neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Nové Tesly nebudú mať nabíjanie zadarmo

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 1.6.2016


Nový lacnejší model elektromobilu spoločnosti Tesla, Model 3, už nebude mať v cene bezplatné doživotné nabíjanie na jej nabíjacích staniciach.

Na včerajšom stretnutí s akcionármi to potvrdil zakladateľ Elon Musk, upozornil Venture Beat.

Musk ale avizuje, že nabíjanie bude veľmi lacné a lacnejšie ako jazdenie vozidlami na benzín. K dispozícii bude tiež platený balíček umožňujúci si doživotné nabíjanie predplatiť.

"Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť s elektromobilom, je nabíjať svoje auto tam, kde nabíjate svoj telefón. Zobrali by ste svoj telefón na pumpu? Odviesť sa na rýchlonabíjačku, aby ste dostali elektrinu stojacu 5 dolárov, a stráviť pol hodinu Vášho času, ste na úrovni možno minimálnej mzdy," uviedol Musk.

Tesla Model 3 je ako prvý model Tesly určený pre masovejší trh a jeho plánovaná cena je 35 tisíc dolárov, cca 30.8 tisíc eur, pred aplikovaním daní alebo prípadne bonusov. Súčasné drahšie modely Model S a X majú v cene doživotné bezplatné dobíjanie na nabíjacích staniciach Tesly.

Model 3 podľa informácií Muska z predstavenia nového modelu na konci marca zrýchli z nuly na 60 míľ za hodinu, cca 96.6 km/h, pod 6 sekúnd, pričom k dispozícii budú aj rýchlejšie konfigurácie.


Predstavenie Tesla Model 3 (video: Tesla Motors)



Dojazd na plnú batériu podľa metodiky EPA bude minimálne 215 míľ, cca 346 km.

Do vozidla sa podľa Muska pohodlne usadí päť ľudí, zaujímavosťou dizajnu je celosklenená strecha vozidla. K dispozícii pre uloženie batožiny sú oba kufre.

Podľa plánov Tesly sa nový model začne dodávať na konci budúceho roka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Kolko moze stat jednu nabitie Tesli?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Kapacita baterie krat cena za kwh.. Pripadne priratat par centov na straty pri nabijani
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prečo si mu to nevynásobil? Neuvedomuješ, že môže byť dismultiplik? Si zlý človek.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Násobiť vie aj cvičená opica vyhladaj mu radšej cennik.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

.. mozno pracuje ako poradca pre ministra zdravotnictva ... to ho ospravedlnuje a mali by sme mu to radsej vypocitat :P
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dajme tomu 25 centov x 85 kWh x 1.4 čo je bežný koeficient pre nabíjanie a +- pár centov réžia za nabíjacie miesto.
Odhadujem cca 30 Eur. Možno viac.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

a ja odhadujem tvoje IQ na 85... mozno aj menej
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Najvyssi sucasny model ma 90 kWh bateriu. Pre koncoveho spotrebitela je na Slovensku bezna cena niekde okolo 15 centov za kWh (vyroba+transport). Cize jedno kompletne nabitie by ta vyslo asi 13,5 €. Ak by si nabijal nocnym prudom (o ten si musis specialne poziadat), tak by si sa vosiel asi aj pod 10 €.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viac, strata pri nabijanie je min. 5% .. ale to je v zasade jedno, lebo bateria vydrzi nabitie asi 500x cyklus, ale jednotlive clanky chcipnu asi aj skor .. dajme tomu 10e za jedno nabitie na dojazd asi 250km .. no to je dost bieda. Dosahuje to mozno hodnoty malolitrazneho motora na LPG. Ako priame naklady, nepriame budu horsie imho.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Realny dojazd TS aj MX je 400km+ po europskych cestach.
Ak pises o 3 - ten zas bude mat 50-70kWh - cize max 7E aj so stratami na 100% nabitie - nocny prud.
A celkove naklady - okrem pneu - voci ICE - ziadne!
olej, filtre - palivovy
prevodovy olej ...
spojka ...
neskor sviecky, zhavice

to auto nic nema! :P

brzdy - tak 5% opotrebovanie proti ICE
tak este stierace a ostrekovac :)
a ten velky HEPA - vydrzi snad aj 10 rokov (ale ci ho netreba menit castejsie a kolko bdue stat)


Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

A aj poisťovne už snáď pre vozidlá s autopilotom chystajú špeciálnu akciu...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No veru, servis takmer zadarmo... Iba žeby nie? http://dopice.sk/hB0
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

A ja poznam chlapika, co sa mu odsral Lexus automat tesne po zarauke ==> vsetky kedy vyrobene Lexusy su sracky?

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ktore auto ma 8 rokov zaruku na motor aj baterku bez obmedzenia km? ked mozes nabijat auto v praci 8h tak mas 80% zivota to auto zadarmo. akurat co ja mam do prace nejakych 8-10km to by mi stacil aj plugIN hybrid :)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

na 8 kilometrov do prace staci aj bicykel, akurat tam je vyssia spotreba a je to torchu drahsie. nestaci ti dobit za 15 eur raz za mesiac, musis pravidelne kazdy den (aj viac krat).
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Akurat ten bicykel je dost nahovno, ked prsi (ako napriklad vcera), fuka silny vietor, snezi, apod. Co je u nas tak tak 180 dni do roka.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

blatniky a kapucna a mozes ist aj do dazda :)
a uz som aj na snehu videl stopy po bicykli :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To mas zato, ze sa kukas za seba...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som na snehu uz videl aj stopy po ratraku ale tiez to neznamena ze typek nim chodi pravidelne do roboty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ctjb, jeden z najlepších komentárov poslednej doby hehe
Odpovedať Hodnotiť:
 

no je pravda, že na cene servisu musí Tesla ešte riadne zapracovať - aj keď auto je prakticky bezúdržbové (výnimkou sú samozrejme brzdy, odpruženie a tlmiče a pod.), pri nehode alebo opotrebovaní týchto súčiastok si zaplatíte cca 2x toľko, čo pri Mercedese alebo BMW. Verím však, že tieto ceny pôjdu výrazne dole, akonáhle bude viac starých Tesiel - keď získajú viac skúseností, know-how, zlepšia logistiku náhradných dielov, naučia sa viac opravovať a menej všetko vymieňať za nové atď. Zatiaľ však byť early adopterom je drahé :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

6000 eur za brzdy ?
to, pri vsetkej ucte, aj ferrari ma lacnejsie brzdy..
jedine ak sa bavime o karbonkeramickych diskoch, co tesla asi nema.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

brzids motorom 95% casu takze brzdy ani nemenis skor ako to auto predas
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ano, presne o tom hovori aj spominany clanok :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sú aké tie karbonkeramické disky?
Nepoznáš uhlík?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Presne také karbón-keramické.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Už vidím zmiešaninu Uhlík a keramika...
:-)
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/hBo
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A ty mi vieš vysvetliť rozdiel medzi karbónom a uhlíkom? Ja mám len 2 triedy ZŠ, sotva viem čítať a písať, chémiu som nestihol...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Písať na slovenčine karbón je ako v blbotechne. Proste Uhlík.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže stále horšie ako firemná oktávka. Tá aj pri poctivom zdaňovaní stojí zhruba 5 eur na spomínaných 250km.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Za 5E prejdem 250km?
To zerie cca 2L/100km?

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Možno ho to tolko stojí, a firmu to stojí viac...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved pise ze firemna..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

spotreba je cca 200Wh/km , čiže zhruba 3€/100km. Li-ion batérie zvyknú mať životnosť po 1000 cykloch 80% pôvodnej kapacity - 1000 cyklov je cca 350 000km, po ktorých by stále mal vedieť dôjsť 80% z pôvodného dojazdu
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

životnosť Li-ion článkov ani náhodou nie je taká optimistická. Sú tam tie isté ako v notebookoch
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

skús doložiť nejaké data. Ja používam coconut battery, ktoré loguje životnosť baterky a odosiela to na internet a tam si vieš pozrieť graf vývoja životnosti baterky na tvojom notebooku oproti ostatným majiteľom rovnakého modelu. Ja mám 460 cyklov a 88% pôvodnej kapacity, avšak podľa grafu sa opotrebovanie časom znižuje a okolo 1000 cyklov majú ľudia ~82% pôvodnej kapacity.

Podľa toho, čo som našiel o Li-Ion baterkách na internete, opotrebovanie sa časom znižuje, čiže kapacita klesá pomalšie a pomalšie, až do určitého bodu, kedy ide kapacita zrazu prudko dole a za chvíľu je baterka nepoužiteľná. Ten bod je však veľmi ťažko odhadnúť, niekde to bolo pri 2000 cykloch, niekde pri 50 000 cykloch.

Samozrejme predpoklad na dlhú životnosť je baterku chrániť pred vysokými teplotami (najmä nad 40 stupňov - napr. aktívnym chladením) a nenechať ju dlho stáť na 0% ani na 100%
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Nie som zastanca elektromobilov a pokial neexistuje infrastruktura a nabijacie parkovacie miesta na kazdom aspon druhom kroku a nove baterie nebudu stat viac ako mesacny plat, tak elektromobil riesit nebudem. Ale zaujimaju ma tvoje skusenosti, kedze ju pouzivas - ake trasy robis, kolko si uz s nou najazdil, akekolvek dalsie naklady?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Nie som zastanca helikopter a pokial neexistuje infrastruktura a helipady na kazdom aspon druhom kroku a nove vrtulniky nebudu stat viac ako rocny plat, tak ziaden riesit nebudem. Ale zaujimaju ma tvoje skusenosti, kedze ju pouzivas - ake trasy robis, kolko si uz s nou nalietal, akekolvek dalsie naklady?

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja vrtulnik nemam, on Teslu ano, preto jeho odpoved ma vyssiu vahu ako tvoj pokus o zosmiesnenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

10e na jedno nabitie a dojazd 250km? natankujem 50 litrov a dojazd mam cca 1100 - 1200 km.. nafta nedavno stala pod 1 euro, zas az o tolko potom ten elektromobil lacnejsi nie je ...
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Tak skus 300Kkm nevymenit:
rozvody
zhavice
olej+filter
palivovy filter
mozno aj DSG (lebo tesla ma "automat")

Na tesle to menis iba raz za 200milionov kilometrov ;)
A teraz si zrataj, kolko to sotji na Mercedes S :)

Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

to je logika jak kokot.
vsak to predam pred tym, ako to bude nutne menit. este som nemal jedno auto dlhsie ako 5 rokov.
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

to nie je logika jak kokot, to ty si kokot....
akurat si o tom nevedel...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

hm takze cierneho petra nechavas vzdy druhym, pekne. zit tak systematicky pripada ako vzdy sa najest a neumyt si po sebe. v reale to ale niekto menit musi. takze ano, patri do nakladovych poloziek na danu dobu auta. spoliehat sa na to, ze mam dobre auto alebo necham to opravit inym je cisto spekulativny pohlad.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

okrem spekulativneho aj naozaj vcelku kokotny
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

No ano, menit to nemusis, ak auto predas.
Ale predajna cena toho auta bude nizsia, kedze kazdy, co to bude kupovat, ju znizi o naklady na dane opravy.
Tomu vravim vyhra.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

tu sa bavime o mizernych nakladoch.
vsetko co si pisal, sa do 300Kkm zmesti v nakaldoch do 2000eur.
nech sa lahsie pocita, 3000eur.
cize kazdy 1km ti tento servis predrazi az o 1 cent.
+1cent / 1 km neurobi z tesly vyhercu.
pokial si presiel matematikou aspon druhy rocnik prveho stupna zakladnej skoly.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No pochybuje, ze E/S servis Ta vyjde na 2 dokonca pod 5KE na 300Kkm.
V znackovom Ta Octavia 200-400Kkm vyjde na 3700E.
(hej, znackovy a predrazeny, ale asi nebdues s autom za 100K chodit ku garaznikovi)

Odpovedať Hodnotiť:
 

keby som si zakazdym kupil druhe auto, tak za cenu tesly kupim 10 pasakov 2.0TDI a kaslem ti na tvoju teslu na kerej nedojdem ani na letisko do viedne a spet. S pasakom to spravis v pohode 2x
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Za cenu tesly kúpiš maximálne 3 passaty a dynamikou sa nebudú aj trochu podobať

Ale áno, tiež keby som mal vyhradených 90k€ na auto tak si idem do Áčiek kúpiť desať 6 ročných passatov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za 10-12k kupis v pohode 3-4 rocny pasak a dalsie 3-4 roky jazdis. Naklady nafta a raz za 15k olej. Olej nebude moc drahsi ako do fabie, 75€ som platil teraz 2 tyzdne dozadu za olej filter pelovy prachovy olejovy vratane roboty
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a co DPF filter a podobne sracky co davaju do aut?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v 2008 to este nedavali a keby sa nesnazili robit male srackove motory s vekym vykonom tak by nemuseli ani dnes. Co to je kurwa ze 1,4TDI
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

V aute z roku 2007 mam DPF, ale este nie SCR.

Ten DPF ale nie je nejako citlivy, ani kontrolku nema a je ochotny vypalovat sa na viac krat. Aj na dialnici vypalovanie vypne, ked trochu spomalis v kolone alebo kvoli obmedzeniu na 100 km/h. Za tie roky sa mu nic nestalo.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je v poriadku, len pri kazdom usecase sa chova ten filter a aj ine veci na dieseli inac, ja len, ze to treba zaratat vsetko do nakladov na prevadzku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pekne prosim 3-valec, dieslova verzia benzinoveho HTPcka. ked som sa na tom viezol prvy krat (rapid) tak som myslel ze to ma rozmlatene napravy, a to si tak krasne hrkoce len ten vyvazovaci hriadel.

nadhera...

idealne do firemnych aut, za 4 roky sa to preda nejakemu chudakovi co si to zlizne. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a palivovy treba raz za 60k, to som menil pred 3 vymenami oleja, cize 45k ma teraz, nabuduce dam vymenit aj ten. Platil som vtedy 120 za kompletku..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ja som posledne platil za kompletku 60...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a yo, letne continentaly 19" na teslu stoji 240ecok kus :) ci elektroauto ani kolesa nederie? Mne stoja 88, cize 352 vs 960, tych 600€ mam na 8 rokov vymeny oleja
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

19" za 88... urciteeeee... co si ty za kokota....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

fabia ma odkedy 19"? 16 mam.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jasne Fabia je leacnejsia ako Tesla...
... a Mercedes a BMW
preto ti kkti kupuju Tesly a Lexusy a nie Fabie
KKTI!! Postrilat!
Mohli byt mat 5, co 10! Fabii a 20 jazdenych Pasakov za 1 Teslu.
A mohli by naraz sediet vo vsetkych a ... ooops wait

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ti magori na MLkach si tiez mohli kupit 15 dusterov :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna 17" (ok, 235 a 4x4) stoja 200/ks... Ale zase pneu je nieco, do coho treba dat peniaze, clovek sa nezabije predsa kvoli tomu, aby usetril par ecok.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tych 600€ rozbijes niekde inde a si rad, ze mas v tie dni kedy ti vsetko odchadza tych 120€.

V neposlednom rade zasieras planetu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ked neprejdes s teslou ani na letisko a spat, tak sa prestahuj z tej prdele blizsie k letisku....
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

v prdeli byvate akurat tak vy blavaci pastikari.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

a preto sa sem jebete vsetci z celeho slovenska :-)
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Zhavice, olej a filtre su drobne. (Pre BMW v autorizovanom servise: zhavic cca 23 EUR. Olejovy filter: 20 EUR). Ked uz chces niekoho nachytat na zhavicoch, tak aspon na ich riadiacej jednotke (cca 100 EUR). A na tesle je tych cipov tiez dost, tiez sa ti moze stat, ze budes nejaky menit.

Zabudol si brzdy/brzdovu kvapalinu/tlmice apod, ktorym sa tiez nevyhnes, pokial nevymyslis inu fyziku.

Najvacsi vydavok na servis na mojom aute bol vtedy, ked mi niekto na parkovisku pretlacil dvere. Som zvedavy, ako inak by si to riesil na tesle.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ja tu nechcem byt naj expert, to su tu vsetci ale taky detail, tesla S nema brzdovu kvapalinu :) elektromechanicke brzdy bez udrzby. jedine co menis su ziarovky. lebo brdis motorom.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ma brzdovu kvapalinu... aj chladiacu, a aj nieco ako prevodovkovu (v diferenciali). Nema klasicky motorovy olej a nema kvapalinu v posilovaci riadenia.

Akurat nie su pristupne koncovemu pouzivatelovi na udrzbu. Pouzivatel moze doplnat iba kvapalinu do ostrekovaca.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a co ma vp osilovaci riadenia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nema hydraulicky, ale elektronicky, tym padom nepotrebuje kvapalinu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vazne, takze predajca v showroome mi klamal do oci ked mi to hovoril :D ty si dobry
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Bral ta ako automobilovho BFU - nedostanes sa k tomu, je to "sealed". Ale je to tam, lebo fyzika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak si pozri ake ma brzdy P85D a daj si zapecatit klavesnicu. porsche pouziva take iste brzdy. ty fyzik.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pozri sem: http://imgur.com/CLJubOi Vidis tie dve nadrzky pravo hore? Ta s modrym vrchnakom je ostrekovac. Ta vedla s ciernym vrchnakom ma velky napis "DOT3". Co asi tak to DOT3 znamena? A ta velka v strede je obycajna chladiaca kvapalina.

Ale ked chces viac verit predajcovi ako vlastnym ociam, tak kludne. Nekupis Eiffelovku? Lacno...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk said the new Model S comes with an all-new electromechanical braking system, which he says is much improved over past models thanks to "high precision, digitally controlled electric [assistance]." Musk says it’s the best braking system ever created “for a natural driving experience,” so you can feel safe accelerating but also if or when it’s time to make a quick decision to stop

P85D opakujem P85D a este raz P85D nech sa paci.. kladiem doraz na slovo elektro-mechanicke! ludia fakt nevedia googlit dnes.. kam to spejeme
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten obrazok je z P85D! Bez D-cka je ten priestor o nieco prazdnejsi.

Vsimni si, ze Musk nepovedal ani slovo o kvapalinach! Ano, je to elektromechanicky brzdovy system a podobny ma aj Porsche 918 (iba 918, ziadne ine). A furt tam musis liat tu kvapalinu, lebo odvadza teplo, ktore pri brzdeni vznika. A tomu vzniku tepla sa nevyhnes, ci uz brzdis hydraulicky, vakuovym podtlakom alebo elektromechanicky. Zase sa opakujem, fyzika!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predajcovia nahovoria zakaznikovi hocico - bud je to preto ze klamu umyselne alebo preto ze sami nepoznaju do detailov to o com si zakaznici myslia ze najlepsie tomu rozumie prave predajca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jop, to je ako chciet vysvetlit od pokladnicky v Tescu, aky je rozdiel medzi Thinkpadom a netbookom od Aceru.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predajca mal pravdu :) ale ved netreba hned verit kazdemu v diskusii.. akurat ked uz niekto v tom aute aj siel tak by trebalo prehodnotit preferencie.. PS: P85D ma skutocne brzdy bez kvapaliny.. je to tak! aj ked slovak neveri ani nos medzi ocami
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovak vie zdvihnut kapotu a pozriet sa sam. Nemusi sa spoliehat na niekoho, kto o tom prd vie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presnejšie je to 13,5€ na plné nabitie a 450km dojazd..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria v Tesla S vydrzi v reale okolo 400 000km, nasledne klesa kapacita baterie asi o 20%...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Bjorn nabehal v norsku s Model S 234000km a kapacita klesla o 5perc... co viac dodat..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ked si poriadne pozries jeho videa, hovoril ze mu menili bateriu po 100k. dovod si uz nepamatam. cize z tvojho cisla odober 100k km. a tam mal tych 4% opotrebenie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

straty su ovela viac. unik energie v teple je obrovsky. na rychlonabijacke sa ti baterka zohreje natolko ze sa musi chladit vlastnymi vetrakmi. nabijacka to iste. plus efektivita je umerna teplote ovzdusia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len na tú elektrinu nie sú aplikované dane ako na benzín a naftu. Bez nich aj benzín stojí cca 0,5€ /l
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je jedno, ake su dane, zaujima ta koncova cena. Pointa je v tom, ze benzin si doma nevyrobis, elektrinu ano. Ak dvohnu dane na elektriku vysoko, budu ludia jednoducho vyrabat sami.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

No jasné - a štát si tie tvoje prachy jednoducho odpustí - no určite
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A ako presne si doma vyrobis elektrinu? Solarny kolektor nie je dost ani na prevadzku domacnosti, nieto este nabitie auta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dufam ze toto nepovedia par ludom v mojom okoli, co maju na streche zopar kWp a v pivnici baterie...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

predajca tych panelov ti to nepovie, ale inak je to ciste hadzani penazi von oknom, lebo navratnost je dlhsia ko zivotnost

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nic mu nehovor... zaujimalo by ma kolko penazi zaplatili za tie panely ti v jeho okoli a kolko sa im z toho vracia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

priklad, hodnoty podla tvrdenia shopu, nemusia sa zhodovat so skutocnostou. System dokaze 636 kWh za rok, cena 1900€ bez montaze a baterii. Cize vyrobi to 636x0,15 = 95€ => navratnost 20 rokov. Montaz ked si aj sam spravis, ale tie baterie bude treba min 3x vymenit, co su dalsie roky.

suma sumarum, "oplati" sa to iba tam, kde niesu kable, a aj to nieje iste, lebo centrala stoji 300€ a za 1600 mas cojaviem 1300l benzinu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sbosobov vyroby elektrickej energie je milion. Tu nejde o to, aby si si ju vyrabal sam, ale id o to, ze stat nedokaze kontrolovat vsetkych vyrobcov, preto nie je sanca, aby uspel so zdanovanim. Pri benzine sa kontroluje vyrobca a tym padom aj zdanuje velmi lahko.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Stat nemusi kontrolovat vsetkychg vyrobcov. Staci ze vie kontrolovat dodavatelov. Dodavatela sice mozes mat v ramci EU akoho chces, ale ten, co zodpoveda za prevadzku siete Ti len tak z dobrej vole nedovoli pripojit sa. Ak si spravis ostrovny system mimo hlavnu siet, je to tvoja vec, akurat, ze mat riesenie na dobijanie povedzme elektromobilu tak, aby si ho dokazal nabit ta cele riesenie bude stat vzdy viac ako keby si to nechal oficialnou cestou.
Posledne som videl "uzasnu" novinku - solacny clanok schopny vyrabat energiu len z mesacneho svitu. Akurat cena celej stanice vysla tolko, ako keby si najazdil 300k km s autom pri 12 litrovej spotrebe benzinu pri predpokladanej cene 1,5€ za liter. Takze zmysel absolutne ziaden.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak by sa vo velkom rozsirili elektroauta,tak sa prejde zo zdanenia paliv na celoplosny vyber myta
snad si nikto nemysli, ze staty sa teraz len tak vzdaju tych miliard co vyberaju na dani z motorovych paliv :) :)


comu inak osobne velmi neverim, lebo by najprv musel nastat velky prelom v bateriach a nie len nejake evolucne zmeny sucastnych li-oniek
dalej by to znamenalo postavit velky pocet novych elektrarni, poriadne zvysit prenosovu kapacitu elektrosieti,...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

--------------- --------------- ---------------
aha takze 13,5 € na cca 500 km ... to mame 2,7 € na 100 km, to mame dnes 2,5 l nafty na 100 km, pricom uspornou jazdou sa sa ist na 3,5 l nafty na 100 km, takze vyhodnesjie je to asi tak len o 30%

prosim vysvetlite mi niekto tu neskutocnu financnu vyhodu elektromobilu, lebo ja ju nechapem

navyse s dieselom nemam dojazd 500 km jak blb spred 1/4 storocia na spalovacom motore, ale s 55/60l nadrzou aj 1200-1300 km

kua to uz sa financne viac oplati jazdit na CNG !!! a cerpaciek CNG je na slovensku asi tucet. tam je na 15 kil CNG dojazd cca 400 km (cenovo jak elektromobil) a ked si minie CNG, prepne sa na beznin ... napr. taka sympaticka CNG-eko skoda oktavia 1.4 TSI 81 kW G-TEC dojazd az 1400-1500 km na CNG 15kil + benzin 50 l !!!

http://goo.gl/QlAOkp, str. 52-53
--------------- --------------- ---------------
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Nato, ze mas minimalne 2 tituly pjetro a to tusim z matiky, si sa amatersky osral, lebo riesis to matematickou logikou co ti je vo fyzikalnom svete na uplne hovno.
3,5l nafty dosiahnes uspornou jazdou snad iba so steklenim plynoveho pedala na rovnej ceste bez premavky s motorom o vykone motorceka zo stieraca.
Ak sa bavime o normalne pouzitelnom aute - tj viac ako 100kW co je typicky koncernovy 2.0TDI, tak taku spotrebu nedosiahnes. Ak by sme porovnavali porovnatelne motory vykonovo, dosiahnes sa k uplne inym cislam v este vecsi prospech elektromobilu. S ostatnym sa da celkom suhlasit - az na tu zdochnutu skodu. Nie preto, ze to nie je pravda, ale preto, ze je to zase len ucelovy pohlad.Nie vsetko je o spotrebe.
Co mne osobne vadi, ze elektromobil sa prezentuje ako ekologicky, co nie je pravda a uz tym sa zavadza co znizuje doveryhodnost kazdeho dalsieho tvrdenia o nejakom prospechu.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

na dialnici zilina nitra, z nitry na normalnej ceste do LV pasat 2.0TDI 5,3l/100 a s 1.9 fabkou som siel za nim a mal som 5,5
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bratislava - Topolcany a spat - 4.3l na 1.4 CRDI. Overene kazdy druhy vikend uz viac ako rok. Ale vacsina si kupi auto ktore chce, a nie ktore potrebuje. Argumenty typu "ale ja mam zrychlenie 0-100 za 6s" su mne na smiech. Zavody na ulici nerobim, nie som nervak ani clovek co si nevie naplanovat rezervu na cestu aby som nevydrzal 2-3 minuty kym nepredbehnem kamion - s rychlym autom nie je predbiehanie o nic bezpecnejsie, akurat ta to casom nuti viac riskovat ked si myslis ze mozes predbiehat lebo mas silne auto. Viem o com hovorim, jazdil som benzinovu Toyotu Cellicu...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

DPF si pekne odfukne az na dialnici pokial sa nemylim,
takze chvalit sa so spotrebou na diesli, ktory ovela viac kurvi ovzdusie a realne je ovela drahsi ako benzin je zcestne...

adekvatny benzin co by zozral 6-7l ta vyjde celkovo rovnako, pripadne menej, a este aj menej kurvi ovzdusie...

diesel patri do traktora.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

rozrataj si naklady na 300k km co sa tyka servisu,
zapocitaj vymenu trysiek, cistenie/vymena DPF,
zapocitaj si mocovinu/aditivum

potom to iste porovnaj s adekvatnym benzinovym agregatom,
a sme doma.

+ to co diesel fuka do vzduchu.... (DPF akurat ten bordel z mesta presunie na dialnicu)

takze jednoznacne elektromobil...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Servisna prehliadka kazdych 30k kilometrov. Prva ma vysla 200 Eur, ako pocitame +- rovnako kazdu tak na 300k ma vyjde servis 2000 EUR.

Nafta ma stoji podstatne menej ako benzin, a to aj ta s vyssim cetanovym cislom.

Ak by diesel mal taky negativny vplyv na ovzdusie bol by vyssie zdaneny. Pokial viem, neexistuje ziadna smernica, ktora by zdanovala diesel inak ako benzin. Normy splna podla nariadeni EU, nevidim v tom problem.

Zato odpad pri vyrobe elektromobilu a akumulatorov ta ocividne netrapi, vsak to nasi sikmooki susdeia si zajebu rieky. Si skratka kratkozraky pokrytec...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pouzitelne auto, t.j. 100 kW a viac .. a ty si normalny?

prezradim ti tajomonstvo: pouzitelne auta su uz od intervalu 60-70 kW (55 kW uz moze byt malo, hlavne pri rozbiehani sa s 500 kilami hore kopcom)

ale niekto si musi kompenzovat velkost udu silou motora, lebo keby zrychlil z 0 na 100 za HNUSNYCH VECNYCH 12 sekund, tak to je katasteofaaaa, on to musi mat za 7 sekund
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ano som normalny, vsetko pod 100kw je pre mna zdochnuta krava. Lenze to by si ty musel byt normalny a zamysliet sa aj nad dalsimi parametrami. 1.2 TSI v nejakom pole/ fabii pre jazdu po meste je nieco uplne ine ako mondeo/superb kombi. Jediny rozdiel je ten, ze ja mam vykonovu rezervu pri mojom pouziti a pri rovnakych podmienkach ty svojmu uz kvalitne stupas na krk. To je na margo tej tvojej dalsej blbosti o ekonomickej jazde. 3,5l na 100 nie je v beznej prevadzke vobec realna spotreba a zhladiska predbiehania sa vykon hodi (nie 80kW nie je vykone auto) Bohuzial na ceste je plno ignorantov jazdiacich 70 tam, kde mozu ist 90 a ani za svet neuhnu. Za 7 sekund ho viem obehnut bez rizika, za 12 riskujem. O svojej normalnosti pouvazuj.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

no a pre tvoju informaciu, ja mam na rovine pri 100vke spotrebu 4,7 (1,2 TSI) a pri 90tke pod 4,5
niekto ako ty zrejme netusi co znamena slovne spojene "ekonomicka jazda", napoveda: pri 140tke to neni

absolutny rekord som mal 4,3 l/100 km pri 87 km/h na 75 km useku dialnice, mam velmi dobre sprevodovany motor, 5tka sa da hadzat uz pri 60tke, takze pri 65tke a 1300 otackach (ked uz zabera turbo) mam spotrebu medzi 3,5-4,0 ... to je ale skor iba abstraktne uvaha, lebo na dalnici je dobre chodit aspon tych 90-95 km/h aby neboli nervozni kamionisti (busy idu 100-105 km/h)
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Na dialnici 90? Ty si v poriadku?
Slovo dialnica nepredstavuje cestu druhej triedy.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tito ludia ma vzdy fascinovali. Preco ide osobak 90-tkou na dialnici? Keby isiel cestami prvej triedy, moze ist tak isto rychlo a nemusi kupovat dialnicnu znamku. Ok, musi spomalovat v dedinach, ale ked ide 90, tak mu to moze byt jedno, nie? Ved spomalenie 90->50 je podobne, ako 130->90, ked niekto natrafi na takehoto experta, ako predbieha kamion.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ak si si to neuvedonil, TSI znaci preplnovany BENZINOVY motor (nie DIESELOVY) a tym rekordom 4,3 l/100 km pri 87 km/h som o 0,1 l/100 km prekonal usporny papierovy udaj horoviaci o 4,4! samozrejme pri 65 km/h na najvyssom prevodovom stupni je spotreba hlboko pod 4 litre, to ale nema s praktickostou nic spolocne

co osa tyka uspornosti paliva, nemienim sa bavit s niekym kto nechape ze pri stovke spotreba nad 5l benzinu a nad 4l nafty nie je rozpravka
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

ked pojdes cely cas dole kopcom stalou rychlostou napr. 50 na 4ke, tak sa tych 3,5 mozno da. Ja mam rekord 4,2 ale vravim, dole kopcom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja som dal Helsinki Kosice 3,9 priemer 2.0TDI 104kw
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty si tak tupy, ze este aj dole kopcom ti to zere 4 litre... debil co ma rit vysedenu z embecky sa tu bude vyjadrovat k tesle.... cisty kokot
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sa neposer banan, ked nemam deti a niesom veriaci, tiez sa nemozem vyjadrovat k fararom co ich zneuzivaju? alebo o co ti ide. Tesla je snobske auto za kurva vela penazi, az pride 3ka potom sa to mozno zmeni. Len si zapis za usi, ze tie 2/3 ceny o co bude lacnejsia od S sa niekde budu musiet prejavit a nebude to len v ne/tankovani zadarmo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nájdi auto so spotrebou 3.5l/100km ktoré zvládne 0-60mph za menej ako 4 sekundy. Také auto sa garantovane nezmestí pod 7l/100km kombinovane.

Napr:
Audi S6 0-100kmh za 4,4s a spotrebou nepojdes pod 9l/100km

BMW M550d xDrive to má za 4,7s a pod 8l/100km nepojdes

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

to je sice pravda, ale naco je beznemu cloveku na nasich cestach a zapchach 0-100 pod 4s? :D

pre mna a tipujem ze vecsinu ludi je tento udaj uplne irelevantny, nemas ho kde vyuzit...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Je zabavne, ako vsetci jazdia so spotrebou 3,5 litra a zaroven tvrdia, ze zrychlenie v zapchach netreba. No fakt je, ze elektromobil vdaka rekuperacii a nulovej spotrebe pocas stania je idealne auto do mesta, kde navratnost je omnoho rychlejsia. Dalsie veci, ktore sa neuvadzaju: omnoho vyssia bezpecnost, kedze namiesto motora je deformacna zona. Ticho elektromotora a nulove vibracie neskutocne zvysuju komfort, takisto auto rovnakej triedy ma vacsi batozinovy aj osobny priestor. Ano elektromobil nie je este pre kazdeho, ale uz teraz su skupiny vodicov, ktorym sa oplati. Casom to bude vo vsetkom vyhodnejsie nez benzinove auto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna skor fascinuje, ako ludia, ktori vlastnia auta v cene pod 20k sa vyjadruju o tom, ako nahovno, nepouzitelne a financne nevyhodne je auto za $100k.
Ked niekto porovnava Teslu s Passatom, ktory je tak o 3 stupne nizsi, tak je to proste na smiech.
A to uz ani nehovorim ked ho porovnava s hyundai/kiou s CRDi.
Nic proti tymto autam (naopak), ale je to proste smiesne.
Tesla Model S proste nie je pre smrtelnikov. Model 3 bude ine kafe, ale ekonomika opat nedovoli vsetkym ho mat (a to nie je celkom ani ciel).
Ale tak nie vsetci maju BMW M5 a tiez to asi nebude preto, ze to auto je technicky horsie, nez to, co naozaj maju, ze?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mna skor fascinuje to, ako by to niektori chceli "neporovnavat"...

vsak presne o tom to je! aj jedno je auto aj druhe. porovnaj to nie s passatom ale s FABIOU!!! aj s fabiou za 10k eur precestujem vsetky tie cesty co niekto s teslou za 100k eur.
a ze je financne nevyhodne? samozrejme vsak je 10x drahsie a splni presne ten isty ucel ako 10x lacnejsie auto. AK VSAK niekto potrebuje priplacat za komfort 90k eur tak taketo auto je presne pre neho a nemozeme sa bavit o tom ci je to financne vyhodne alebo nie.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ovela lepsie precestujes, lebo siet cerpacich stanic je 20x hustejsia a samotne auto ma vacsi dojazd.

tomu vyssie.. toto je 2897ty clanok o teslach, takze vyvolava dojem ze to prave je bezne auto pre beznych ludi (co samozrejme ako pises nieje) Preto sa to porovnava s beznymi autami, s cim to mam porovnavat s mclaren 540 coupe alebo cim? lebo take nemam, takze to mozem porovnat len s tym co mam.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

preco pre pana potrebujes fobiu za 10k eur ? ved tu cestu zvladnes aj s autom za 1,5k z tretej ruky alebo dokonca aj na bicykli. tak naco fabiu za 10k ? orpoti staremu ojazdenemu, ale funkcnemu autu alebo bicyklu si potrebujes priplatit 8k za komfort ? tvoj argument ma fakt logiku ....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prepač nezachytil som tvoje myslinekove pochody, ale uz mám!

Chlapi moji, najlepsie auto na svete je VW Lupo 3L. Spotreba 3 litre na 100km.

A v bazári ho kupite skoro zadarmo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť s elektromobilom, je nabíjať svoje auto tam, kde nabíjate svoj telefón. Zobrali by ste svoj telefón na pumpu? Odviesť sa na rýchlonabíjačku, aby ste dostali elektrinu stojacu 5 dolárov, a stráviť pol hodinu Vášho času, ste na úrovni možno minimálnej mzdy," uviedol Musk.

to by u nas musel byt plat 10eur na hodinu v cistom.. a to asi tazko... ale je fakt, ze teslu si nekupi niekto, kto am hodinovku, ze ano..
Odpovedať Hodnotiť:
 

10ecok za hodinu je 1600 eur v cistom mesacne. To sa mi nezda nedosiahnutelne aj na SK. To je okolo 2300 v hrubom (ak nemas ulavu na manzelku a deti).
Ale je fakt, ze podla portalu openiazoch.sk je to na urovni 2% SK populacie :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

no mozno tak v BA to nemusi byt az taky problem (aj ked co viem tak aj celkom je, samozrejme manazeri a podobne maju viac) ale inde ako zamestnanec velmi tazko...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trochu tomu nerozumiem.
Mozno dat pausal $3 za jedno nabite, resp. za 30min nabijania=STATIA na mieste, aby neblokoval - OK.

Ale to nevie TSLA utiahnut povedzme 500*$5 za celu zivotnost auta?
Resp. u vacsiny auta iba 20-50*$3 (lebo sa bude dobijat 50-80% zo 60-80kWh) / rocne / auto?

Na druhej strane chapem - ludia to kupuju ako rozky - preco nezvysit cenu, neznizit zaruku ...


Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Co to trepes.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Lebo za taku cenu tam uz rovno mozu montovat cuvaci modul na principe pohlcovaca tmy a dobijat pri jazde opacnym smerom ako bezne mainstream elektromobily.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nejde alza.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ani bezheureky.sk nejde.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

heureka vs. alza 1:1
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

este stale nejde alza.sk
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

už ide Alza. dal som a nesla... refreshol som a uz isla takze presne teraz v tejto minute zacala fungovat!!!! :O
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

daj si hej.sk pozemstan
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zachovajte paniku, Alzák si bol iba zakefovať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

35tis dolarov teda cca 55tis eur bude stat v europe... Ako vsetky auta ktore su lacnejsie v USA...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

eurovtieraci ta minuskuju, ja som ti dal plusku, lebo msa pravdu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja som mu dal minusku.
Momentalna informacia o Tesla Model S - porovnanie ceny v US (bez zliav a danovych ulav) a v Nemecku (tiez bez zliav). Zakladny model.
$76500 vs 88.200 €
Cize ak pouzijem rovnaky kurz na predpokladanu cenu model 3 vychadza na 40k EUR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Model 3 podľa informácií Muska z predstavenia nového modelu na konci marca zrýchli z nuly na 60 míľ za hodinu

Toto asi nepochopim po veceri :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak prečítaš celý text ... nemáš začo.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

jj nad tym som sa zastavil ajja , asi 4 som to po sebe precital ... keby napisali mph tak ziadny problem kedze dalej je uz km/h.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mozno preto tak nedali lebo mph je anglicky vyraz a preto to prelozili a rozpisali. aj ked vsetci by sme chapali
Odpovedať Hodnotiť:
 

∩
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

jazda elektromobilom nie je lacnejsia a ani nema byt. dc nabijaci stojan ma cca 2-3x drahsiu elektrinu na km ako benzin po zdaneni. ta je naviac uctovana od straveneho casu bez ohladu na ziskane kw, nie za kw.

domace nabijanie 80% pri panelaku drotom z okna a kapacite baterii trva od 18h viac.

realny dojazd T85 (78 kwh realna vyuzitelna kapacita) je 350 km a ani o cm viac. vyssi dojazd je dosahovany specialnym pristupom, nieco ako 1200 km dojazd na felicii 1.2

T3 ma mat rovnu mansiu kapacitu nez 50 kwh
tak realny dojazd bude do 300 km a menej podla podmienok (250 km)

Servis T85 mimo zarucnych oprav presahuje zdravotnu normu Slovaka, je to strasny majland. T su najporuchovejsie auta. Odchadza im pretazovany krpaty elektromotor, riadiaca elektronika, olovena bateria ktora tam musi byt koli vyhlaske (auto je potom nepojazdne) atd, atd..

V konecnom dosledku, je elektromobil velmi nakladna zalezitost, ci uz z casoveho, psychologickeho alebo financneho hladiska.

O ekologiu tu nejde uz vobec.
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Felicie 1.2 neboli! O.o
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

lebo kazdy den jazdis viac ako 200km vsak. ludia chodia do prace, do obchodu, do kina a na chatu. dnes model S prejde cez cele slovensko. hlavne co nikto nechape su dve veci. prva, nenabijas teslu do plna, naco by si to robil. 18h je max hovadina. ked mas siet nabijaciek staci ti na kazdej dobit 20% a ides dalej. 20% dobijes za par minut zatial co tvoja zena ide chcať. a druha vec je si to auto vyskusat. davat hejty bez toho aby ste sedeli za volantom je ako srat si do ust. mam s teslou nieco najazdene a keby ze mam 90k len tak na auto ta si kupim teslu radsej ako nejaky obyc.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Ked budes nabijat Teslu po kuskoch ako pises, tak baterku a jej zivotnost mozes rovno odpisat.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

na zivotnost baterie to nema ziaden vplyv. iba ak tvoja tesla bezi na NiCd baterky
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ja jazdim 130km v priemere denne, som obycajny clovek. cize 50 tisic km rocne iba. vykon mam vyssi, okrem performance tesly.
cize mal by si sa ist vychcať a uvedomit si, ake bludy pises.
resp chod na ten svoj autobus.
podotykam, ze s benzinom jazdim aj 1400km trasy na jeden raz, cize by som musel mat 1400/400= 4 prestavky po 30 minut, nutene, ked sa tesla vybije..
nehovoriac o jednoduchosti skladovania benzinu v bandaske, kde mi 20L/25KG zabezpeci 200km dojazd.
kolko dojazdu ti zabezpeci 25L objemovo a 25KG hmotnostne bateria v tesle? podotykam, bateria v tesle ma cca nad 500kg, dojazd 400km dajme tomu.
moja bandaska sportove auto prenesie na 200km, za 25kg benzinu (aj s bandaskou, plechovou)
prelejem to tam za 2,5 minuty.
ano, tesla je fakt super. alel en na tu kavicku do auparku.

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

1400 km ak mas 80litrovu nadrz je 5,7litra na stovku s autom, ktore je vykonejsie ako tesla. Seriozne co jazdis? Lebo mne to pride ako vymysel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi po dialnici jazdi kludnou nohou.

Ja viem dat s dieselom a 67 litrovou nadrzou 1100 km. Pri 130 km/h na tempomate a na sestke, ale kludne aj kopce (merane cez Alpy). Je to necelych 6,1 l/100 km, co inak ani nahodou (po meste bezne 9-10).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nikto nepovedal, ze to auto je pre kazdeho. ja spravim denne 30km maximalne a mam zadarmo nabijacku v praci. ked si to zratas z mojho pohladu tak ti je ten benzin na nic. 5x za rok cestujem viac ako 1000km na co ti staci mat druhe auto v rodine na klasicke palivo. cela tesla S ma 2,2tony ale aj tak to da na 100 za 3,5s ked chces cisla porovnavat. pre mna moj diesel nema zmysel. nie to este v zime, keby ze nemam webasto tak nestihnem ani zahriat motor v zime. pre ludi ako ja je tesla uplne v poho. a raz za cas vymenis auto s niekym a mas pokoj :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kvoli 5 cestam rocne mat druhe auto, no to je velmi ekonomnicke :)

ak mas teslu napis ako znizuje dojazd zapnuta klima a na druhej strane ako ho znizuju minusove teploty

len dufam ze nenapises, ze to nema ziadny vplyv :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

proste teraz si mozu dovolit kupovat tesly bohaci alebo ekomaniaci, pre normalneho cloveka je to stale nepouzitelne..

ale drzim tomu palce, snad to raz bude masovka
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tvoj príspevok je plný bludov.

Feliciu 1.2 som ešte nevidel.

A pri Tesla nabíjačke pochybujem že odoberáš jednosmerný prúd od elektrárni. Skôr sa bude usmernovať až na mieste, priamo nabíjačkou ;-)

Servis? Zatiaľ môžeme mať predstavu jedine o terajsom modeli. Cenovkou je na úrovni špičkových BMW5, Mercedes E, Audi A6 a tam ten servis tiež nie je zrovna ľudový.

Každopádne máš možnosť si vybrať a kúpiť auto aké len chceš a na aké máš prostriedky.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ok tak fabia, mam cez 40 nerdovskych rokov a uz sa mi resetuje a maze mozog.

pozri si stranku green way napriklad ohladne cien, a na tesla club sk a hybrid cz je tusim realny prepocet ceny nabijania z DC rychlonabijacky.

ide o to ze z elektrarni prevadzkovatel odobera a upravuje do stojanu za nehorazne ceny a podmienky, nie len na SR.

pri tesle je to predplatena sluzba (teda nie zadarmo)

Realne kalkulacie nakladov poruch a udrzby za teslu su zverejnene od uzivatelov na YT hladaj Bjorn N. alebo fora (nie slovenske)

Ja vlastnim Japonskofrancuzke auto strednej triedy s malym objemom benzinoveho motora (priamy vstrek) ziadne turbo, starsieho data. Nezatazilo ma nakupnou cenou, spotrebou, ani servisom, su to ostatne bezne veci nesuvisiace s motorizaciou. 2x Zhaviacu som si opravil sam stala 19 Eur kus.

Jazdim kazdy den, dialnica - mesto, musim zaklepat na drevo. Co tvrdi o spolahlivosti ADAC a podobne su bludy, najspolahlivejsie a tiche auto ake som kedy mal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

O kolko sa v zimnom obdobi znizi dojazd, ked nechcem mat v aute mraz a budem si chciet interier vyhriat? O kolko sa znizi kapacita baterky, ked bude stat auto vonku na mraze?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Na polovicu až tretinu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Rada od Radima Uzla: Nekupuj si auto, ked nemas ani na garaz...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Problemom nie je ked nemas na garaz. Skutocny problem mas, ked na garaz mas, ale nemozes ju zohnat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dalsou moznostou je situacia, ked ju mas a parkovat do nej chodi sused.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Alebo poštár :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo garaz mas a mas v nej bordel ako vacsina garazi v petrzalke... a potom parkuje 100 aut pred domom pricom polka by mohla byt v tych zapratanych garazach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tipujem ze viac ako polovica tu garaz prenajima a parkuje pred domov lebo je to blizsie, zadarmiko, a jeste vydelas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre Kosicanov to uz neplati

http://dopice.sk/hBf
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

10km dojazdu za prvú pol hodinku cesty (pri studenom interiéri) a následne zrhuba o 10-15% na udržiavanie tepla. Pri státi v zime je to cca 7km/deň. Preto je dôležité mať doma elektriku, pretože na noc môže byť v nabíjačke a ráno sa môže predvyhriať zo zásuvky, tj. žiadna strata dojazdu za úvodné vyhriatie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som si do tesly namontoval piecku. komin som prestrcil cez okno a mam tam prijemne posedie pri ohni. manzelka cestou priklada nech mame teplo a neminame elektriku z baterky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si pekny debil. Naco si pchal pec do televizora, ked si ju mohol postavit aj vedla.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sak 3D setric obrazovky lahsie nejde nakodit.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

strata je nulova lebo si celu noc na kabli. vo Finsku su bezne zasuvky na parkoviskach, ktore bud to pouzivaju na ohrievac bloku motora ked je -28 alebo su husto po meste nabijacie stanice kde sa napojis na noc a mas pokoj. nemoze to byt velky problem kedze cela skandinavia je posiata Teslami a zima tu je o inom ako u nas
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

že či pôjdem nabíjať mobil na pumpu, nie nabijem si ho v poluse a auto pojdem natankovat domov. To čo je jaká blbosť. Dobíjanie zadarmo bude len dovtedy, dokiaľ sa tesla dostatočne nerozšíri a dajme tomu o 30 rokov bude dobitie elektrikou to isté ako cena benzínu teraz. Biznis je biznis a zadarmo vám nikto nič nedá.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Skor si myslim, ze ten krok smeruje k uprave spravania.
Kym teraz na supercharger staniciach je 5-6 stojanov a nemas problem najst volne miesto, ked sa bude predavat rocne 10x viac aut, tak sa ta situacia prudko zmeni.
Proste by bud museli extremne rozsirit siet, alebo je druha - ekonomicky rozumnejsia - varianta: spoplatnit sluzbu a tym znizit zaujem ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabíjanie elektromobilov je des. Autá s vodíkovým palivom toto riešia a doprajú nám tak pohodlie bežných áut aj elektromotorov. Tesla by mohla zmeniť stratégiu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nevadi, hacik uz hodili, a zakaznici sa im chytili na prislub nabijania zadarmo. Ti uz teraz objednavky nebudu rusit, aby nevyzerali za blbych pred kamaratmi. Profit!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vsak hadam nebudu vyzerat ako socky ze to zrusili koli par korunam :-)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pls. pochopte vsetci jedno:

vsetko je a bude o kWh.

Ropak spotrebuje na 100km zzhruba 60-130kWh, supersporty aj podstatne viac,

Vodik na 100km 180-220kWh

elektromobil 15-40kWh

Prevadzka elektromobilu na 100km je zhruba o polovicu uspornejsia ako pri ropaku a o tom to je.

Prakticky priklad:

GOLF na plnu nadrz prejde 1100km .....60€
Teslu musim nabit 3x 85kWh (0,12kWh) 1100km.....30€


Ropu resp. fosilne paliva nebudeme mat vecne a vecne nemoze vypustat tolko sajrajtu do ovzdusia.

Jedinym sposobom ako na to ist je znizovanie spotreby obyvatelstva a na to suprave elektromobily, zateplovanie, fotovoltika resp. vsetky obnovitelne zdroje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mas aj nemas pravdu.
Znizovanie spotreby u elektromobilov - ok, neminas palivo, ale minas energiu. Ta sa musi niekde vyrobit zase z ropy, uhlia, alebo jadra. V prvych dvoch pripadoch si problem nevyriesil, len si ho presunul, v druhom pripade mas na krku ekoteroristov lebo sa veci "rozumeju". Obnovitelne zdroje ju nepokryju ani zo srandy a ani ako vtip to nie je dobre.
Zateplovanie - ano, lenze nie len tak hocicim a uz vobec nie polystyrenom. Hadaj cim sa zatepluje najviac? Nehovoriac, ked sa to uz urobi tak fuserska firma aby to bolo co najlacnejsie, idealne bez projektu, ci to zateplenie bude mat nejaky vyznam a nakoniec sa docieli to, ze sa kazdy vyserie na vetranie a chladenie. Vysledok? Zateplene baraky, ktore v zime/vlhku plesnu lebo sa zmnenil rosny bod a v lete ich nedokazes vyvetrat. Potom prichadzaju na rad vselijake izbove klimy a ine pofiderne riesenia a hadaj co to zase zerie? energiu. Takze znizovanim spotreby si prisiel o prachy a spotrebu este v konecnom dosledku zvysil.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a tu elektrinu vyrobis ako, a s akou efektivitou ?
prenesies ako a s akou efektivitou ?
uskladnis ako a s akou efektivitou ?

prevadzkovatel DC stojanu ti ju preda ako a za kolko ? (greenway.sk)

cas straveny nabijanim trva ako dlho ?
cena akumulatora a vydrz/zivotnost je ? ..voci nadrzi
celkove naklady su ?

Uvadzat elektrinu voci benzinu je absurdne, kedze elekrtina nie je palivo, rovnako ako napriklad para v parnom stroji.
Odpovedať Hodnotiť:
 

odrataj od benzinu spotrebnu dan a si priblizne na tej istej cene

inak v tom vypocte mas chybu
1.uvazujes o 100% efektivite nabijania co je totalna blbost
2.za 0.12euro/kwh mozes nabijat leda tak doma a to nie kazdy ma moznost
ked sa e-auta rozsiria tak velmi rychlo skoncia tie zadarmo nabijacie stanice
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako si prišiel k tej smiešnej cene 30 eur za eletriku?
Nevieš počítať???
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Zacat musime od seba ak chceme fungovat z obnovitelnych zdrojov a zjadra vratane vodnych elektrarni. Spotreba europana je zhruba 110kWh na den, americana 220kWh. tu energiu musime niekde vyrobit. Fosilne paliva tu nebudu vecne a vzhladom na to co pri ich spalovani vypustame tiez nemozme robit do nekonecna. el. auta vzhladm na svoju ucinnost aschopnost uskladnovat energiu su buducnost ci sa to niekomu paci alebo nie. pri dnesmom stave techniky to bz jadra nepojde le radsej jadro ako fosilne elektrarne a auta. a ak sa bavime o uinnosti fosilne paliva zhruba 30% tak na co nam to je a este to aj dychame. nie som ekofreak len viem ze raztie fosilne paliva budeme musiet nahradit. len si akuste prepocitat kolko za rok vypusti vase auto CO2 a skuste si preratat kolko stromov by ste museli vysadit aby to spravovali. Proste ludstvo musi opustit fosilnu cestu ci sa mu to paci alebo nie.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Energeticka hodnota beznej mrtvoly, ziskavajuvsej od narodenia cca 70kg je podla Einsteina 6.3TW, ergo pocitanie kWh je prdom vo vetre aj z pohladu Matuzalema a kazdy clovek moze chodit kade len chce.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

*PW( ani na ten prd to asi nevyda)

Odpovedať Hodnotiť:
 

1mb72s http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár