neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Nemci prekvapivo žiadajú EÚ, aby od 2030 zakázala autá so spaľovacími motormi

Značky: elektromobilyNemecko

DSL.sk, 10.10.2016


Nemecká horná komora parlamentu Bundesrat prijala pomerne prekvapivú rezolúciu, v ktorej žiada Európsku komisiu o kroky vedúce k zákazu nových osobných áut so spaľovacím motorom po roku 2030 a povoleniu len vozidiel bez priamych emisií, teda najmä elektromobily na batérie alebo palivové články.

Upozornili na to noviny Der Spiegel.

Rezolúcia okrem iného žiada komisiu, aby vyhodnotila daňové zvýhodnenia a bonusy poskytované jednotlivými krajinami z pohľadu ich efektívnosti presadzovania mobility bez emisií.

Prijatá rezolúcia nemá ale žiadny priamy právny účinok a nesmeruje priamo ani k zákazu spaľovacích motorov v Nemecku.

V každom prípade takáto požiadavka je od Nemecka prekvapivá, keďže automobilky Volkswagen, BMW a Mercedes-Benz robia z Nemecka európsku krajinu zrejme s jasne najsilnejším automobilovým priemyslom.

Podľa Electrek je v Nemecku registrovaných 45 miliónov vozidiel ale len 25 tisíc elektromobilov, plus 150 tisíc hybridov.

Konkrétnejšie kroky k zákazu predaja nových osobných vozidiel so spaľovacím motorom ale už uskutočnilo Holandsko a Nórsko, keď prípravou zákazu spaľovacích motorov bola holandským parlamentom poverená vláda a v prípade Nórska sa ňou sa ňou zaoberajú koaličné vládne strany. V oboch krajinách má byť termínom, po ktorom sa nemajú predávať nové autá so spaľovacím motorom, rok 2025.

Po ukončení predaja vozidiel so spaľovacím motorom tieto podľa odhadov zmiznú úplne z ciest približne do dvadsať rokov. Zákaz predaja od roku 2030 by napríklad Nemecku podľa Der Spiegel mohol pomôcť umožniť do 2050 výrazne znížiť emisie CO2.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ja by som zasa chcel keby slovensko pre zmenu poziadalo EU, aby prikazala, aby od 2020 boli v celej EU nemecke platy.
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Uz ale mame nemecke potraviny :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kde? Lidl made in Poland? :D
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

No tak aspon cenovo, ked uz nie kvalitou.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Prakticky vsade smerom na zapad (az na vynimky, kde je priemerna mzda niekolkonasobok nasej) su zakladne potraviny lacnejsie nez u nas.. na vychod, na juh a na sever tiez. Asi aj v tomto mame specificky trh.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to jednoduché. Ceny potravín sa odvíjajú od množstva ľudí, ktoré je potrebné podplatiť, aby sa ostali do distribučnej siete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna najviac vyrobkov z polska je v tescu. Nevravim ze v lidli nie ale tam je vecsinou vyrobca nemecko cesko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem. Ale aspon v Lidli je to skoro vsetko zakamuflovane vacsonou ako "Lidl SK, Lidl CZ"
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nahodou lidl ma celkom kvalitne potraviny ak nekupujes uplne tie najlacnejsie. Billa a Tesco su na tom omnoho horsie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak zacni od seba :-)...ked pojdes na kavu tak zaplat za nu tolko ako v AT alebo Frankfurte :-)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A zaplat tolko v supermarkete.. V Nemecku su ovela lacnejsie potrvainy a to ani nehovorim o kvalite.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nemecko je 80 milionova krajina s obrovskou rozlohou a spickovou technikou...samozrejme ze tie potraviny vyrabaju lacnejsie ako janko hrasko z Dunajskej Stredy.

Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

ako mozu lacnejsie vyrabat potraviny, ked pracovnici maju vacsie platy??? pises kraviny. Ak mas potraviny, kde su 4 predavacky a 1 upratovacka, tu im daju po 400€ => 2000€, v nemecku ma len upratovacka skoro tolko (nema ale chapes pointu). Na druhej strane pivo na Oktoberfeste stalo 5€, to by som radsej pil vodu z potoka!
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

To pivo velke litrove stalo 10eur a male pollitrove ako hovoris 5. A cena ubytovania sa s nemeckom neda ani porovnat. Tam na tom nechaju majland.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Majland nechaju na vlastne byvanie, ale v germanskom socialistickom modely podpory byvania ziju tri patiny obyvatelov v najomnych bytoch s mesacnymi nakladmi na ubytovanie porovnatelnymi s SR
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

loool zasa statistika studena FRIcky :DDDD
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

tak 48%, trochu ten pomer kazi vychodne nemecko;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pred r.1989 sme všetci žili v podnájme.
Pozemky sa prenajímali na 99rokov.
Nemat vlastnu nehnuteľnosť je základ ako šikanovať, ovládať a držať v neistote tupý dav oviec.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

zas picovina, brat siel na pol roka do mnichova a ledva ledva ledva tam nasiel podnajom a aj to 1 izba za 400€ mesacne. Kamarat dava cely zariadeny trojizbak za 420. Tolko k porovnatelnemu..
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Tak panko vypichol Mnichov ... asi to najdrahsie miesto v Nemecku (+-). Mnichov je uplne niekde inde, ako s cenami ubytovania, tak aj s cenami platov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej a hlavne počtom arabov
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ma pravdu! Osobne poznam nemca ktory byva s rodinou v malom cinzaku na prizemi v mensom meste blizko Hamburgu. Dvojizbak - 850 eur mesacne.
Ked som mu povedal kolko stoji najom u nas tak skoro skolaboval. Kolabovat vsak prestal ked som mu na to oznamil ake su u nas priemerne dochodky.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Tak tvoj brat je tazko v pohode. V Parizi das za podkrovnu kuticu, byvalu sluzkovsku izbu, nejakych 8 kil. V porovnani s tym je Mnichov lacny ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja byvam v Zurichu. Tieto cisla co tu postujete su velmi zabavne z miestneho pohladu ;)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

este napis kolko a ako vysoko platenych pracovnych pozicii sa nachadza tam, kde tvoj kamarat dava trojizbak za 420e. Bratislava to nebude a v Kosiciach by sa jednalo o jednu z najlacnejsich ponuk. V BA mas za 200-250 jednu izbu. Verim, ze ak sa niekto trepe do Mnichova, tak dostane viac ako je rozdiel medzi cenou v BA a Mnichovom. V BA mas za 420 jednoizbak alebo dvojgarsonku bez energii.

tldr: uvadzanie cien bez kontextu zavana zavadzanim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nakoniec zistime ze sa mame vlastne lepsie ako nemci :)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Možno nie lepšie, ale pravdepodobne aspoň v mestách bezpečnejšie.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Lebo mame policajtov na kazdom kroku, hlavne tam, kde sa nic nedeje. Priznavam, ze Arabov som stretla radovo menej ako Slovakov, a kkti sa nasli aj aj, ale expresivne nasilie som zazila len u Slovakov. Ucta k cudzej zene je u Arabov, minimalne v Europe, vseobecne vyssia ako u nas. Tu je vacsia pravdepodobnost, ze cloveku na ulici ublizi obycajny slovensky nacek.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Hej, poznáme tú úctu Arabov k ženám. V každej krajine iná manželka, ktorej urobí deti a je úctivý, až jedného dňa zrazu zoberie deti naspäť domov a ženu nechá opustenú tu alebo tam bez pasu v cudzom prostredí.

Hlas ženy=1/4 muža. Čiže žiadny rozvod keď nebudeš chcieť, ale pekne domlátená.

Ženy v Európe pokladá za cukráreň v bordeli, keď ich vidí na ulici.

Česť výnimkám.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ano.. ked ta nahodou raz bude chciet povozit Dr Who na svojej Tardis, pytaj si Kolin nad Rynom a silvester 2015 ;)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Majland urcite nie. Byvam v nemecku a za 2,5 izbovy byt po kompletnej rekonstrucii platim 450. Lenze zarabam trojnasobok alebo viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si retardovany alebo mierne hlupy ? Vies co...uz mi je jasne...reagujem na uzivatela roob_
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano ale ked maju v regali drahsi ale domaci vyrobok a lacny z polska tak hadaj ktory si kupi nemec a ktory slovak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak slovak nema peniaze takze jeho rozhodovanie v tomto vybere je jasne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chlape, vidím, že si žiješ vo svojej krajine plnej víl a jednorožcov...
Tu máš trochu reality okolo SK/CZ cien a DE cien:
http://dopice.sk/ine
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

LOL. Asi nechodíš často po svete ? Že? Nepleť sem malých lokálnych hráčov z Dunajskej stredy. Bavme sa o nadnárodných reťazcoch. A pri nich platí, že ten istý tovar je v Nemecku lacnejší ako na Slovensku ! Ten istý obchod a ten istý tovar ! Drahšie je to na Slovensku. A kecy o malom Slovenskom trhu a malej konkurencii nemajú logiku. Ide o jednotný trh EU. A to ešte treba spomenúť, že často je ten istý tovar na Slovensku podradnejšej kvality ako v Nemecku. Viď. napríklad Cola s podradnejším cukrom.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Tu Colu už tuším zmenili na normalnu glukózu... A chceli prestať vyrábať na SR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cukor/sacharóza je zlúčenina fruktózy a glukózy, ktorá sa vo vode sama rozloží. Tvoj podradnejší cukor je fruktózovo-glukózový sirup. Kde je rozdiel?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Uz len zistit preco Nemcom nechcu dovolit si pochutnat na izoglukoze a stale im davaju normalny cukor. Alebo preco vacsina vyrobkov vyrobenych na zapade a dovazanych v rovnakych obaloch na vychod ma inu chutove vlastnosti a menej kvalitne suroviny za rovnaku, alebo aj vyssiu nez zapadnu cenu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Glukóza: "hlavnou metódou jej výroby je kyslá alebo enzymatická hydrolýza rastlinného škrobu, na Slovensku predovšetkým zemiakového."

zatiaľ čo cukor (sacharoza)sa vyrába z rastlinných štiav - v našom prípade z cukrovej repy....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu si sa veľmi netrafil, lebo glukóza je tá "dobrá" časť cukru a je absolútne jedno z čoho sa vyrába. problematická je fruktóza, ale ako som už bol býval spomenul, aj cukor (sacharóza), aj glukózovo fruktózový sirup (izoglukóza) obsahujú jedno aj druhé
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Necitam tuto hlupost prvykrat, ale kde ste na to prisli? Fruktoza je lahsie stravitelna a teda lepsia ako glukoza. Ma nizsi glykemicky index ako glukoza a teda pomalsie zvysuje hladinu cukru v krvi, co v konecnom dosledku vedie k pomalsej premene na tuky. Tym samozrejme chcem povedat aj to, ze cukor nie je zlo, zlo je zrat ho vela a pritom nevyuzivat jeho energiu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

fruktóza a glukóza sú v podstate dve rôzne veci (sú vyrábané/obsiahnuté v iných surovinách). Izoglukóza je zmesou fruktózy a glukózy.

Často sa stáva, že sa používa čistá glukóza (napr v náhradách medu) namiesto izoglukózy...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale kde, zoberme všetkým tie nezmyselné dotácie a uvidí sa, kto ako dokáže vyrábať.
Každopádne, Nemci na jednej strane úniu ťahajú, na druhej ju však aj likvidujú.
Čo s nimi?
Turkov na nich.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak tak, keby sa zrusili dotacie, tak by typek zistil, ako lacno Janko Hrasko z Dunajskej Stredy vie vyrobit potraviny a aka draha je ta jeho podpora obyvatelska nemeckeho, francuzskeho, holandskeho vidieka.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

vyrabaju lacnejsie potraviny lebo kupuju vyborne suroviny od takych zebrakov ako sme my a adekvatne zebracky za to aj platia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na potraviny miniem tak patinu platu. zvysok su najom a luxus (pivo, kava a podobne kraviny).
bolo by fajn mat potraviny za zapadne ceny, ale len do momentu, keby tie zapadne ceny chceli aplikovat na vsetko odstatne, na co mi ide vacsina vyplaty.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak pivo nie je zaradené medzi potravinami (čo mi je samo o sebe čudné), nemíňaš na ne zbytočne veľa?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

v poslednej dobe ani nie. kedze nemam cas chodit po baroch viac nez par krat do mesaica a pivo z plechovky mi nechuti, tak si kupim len raz za cas nejaku tu flasku.
keby tesco vedelo nie len doviezt nakup, ale aj odviezt prazdne flase, tak ano, to by som minal na to vela.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v Nemecku su potraviny rovnako alebo len trocha lacnejsie ale urcite nie ovela ty jeblington co bol najdalej za najblizsim valalom za dedinou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale to by bolo nedemokraticke, neslobodne, netrhove a urcite aj extremisticke. Podme radsej zvysit kvoty a harmonizovat celoeuropske davky pre utecencov na nemecku uroven, povedzme 1500 eur mesacne... to prinesie ovela viac pravej europskej lasky, slobody a prosperity nez cokolvek ine.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

samozrejme ze je to <>vina ako traky...ved rozmyslajte trochu vy komunisti
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Uz netrep a vezmi si lieky. Jeden utecenec tu nebol a nechcel byt tak nebluzni.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ved prave o to ide, ze ich je tu malo a treba hladat konstruktivne riesenia. Jednak potrebujeme kulturnu diverzifikaciu ako sol, nehovoriac o kvalifikovanej pracovnej sile ktora nam zarobi na dochodky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nepotrebujeme, stačí keď sa začne rodiť viac detí. Do 4 detí na rodinu, kráľovské prídavky, pomoc rodinám bez strechy nad hlavou (pokiaľ má aspoň jeden člen TPP) takýmto spôsobom aký je teraz treba sa pre valcujeme sami, nebude mať kto vôbec robiť, a na dôchodky nebude určite, treba sa začať starať už teraz...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je už na svete myšlienka, že mladí budú pracovať až do smrti. Lebo len čo idú robiť, sú neskutočne a veľmi dlho zadĺžení.
Treab to len domyslieť, že v akej podbe to bude zrealizované a ako to správne nastaviť, naprojektovať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Cize zoberieme pracujucej vrstve zase raz aby nejaky dezo horcica mohol natrtkat 4 deti. Dalsi expert sa ozval
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

presne tak, radsej ich zoberieme a dame dezovi al-horcicovi z blizkeho vychodu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tie pridavky by som navrhol vo forme ulavy na dani z prijmu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to je predsa cisty rasizmus a extremizmus.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

[OT: ďakujem za nápovedu -> mal som kúpiť soľ do umývačky...]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze vyska platu nieje administrativne rozhodnutie ale vysledok trhovej dohody. Ak ti davaju malo nepracuj tam. Alebo chod pracovat do Nemecka. Ak by si na Slovensku zaviedol nemecke platy tak by tu ziadna firma neostala. Vies preco? Pretoze tu nemas pracovny trh ako v Nemecku. Tam sa musim postupne prepracovat. Tie platy sa dvihaju ale nebude to za par rokov. A neboj sa ceny elektrickych aut. Do roku 2030 budu dostupne elektricke auta vo vsetkych cenovych kategoriach.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

len tam bude chybat kategoria 400€ za 20 rocne eauto o)))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Plati to na nove auta. Stary moskvic mozes pouzivat aj nadalej. Az kym ti podlaha neodpadne.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

vies co je eauto?? o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No jediné čo sa dá povedať o roku 2030 je to, že v Nemecku a Francúzsku bude možno už väčšina obyvateľov arabská/africká. Takmer 40% detí pod 5 rokov v Nemecku sú cudzinci ! Gratulujem. V tom roku 2030 budú už dospelí a budú si voliť politikov presadzujúcich Šaríju.


One in three people aged under 18 who are resident in Germany have foreign roots, and the number jumps to 36 per cent among people under 5.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

moc sa nebuchaj do hrude.. u nas je pre zmenu dei malo.. prodnost je miziva.. obyvatelstvo starne.. Merkelova to ma dobre vymyslene.. zobrali to najkvalitnejsie (ucitelov, vedcov) a nam nechaju plevel...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Nechcem si ani len predstavit, ako by pravicovi extremisti riesili slabu demografiu europanov napriklad znizovanim danovej sadzby podla poctu deti ako motivacny faktor... Ale ako hovorim, taketo extremisticke monokulturne riesenia si nechcem ani predstavit. Import kvalifikovanej, kulturne obohacujucej pracovnej sily je prirodzene ovela lepsi a jeho hmatatelne prinosy sme dokonca uz v priebehu par mesiacov mohli neraz pozorovat.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Nemeckom vyclenenych 60 az 100 miliard eur (pre porovnanie stanica ISS 15 miliard eur, TOKAMAK celkove buduce naklady 12 miliard eur) na zrejme este lepsie vyladenie kvalifikacie svojich vybranych ucitelov a vedcov len dokazuje, ako dobre maju tento investicny plan premysleny, a ze ak co len 10% z tejto investicie sa im vrati vo forme buduceho zisku, tak poriadne vsetci zarobia. Bohuzial nase extremisticke protitriedne zivly tieto investicne prilezitosti stale prehliadaju a zbytocne tak ochudobnujeme nas ekonomicky rast, nehovoriac o raste kulturnom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ISS stoji 150bn a TOKAMAK tiez nie je lacna zalezitost. Jednoduchsie jen abrat milion arabov a prevychovat ich. Ci ty si myslis ze nemci co uz su aj tak bohati sa zacnu teraz kotit len preto lebo im da stat dane ? <> borovu radsej si nasporia na BMW alebo cestu do bangkoku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"Jednoduchsie jen abrat milion arabov a prevychovat ich"

mozes toto tvrdenie na niecom podlozit?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Arabov neprevychovas, naopak, privezies stredny Vychod do Nemecka. Gratulujem. Zarobia iba mimovladkari a prevychovavaci, ostatni su v cistej strate, nieco ako u nas predrazene dialnice a IT zakazky. Gratulujem znova.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

to si iba nemci myslia, ze ich prevychovaju.. V EU by sa mali zaviest vymenne pobyty ako boli volakedy.. ze zo Slovenska sli pozriet do vychodneho nemecka ako sa veci maju a naopak. Tak by napr. nasi veduci mali ist do rakuska pozriet ako sa robia cesty a europski veduci by mali prist pozdiet sem ako sa nedaju prevychovat cig..one romovia. Hned prveho pristahovalca mali na hraniciach otocit a poslat domov! presne ako to spravili v australii
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Tak mi povedz preco chcu nemci administrativne donutit autodopravcov z vychodneho bloku aby platili svojim soferom ako nemeckym soferom ked su vyslany do nemecka. Tu uz neplati vysledok trhovej dohody? Lebo sa im nepaci konkurencia.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Lenze tam je platovy priemer tak 2500 eur a chcu aby im tam nechodila lacna pracovna sila. Takze im platy vlastne sami dorovnaju pretoze dopravca zdvyhne kamionistovy plat a zaplati to samozrejme francuzsky spotrebitel ktoremu kamionista dovezie tovat. Kto iny?
Ale opacne to moc nejde. Ak mas priemerne platy 1000 eur a povies si ze minimalka bude aspon 2000 tak ako si myslis ze to dopadne? Kto to zaplati? Jedine ak na dlh. Vid Grecko. Ale v ich sytuacii by som byt nechcel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

WTF

tym padom by strelili vsetky ceny hore, a boli by sme tam, kde teraz..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo má EU s tvojím platom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som navrhol EU aby zakazala EU.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A niesi ty nahodou takto hlupy? Budes zase chodit co i len do blbeho Pandorfu z hodinovou kontrolov a s pasom? S pasom aj do chorvatska? V 90tych rokoch mi trvalo mesiac vybavit si vizum do UK na vylet. Dnes si kupis letenku za 30eur a ani ta nenapadne ci mas pas. A to som nemenoval vsetky ostatne vyhody. Studium, praca, tovary z EU, eurofondy a pod. Tak ty si vystup a chod zit do Guatemaly alebo do Bieloruska.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

a kde je napisane,ze ak by neexistovala eu,tak by museli byt pasy ?? vsetko je predsa vecou dohody,niekto potrebuje na svoju vieru cirkev,niekomu staci viera,tento priklad hovori,aky su ludia nevyspeli,ako potrebuju aby ich niekto riadil
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

normalne mi zabehlo nad tvojou hlupostou
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

a mne nad tvojou o)))
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

A mne nad tvojou slepotou.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

preto máme bielorusko spolu s kazachstanom v schengene ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Odkedy? Bol som v Bielorusku pred 2 tyzdnami a o Schengene som tam nepocul. Mali specialny pruh pre Ruskych obcanov, ale z EU som si musel riesit viza...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale prd. Viac sa za rok nastojis v potravinach pri pokladni akoby si sa nastal a nacakal v Rakusku na hraniciach. SR neni len BA, takze vacsina ludi nechodi kazdy den na nakupy do AT.
Teraz je rok 2016, takze to co by bolo ak by sme neboli v EU nemozes porovnavat s 90-99.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Je velka skoda ze SR nema viac miest ako BA potom dedincania nechapu ze postavit tovaren alebo infrastrukturu kdesi v hornych saliboch je asi trochu zbytocne
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

postavit tovaren v Hornych saliboch by kludne mohli, len potom by prisli o lukrativny biznis s pozemkami, ked v BA stoji m2 (vymyslim si) 10 dukatov a v Hornych saliboch 1 dukat. Len naschval tam nepostavia dialnicu, kedze dopredu vedia, ze sa bude stavat tovaren, tak pokupia pozemky za 0,5 dukatu a predaju za 10. Uz DAVNO sme mali mat kostrovu siet z dialnic po celom slovensku, je rok 2016! Kolko je tomu co Meciar s Klaudiou S. otvarali nejaky usek? 20 rokov? Ale ked sa nechce, tak sa neda no.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že by mali lepšiu technologiu v rukáve a zasa by udávali takt v automobilovom priemysle aj po takejto zmene ??
Nemci nie sú hlúpy, vždy za všetkým stál zisk.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nemci nevedia skalovat
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty si ale mudry! chcem byt ak ty! uc ma!
Odpovedať Hodnotiť:
 

No napríklad by som chcel vidieť ako zakážu Praga V3S do roku 2030(50). Veď to sa stále bude ešte asi používať...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Praga V3S prežila sovieta a prežije aj eu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a co by za tymi rozhodnutiami malo stat? Horuce srdiecko? Kazda automobilka sa bude musiet prisposobit. Takze podmienky su rovnake. Za 14 rokov dokazu prejst na elektriku uplne v pohode. A vyrabat sa to bude aj u nas, takze aj nam bude dobre. Teda hlavne ITckarom ktori budu programovat tie stroje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Co je na tom prekvapive akoze? Vsetky velke firmy sa snazia pomocou statu pretlacit regulacie, ktore z trhu vytlacia ich mensich konkurentov vyrabajucich lacnejsie a menej komplikovane vyrobky.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Co je na sucasnych naftovych/benzinovych motorch menej komplikovane ako na elektromotore? O automatickych prevodovkach ani nehovorim.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

napr nemenis olej,cize 5 korun v keseni o))))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

menej komplikovane = sto rokov overena a vyvijana technologia, vychytane detske choroby, velke mnozstvo subdodavatelov atd. Na rozdiel od elektromobilov - kde bud totalne vertikalne integrujes a vsetko vyrabas sam ako Tesla, alebo vysledok stoji za hovno. Neexistuje ziadny standard, zivotnost baterii je otazna, o likvidacii na konci zivotnosti kazdy podivne mlci, atd.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Najmä ak v nich bude olovo, alebo iné "zaujímavé" kovy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chevy si robi vsetko inhouse ? :-))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme. okrem nich aj vw a toyota uz 20 rokov
Odpovedať Hodnotiť:
 

kokotiny trepes bavime sa o elektromobiloch....kde chevy baterky vyraba LG
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak ako vyrába elektromobily vw a toyota a baterky majú od neviemkoho, ale určite si ich nevyrábajú sami, keďže ide o štandardné články 18650 a kúpia si ich od koho chcú (a hej, LG chem je medzi veľkými výrobcami)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetko sám ako Tesla??

Tesla je firma ako každá iná. V súčastnosti nikto nemá peniaze a hlavne čas na vývoj niečoho co uz tu dávno je.

http://www.autonews.com/assets/PDF/CA843311210.PDF

http://spiderbook.com/compan y/17966/?relationship=SUPPLIER
Odpovedať Hodnotiť:
 


Keď si človek naštuduje stav a trend globálneho otepľovania tak to nie je ani prinajmenšom prekvapivé. Je to však úctyhodné.

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

je to <>a ako traky ked eko teroristi z danska pizukaju a pokrytecky nam tu hovoria o zelenych zajtrajsok a slnieckach a pritom MAERSK vytvara viac svinstva ako auta v EU a US dokopy.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ďakujeme za dôležitý dodatok
Odpovedať Hodnotiť:
 

podciarkujem. som v dk a ekoteroristickeho pokrytectva tu je pozrhnane. vlastne cele sa to toci o tom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už sa teším ako sa rozj€be EU pretože čo títo nemeckí sráči robia je nonsense
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

HARAŠITO....
Odpovedať Hodnotiť:
 

V 2030, uz budu v celom nemecku povinne daleko eklogickejsie tavy! :) (ci skor :( ?)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Tak snazia sa. Mercedes si uz v laboratoriach slachti nove luxusne plemeno s hodvabnou srstou pre buducich vysokopostavenych nemeckych politikov ktori si na kvalitnu tavu dost potrpia
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ja si potrpim na tavu s klimatizaciou, poriadnym tavaradiom a kvalitnym ozvucenim
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo takto zakázať komplet autá a posilniť verejnú dopravu. Stráviť pol života za volantom v zápchach nie je žiadny luxus ale prežitok z 20 storočia. Alebo aspoň podporiť zdielanie áut cez nejakú appku alebo samojazdiacie autá. Samotné vlastníctvo 2 tonovej opachy každou rodinou v počte 2 ks je záťaž na životné prestredie jak hovado...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Na Slovensku? Kde v niektorých mestách nie sú schopní za 40 rokov ani povoliť nastupovanie do autobusov MHD všetkými dverami alebo zladiť časovanie spojov s medzimestskou dopravou?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

CO takto najskor vyriesit problemy ohladom neatraktivity MHD a nepotrebujes nic zakazovat. Zakazat parkovanie/auta/spalovaky dokaze kazdy obmedzeny chuj. Ale vytvorit priestor tak, aby ludia sami prestali preferovat tento aktualny styl, pretoze sa to neoplati, je skutocne riesenie problemu.
Preco su tak popularne diesle aj v mestach? Pretoze nizka spotreba v kombinacii s lacnejsim palivom. Netreba ich zakazovat - to dokaze aj podpriemerne inteligentny jozko vyuceny za kuchara ked "riadi" stat (podobnost so Slovenskom cielene nenahodna). Staci zmenit spotrebne dane tak, ze bude benzin lacnejsi a budu ludia vo velkom kupovat benziny. A aby zase nehukali dopravcovia, nizka cena nafty len pre nakladiaky, aby si nemuseli kompenzovat zdrazenie dopravy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

diesle niesu popularne v meste, ale ked mas jedno auto, tak si radsej kupis take co ma mensiu spotrebu a vacsi vykon. Co sa tyka MHD, keby nechodila 3x za den, ale 15x, a nestala by 40 centov (neviem kolko stoji bus, ale tak dako), tak by som urcite chodil do roboty busom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak mas pracu 15-18 minut chodze, nerozumiem preco chodis autom. Tu ani MHD nema svoje miesto. Len stale je to mesto.
Tu u nas - mimo velkych miest, mas dochadzanie za pracou 20km a to si rad, ze je to len tolko. Cize samotnym autom je to 25 minut. Ale ano - trafil si to, ze ak ta cesta busom stoji porovnatelne ako auto, sa vyseries na celu hromadnu dopravu, lebo nesetri to ani peniaze a uz vobec nie cas.
Dizle su u nasincov popularne prave pre nizku spotrebu v kombinacii lacnejsiej nafty a este kvoli faktoru "tahne vodspoda vole" a ak si kupujes nove auto, uplne mozes ignorovat argumenty typu: prevadzka, turbo, vstreky, filter. To bude riesit az nasledujuci majitel. Tiez by som si kupil radsej dizel - ak by som kupoval nove auto a aj na 5km denne dochadzanie - lebo spotreba,vykon, cena paliva.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takze som pozrel ako by som mohol chodit do roboty busom cesta cca 2km, peso mi to trva 15-18min :) Do roboty chodim na 8:30 - bus ide 7:28 Musim ale prestupovat cez 2 busy, prichod 7:39 => 11 minut popici! Autom som tam za 5 minut plus sa stavim v pre ranajky, takze zvycajne odchadzam 8:15 a 8:25 som v robote. Mi povec ako chces zatraktivnit autobusy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nič proti, nakupujúci na Slovensku požadujú od EÚ dotáciu na každé nové elektroauto začínajúcu na 35 000 EUR / auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako to chcú znížiť, dobre čítam? Majú tým na mysli to, ako vyhlásili, že vypnú atomové elektrárne a prejdú na uhlie, ktoré je poriadny znečisťovateľ ovzdušia. Pretože tie eko-elektrárne ich nezahránia. To chcú tie autá napájať ekologicky "závadnou" elektrikou. Jazdíme na eko autách ale "zaserieme" si ovzdušie trojnásobne uhlím,no sláva :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie som si isty, ci sa oplati reagovat na trolla, ale skusim.
Chcu znizit priame emisie - cize emisie autami.
Paralelne k tomu maju program presunu vyroby z momentalnych fosilnych zdrojov na ekologicke a hlavne obnovitelne.
Nemecko je leader v technologii decentralizovanej elektrorozvodnej siete.
Cize, ked skusis otvorit oci (a mysel) a zamyslis sa nad tym, ako sa u nich veci menia na vsetkych frontoch, zistis, ze to v skutocnosti dava zmysel.
Ja osobne im drzim palce - rozhodnutie to je tazke a financne narocne, ale z dlhodobeho hladiska spravne.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Realny presun vyroby energii z fosilnych paliv sa da ocakavat, az ked sa minu. Jadrove elektrarne su momentalne najcistejsie, len co s odpadom... Keby sa zavreli, kolko ekologickych a obnovitelnych zdrojov mame k dispozicii, a su vobec schopne pokryt energeticke potreby, aj keby sme sa uskromnili? Spalovne na stiepku, na ktore sme dostali v mene ekologie prispevky z eurofondov a dotuju sa dalej v cenach, uz teraz spaluju viac dreva, ako je udrzatelne http://dopice.sk/ins. Les je sice obnovitelny, ale nie lusknutim prsta a nie po systematickom vydrancovani. Male vodne elektrarne detto, vela z postavenych/planovanych je otrasnym zasahom v prirode s povazlivym energetickym prinosom a na sk sa navyse volia najjednoduchsie varianty - ved dotacie su rovnake bez ohladu na to, kolko z investicie ide do ochrany prirody a kolko do vacku.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nemecko je hlavne leader v tom, ako zneuzivat rozvodne siete inych krajin.

Elektrinu vyrabaju na severe, spotrebovavaju na juhu a nemaju ju ako dostat, lebo ich transmisia nestiha. Tak zneuzivaju polsku a cesku, samozrejme za vatikansku menu v ramci solidarity.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, je lider v decentralizovani a preto po populistickych dristoch ako zavru atomky sa stavia 20 novych uholnych elektrarni. eko ako svina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo sú to "obnoviteľné zdroje"? Nejaká nová slniečkárska fantázia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matiku neovladaju, fyziku a chemiu tiez nie, droguju, nahanaju pokemonov a tak to potom dopada, ze bluznenia o obnovitelnych zdrojoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To iste, uverim skor fantomcimu, ze je Obama user.
Nemci, oc lipnu na velmi rychlych a silnych autach na neobmedenom Autobahne budu chciet elektricke autociak s max 120kmh a dojazdom 60km v krajine, ktora je 20x vacsie ako lovensko.
To iste... dajte dalsi prosim
propaganda ako svina
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Klídek,nežiadajú všetci nemci,len darmožráči v parlamente.To len nadpis na tejto stránke je niekoho mokrý sen :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Klídeček, piánko. Ja budem rád, keď sa tu na DSL.sk povedzme 10.10.2030 vrátime k tejto správičke a vyhodnotíme jej historickú relevanciu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boľševici by len prikazovali, zakazovali a regulovali. RVHP bolo nič v porovnaní s Bruselom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja ako tod typek s internyma informaciami a drotom do nemecka viem tuto situaciu vysvetlit velmo jednoducho. nemci si precitali narychlo nejaku howto prirucku excelu, nakopli office360, aby za to nemoseli placit, nahadzali tam secky (odnedavna) verejne zname cisla, a vyslo im ze 2030 uz ziaden nemecky producent nebude hrat nejaku major rolu, lebo im to uz ako domino pada uz teraz, cize 2030 je best case, worst case je zajtra o pol stvrtej aj 30 sekund a 101 ms GMT.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár