neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Tesla predstavila 200-tisícový superšportiak a elektrokamión, aj keď nezvláda výrobu Modelu 3

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobily

DSL.sk, 17.11.2017


Spoločnosť Tesla, najväčší výrobca elektromobilov, na dnešnom avizovanom predstavení nákladného ťahača Semi poháňaného elektromotormi, prekvapila predstavením ďalšieho modelu, superšportiaka Roadster.

Roadster

Tesla odštartovala svoju existenciu otvoreným roadsterom Roadster uvedeným v 2008, mal jeden motor podľa modelu s výkonom 185 alebo 215 kW, zrýchlenie na 60 míľ / h, teda cca 96.6 km / h, za 3.7 alebo 3.9 s, 53 kWh batériu a oficiálny dojazd podľa americkej metodiky EPA 393 km.

Nový štvormiestny dvojdverový model, ktorý je štandardne prezentovaný ako uzatvorený ale samozrejme sa dá otvoriť, má výrazne lepšie parametre. Má tri motory, jeden vpredu a dva vzadu, zrýchlenie na 60 míľ / h za 1.9 sekundy, maximálnu rýchlosť viac ako 250 míľ / h teda 402 km / h a podľa Elona Muska bude najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom.

Batéria má mať kapacitu až 200 kWh a uvádzaný dojazd je až 997 km.

Základná cena Roadsteru je 200 tisíc dolárov, pričom len rezervačný poplatok dosahuje 50 tisíc. Tzv. Founders Edition stojí 250 tisíc, pričom u tejto konfigurácie bude k dispozícii tisíc kusov a rezervačný poplatok je plných 250 tisíc.


Nový Tesla Roadster, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla)



Tesla sľubuje spustenie dodávok na rok 2020.

Roadster samozrejme môže byť pre Teslu vysoko ziskovým a môže jej umožniť zlepšiť jej finančné výsledky. Predstavenie tohto modelu ale nemusí byť vnímané univerzálne pozitívne, najmä kvôli triešteniu zamerania spoločnosti v čase keď výrazne zaostáva za svojimi výrobnými plánmi v tomto roku uvedeného prvého masového modelu Model 3.

Na mieste tak už môže byť aj otázka, či Tesla nezačína voliť podobnú marketingovú stratégiu ako ďalšia Muskova firma SpaceX. Tá doteraz sľubovala viacero termínov, ktoré výrazne nedodržala, a minulý rok prezentovala, získala pozornosť a následne bola kritizovaná za predstavenie pomerne nereálneho plánu osídlenia Marsu. Tento rok už musela tento plán výrazne zrevidovať, výrazne zmeniť podobu sľubovanej rakety a zrušiť sľubované misie k Marsu na skoršie roky.

Semi

Ďalším dnes predstaveným a v tomto prípade plánovane predstaveým produktom je nákladný ťahač Semi.

U toho Tesla zverejnila menej parametrov ako u Roadsteru. Bude mať štyri nezávislé motory na zadných nápravách, pričom použitý bude motor z Modelu 3, ktorý má v Model 3 výkon 192 kW.


Nový ťahač Tesla Semi, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla)



Spotreba energie bude menej ako 2 kWh na míľu teda 1.24 kWh na km a udávaný dojazd podľa konfigurácie buď 483 alebo 805 km. Kapacitu batérie spoločnosť nezverejnila, má ale pracovať na riešení umožňujúcom ťahač nabiť na cca 644 km dojazdu za 30 minút.

Na 60 míľ / h zrýchli pri plnom naložení 36.3 ton za 20 sekúnd, bez prívesu za 5 sekúnd.


Kabína ťahača Tesla Semi, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla)



Vodič bude sedieť v strede a súčasťou výbavy bude autopilot.

Prevádzkové náklady na spotrebu budú podľa spoločnosti nižšie ako pri dieselových ťahačoch, pričom aj vďaka menším nárokom na servis má ročne ušetriť viac ako 200 tisíc dolárov a investícia do ťahača sa má vrátiť do dvoch rokov. Záruka na pohonnú sústavu bude poskytovaná na 1.6 milióna km.

Semi sa má začať dodávať už v 2019, cenu Tesla nezverejnila.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

Pekné sľuby...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

stale realnejsie ako D1 do Kosic
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

A kde ste nechali Elonovu vysmiatu fotku???
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Fotka zostala u redakcii u stola.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

tie pekne e-auta a e-kamiony na nasich cestach su ako novy iPhone v ruke asociala uprostred tabora plneho odpadkov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tiež ukradnuté? Alebo ako?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Uprostred odpadkov, nechápeš? Alebo si to ty s tým ajfounom?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cital som, ze sa rozisiel so zenskou, takze teraz ma ujo musk hlavu v smutku a redakcia s nim na znak solidarity taktiez drzi smutok.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

To už dávno a keby len s jednou :D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem preco by mal mat hlavu v smutku ked sa zbavi nejakej zenskej... divna logika...
Odpovedať Hodnotiť:
 

D1 to je teda vízia z roku 1937.
V tedi sa to volalo
Národní silnice Plzeň – Košice.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V roku 1937 vydal zlínsky veľkopriemyselník Jan Antonín Baťa knihu Budujme štát pre 40 000 000 ľudí, v ktorej navrhoval rozsiahle hospodárske reformy s cieľom vytvoriť v krajine životné podmienky pre 40 miliónov ...
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

A potom prišli komunisti, čo vedeli iba kradnúť a šikanovať úspešných. Súdruhovia bez vízie ako Fico.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Zato privatizersky princ kapitán Danko má jasnú víziu a snaží sa vopchať do zadku okupantom.
Rusi niesu naši bratia.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Ukrajinci sú naši bratia, tiež nich okupovali Rusi.
Na slovenských školách by sa mala učovať ukrajinčina a nie ruština.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Poznám jazyk svojho nepriateľa.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Som presvedčený že súdruh Fico úspešne ukradne britom Európsku agentúru pre lieky.
Ľudia tam zarábajú 7000-10000eur mesačne. Ročne navštívi túto agentúru 35000 cudzincov, ktorí sa musia niekde najesť a ubytovať.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Možno že sa Bratislavčania naučia správať slušne ku hosťom.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Nie. Možno začína až vydaním vyhlásenia, že sa naučili, že sa to musí naučiť každý sám.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zarabat na zdravotnej starostlivosti ale vlada oficialne priekazne nemoze ani v na urovni tretieho sektora obmedzenej miere.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ooooo áno to súdruhovia vedia ukradnúť alebo pretiahnuť asistentku po 2850 eurovej večere v afrodite.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

To je somarina, že náš štát ovláda mafia. Všetci vedia že ho riadi Janka hospodarova
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

https://www.csfd.cz/ film/5914-tenkrat-v-americe
Odpovedať Hodnotiť:
 

tvoje presvedcenie sklamalo ;-) fiko vie kradnut len na slovensku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musíme odpustiť rusom.

Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Nie ty trtko ale ti co tlacia peniaze.

Ak si myslis, ze Ficko robi veci z vlastnej vole si na omyle.

Vitaj v spojenych statoch europskych.

Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Opytam sa spravne, ked sa opytam, ze ty tvrdis, ze nas premier nekona z vlastnej vole? Dobre to chapem? Stefan.H.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No nekona... Ziadna vlada v ziadnej krajine nekona z vlastnej vole.

Mafiani ovladaju celu ekonomiku. Smeju sa na nas aky sme lahko manipulovatelny, stacia spravne triky a odsuhlasime si v referendach vsetko co budu chciet. Pokial si ty nezarobis vela vaty... budes ich otrokom do smrti. A vela z nas bude picovat ako je na picu. Hlavne, ze su banany. Koniec koncov, kazdy ma spolocnost u prdele a to im len vyhovuje. Berte uvery a hypo. Nakupujte nepotrobne veci. Slavte vianoce uz v novembri.

Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Slováci idú tam kde je tráva zelenšia, to je teda vízia.
Niektorym stačí iba sľúbiť zelenej travu a máš ich v hrsti.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ak sledujes internet tv a pod. si masirovany rovnako. Zial pokial nezijes mimo tento matrix si ich otrok. Ich chodiaca pracovna sila. Skrz teba naplnaju svoje vizie. Si ich kurvicka rovnako ako ja, az do momentu pokial neopustis spolocensky matrix.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tipnem si, ty si neovca so spravnym pohladom na vec?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Buy Clomid Made In Usa Macrobid Niftran Bacterial Infections http://costofcial.com - cialis Cialis Zonder Voorschrift Canada Pharmacy Meds Can I Purchase Doryx No Doctors Consult <a href=http://costofcial.com>online pharmacy</a> Cialis Sin Disfuncion Erectil Kamagra Oral Jelly Mauritius Pharmaceutical Cephalexin Silagra Online Uk http://costofcial.com - cialis online Last Longer In Bed Tonight Amoxicillin Dosage 875 Mg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Redakcia máte tu spam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo nemožno porušiť ale priekazne nie je sľub.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Akekolvek ozubene koliesko ked narazi na dostatocne tvrdy kamen, tak sa zlomi. Tak plati fyzika.
Az sa raz zakusnu do nespravneho, tak budu padat zuby.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ziadne je akekolvek. Tak plati matematika.
Co furt stoji, nemoze nenarazit. Tak plati logika.
Az sa zakusnu v horizonte udalosti, tak aj tak padat nebudu. Tak plati priekazne psychika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Laicky povedane nas premier kona z vlastnej vole ako akykolvek iny premier, len viac. Da sa to vysvetlit aj tak ako ked vas niekto drzi za gule, len trochu inak. Ondrej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fico ako správny súdruh veľmi rýchlo zistil odkiaľ vietor fúka, odkiaľ kvapká a bez myhnutia oka otočil na Brusel, aj keď to nieje jeho milovaná Moskva.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Európa je socialistická, takže
vitaj v európskom zväze,
Naplánované dotácie sme mynuli na 120%.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Spojené štáty imperialistické investujú.
Európsky zväz socialistický dotuje a korumpuje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skrachovany pravnik FICO ma vizie, pre svojich. Istotne nie je teba ;)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ti tvoji tzv. uspesny su v podstate "prijebani co maju pojebane ambicie" a to je zle bo to skurvy charakter az zadny charakter nebude lebo ambicie kam vitr tam plast a podobne.

ambicie su najzlejsie zlo.
ale prijebani radi maju ambicie jak ti smradlavi vychodnari co sa jebu na zapad ale picuvat na rodny kraj verejne to nebudu aj ked sa odtal jebu prec a to je vyjebani alibizmus a pokrytectvo ale ked uz neni charakter da sa vsetko aj vrazdit atd.



Odpovedať Hodnotiť:
 

dik, vobec som o existencii takejto knihy netusil, este zistit ci je to o tom v co dufam. kazdopadne velke dakujem, potesil si ma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Radšej poteš svoju priateľku.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Množenie má budúcnosť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nieje to o tom ako vychovať päť slušných a cestných synov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cestných ci scestných?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikto vám nemôže dať toľko, čo ja sľúbiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tunely, Mars, Mesiac, Rakety, Fotovoltaicke strechy, Nabijacie stanice, Autonomne tahace, Supersporty,..

Nema niekto pocit ze sa Tesla pusta do prilis vela veci ale ani jednu nema dotiahnutu do konca?
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Musk je len priekazne hyperaktivny
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Ked uz Model 3 isiel do vyroby, uz je to praca pre vyrobny tim. Co budu robit vyvojari? Jasne ze uz pracuju na dalsich modeloch. Co je na tom divne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

akakolvek a lubovolna vlada ti toho nalubovala viac, a nedodrzala absolutne nic
stale je to OK s tym Muskom.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Takze hovoris ze Musk trepe rovnake p*coviny ako nase vlady? Na tom nieco bude, suhlasim
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

citanie s porozumenim ti nejde, tak si jeho prispevok skus precitat znova, tentoraz pozornejsie a skus pri tom rozmyslat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je jeden vcerajsi priklad

Nezvládanie problému eID pokračuje, certifikáty na diaľku budú asi až v januári

A to je len nejaky primitivny update na dialku , ziadne fyzicke plachtenie sa miliony kilometrov mimo Zem na cudzie teleso.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ty si tiez take cudzie teleso
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Kde len bude ten problém zakopaný, keď to všetko ide tak kostrbato.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kde len bude je predsa tam, kde priekazne nie je.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja mam tento pocit z inej firmy, Apple.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nezabudni co za par rokov dokazal spaceX
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A co to ma spolocne s tym ze vyzera ze si toho na seba beru prilis vela? Uspech jednej veci nema nic spolocne s uspechom inej, specialne nie ak je to v uplne odlisnej oblasti.

PS. Viem ze ma teraz Musk-atieri asi ukamenuju ale SpaceX ma zatial za sebou tu najlahsiu cast svojej cesty. Urobit raketu, vyniest satelit, dokonca aj pristat s raketou - to su RELATIVNE jednoduche veci (ked ma clovek peniaze). Dostat cloveka do vesmiru, k Mesiacu, alebo paneboze na Mars ... toto su vyzvy a budem sledovat ako sa s nimi popasuju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jake vyzvy su to? Sak cesta na Mars je len o Newtonovych zakonoch. A to je uz zmaknute peknych par storocii.
PS: Vsetko ja lahsie, ked mas peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi sme sa nepochopili ale ja som hovoril o dostati cloveka do vesmiru, na Mesiac alebo na Mars. A to zial ani zdaleka nie je len o newtonovych zakonoch. Otazky ako to bude s potravou, s vodou, s dlhodobou beztiazou, s psychykou posadky na niekolkorocnej ceste vesmirom, s radiaciou, s palivom pre start z Marsu ... a to su len zakladne problemy cesty na Mars. Toto su poriadne vyzvy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre to tu existuje NASA a jej výskum. SpaceX do toho skúsi síce ísť aj sama no čakajú že sa k nim pridá NASA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm no nemyslim si ze NASA takto funguje. Z tohto planu vyzera ze NASA odmaka vsetku tu tazku cast. Prip. ak to takto bude tak radsej budem verit NASA a ich odhadu letu na Mars. Ked si dobre pamatam tak to bolo zhruba na rok 2035 (ci 2033?), co btw zneje ako viac-menej triezvy odhad
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla nie to Musk... Btw. SpaceX dotiahla do konca funkčnú lacnú znovupoužiteľnú raketu. Za 15 rokov od nuly v 2002 po hodnotu 22 miliárd, 7000 zanestnancov a 45% celosvetového trhu s komerčným štartmi družíc.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To ale neznamena ze vsetkeho coho Musk dotkne sa premeni na uspech, vid. Model 3, Hyperloop, Solar Roof. Myslim ze taky zdravy skepticizmus je na mieste
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved Model 3 sa este ani nezacal dodavat zakaznikom len zamestnancom. Hyperloop je koncept na ktorom sa pracuje a vyzera to slubne a solar strecha sa zacina vyrabat. Tak o com tocis? Co su to za priklafy?
A co SpaceX, Tesla, PayPal atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=aAV7XbOIO_A
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten tahac bude aj lietat? Snimka z kabiny tomu nasvedcuje. :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

skor ci bude z tej kabiny nieco vobec vidiet, lebo tie dva lacne cinske tablety bude pekne znizovat vyhlad
do dialky sa to bude dat, ale co sa bude diat tesne pred kamionom bude sofer musiet len odhadovat :)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A teraz ti prezradim taku fičuru, ktoru si montuju aj majitelia fabii - kamera! Šokantné!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kamera nikdy nenahradi priamy pohlad
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Neodbočuj, bavíme sa o autách
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

chapes citanemu textu? asi nie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 


...chápeš čítaný text?

...rozumieš čítanému textu?

Asi nie. ;=(((

Kapitáň Dankó.


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Objav pricipu distribucie vo formate audioknihy priekazne este vsade nedorazil.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nielen to, že bude lietať, ale bude vypúšťať aj chemtraily
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dizajn toho Semi je úplne otrasný. Ako môžu niečo také vizuálne prázdne vôbec pustiť? To si nevedia stiahnuť do firmy pár skúsených dizajnérov ťahačov? Ťahač má vyjadrovať silu, ťah, hento je prilba Stormtroopera zo Star Wars.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Ťahač má vyjadrovať silu? Nemýliš si to s jadrovou elektrárňou?
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

alebo s jadrovou bombou?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... s jadrovým krmivom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nemýli. Ťažko sa budú ľudia preorientovávať na takéto nezmysly. Kabína má byť aspoň pre 2 - 3 osoby. Spať bude kde?
Nejakú picholetku si dá kde?
Ne škaredý mElon nás chce poprerábať nezmyslami!
elektromobil nie je ekologickejší ako celok. Aj keď bude produkovať iba elektromagnetický smog, čo potom z rôznymi prvkami, chemikáliami, batériou???
A samotné nabíjanie je to najhoršie na tom celom nápade.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To je tahac na kratke trasy. To nieje dialkovy kamion. Tak netrep ty odbornik.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz dlhsie sa hovori o problemoch Muska. Mnohym ludom nie je jasne, ze ten chlap to buduje za cudzie peniaze a stavia na doveru donorov. Tato sa pomaly ale isto zmensuje, a tak Muskove projekty mozu uz coskoro krachnut. Ved stratu 500 mil USD za rok (Tesla) nemoze ignorovat ani najvacsi fanusik.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ale môže
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aka strata ?
Ludia maju viac prachov ako sraciek, a tak nakupuju akcie a TSLA je znacne predrazena, cize dole pojde tak ci tak..
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Tesla este neni akciovka, jej akcie si nemozes kupit.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

FALSE

Jedina velka neakciovka v ktorej ma Musk prsty je SpaceX.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

aj spacex je akciovka, len nieje verejne obchodovana na burze, ale akciovka to je :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej to je pravda, ale zaroven fakt. Som si neuvedomil, ze vo verejne neobchodovatelnom stave sa moze nachadzat aj s.r.o-cka (napr. Bosch) aj akciovka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bosch priatelia, aj keď vás to asi posadí, nie je firma, Bosch je charitatívna nadácia.

Takto sa podniká na tom vašom vyspelom západe.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

aj ikea je prepletena siet charitativnych nadacii a roznych fondov prevazne registrovanych v holandsku :)

EU chce bojovat proti danovym rajom na roznych malych karibskych ostrovcekoch a tie najvacsie a najlepsie danove raje su pritom v EU a v usa :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Stále lepšie ako piť okenu niekde pri Urale.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tak sa prestaň ľutovať a radšej sa presťahuj niekde, kde sa okena predáva bežne v drogérii.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Bosch ziskal dost z vojnovych nacistickych koristi, tak sa potom lahko podnika, ked mas x tisic otrokov ako zamestnancov.
To iste mercedes, volkswagen, deutsche bank a ine..
Odpovedať Hodnotiť:
 

fanusik nie, ale svedok elonov ano :)

elon zjavne trpi syndromom megalomanstva a kazdym rokom sa to u neho zhorsuje

Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Tvoj problem je ze nedovidis dalej ako za znacku vasej obce.

Na svete je dost ludi, ktory maju dost penazi. Napr sa par dni dozadu predal obraz Da Vinciho obraz za 450M+. Cize jeden obraz v takmer rocnej "strate", ktoru vyprodukovala Tesla.
Ak by prestala Tesla masivne investovat do novych technologii, rozsirovaniu vyroby (zaujem je na takej urovni, ze ak sa naplnia Muskove sluby o kapacite vyrobi, tak napriek tomu bude dorucenie modelu 3 tak do dvoch rokov), rozsirovaniu portfolia a pod., tak je v zisku.

Mozno byt sa nabuduce oplatilo pred tym ako zacnes trepat somariny pozriet na veci ako narast obratu, miera investicii, zisk na jedno vozidlo (co je pri Sku skoro 27k na vozidlo) ... ale asi si zvyknuty na to ako to chodi vo vasej fabrike, kde sa vytahuje vsetok zisk a za 10 rokov firma krachne kvoli technologickemu dlhu :D
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Plus, v clanku sa spomina spojitost problemov s nabehom vyroby s uvedenim noveho modelu. Ja v tom nevidim ziaden problem. Ci ma autor clanku dojem, ze ked sa do sveta vypusti nejaky novy produkt, ludi z vyvojoveho oddelenia bud prepustia, alebo poslu do hibernacie? A ze novy model daju dokopy za 2 tyzdne pred prezentaciou? Samozrejme, ze v momente, ked bol novy model vypusteny do sveta vyvojove oddelenie zacina pracovat na dalsom modeli a to moze kludne trvat aj 7 rokov.

Uplne presne to iste plati o raketach. Evolucia F9 je v podstate tymto rokom ukoncena. Produkt je vyladeny do finalnej podoby a vyvojove oddelenie na nom uz nema ziadnu velku robotu. Ak nechce firma krachnut, *MUSI* investovat do vyvoja, pretoze to je jej obchodna strategia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale nehovor :)

ak sef firmy vyhlasi v lete, ze do konca roka mesacne bude vyrabat 20000 aut(model 3) mesacne a vskutocnosti vyraba len 150-200 kusov mesacne tak je to riadny pruser a obhajovat to moze len svedok elonov

to chces povedat, ze v lete nevedel ako na tom jeho fabrika je?
navyse pri modele3 preskocil poriadne realne testovanie toho auta, co v mnohych automobilkach trva dlhe mesiace aby sa odhalilo co najviac chyb
toto sa mu moze riadne vypomstit a fakt sa cudujem aj statnym instituciam, ze taketo auto pustia na cesty
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Ak si vyhladas graf nabehu produkcie Modelu 3 uvidis, ze na oktober bolo planovanych 1500ks. To uz neznie tak dobre ako 200 / 20000, nie? ;)
Okrem toho kazdy sudny clovek vedel, ze to nestihnu takto. Uz to ma aj terminus technicus: "Muskova konstanta".
Tiez si treba uvedomit, ze linka je tiez tak rychla ako jej najpomalsia cast. Cize darmo by si mal na kazdom stanovisti hotove vsetky ukony ked jedno nestiha. Ale toto sa deje v kazdej fabrike. Jediny dovod preco to nevies je, ze bezne to automobilky nezverejnuju a plus siu nachavaju podstatne vacsi casovy vankus, aby sa vyladila produkcia. Toto si Tesla ale uz nemoze dovolit a ide na hranu (a mozno casto aj za hranou).
Osobny tip je, ze produkciu na 20k automobilov mesacne dostanu niekedy v polke 2018 (Musk davnejsie upravil ohhad na Q1 2018).
Inak za plosledny rok kupila Tesla dve dost dobre firmy, ktore sa zaoberaju kontrukciou a implementaciou robotov ta mensia je v odbornych kruhoch menej znama.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

obhajovat to stylom "ved to kazdy vedel, ze to nestihne" je hrozne trapne
a ten musk to nevedel, ze to nestihne? :) on je snad debil :)

keby to povedal pred 2-3 rokmi tak sa to akceptovat da, ze sa to o par mesiacov posunie, ale on to povedal v lete, ze o par mesiacov bude vyrabat 20k/mesacne

toto povedal na zaciatku jula

V auguste chce Musk vyrobiť 150 áut, v septembri vyše 1500, v decembri 20-tisíc kusov.

Čítajte viac: https://auto.sme.sk/c/20573612 /elon-musk-do-konca-mesiaca-dostane- model-3-prvych-30- zakaznikov.html#ixzz4yhKLQNvH

Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Prekrucas ako ti vyhovuje. Obhajoba bola o komplexnosti vyrobnej linky a o tom, ze ak jediny stroj nepojde na 100% tak spomali vsetko ostatne.
V tom case, kedy hovoril o pol roku, este ani nemali instalovane roboty. Proste bol to odhad, ak vsetko pojde dobre. Ale ty zjavne vyrabas v zabehnutej fabrike plastove ramy na okna, takze celkom nechapes, co to znamena rozbiehat vyrobu. Ale to nie je tvoja chyba ;)
HOWGH

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak.Pri hodnoteni vykonu spolocnosti je spokojnost s orientaciou prekrucania vzhladom ku komplexnosti vo vysledku priekazne neagregovanym minimom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

z toho mozem plne usudzovat ze Musk priekazne neplytva peniazmi ktore by musel platit keby si pozical od nejakej banky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z toho moze kazdy sam plne hocico, ked je minimum aj maximum.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nepopieram, ze nabeh vyroby je problem a ze ho treba ignorovat. Aj ked zrejme to nebude ani prva ani posledna velka firma, co bude mat s velkokapacitnym nabehom vyroby problem. Shit happens. Nevidim do situacie ani ja, ani ty, takze sa mozeme len dohadovat nad tym, ci to bol problem o ktorom sa vedelo a len ho maskovali, alebo im nieco naozaj vybuchlo.

Ja hovorim, ze to, ze je s (prvym!) velkokapacitnym nabehom vyroby vo firme problem neznamena, ze sa ma vsetok zivot vo firme zastavit a vyvojove oddelenie nema planovat dalsi model.

Alebo ako inak si ma firma zabezpecit peniaze na dalsiu existenciu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

trepes hluposti
tesla je od svojho zaciatku v jednom kuse v strate a to je uz 13-14 rokov
to uz nieje nova firma pri ktorej je to normalne, lebo potrebuje investovat do svojho rozbehu,...

ked sa tu ohanas narastom obratu, mierou investicii, zisku na jedno vozidlo, tak si zisti nieco o prevadzkovom zisku/strate a ako je na tom tesla a to najlepsie vystihuje situaciu s teslou :)

tesla cim viac predava, tym vacsiu ma stratu
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

z toho je mozne usudit ze muskovi ide nielen o peniaze....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jasne ze mu nejde, ked niesu jeho :)

pokial mu to platia investori tak ho netrapi, ked vyraba stratu :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty si traged.

Takze ty by si dokazal vytvorit automobilku vyrabajucu miliony elektromobilov vratane celej infrastruktury sam a este by si bol aj v zisku. Tu sa fakt my dvaja nemame o com bavit. A kazdy jeden supercharger by si isiel namontovat sam aby si usetril a hned po tom, co by si to dobetonoval by si isiel vyrabat bateriu zlozenu z ikea bateriek :D

A pritom ti staci si otvorit annual report ktory kazda akciovka musi zverejnit, obetovat hodinu casu si to pozriet aby si sa nestrapnoval. V rusku anonymity sa zo seba da dobre robit kkta a tvoje okolie ani o tom nemusi vediet ;)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Akurat že z pohľadu individuálneho zákazníka "miliony elektromobilov" prebije jeden, ktorému netreba poskytovať servis ani proprietárnu infrastrukturu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Niesom si celkom isty ako to myslis, ale autam treba poskytovat servis a infrastruktura je budovana jednotlivcami a zdielana (benzinove pumpy a pod).

Ide mi proste o to, ze Tesla si na svoje ramena berie toho vela, ale zas nema inu moznost, lebo vytvorila kompletne novy segment. A z toho pramenia aktualne straty. Predpodladam, ze casom sa budu robit fuzie / strategicke partnerstva a celkovo sa budu moct aj jednotlive male firmy zapojit do vytvarania infrastruktury.

Dalej napr automobilka bezne nevlastni predajnu a servis (Tesla ano), automobilky bezne nevlastnia cerpacie stanice (Tesla ano -> plus treba pripomenut, ze majitela Modelu 3 budu platit bezne ako sa na cerpacej stanici plati, inak povedane aj supercharger zacne produkovat zisk).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja inym diskutujucim myslienky necitam a problem s porozumenim nemam, ale ocividne sa ponukajuce riesenie situacie priekazne nemozem overit a teda ani s cistym svedomim odporucat.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

citaj poriadne
on nieje v strate preto, ze investuje. tie peniaze na investicie ma z upisovania akcii a statnych dotacii. on je v strate lebo predava pod cenu, jednoducho aj keby teraz prestal investovat tak bude v strate
on ma prevadzkovu stratu a do nej sa investicie nezapocitavaju

furt tu trepene kolko musela tesla investovat do gigafactory, ale pritom investicia samotnej tesly do tej fabriky bola mala :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na toto si prosim ta ako prisiel? :D

Ale ked chces, tak posli zdroj tohto tvrdenia. A pls nejaky hodnoverny. Kludne z Tesla annual reportu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tesla je v strate ale jej akcie stúpajú. Je v strate 500 000 000 USD ale trhový kapitál Tesly je 53 300 000 000 USD. Takže asi tak v akých hlbokých problémoch Tesla je.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

netrepem hluposti. tesla je schopna si zarobit. pokial sa pozeram na uctovne vykazy, tak tesla vyraba so ziskom. konkretne pre rok 2016 to bolo $7 MLD prijmov s $5.4 MLD nakladov. Co tam vidim presne potvrdzuje to, co pisem. Tesla investuje ciastku vyssiu ako je jej rocna prevadzkova strata kazdy rok do vyvoja a vyskumu. Takze co? Prevadzkove cisla taha do minusu vyskum.

Keby Tesla stale ostavala na tej istej urovni, tak berem, ze je to asi onicom, pretoze nie su schopni prejst od jedneho modelu k druhemu. Ale to, ze je to firma, ktora je tu pomaly dve dekady je tak trocha irelevantne, ked firma ide do niecoho, co predtym nerobila a v takom meritku, v ktorom predtym veci nerobila. To je nepomer, ktory sa proste z vlastnych zdrojov s pozitivnymi uctovnymi cislami ustat neda.

Odpovedať Hodnotiť:
 

naklady na vyskum a vyvoj ma predsa kazda takato firma a je ich normalne potrebne zapocitat do nakladov

tesla nieje predsa jedina automobilka ktora ma vysoke naklady na vyskum a vyvoj

ak by prestali investovat do vyvoja tak nepreziju, takze nemozes prist s argumentom, ze su vstrate len preto ze investuju do vyskumu a vyvoja :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim ze je vela prachov vsade, ved to vidiet aj v takej prkotine ako je BLAVA - novostavby, luxusne auta, turisti.
Vsetko je OK. Ludia minaju, aj ked neviem odkial to maju, zrejme pozicky (hypoteky a horuca ekonomika). Neviem, nestaram sa.
Ale obrazy sa mi zdaju byt skor ako akasi optimalizacia, ako vyhodene peniaze alebo rozumna investicia (spekulativna).
Ale to nevyvracia tvoje tvrdenie, ze ludia maju kopec prachov a 500M je pre tisice ludi na svete prd vo vetre, respektive asi taky, ako 500EUR pre priemerneho slovaka. A myslim, ze neprehanam.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

akurat tie luxusne novostavby kupuju vacsinou zahranicni prip. nasi investori
normalny clovek za 2izbak 300k nevygrca
parkovacie miesto za 27k radsej nekomentujem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Unás:
Už niesu 90roky keď väčšina ľudí malo ešte zásoby zo socíka (predajné domy, veľké pozemky, úspory). A to rátam aj pôdu na predaj, myslím skutočne predajnú za dosť peňazí.

Realita je taká že 90%ľudí by po strate práci bolo na ulici (hovorím o dlhoch a podobne)
9% ľudí by nejaký čas ako tak vydržala žiť z nasporeného.
A to hovorím o pracujúcich (podnikatelia + zamestnanci)

Našemu jednomu percentu by stačili peniaze pri rozumnom žití aj na dve geenrácie.
Ale u nás platí že v žiadnom prípade by si nevedeli platiť drahé operácie bez veľkých dlhov.


Vo svete: je "1%" ktoré fakticky vlastní 1/2 planéty (cez korporácie, fondy (aj údajne neziskové) a nastrčené osoby) Títo ľudia sú prísne NEliberálny. U nich funguje prísna korporátna / rodinná disciplína. Dosť často majú vlastné tajné služby (napríklad Sratfort).


Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokončenie:

Ale tí čo v skutočnosti sa snažia riadiť svet, ovládajú aspoň čiastočne štátne tajné služby (po celom svete), významne sa stavších informačné agentúry a vytvárajú riadený chaos (hovorím o ovládaní a nie oficiálnom majetku). Oficiálne ale aj neoficiálne nevlastnia toľko koľko to jedno percento (ale určite majú aspoň zo tri haciendy v Anglicku, !Švajčiarsku!, Novom Zélandu (všade tam kde je o prírodu lepšie starané a je tam celkom civilizovane (aká to náhoda, že)) a určite vlastnia pár Gulfstrémov a iných približovadiel). O ich disciplíne už ani nehovorím (alkohol, nedisciplína myslenia, nepovolené svadby, nepovolené vynášanie informácií... nieje u nich ani reči). Ich najväčšou mocou sú znalosti riadenia/manipulácie a znalosti čiastočne aj podstaty sveta.

V tomto zmysle odporúčim si všímať čo napríklad sa píše v cez AP (Associated Press)
Odpovedať Hodnotiť:
 

sposob, prezentuje ideu, myslienky, ktorymi ohuruje a ludia mu za to divadlo platia, je to show. Ale problem nie je v tom ze by tie myslienky boli technicky nerealne, ale v tom ze Elonove firmy nedokazu generovat zisk.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nie ze nedokazu generovat, akurat ze priekazne negeneruju.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

z cisto ekonomickeho hladiska na tom, co robia muskove firmy nie je nic zleho. robi to halda spolocnosti, akurat treba uznat, ze nie v takej velkej skale. suhrnne ich nazyvame startupy, ale toto chovanie sa na ne neobmedzuje. tvrdenie, ze muskove firmy nedokazu generovat zisk nie je pravdive. minimalne spaceX a pokial sa dobre pamatam tak aj solar city zisky generuju. to co sa snazis naznacit je ze uctovne su v minuse, pretoze velku cast penazi ziskanych od investorov utopili vo vyvoji a zatial tomu nezodpoveda cash flow na ich uctoch. to ale nie je nic zavadne. to je uplne bezna praktika, kedy boli investovane peniaze spotrebovane na vyvoj a vyskum. to vyvinulo technologiu, ktora ma napr. v pripade SpX potencial na cca jednu dekadu odstavit vsetku konkurenciu -> lahke zisky na velmi dlhu dobu, pretoze aj ked konkurencii podbije cenu, stale moze lietat s vyssimi marzami ako konkurencia.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tato praktika je bezna a deje sa kazdy den v malych aj velkych firmach. ci uz si stavebna firma na dlh nakupi vyrobnu technologiu, softwareova firma zacne z prijmov jedneho produktu financovaj vyvoj ineho, ktory napr. dalsich 10 rokov nezarobi ani vindru alebo si muskova firma utopi miliardu vo vyvoji sci-fi technologie.

ale zda sa, ze nepochopenie tohto mechanizmu je v spolocnosti plosne a umoznuje politikom manipulovat s verejnou mienkou a pretlacit predaj zdravych spolocnosti pod cenu len vdaka tomu, ze ukazu jedno minusove cislo a spravne ho pomenuju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no mnohe su aj technicky resp. technicko-ekonomicky nerealne

napr. to cestovanie medzi mestami raketou :)
uz samotna myslienka je kktina, lebo vacsina ludi by bez prislusneho treningu nezvladla to pretazenie ci uz pri vzlete, alebo pristati a aj samotny prechod do beztiazoveho stavu by mnoho ludi nezvladlo
a samozrejme cena by asi tazko mohla byt podobna cene v dnesnej turistickej triede :)

tiez tie tunely pod velkymi mestami v ktorych sa budu premavat auta na elektrickych vozikoch, to je total nezmysel

hyperloop tak isto, postavit to nieje ziadny problem tie technologie co tam maju byt pouzite davno existuju, v podstate by to bol maglev v tubuse
druha otazka je kto to zaplati, vybudovat stovky kilometrov rur ktore vydrzia taky podtlak a nasledne z tych rur vycerpat vzduch nebude ziadny lacny spas
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Lol aj o ziarovke, mobiloch a podobne sa tvrdilo, ze to je totalny nezmysel. Ale to je zas na druhu stranu ok, lebo aj ludia, ktory maju vyziu ocakavali, ze 640kb pamate bude stacit kazdemu :).

Ohladom toho cestovania raketou. Nestaci sa iba pozriet na video od SpaceX. Stratis potom dalsie informacie a siris polopravdy. Na IAC prezentoval Musk dane video iba ako peknu ideu co by sa dalo s BFR uskutocnit. Nic take, aspon nie teraz, neplanuju prevadzkovat. Velmi vela by tam stala infrastruktura a podobne.

Btw Robert Zubrin na twittery prezentoval odhady vyuzitia BFR ako dopravneho prostriedka a vyslo to 10000e za letenku kamkolvek na zemy za 420 000$. Samotna raketa je tusim koncipovana na presun 100 pasazierov pri ceste na Mars teda pri pol hodinovom lete by tam mohlo byt ovela viac pasazierov (200 - 300 netusim ...). To uz sa dostavame ku cene letenky vo first class.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ty fakt splnas definiciu svedka elonovho :)

cestovanie BFR tak ako to predkladal musk je totalna hlupost, jednoducho ludia by sa mu tam pogrcali, to v lepsom pripade, v horsom by tam omdlievali a v najhorsom ... :)

a vraj cena 10k za letenku :) to akoze fakt jednotkovy start tej rakety bude stat len 1-3mil. dolarov? :):):):)
vyroba rakety, pravidelny servis, vystavba tych plosin, doprava ludi na tie plosiny, posadka,..... :):)

ta raketa aj ked by bola plne znovupouzitelna tak predsa bude mat obmedzenu zivotnost
porovnavat to s lietadlom je smiesne, lebo na rakety prechadzajuce z vesmiru do atmosfery su vyvijane ine sily ako na lietadlo


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vyvinut material ktory by niekolko krat zniesom prechod atmosferov bez poskodenie a bez patricnej prehliadky ktore nebude lacna a ani rychla, bude sakra nakladne a na to uz nestaci zobrat inzinierov od nasa alebo inych firmiem vyvijajucich rakety a na zaklade dostupnych technologii a s peniazmi od nasa postavit raketu
toto uz patri pod zakladny vyskum, co je to najdrahsie a najzdlhavejsie. zatial nic z toho musk robit nemusel, lebo pouzival len dostupne technologie

ono aj to pristatie falconu nieje nic prevratne, ved pomocou raketovych motorov uz pristavali ludia na mesiaci :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vizia vyvinut material s vakuu sa co najviac priblizujucimi vlastnostami ale priekazne nie je az taka kokotina, ako snaha o jeho vytvorenie zlucovanim.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neabaltívny materiál pre vstup do atmosféry používal 30 rokov Shuttle problém bol to že doštičky sem tam odpadávali nič neriešiteľné, SpaceX pracuje na vývoji máteriálu PICA-X. Cena prehliadky? Príklad, Falcon 9 block 3 a 4 niesu plne uspôsobené na znoupoužitie a predsa len "repas" stojí menej ako 50% nového kusu. Na mesiaci sa nespristávalo s 45 m kolosom vážiacim 21 v atmosfére.
Odpovedať Hodnotiť:
 

50% noveho kusu je dost vela, vzhladom na tom, ze nosnost tej rakety je len 2/3 oproti nepristavajucej

ono to inak tak vychadza aspon podla cisel co elonko prezentoval, ze cena za 1kg nakladu pri repasovanej alebo novej su uplne tie iste
cena za vynesenie pri znovupouzitelnej rakete su 2/3 z plnej rakety, no ale nosnost je tiez len 2/3 :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo sa používa ako argument nižšia nosnosť? Čo je drahšie palivo a väčšie nádrže (200000$) alebo celý nový stroj(30000000$)? Myslím že je rozdiel ušetriť 15000000$ a "smiešnych" pár desiatok tisíc. Btw. 2/3 ceny plnej rakety je blbosť hovorí sa o cca. 10% zľave oproti novému kusu. Počítať cenu za kg je blbosť zákazník platí za službu (vynesenie na orbitu) nie za vynesenú hmotnosť.

Odpovedať Hodnotiť:
 

nevies o com tocis
nosnost rakety je jednen z hlavnych parametrov
tam zdaleka nejde o cenu toho paliva co je potrebne na navrat, ide o to, ze celu raketu musis dimenzovat na ovela vacsiu nosnost ako by si potreboval a to su peniaze navyse

falcon 9 pouziva 9 motorov, pri 2/3 nosnosti by stacilo 6 mozno 7, to je akoze nic podla teba?
telo rakety by mohlo byt menej robustne a tym padom lacnejsie,....
aj systemy co sluzia na pristatie tej rakety nieco stoja a nieco vazia

elonko hovoril o 1/3 lacnejsie pri o 1/3 nizsej nosnosti

a cena za kg je brutal dolezity parameter
pri doprave do vesmiru sa pocita kazdy gram
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viem dobre o čom točím podstata je v tom že nieje problém postaviť raketu s 9 motormi, väčšími nádržami, odolnejšími materiálmi a systemom pre záchranu ak ju vieš zachrániť aj keď stojí viac ako stroj na jedno použitie no znovupoužiteľný stro na seba vie zarobiť jednorazovka nie. Navyše tvojou logikou by bolo potreba stavať na každý náklad stroj šitý na mieru. Niečo také robí ULA s raketami Atlas a Delta kde uberajú a pridávajú boostre no aj tak sú drahšie ako naddimenzovaný Falcon 9. Kde je zrada? Jeden Merlin 1D stojí okolo milióna až dvoch je lepšie zachrániť 9-18 miliónov ako utopiť 7-14. "Elonko hovoril" dostupné fakty ovoria niečo iné SpaceX poskytuje pri využití malú asi 10% zľavu a prednosť v letovom harmonograme. Áno cena za kg je dôležitý parameter ale nič nehovoriaci je to taká mačka vo vreci keďže zákazník platí za službu nie za vynesenú hmotnosť.

Odpovedať Hodnotiť:
 

"Áno cena za kg je dôležitý parameter ale nič nehovoriaci je to taká mačka vo vreci keďže zákazník platí za službu nie za vynesenú hmotnosť."

plati sa za vyneseny kilogram. to je cena tej sluzby.
chapes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze zlava nieje 30%, ale len 10% z novej rakety? :):):)
ved to je este horsie ako som si myslel :)

10% zlava pri 2/3 nosnosti znamena, ze cena za vynesenie 1kg je vyssia pri znovupouzitej rakete tak aky to ma teda vyznam? :) :):)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este jedna vec
skutocnu cenu nie tu krizovo dotovanu sa dozvieme az ked nasa zacne nakupovat sluzby za take ceny ako ponuka elonko na komercnom trhu
zatial nasa nakupuje za vyrazne vyssiu cenu a potom elonko krizovo dotuje komercne lety.


Odpovedať Hodnotiť:
 


...ludia, ktory maju vyziu...

...na twittery...

...dopravneho prostriedka...

...na zemy...

...

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nikto ani Elon netvrdí že sa bude preprava raketou po zemi bude realizovať no znovpoužiteľnosť aspoň 100 letov nevidím ako problém všetko sa dá dostatočne naddimenzovať stačí si len povedať prečo to ide nie prečo to nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

elon netvrdi? takze elon ked nieco hovori tak to akoze len tak do vetra? :) ani on sam neveri tomu co na tych seansach tara? :)

a 100 letov s jednou raketou? :):):):)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netvrdí "budeme voziť ľudí za 20 rokov všade na svete za menej ako hodinu" ale na IAC jasne padlo "ak je môžemé týmto systémom lietať na Mars prečo by to nešlo použiť na Zemi?" Alebo primamo z IAC "If you build a ship capable of going to Mars, what if you take that same ship and go from one place to another on Earth?" https://youtu.be/tdUX3ypDVwI
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze klasicky ojebavac :)

tak snad to ma aspon trochu premyslene ked o tom tara, alebo mu len ide o PR? :)


Odpovedať Hodnotiť:
 

Určite to má premyslené kto tvrdí že nie? No nikto nikde netvrdí že sa sa to musí realizovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trhový kapitál Tesly je cca 52 000 000 000 USD. Takže tak.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to je fiktivna hodnota
dnes 52mld, zajtra to moze by nula

a nieje to ziadny kapital, ale trhova kapitalizacia, ale realna bude az vtedy ked to za tu sumu niekto cele kupi a nie, ze sa otoci 0,1% akcii na burze a aj to zvacsa pomocou automatizovanych pocitacovych systemov a na zaklade neho sa vypocita hodnota celej firmy :)

taky enron mal svojho casu na burze hodnotu cez 100mld. dolarov a za par dni padol pod miliardu
worldcom v 1999 hodnota cez 115mld. v 2002 skrachoval :)
a takychto firiem je pomerne dost
to,ze ma firma trhovu hodnotu v desiatkach miliard neznamena, ze nemoze skrachovat :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

az na to ze enron a wordcom boli trochu ine ako tesla, ale vsetko sa da zhodit, zdy plati, ze to co id hore, pojde aj dole... z dlhodobeho hladiska absolutne vsetko... otazne je, kedy tam pojde tesla...
vw a mercedes zarobili na zidovskych otrokoch z koncentracnych taborov, tesla to ma horsie, ale zas je lepsia doba, viac kupcov.. ked sa to zmeni, mze byt problem, ale uplne krach snad nebude, to jej ani neprajem (skor tomu vw)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked nechces enron a worldcom tak tam mas dalsie stovky technologickych firiem co skrachovali pri dotcom bubline
alebo mas obrie nadnarodne firmy ako motorola ktore tie defacto skrachovali, kedze boli nutene rozpredat vsetko vyznamne aby poplatili dlhy a oproti svojim najlepsim rokom maju dnes len zlomkovu hodnotu a pritom zrovna motorola bola velkym inovatorom, ale tiez doplatila na megalomanstvo a jej pad zacal po komercnom(technicky to bolo uspesne) neuspechu so satelitnym telefonovanim(iridium)

apple svojho casu bol tiez pred krachom a nebyt toho, ze microsoft celil obvineniam z monopolnych praktik a nutne potreboval aby mal aspon aku taku konkurenciu tak apple skrachuje, lebo to bol prave microsoft co do apple nalial peniaze

....
Odpovedať Hodnotiť:
 

pekne vitam navstevu z osobitnej skoly.

52 mld dolarov je suma trhovej kapitalizacie. to znamena, je to cena, za ktoru by niekto v tomto momente teoreticky mohol makupit 100% akcii firmy tesla. tie akcie nedrzi firma tesla, ale tretie subjekty, uplne cudzi ludia.
takze ak by sa to stalo, tesla by z tychto nepazi videla absolutne minimum.
tesla ma momentelne iba tie peniaze, ktore jej pozicaju banky.

tesla realne akcie predala za desatinovu cenu oproti terajsej a tie peniaze davno minula na vyvoj a vyrobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano je to presne tak ako pises

Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla je z obchodno-marketingoveho hladiska cista c0c0tina. Auta za 100 000 € nie su pre masy a teda nie je im sudene rozsirit sa medzi beznych ludi a nahradit fosilaky. To hociktora automobilka je na tom lepsie so svojimi pomalymi prechodmi na hybridy a e-auta (prakticky KAZDA znama/vacsia/normalna automobilka planuje do 2022-2025 mat vo svojom portfoliu e-auto alebo e-auta). Skodovka dokonca tusim do 2025 planuje mat kazdy model ako fosilak aj ako hybrid (ci e-auto).


Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Na takuto sracku sa ani neoplati poriadne reagovat.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

A prečo si nespláchol?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano z technologickeho hladiska je Tesla super, inac uplne na hovno. Auta za 100 tisic, sportiaky za 200 tisic, vsetko tazke 2-3 tonove HOVADA (preto spotreba 20 kWh/100 km miesto nejakych 10-13 kWh/100 km u malych e-auticok typu mestke vozitko). Teslovske mestke mini e-auto s dojazdom 250 km a spotrebou 13 kWh/100 km a teda s cca 25-30 kWh bateriou za 20-25 tisic € tu uz mali byt vcera. Ma ho Citroen (C zero), ma ho VW (e-Up!), ma ho plno dalsich ... Este by mohla cena e-auticok klesnut o 1/4 (hlbokooo pod 20 tisic skoro az k 15 tisic) a uz by sa viac rozsirili.

Ale Tesla nieeeeeeeeeee! Kamion za miliony, sportiaky a snobske Tesly ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani z toho technologickeho hladiska nieje super
jedine co je na nej super je to, ze musk dostava do popredia kktiny, ktore su pre auto druhorade, ale samotne auto kvalitou vyroby a spracovania je to tazky lowcost

take chyby s akymi pusti musk auta z tovarne by neboli pristupne ani pre rumunske dacie, ale pre svedkov elonovych to nieje ziadny problem :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla je auto pre snobov a fanatikov(early adopters), ktory nehladia na prakticnost, funkcnost ale len na to, ze je to nieco ine, malo kusov v obehu a aj drahe.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale priekazne i pre tych, co radi casto zasuvaju.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nestačí 2x denne na jeden smartfón?
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://youtu.be/RkEXGgdqMz8?t=1m04s
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zasúvacia mánia. Doba zasúvacia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pjetro, vyzerá to tak, že chcú za každú cenu upútať.
Nie ako kedysi INTEL, Matsushita Electric a pod. poctivou prácou, ale výstrelkami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prdlajs. Priekazne len davaju najavo, ze s urcitymi segmentami zakaznickeho trhu nemaju nic spolocne ani len v plane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale novy firefox 57 je odpad a nahovno debilna haraburda hnusna
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Hlavný problém FF57 je ten, že je síce rýchleší ale niekedy nenormálne seká - hlavne pri zapnutí/vypnutí nového tabu. Čo s tým neviem. Refresh ani nový profil nepomohol. Ani Safe mode.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ale ved menezment pamate os pri od/alokacii samozrejme ze zayebava zbernicu co disky daju.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skúsil som všetky možné nastavenia - nepomohli (zapnúť/vypnúť "Použiť odporúčané nastavenia výkonu"; zapnúť vypnúť "Použiť hardvérové urýchľovanie"; nový profil, čistý reinstall, prácu bez pluginov...).

Takisto režim náhľadu pri RWD náhľadoch je v 57 oveľa menej prívetivý ako v 56. O úplnom odpísaní Firebugu ani nehovoriac. Takže som dal späť Firefox 56.0.2 zakázal natvrdo apdejty.

Nie som jediný s týmto problémom, viz zahraničné fóra.

Takže:
ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/56.0.2/
Odpovedať Hodnotiť:
 

veru tak..na 4core 4590 to ide na pitchu, preboha čo to zase vydali tie červené líšky????
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako má Quantum refresh stránky? Stačilo doteraz kliknúť na symbol reload. Včul musím stláčať F5.
Vzhľadom sa mi vôbec nepáči,
Odpovedať Hodnotiť:
 

Použi Firefox ERS, to pomôže a neprídeš o security update.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne, isiel som na FF56 naspat, pretoze v FF57 nie je noscript kompatibilny este.
okrem toho, ten dizajn ukradli z chrome asi.
okrem ineho, je to neuveritelny crep ten FF57, nechapem preco tu o tom este nie je clanok.
zakazal som ato updaty, v about cnfig, lebo ono sa to aj napriek zakazu updatovalo...
jedine co mi brani v migracii do chrome su zalozky a celkovo historia
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pekne rendere nic vacej len tie pekne renderovane obrazecky.

rozpravocky na obrazeckoch pre prijebanuckych.
neveda odfotit veda len renderuvat.

a vy tomu verite zato ze vam ukazuju renderovane obrazecky.
seci im to zerete.

nido sa nad tym nezamysli dpc.
nido!!!!!

a staole len ukazuju rendere stale len tie rendere ukazuju dpc.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

media nam zase klamu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

no prijebanucky si jedine ty :-)))
tu mas tie tvoje rendere blbecek...
https://www.youtube.com/watch?v=lAQGBxtLSWU
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už prdím od nedočkavosti !!

kliknite pre zväčšenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/kA9
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár