFZERO1 vyrábať sériovo, podľa svojich informácií vyrobí maximálne niekoľko kusov.


Predstavenie konceptu FFZERO1 (video: Faraday Future)


Predstavenie flexibilnej platformy Faraday Future (video: Faraday Future)


Ukážka pohľadu z FFZERO1 (video: Faraday Future)


Pozadie konceptu FFZERO1 (video: Faraday Future)



Bližšie plány na uvedenie reálneho sériovo vyrábaného modelu zatiaľ Faraday Future nezverejnila a ani nepotvrdila, v ktorom roku mal prísť jej prvý model.

Okrem flexibilnej platformy avizuje Faraday Future aj ďalšiu inováciu, ktorou má byť nový spôsob vlastnenia respektíve používania automobilov. Spoločnosť chce priamo podporovať možnosť predplatného namiesto kúpy vozidla, pri ktorom zákazník nebude mať jedno vlastné vozidlo ale bude si požičiavať ľubovoľný model z ponuky výrobcu.

Umožniť to má samojazdiaca technológia, keď požadované auto príde k zákazníkovi samé. Keďže spoľahlivá technológia autonómnej jazdy úplne bez vodiča vo vozidle schopného prevziať kontrolu v najkomplikovanejších situáciách je zrejme pomerne vzdialená, Faraday Future pravdepodobne u prvých modelov plánuje aj klasický predaj.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

To nemôžu spraviť osobný elektromobil, ktorý si bude môcť dovoliť aj slovák? Kto si len kúpi Batmobile?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

treba pockat na novu teslu... bude za 35k
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

taky bezny Slovak na to bude setrit 20 rokov :)

Poslal by som tento supersportiak na Le Mans
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

35 000 dolárov nie je suma, ktorú priemerný slovák nenašetrí. Keďže neminieš takmer nič na palivo.TO je 33 000€. Cena bežného auta je dajme tomu 15000. Za 10 rokov na benzín pri 200 000 kilometroch minieš Ďalších 15 000€. Takže za 11 rokov si na tom istom. Pričom si ušetril životné prostredie a mal dosť luxusné auto.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ešte započítaj infláciu a nakoniec na tom zarobíš.. presne veta od predavača v banke :D
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

tvoje vypocty zabudaju, ze za elektrinu si musis zaplatit. Tatiez zabudaju na zavedenie spotrebnej dane na elektrinu. Snad si nemyslis, ze stat vypusti prijmy z dane na pohonne latky. Takze za 11 rokov zaplatis 40-45000€.
Na tom istom teda nebudes.
A druha vec. Taky priemerny slovak kupuje nove auto za 15000€ asi tak ako politik dokaze vyzit z 300€ na mesiac.
Vacsina je rada, ze si moze dovolit ojazdene auto za 2-3000€, ktore ma stocenych 100 000 km.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

inak to som fakt zvedavy co spravia ak sa naozaj elektricke auta rozbehnu...zas nemozu nastavit spotrebnu dan aj na elektrinu v domacnosti, a neviem ci maju ako rozlisit elektrinu pre auta :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pri budvani novych rozvodov ak sa pouziju sucasne technologie tak ano, nebude problem rozlisit nabijanie auta. Nehovoriac, ze uz teraz su technologie ktore vedia urcit aky spotrebic mas prave zapnuty.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

uz teraz sa tesim na vselijake domace sposoby odrbkavania elekriny :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mixér so spotrebou 45000€ na 11 rokov
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

V budúcnosti budú platiť mýto aj osobné autá podla prejdených km.

Možnosť 1. elektrika + mýto
Možnosť 2. nafta + spotrebná dať + mýto + ekologická daň + rakovina + vojny.




Odpovedať Hodnotiť:
 

keby to bola pravda, tak nam tu jazdia same stariny - vsak chod pred tesco kolko uvidis aut, co chodia na inzeratoch za 2-3k. Uplne priemerny slovak si kupuje jazdenku okolo 10k. Kazdy druhy nasinec je posahany z uber najlepsieho auta v celom vesmire - skoda ochcavia a predavaju sa ako teple rozky. Fabie detto. Takze taketo kecy su uplne mimo.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

by si sa divil, ale take oktavky su aj v zahranici dost cenene. pri potulkach svetom sa mi casto stavalo, ze som videl oktavku po boku porsche, lamba a royca.

ako spolahlive auto do domacnosti pre zenu alebo na bezne cestovanie je oktavka v dobrej vybave super kupa.

a najma u nas, kedze nd k oktavke predavaju za par centov v kazdej riti.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Nepotrebujem sa hadat, ale to nebola pointa prispevku. Skor som myslel to, ze ak priemerny slovak si kupi auto za 2-k, tak potom 3/4 slovenska su nadpriemerni slovaci.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

pointa mojho prispevku bol sarkazmus, pricom som samozrejme nadsadil, rovnako ako to moj oponent podcenil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nehadajte sa a dajte si radsej jointa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fiha niekto mal dnes prvykrat brko a uz je z neho tazky rasta
Odpovedať Hodnotiť:
 

Milujem ked clovek si urobi prieskum pred auparkom a z toho vyvodzuje zaver pre vsetkych slovakom. Ja mam nove auto za 15000. A ked idem kamkolvek na SK tak patri k tym drahsim na parkovisku.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nizsie mas napisane, ze nezijem na tom smetisku zvanom BA, ani v inom velkom meste. Takze ano - prejdi si supermarkety a spriemeruj si tie auta a prestan si domyslat a namyslat.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To je veľmi subjektívne. Kopu ľudí ma na nové 35-50-tisícové auto, ale si ho kúpi jazdené z Nemecka za polovicu.
Ale verím tomu, že kopu rodín nenašetrí nejakých 10-15tisíc na auto.
A ešte zoberme jogurtov, ktorí práve dovŕšili 18 rokov, že aj tí sa musia stoj čo stoj na nejakom smetiaku voziť.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V DE sa nikdy auta nekupovali kvoli lepsej cene, ale kvoli lepsiemu stavu. Dalsia vec - aj keby to tak bolo, tak stale je to auto za 17-25k a nie za 2-3k a to je to, o com cely cas rozpravam. Ze kopa ludi nenasetri je tiez ok, ale takisto to nie je drviva vecsina a dokonca ani polovica, lebo keby to bola pravda- ako pisem ako uplne prvu reakciu, tak sa tu kazdy vozi na 20 a viac rocnych pojazdnych vrakoch a nove auto(povedzme 0-3rocne) by malo 10% obyvatelstva a to jednoducho nie je pravda.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty čo melieš!
Vždy sa tam oplatilo kúpiť! V Nemecku a nielen auto, ale aj PC a elektronika.
Roky odtiaľ mnohí vozia autá na kšeft, alebo si tí šikovnejší tam to svoje auto jednoducho nájdu a idú si preň.
Že máš Ty presne opačné skúsenosti je Tvoj problém.
Každý to zažil nejak inak.
Väčšina nových áut sú lacáky. Tak cca 10 litrov Eur.
Ale pletie sa do toho kopu zbohatlíkov a tí skreslujú subjektívny názor. môj aj Tvoj.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lacne auto z DE bude rovnaky kybel ako lacne auto u nas - tu svoju teoriu aplikuj tak 15-20 rokvo dozadu. Turecki priekupnici su viac nez znami. Maniak, vrat sa k svojmun povodnemu nicku, takto nikoho neobabres.
Vecsina novych aut nie su lacaky - pozri si oficialne predaje:
Za rok 2014 http://dopice.sk/fYI posraty rapid je prvy, zacina od 11k, ked som sa ho snazil nakonfigurovat skoncil som pri 19k a vzdal som to, lebo tolko za "lacnu" skodovku nedam. Za tie prachy radsej kupim jazdeneho superba, ktoreho tiez len niekto musel predtym kupit. Stale hovorime o slovensku a takisto absolutne minimum ludi kupuje auto bez priplatkovej vybavy. Jednoducho nazor, ze sa tu kupuju len lacne auta je kokotina.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja mám svoj nick, Ty máš svoj nick, Maniak má svoj.

Riešime autá, či čo vlastne, nie Haniaka.

Do Turecka je to ďaleko, tam nikto z tých ľudí, čo som za 20 rokov poznal s vozením áut nepôjde a ani to tam nepozná, jebať na celé moslimské Turecko.
Ešte raz opakujem:
NEMECKO.
Prečo nás presviedčaš o tom, že to je len tak, ako to Ty podáš?
Napísal Ti jeho názor ja svoj a fakt je mi divné, že sa do teba dávno neobul aj Maniak. To by bolo srandy.
xi-xi...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ty si odbocil od povodnej myslienky, tak teraz neplac. Ukazal som ti na regulernom OFICIALNOM predaji, ze skutocnost je ina ako sa snazite prezentovat alebo posudzovat podla seba a realita je uplne inde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo je to realita?
Každý ju vnímame po svojom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presiel som, a nemas pravdu.
Pozri si priemerny vek aut na sk, a ber do uvahy ze takmer kazde auto nad 4 roky ma hodnotu pod 15000 eur.
Cize na tvojej strane je tvoj subjektivny nazor, na mojej je objektivna statistika.
Plus nezabudaj ze kopa ludi auto nema, lebo na neho nema peniaze. Pozri si pre zmenu pocet registrovanych aut na slovensku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Moj subjektivny nazor je - ked sa pozries von. Tvoja "objektivna" statistika: ja mam auto z nizkej triedy za 15k a patri medzi tie drahsie. nebudem brat do uvahy nazor, ze kazde auto nad 4 roky ma nizsiu hodnotu ako 15k, lebo to nie je argument a ani pravda. Prvy prispevok hovoril, ze priemerny slovak kupuje auto za 2-3k, co je chujovina, niekolkokrat vyvratena, tak si uz neupravujte diskusiu len aby sa to viac prikraslilo.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no praveze ta cena je u nas vysoka - pozri si auta v podobnej kategorii a rocniku, oktavka je vzdy drahsia aj v slabsej vybave...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale bol si niekedy aj za znackou BA-mesto vsak? Tym ale nemyslim, ked si siel do Jasnej.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nebud trapny, zijem mimo najvecsej dediny slovenska cez 300km. Siel som pred chvilou siel autom a s chvalne som si vsimal auta oproti, lebo som tusil, ze sa najde podobna polointeligenta reakcia:
2x skoda rapid (2015), 3x skoda octavia 2generacia, jedna nova, neidentifikovatlny Jeep, audi a6 2014, renault megane asi 2010, peugeot 507 - 2015. A to bola len jedna ulica - parkovisko uz komentovat nebudem. Tak take rozpravky ako tu vsetci jazdia na feliciach z 96 a podobnych vergloch (feliciu mame je to nezmar), je davno sprostost. Moje byvale auto r.v.2000, ktore skoncilo v srote malo nizsiu trhovu hodnotu ako moj bike - skoro dvojnasobne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zavedenie spotrebnej dane na elektrinu by bolo nefér a príliš by ľudí pobúrilo. Skôr sa zvýšia diaľničné poplatky, repektíve poplatky za využívanie všetkých ciest :)

Priemerný Slovák - štatisticky priemerný slovák. Čiže 2 zarábajúce osoby s príjmom spolu 1700 € v hrubom. Taký si auto za 15 000 kúpia v pohode, ak je to ich prioritou.

Nepovažujem za priemerného Slováka neschopáka, čo spomína na komunizmus a chodí za 500€ robiť do fabriky.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

cize ak niekto robi "obycajne" prace (predavac, robotnik, casnik, upratovac, atd...) ma zit na hranici chudoby? alebo vsetci maju zacat podnikat? alebo ako si to predstavujes?

btw a k tomu priemeru, kazdy vie ako sa to pocita a tych priemernych tak vela nie je ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tou väčšinou pohŕda...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a pritom si vobec neuvedomuje ze vdaka tymto ludom ma co zrat, co si obliect, v praci upratane, moze si dat kaficko a menu za 3.50e...hlavne ze su to "neschopaci"...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mas skreslene predstavy o priemernych slovakoch. 1700 hrube ma vyssia stredna trieda. Napriklad dvaja vysokoskolsky vzdelani ucitelia mangel/mangelka maju nieco nad 1000, ak su starsi. Ak by boli mladi akurat vystudovani, tak pod 1000. Sestricky co sa teraz ozvali a kazdy na ne nadava maju 400 hrube. Takze sa daj vypchat a vsetko dobre do noveho roka.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tazko mozu mat plat 400 v hrubom, ked minimalna mzda je 405 :)
Proste median v platoch je 800 eur, takze polka Slovenska zaraba aspon tolko.
Ale tak typicke Slovensko, kazdy sa stazuje, ze robi za 5 korun..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Roob_

Prepáč ale ta tvoja teória o platoch je blbosť. Nepodnikam, nie som ITckar. Vyštudoval som humanitne vedy, robím co som vyštudoval lebo ma to baví a sám som mal pod 1000 len prvé dva mesiace po škole. Ale som workoholik. Kto chce a komu sa chce si zarobiť dokaze.

A moja pripomienka k predošlému príspevku, ze vďaka tym neschopakom si dávam menucko za 3.50 a robosi vyrábajú pre mna autá, atď. Po prvé, materiálne veci môžu vyrobiť v rozvojových krajinách, to tu nepotrebujeme (vid. Digitálne Estónsko) a menučko za 3.50 od toho neschopaka si nedám. Podporím šikovného kuchára s kvalitnými surovinami za fair price.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Fabrika je fajn, ak si sikovny...
Napr. automoto mavaju bezne 14 platov od 1000 eur vyssie.
Nehovoriac o tom, ze niektore one fabriky zaspali is sociku, takze si mozes dovolit celu nocnu prespat alebo cely den prepit. A mas to este aj zaplatene :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si riadne mimo. Bolo by ti castejsie chodit von :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dufam, ze nebude treba. Po 20tich rokov bude mat to auto ovela nizsiu hodnotu. Dalsia vyhoda po rokoch mozu byt jazdenky. Vsetko zavisi od mnozstva vyrobenych aut. Ale pravda je, ze v tomto desatroci na EV asi mat nebudeme. Je na case aby sa prebudil aj stat a v pripadne dostupnosti aut typu Tesla model 3, ich zacal dotovat z penazi vybranych od ropakov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Co ze je to 20 rokov, nic len takmer 1/2 produktivneho/pracovneho zivota. No a na zvysne 2/3 produktivneho/pracovneho zivota sa typicky Slovak upise banke na hypoteku na barak. Okrem toho tych 40-45 rokov produktivneho/pracovneho zivota musi aj zivit/zabezpecit rodinu a decka.

Ale 1/2+2/3 mi furt vychadza vac jak taky priemerny 1 cely produktivny/pracovny slovensky zivot.

Nekde udelali soudruzi z NDR chybu, asi jak pred dvoma dekadami kupovat za CELOROCNY (rozumejme 12-mesacny) plat jednu hnusnu pipajucu PC kysnu a este hnusnejsi blikajuci 14-palcovy CRT monitor. To boli casy. Dnes je PC 20x lacnejsie, pretoze sa da poskladat za 2/3 mesacneho platu.

Dufam ze za 1/4 storocia bude to iste platit aj o el. autach a bude sa na ne setrit 2 roky a nie 20-rokov.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Zrejme dobre zarobíš...
Mne mesačne chýba vyše 50 Eur, aby som bol na nejakom prežiteľnom mínuse...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

je to ucitel, 'odrobi' 20-25 vyucovacich hodin (a 45 minut) do tyzdna a, ak sa neflaka, ma plat vyssie priemerky.

mat tak jeho hodinovku... :)
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

1) snivat o ucitelskom plate ... moze bez prepacenia iba k....

2) mysliet si ze ucitel robi 20-25 hod tyzdenne a aj to iba po 45 min moze detto iba k....

neuraz sa ale plati stare zname: pokial nieco neskusis na vlastnej kozi, ABSULUTNE NETUSIS O COM DRIZDAS
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pjetro, nie si tu jediný učiteľ.
Ale aj tam je veľký platový rozdiel!
A sakra požiadavky na vzdelanie, kredity, aktualizácie, kvalifikačné skúšky a čo ja viem čo všetko, a ešte si dones svoje veci, aby si mal na čom decká niečo praktické naučiť.
Nehovorím o matike, či dejepise...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

na vzdelanie? nebud smiesnych - poznam ucitelov uciacich informatiku, ktori maju problemy aj s MS Paint. ucitelov anglictiny s ruskym prizvukom a ruskou gramatikov. ucitelov dejepisu, ktorych idol je ljuljús kézar. tolko k vzdelaniu.

ovsem v prvom rade, v zaujme kazdeho ucitela je spravit si co najrychlejsie PhD. v tom pripade ziska automaticky najvyssiu triedu a ma vystarane - nemusi sa hnat za kreditmi, skoleniami.

ako si kto ustelie... :)

ps: doucujem studentov vs veci, ktore ucitelia ss dojebali. a poviem ti tak, odvedies podobne kvalitnu robotu v hociakej fabrike, tak si do tyzdna bez prace.

ps2: cest vynimkam, ktorych je ako safranu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si celý šafran...
Choď to za 500 Eur učiť Ty a potom sa po pár rokoch práce s dementami pochváľ!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

chvalim sa po 27 rokoch praxe.

a co teraz? poserieme sa z toho?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akej praxe? Že nevieš naučiť dementov?
Alebo sa chceš vyvyšovať nad kolegov, alebo čo vlastne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co to drizdas? Vies naco ti je PhD v zakladnom a strednom skolstve? Na dve veci: prd a hovno. Tam sa staras o to aby si mal urobene tie trapne kvaklifikacne skusky a mal dostatok dalsich aktivit, aby si nemal plat "almuzna", ale "almuzna + nieco". To je cela tvoja starost v zakladom a strednom skolstve nahradit "almuznu" "almuznou+nieco". Tam sa nestaras o PhD. Spamataj sa. O to sa staras vo vysokom skolstve, kde sa hras, ked si budujes akademicku karieru a ako rychlovykvaseny PhD to co najrychlejsie dotiahol na rychlovykvaseneho Doc.

A ano mas pravdu, ucitelia su rozni, aj debili a taki co to absolutne nechcu robit. Osobne sa divim a vobec nechapem, ze v Blave nejaki ucitelia vobec existuju, ten ich plat par stoviek je akurat naklady na byt a energie - tak ne necudujme kto uci a ako uci. Na vychode dakde v Snine je to lespie, tam je taky ucitelsky plat retalivne lepsejsi.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

keby si nehladal vyhovorky, zrobis si PhD, a nemusis nadhanat dalsie aktivity, bo automaticky mas tabulkovo maximalny plat a dalsie kokotiny su ti uplne zbytocne :)
vzhladom na uroven nasho skolstva Bc je na urovni odbornej maturity, druhy stupen je na urovni byvaleho bakalara a az PhD sa da povazovat za uplne VS vzdelanie.

a za druhe - ty a kolega nad tebou sa vazne snazite obhajit neschopnost, lenivost, nezodpovednost a neplnenie si pracovnych povinnosti nizkym platom?
nech sa na mna nikto nehneva, ale kazdy clovek zdielajuci podobny nazor by mal dobrovolne zo zamestnania odist a nechat sa nahradit niekym, kto ma o robotu vazny zaujem. bo taki kokoti su tym dovodom, preco v ich odvetvi platy nerastu. (a to nenarazam len na ucitelov)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty kde učíš?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Uvedom si, ze niektore zamestnania su ako poslanie. Clovek to musi brat ako poslanie, pretoze za tu almuznu by to inak robit nemohol. Pretoze za almuznu, alebo zadarmo to v ramci svojho dusevneho poslania robi iba masochisticky blb alebo charita.

Takze si rozmysli, ci chces chodit DO ZAMESTNANIA, alebo DO POSLANIA.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vyhovorky a ospravedlnovanie neschopnosti...
ak toto ucis nase deti, tak sme ako narod uplne v pici.

mas pracovnu zmluvu? dostavas plat?
tak si rob robotu poriadne a nevymyslaj kokotiny!
ak to nezvladas, chod robit nieco ine a neplackaj, ze ti za tvoju neschopnost a neochotu nechcu dat manazersky plat!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty si iný pacient!
Kurva, aj kapacita, ako Maniak píše, najmenej 30 Faradov!
:-)

To robíš 27 rokov učiteľa?
Fúha, nechcel by som...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ale sak dobre vravi... ked chces zarabat viac, zmen pracu/obor/ miesto vykonu a nelutuj sa. easy
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vtip je v tom, že ak je zavretý 27 rokov v škole, tak je pipi a úplne mimo realitu. Človek bez praxe.
Nechcel by som...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V škole?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som chcel poukazat na to, ze niektore druhy tovaru 20-nasobne zlacneli, niektore 4-nasobne zlacneli a niektore 4-nasobne zdrazeli.
Myslene vzdy ako dlho sa na to musi robit v tom-ktorom obdobi z priemernej mzdy v hospodarstve.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nevies o com pises. To "odrobi 25x45 minut za tyzden" je asi take, ze kurier co ti nosi tovar a s tebou stravi 5 minut, ma 30 klientov denne, tak odrobi len 2,5 hodiny ;) Ze zacal o 6 rano a o 17 skoncil to nevidis.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Co je naplnou prace kuriera, za ktoru pobera mzdu?

A, travit cas so mnou,
B, rozvazat tovar

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

S Tebou???
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pjetro než začneš trepať nezmysly, tak si zisti aká je spotreba el. energie na Slovensku. http://www.sepsas.sk/seps/DispVyrASpotr.asp?kod=56
Hypotetický príklad:
Ak by na Slovensku bolo 100 000 vozidiel Tesla Model S, a každé by sa dobíjalo každú noc z 0 na 100% nabitia batérii (teoreticky), tak to máme: 85kWh * 100 000 = 8,5 GWh. Za rok, ak by všetci majitelia nabíjali každú noc, by sme sa dostali na číslo: 8,5 * 365 = 3102,5 GWh = 3,1 TWh el. energie. Pričom ak si sa unúval pohnúť svojou rukou a kliknúť na odkaz, ktorý som poskytol, tak zistíš, že celková ročná spotreba el. energie na Slovensku je okolo 30 TWh!!!!!! Čiže by to zvýšilo našu spotrebu o smiešnych 10% ale Pjetro nás tu straší ako malé deti, lebo ON je ten najmúdrejší a všeznalý pán Boh :D
A to ešte podotýkam, že 100 000 elektromobilov na Slovensku je totálne SCI-FI keďže ročne sa ich tu predá len pár desiatok kusov. Takže Pjetro choď strašiť malé deti do škôlky, tie ti na to možno skočia :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

1) Viem aka je spotreba el. en. na Slovesnku a ze to je okolo 30 TWh a nemusim kvoli tomu chodit po internete.

2) Uz 10% nie je koser, podla vyrovnanosti produkcie/spotreby el. en. by sme museli mozno malu cast dovazat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo za najbližších 15 rokov (kým na Slovensku bude 100 000 elektromobilov) postaviť 1 novú elektráreň
Odpovedať Hodnotiť:
 

3) Ak si to este nepochopil - myslel som uplne nahradenie fosilakov asi tak ako uplne nahradenie konskych povozov (tych 20 konskych povozov v slovenskych romskych osadach nepocitam). Na Slovensku je vyse 900 tisic osobnych aut, pokojne to zaukruhlime na miliion a vies kde sme? Tam, ze by sa jednalo o zvysenie o 100% a nie o 10% !!! Teda sme na 60 TWh !!! Uz si pochopil? Samozrejme par desiatok tisic el. aut by s el. sietou nezamavalo ale uplne nahradenie fosilakov ano. Nocna nabijanie - o tom by sa dalo veeeeelmi diskutovat, kedze staticticke modely pre rozvodnu siet 10% rezervu zdaleka nemaju(!) , prave naopak predikcna a realna krivka sedia na par %, elektrina neni nieco coho ked mas vela, tak si to schovas do spajze.

4) Cely model rozvodnej el. siete by sa musel s tym vysporiadat, kedze nocne odbery by boli ultra-uber-mega-brutalne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

5) ???

6) Profit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. elektrárne aj distribučné siete by pracovali s dvojnásobným rozpočtom oproti dnešku
2. ide najmä o nočný prúd, kde sú najväčšie rezervy. Určite by trebalo zvyšovať kapacity, no možno o 30-50%, určite nie o 100%, keďže teraz v noci je nadbytok energie
2. úplne nahradenie spaľovacích motorov nenastane ešte aspoň 30 rokov (pravdepodobne viac). Čiže majú 30+ rokov na zlepšenie siete o 50% s dvojnásobným rozpočtom. Žiaden veľký problém nevidím
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zabudni na nočný prúd a "nadbytok energie" v noci.
So zvyšovaním podielu solárnej a veternej energie nič také nehrozí. Tieto zdroje v noci energiu neprodukujú. Tých pár prečerpávačiek ktoré tu sú bude mať problém presne ako v Nemecku vid. http://goo.gl/HSnHm9
Odpovedať Hodnotiť:
 

1) preboha ty si jak dzurinda, ked sa pred 20 rokmi bicykloval a sluboval 2-nasobne platy, len nepovedal ci realne, alebo nominalne (kvoli inflacii) .. sak zdvojnasobime ... tiez si to predstavuje jak hurvinek valku

2) kde si prisiel na to ze v noci je prebytok prudu? non-stop zavody idu furt a ludia sa z roboty (kde cez dni nesvietia) presunu domov, kde svietia, cumia na PC, skatule atd ...

3) s postupnym nahradenim mas pravdu, carovnym prutikom zo dna na den nikto nemavne
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si kde prisiel na to, ze to tak nie je? Najvecsi odber mas v case rannej a poobednej spicky. Najnizsi prave medzi 1-4 rano. Preto sa ten zvysok sype do precerpavaciek, ktore vykryvaju spicky a v noci sa cerpa voda nazad do hornej nadrze. Preto je aj NT tarifa nizsia - hadaj asi preco?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bejvávalo, ale to sa už sčasti zmenilo.
Dokonca už Ti o 2.30 ráno nevybieha maximum napätia v el. sieti. Ako ešte okolo roku 2000 až na 265V, ale to silne závisí že kde.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ale hovno sa zmenilo. Za poslednych 15 rokov sa krivka zmenila len v rocnom diagrame, kde spotreba stupa v lete a zacina pomaly dorovnavat spotrebu v zime. Priemerny DDZ sa nezmenil a nesuvisi to ako si mylne myslis s vecsim odberom, ale so zlepsenim parametrov siete kompenzacnymi prvkami a efektivnejsim riadenim.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Joj aký si múdry. Samozrejme aj. Pánko tuším objavil Emeriku.
Prečo nekandiduješ na prezidenta, keď vieš všetko najlepšie?

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

DD3 pre 2016 mas 0,128€ za denny a 0,103€ za nocny prud. Nocny ti pustia kedy oni chcu a aj to nepretrzite len 3 hodiny z 8. KKtina najvacsia na svete.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Zavisi od toho ake podmienky si vyjednas a aku mas vyjednavaciu poziciu. A aby sme to uplne zamutili ceny pre DD3: 0,0676210 za VT a 0,0379082 za NT bez ostatnych poplatkov. Takze nabuduce napisat aj ktoru distribucku myslis a specificke podmienky, inak porovnavas hrusky s jablkami, slivkami a chili paprickami dokopy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je ako povedat, ze solarny panel stoji 200€ kus a zamlcat, ze aby fungoval, potrebujes dalsich 20 veci a este aj montaz ;) Solarny system ta potom vyde 2000.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

alebo lepsi priklad, naklady na 100km ked ides autom su len benzin. Na poistku, gumy, opravy, dialnicnu, umyvanie, vysavanie, parkovanie... zabudneme.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak medzi 1-4 rano je pochopitelne najmensia spotreba, ked narod drichme a idu len nonstop prevadzaky. Ranna a poobedbajsia spicka su detto pochopitelne. IMHO spotreba povsimnutelne stupne ale aj podvecer, v lete medzi 20-22 (ludia su doma, svietia, zapinaju skatule a ine elektrospotrebice) a v zime medzi 17-22.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretože "bežný Slovák" je neschopný
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude Tesla Model 3 za 35000€. To už je kupitelne aj pre Slováka ale mohlo by to byt aj lepšie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A to už sa skutočne oplatí kúpiť aj na každodenné dochádzanie do práce v meste, kde sa potom dá zarobiť nielen na lízing Tesly, ale zvýši ešte aj na hypotéku nehnuteľnosti v rámci jej dojazdu, odkiaľ sa dá v pohode cestovať do práce v meste aj denne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

uz viac vyrobcov slubovalo 30 tisícový elktromobil ale vysledom zvacsa je 50km dojazd a v zime 30
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Elektromobil do 15K € a dojazd 1K km. Problem nabijania ani len neotvaram (doma nyst, v praci nyst) a cakat hodinu kazdy tyzden na jednej z 10000 nabijacich stanic na Slovensku (haha jake sci-fi ze) jak c0c0tovi (a vymyslat si vyhovorky preco by som tam mal kazdu sobotu doobeda stravit hodinu jak c0c0t) by sa mi nechcelo.

Elektormobily fajn, ale treba vybudovat infrastrukturu a kazdemu majitelovi osobneho auta dat parkovacie miesto s nabijacim stojanom, alebo barak/garaz a 380V pripojku, alebo vybudovat na Slovensku 10000 nabijacich stanic, alebo dialnice aj z/do Hornej Dolnej s indukcnymi nabijacimi pruhmi.

Je jedno ktora z tych moznosti by sa realizovala, na kazdu je treba 200 rokov a stala by 200 kvadriliárd €. Treba byt aj trocha realista.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Počuje, tu je priestor pre obchoďáky. Ak môže mať TESCO svoje pumpy, prečo nie nabíjačky na parkoviskách??
Na konci roku som čítal, že emerický vedci vyvinuli batériu, ktorá sa dá nabiť za niekoľko sekúnd. Nič viac neviem.
Akým spôsobom a akú batériu - no ani netuším...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kapacitu jaku ma el.auto (zvlast ked sa zvysi hustota ulozenia energie a/alebo zvysi dojazd na cca 1K km) nenabijes za 2-3 minuty. Uz teraz je 1-1,5 hod uplne nabijanie o desiatkach kW a kabli s kolmym prierezom jak palec.

Mne je jedno kde to bude, ci by to boli dedikovane nabijacie stanice, alebo by to bolo pri obchodnom centre, aqua parku, zoo ... to je mne u prdele kde. Ale ked tam jednoducho nepotrebujem ist, tak nepotrebujem a aj tak by som sa tam musel trepat na 1-1,5 hod a nabijat auto, pri nakupnom centre, aqua parku, zoo .... napriek tomu, ze ja nechcem/nepotrebujem prave ist do nakupneho centra, aqua parku, zoo ci inej prdele ... chapes princip? 1-1,5 hod. je jednoducho VELA a je to neporovnatelne s tymi 3 minutami raz tyzdenne na bezninke. A to predpokladame, ze nabijacia stanica by bola ozaj za kazdym rohom jak benzinka. Alebo ked napr. denne spravim dochadzanim/jazdenim 100-200 km, tak by som sa tam mal zadrbkavat kazdy bozi den 20-25 min aby som to furt dobijal?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Pjetro... z princípu... Aj Vladimír Iljič Šermiar raz za hlbokých 90-tych rokov v telke povedal, že hodina jeho pracovného času stojí milión korún...
Neviem kde sa furt ženieme...
Do obchodu chodíš, Ty, žena, niekto... Možno nie každý deň.Tak ako aj na pumpu klasickú nechodíš každý deň.
Len ma to napadlo. Myslím si, že to je najbližšie k realizácií...
Malý elektromobil za tú dobu nákupu nabiješ na pár dní. Však to nie je myslené, že každý deň šľahneš tisíc km.
Daj Ty nejaký návrh. Mne sú batérie jasné...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Proste AKONAHLE si hypotitecky vyriesis jeden problem (absolutna dostupnost nabijacich stanic), OKAMZITE ti vyvstanu dalsie problemy (nedostatocna el. siet, prilis dlha doba nabijania) ... atd.

Jednoducho Slovensko (a dokonca ani najvyslepejsie krajiny sveta) NIE SU pripravene na hromadny nastup elektromobilov - tam sa este len zacala budovat akasi placebo nahrada potrebnej infrastruktury. Ako hovorim, u nas asi za 200 rokov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to je ako keby sa 200 kubikovy bazen dal napustit za 3 sekundy. Tos da sa, ked pride tsunami.. ale ked mas vodovodny kohutik doma s prietokom 1 liter za 5 sekund, tak to mozne nieje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To by ti bol naco dojazd 1000 km? Nestacil by ti 300km? Malo ktore auto ma dnes dojazd 1000km.

Zaujimava je aj tvoja matematika. Na vystavbu cerpacich stanic sme potrebovali cca 20 rokov (predtym ich tu bolo iba par) ale na nabijaciu infrastrukturu by sme potrebovali 200 rokov aj ked je zasuvka podstatne jednoduchsia a lacnejsia verzia stojanu na cerpacke. Smiem sa spytat akym vzorcom si na to prisiel? A to iste aj na tu sumu penazi, ktora nikdy v existencii ludstva neexistovala ani ked to zratas dohromady za tych par tisic rokov co existuju peniaze.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

To by ti bol naco dojazd 1000 km? Nestacil by ti 300km? A ty si jakoze zdravy? To ked niekto denne dochadza 80 km tam a naspak (160 denne), uz musi dobijat kazdy den, ponivac 160+160 = 320 a skape mu to na druhy den na spatocnej streke 320-300=20 km od baraku !!!

Malo ktore auto ma dnes dojazd 1000km. Clovece daj sa vysetrit. Staci diesel a 50-60 l nadrz. Oktavka Eco-green s kombinovanym folisnym motorom a plynom ma dojazd 1700 km (slovne JEDEN-TISIC-SEDEM-STO) !!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Matemtiku neber doslovne, hadam je jasne ze som prehanal a hausnumera su zbrucha. Basnik chcel povedat ze pripravensot je NULOVA. Som realista s miernou negativistickou inklinaciou.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Pre ludi co maju rodinny dom, garaz, garazove statie a podobne je pripravenost 95% aj v pripade, ze by ziadne verejne nabijanie nebolo mozne,(co samozrenme nie je pravda) Statistika hovori, ze 95% kapacity elektromobilov sa nabija z domacej zasuvky a len 5% z inych zdrojov.
Na Slovensku je nabijacia infrastruktura vybudovana relativne dobre - ovela lepsie ako v okolitych krajinach, hlavne kvoli aktivitam firmy Greenway. http://www.greenway.sk/
A co sa tyka zatazenia roznodnej siete statistika hovori, ze keby vsetka doprava na cestach presla na elektrinu, pozidavky na rozhodnu siet a dodavky energie by stupli o 1 az 3 percenta, pricom vacsinu energie dostanu elektromobily v noci.
Celkom pekne spracovane moznosti nabijania na Slovensku su na mape: http://nabijanie.teslaclub.sk/
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Rozvodná sieť je vedenia vysokého napätia. Ale tá drobná infraštruktúra chýba.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A co sa tyka zatazenia roznodnej siete statistika hovori, ze keby vsetka doprava na cestach presla na elektrinu, pozidavky na rozhodnu siet a dodavky energie by stupli o 1 az 3 percenta, pricom vacsinu energie dostanu elektromobily v noci.

Neviem, kde si to vzal, ale to je totálna blbosť, daj zdroj tej štatistiky. Nejdem teraz zabíjať pol hodinu života hľadaním štatistík, tak sa aspoň zamysli sedliackym rozumom. Ak máš auto, koľko minieš litrov benzínu mesačne? Preveď si to na kwh a porovnaj s mesačnou sporebou elektriky. Aj keď beriem do úvahy, že spaľovací motor má menšiu účinnosť, ako elektromotor (ale pozor aj na účinnosť nabíjania a vybíjania batérie) tak spotreba auta bude rádovo okolo polovice spotreby celej domácnosti, nie 2%. Nočný prúd tiež neni zadarmo, pozri si cenníky a čo sa asi stane s jeho cenou keď všetci začú v noci nabíjať?
Odpovedať Hodnotiť:
 

videl som to pred rokmi v nejakej sviaciarskej studii a tiez sa mi to zdalo malo.

tak som teraz skusim spocitat podla spotreby paliv a elektriny na slovensku.

spotreba elektrickej energie na slovensku je cca 30 000 Gwh rocne
spotreba benzinu cca 500 000 ton rocne
spotreba nafty cca 1 500 000 ton rocne

keby vsetku naftu a benzin spalili auta co maju spotrebu 10 kg/100km tj 0,1kg/km (nafty ci benzinu)
maju k dispozicii 2 000 000 000 kg cize by pri spotrebe 0,1kg/km najazdili 20 000 000 000 km

elektroauta maju spotrebu cca 20kWh na 100 km t.j. 0,2kwh/km

cize potrebuju na najazdenie 20 000 000 000 km 4 000 000 000 kWh
t.j. 4 000 000 Mwh = 4 000 Gwh elektrickej energie
takze ak by vsetok benzin a naftu spalili vozidla na cestach, tak je to ekvivalent nieco nad 10% elektrickej energie

takze ak odratame palivo co sa pouziva na kurenie, do lietadiel, lokomotiv, lodi, polnohospodarskych strojov, stavebnych mechanizmov, generatorov a inych strojov tak tych 1 - 3 percenta mozu sediet
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Znie to zaujímavo, no keď chceš hovoriť o nabíjaní áut v domácnostiach, počítať s globálnymi číslami vrátane priemyslu je zavádzajúce. Neoveroval som štatistiky a výpočty ohľadom benzínu a nafty, ale k tej elektrine: tá celková spotreba takmer sedí, ak ale ide o kapacitu vedení k domácnostiam, tá celková spotreba o nej nič nehovorí, lebo zrejme veľkú časť tej elektriny zožerú veľké podniky, ktoré sú napojené priamo na VN. Skôr v okolí vidím, že developer ide postaviť pár bytoviek a už sa musí minimálne robiť nová trafostanica. Treba porovnať čísla pre domácnosti, ale neviem sa k ním dopátrať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je zaujímavá štatistika, aj keď pre US (čo je ale aj tak významnejší hráč, ako my :))
https://www.llnl.gov/news/us-energy-use-drops-2008
Tam celkovo vyrobia len o trochu viac elektrickej energie, ako energie, ktorá sa spotrebuje na dopravu. takže doprava (skoro čisto benzín a nafta) tam robí cca 70% objemu elektriny. Tiež to neni pre domácnosti, to sa tam aspoň v oblasti dopravy vyčítať nedá.

Odpovedať Hodnotiť:
 

oproti tvojim vypoctom mozem postavit moj teoreticky prepocet. Ak by som mal 85kWh teslu a jazdil by som 1200km, tak musim mesacne nabit 3x. To mame 255kWh. Nasa bezna spotreba je okolo 300, cize by sa nam zvysila o 85%
Odpovedať Hodnotiť:
 

na druhu stranu treba uznat, ze aj v dobach ked stavali zeleznice, sa ludia pytali "na kery kkt ti to je, ved mame koc s konmi a predsa ked kazdych 20km vymenis kone tak mozes ist rychlo jak blesk"
Osobne niesom proti elektroautam. Som proti elektroautam na (aktualne) baterky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Toz jedna historka vravi, ze ked sa pred radovo cca 10^2 rokmi stavala zeleznica BA-TA, tak ju naprojektovali tak, ze mala ist jednemu Modrancanovi cez stodolu (ta mala byt samozrejme zburana a on si ju mal postavit inde).

Obmedzene myslenie pospoliteho ludu vtedy ospravedlnovalo otazku: "a to ked pojde ten povoz bez koni, budem chodit slale otvarat vrata na stodole?"

A tak zeleznica BA-TA nevedie cez relativne velke podkarpatske mesto Modra a prudsie sa zahyba hned za Pezinkom. Inak by bola cez Modru a miernym oblukom medzi Vistukom a Budmericami by smerovala do TA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A abstraktne myslenie pospoliteho ludu bolo fakt nulove. Jedina ich starost bola robota na roli a poobsluhovat dobytok.

Este moj pradedo pokladal za uplnu sprostost, ze Zem sa "toci", kedze sedial opodial asi 100m od studne argumentoval odpovedou "sak ta studna je furt na tom istom mieste".
Odpovedať Hodnotiť:
 

pracuje sa na tom, ale za den sa to nespravi.
uz mame par dobijacich stanic, akurat su vacsinou pomale. ale aj rychlonabyjacie stanice uz postupne vznikaju.

niektore obchodne centra uz tiez ponukaju nabijacie stanice pre elektromobily, taky aupark ich ma napriklad 4.
cize ak si z tych ludi, co obcas stravia sobotne popoludnie v obchodaku, tak popri tom si mozes zadarmo dobit auto.

stale to sice nie je to, co maju auta na fosilne paliva, ale pomalicky sa k tomu priblizujeme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ozaj pomalicky :)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

podľa mňa sú to míľové kroky vzhľadom na to, že sa u nás predá 10 elektromobilov za štvrťrok. Keď sa ich bude predávať 10 000, akým tempom budú pribúdať?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

fakt kua neviem kolko aut je na Slovensku (som si to nasiel 2,800M, odhadnem to na 2,5miliona. Takze ked ich pribudne rocne 10k, bude to smiesne cislo
Odpovedať Hodnotiť:
 

budu pribudat tempom 40 tis. za rok ak predpokaldame konstatnu rychlost predaja

co pri milione aut = 1/4 storocia, pri 2 milionoch aut 1/2 storocia a pri 3 milionoch aut 3/4 storocia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehovoriac o tom, ze potom treba este postavit dalsie 4 atomky :)))
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jj, bezny slovak ma auto za 35k, mozno tak traja dokopy (alebo 10rocne s podovnou cenou 35k)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A odkiaľ bude toľko Slovákov brať elektriku?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ku kazdemu elektromobilu rotoped za euro.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Však z vytunelovného 3. a 4.-ého bloku JE Mochovce.
:-)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto auto nemá podvozok na cesty. Možno ak letištná dráha, nič iné...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"Spoločnosť na platforme ako prvý postavila koncepčný futuristický model FFZERO1, aby demonštrovala je maximálne možnosti."
"Spoločnosť neplánuje FFZERO1 vyrábať sériovo, podľa svojich informácií vyrobí maximálne niekoľko kusov."
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hentaky batmobil odpardkovany na sidlisku by bol nevyrazny a nenapadny jak hovado - vyborne pre beznych ludi

lakavy istotne aj cenou

okrem toho iste prakticky jak hovado, dlzka iba asi 6 metrov, 5 osob, isofix, aspon 450l kufor ...

niektorym nacisto j*be
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

"Spoločnosť na platforme ako prvý postavila koncepčný futuristický model FFZERO1, aby demonštrovala je maximálne možnosti."
"Spoločnosť neplánuje FFZERO1 vyrábať sériovo, podľa svojich informácií vyrobí maximálne niekoľko kusov."
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Sudruhovia to akosi nepochopili, pretoze tri exemplare futuristickeho konceptu (ktory sa nikdy nemusi stat realitou) a ktory stoji milion je jedna vec.

Sudruhovia by demonstrovali maximalne moznosti, keby vyrobili el. auto so stanovenym stropom napr. 20K €, dizajnovo by sa podobalo na dnesne normalne 4-kolesove smradlave plechove krabice, + dalsie mantinely a z toho vytrieskat maximum (uzitkovost, technologie, dojazd, jaszne vlastnosti ... atd). Jak Tesla. Pokojne mohli vyrobit aj mestke nejmensie prditko (take prditka znacky bezne mavaju) v style Skody Citogo alebo Citroen C1 alebo Peugeot 107 a vyskusat co tourobi tam. Dojazd mozno len 250-300 km, ale cena pod 15K by mozno niektorych (malo)meštanov na (malo)mestké jazdenie oslovila.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Myslím si že týmto počinom chceli najmä upútať pozornosť, ohúriť verejnosť - "aha, aj toto vieme postaviť ak chceme". Proste taká drahšia reklama na zaujatie diváka. Až ďalšie modely budú o tom čo požaduješ ty. Ak chcú predávať "lacné" autá, musia si vybudovať meno. Klasické automobilky ako Škoda, Citroen, Peugeot už meno ako výrobca automobilov už majú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak im to chod osvetlit mudrlant. Asi maju pani spocitane ze 20k E by im nezarobilo nic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemohli, kedze prditko a luxusne auto ma relativne rovnaku hmotnost a teda rovnaky dojazd na rovnaku baterku a podstatna cast ceny toho auta je ta baterka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kukat tri YT videa naraz ako pan :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si žiješ, ja mám WiFi na druhej strane káncla :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cakal som sexi tvary...a vidim len :-O
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno aj táto mala sexi tvary...
http://lnk.sk/697
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako mna zial ten dizajn naozaj neoslovil. Prite mi to skor ako futurusticky sportiak navrhnuty v minulom storoci.
Myslim, ze v dnesnej dobe su k dispozicii lepsie cesty ako zaujat dizajnom ked je k dispozicii mnozstvo penazi...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Šikmáči rozmýšľajú úplne inak.
Žiaľ a našťastie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

neberiem to ako snahu zaujat dizajnom.
skor ako ukazku, ze "tato nasa nova linka dokaze aj takto divnuo tvatovanu hovadinu zmontovat, takze je naozaj vsestranna"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dalsia hracka. Keby radsej miesto bat mobilu ukazali pouzitelny elektromobil. Ani vykonovo uz neohuruje. Tazko sa moze porovnavat s Teslou alebo Rimacom. Ale tak je to koncept. Z tej prezentacie mam pocit ako keby prezentovali hlavne podovozok a nie este realne auto. Kazdopadne na to ako ich marketing napinal v prezentaciach je to velke sklamanie. Ocakavalo sa hotove auto ako konkurencia Tesli model S. Toto moze jazdit iba tak vo filme.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jednoznacne urcene pre Slovensko ako hlavny trh. Na nasej cestnej sieti s takymto nizkym podvozkom jedna jazda z D1 do TN po kvalitnej "panelovke" a baterie budu lietat po okoli
Na druhej strane firma zarobi na nahradnych dieloch :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár