neprihlásený Sobota, 16. decembra 2017, dnes má meniny Albína   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Boeing vážne spochybnil plány SpaceX ohľadne Marsu, prvého človeka tam nedovezie

Značky: MarsSpaceXElon Muskvesmír

DSL.sk, 7.12.2017


SpaceX nebude tým subjektom, ktorý dopraví prvého človeka na Mars. Tvrdí to CEO spoločnosti Boeing Dennis Muilenburg, ktorá okrem lietadiel vyrába aj rakety a konkuruje SpaceX.

Muilenburg to uviedol dnes pre televíziu CNBC. Samozrejme avizoval, že raketu vezúcu prvého človeka na Mars vyrobí Boeing.

Tým veľmi významne spochybnil prezentovaný plán SpaceX a Elona Muska, ktorý najnovšie avizuje poslanie prvej ľudskej posádky na Mars v 2024.

Muilenburg svojimi vyjadreniami totiž evidentne nemal na mysli nejakú novú raketu Boeingu ale raketu SLS, Space Launch System, ktorú Boeing spoluvyvíja pre NASA. Tá má ale len prvý štart naplánovaný na rok 2019 a s letom k Marsu sa počíta až v polovici dekády medzi 2030 a 2040.

SpaceX v podobe svojho zakladateľa Elona Muska prezentovala prvý konkrétnejší plán na misie na Mars vrátane misií s ľudskou posádkou ešte pred rokom v septembri. V ňom hovoril o rakete schopnej vynášať na orbitu pri plnom znovupoužití 300 ton, o lodi schopnej na Mars odviesť náklad 450 ton, vybudovaní civilizácie milióna ľudí na Marse a prvých letoch na Mars ešte s doterajšou loďou v 2018.


Tohtoročné predstavenie plánov SpaceX na lety na Mars (video: SpaceX)



Plán Muska bol kritizovaný okrem iného kvôli chýbajúcemu plánu ako zafinancovať celý projekt a prípadne tiež príliš optimistickým termínom. Zároveň riešil len samotnú prepravu a nie kolonizáciu, pričom aj pre samotnú prepravu je zrejme potrebné zohľadniť spôsob kolonizácie a množstvo potrebného prepravovaného vybavenia na jej zabezpečenie.

To potvrdil tento rok aj samotný Musk, keď v septembri predstavil výrazne prepracovaný plán v ktorom dokonca výrazne zmenil a zmenšil plánovanú raketu.

Plán síce teraz pôsobí značne reálnejšie a teda na jednej strane je potrebné oceniť, že je tu plán s vyššou pravdepodobnosťou zrealizovania. Na druhej strane vznikajú otázky ako mohla SpaceX len pred rokom považovať za reálny vtedy prezentovaný plán, či si spoločnosť naozaj myslela že je reálny a nebol do značnej miery marketingovým nástrojom na pritiahnutie pozornosti alebo jej lepšie presadenie na praktických zákazkách v okolí Zeme.

SpaceX v novom pláne zrušila misie vo vhodných oknách v 2018 a 2020 a ako optimistický plán vizuje poslanie dvoch lodí BFR v okne letov na Mars v 2022 a následne štyroch lodí v 2024, z toho už dvoch s ľudskou posádkou. Vhodné okno pre najefektívnejšie krátke lety na Mars sa otvára každých 26 mesiacov.

Ani tento plán vzhľadom okrem iného na jeho históriu a históriu nedodržiavania avizovaných termínov spoločnosťou SpaceX nevzbudzuje ale veľkú dôveru. Keby sa naozaj naplnili tvrdenia CEO Boeingu a keďže NASA evidentne neplánuje skoršiu misiu k Marsu, znamenalo by to, že SpaceX nepošle ľudskú posádku na Mars ani cca desať rokov po avizovanom termíne.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Úrad verejného zdravotníctva odporúča ako sa čo najmenej vystavovať žiareniu z mobilov
Veľká televízia sa pokúsi o remake The IT Crowd
Polovica ľudí si myslí, že kontroluje smartfón príliš často, a chce to obmedziť
Notebook pod kilo so štvorjadrovým Intelom a výdržou 22.5 hodín
USA pod vedením Trumpa zrušili sieťovú neutralitu
Umelá inteligencia Google už hľadá aj planéty, zatiaľ našla dve
Rusi si v utorok na seba globálne presmerovali dátovú prevádzku posielanú najväčším IT firmám
Briti dokončili kúpu SK-NIC-u. Nové .sk domény nechávajú za 8.4 eur
DSL rozchodili cez mokrý špagát, dosiahli 3.5 Mbps. Nesimulovali slovenské linky?
Po 4 mesiacoch je Android 8.0 Oreo iba na 0.5% Androidov


Diskusia:
                               
 

https://i.ytimg.com/vi/gm95SYt1__g/hqdefault.jpg
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Poslať peniaze na email? Nemožné
Bez poplatkov do nej krajiny? Anarchia
Elektrické autá? To nebude nikto kupovať
Raketa na opakované použitie? Co je to za vojaka?
Len tak vylepšiť plán? Čo si majiteľ firmy?

Aspoň som sa zviditeľnil.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Jeho elektrické autá držia pri živote iba eko-fanúšikovia a marketingové kecy, nič viac.
Myslíš paypal? Ale samozrejme že sú tam poplatky...
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

eko-fanúšik je zbytocne dlhe pomenovanie,v zahranici je zjednoduseny termin ecoDIOT,ecoFAG a u nas sa vo vyznamovom preklade ujalo ecoKOT

[ecoKOT: clovek ktory je plne stotozneny s ekologiou ako je prezentovana v reklamach a v televizii, vyuziva technologie ktore sukromne firmy nazyvaju ekologickymi, dlhodoba viera v ecoKOTizmus sposobuje fyziologicke zmeny ako napr. ze ecoKOTom vonaju vlastne prdy]
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Ekológia je sprostosť.
Stačí si užiť chemoterapiu, na PNke môžeš byť max rok a potom možno dostaneš invalidný dôchodok.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

To je super takže nemusím chodiť do osobitnej školy, aby som dostával sociálne dávky a mohol sa povalovať v špine.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ekológie samozrejme, nie je hlúposť. Hlúposť je viera v to, že ekoautá alebo ekovýrobky sú reálne eko. Ľudia naivne veria, že ekoveci sú vyrobené z vesmírneho prachu, ktorý sa fúknutím premení na auto, energia, ktorú to auto spotrebúva pochádza z čisto elektrární ktoré využívajú solárnu a veternú energiu. Mimochodom prečítaj si ako sa nahrádzajú tie skvelé solárne a veterné elektrárne nahrádzajú keď nie je slnko alebo vietor. Ak sa ti nechce čítať o neudržateľných zdrojoch energie tak sú nahrádzané najrýchlejšie naštartovateľnými elektrárňami čiže tými na zemný plyn. A pri spaľovaní zemného plynu vzniká co2. Ak chceš byť reálne eko, jazdi do práce bicyklom, používaj minimum energie čiže minimum elektronických zariadení, vôbec nesvieť, maj len minimum šiat a per len vo vode,... Saď stromy a rastliny, vyhýbaj sa jedlám, ktoré spôsobujú plynatosť aby si neprodukoval metán. Nezabudni prestať používať plastové obaly a vôbec nič v nich nekupuj. ďalej ma už nepustí dĺžka komentára
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Parný stroj má lepšiu účinnosť ako spaľovací motor.

Mňa Musk baví a držím mu palce.

Aj keď by som chcel jazdiť na CNG parnej motorke mazanie arasidovým lejom.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Zo vsetkych tychto nerastnych surovin su plynne elektrarne este tie najlepsie (btw. najhorsie su presne tie u nas dotovane a v nemecku oblubovane uholne elektrarne) v pomere elektrina k co2.
Taktiez plati, ze ked sa dostatocne dlho zacnu dostatocne intenzivne vyuzivat baterie (kde je este dobry priestor pre zlepsenie) a solarka/turbiny (tu je ten priestor o nieco mensi), tak aj ich efektivita sa zvysi (baterie na (zatial velmi drahu) stabilizaciu nerovnomerneho vykonu (slabych) solarnych/veternych elektrarni).
Samozrejme ideal je zit na islande a fungovat na uplne ciste a stabilne geotermalne vrty (ano predpokladam, ze im ziadna sopka nevybuchne).

K tomu zvysku - ano to je cesta ako znizovat uhlikovu stopu a je to dolezite, ale to neznamena, ze sa s tym mozme uspokojit. Idealne je kombinovat vsetky tieto varianty (v rozumnej miere - nezacnem teraz stahovat nabytok medzi 2 mestami na bicykli)...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď som ho ja používal za prevod poplatky neboli.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze poplatky nie su.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poslať peniaze na email? - neposielas na email, je to ucet, ktory je rozlozeny na viac poducot podla emailu.
Bez poplatkov do nej krajiny? poplatky su pri prevode z banky na paypal a opacne, vramci paypalu je to jeden ucet, len sa to prepise z jedneho virtualneho uctu na iny, tam nemusia byt.
Elektrické autá? 10-15 rokov pred teslov urobil GMC cca 300 elektromobilov, tie vsak nikdy neopustili "zavod" a GMC ich zlikvidoval - ci uz to bola ropna loby, slabi dojazd, vyrobne naklady je jedno.
Raketa na opakované použitie? To tiez nevymyslel Musk, len sa trafil do doby kedy su ludia, firmy a staty ochotne do toho investovat.
Len tak vylepšiť plán? zrealnil plan lebo uz dost naryzoval, to sa stava.
Je Musk EcoKOT? Ano je.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ok, GMC vyrobilo 300 aut a potom ich znicilo. Co z toho mame? Nic.

Prezrad nam, kto teda vymyslel a realne SKONSTRUOVAL raketu na opakovane pouzitie, ked nie Musk?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

aka je pointa rakety na opakovane pouzitie? Vzhladom na to, ze je aj tak treba vacsinu veci vymenit a zvysok dokladne otestovat, je pravdepodobne, ze lacnejsie a spolahlivejsie to bude s jednorazovkou.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Omyl Verí v to aj NASA (CRS 13 poletí v utorok na letenom stupni) a spoločnosti Iridium a SES technici Irididia dokonca prišli na to že použitý prvý stupeň Falcon 9 je dokonca o niečo spoľahlivejší ako nový ďalej dokonca aj poistenia pre takéto lety sú rovnaké ako pri nových raketách takže niet čo riešiť pri prvom znovu použití (SES-10) SpaceX ušetrila 50% oproti novému kusu (a to bol prvý pokus!!) budúci rok bude nasadená verzia Block 5 ktorá to má rapídne znížiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo v stredu.
Koho trápia termíny, hlavne že niečo robia, na rozdieľ od EU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj EU robí len pomaly... Reakciou na SpaceX je Ariane 6 s prvým letom oko 2020. Alebo je tu vývoj motora Prometheus a jemne nadhodený koncept systému adeline len to zasa zaleží od peňazí danových poplatníkov členských štátov ESA :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samotný koncept znovupoužiteľnej rakety vznikol už na samom začiatku kozmického veku dokonca aj pre lunárny Saturn V bol rozoberaný koncept záchrany prvého stupňa na padákoch. Čo je relatívne nové je záchran prvého stupňa riadene retropropulzívne ale aj to bol kocepept vyvýjaný pod NASA neskôr pod armádou v 90tych rokoch DC-X aka Delta Clipper https://goo.gl/e4d79L Ale jediný reálne nasadený a používaný takýto systém je Falcon 9 to máš pravdu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som koncept vymyslel prvý, takže prt.
A zrealizujemem ho v roku 2059, takže prt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://bit.ly/2AG0cyo
__________________________
@FortuneTech
Boeing CEO: We’re Going to Beat Elon Musk to Mars

@elonmusk replyting to @FortuneTech
Do it
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Teraz neviem ci mam poslat na mars tie kvety alebo ich pribalim do Muskovej rakety. Muilenburg mi dal chrobaka do hlavy
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kto?
Alle Müller, oder was?

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Veru, pošli ich radšej kuriérom, čo keď tá Muskova raketa nedoletí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

popieranie svateho muska by malo byt trestne
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

takyto antisemitizmus tu nestrpime! Musk vysle na mars 6 milionov ludi, aj keby si sa mal zadusit, ty extremista.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Ludia! Kde ste kto?! Berte palice, vidli, kamene, lyncovat nevernika ideme!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Luther nepodporuje sedliacke povstania.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Komunista Marx bol za slobodu cloveka, Lenin a Stalin spravili z toho presny opak. Myslienka sa siri a kazdy si ju tak spracuje, aby jemu vyhovovala.
Islam je mierumilovne nabozenstvo, ale ak si neveriaci pes, odreze ti palicu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Robotník čo robí každý deň vo fabrike je slobodný?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Sukromne vlastnictvo a kapitalizmus: kazdy kusok zeme niekomu patri - mozes pouzivat iba komunisticke spolocne alebo inak spoplatnene priestory, je to sloboda?
Je sloboda, ak nemozes lietat?
Je clovek slobodny, ked denne kvoli praci sedi 12 az 14 hodin za PC?
Ziaden pripad nevedie k slobode, ci ide o komunizmus, kapitalizmus alebo otrokarstvo. Niekto je viac slobodny a niekto menej ci vobec.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hmm je sloboda, ze musis dychat? sloboda proste neexistuje. je to len pekne znejuce slovicko na zvysenie zivotneho optimizmu. ale nerealne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked nemas spravne chapanie slobody, tak jej ani nemozes porozumiet.
Sloboda neznamena byt ako Boh.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Sloboda
Odpovedať Hodnotiť:
 

a budú to homosexuálne páry inej ako bielej rasy, aby neboli diskriminovaný.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jedinci z najlepsieho mesta na svete http://dopice.sk/kGH pojdu na vlajkovej lodi - ISS Tel Aviv. Samozrejme all inclusive, kazda izba ma vlastny bazen a kuchynku s plynovou rurou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

All you need is love. Ako hovori cigan: Vsetko, co potrebujes, su lóve.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Lenže fakt je ten, že z lásky sa človek nenaje. Takže má asi pravdu. Hipíci sa príliš natripovali a zhulili, pričom chleba so salámou im kupovali maminky.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

jakze sa z lasky clovek nenaje, moje semeno ma dobru nutricnu hodnotu.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Si skusal?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mame tu degustatora vlastneho samena.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tak robite, akoby to nikto z vas neskusal
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Jj, ono to je to celkom v pohode.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a kde je fotka s usmiatym elonom, na ktoru pre zvacsenie klikneme?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/kGw
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tu, tu a tu
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Kliknite pre zmečenie

https://youtu.be/ymyFh_6FVKw
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

za toto si zasluzis plusko, nie ako ti pred tebou, trapne tu tu tu a este nejaky scam link
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ten chlap nemá problém s multitaskingom. Len aby to nebol žena.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"SpaceX nebude tým subjektom, ktorý dopraví prvého človeka na Mars. Tvrdí to CEO spoločnosti Boeing Dennis Muilenburg. Samozrejme avizoval, že raketu vezúcu prvého človeka na Mars vyrobí Boeing."

Neviem prečo ale toto ma strašne rozosmialo. :)
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

A co je na tom vtipne? Ak si je Boeing isty ze nedokaze vyrobit motor pre dolet na Mars tak moze v klude tvrdit ze SpaceX tym subjektom nebude.
Leda ze by mal Musk eso v rukave ako pri parametroch jeho el. kamionu s dojazdom 800 km resp. technologii o ktorych zatial nevieme.
Bud je to genialny podvodnik alebo genialny podvodnik
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

presne ako som vam hovoril, tieto terminy sa budu stale predlzovat a bude sa hrat nejake divadlo aby to mohli predlzit. Cize divadelna scena sa pripravuje aj s pomocou tejto firmy Boeing ktora vyvrati Muskov termin a povie ze je nerealny, a Boeing akoze budu schopni letiet na Mars az v roku 2040. Dovtedy zomriete v tretej svetovej vojne ktoru chystaju a potom akoze nebudu na to prostriedky a budu ine priority ako let na Mars na ktory sa neda letiet, lebo je to sci-fi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

TO, ze sa predlzuju terminy pri takychto projektoch je normalne. NIkto pred nimi to nerobil, netusis, ake prekazky treba prekonat a teda planovanie nemoze byt presne. Je tu ale druha strana mince, napriek tomu, ze Musk chronicky porusuje terminy, rychlost jeho vyvoja ci uz v Tesle, alebo v SpaceX je podstatne vyssia nez v inych top firmach. Plus, ked si skontrolujes jeho vyhlasenia spat do minulosti, uspesnost jeho projektov je obdivuhodna a nie su to jednoduche veci. Napriklad ULA podpisala zmluvu z NASA na vyvoj kozmickej lode na dopravu astronautov do kozmu(CST-100) uz v 2012, SpaceX dostalo tu istu zakazku az 2014, napriek tomu, vyzera, ze SpaceX bude ju mat hotovu skor.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Akoze normalne? Nikomu z tunajsich odbornikov pri projektoch letu na Mars ziadne predlzenie terminu nikdy netrebalo.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Osobne mam termin na let na Mars v 2069, a zatial ide vsetko podla planu. Kde len spravil Musk chybu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

praveze ja tusim ake prekazky treba prekonat, a to je firmament.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A perspektívu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

-ak je zem plochá, ako môže loď zachádzať za horiz...
-PeRsPeKtÍvA!!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hej, tym esom je muskovo nabozenstvo v podobne zaplatenia 40tis$ a v pohode cakania tri roky na auto.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Taraj, Gagaj, Prdus
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Neviem kto to bude, ale určite to nebudú Rusi. Doteraz nedokázali pristáť ani na Mesiaci.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale pristali, len nie pod svojou vlajkou. :-D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale na svojom mesiaci!
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ja budem stastny, ked bude dialnica z Kosic do BA. Este horsie meskanie ako Galileo. Hadam sa dozijem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to ze pristali na venusi ti zjavne uniklo. nehraj sa na mudreho, ked na to nemas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pilotovane myslel. Nepilotovane ESA pristála na kométe a NASA spoločne s ESA na Saturnovom mesiaci Titan a poslali sondu k Plute a za hranicu slnečnej sústavy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

NASA horko tazko dostala apollo na Mesiac za 8 rokov s 500mld rozpoctom, ale spacex to dokaze zo sukromnych zdrojov za 4 roky a rovno na Mars :D ano, vsetci tomu verime. A tu nejde len o rozpocet, cely proces proste trva dlho, vyvoj a testovanie, to proste nieje realisticke ani keby sa opakovala apollo era dnes.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

s tymi 500mld si si trosku uletel, ale inak nehovoris zle
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trosku ta upravim.
Projekt apollo zacal v roku 1961, nemozes porovnavat rychlost vyvoja v tej dobe a dnes. Tvedy sa vsetko pocitalo rucne a NASA mala tisice matematikov, ktorych dnes nahradili rozne specializovane programy.
Taktiez NASA so sukromnymi firmami zdiela know how, takze ULA, SpaceX, Blue Origin ... nezacinaju kompletny vyvoj od nuly.
Od tej doby pokrocilo vyrazne aj materialove inzinierstvo.
A posledna vec je, ze SpaceX nevystreli BFR na Mesiac/Mars za 4 roky vyvoja. Netusis ako dlho na tom pracuju. Minimalne motor Raptor sa v ich testovacom stredisku McGregor testuje cez rok.
Ale uprimne malo kto caka, ze BFR poleti v 2022. Ale startovacie okno ku Marsu nie je tak dolezite, nakolko uz vyhlasili, ze prvy let by mal byt ku Mesiacu, kvoli testom celej konfiguracie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

musk nevyvija za sukromne peniaze,90% penazi na vyvoj ide od nasa :):)
pomer sukromne vs. statne je 1:9 :):)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a čo? Stále sa to pre NASA oplatí omnoho viac ako by rovnaký vývoj platili takému Boeingu alebo Lockheedu... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

no a co? :)
tak tu nepiste hluposti ako muska vyvija za sukromne ked je to totalna kravina, lebo cely ten vyvoj je plateny z verejnych penazi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto nikde netvrdím a ani som netvrdil. Ak náhodou áno beriem späť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale SpaceX tie peniaze dostala za lety, ktoré pre NASA urobila. Raz keď tie peniaze zarobíš tak už niesú štátne. Boli by štátne ak by to boli dotácie na vývoj. Ale niesu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musk je veľmi dobrý taktik. Ak by vyhlásil že do roku 2030 dostane človeka na Mars tak všetci len mávnu rukou. Ak vyhlási že to bude do troch rokov, všetci sa z toho poserú a on získa nemalú mediálnu pozornosť. Tým pádom získa oveľa viac možností (nemusí ísť rovno o peniaze). Je jasné že sa mu to nepodarí ale získa tým oveľa viac a stále sa mu to pravdepodobne podarí skôr ako do 2030. Úprimne.. Ak by za niekým prišiel že zainvestuj do mojej firmy 100 melónov a v roku 2030 sa ti to vráti tak ho asi pošle do pč. Ak mu povie že do troch rokov tak ma iste väčšiu šancu ho presvedčiť
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

elón muška ma sice uslahtile ciele, ale jeho predstavy su jak hurvinkove predstavy o vojne

-------------------------
https://goo.gl/V7BhHe
-------------------------

ledva vybudovali tu uzasnu (a pritom trapnu) 129 MWh "baterku" aby to nemuseli robit zadarmo

tesla3 vo hviezdach (lebo baterky vo fabe v pusti sa vyrabaju blbo aj sa tam blbo zhana prac. sila), kamion co popiera zakony fyziky a marsovske plany co popieraju zakony zdraveho rozumu ako keby bol od 1969 ci 1972 (keby sa lietalo na Mesiac) v kome

cela muškova strategia je cisty PR (vsetci uz cakaju kedy so stratou hospodariaca tesla krachne lebo aj to nabijanie sama dotuje) a cista spoliehanie sa na buducnost ze ked to este nie je mozne dnes, tak to bude iste mozne za 4-5 rokov, takze to slubime ze to bude za 4-5 rokov (napr. baterie s 2-nasobnou hustotou ulozenia energie) pritom nijako nevadi ze hustota ulozenia energie v bateriach stupa o 7,5% rocne ... slubit ze to bude o 5 rokov mozme ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ciele su uslahtile, plany naivne a nerealne ale nevadi, hlavne ze v 2025 bude hyperloop viden-blava-budapest s 30 clennymi kapsulami ci pojdu kazdych 5 min 1 mach a tatry budu v 2025 prevrtane tunelmi jak emental

realtita: na jesen 2026 sa s neskutocnou pompou a slavou otvori uplne dokoncena dialnica D1 BA-KE. pozvanie okrem klaudie shiffer prijal aj americky, cinsky a rusky prezident ...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Pičusove múdrosti.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Pjetro nehnevaj sa ale stal sa z teba strašný kkt
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Norcok nehnevaj sa ale podla dostupnej dokumentacie k ziadnej zmene nedoslo.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Takmer by som dal za pravdu Boeingu. Ale - Elon možno prvého človeka na Mars naozaj dostane, akurát ten človek už nebude živý.
Rád by som sa mýlil, ale Vesmír je trocha iný, ako si Elon predstavuje. Riešiť problémy až počas cesty na Mars je už trocha neskoro, a pri tomto hurá prístupe ich bude neúrekom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Fuu, škoda, že sa s tebou neporadil, mohol ušetriť milióny. Nuž ale kto vedel, že na dslko chodia takíto odborníci.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

On sa nemusí radiť so mnou, má tam lepších odborníkov na danú problematiku. Jeho problém je, že keď mu niekto povie, čo nechce počuť, tak ho vymení.
Nevie v termíne dodať ani obyčajný elektromobil, alebo teraz posledne batérie. S takýmto plánovaním chce letieť na Mars?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Model 3 zatial meska len 3mesiace. Tak o com tocis? To je zanedbatelne. Pritom Musk hovoril, ze tie terminy su najoptimistickejsi termin a teda moze dojst ku zdrzaniu.

Ty si co take dokazal, ze mu ides radit? Povedz nam.
Viac by sa ti pacilo keby si daval lenive terminy ako ostatne automobilky? Za 5rokov vyvinieme el. auto. Jasne a nikdy nic take neprislo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sám Musk sa vyjadril že sa počíta so vsetkým a že to nebude možno bez obetí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som dostatočne sedliacky, že nemusím byť ani CEO či iný xEO, aby som vedel, že Muška je klamár a že na MARS sa v najbližších rokoch človek nedostane!
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Vidiet, ze si sedliak. V tych skratkach sa meni vzdy druhe piesmeno. Takze CXO.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja odletim ked si dam dneska sedemnaste bongo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Druhý Wernher von Braun sa už nenarodí...
Takže Muška je v riti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto z Vas si vie realne overit vesmír.

To mate ako z domorodym kmenom kde jeden odide a vrati sa z namalovanymi obrazkami a historkami.

Kedze on jediny mal moznost ostatni mu to uveria. Nikto z nich si to nebude overovat nema ako.

Tu nas zahlcuju obrazkami... na mesiaci 50 rokov nikto nebol a pri tom udajne tam je vela kovov. Pytam sa, kedze FED-ka si tlaci ako potrebuje ci je to tymi peniazmi alebo je pravda o tomto svete zamlciavana.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

*s domorodym

* s namalovanymi
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čím reálne spochybnil jeho plán? Silnými rečami?

SLS je vo vývoji už od 2011 a touto dobou už mala byť hotová. Termíny sa neustále posúvajú pritom celý projekt stále 18mld. USD. Ale čo je horšie celý vývoj platí NASA len tak bez výsledkov. Tá raketa ešte neletela a pritom už teraz je zastaralá. Ide o jednorázovú raketu, ktorej štart bude stáť medzi 2-3 miliardamy USD. Za jeden štart!!!

Pritom na seriózny výskum Marsu sú potrebné desiatky takýchto letov. Tak mi povedzte kam to smeruje a ako to NASA zaplatí? Už niekoľko krát tento program skoro zrušili. Ale vďaka politickým konexiám Boingu zatiaľ stále žijú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ešte.
A pritom SpaceX má už teraz znovapoužiteľný prvý stupeň a v Januári má letieť Falcon Heavy s tromi znova-použiteľnými prvými stupňami a vysokou nosnosťou. Tento nosič by za zlomok ceny dokázal obslúžiť aj Mars ak by bolo treba. Nehovoriac o BFR ktorý bude hotový skorej ako SLS, za zlomok ceny a zlomok prevádzkových nákladov SLS a s vyššou nosnosťou. Takže tento CEO Boingu len chcel niečo povedať aby to nevyzeralo, že je úplne zúfalý a nekompetentný.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár