neprihlásený Utorok, 3. decembra 2024, dnes má meniny Oldrich
Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu

Značky: elektromobilyEurópa

DSL.sk, 29.11.2016


Štyri z najväčších automobiliek sveta sa spájajú s cieľom zvýšiť komfort pri používaní elektromobilov v Európe a postavia tu sieť super rýchlonabíjacích staníc.

Automobilky to oznámili dnes.

Sieť bude mať nabíjačky štandardu Combined Charging System, CCS, pričom budú schopné nabíjať batérie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom až 350 kW.

Rýchlosť a komfort nabíjania sa tak môže výrazne priblížiť komfortu tankovania paliva do vozidiel so spaľovacími motormi. Ak by bol pri nabíjaní použitý stále maximálny výkon 350 kW, aj na dnešné pomery pomerne veľká 70 kWh batéria zabezpečujúca dojazd viacerých stoviek km by sa kompletne mohla nabiť za 12 minút. Kvôli možnostiam batérií a snahe predĺžiť ich životnosť budú reálne časy nabíjania zrejme vyššie, bližšie informácie automobilky ale nezverejnili.

Pre porovnanie nabíjačky na rýchlonabíjacích staniciach Tesla Motors ponúkajú v súčasnosti maximálny výkon 120 kW.


Nabíjačka štandardu CCS, kliknite pre zväčšenie (foto: BWM)



Na novej sieti spolupracujú BMW, Daimler, Ford a Volkswagen, budovať ju začnú už v budúcom roku a v prvej fáze má pozostávať až zo 400 staníc postavených na diaľkových európskych ťahoch. Spolu bude na staniciach siete viacero tisícov nabíjačiek, pričom prvá plánovaná fáza výstavby má byť dokončená v roku 2020.

Aké ceny a podmienky budú mať nabíjacie stanice automobilky zatiaľ nezverejnili a rovnako nie je k dispozícii ani plánovaná mapa nabíjacích staníc.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

CEO Intelu odstúpil
mBank spustila podporu okamžitých platieb, zatiaľ ich iba prijíma
Sprístupnená testovacia verzia LibreOffice 25.2, začína ukončovať podporu Windows 7
Platené DVB-T zvýši od nového roka cenu
Oficiálne uvedený prvý WiFi router od OpenWrt


inzercia



Diskusia:
                               
 

Celkovo tento presun k elektromobilom vitam, akurat co mi nie je jasne, ci to zvladne nasa zastarana a beztak uz dost vytazena elektricka rozvodna siet...
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Radšej nech kolabuje zastaraná sieť ako má mať čoraz viac ľudí astmaticke záchvaty.
Nieje to taká zábava pozerať sa na niekoho kto nemôže dýchať a lapa podychu.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Bola by to zábava ak by po dychu lapal a v kŕčoch sa zmietal Kalinak a Baštrnak.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

nedal som ti - preto lebo si zabudol na priemera, ale preto ze nieco take sa zelat nema nikomu.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo co na to povedia ropne spolocnosti...
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Investujú do ťažby plynu a plynových elektrární. Z ropy sa dá vyrábať všeličo tak načo ju páliť ansmradit tu s ňou. Napríklad plastové elektrické autá.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

stále čistčí (mnohem efektivnější) výroba ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavné ked stojiš v kolóne a hodinu duchas smrad z dieselov, ničiš si spojku a nervy.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nic nepovedia, lebo ludia vyrabaju 75% elektriny s ropy, plynu a uhlia. Budu sa usmievat a predavat ropu dalej rafinerkam a tie to miesto nadrze auta budu liat do elektrarni. Kde budu liat menej do druheho budu liat viac.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Tych 75% mas odkial? Asi z prsta. Na Slovensku sa vyraba z uhlia len 7% elektriny, z ropy nic a z plynu len spickova na pokrytie maxim. Europsky priemer z uhlia je cca 15%.
Najhorsi su Nemci, Poliaci a Cesi - cca 30% z uhlia. Viacere europske krajiny postavia vsetko spalovanie uhlia (nielen elektrarne) mimo zakon do toku 2025, alebo aj skor. Francuzi pustaju uz len zopar uholnych elektrarni len pocas zimy, aj tie onedlho skoncia. Je pravda, ze inde vo svete je to horsie US cca stvrtina z uhlia a hlavne Cina cca polovica z uhlia.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tak isto ide aj o ucinnost. Ak je aj elektraren na ropu tak je asi ucinnejsia ako spalovaci motor o velkosti suda na pivo
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

E.motor má poctatne menej súčiastok ako spaľovací motor.
Preto má jednoduchšiu údržbu. Nepotrebuje olej. A výkon má vysoký aj pri malých otáčkach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jeden výrobca dáva na elektromotor pre automobily záruku na 200000km. Neslýchane, Automechanik bude meniť rohožky v aute.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a potom si pojdes vymenit brzdove dosticky za 6000 euro.
https://goo.gl/eHmVNp dopice mi nefunguje...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aj keby to bol pravdivý článok jeden prípad má nepresvedčí o tom, že tesla vyrobená v roku 2016 bude mať rovnaký problém ako tesla z roku 2012, ktorú riadil idiot.

Ja mám faktúru za 600eur za opravu na aute ktoré malo kotúčové brzdy iba vpredu. Pár rokov dozadu po prepočítaní.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Driftovat na akom koľvek aute je poriadne drahé.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ani nie tak výkon, ako krútiaci moment - ten je stály. výkon rastie od 0 po max, priamo úmerne otáčkam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zarátal si do toho aj straty v prenosovej sústave? Alebo budeš chodiť nabíjať auto do elektrárne?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nie budem mať solárny panel nad parkovacím miestom a bude sa nabíjať zadarmo.
A o 5rokov, ked budú výkonnejšie baterky bude auto samé jazdiť ako taxi a zarábať nie parkovať 23hodin denne.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

...aby som mal auto pekne v tieni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Porovnaj straty v rozvodnej sustave s nakladami (a produkciou dalsich exhalatov) na prevoz benzinu a nafty z rafinerie na benzinky + spotrebu elektriny benzinok.

Tiez na vyrobu benzinu/nafty treba nezanedbatelne mnozstvo elektriny, ktora by sa inak mohla rovno pouzit pre elektromobily.
Mozno to vsade nie je az tolko elektriny na jeden liter benzinu/ nafty ako uvadzaju v tomto videu, kde popisuju stav v Anglicku, no urcite nejaku energiu treba.
https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nechcem obhajovat motory na ropne produkty, ale som zvedavy, co sa bude robit s opotrebovanymi litiovymi bateriami az sa zacnu hromadit tie baterie na miliony ton... Nehovoriac o tom ze oxidy litia z baterie tiez nie su pre zivotne prostredie to prave orechove.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

kapacita baterie elektromobilu po 8 rokoch klesne asi na 80%.
s Takym elektromobilom sa da dalej jazdit, no ked sa to niekomu nepaci o 8 rokov budu k dispozicii baterie cca s dvojnasobnou kapacitou pri rovnakej vahe a rozmeroch ako dnes za cca rovnaku, alebo nizsiu cenu. Kapacita litiovych baterii rastie cca o 10% rocne pri zachovani vahy a pri poklese ceny o 10% rocne za kWh baterie.
POuzitu bateriu s 80% kapacitou alebo aj mensou mozno pouzit dalsich minimalne 10 rokov na stacionarne ulozisko elektriny, kde na vahe a objeme az tak nezalezi ako u elektromobilu. Az potom o viac ako 20 rokov od vyroby sa budu baterie recyklovat, pricom technologia je uz vymyslena, no zatial sa litiove baterie vo velkom nerecykluju, lebo baterii na recyklaciu je este velmi malo.
Uz teraz skusobne v nemecku postavili ulozisko elektriny z prvych (aj nepodarenych) vyradenych kusov baterii z BMWi3 a dalsich nemeckych elektromobilov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Bosh a BMW ... 2,8MWh ulozisko elektriny z viac ako 100 pouzitych baterii z elektromobilov
https://goo.gl/Nif8Lr
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj na tej stranke co si pastol je hend prvy comment: "Hmm...seems a bit early to have batteries that are already at the end of their life in BEVs..."

A s tym mozem len suhlasit, prve elektro BMW boli kedy predstavene ? ex-brucho mozno 3 roky, a uz potrebuju nove baterie ?? tak kde je totych 8 rokov na 80% kapacity ???
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prvych 100 testovacich kusov, ktore nesli do predaja
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies o tom ze tych 8 rokov je uplny blud a sam tomu neveris vsak ? Za 8 rokov na 80% to bude mozno ked tu baterku skladujes bez pouzivania aj to v idealnych podmienkach. Zoberme si normalny relativne novy tlacitkovy mobil - kde su tie baterie namahane podstatne menej ako v automobile, ukaz mi Li-<hocico> bateriu, ktora ma realne 80% kapacitu po 8 rokoch (to ani nehovorim o baterkach v smartfonoch ktore sa nabijaju v podstate denne).
A to sa nebavime o akumlatoroch ktore su zatazovane stovkami amperov po dlhsie obdobie a vystavene od -40 po +60 stupnov...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mobily nemaju baterie s inteigentnym BMS, nechladia sa, nabijaju sa vzdy na 100% nabitia a.t.d. staci poguglit v com su baterie elektromobilov ine ako baterie mobilov a ako inak sa pouzivaju. BMS elektromobilovych baterii je podstatne inteligentnejsie a baterie lektromobilov su pri extremnych teplotach a pri nabijani velkymi prudmi klimatizovane.
Prve baterie Nissan Leaf mali problemy s zivotnostou v tropickych podmienkach, lebo nemali zvladnute chladenie.
Moderne elektromobilove baterie su na tom podstatne lepsie.
napr. goo.gl/u3r4FO goo.gl/kNTsLO a ine clanky o zivotnosti baterii elektromobilov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To co tvrdia je jedna vec, realita je vec druha, zatial su elektromobili dost nova vec, uvidime za tych 8 a viac rokov realnej prevadzky. To ze po tych dajme tomu 300 cykloch nabitia (co je pri priemernom dojazde 300mil = 90000mil najazd) je pokles len o 5% nic neznamena, kedze litiove baterie vecsinou nestracaju az tak kapacitum, kym nepride k zlomu, kde kapacita ide rapidne dole.
Na tomto linku je napriklad zaujimavy rozhovor hlavne o modelarskych lipo, ale nie len s chlapikom ktory ich studuje atd.
http://dopice.sk/iGf
Ja pevne dufam ze to co tu tvrdis bude naozaj tak a tie baterie budu naozaj take dobre ako tvrdis ty a aj tesla, no zatial som v tomto dost skepticky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mám na svojej Tesle 70 000km, najmenšiu 60kWh baterku a 95% pôvodnej kapacity. Keď si pozrieš graf opotrebovania Li-Ion bateriek, uvidíš, že prvých 5% ide najrýchlejšie, potom sa opotrebovanie spomalí. Čímže vidím úplne reálne, že by moja baterka mohla vydržať 600 000km do 80%, 100kW baterka možno aj milión km.
Porovnávať ju s baterkou v mobile je kúsok mimo, pretože:
1. baterka v telefóne nemá termálny management - nemá ani klímu, ani vyhrievanie. Vysoké teploty výrazne znižujú životnosť a nabíjanie pri nízkych teplotách tak isto.
2. baterka v telefóne mal 1 cyklus za 1 deň. Autom by si musel prejsť 150 000 km ročne pre podobné opotrebovanie.
3. baterka v telefóne bežne stojí aj hodiny úplne vybitá, čo je najrýchlejší spôsob, ako zničiť baterku. Pri aute ťa upozornia, že ak klesneš pod 10%, okamžite po zaparkovaní dať na nabíjačku. To isté aj opačne, telefón stojí aj hodiny na 100% nabití, elektromobil dobíjať väčšinou na 90%, na 100% len keď očakávaš dlhšiu cestu na daný deň.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudas na jednu vec, ono su to chemicke clanky, ktore aj same o sebe bez vonkajsieho pricinenia chemicky degraduju casom. A ja som sa nebavil o smartfonoch, ale o tlacitkovych mobiloch ako boli nokie, ktore presli uz pomali pred desatrocim z Ni-MH na Li-ion baterie - tam sa tie baterie nabijaju tak mozno 1x za tyzden a ani sa neprehrievaju ani nepodchladzuju kedze su v podstate neustale drzane pri izbovej. A tie baterie po cca 6 rokoch maju mozno 50% kapacity a pritom na nich nie je ani 500 cyklov nabitia. Ano beriem ze odvtedy sa Lithiove baterie posunuli dalej, ale nerobil by som si o nich zas iluzie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnes máš na cestách 9 rokov staré Tesla roadstery a majú baterky v pohode, čiže časová životnosť tiež nevyzerá byť veľký problém - okrem toho od vtedy prešla Tesla nemalým vývojom.

Tie baterky sú poväčšinou nefunkčné kvôli tomu, že ich nikto nepoužíva a tým pádom dlho stoja na 0% nabití, čo značne skracuje ich životnosť
Odpovedať Hodnotiť:
 

Budú sa recyklovať.
Tak ako sa dnes recyklujú olovené batérie a pred 20rokmi sa nerecyklovali.
Prečo by niekto ťažil líthium, keď ho môže recyklovať?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A vieš Ty čo? Choď si to do bane v Južnej Afrike ťažiť!
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Nič, pokiaľ im nesiahnu na lodnú, elektrickú dopravu a armádu. Tak či tak, sa im ťažba už predražuje. Medzičasom si tiež kúpia si akcie firiem (alebo celé firmy), ktoré vyrábajú elektroautá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani hitlerovi ?
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Priať niečo take sa nemá nikomu?
Robiť rakovinotvornym motorom vzduch nedýchatelnym to sa smie?

To že si ryby seru do vody a potom to dýchajú je normálne,
ale že to robí človek nie.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

asi som na tych protestoch bol jediny, co namiesto "obesit" a vynimocne "zastrelit" krical "transparentne vysetrit kauzy a vyvodit trestnopravnu zodpovednost".

potom som radsej na tie protesty chodit prestal, pretoze fakt si neprajem strielat, obesat, ci hoc len zatvarat ludi, bez vysetrenia a spravodliveho sudu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

spravodlivy sud s ficom a jeho zbojnickou druzinou na slovensku????? a ty si sa s konom zrazil???
zastrelit kokota aj s jeho kumpanmi ako v cine pekne k muru a hotovo, tzv. konecne riesenie
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

To by mal príliš rýchlo za sebou.
Uprednostňujem kultivovanejsie riešenia.
Napr. zbaviť hodnosti a hodiť do hladomorne ako v rozprávkovom stredoveku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bez sudu, len tak? a ked raz niekto teba obvini z niecoho a postavi k muru bez sudu, len tak? stale to bude ok?

fico je sice kokot, ale to neznamena, ze mame byt kokoti vsetci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

neznamena, ale bolo by o jedneho birmovaneho bolsevika menej
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze ideme strielat kazdeho kto ma birmovku? ci ako tomu mam rozumiet?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem u tychto panov politykov je to, ze kedze su to kumpani mocipanov, ktorym patria aj mnohe media, sudy, sefovia policie, atd. Tak sa k tomu presetrovaniu je dost tazke dostat a pretlacit.
Krasne to vidno aj v USA, kde na Clintonku vytiahli kopec emailov, ktore nasvedcuju kriminalnej cinnosti, kde normalny clovek by bol vo vysetrovacej vazbe len za stotinu tych mailov. No samozrejme kedze hlava FBI je za dobre s Clintonovcami, tak vyhlasil, ze tam nie je co vysetrovat a zatial to tym haslo...

Odpovedať Hodnotiť:
 

no a alternativa ma byt, vykrikovat "do basy" skor, nez prebehol sud? kto ho da do tej basy? ci "zastrelit" bez sudu? akoze, teraz kazdeho koho nemam rad a koho neviem pravoplatne sudit mozem strielat?

existuje vela moznosti riesenia fica a spol, aj bez porusovania ustavych prav. zmena vlady je plne v moci ludu. ze je lud jebnuty a nevyuziva to, za to ja uz nemozem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tým trom aj rakovinu, a ešte to bude málo.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

tak ked zrusili verejne popravy na namestiach, co ine?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Paštrnák?
Veď toho sme už vykopali...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Miliony dinosaurov polozili zivot v nadaji, ze raz budu bublat v aspon trojlitrovom sestvalci a teraz maju vyletiet hore kominom? Zastavme toto blaznovstvo, kym je cas!
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Odpočítať treba v pokoji.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

uz si videl mrtvolu ktora sa premenila na ropu ? nestane sa to aj ked ju casom uvaris, a stlacis. napadlo ta uz ze sa uhlik hromadi prirodzene aj inak ? napriklad uhoreny les, je zdroj uhliku, ked ho zakryje poda, vznika uhlie, aj dnes, ale ropa z mrtveho zivocicha ?

Apropo, to nikdy dokazane nebolo, stale je to iba dohad, a existuju aj ine pozorovania pre loziska ropy, ktore sa nik neunuva vysvetlit.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Videl. Preto sa nik neunuva.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

vacsina svetovych zasob ropy je z planktonu. dinosaury v nej tazko najdes. a ano, rovnake procesy ktore prebiehali pred milionmi rokov a vytvorili sucasnu ropu prebiehaju aj dnes.

nie, neznamena to, ze ropa je obnovitelny zdroj. resp. ano je, ale obnovuje sa tak pomaly, ze ak ju dnes minieme vsetku, na dalsie zasoby si par milionov rokov budeme musiet pockat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je asi tvoj prvý zelený príspevok, gratulujem, na zdravie!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Neviem, o com to hovoris, prispevky syntax teroristu maju dlhodobo vysoku semanticku hodnotu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

semanticka hodnota je vysoka, ale syntax nic moc teda... samy error.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tiež máš 330xd ako ja ? :D
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ja mam 530d :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to sa tiez mozes dinosaurom pozerat smelo do oci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vidis suvis tam kde nie je. ako sa tomu hovori ?
ked uvidis letiet vrtulnik, tiez si povies, bozi zazrak ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Astmatikom nevadia vyfukove plyny. Aspon teda nie tak, aby mali z toho zachvaty. Sam som astmatik, tak viem o com hovorim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tomu sa hovori obetavost!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plyny nie, ale ten dieslovy prach...
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboj sa,rozvodna siet sa prispobi/dostavia podla zataze, nemozes hadam chciet,aby sme v sucasnoti mali predimenzovanu siet, ked stupnu naroky, tak nie je problem siet rozsirit
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Na toto som sakra zvedavy.
Ano my sa mame celkom ok, ale pozri sa co sa deje v krajinach kde maju v lete klimu pustenu, vypadky dodavok prudu su uplne bezne.
Minule tu tiez pisali o tom ze nemci svojimi veternymi pretazuju siet v cechach, lebo posielaju prud rakusakom.
Cize az taky optimista v bezproblemovom rozsirovani by som nebol.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

zmensime vykon vysavacov na 150W
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Znížime, zmenšiť môžeme vysávače ako také.
Ale inak si presne vystihol myslenie EÚ.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Co nemozete, je v danom pripade vasa vec. Tu je dostatok vedeckych kapacit, aby ho bolo mozne nielen zmensit, ale kludne i natriet nazeleno.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

hadm sa do vtedy dostavia 3,4 blok atomovky :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sa mo nám to postaví.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

jak hurvinek valku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

12 minut?
prosim ?
40litrov je prietok tankovania, a tie super sized european motors 1litrove sunty maju akurat tak 45litrove nadrze, cize 1 minut a vs 12 minut.
to sa nepriblizuje ani nahodou.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Ale da sa z toho aspon vyratat, kolkokrat dlhsie "pumpy" treba stavat a netreba zabudat ani na rodinnu pohodu v autach s detmi, pocas cakania na nabitie dvoch-troch aut pre nimi.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Parkovisko pred Tescom je už dosť dlhá pumpa, nič stavať netreba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To mas ako s SSD - ich cena za GB sa tiez nepriblizuje k cene starej technologie (je asi 10x vyssia) a predsa mas jeden v pocitaci.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

SSD v porovnani s HDD je rychelsjie 100x dajme tomu, fiktivne cislo pre ilustraciu, elektromobil nie je 100x rycheljsi od benzinu, ba ma maximalku hlboko pod benzinom.
ale nekydam na elektro - automaticka prevodovka, resp BEZ prevodovky, tichost, to sa musi uznat - aj ked zas nevedel by som si to poservisovat doma, ako jednoducha vymena filtrov a olejov. to je potom take, trochu pruser, ale neviem co vsetko by sa malo servisovat na elektroaute
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Elektroauto ma napr. max tah (krutiaci moment) od nulovych otaciek. Je to vlastnost elektromotorov. Ale ano, asi to nie je taky benefit ako u SSD.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a aky je problem urobit elektroauto na maly dieslovy motor, ktory by siel furt v idealnych otackach a napajal nejaku malu bateriu na vykrytie spiciek? Nemusel by si menit infrastruturu cerpaciek a mohol by si s teslou najazdit (vymyslim si) 2000km.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pán objavil hybrid? :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

1. Pretože celá pointa elektroáut je zbaviť sa smradľavých, rakovinotvorných dieslov a závislosti na rope.
2. Takéto autá samozrejme existujú a sú pomerne neefektívne, ono strácať efektivitu v spaľovacom motore a následne v baterkách je tak trocha odveci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

preco by sa mala stracat efektivita v baterkach?
ono sa do bateriek uklada len nadbytocna elektrina a inak to ide priamo mimo baterie

ma to vyhodu, ze ten spalovaci motor moze byt ovela jednoduchsi a vzdy pracuje v najvyssej efektivite
odpada potreba drahej prevodovky,....

samozrejme ten spalovaci motor musi byt pomerne lacny aby sa to oplatilo
http://auto.pravda.sk/novinky/ clanok/316638-toyota-vyvija-linearny- spalovaci-motor-pre-elektromobily/

problem cistych e-aut je, ze po +-8 rokoch to auto mozes zahodit do srotu z dovodu, ze nova bateria bude stat viac ako bude hodnota zvysku auta
taketo auto bude nepredajne a aj s tym treba pri kupe e-auta pocitat
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Žeby chevrolet volt a opel ampera? A to uz su velmi dlho k dispozícii. Nikto to nekupuje.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

:) ked nenapises celu pravdu, len si vyberies to co sa ti paci, tak ano... Chevrolet sa v EU ani nepredava a Ampera stoji 40 000€. Daj to za 13 ako fabia, a potom uvidime ako sa to nebude predavat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromotor(asynchron) nema krutak od nulovych otacok maximalny, omg vzdy sa smejem ked to spomenie nejaky trulo autonovinar, lebo nevie o com toci a potom pospolity lud to opakuje vsade.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz, ked Tesla zrychli z 0 na 100km/h za 2,6 sekundy, asi ten maximalny krutiaci vykon bude mozno nie od nuly, ale velmi blizko tej nule. Pritom zrychlenie tesly na stovku za 2,6 nie je obmedzene vykonmi motorov, ale vykonom baterie resp ako extremne si softveristi tesly dovolia zatazovat bateriu aby jej neublizili. Kazde zvysenie kapacity baterie tesly znamena znizenie casu na stovku, takze rezerva v motoroch este je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V motoroch ešte rezerva je, ale v pneumatikách už takmer nie. Ešte pár desatiniek a hotovo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V elektrickom aute nemas ziadnu vymenu oleja. Mas len vzduchovy filter pre klimu. Brzdy sa ti tiez neoopotrebuju pretoze 90% casu brzdis motorom a teda rekuperujes energiu spat do baterii. Celkovo je elektricke auto az 10x konstrukcne jednoduchsie a nema takmer ziadny servis. Je to zrejme aj z komentarov majitelov TESLY MODEL S. Po 100K kilometroch nebolo treba nic vymenit. Elektromotor je takmer neznicitelny a to si vezmi ze ma 400KW. Tak silny benzinak by ta co do udrzby a dielov zozral zaziva.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A preto, ze je konkstrukcne jednoduchsie a takmer bezudrzbove, preto je tak 3x drahsie ako obdobny spalovaci ekvivalent, pricom je problem s nabijanim ak nebyvas v dome. Takze je to kombinacia mnohych faktorov, nie len jeden 2 parametre.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no, drahsi je lebo sa riesia narocnejsie, specificke problemy. celkovo ale odpada mnozstvo problemov, ktore vyzaduju mensi, lacnejsi servis.
otazka teda nie je, kolko priemerne stoji jeden servisny zakrok na vozidle, ale kolko stoja vsetky zakroky za jednotku casu.
napr. 1 servisny zakrok za 100 eur rocne je to iste ako 5 servisnych zakrokov za 20 eur rocne. kto ma elektro aj spalovaci motor, mohol by sa pochvalit s presnymi cislami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak toto zrovna u tesly neplati
tesla ma 2x vacsie naklady na zarucne opravy ako obdobne automobilky pri autach so spalovacim motorom

brzdy sa nenicia :) no prave preto, ze sa nepouzivaju sa nicia a presvedcil sa uz o tom nejeden majitel tesly a vymena teda nieje ziadna lacna zalezitost :)

o neznicitelnom teslacom elektromotore mozes len snivat :)

ano teoreticky je to tak ako pises, lacnejsie na udrzbu a servis ale nie u tesly. tesla je proste vo vsetkom ina podobne ako musk :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pockaj pockaj, dufam ze neporovnavas cenu udrzby tesly, ktora stoji ako byt v bratislave s 10 tisicovym suntom pre ktory kupis nahradne diely v kazdej lepsej trafike.

porovnavaj auta z rovnakej (luxusnej) kategorie. sam neviem a som zvedavy, co z takeho porovnania vyjde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale no tak :)
to bolo porovnavane na autach rovnakej cenovej kategorie

problemom tesly je, ze si tak povediac robi vsetko sama namiesto toho aby riesila len pohon a z toho vypliva ta velka poruchovost
postupne asi vyriesia, ale zatial kvalita spracovania nezodpoveda cenovej kategorie toho auta
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, to som nevedel, nepovedal si na com si robil porovnania. nemam teslu a neviem porovnat naklady, len som uz zvyknuty ze tu si ludia cucaju cisla z prstu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak porovnavaj eGolf s Golfom - cena je dvojnasobna v rovnakej konfiguracii, takze mozme vztiahnut, ze si ho nechas 10 rokov - ak za 10 rokov nenasypes do auta jeho nakupnu cenu a egolf ta nebude na udrzbe stat ani euro - kludne do toho zahrnme aj PHM, tak sa ti ekonomicky neoplati. A ani sam neveris tomu, ze elektroauto bude bezudrzbove.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spočiatku sa na tom budú servisy a garážoví špekulanti hooodne nabaľovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a potom skus toho 10 rocneho egolfa s odrovnanou baterkou predat :)

tak isto treba zapocitat uroky, ktore clovek zaplati navyse za leasing/pozicku navyse oproti spalovaku, resp. ktore by dostal ak by tie zvysne prachy nechal v banke ak by kupoval za hotovost

Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm...
A Ty vieš čo si tu práve vyplodil?
Na takých nezmysloch sa nedá stavať...
Vlastne takmer v ničom nemáš pravdu.
Si na hlavičku spadnutý s tým 400 kW motorom??? Mayslíš, že koľko bude mať motory s celkovým výkonom 400 kW???
Ak je elektromotor taký "výhodný" bude v pohode bežne dostatočne stačiť 100 kW motor, resp. 4x 25kW motory.
Sotva tam bude iba jeden. A tam kde je stojarina a niečo sa otáča, bude treba aj mazivá...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čo si fajčil, keď si henten blud napísal? Strúhané nechty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja to vidim tak, ze ekonomika sa potrebuje tocit a tie spalovaky uz netocia ekonomiu, treba nieco nove, nech je svet v pohybe..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

- Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
t.j. 30 000 000 000 kWh
- Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
t.j. 2 000 000 000 kg
- Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou - lietadla, lode, neelektrifikovane vlaky, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
Predpokladm, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala onedho nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% co je pre vyrobu a distribuciu elektriny nezaujimave cislo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja len dodám, že zmienených 5% je teda asi 1500 mil. kWh čo je pri sumárnej cene za elektrinu aj distribúciu plus mínus

225 MILIÓNOV EUR.

Za to by som ja ani ráno nevstal z postele.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

dodal by som, že väčšinu nafty a benzínu spotrebujú práve auta (aspoň na Slovensku, kde lodná doprava nie je veľmi rozšírená)- čiže skôr 15% ako 5%.

Navyše, pre energetické spoločnosti je to čistý zisk, keďže väčšina tej elektriny je odobratá v noci, kedy ani distribúcia ani elektrárne nemajú čo robiť. Čiže za takmer žiadne dodatočné náklady vedia zvýšiť tržby o stovky miliónov €. Ja na ich mieste by som stavial na parkoviskách pri blokoch nabíjacie stanice, kde by som účtoval za deň dvojnásobnú sadzbu a za noc bežnú sadzbu elektriny - pekná motivácia pre obyvateľov bloku a čistý zisk, keď to začnú aj využívať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mame jednu z najlepsich elektrickych sieti na svete .. to k tvojmu odbornemu predpokladu
Odpovedať Hodnotiť:
 

To zas bude všade samý tukábel.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

12min to je stale niekolkonasobne viac viac ako pri tankovani , to sa zdaleka ne priblizuje tankovaniu
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

chyba, priblizuje sa to tankovaniu, predtym to bolo 30-40 minut, teraz 12 minut...tak mi nehovor ze to ma zly smer

takze ide to spravnym smerom a ked budu nahodou 1 MW nabijacky, tak to budu 4 minuty a to veru ani kavu nestihnes
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Spravnym smerom je presvedcenie, ze castejsie a dlhsie nabijanie skracuje cakacie doby.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Lenze taketo auta sa malokedy nabijaju na takychto staniciach. Standard je, ze ich nabijas doma cez noc a rano mas natankovane. Samozrejme ak ides na dlhsiu vzdialenost niekde sa musis doplnit. Lenze po 300 az 500Km ceste si aj tak potrebujes aspon na 15min odddychnut takze tam nevidim velky problem. Okrem toho taketo nabijacky budu v nakupnych centrach. Takze kym si v potravinach nakupis auto sa ti v pohode nabije. Treba len zmenit ten pohlad, ze vsetko musi fungovat presne tak ako zo spalovakom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jednym zo znakov vozidiel vyssich tried vozidiel je nekladenie obmedzeni typu "po 300 az 500Km ceste si aj tak potrebujes aspon na 15min odddychnut", najma ked je to pre ne hodinova jazda.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

300-500 km je hodinova jazda?
a ty si z ktoreho teroristanu prisiel? :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z civilizacie, kde celkovu uroven netvori niekolko vhodne vybranych tabulkovych parametrov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

400km/h to je taka priemerna rychlost na svk dialniciach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ukoncenie povinnej skolskej dochadzky prinasa okrem moznosti vyuzivania komunikacii mimo dopravnych spiciek i dalsie vyuzitelne benefity.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

povedz svojmu lekarovi nech ti zvysi davky liekov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vzdy trepes kokotiny ale toto bola megakokotina
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bolo pojednavane o litrovym trojvalcom rodinneho kompaktu sposobovanej slasti z jazdy, aj to by bolo mozne hodnotenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Standard je, ze ich nabijas doma cez noc a rano mas natankovane"
Chalan a ty si videl uz take priemerne slovenske sidlisko? To mam auto nalozit do vytahu a vyviezt do obyvacky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a keby aj postavili ku kazdemu parkovaciemu miestu nabyjacku, tak ked sa pozriem von z kuchynskeho okna, vidim odhadom 150 aut. Aky tucny kabel by musel ist, keby sa vsetky zacali naraz nabijat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na pomale nocne nabijanie bohate staci aj 1x230V/16A.
Navyse systemy nabijania elektromobilov su inteligentne a riadia nabijanie podla toho kolko elektriny je k dispozicii.

Napr. ak mam do bytu hlavny istic 3x25A, elektromobil v podzemnej garazi napajany z mojeho odberu elektriny z nabijacej zasuvky na parkovacom mieste prisluchajucom k mojmu bytu si vzdy zoberie len tolko elektriny, aby sa nikdy nepretazil vstupny istic do mojho bytu. Cize v rozsahu nic az 16kW (samozrejme este zvrchu obmedzene vykonom nabijacky v aute)
Odpovedať Hodnotiť:
 

cely cinziak ma 3x64A istice, je tam 60 bytov a pri predpoklade 1byt = 1auto to mas 60/3=20 bytov na 1 fazu = 64/20 = 3,2A pre 1 auto cize 736W. Gratulujem, budes 85kWh auto nabijat 115 hodin.
Odpovedať Hodnotiť:
 

poistky ma, nie istice, ale to je jedno. A ten vypocet plati, ked nikto nic nezapne, iba auta sa budu nabijat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bola doba, ked do cinziaka slo menej nez tych 3x64A.
ako pisal typo hore, "Treba len zmenit ten pohlad, ze vsetko musi fungovat presne tak ako zo spalovakom."
napajanie cinziakov je jedna z veci, ktora sa v buducnosti vzdy bude menit smerom hore.

ale ma niekto myslienkove pochody ze: "ved zajtra keby mal kazdy elektro motor a nic ine by sa vo svete nezmenilo, tak to pojde do prdele, teda elektromotory su kokotina", ja za to nemozem.
pred 50 rokmi svet nebol pripraveny na to, aby mala takmer kazda domacnost auto. pred 15 rokmi sietova infrastruktura nebola pripravena na to, aby kazdy mal neobmedzeny internet. dnes nie je svet pripraveny na to, aby mal kazdy elektromotor. ale veci sa menia, svet sa vyvyja tiez.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby malo 60 bytov 3x63A istic, tak by v bytoch nemohli mat pracku, ani v dome vytah, len chladnicky by pocas chladenia zobrali tretinu... 3x63A pre 60bytov urcite nie je ani podla normy z polovice 19. storocia, to by stacilo akurat na svietenie.
Ja mam 3x63A pre dva rodinne domy od roku 1970. Dnesne 3-izbove byty maju standardne 3x25A. Nie je problem posilnit privod do panelaku - staci objednat a disdtribucna to urobi na svoje naklady po vstup do panelaku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

? Ty si tu čo vymýšľaš za nezmysly. Bežne je do bytu v činžiaku 1 fáza a istená je pri elektromere na 20A.
3x63 v roku 1970 do bytu???
A Ty si najvyššieho straníckeho bosa zlaté teľa - rozumej syn, alebo čo vlastne??? Nikto by Ti ani vtedy, nieto ešte dnes, nepovolil takú prípojku!!!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ano, dnes nie je u nas elektromobilita pohodlna pre toho, co nema rodinny dom, garaz a podobne. Ale poznam ludi co nemozu nabijat pred panelakom, tak si zriadili (pomale) nabijanie v praci.
No nie je problem osadit (pomale AC) nabijacie stojany na kazde parkovacie miesto v meste, tak ako to robia v Norsku a Svedsku. Je uzasne nasadnut kazde rano do nabiteho a elektrinou vykureneho auta.
https://www.youtube.com/watch?v=nMNkikAMCBI
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je úžasné výjsť pred dom a nachytať si padajúce pečené holuby, a pozbierať si klobásky zo stromov. V tvojom prípade možno mobily.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemotaj sem norsko, ktore ma vdaka ropy penazi na rozhadzovanie a aj ich rozhadzuje

bez vladnej podpory zabudni na velke budovanie nabijacich stojanoch na parkovacich miestach

Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoduchy nabijaci stojan stoji par stoEUR + kabelaz... nech spolu max 1000eur. Komu je to vela, staci zasuvka ako pre miesacku 3x16A (11kW) na stene domu za 50eur a ked je aj to moc, pre mensie elektromobily staci aj 1x16A (35kWh za 10 hodin)
Odpovedať Hodnotiť:
 

to si len ty myslis
rozkopat cele parkovisko/chodnik/ulicu
vytvorit system platenia, snad si nemyslis, ze donekonecna budu tie nabijacie stojany poskytovat zadarmo
...

tu sa nebavme o zasuvke na stene domu. doma neni problem s nabijanim, problem je v meste pre tych co parkuju vonku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcem tankovať vodík!
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

no tak si ho natankuj..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

je drahsi ako ine napr. uhlikate latky. vodik sa nehodi ani ako akumulator nevyuzitej enviro energie. okrem ceny, sa problemovo skladuje. premena vody na vodik a nevhodne skladovanie = unik do hornej vrstvy atmosfery kde ho gravitaci voci slnecnemu vetru nedokaze udrzat = rychlesia strata zemskej atmosfery.

ale, da sa spajat CO2 z ovzdusia s bezne dostupnymi latkami, a vznika skladna tekuta horlavina vyrazne lacnejsia nez vodik.

spalovanie, napr. v motoroch nie je enviromentalna zataz, to su iba politicke dristy a ekoteroristicke ukzovanie prstom na nespravny smer, potazmo masaz mozgov.

problem je agronomia.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Dalej, nemame dost uranu pre uplnu nahradu na nasl. 200 r., nie je dokazane stale je to iba neoverena domnienka ze ropa je fosilna, su dokonca opacne argumenty ktore sa nedari vysvetlit, zdielana energia vzduchom je najschodnejsi system /vyskusane a prezentovane v minulom storoci, vid Tesla/, nevyhoda je ze sa neda spoplatnit lebo sa neda zmerat odberatel. elektricke ano, chemicke baterie nie, a pod...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

nemame dost uranu :) mozno tak pre klasicke reaktory, ale pri zavedeni rychlych mnozivych reaktoroch mame dost uranu na tisice rokov
Odpovedať Hodnotiť:
 

350 kW ... to aký hrubý kábel budem zapájať do toho auta?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

cca o polovicu hrubsi ako teraz na teslackych nabijackach, 350kW pri 800V je 437A, teslackych 120kW pri 400V je 300A.
Hrubka kabla je dana prudom, nie vykonom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo izolácia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak z nuly na sto pod 5 sekúnd alebo nad 10 minút? tie elektroautá ma mätú
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nezmysel, v zavere nabijania je mozny len obmedzeny prud a tiez kapacita 70 kWh neumoznuje pri dnes pouzitej technologii, tak zasadne pretazovanie nabijacim prudom na clanok, prelozene do reality, skor ako za od 30 do 60 minut to najskor nebude. Inak by to bola krasna explozia.

Nizke kapacity dnes nabijatelnych hybridov si uz dnes nedokazu poradit so sucastnymi prudmi, a ich baterie pri nabijani doslova horia a s rastucim vekom kazdej chmickej baterie, jej odpor jednoducho rastie viac a viac, a cim rychlejsie sa nabijaju o to viac rastie ich vnutorny odpor, nemusi sa tak zasadne znizit ich kapacita ako zasadne sa budu prehrievat pri nabijani.

Pripad notebooky, po 2r. su baterie ok, ale uz nevhodne. To koli manazmentu clankov, skratka sa rozisli v odpore, kapacite, vhodnych nabijacich prudoch a dobach pre nabijanie. Staci ich rozobrat a vyuzivat jednotlivo, tak budu sluzit este dlhu dobu. Su vsak nevhodne do spolocnej "baterie" clankov.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

"..Parkovisko pred Tescom je už dosť dlhá pumpa, nič stavať netreba.."
-==> však ono by to bolo ideálne spojit - tú siet super-recharge staníc postavat pri, vedla supermarketov, /kafeterii, na dialnič.odpočívadlách - kým sa voz nabije, sa može clvek najest, popit, posedet, nakupit

(nj, biznis-nápad by to bol multi-milion €$, - len nvm. či už neco také, podobné, dávno neplánujú v zainteresovaních firmách ů :)

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja mám lepší biznis plán. Nabíjačky budú pred čakárňou u lekára, pred sociálnou a zdravotnou poisťovňou, pred políciou, čo teraz čipuje ľudí a pred podobnými inštitúciami. Tam nikdy nenadobudneš pocit, že božemôj, ani auto sa mi nestihne nabiť.
Stihne. Aj trikrát.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

..pred úpsvar-om (pracákom, /sociálkou)

..nj, ale, vidiš, nepomůžeš si - všetci tí v HENTAKIíCH radoch, (pred vymenovanými ustanoviznami), hoci aj nie sú milionármi, aspon ne penažnými (ale precejen sú tiež aspon nečeho "milionármi" - času, majú miliony, miliardy hodín času - tí všetci v HENTIíCH radoch, pred hentými inštitúciami, by nikdy v živote nemali, a nenašetrili ani len na 1 zo svetiel, /stieračov Tesly S ..)

..tak práve v takích radoch by si ho síce nabil aj 3x, ale - zatial by ti ho, ztamodtadial, aj 6x šlohli.. (v celku, abo aj po častiach, (na súčiastky)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Času máme všetci približne rovnako, tam rozdiel nebude. Rozdiel je v hw a sw.
Jeden použije sw na tvorbu hw, druhý ti hw svojim sw šlohne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak je to čisto elektronické, s ovládaním a riadením polovodičmi a nie relátkami, viem si predstaviť, že prúd pri pripojení zástrčky do zásuvky je prakticky veľmi malý a až nejaké sekundy po dobrom spojené kontaktov narastie prúd na maximá, resp. pulzuje napr. až po 1000-2000 A.
Ešte nevymysleli batériu, ktorej by vyhovovalo extrémne rýchle nabíjanie! A vždy sa takto nabíja na podstatne nižšiu kapacitu, napríklad na 80 % z možnej kapacity batérie.

Celé je to hovadina, ale ľudskú sprostosť zrejme nikto nezastaví. Ide to do módy, tak sa zajebeme tentoraz elektrodebilnými autami...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Pri zastrceni nabijacieho konektora je prud nulovy, az ked sa elektromobil a nabijacka cez riadiace vodice dohodnu, zacne nabijanie prudom, ktory je zvrchu dany vykonom nabijacky a zospodu ho obmedzuje elektromobil ked treba. Pri nabijani elektromobilov jednosmernym napatim prud nepulzuje.

Aj mobilne telefony povazovalo pred rokmi vela ludi za predrazenu blbost.

Aj producenti ropy vedia, ze sa nemozu uz velmi dlho spoliehat na velke zisky z ropy. (uz teraz sa podstatne znizili) Saudskoarabsky minister uz pred par rokmi povedal:
"Kamenna doba neskoncila pre nedostatok kamenov, rovnako ropna era neskonci pre nedostatok ropy."
Vyvoj nezastavis.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nedá mi niečo nenapísať k tomuto. Ten saudskoarabský minister povedal veľkú múdrosť, vidno že aj tam majú inteligentných ľudí, nielen tú verbež, ktorú nám posielajú na gumených člnoch do Európy.

Len dodám. Koniec doby ropnej sa blíži nezastaviteľne ku koncu. Doslova koniec je už za rohom.
Konečne!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslitel typu je to blbosť pre mňa = je to blbosť pre všetkých čo? Ty zapšklý chuj.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A čo navrhuješ? Dýchať rakovinotvorné diesle až do vyčerpania ropy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten rakovinotvorny dizel ma taku srandu - vola sa DPF. Turbobenziny do dvoch rokov budu touto srandou tiez vybavene (vola sa sice inak, ale tiez to bude filter pevnych castic).
No a potom tu mas typickeho slovaka, co si kupi stare chrochtadlo a prve co urobi, alebo mu garaznici odporucia - vyhod DPF a on somar to urobi, ved predsa to moze znicit turbo a naco by som to dal menit, ked auto bude fungovat tiez - tu pomozu len prisne kontroly a brat technicaky tym, co ho maju vymontovany.
Kym bude dizel ekonomickejsi na jazdenie a s nizsou spotrebou ako benzin, budu sa dizle kupovat, kedze rozdiel v spotrebe vs cena motora sa vrati v rozmedzi od 2-4 rokov podla najazdu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Navyše DPF nie je vôbec spása, mikročastice prepúšťa a tie sú rovnako zdraviu škodlivé. Diesle by bolo treba zakázať a postupne vytlačiť aj benzínové motory v prospech alternatívnych, čistých pohonov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cisty pohon je rovnaky oxymoron ako cisty zdroj el.energie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo by to mal byť oxymorón? Čistých zdrojov elektrickej energie existuje nespočetne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

negativismus..
nedá sa tanto Káblik (maniak4d) nejak vyblokovat ?! gosh :/(
už mi kus leze na nervy s tým večným negativizmom, zapšklostou.. ;(
bud nech si dá predpísat silnejšie Adp, abo nech to už ukončí to trápenie..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hateri v diskusiach su potrebni, dokedy pisu aspon trosku k veci, aspon je komu odpovedat. Niektorych nepresvecis ziadnymi argumentami, ale to nevadi, citaju to aj ini, ktorych presvecis.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Manik je tu minimálne v 10-tich klonoch, takže buď rád, že si tu píše aspoň sám so sebou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

namiesto kanistra benzinu budem nosit v kufre power banku a cez usb si dobijem auto
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

super, teraz som od Telekomu jednu dostal, snad bude stacit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesim sa na dobu kedy budu na uliciach nahodne vybuchovat auta ako samsung telefony.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V Iraku a vôbec v moslimskom svete sa to deje už dávno aj bez elektrických áut. Stačí populačný mix šiítov a sunnitov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu plati stare zname: "ked sa chce tak sa to da" .
Konecne dostaviame ten blok jadrovej elektrarne, hadam ju nebudeme draho dovazat koly zvysenym narokom na odber ?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár