neprihlásený Piatok, 26. mája 2017, dnes má meniny Dušan   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Podpora elektromobilov ako na Slovensku nezaberá, Nemecko nenaplní cieľ

Značky: elektromobilySlovenskoNemecko

DSL.sk, 16.5.2017
       


Model štátnej podpory na kúpu elektromobilov aký je na Slovensku v súčasnosti efektívne evidentne vo viacerých krajinách v našom regióne, vrátane Slovenska a Nemecka, nezaberá tak ako jeho autori očakávali.

Nemecko

Nemecká kancelárka Angela Merkelová totiž v pondelok priznala, že podľa súčasného vývoja nepovedie k očakávanému počtu milióna čistých elektromobilov alebo plug-in hybridov do roku 2020. Na vyjadrenie Merkelovej upozornila televízia MDR.

Nemecky podporný program má vyhradených pre podporu elektromobilov až 1.2 miliardy eur, z toho 600 miliónov na priamu finančnú podporu pri kúpe elektromobilov a 300 miliónov na budovanie nabíjacích staníc. Okrem toho sú majitelia na desať rokov oslobodení od dane za vozidlo.

Od minulého roka je pri kúpe elektromobilu nárok na príspevok 4 tisíc eur a pri kúpe plug-in hybridu 3 tisíc eur.

Celkový počet registrovaných elektromobilov v krajine je podľa MDR stále výrazne pod 100 tisíc, presné čísla neuvádza. Podľa niektorých zdrojov sa minulý rok registrovalo približne 25 tisíc elektromobilov, z toho cca 13.7 tisíc hybridov a zvyšok čistých elektromobilov.


Ilustračné foto, dostupný elektromobil Chevrolet Bolt EV model 2017 s dlhým dojazdom, ktorý je v Európe predávaný ako Opel Ampera-e, kliknite pre zväčšenie (foto: General Motors)



Bývalý minister hospodárstva Sigmar Gabriel podľa MDR na začiatku roka avizoval, že krajina do roku 2020 nedosiahne ani polovicu cieľa ak nezapočíta aj bicykle.

Elektromobily majú síce nižšie prevádzkové náklady, ich nákupná cena je ale výrazne vyššia a pre mnoho typických použití sa považujú v súčasnosti za celkovo drahšie riešenie. Navyše vzhľadom na obmedzený dojazd a potrebu zdĺhavého dobíjania poskytujú výrazne nižší celkový komfort používania.

Slovensko

Veľmi podobný program podpory funguje od novembra aj na Slovensku, keď štát na nový elektromobil prispieva sumou 5 000 eur a na plug-in hybrid 3 000 eur.

Ani tu program evidentne nefunguje podľa očakávaní. Hoci je naň vyhradených do konca tohto roka 5.2 milióna eur, čo znamená 1 040 až 1733 vozidiel podľa podielu elektromobilov a hybridov. V databáze na stránkach Zväzu automobilového priemyslu zastrešujúceho podporu je uvedených v súčasnosti po pol roku fungovania programu iba 201 kusov vozidiel, pre ktoré sú alokované prostriedky.

Celkovo na Slovensku jazdí len niekoľko stoviek elektromobilov.


       
      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Podľa združenia operátorov je optika vzduchom od Telekomu porušením legislatívy
Telekom rozširuje optiku aj do malých dedín. Ťahá ju aj vzduchom
SSD disky budú mať nové funkcie, vyššiu rýchlosť a nižšiu spotrebu, vďaka NVMe 1.3
Po WannaCry vážna zraniteľnosť aj v Sambe, linuxovej implementácii SMB
Umelá inteligencia Google porazila v Go najlepšieho človeka aj v druhom zápase
Intel chce masovo presadiť superrýchly Thunderbolt, integruje ho priamo do CPU
Ľudia sú zo smartfónov najspokojnejší s malým iPhone SE, aspoň v USA
Hviezda s možnou umelou mimozemskou štruktúrou opäť bliká
Nokie s Androidom aj remake 3310 na Slovensku od júna, drahšie ako sa avizovalo
Pre Čínu vytvoril Microsoft bezpečnejšiu verziu Windows 10


Diskusia:
                               
 

A budú za to Nemčúri potrestaný
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Alah ich vytrestá.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ty by si mal byť potrestaný za tú gramatiku.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Počet i a y sedí správne.
Poradie i a y nezmení význam vety
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

naozaj?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co cakali.
Je to prilis skoro. Na masovejsie pouzivanie takychto aut nieje pripravena infrastruktura. Nic nieje prirpavene.

Take auta su kupia len ludia, co si mozu dovolit vyhodit peniaze navyse(a ako druhe tretie auto) alebo, co to vyslovene chcu bez ohladu na efektivnost/prinos - technologicky maniaci alebo ty, ktory sa chcu odlisovat.


Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

V prispevku som nasiel malu gramaticku chybicku. V texte: "...alebo ty, ktory sa chcu odlisovat." ma byt spravne namiesto "chcu" sloveso "chces".

Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

... aj v slove "maniaci" vypadlo na konci "k", čiže maniačik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keď už sme pri chybach, tak tam ma byt "tí"
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

podpora sama o sebe neni zla, ale clovek si to auto nekupi kym sa to fakt nevyplati...
napr v dansku to mam takto:
Mam toyotu aygo, kt. stoji 180% toho co aygo inde v eu(dan na auta)
pzp platim okolo 500e rocne
emisna dan je okolo 200e rocne. pre priklad auto s 2.0tdi motorom ju ma skoro 10nasobok
benzin skoro ako na svk

clovek co si kupi elektro mobil plati iba pzp. tusimze pre elektromobily ani tych 180% na nakup neplati - ked si kupim dam vediet:)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nepochybne je dansko mudrejsie nez ja, lenze:
mam pochybnosti, ze by tieto dane nieco pomohli, kedze ludia sa MUSIA presuvat, a niekto kto presuva material nepojde autobusom, ani bicyklom.
otazne potom je, ci vytrestanie nutnosti vlastnenia auta s 80% danou je priamo umerne tomu, ze odfiltruju par deti ktori by kupili auto len tak pre srandu..
nekritizujem tu dan, ani system, ani dansko, len rozmyslam, ci to z globalneho hladiska ma zmysel.
je kopec profesii, ktore auto nevyhnutne potrebuju, alebo aj zdravotne stavy.
ako napriklad cestuju ludia za rodinou, vazne nesu tortu oslavenecku domov autobusom ?
pytam sa vazne..
Odpovedať Hodnotiť:
 

pises, akoby kazdy z nas aspon 5x tyzdenne prenasal skrynu alebo co.
pre vacsinu ludi na vacsinu ucelov staci MHD ci bicykel. tych par krat do roka, ked potrebujes nieco vacsie preniest, tak na to si vies auto aj poziciat (existuju pozicovne).
k tomu ze existuju profesie, ktore potrebuju auto (napr. aj ta autopozicovna), ano existuju. nikto tu netvrdi ze auto nepotrebuje nikto.
auto je luxus. je jednoduchsie a pohodlnejsie nez MHD, ale vo vacsine pripadov je ta pohodlnost jedina pridana hodnota. a samozrejme, ako kazdy luxus, je aj drahsie.
ak chces luxus a pohodlie, kup si auto (i ked ranne zapchy neviem ci by som za luxus povazoval), ak chces usetrit, tak si kup elektricenku alebo bicykel a na tych par krat, ked chces presuvat material si auto pozicaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

MHD je luxus. Zarabajuci ludia nemaju cas sa trepat niekam hodinu autobusom, pri tom dvakrat prestupovat a na kazdy prestup cakat 15 minut (ked maju stastie a dany spoj nevynecha), ked sa to da stihnut autom za 10 minut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vzdy zalezi odkial, kam a kedy. do officu to mam 15 minut elektirckou (oproti autobusu ma vyhodu, ze netrci v zapchach), plus 5 minut na a 10 minut zo zastavky.
na biku mi to casovo vyjde tiez na tych 30 minut.
autom, ked trafim zapchu tak 45 minut minimalne. a aj ak zapchu netrafim, dalsich 10 minut stravim hladanim volneho parkovacieho miesta (kedze nechodim autom casto, tak si neplatim 100 eur mesacne za parkovaci dom).

na druhu stranu, mam vsade celkom dobre spoje. ak by som mal chodit do/z petrzalky, tak ten bike by vyhral na plnej ciare.
ak by som mal chodit z dubravky do race, tak auto ak nie su zapchy, ale kazda zapcha by bolela 3x viac.

v kazdom pripade, kym 80% aut kazde rano a kazdy vecer na cestach obsahuju 1 cloveka, tak zapchy budu a auto sa stava na cestu do/z prace nepouzitelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak nech podporia CNG aby sa predavali auta s pohonom na CNG a vystavbu cerpaciek a to sa budu cudovat, kolko sa ich preda... Pripadne nech podporia aspon prerabku na CNG.

Vyhoda CNG je, ze mozu parkovat aj v podzemkach, kedze CNG ma velmi uzke pasmo zapalnej koncetracie a rychly odpar na rozdiel od LPG, ktore ho ma velmi siroke a drzi sa skor pri zemi...

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Vrchnosť sa rozhodla pre elektromobil. Jej priania sú pre nás posvätné a najlepšie...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Urcite lepsie ako spalovat dinosaurie sracky. Neplati ta ropna lobby?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nie. Ja ako správny petrolhead platím ju. A to celkom slušne lebo moje 132kw benzínové približovadlo má pri mojom spôsobe jazdenia celkom slušnú spotrebu. Ja si ale jazdenie viem užiť. A ty sa kľudne hraj na hipsterka s predraženým ekovozidlom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Places lebo pozeras napr. takej Tesle S vzdy len na zadnu znacku a aj to ak si stihnes vsimnut kto to okolo teba prefical?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

a ako dlho to ta tesla dokaze ist na plny vykon kym padne do nudzoveho rezimu? :) :) :)
na pretekarskom okruhu by ju zdolala aj fabia :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zalezi od dlzky.
Na pretekarskom okruhu povedzme do urcitej dlzky prave ta fabia a aj take porse tvrdo zaplace. Lebo kym sa dostane do otacok kde ma aj vykon, tak elektromobil uz bude mat tazko dobehnutelny naskok...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

blbe je, ze fabia pojde 5 minut na dialnici max rychlostou, ale tesla nie.
tymto nehanim teslu, elektro proste nie je na dlhodobo vysoky vykon, a ani mi to nevadi..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Preco by tesla nesla? Tesla ma obmedzenie na zrychlenie nie na vykon. Vo vysokej rychlosti uz vela vykonu nepotrebujes. Staci iba na prekonanie odporu vzduchu. Problem Tesly je skor v akceleracii, ktora je ale viac ako dostatocna. Dalsi problem je v obmedzeni max. rychlosti iba na 250km pricom Tesla by dala aj viac. Defacto pre toto prehravala na dlhsom sprinte s ferari a podobnymi kuskami. Fabia ide pri 160tke vyplut creva a spotrebu ma aj 8-9litrov benzinu v zavislosti na motorizacii.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Preto lebo nejde. Je to empiricky overené že dlhodobejšie nezvláda dynamickejšiu jazdu. A zrýchľovať potrebuješ stále pokiaľ nejdeš po priamke. Alebo si myslíš že napríklad cez Šturec, Staré hory, Pezinskú babu, Vernár,... ti stačí zrýchliť iba raz? :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keď vidím teslu na ceste tak sa iba smejem. Tých teslákov čo som postretával na ceste tak sa vždy vlieklo. Oni tvrdia že zásadne jazdia podľa predpisov a hlavne ZADARMO. :) To že za ten šunt dali 100000€ je nepodstatné. :) Ja som za svoje auto dal asi tretinu takže na servis a PHM mám rezervu cca 70000€ :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tiez mam auto za tretinu, resp menej. ale pride janko a povie nam do oci, ze on ma za tretinu tretiny, a sme idioti, lebo jemu zostanu dve tretiny na servis, nam nie.
ma 100k, nech mina, toci ekonomiku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No ked som ja prvy krat soferoval Teslu tak som sa pri akceleracii nesmial a ani ten co sa pomaly pripravoval ma obehnut. Bohuzial spolucestujuci si to odniesol lebo nebol pripraveny ale sedadla pri naraze hlavy boli vraj celkom dobre ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akcelerácia nie je všetko. Mne stačí aj 7s 0-100. Oveľa viac využijem dojazd cca 730km na jedno natankovanie keďže jazdím hlavne dosť často dlhšie trate. Ale tesla ako hračka pre zbohatlíkov môže byť celkom v pohode.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dinosaurie sračky? Z akého a na aké ekologické hovno bude fungovať tvoje ľudové eko autíčko značky tesla?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak ďaleko to nedomyslel. :D On vidí iba "čoraz lacnejšie" lítium.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a teba plati dinosauria lobby?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cotijaviem, ci by som dal krk za CNG?
www.youtube.com/results?search_query=cng+explosion
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

No zatiaľ nie je verejne známe ako sa budú správať litiové batérie pri havárii alebo pri poruche ale pravdepodobne to nebude žiadna "sláva". Keď sa k tomu pridá ešte to nové chladivo od honeywellu (R1234yf) tak to pri prípadnom požiari bude fakt prieser.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Rozdiel je v tom, ze ked konecne pride nieco nove (ako vysokokapacitne kondenzatori), tak mozes vziat funkcne auto, odpojit staru bateriu a nahodit tam tento novy kondik. Ale ked ti raz jazdi auto na CNG/benzin alebo nieco podobne... Tak to principialne bude spalovaci stroj vypustajuci do vzduchu spalene palivo...

Ale hej. Uvidime ci/kedy/kam sa posunu baterie z ohladom na cenu a aj na vydrz...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ja si počkám a zatiaľ budem radšej jazdiť autom na benzín.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keby chceli tak vymyslia sposob taky co by rozprudil predaj takych aut. Ale nechcu.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

a ty chces aby sa z tvojich dani dotovali technologicke hracky pre bohatych? :)

nech najprv vyrobcovia stlacia ceny e-aut na rozumnu uroven a potom sa mozme bavit o ich podpore
ale dotovat predrazene auta?

radsej nech stat podporuje verejnu dopravu a to bude mat vacsi ucinok pre spolocnost ako podpora e-aut
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

píšeš mi z duše.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

drahé sú preto, lebo tam narvú kopec zbytočnej elektroniky. stačí začať vyrábať jednoduché autá s elektrickým motorom miesto spaľovacieho a nie hi-tec hračky s kopou pivovín, ktoré bežný človek nevyužije.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohuzial, ludia su blbi a tie 3,14coviny predavaju. Kolkokrat som sa rozpraval, ze naco ti je navigacia, android auto, a podobne kraviny a ze aky je podvozok, prevodovka, motor, jednoducho veci ktore robia auto autom a ako sa to sprava? A dany clovek na mna pozera, ako keby som bol mimozemstan a ze o com hovorim.

Radsej si kupia auto s "entertainment centrom" a podvozkom, co drzi pokope silou vole, ako lepsie postavene auto bez zabavnej elektroniky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podpora verejnej dopravy určite áno ale aj podpora EV má význam. Je totiž dôležité podporiť dopyt po týchto autách. Je to začarovaný kruh kde nieje výskum lebo nieje dopyt, nieje dopyt lebo pre chýbajúci výskum niesú dostupné lacné batérie a kde nieje dopyt nieje infraštruktúra. Štát môže ten kruh preťať.

Presadenie EV je aj v štátnom záujme. Obrovské peniaze ročne tečú do ropných štátov. To je čistá strata. Ak sa podarí ekonomiku konvertovať na EV tak tieto peniaze ostanú doma v podobe budovania a udržiavania obnoviteľných zdrojov.

A nieje to tak, že stačí počkať kým niekto vymyslí a zlacní. USA boli na mesiaci a potom prestali do vesmíru investovať a čo sa stalo. Nemajú žiadny nosič. Čas to sám nevyrieši. Okrem toho nás trošíčku tlačí zmena klímy.

A to nieje dotácia len pre bohatých lebo tým moc 4tisícky nepomôžu. Je to investícia do budúcnosti lebo o pár rokov si postupne každý kúpi také auto.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

ako nehnevaj sa ale to je hlupost
dat 5k dotaciu par vyvolenym rozhodnie nieje v zaujme slovenska, to aj tak prd vyriesi z globalneho hladiska a preto su to len vyhodene peniaze

nech si to dotuju bohate krajiny kde sa tie auta vyvijaju, ak teda chcu, ale dotovat to na slovensku je nezmysel

si hrozne naivny ak si myslis, ze e-auta nas spasia :)
hej budeme dotovat e-aut, vyrobu z obnovitelnych a ekonomicky neefektivnych zdrojov :) len kto to vsetko zaplati :)

a je to dotacia pre tu bahatsiu cast spolocnosti
kto si moze dovolit dat 30k za "fabiu"? :)
auto rovnakych parametrov, ale spalovak kupi za polovicu ak chce nove, alebo za 20-30% moze mat luxusnejsie a vacsie ak mu staci jazdenka
aj ked samozrejme nebude mat zrychle z 0 na 10 za 5s, to je asi ten vas najcastejsi argument :) :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

som ti dal minus pre tvoje obmedzene nazory to vidno ze nic ine okrem dotacie eurami nic ine ta nenapadne ako zvyhodnit auta na elektriku
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

EV auta su blbost, pozri energeticku hustotu litia vs benzin alebo nafta.

Na to, aby si vozil so sebou 1+ tonovu baterku, tiez potrebujes kopec energie, ktoru v principe budes minat zbytocne.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ak vymyslis ekonomicky a ekologicky sposob ako zo vzduchu vyrabat benzin tak mas pravdu (btw dovod preca vodikove clanky pravdepodobne nikdy neuvidia masove presadenie sa).
Do vtedy si cherry-pickujes vyhody a ostatne taktne zamlcujes aby ti sedelo tvoje videnie sveta.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ziadna technogenna vyroba energie a jej spotreba nebude nikdy ekologicka. Pri elektrine vymienas miesto, ale celkovy bordel je este vacsi; vacsina benzinakov za celu svoju zivotnost nevyprodukuje tolko bordelu, ako len vyroba baterie.

Odpovedať Hodnotiť:
 

1, doloz to s tym bordelom. Pokial viem, tak za celu zivotnost to tak nieje. Hlavne s ohladom na recyklaciu vytazeneho materialu (to ze je vyrazne znecistenie na zaciatku a ze vyroba bola taka prudka, ze zo zaciatku to stav zhorsilo je z dlhodobeho hladiska nepodstatne).
2, Ze ropak znecisti menej je blbost. Hlavne diesel robi vela problemov v ovzdusi. Ide o velmi tazky uhlovodik ktory toho dost vela zo seba pusta.
A ak hovorime o vyrobe, tak skus povedat v mexickom zalive aka je ta vyroba baterii strasne neekologicka (a to este nevravim o takom frakovani a podobnych specialitkach co sa pouzivaju + preprava na tych velkych lodiach ktore funguju na mazut a potom kamionoch aby sa ti ta ropa na opacnej polke zemegule dostala na cerpacku).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suma sumarum, pokial nerobis elektrinu z uhlia ako cinania, z ropy ako arabsky sejkovia alebo mix tychto 2 veci ako vychod USA, tak elektroauto ti spravi menej bordelu aj pri aktualnych bateriach - nieto este po vyvoji a konecne aj realnom zavedeni poriadnych baterii/vyrobe elektriny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len pre tu srandu si zisti z coho vyraba elektrinu europa :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU robi pomerne siroky mix kde je zabrane asi vsetko. Vo vecsine mierne prevazuje jadro (asi najcistejsi zdroj energie na kw), ale mas pekne zastupenie aj vsetkeho ostatneho - viz napriklad https://goo.gl/Vgbi8C
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz aj ked postavis veterne elektrarne - a odhliadneme od ich vplyvu na zivotne prostredie a nespolahlivu dodavku - uz len pri ich vyrobe minies viac energie, nez oni pocas svojej zivotnosti vyrobia. Ale dotacie su dotacie, tak sa to vyplati.

Slovensko, spolu s Francuzskom, su dost specificke krajiny, kde je vascina elektriny vyrobena z atomu. Zvysok Europy na tom tak radostne nie je a v buducnosti ani nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pozri efektivitu pouzitia energie EV verzus benzin/diesel.

Pre tvoje info 1 tonova baterka by dnes dala energiu na dojazd vyse 800km a nema ju asi ziadny EV. Tesla S 85 ma hmotnost na bateriach 550kg a dojazd nad 400-450km. Tento pomer sa este zlepsi pri novych clankoch, ktore idu do TM3 a vyrabaju sa dnes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak prave potrebuje aspon tu tonu, aby bola porovnatelna s priemernou naftovou nadrzou.

Medzitym, 60 l nafty vazi 50 kg. Na druhu stranu, musis so sebou vlacit komplikovanejsi motor s prislusenstvom... ale nie 950 kg.

Moj traktor prejde na jedno natankovanie 68 l nadrze nejakych 1050-1100 km (no, mam tazku nohu ;) ). V porovnani s tym, dojazd 400-450 je cista tragedia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja na 60L nadrz prejdem tak 700km, ale logicky nie vzdy, kedze nemozem vzdy ist nadoraz. ale skor prejdem 600km, kedze tankujem 55L (to uz som pod dojazdom 0km). A tankujem za hranicami, cize mam to o to narocnejsie. (uspora 20eur na nadrz mi stoji za to).
cize ano, 400km, to je masaker, ked uz 600km je na smiech - sam sebe sa smejem ako casto tankujem... (3x mesacne minimalne), bolo by super nabijat to v noci doma, ale zial, je to drahe, a nemam este pripojku (dalo by sa v praci, ale dojazd 400km je malo!)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok tak pre teba je to nevhodne.
Takze teraz cele ludstvo s tym trhne, lebo vsetci musia pouzivat auto rovnako ako ty ;)
A ziaden pokrok, lebo by sa nahodou nasiel sposob ako vyrobit lahke a velke baterie ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a kolko toho prejdes denne? Prejdes aspon 100km? A navyse ty musis chodit na cerpacku, Teslu si "natankujes" aj doma.

Btw. kolko ludi dostalo astmu z toho tvojho traktora. Dojazd 1000km je ti uplne zbytocny pokial mozes aj tych 400km nabit rychlo alebo doma ked je auto v garazi ci na parkovisku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked potrebujem otocit 800 km tam a 800 km naspat, tak mi je Tesla s jej dojazom na dve veci. Doma nenabijem nic, tam je problem uz aj zaparkovat, postavili nam krizom cez ulicu restauraciu. Plus sa volne na ulici elektrika nenachadza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zle to chapes. Nieje to dotacia bohatych - ti tiez dotuju ev auta kedze tieto sa zatial objektivne neoplatia.
Je to spoludotacia vyrobcov ev aut - aby bol zisk, bolo na infrastruktruru, vyvoj, masove presadenie (a teda znizenie nakladov) atd.
Ad bohate krajiny - ano aj tak sa da. Nech to za nas zatiahne niekto druhy. Idealne aj makat na cierno a byt zapisany v socialke medzi nezamestnanymi... Ale takym ako ty sa hovori parazit/prizivnik...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty vies asi citat myslienky :). Nic som nenapisal o tom ako to maju spravit. Mozu to spravit hocijako ale ty vies co ja chcem :) ze ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Open Ampera to je ako open source.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... a satarmo, nie?! :-D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby sa volal Opel Hitlera, tak v BB a okolí ide na odbyt ako teplé rožky.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

dpc slovaci tu jazdia na korejcoch za 10tis z akcie aj to sa zadlzia na 5 rocny lizing a su radi ze maju aspon nejake auto a nie kupovat 30-50tis prius lebo usetri dotaciou 4000...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Jebem ti tvojho alaha
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Podla mna dovody su dva:

1 (hlavny) slaba ponuka aut. Momentalne okrem Bolta/Amperae, nie je k dispozicii ziadne vhodne EV s vhodnym pomerom dojazd/cena. Za par mesiacov sice pribudne Tesla model 3 ale na nu je uz velmi dlha cakacka a defacto su vybookovany do 2020. Dalsie automobilky ako nissan ci VW planuju porovnatelne auta az okolo 2020. Ostatne EV su skor hracky, lebo maju tak polovicny dojazd za rovnaku cenu ako vyssie zmienovane.

2 Nemci zacali s dotaciami neskoro. Tie dotacie mali bezat uz aspon desatrocie co by urychlilo prichod EV. Takto sme museli cakat az na Teslu.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pokracovanie:

Infrastruktura uz problem nie je. Je dostatocna a vedia ju budovat velmi rychlo. Navyse rychlonabijacky zvysuju svoj navijaci vykon (momentalne je na 150kWh) a do dvoch rokov tu bude standard s 350kWh (to je teoreticke nabitie na 1500km dojazdu za 1h). Navyse vela ludi moze nabijat doma a tiez lahka nabijacia infrastruktura sa da rychlo dobudovat aj na parkoviska.

Suma sumarum vsetko chce svoj cas a keby Nemci neblbli s vodikom tak mozno mohli svoj ciel dosiahnut.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Cojaviem, tak ja by som si za Ioniq dal povedat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Infrastruktura nieje problem?
Neviem ako si ja pri bytovke nabijem take auto. No nijako.
Tak isto si nenabijem auto na X dalsich miestach.
Keby naraz chcelo niekolko ludi nabijat taketo auta, tak je tu tiez problem.
Na parkoviskach nabijat. Si srandista. Existuje vobec nejaky standard pre nabijanie/nabijacky a umiestnenie nabijacky na aute? Kto to tam dobuduje, kto vyriesi platbu za dobijanie. Hmm a tiez moze vzniknut nova zabavka odpajanie nabijaciek na parkoviskach
Nieje to sranda.
Elektromobily este niesu v takej faze aby sa mohli masovo pouzivat.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nie je. Precitaj si este raz co som napisal. Vybudovanie lahkej nabijacej infrastruktury je velmi jednoduche aj na parkoviskach, ktore existuju dnes alebo mozes vyuzivat rychlodobijanie.

Vsetko ostatne co popisujes je uz vytvorene a funguje. Platby su elektronicke a skor je teraz problem ze vela spolocnosti pouziva svoje karty a nie su kompatibilne s ostatnymi co je ale lahko riesitelny problem a uz sa ciastocne aj riesi. Samotne standardy uz davno existuju v zavislosti na potrebe vykonu pri nabijani. V autach su zabudovavane AC nabijacky do vykonu 22kWh ale nie vo vsetkych. Kazde vie ale nabijat minimalne z klasickej zasuvky co ma kazdy doma v byte. Aj ked je to pomale nabijanie tak staci. Vela aut tiez zvlada klasicku 3f co dava tusim 11kWh, a to uz plne dostacuje na nocne nabijanie.

Technologiu uz netreba riesit. EV su uz davno vo faze masoveho pouzitia. Otazne je ci je v takej faze aj nase zmyslanie?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

clovece, sa spamataj, v BA sa parkuje kade-tade na chodnikoch, 2. rad aut pred zaparkovanymi, ktore treba odtlacat, ked chce clovek vyjst a ty tu snivas o nejakej nagijacej infrastrukture?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ved keby mal kazdy 40 tisicove auto, tak by bolo kopec miesta na parkovanie :) pretoze bolo by len 40 aut po BA.. alebo tak 4000 mozno, namiesto 400 tisic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No je to preto lebo BA nema poriadne parkovacie zony ale to je len otazka casu. Potom si ludia zacnu za parkovanie platit tak ako vo vela mestach na SK a mimo parkovisk nebudu moct stat. Zacnu sa ted budovat nove parkoviska a pridat do nich nabijaciu infrastrukturu je uz jednoduche. Toto cele sa moze rozvijat velmi rychlo. Rovnako na stare parkoviska sa daju pridat nabijacky. Blafaci budu mat smolu ked nenajdu volne parkovacie miesto tak nezaparkuju a aspon sa naucia chodit MHD a teda zacnu tlacit na kvalitu MHD. Mat auto v BA nie je vyhra ani dnes. Ja velmi nerad chodim do BA autom. Je to pomalsie nez verejnou dopravou a to je uz co povedat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobra MHD by mala byt rychlejsia ako individualna doprava, ale to sa ten bratislavskej neda povedat. Ta ma zhruba pomer 1:6 (to, kde som autom za 10 minut, trva MHD hodinu).

Aj parkoviska boli, ale samozrejme bolo na nich treba postavit nove bytovky _bez_ parkovacich miest... ale ked ti developeri tak dobre motivuju...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ziadne dotacie na predrazene auta
ak to stat mysli vazne s ekologiou tak ma podporovat verejnu dopravu a vraci individualnej cyklisticku a nie aby prispieval bohatym resp. relativne bohatym na predrazene technologicke hracky

tie e-auta su oproti spalovacim ekvivalentom predrazene aj o 100% a toto ma akoze stat dotovat?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ani verejna doprava ani cyklisticka nie su nahradou, na to zabudnite. Verejna doprava je na SK nekvalitna a cyklistika je skor doplnok (neda sa prevadzkovat celorocne, pocas zleho pocasia, bicykle nemaju ziadnu moznost odviezd naklad, clovek musi mat dobru fyzicku, kopce su problem, elektrobicykle stoja pomaly tolko co auta, atd).

Podla mna predrazene auta su spalovaky ale na ich cene to nie je vidiet. Maju naklady na nasom zdravi a prostredi a tie nie su priamo viditelne.

EV su sice mozno na prvy pohlad predrazene ale jedna sa o prve pouzitelne generacie, ktorych cena je zvysena aj pre pouzitie roznych technologii (pokrocili asistenti, senzory,...). Treba im dat cas. Dotacie by som bral od prevadzkovatelov spalovakov cez nejaku novu postupne sa zvysujucu dan. Stat to nemusi stat ani cent.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

mne je jedno co je a co nieje nahradou. jednoducho dotovat e-auta pre vyssiu(ak nie najvyssiu :) ) strednu triedu zo statneho rozpoctu je jednoducho smiesne

by si sa cudoval co vsetko sa da odniest na bicykli :)
len ludia spohodlneli, ale to nieje dovod aby im za tuto pohodlnost stat daval este dotacie :)
a ebicykle stoja pomaly tolko co auta? a to si pozeral saganov special s motorom v rame kolies? :) :)

a verejna doprava nahradou je, lebo keby bola kvalitna tak mnoho ludi nepotrebuje ziadne auto
a ziadne auto je pre zivotne prostredie daleko lepsie ako eauto :)

ty si teda spravny demokrat, zdanovat chudobnych a dotovat bohatych :) :)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

No jedno to nie je vsetkym ostatnym. Na bicykli sa da malo co odniest. Na turistiku fajn na dopravu nanic ale to nasim mocipanom propagujucim cyklistiku nedochadza. Ale ked to funguje v Dansku tak preco nie u nas. Co tam po kopcoch a podnebi.

Ano verejna doprava by bola nahradou keby... ale nie je takze nie je nahradou. Jedine co robi ze smradi v meste starymi zhrdzavenymi dieslami co pri akceleracii robia cierny oblak ako tank.

Nie pozeral som si obchod s ebicyklami. Je celkom problem najst normalny bike pod 2000 Eur. Tolko by som dal za celkom dobru jazdenku alebo za novy scooter 125ccm. V kazdom pripade ale ani ebike nie je nahrada.

Zdanuju sa vsetci nie len chudobny akurat u chudobnych to viac citit. Ci si uz ale chudobny alebo bohaty mas na zdravie uplne rovnaky vplyv ked chodis autom a preto to rozdiel nie je. To sa skor obrat na politikov pri dani z prijmu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

on, podla man je este dieta, to nepochopi, alebo je nagelovany a chodi 3 zastavky v BA.
individualna dorpava riesi, a MHD neriesi:
- potrebujem z BA ist k lekarovi do dediny v inom okresnom meste na 8:00, MHD by som musel vstavat o 5tej, mne s autom staci o 7:00 a nikdy neporusim ziadnu rychlost, este v pohode pustim chodcov kdekolvek su.
- mam narodky, idem k babke, napecie tortu, cez MHD ju domov asi nedonesiem, lebob y som cestoval 3 hodiny, hlavne v lete by to bola parada.
- potrebujem material, niekolko desiatok KG, alebo 200kg, nie je mozne inak, ako vlastnym autom, alebo celkovo, autom.
- viac zastaviek, nakupov, navstev v rade.

Odpovedať Hodnotiť:
 


nehovorim ze bike je zly, za mladi som dal 160km a ani som sa nezapotil, MHD som cestoval s 10kg batohom do skoly 10 rokov, aj pesi, ale to som mal kopec casu, a ked jednoducho musmi zobrat 300kg materialu, tak to neodnesiem, ani neodtiahnem v ziadny rozumny cas. keby sa da, tak to robim, lebo by to bolo pre mna lacnejsie. do centra BA chodim s MHD (elektricka), lebo sa mi to oplati, cize nie som len kritik MHD, ale napr. v mojom aute mi este nikto neukradol mobil z vrecka, v MHD je to bezny jav.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty kazdy den chodis k babke na narodeny, alebo nosis 300kg nakladu? :)
alebo snad kazdy den chodis k doktorovi na dedinu? :)

proste je to o pohodlnosti dnesneho cloveka a hlavne na slovensku je to tak, ze to auto musi byt aj keby na chleba nebolo,lebo proste auto znamena urcity status :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabuduce, ked bude u teba instalater alebo obkladac, tak sa ho spytaj, ze preco je taky pohodlny a chodi autom, ci je to fakt kvoli statusu.

Vies, nie kazdy pracuje v shared services centre, kde rano pride, cely den sedi na zadku a podvecer, az to sef nevidi, odide a potom sa cuduje, preco aj ostatnym nestaci bicykel alebo MHD. Lebo status, preto ;).
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie kazdy pracuje ako instalater a obkladac :)
a ja som vzdy hovoril a beznych ludoch a nie podnikateloch/zivnsotnikoch :)

zas ma niekto problem s chapanim citaneho textu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie kazdy je zivnostnik, to je pravda. Ale nie kazdy je korporatny otrok v SSC, ktoremu staci sediet cely den tam, kde ho posadia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten co potrebuje pocas dna sa presuvat pre pracovne povinnosti snad ma sluzobne auto :)
alebo bezne zamestnanci pouzivaju svoje sukromne auta pocas pracovneho casu? :) :)

vacsina ludi, rano pride do roboty a o 8-9hodin z nej odide :)
pripadne ze zamestnanec nema stale miesto kde vykonava svoju cinnost tak to riesi presunom firemnym autom, ci? :)

a ja tu stale pisem o sukromnych a nie firemnych autach :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehovorim, ze nemas pravdu.

Su ale zamestnavatelia, ktori ocakavaju, ze pojdes za zakaznikom MHD na vlastne naklady.

Ze sa trepes do roboty 1.5 hodiny(v USA ale cestuju aj viacej) v zapche s tym, ze aj tak budes opravovat pracu po inych, pretoze na to jebu alebo nema na to kvalifikaciu, ale drbat ta budu za neskory prichod, ale to, ze unaveny pracu neurobim, ich nezaujima. Hlavne ze maju prescasy.

Ze pozaduju pracu cez den, potom v noci a este aj nasledujuci den ist nacas do prace.

Ze dalsich 10 stran textu. Skoda slov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh je zaujimava predstava tahat nabytok z IKEY verejnou dopravou. Kedze IKEA nema poriadne dorucovanie po SK mimo BA, tak zostava jedine auto. A ano priznavam sa, ze tam chodim dost casto. Prenajom auta je neretabilny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skus vysvetlit danom, ze bicykel nemozu pouzivat celorocne a neodvezu na nom ziadny naklad. Eletrobicykle, ze su drahe ako auta? elektrobike kupis za 1k, elektroauto za 30k, tak mi tu nehovor nieco o drahych bicykloch
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aky elektro bike kupis za 1k a ake auto za 30k. Dnes kupis auto za 8k a ebike nad 2-3k ak chces nieco kvalitnejsie su aj za 7-8k cize asi ako auto. Navyse ebike legalne nemoze mat nad 250W takze ak si v kopcovitom terene mas smolu tak ci tak a jedno kolko prachov do toho vlozis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cyklistika? Pán bude asi z Podunajskej roviny kde je preprava na bicykli celkom vítaný relax. Nech sa pán skúsi pohybovať na bicykli po kopcovitom kraji a veľmi rýchlo ho takéto kktiny prestanú napádať...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak si si nevsimol hovoril som v prvom rade o verejnej doprave
ale ano cyklistika je super a aj v hornatom kraji, len to panko nemoze byt lenivy :)

na dlhsie trasy verejna doprava a po okoli bicykel
nemusis chodit este aj po rozky na aute :)
ved existuju uz aj elektricke bicykle ked nevladzes :)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Áno, som lenivý najazdiť tých cca 3500km mesačne na bicykli. Na aute je to totiž pohodlnejšie. A verejná doprava je mimo väčších miest iba nesplneným snom mnohých obyvateľov. V súčastnosti keď idú 4 ľudia autom tak ich cesta vyjde lacnejšie ako autobusom. O komforte ani nehovorím.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj ked je 1 clovek, je to lancejsie nez MHD. pisem z osobnej skusenosti. (prestup, nepravidelne jazdy)

len nech si skusi pozriet, co stoji listok na bus z BA do danska, a kolko stoji 1 nadrz, a poto mnech hovori, aka je lacna MHD.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a vies preco je verejna doprava v tak zlom stave?
nieje to aj tym, ze ludia presli z verejnej na individualnu?

a zaratal si aj vstupnu investiciu do auta a celkove naklady na prevadzku auta a nie len cenu benzinu? :)

ako ja nemam nic proti autam :) ved aj ja ho mam a verejnou dopravou nechodim :) aj ked vlakom obcas chodim, lebo napriek nie najlepsiemu stavu vlakom mam cestu vlakom rad :)

ale ked sa niekto hra ekologickost tak by mal razne odmietnut individualnu dopravu vlastnym autom a preferovat verejnu a bicykel :) :) a nie obhajovat tu dotacie na predrazene elektroauta :)
z ekologickeho hladiska je najlepsie auto ziadne auto :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Budme realisti, chodit autom sa neoplati, pokial nebyvas niekde daleko od civilizacie, necestujes este s niekym kazdy den alebo nevozis nejake tazke/velke veci, vacsina ludi aspon ti co ziju v mestach nedochadzaju do prace ziadne horibilne vzdialnesti. Ak sa pozries na nejaku kolonu zistis ze len v kazdom desiatom aute sedi este niekto iny ako vodic.
Vlastnit auto je nezmysel, auta si tak isto ako vsetky ine veci kupujeme lebo to ma sused, kolega, a kamarat ich ma rovno 3 jedno do prace druhe do mesta...atd
Problemom prave je ze neoplati sa chodit ani SAD/MHD, nie je to o velmi vela lacnejsie, casovo o cosi narocnejsie(zavisi na trase). A ked si vezmes ze v minulosti bolo aut ovela menej tak MHD nebola lepsia ako je to teraz. Problem preco sa to neoplati celkovo je rastuca cena pohonnych latok zatial co sa vozime stale rovnako ci v aute alebo v autobuse.
Preto sa aj vyrabaju auta na baterky, lebo ropa je vycerpatelna o emisie tu absolutne nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snažíš sa používať obrátenú kauzalitu? :) MHD je v zlom stave ako všetko v tomto štáte a spoliehať sa na ňu dá možno tak vo väčších mestách. Všade inde prevláda individuálna doprava. Čo sa týka tej ekológie: Ja sa na ňu nehrám. Ak som to niekde napísal tak mi to kľudne odcituj. Pre mňa je prioritné dostať sa z miesta A na miesto B v čo najkratšom čase.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano verejna doprava nieje v najlepsoms stave, ale to je aj tym, ze po zmene rezimu zacalo byt auto synonymom uspechu a kazdy sa snazil si to auto kupit aj ked to pre neho velky zmysel nemalo
nuz viac aut = menej cestujucich vo verejnych prostriedkoch = menej penazi na obnovu autobusov/vlakov, menej spojov :)

a viac aut sposobilo caste zapchy, potrebu novych a vacsich ciest, stale nove a nove parkovacie miesta, ludia vzdy nadavaju, ze nemaju kde zaparkovat, alebo je to drahe,....
ale svoje auto nepredaju a nezacnu chodit MHD, lebo ved ta je v zlom stave a oni by museli ist 200 metrov k zastavke :) :)

toto by mal stat riesit a nie dotacie pre 1000 vyvolenych :) :)

s tou ekologiu to nebolo myslene konkretne na teba, ale tak celkovo, kedze je to hlavny argument zastancov eaut

mas pravo chciet sa dostat z miesta a do miesta b v co najkratsom case, nikto ti to neberie, len by som poprosil aby si na to neziadal dotacie :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nežiadal som a ani to nemám v pláne. Eauto zatiaľ kupovať nejdem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zajtra beriem miesacku a cement do roboty, celkovo asi tak 300kg. dojdes na bicykli ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne, kazdy nosi kazdy den miesacku a cement do roboty :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď vylúčiš korporátnych otrokov, tak áno, každý nosí "miešačku a cement" do roboty. Spýtaj sa hasiča, geodeta, hociakého servisáka, prečo nechodia autobusom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlape citaj s porozumenim :)
ja nehovorim o ludoch co pouzivaju auto na podnikanie
a ak nevies tak vacsina ludi robi v zamestnaneckom pomere, cize po tvojom su to korporatni otroci :)

a pre takychto ludi je auto v drvivej vacsine luxusom. nic proti tomu, ale je to tak
takze nech mi takyto clovek nezacne rozpravat o tom ake je super podporovat e-auta zo statneho rozpoctu lebo je to ekologicke, alebo nebodaj je kupa eauta este aj ekonomicka :)
jednoducho to tak nieje, ekologicke je pouzivat verejnu dopravu a aj je to ekonomicke :)
samozrejme bavime sa o sukromnom pouzivani auta a nie na ucely podnikania. som si tak naivne myslel, ze to ludia vedia a netreba to pisat, ale zjavne nie :) :)

ten tvoj hasic asi nepouziva svoje sukromne hasicke auto :)
z jeho platu by si taku hracku tazko mohol dovolit :)
no a kedy bude elektricke hasicke auto? :) :)
fakt brutal priklad si vytiahol :) niekolko tom baterii a niekolko ton vody vedla seba :) :) :) nema chybu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked mu tam ten cement a miesacku donesies ty myslim ze on uz nebude mat problem prist peso alebo na bicykli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno by stálo za to vysvetliť, že všetky tie pičoviny, ktoré EU vymýšľa a proti zdravému rozumu zavádza sú v skutočnosti zmysluplné, lenže ich účelom nie je ekológia. To je len zámienka.

Skutočnou príčinou je zúfalá snaha zvýšiť zamestnanosť. V niektorých krajinách, najmä na juhu EU, dosahuje nezamestnanosť mladých ľudí 40-50%, to znamená že v horizonte jednej generácie hrozí danej krajine ekonomický kolaps. USA so svojou čiernou populáciou, kde sa o mužskú časť stará väzenský systém a zvyšok žije na sociálnych dávkach je výstrahou.

20-te storočie urobilo pokus o zmenu systému na plánovanú ekonomiku a ten zhavaroval, v 21-vom už kolabuje aj kapitalizmus. Zúfalo sa hľadá riešenie.
Zakazovanie funkčných technológií a opakovanie celého vývoja od piky je len pokus o zapojenie čo najväčšieho množstva ľudí.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ty si riadny sociológ. Neboj sa USA ťa rozhodne prežijú a budú v pohode. Nemusíš sa o nich nejako báť. Pôrodnosť majú výbornú. EU je na tom horšie.

A nové technológie podporiť treba. Aj USA dotovali obrovskými sumami let na mesiac a dodnes ťažia z inžinierov tej generácie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To hej, inžinieri z operácie Paperclip. S chodítkom a s plienkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(mno vtedy ješte nemali tie plienky a chodítka.. (nanajvýš pár šedín, ale zato už slušnú zbierku dost vysokích akad.a voj.titulov, /hodností..

..a vedeli "félmi dobre" po nemecky, vynikajúco
wunderbanhn
(a zopár z nich aj perfektne po - japonsky :p )
Odpovedať Hodnotiť:
 

tí japončíci - tí zas boli z *Unit 731" (biological, dna, & chemical warfare..)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde len o inžinierov, ktorí vtedy priamo robili na tom programe ale aj o tých ktorých tento let ako chlapcov inšpiroval aby sa stali inžiniermi a vedcami. Ten program vybudoval základňu skúsených ľudí ktorý potom učili ďalších.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a tito ludia uz su po dochodkoch a prislusne institucie dnes nevedia vyrobit ani skafander. Ked dojdu stare zasoby, budu v prdeli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vysmievaš sa z niečoho o čom evidentne nič nevieš. Bohužiaľ je to tak ako napísal "Neviem-" Alebo si myslíš že plánované zastarávanie je iba mýtus?
Odpovedať Hodnotiť:
 

realita je taka ze si ludia kupuju pouzite auta do 5 000 Eur, vynimocne nad 10 000 Eur.
Po Slovensku denne jazdia auta s hodnotou do 3 000 Eur.

Vyssie preplatene (nie je to investicia) auta si novy majitelia rozmyslia velmi pragmaticky a uz nieco "poriadne", chcu. Ak to nie je zmanipulovany alebo inak presvedceny nadsenec, elektromobil to rozhodne nebude.

A az potom je kategoria nad 30 000 Eur.

To su slovaci ktori k takej hodnote v hotovosti na auto z 99% neprisli "poctivou" pracou a elektromobil im je na smiech.

Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Budem konkretny, ide o mlade zeny zapojene do pornopriemyslu a muzov rozneho veku ktori roznymi metodami oberaju zamestnancov (spolocensky prijatelny), kratia dane a obchdzaju pravidla ci si ich upravuju (spolocensky vyhladavany), predavaju lahky nelegalny tovar alebo sluzbu (spolocensky neviditelny), stredna nelegalna cinnost (spolocensky ignorovany), ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hehe tak ty asi žiješ v hladovej doline. No vo veľkých mestách to takto nieje. A ten marxistický pohľad na triednu spoločnosť čo si zabil zabezpečí, že aj ty a možno aj tvoje deti z tej chudoby nikdy nevyviaznete.

Ja som napríklad zamestnanec a moja Tesla Model 3 je objednaná. A dokonca to dáva ekonomický zmysel. Nikdy som nikoho neokradol a niesom ani podnikateľ. Tak sa zamysli kde robíš chybu, že si tam kde si.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

takze ty nevies este cenu a ani parametre toho auta, ale uz vies ze to dava ekonomicky zmysel?

pockajme si ale na finalne parametre a potom sa mozme bavit o tom za kolko sa da kupit porovnatelny spalovak :)

ked uz ide o to, tak kupa auta sama o sebe nedava ekonomicky zmysel, pre bezneho cloveka :)
je to len o pohodlnosti a konforte a urcitej potrebe ukazat status, ze na to mas
nie nadarmo sa hovori, ze auto je pre bezneho cloveka najhorsia investicia a to ti potvrdia mnohi ekonomovia :)
tak opatrne s tym ekonomickym zmyslom :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

eh, zas další "montánžnik v díelni, v hladovej doline, za subminimálnu mzdu..
(abo aspon pohlad na veci cez takú ..prizmu

boris - ale to sa takto nemožeš pozerat na tieto "prototypové, uvádzacie veci, /a ceny..

pohladom toho (ekonomicky) naejslabšíeho článku v retezu..

to by sa nikdy neuskutočnili žiadne lety ani len na obežnú dráhu, žiadne štarty rakiet na Mesiac..
(a nikdy nikde ani jen žiadne vývoj a lety (prvými) "letadlami") -
- však ekonomicky to vychádza, (to bolo) nevýhodné - či vari nestačila vtedajším ludom len jazda na koni, nanajvýš na konskom povoze ?
(a cez týden sa zapriahnut do pluhu, a v nedelu ist do kostola, prísnej, otodoxnej, novoanglickej baptistickej (protestantskej církvy..)

..ani len tie autá, /železnice by neboli, ekonomicky im to tiež bohviekao na začiatku nevychádzalo (jako je tomu tak vždy - taká zákonitost), - a či im vari nestačila, jako stovky rokov doteraz, jazdit na konoch ?, nanajvýš na kočiaroch tahaních konmi, (príp.ist hoc len peši) ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ty ma poznas, ze vies co robim a za aku mzdu? :)

pises hluposti
preco by sa mali dotovat predrazene hracky pre par vyvolenych?
tieto dotacie nemaju nic spolocne s takymi projektami ako boli vesmirne lety

baterie zazili najvacsi rozmach po nastupe mobilov a predstav si ze tie staty nedotovali :)
nie dotacie, ale produkt ktory ludia chcu a prinesie im viac ako iny zenie vyvoj dopredu
kym budu automobilky predavat drahe eauta tak im ani dotacie nepomozu k rozmachu
si nemysli, ze staty budu ma na to aby dotovali donekonecna tie eautaa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba. Staci zrealnit celkove naklady - to znamena extra dan za spalovacie vozidlo podla spotreby a typu paliva.

Alebo ako ja k tomu pridem, ze dostanem rakovinu len za to aby si ty a tebe podobny mohli jazdit bez akejkolvek kompenzacie? To uz potom fakt radsej prispejem par eur nech tych spalovacich aut je menej a vysledny bordel vyrazne nizsi (a to v nasich podmienkach vyrazne plati aj napriek vyrobe baterii + lepsie rozlozenie spotreby nakolko vecsina nabijani asi bude cez noc na domacu zasuvku v garazi + oto viac ze znecistenie nenastane mne pod nosom).
Odpovedať Hodnotiť:
 

spotrebna dan na paliva ti asi nic nehovori :)
a co tak zrealnit cenu elektriny z uholnych zdrojov a zaratat tam naklady na emisie
potom zrealnime cenu elektriny v jadrovych elektrarnach, jadrovy odpad a plus nejaky fond na pripadne havarie :)
zrealnime cenu zo slnecnych elektrarni a veternych, preco by som ja mal dotovat niekoho biznis?

kto urci tie konkretne sadzy? :)
trufas si na to a aby to bolo spravodlive? :)
vies napriklad, ze spalovanim uhlia sa do ovzdusia dostava aj radiacia? :)

potom zaratajme cenu za emisie pri vyrobe tych aut, vystavbe elektrarni, rozvodov,...


Odpovedať Hodnotiť:
 

S uholnymi plne suhlasim. Je to najspinavsi sposob tvorby elektriny aky sa v praxi pouziva (konkurovat mu mozu uz iba dieselove agregaty).
Spotrebna dan ano - ale uvazuje sa o nej len v miere na opravu ciest (co ano elektromobili neplatia a mali by). Vobec sa tym neriesi enviromentalna zataz...
Odpovedať Hodnotiť:
 

len sa velmi na zdanovanie emisii netes, lebo ked to zavedu pri autach tak je otazkou casu kedy to niekoho napadne aj pre ine a zrazu budes platit take emisne dane, ze sa z toho poseries a aj to len v tajnosti, lebo aj hovno vytvara emisie :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo chyby pri tazbe a zamorenia, lebo poruchy pri uskladneni a rozne vybuchy. Lebo normalny chod a karcinogeny v ovzdusi (kratsie dozitie sa a viac utrpenia) - toto su veci ktore eauta proste nemaju.

A ako som uz pisal predtym. Tie dotacie niesu pre zakaznikov - ty tiez stale dotuju eauta nakolko sa jednoducho stale neoplatia a to aj po dotacii. Tie dotacie su pre vyrobcov aby sa preklenulo obdobie "rozbehu" a spominane vyhody sa prejavili (+ samozrejme pre cele obyvatelstvo lebo technologia a znecistenie)...
Odpovedať Hodnotiť:
 

netrep hluposti

a preco by som ja mal dotovat niekoho biznis?
nech si kazdy ziskava peniaze na svoj biznis sam
si myslis, ze potom ti vyrobcovia statu nieco vratia? :)
automobilky maju take zisky, ze mozu ten vyvoj zaplatit kludne 10x a aj tam im este ostane dost na ich jachty a vily pre akcionarov

ved toto je chore, ze sa dotuju drahe auta, ze vraj podpora pre vyvoj a pritom automobilky maju miliardove zisky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty netrep.

Dotujes to preto, aby sa vyradili auta ktore maju istotu ze budu vzdy robit problemi a nahradili sa za auta, ktore tie problemi s ohladom do buducnosti (takmer) robit nebudu.
Tomu sa vravi investicia ktora je verejne prospesna...
Alebo inak - ak nemas auto, tak preco sa neburis proti investicii do ciest zo spolocnych dani? No asi preto ze aj ty kupujes tovar, ktory nejake auto muselo doviest. Len pri eautach je to skvor vzduch ktory dychas a choroby ktore ne/dostanes...
Odpovedať Hodnotiť:
 

neporovnavaj vystavbu ciest s dotovanim par vyvolenych, alebo si snad myslis, ze stat ma na to aby kazdemu zadotoval 5 litrov na "eko" auticko?

a z coho to "eko" auticko budes nabijat? vystavba novych atomovych elektrarni je v eu tabu, solar a veterniky su drahy nezmysel, tak ti zostane len z uhlia :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hah, nj.. ono 1 sú různé štatistiky,pravdepodobnosti - a druhé je to známe

"..šedivá je teorie, zelený je strom života.."

tu pindáš, že tí, čo majú (chcú) e-cars, ( = Teslů), že k tým €$ neprišli "podsctivo" --

--> napr. na Birdzi.sk je 1 user, už dlhoročný uživatel(bloger), kt. je jako profi hudobník, v klasickích orchestroch, po (tuším) celej Europe (nvm jako to má tak zariadené, - ale prosto není, nebol, nehrál vždy jen a jedine v 1 "kapele" orchestri, - ale u viac, (vela)
(tak asi hostoval, jako profi muzikant..)

nj, tak ovšem nemá pár upoteních stoviek /mes jako bežné "chudobné "slováčiská"

už je ovšem kus starší pán,

(nepamaátm jeho nick na *B už ted nvm vzpomenút, nepamatám, - a ani by som ho nepsal)

- a hádaj, čo si kúpil pre seba a svoju rodinu ?

jop, Teslu S

(ale aspon co psal naposled, - tak odpich, švih má
ten vůz neskutešný )
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

hej hej odpich to je to hlavne :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoj komentar obsahuje tolko hcujovin, ze sa k nemu skoda vyjadrovat.
Keby bola realita, ze ludia kupuju auta do 5k a vynimocne do 10k € asi by som nevidel okolo seba mnozstvo znamych, ktori maju nove auta. Z mojho blizkeho okolia su to 4ia ludia a s cenami ~20k+€. Okrem znamych su tu aj neznami - nove Vitary pribudaju ako huby po dazdi, peugeoty tiez. Na margo toho tvojho hlbokeho zamyslenia ake auta sa tu kupuju.

Ad2. Ten, kto ma nad 30k v hotovosti je automaticky zlodej a nezarobil to poctivou pracou? Chlape, socialisticky raj uz davno skoncil, s takymito nazormi si uz niekolkodesatroci pozadu.

Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

no 30k mozno nie, ale za cenu okolo 100k sa to da predpokladat, schvalne pisem predpokladat, lebo kolko by si musel poctivo zarabat a setrit aby si si kupil za 100k auto? mesacne tak 10k a rok setris len na auto a to musis zit v garsonke bez deti..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak uz si zdvihol tu sumu, ktora je "vhodnejsia"? POznam chlapika co zaraba 160k mesacne - poctivo. Ale to sa tazko vysvetluje niekomu, kto sa zasekol na urovni rozmyslania montaznika v dielni.
Kamarat robi na medzinarodnych projektoch, platia ho nasi ~1500 + diety a platia ho nemci dalsimi 6,5k. Porataj si ci na tu teslu S zarobi za rok.

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

no a takymto sa ma dotovat nakup auta? :)

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Dobre takze oni ho platia 6500(6.5K) v nemecku a u nas 1500(1.5K), takze dostane vyplatu 8000(8K) eur a tych zvysnych 152 000 (160K-8K) eur je kde? To su tie diety? Na sluzobky chodi na mars ze su take drahe?
Co sa tyka tvojeho znevazovania ludi pracujucich v dielni to ani nepotrebuje komentar, daj si facku.

Zvykol som si na tejto stranke na kdejaku stoku ale takyto retardovany prispevok ozaj nepamatam.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Precitaj si moj prispevok este raz ty tazky inteligent. Hovorim o dvoch roznych ludoch, ale hlavne, ze "rozumies". Tym padom ma neprekvapuje ani to, ze si nepochopil ani tu druhu cast.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Precital som si ten prispevok opakovane a matika nesedela, nie je to dobre napisane, nebudem jediny co to precital a pochopil ze to je o jednej osobe.
Ale aj keby to bolo o dvoch roznych osobach, 160K mesacne zarobis len ked si naozaj velky podnikatel(tj vlastnis velmi velku firmu, alebo konzorcium), co tych ludi nejak celkovo vela nebude ani u nas ani inde, ked sa ale medzi nimi pohybujes, co robis potom na DSL.sk?
Mat plat 8000 euro ako zamestnanec v medzinarodnych projektoch(neuviedol si odvetvie) je sice viac realne ale tiez sa jedna o zriedkavu vynimku a nemal by si brat vsetkych ludi zarabajucich menej ako neuspesnych - nerozmyslajucich ci lenivych, peniaze niesu vsetko, da sa povedat ze peniaze nic take neznamenaju, do hrobu si ich nezoberies a nekupis ani nic zaujimave co nemoze mat aj niekto s nizsimi prijimami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano 160k zaraba, lebo 20 rokov budoval uspesnu firmu. U nas synonymum k podnikatelovi je zlodej, vykoristovatel a mnozstvo ineho. Nehovorim, ze taki neexistuju, ale nie vsetci taki su.
O montaznikoch v dielni si si svoju cast domyslel. Nikde som nikoho neznevazoval, ani nikoho pracu. Porovnanie bolo s tym, ze typickemu "robotnikovi" len velmi tazko vysvetlis, ze sa daju zarabat aj nasobky jeho platu a bez toho, aby clovek bol zlodej a nepoctivec. Jednoducho to nepochopi - neznamena to, ze je hlupy, ze robi podradnu pracu, alebo je cokolvek, co si vypisal. Jednoducho mu to jeho schopnosti nedovolia spracovat. Rovnako ako som nikde nenapisal, ze prachy su vsetko a kazdy by sa za nimi mal nahanat.
Jedine na co som reagoval, ze ludia nie su na tom az tak zle ako sa vseobecne prezentuje, a ze ten, kto ma nejaky balik penazi este nemusi byt zlodej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuz podnikatelia vdacia za svoju povest svojim "kolegom" z 90tych rokov :) :)
este vela vody pretecie kym sa tejto povesti zbavia ak vobec kedze stale na tej povesti este celkom dost znich usilovnee pracuje :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokym nezacnu firmy zaujimat vyssiu spolocensku zodpovednost nezmeni sa nic. To ci to maju legalne alebo nie je uplne jedno. Podstatne je ze firmy tie prachy co maju drzia v bankach a nic s nimi nerobia, stovky miliard nehybne lezia v trezoroch po celej amerike a europe. Preco firmy nestavaju cesty? Byty, domy pre zamestnancov? Kolko vynalezov spravia na univerzitach ci ustavoch a kolko firiem to kupi za bagatel a draho preda? Vsetko chceme od statu akoby len stat mal peniaze, pricom plati vsade ze na stat sa spolahnut neda a tieto firmy ozaj nerobia nic.
By som chcel vidiet ako nezistne pomaha spolocnosti jeho kamos s mesacnym platom 160K aj ked ho ma legalne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

By si sa cudoval, ale 90%+ firiem ma cash tak na mesiac-dva fungovania. Apple je extrem ;).

Okrem toho, tie peniaze nemaju v trezore v kancli, ale na bankovom ucte. Pre banku to znamena, ze to mozu zapocitat do minimalnych rezerv, t.j. mozu o to (o X-nasobok!) navysit uvery inym firmam alebo ludom, ktori ich tocia v ekonomike.

Keby to fungovalo tak, ako si myslis, mal by si deflaciu jak svina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved som pisal ze su v bankach (kde su predsa trezory) :) viem ze nikto vo velkom kancli kde tlaci cez wifi tam nedrzi love v trezore(ma tam gumeny dildo).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani banka to nema v trezore. Obratom to pozicia, dokonca nasobok (tzv. penazny multiplikator). A ti, ktorym to pozicia, za to mozu nieco robit, napr. budovat nove kancelarie, bytovky pri dialnici a podobne veci, kde sa daju zarobit peniaze, aby ich mohli eventualne vratit.

Ked to zoberies do dosledkov, to, ze vobec existuju peniaze je mozne len preto, ze existuje dlh. Peniaze su vyjadrenim dlhu, ked ich mas, znamena to, ze si pre niekoho nieco urobil a este si nevybral protisluzbu. Bez dlhov by neboli ani ziadne peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ok aj ked tam tie peniaze prave niesu, ty ako klient ich stale mas na svojom ucte a disponovat s nimi mozes, no a tieto firmy to nerobia pre verejny prospech myslel som to nejak takto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco by to mali robit? Ty to robis so svojou vyplatou? Naco ti vobec je, ha? Mal by si ju rozdat... /s
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby som vlastnil firmu a mal vyplatu v desiatkach alebo stovkach tisic eur(mesacne) ver tomu zeby som to robil bez problemov.
Nad istu hranicu prijmu proste tie peniaze uz realne nepouzijes pre seba. Podnikove byty by sa mali vratit do kurzu, ozaj neviem ci by o nich bol zaujem ale uprednostnit lacne byvanie kym niekde pracujes aspon nejaky cas by bolo pre mnohych lepsie ako si byt kupovat na uver, kedze to cloveka zaviaze natolko ze potom sa nemoze ani nikde uz odstahovat/odist bez toho aby znacne neprerobil. Auta kupujeme rad radom, preco nam VW nestava parkovacie domy ale spoliehame sa na kokotov EEI? Ked mohli za diesel gate zaplatit pokutu 14 miliard a ani si neprdli, tak ozaj neviem, cely dopravny system vobec je nanic, okradanie zakaznikov - vodicov, majitelov, cestujucich, ziadny iny priemysel si to nedovoli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne, take pozname. A keby som bol papez zrusim celibat nie?
V prvom rade o verejnu prospesnost sa ma v prvom rade starat stat - na to vsetci platime dane a zatazenie mame dost vysoke. Preco by mal niekto este platit statu a nasledne suplovat jeho robotu, ked miesto vdaky pribudne este viac byrokracie?
TO mas ako s tym chlapikom co rozdava bezdomovcom a socialne slabsim jedlo v Nitre ci Trnave ci kde to bolo a po uverejneni reportaze tejto zasluzilej cinnosti mu prislo vyzvanie od hygieny, ze s tym musi prestat, lebo nesplna x milion retardovanych nariadeni. Neznasam ludi, ktori maju plnu hubu kecov o spolupatricnosti, socialnych kravin, solidarite, co by mali druhi robit z ich majetkom a ako sa spravat, kde robit charitu a na druhej strane to zabiju vyhovorkou ako ty: keby som mal tolko co oni, robil by som to => ale kedze nemam, tak moje prachy iba pre mna a druhi by mali rozdavat.
Ak robis nejaku formu charity, potom tento prispevok voci tvojej osobe beriem nazad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ides na drzovku nic take strasne som nenapisal. Pisal som o tom ze firmy maju pokokot penazi ktore nepustaju vonku lebo radsej na nich sedia ako ich pouziu na nieco realne, uzitocne.
Ako som uz pisal stat sa nepostara nikdy o nic. Co sa tyka mna chodim od prace kde mam 500 eurovy plat cize financovat nim vystavbu bytov alebo ciest nie je realne ale pomaham ludom kde sa to da a kde to je mozne.
Co sa tyka tej hygieny, bohuzial kokotizmus, aj ked opat je to o medializacii, nebyt hlupych reportazi o VSETKOM tak si nikto nic nevsimne.
btw, celibat je chujovina tu sracku mali zrusit uz davno
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stale nechapes, ze firmy nemaju pokokot penazi? Ze maju uvery, leasingy, predavaju spolupodiely na sebe a buducom zisku (co je asi akciovka?), aby nejake financovanie ziskali? Vacsina z nich vari z vody... a tu dojde nejaky socan a zacne rozpravat, kolko maju penazi.

Stat si aj ty. Pokial stat nerobi nic, znamena to, ze obciania rezignovali na svoju zodpovednost. Preco by im mal niekto nieco davat? Su to nejake stado ovci, ktore treba past?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaloz firmu, maj pokokot penazi a potom z nich rozdavaj. Kde vidis problem?
Clovek sa najskor potrebuje postarat o seba a svoju rodinu, ale to neznamena mat kecy, ako by ini mali nakladat so svojim majetkom. Zacni od seba. Pretoze tento postoj sa da aplikovat vsade vo verejnom zivote:
"Sam nedam prachy, ale bohatym by sa malo zobrat. Sam neprispejem, ale firmy by mali prispievat.
Stat sa nepostara, tak preco by sme mali menit stat, ked staci prostrednictvom statu donutit inych?
Vykrikovat ako by sa mali ludia zobudit a podobne, ale na protest nejdem, vsak nech idu druhi a vobec, aj tak sa tym nic nevyriesi.
Byt frustrovany aka je tu korupcia, ale pri prvej prilezitosti strcit niekomu vsimne, aby si zohnal tam peciatku, tam doktora, tam dieta do skoly, tam vybavit flek rodinnemu prislusnikovi a pod."
Nic sa nezmeni, kym samotni obycajni ludia nezmenia svoje zmyslanie a pristup. Ak som raz pokrytec, nazor je len alibizmus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad2. Ak pomahas druhym inou formou, je to chvalyhodne, dobre a spravne. Mozes vyzadovat sice pomoc aj od inych, kedze ju robis sam, len potom je otazka ci to robis nezistne, alebo vypocitavo. Ak to robis nezistne, tak ti ostava sa zmierit so stavom, ze to robis pre seba a pre svoj dobry pocit, no nikto nie je povinny robit to iste - aj ked pozitivny priklad urcite da vecsi podnet k zamysleniu.
Rovnako to ale plati pre charitu. Robis to hlavne pre seba, pre vlastny dobry pocit, ze to niekomu pomohlo. Ak to budes vynucovat uz nejde o charitu, ale o vypalne a to uz nema ani z jednej strany nic spolocne s dobrym umyslom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pomaham nezistne a od nikoho to nevyzadujem naspat.
Kazdopadne zastavam ten nazor ze tie velke firmy - mega korporacie (nie zivnostnici), love maju napr. vw, intel atd pre nich su miliardy take drobne bokom, pisal som hlavne o nich, keby nezarabali peniaze tak by to proste nerobili.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej mozu navysit uvery, alebo mozu investovat do finacnych spekulacii :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to by ste sa divil ake auta tu behaju. Slovaci maju prachov dost len sa stale stazuju. Tu v mojom okoli pribudaju Tesli, ze sa neprestavam divit a to nebyvam v BA.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cela ta dotacia je dost na hlavu, sa tu par jednotlivcom zadotuje cast ceny na predrazene auta, ktore vobec niesu tak ekologicke ako sa to niektori snazia prezentovat

kolko to bolo kriku ked fico zaviedol vlaky zadarmo snad pre polovicu obcanov a pritom to rozpocet stoji rocne okolo 14mil. a vyuzivaju to statisice obcanov a to sa da 5mil. pre 1000 ludi a nikto proti tomu masivne neprotestuje
je ale tato spolocnost fakt cudna, dotacie pre chudobu vadia, dotacie pre bohatych nie a skor sa kritizuje, ze su male :) :) :)

za tych 5000eur mohli tym 1000 vybranym dat volne listky na vlak a pre kazdeho znich by to bolo po 120000 vlakokilometrov :) :) :)
a pre ekologiu by to bolo lepsie ako tie bateriove auticka :) :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ide o podporu novej technológie, ktorá sa čoskoro presadí ako mainstream. Je to investícia do budúcnosti, ktorú za pár rokov zúžitkujú všetci a nielen bohatí.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

z pohladu slovenska to nieje ziadna investicia, ale vyhodene peniaze
kolko z tych technologii sa vyvija na slovensku? nula? :) :) :)
takze mi dnes podporujeme investicie v cudzich krajinach
ale ked nato mame, tak preco nie, ved sme bohata krajina a nemecko a amerika nase investicie potrebuju :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Rozmýšlať takto úzkoprso je trápne. Sme veľmocou vo výrobe áut takže aj keď sa tie autá vyvinú inde budú sa vyrábať tu. Tak už len preto. Ten vývoj technológii sa sem inak snažíme pritiahnuť. A okrem toho tu ide o to, aby aj tu na SK tie EV jazdili a preto vznikal dopyt po infraštruktúre. Aj tu na SK chceme dýchať čistejší vzduch a jazdiť lacnejšie na elektrinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale prd, my sme akurat lacna montovna a nie velmoc vo vyrobe. Vyvoj technologii nikdy nepritiahnes nakupom produktov vyvinutych inde. Naopak, pokial niekto iny dokaze pokryt naklady na vyvoj predajom vonku, podporuje svoj vyvoj. My sme kolonia, ktora o nicom nerozhoduje, len ked jej ini povedia vyskoc, my sa spytame, ako vysoko.

A niektori su s tym spokojni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach jaj take komentáre akože nikdy nepritiahneme.
Kopec ľudí tu robí vývoj v softwari, výrobe.. len čo ja robím a poznám. A x ďaľších. Ak nevieš tak Slovák je známy dizajnér a robil Land Rover Škodu a neviem čo ešte. Vypracoval sa. Veď im je jedno kde tie technológie vyvinú. Hlavne, že sú dobré a keďže tu máme stále voľných ľudí, šikovných a ešte aj za dobré platy tak prečo by neprišli? Len netreba byť taký pesimista.
Kto robí sofistikované veci tak ten má aj ponuky aj peniaze. A kto robí jednoducho nahraditeľnú prácu tak ten skáče ako mu kážu. Môžeš to zmeniť. Chyť knihu a niečo odborné naštuduj. Pobijú sa o teba. A nie frflať na diskusiách o kolónii. Každá chudobná krajina musí zamakať a keď sa dostane medzi bohatšie tak si môže aj rozkazovať.
Ako by si si to ty predstavoval? Že prídu a budú ti len posielať peniaze aby si sa necítil chudáčik ako v kolónii?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty mas problem s chapanim pisaneho textu, ze?

Ja som nikde nepisal o sebe, ako osobe, ale o nasej krajine, ako state. Stat nechyti knihu a nezacne na sebe makat. Tvoje predstavy o tom, ako to funguje medzi velmocami a koloniami su neskutocne naivne.

To, ze ja zarobim nejake peniaze a robim karieru vo firme X co je Fortune 100, pomoze mojej krajine ako? Vobec nijako. Ale tebe by to mozno pomohlo, aby si pochopil, ako funguje medzinarodna ekonomika a ktora krajina moze robit R&D, moze budovat consumer brands a ktora nemoze, a preco.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale môže aj štát zamakať. Ĺudia v ňom môžu byť vyhladávaními odborníkmi. Viď malé Švajčiarsko. Ak si si nevšimol tak koloniálna éra sa skončila hoci ty v nej ešte žiješ. Máme tu éru medzinárodného obchodu. A busines v tom má jasno. Serie na hranice. Potrebuje priaznivé prostredie, kvalifikovaných ľudí a konkurencieshopnosť. To, že pracuješ prispieva tým, že tu mínaš, že tu platíš dane a tiež v tom, že získavaš skúsenosti, ktoré nezískal ak by si robil v malej firme na izolovanom Slovensku. Vela ludi si po takejto skusenosti zalozi vlastnu firmu a tie skusenosti zuzitkuju.

Hadam mi tu nechces tvrdit, ze slovensko vyslovene nemoze robit R&D? Alebo, že nemôžeme budovať SK brands? A neodpovedal si mi, že ako by si si to predstavoval aby sme neboli kolónia. A v čom sme vlastne kolónia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco ani cela EU nema ekvivalent Google alebo Facebook? Rusko ma (je to trh 1/4 EU), Cina ma tiez. A to v podstate vystihuje cely R&D, nielen webove hluposti. Pretoze mozes nieco vediet, mozes vediet ako to urobit, mozes aj zohnat ludi ktori su na tom tak ako ty, ale financovanie nezozenies. Zozenie ho niekto z krajiny, kde to je podporovane a dany clovek za firmou je povazovany za spolahliveho (preto mali v Google Erica Schmidta).

A no potom krajiny ako my im s dofinancovanim pomozeme, lebo naco robit vlastne. Mala firmicka s 20 ludmi to nevytiahne, ked sem pride montovna, dostane vacsiu podporu z nasich dani ako vsetky tieto firmicky dokazu zarobit dokopy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

..tak ono by im ten progress, pokrok v tomto "researchi, v tomto projekte Next level(s) in car´s engines,/drives of carsautomotive"

šiel možno rýchlejšie, keby si nemuseli k sebe stahovat celú Afriku, /aaj Arábiu.. (potažmo aj do celej EUropy..)

btw. a tím, co tu majú tisíc-a-1 námietok proti zavádzaniu, /rozširovaniu elektromobilov (príp.vodík.aút) - ide o to, že je to známka, "príznak vývoja, pokroků..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Redakcia, nechceli by ste zamestnať aspoň jedného človeka na korektúru? Ten prvý odstavez znovu nedáva zmysel. :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

pozrime sa na to sedliackym rozum a nepletme k tomu lasku k prirode

elektromobil ma maly dojaz, tankovanie trva dlho, kam je urcene toto auto?
len do prace a spat, resp mozno ako druhe auto v domacnosti, urcene vyhradne pre kratke trasy.
Take auto musi byt logicky lacne, co paradoxne nie je :)
takze ak ma byt predajne musi byt na nom dotacie nie 5000 € ale podla mna minimalne 10000 :)
argumentovat mensimi nakladmi mozme ak sa dozije vela vela rokov a baterie nebudem musiet menit, co samzorejme nie je pravda. proste zamotany kruh.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobre ked nebudeme pliest do toho napr. vase zdravie. Tak:

-aky dojazd je dost? 500km? 800km 1000km, kolko najazdite denne (95% ludi menej nez 100km) - nove EV ako TM3 alebo Bolt maju bezpecny dojazd 300km

-zalezi na nabijacke, ak pouzijete rychlo nabijanie povedzme tych 120kWh, tak teoreticky mate do plna nabite za 30 minut (na cerpacke bezne travim 15-20 minut) ale najlepsie je ze na ceerpacku vlastne nemusim nikdy, nabijem doma takze vase dlho pre mna trava asi 5s pripojenia kablu kazdy den co mame asi minutu mesacne.

-urcene je vsetkym ktory ho chcu a hlavne ktory potrebuju jazdit vela a lacno (obstaravacia cena (a aj to iba teraz, za par rokov bude podstatne nizsia) je vysoka ale ostatne naklady nizke)
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem ake auto mas, ale u tesly rozhodne niesu ostatne naklady nizke, kedze zarucny servis stoji teslu 2x viac ako davaju automobilky na cenovo porovnatelne auta :)

takze bud je tesla nekvalitna, alebo su nahradne diely drahsie ako na spalovaka :)

a aj si si vyratal za kolko sa ti tie naklady vratia v porovnani napr. s naftakom? :)
ak nabijas doma tak ta 100km stoji +-3e a naftak by stal okolo 5-6e
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta cena za zarucny servis je logicka.

pozri si na zidotrubke, co dokaze zrobit taka baterka z mobilu (napr. pri takom bombastickom samsungu).
a vcil si staci dat 2+2 dokopy, kedze za ritou mas minimalne 200 kil podobnej zabavy...

ps: do toho servisu ratas aj vymenu baterky po cca 100k km za 6-8k leaf alebo 12k tesla?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja 60L dotankujem a zaplatim pod 5 minut.
aky dojazd? mozme predpokladat, ze raz rocne ides na dovolenku, to je problem.
mozme predpokladat, ze ak mas dojazd 150km, a pracu mas 60km, tak 1 kolona a mas problem.
ja dam denne, ak idem do roboty, prave tych 150km. mam benzin. elektromobil by som na toto bral, ale nie za cenu 30k (novy). keby mi ponuknes za 15k pouzity tak 2-3 rocny, tak sa zacinam chytat, ale stale by som mal dojazd len do 400km tipujem.
teoreticky, ak idem na navstevu, viem dobijat auto, u rodiny. v robote sa to mozno da uhrat a dohodnut. ale nie je to na vylet od BA do tatier, kedze je to natesno, ale neviem. ja im prajem, nech je tam 800km, cena 20k (novy).. rad zahodim benzin...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba pockat. Od toho su tu prave tie dotacie aby sa rozbehol trh. O par rokov tu bude aj trh s jazdenkami za lepsie ceny ale ak to pojde ako pri priuse tak si EV novej generacie budu drzat relativne vysoke ceny dost dlho a teda taku 5 rocnu TM3 pod 15000 asi nedostaneme ale uvidime.

Ono 150km/den dojazd nie je problem ani pri dnesnych EV ak nabijate kazdy den doma. Kolony problem nie su EV nepostrebovava skoro ziadnu energiu ked stoji a naviac pri brzdeni energiu rekuperuje kdezto spalovak premiena na teplo v brzdovych platnickach. Jedine co sa spotrebovava je energia pre palubne systemy a klimu/ohrev co tiez nie je velky problem.

Tatry z BA by si s 300km dojazdom (Bolt,TM3) dal bez problemov a KE s asi 10 minutovym nabijanim na rychlonabijacke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokracovanie:

-podla toho co vieme z Tesly model S sa baterie po 100 000km dostavaju na 95% svojej kapacity. Cize pri 300-400 tisic km spozorujete rozdiel dojazdu,ak si ho zapamatate lebo takyto najazd nema vela ludi za 20 rokov. Navyse nove clanky menia chemiu a predlzuju zivotnost 2x cize baterka prezije zvysok auta bez problemov a potom sa da este predat ako staticke ulozisko
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja dam 200 tisic za 5 rokov. ale -10% by mi nevadilo za tychto podmienok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom pride druha otazka.
Co je ekologickejsie? Kupit nejake mestke prditko za 10 000 s benzinovym motorom. Alebo take iste elektricke prditko za 30 000?
Co dokopy poskodi viac planetu?
A ako strasne zasviny benzinak planetu ked najzadi za 5 rokov povedmze 50 tisic km?
Toto je problem ktory vidim ja. Je krasne ze eauto nevypusta nic v mieste pouzivania, ale co vyprodukovalo vyrobou navyse oproti klasickemu autu je akoze eko?
To ze vyprodukovalo emisie navyse pri vyrobe som si odvodil len z toho ze stoji trikrat viac, takze vyroba bola trikrat narocnejsia, takze emisie musia byt vyssie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tu nejde len o planetu ale o nase zdravie. Elekricke prditko nevyrobi exhalaty ktore dychame v mieste nasho bydliska, to je dost podstatny rozdiel.

Vyrobu navyse? Co navyse? To ako ste si to odvodil je zle. Drahe su koli technologiam, ktore bolo nutne vytvorit a teraz je nutne zaplatit. Po par rokoch cena pojde rapidne dolu. Uz teraz su baterky ovela lacnejsie nez pred 10timi rokmi. Co sa tyka emisii vseobecne, tak argument ze aj elektrina sa musela vyrobit je zaujimavy rovnako ze aj pri rope potrebujete tu elektrinu na vyrobu benzinu ktory potom s max. 40% ucinnostou spalite v motore (pre vas s 0% ucinnostou ked stojite a motor mate zapnuty).
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vyvoj bateriek a vyvoj v IT nie je porovnatelny. Kapacita a cena bateriek sa neriadia moorovym zakonom ani zdaleka.
A baterky tu nie su iba od prve tesly.
Prve auta na svete boli na baterky.
Vo velkom sa baterie pouzivaju uz od druhej sv vojny.
Cize vyvoj bateriek trva dlhsie ako spalovacich motorov.
Sucasne lion baterky su vyvinute cca 25 rokov.
Jedine co sa teraz zlepsuje je technologia vyroby(tazenie, velkovyroba v chemickych tovarnach atd) a neratam tie kazdomesacne clanky o revolucnych baterkach. A pri tom mnozstve a dlzke zivotnosti technologiii nie je potrebne mat vrateny kompletne cely vyvoj za dva roky ako pri pc veciach.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To ani nikde netvrdim. Kapacita sa zvysuje pomaly.

Ani to netvrdim ze baterky su iba od Tesly. Tesla je len dalsim z vyrobcov baterii ako LG Chem, Samsung, Panasonic,...

Tu nesuhlasim. Vyvoj baterii sa od ich vynajdenia vyse 100rokov prakticky nepohol a to az do nejakych 60-70 rokov nez zacali pouzivat NiMH a nejakych 90tich nez zacali pouzivat LiIon. V podstate sa vyvoj novych baterii rozbehol poslednych 20-30 rokov. Bolo to aj preto, ze vtedajsie elektromobily proste nahradili spalovaky takze sa tomu nikto nevenoval a navyse prokrok v tejto oblasti by asi aj tak nedosiahli, koli urovni technologii.

Nesuhlasim. Vo vyvoji su aj ine typy baterii kde sa napr. Li snazia nahradit tusim Mg. Zlepsuje sa tiez chemia a zlozenie baterii, speratory, katod/anody atd. Hladaju sa nove druhy LiIon baterii ako LiS,LiAir a pod. Sksute pohladat, budete prekvapeny.

Vzdy je potrebne mat vyvoj splateny co najrychlejsie. To je zakon ekonomiky resp. kapitalizmu a plati pri kazdom vyrobku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tesla nieje vyrobcom baterii
baterie pre teslu vyraba panasonic a aj v tej gigafactory ma celu vyrobu a aj celu tu cast financuje panasonic
Odpovedať Hodnotiť:
 

A z tich 30 000 za auto ta bateria stoji aspon 15000.
Tich 15000 nejde nejakym vyvojarom, ale tazobnym spolocnostiam a chemickym fabrikam ktore su potrebne pre vyrobu baterii.
A co myslis su tieto firmy bezemisne?
O kolko viac emisii vyprodukuju vyrobou chemikalii pre baterie ako vyprodukuje vyrobca spalovacieho motora?
Ano, suhlasim ze pre mesta je to lepsie aby boli auta na baterky, ale zase je tu otazka za kolko emisii v meste mozu spalovacie auta ktore maju rocne tak nizky nabeh km aby si ich bol ochotny vymenit za eauto? 10%, 20?
Cize kvoli nie az tak vyraznemu zlepseniu ovzdusia v meste je dobry plan zvysit celkove emisie vyroby na planete?
Proste len tvrdim ze sa na to treba pozriet kompletne, nielen na najlepsie vlastnosti eaut a zvysok ignorovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazobne spolocnosti z toho vela nemaju. Napr. Li v tych bateriach nie je az tak vela. Niekde bolo porovnanie ze z celeho 500kg batery packu je Li v jednokach kg. Problem je skor technologia vyroby a chladenia a preto najviac prachov ide vyvojarom (kde musime pocitat aj chemikov).

Nic nie je bezemisne otazka kde a ake emisie to su.

O kolko viac nevie spocitat nikto lebo to nikto poriadne nevie ale tipujem, ze pri vyrobe ropy to bude omnoho viac. Treba si uvedomit ze tie baterie tam budu viac nez 10 rokov. Ja osobne za 10 rokov spalim cca 6000 litrov benzinu a to nejazdim vela. 99% z toho benzinu su buduce emisie, ktore vyhodim do vzduchu a vy dychate.

Praveze ked sa na to pozriete komplexne tak zistite ze tazba ropy, distribucia, vyroba produktov, distribucia nie su az take "ciste".
Odpovedať Hodnotiť:
 

vobec nejde najviac prachov vyvojarom, to je len tvoj vymysel

vyvoj zhltne len mizive percenta z ceny baterii, vyroba tych baterii je proste zlozita a tym padom draha

a niekto niekedy tvrdil, ze tazba, vyroba a distrinucia ropnych produktov su ciste? :) to som nikdy nikde necital
ale zato som cital, ze eauta su ciste :) :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nesranduj, na tych teslach nieje nic tak prevratne a ani tie samojazdiace technologie
vsetky technologie co su v tom aute boli vyvinute uz davno

cena je vysoka kvoli cene baterii a tie tak rychlo klesat nebudu
prave moze nastat paradox, ze vysoky dopyt po bateriach ich cenu vyzenie hore
litia je sice na zemi vela, ale v lahko tazitelnej forme az tak nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

´´ekonomia výzkumů & vývoja,


Boris - ale to nemožeš sa na tie veci (vymenované v nadpise), pozerat len takou ..až primitívnou ekonomikou, jednoduchým, "či sa mi to oplatí voči lacnej ojazdenej 15ročnej felicii (šroto-vraků)

..sa na to nedá kukat len tak ..prvoplánovo, cez takú "prvú", najjednoduchšiu prizmu..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

´´ o ekonoMIKE
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ten tvoj styl pisanie je riadne na pikacu


asi si nepochopila co som pisal :)
ak mi niekto zacne pisat, ze tesla alebo ine eauto sa ekonomicky oplati tak mu musim pripomenut, ze auto pre bezneho cloveka je z ekonomickeho hladiska zle rozhodnutie :)
nebolo v tom nic viac a nic menej
nech si kazdy minie svoje peniaze ako chce, len nech si to rozhodnutie pred druhymi neospravedlnuje nezmyselnymi argumentami :):) sam pred sebou nech si to ospravedlni cim chce :) :)

ak chce niekto hrat na ekologiu, tak musi predat auto a jazdit bicyklom a autobusmi
ak chce niekto setrit tak tiez musi jazdit bicyklom a autobusmi, pripadne kupovat jazdenky a nie 100tisicove tesly a potom vykladat ako on setri lebo nemusi tankovat benzin :) :)

uz to konecne chapes?

ked niekto "argumentuje", stylom "tesla je cool a ja to proste chcem" tak proti tomu nic nemam, lebo to je jediny poctivy dovod na kupu toho auta, ostatne su len vymysli a vyhovorky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie elektromobili sa virábajú hlavňe kôli EKOLÓGIÍ!
Tak prečo ňie je podpora predaja aút spojená LEN so zňíženou spotrebou = zňíženou záťažou na životné prostreďie!

Napr.:
www.auto.cz/psa-hybrid-air-no vy-hybridni-system-roku-2016-72521
(odstráň medzeru! v slove no vy)
je to BEZ batérie! A dosahuje to spotrebu LEN 2 litre... ALE mi predsa teraz podporujeme vírobcov batéríi.. so životnosťou 2..3 roki.. a potom šup šup kúpiť novú... :(
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Teraz je to síce len hračka pre nadšencov čo nevedia kde dať peniaze, ale nik nepovie, že pri výraznejšom nasadení zabudnite všetci na nejakú podporu a čakajte ešte ďaleko väčšie náklady na prevádzku, aby štát mohol nahradiť výpadok daní z PHM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..jeeéžíš-šiva.krišna, tu je zas plno

ekológov, /neomarxistov, "aktivistov", /hipsterov, levičákov, sluníčkárov, ekoteroristov, vítačov, "lidsko-právních -aktivistů, atd atd..

..ktorí by, (-okrem všetkej dalšej, ostatnej veskrze škodlivej šinnosti,

všetkích najradšej posadili na tie staré, smradlavé, rozhrkané karosy, /posprejované, prehrdzavené, durchom pooštávané vagóny, žsr, cz-sk vlaky,

abo poslali všade bicyklom, abo mhd,

( .. - aj to len na tie ich hipsterské, detské "ukraina-biciklíky, maličké, nizučké (jako tie tašky na kolieskach, pre staré babky)

eh, SEREM na nejakú vašu .."ekologickú stopu",


Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

kašlat na ekologické stopy, dúfam, že bude co najvačšia

aj full Maybach Deluxe, Diamond-Platinum Edition, s top 1000 najkrajšími babami, a full-servisom, a cateringom, pre každého bieleho, "staro-EUropana, (´starousadlíka´), by bolo málo, - jako kus odškodné, za tie škody, príkoria, a vůbec všechny tie negativní (nejen) ekonomické ..externality..
(lebo proste, alláh-ví-proč, nvm z jakého důvodu a práva, sem "nutne musia" natahat všetky tie negroopice, a islamo-prasce z celej Afriky a Arábie.. )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zdochni na smrad a mentálnu retardáciu. Nič iné ťa ani nečaká podľa tvojho komentára.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár