neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
Čína hnacím motorom elektromobilov, predlžuje bonusy na kúpu

Značky: Čínaelektromobily

DSL.sk, 28.12.2017


Čína bude pokračovať v úlohe hnacieho motoru presadzovania elektromobilov, keď vláda okrem iného podporí ich ďalší intenzívny predaj predĺžením finančných bonusov pre obyvateľov kupujúcich elektromobily.

Bonus podľa doterajších pravidiel končil na konci tohto roka, Čína ho v podobe daňovej úľavy predlžuje o tri roky až do konca 2020. Upozornila na to agentúra Reuters.

Okrem bonusov zároveň krajina podporovala vývoj výrobcov v tejto oblasti. Na jeseň jej predstavitelia avizovali nový zámer výrobcom prikazovať minimálny podiel vyrobených čistých elektromobilov a hybridov, podľa informácií zo septembra to malo už v 2018 byť 8%, v 2019 10% a v 2020 mali vyrábať 12% elektromobilov alebo hybridov. Podľa agentúry prísne kvóty začnú platiť od 2019, na akej úrovni nie je jasné.

Vláda avizovala tiež zámer v budúcnosti autá iba so spaľovacím motorom zakázať, konkrétny plán ale nezverejnila.

Finančná podpora sa týka nákupu čistých elektromobilov na batériu aj palivové články aj plug-in hybridov.

Najväčším trhom elektromobilov boli v ich začiatkoch USA, od minulého roka patrí táto pozícia Číne. Predalo sa tu len za minulý rok 336 tisíc elektromobilov a hybridov, 40% z celého svetového trhu.

Tento rok sa aspoň deklaratívne v presadzovaní elektromobilov výrazne posunulo aj viacero európskych krajín. Napríklad veľké ekonomiky Francúzsko a Veľká Británia ohlásili plánovaný budúci termín zákazu minimálne osobných áut so spaľovacím motorom, k roku 2040. Británia podľa súčasnej predstavy podľa dostupných informácií bude povoľovať aj hybridy, Francúzsko nezverejnilo bližšie informácie, je to ale pravdepodobné.

V posledných mesiacoch avizujú plány na prechod k elektromobilite aj viaceré klasické automobilky. Prakticky bez výnimky sa ale nezaväzujú ešte k prechodom len na čisté elektromobily, avizujú ale minimálne vysoký podiel aspoň hybridov medzi novými modelmi a v niektorých prípadoch kompletný prechod minimálne na hybridy. Väčšinou je to aj vo veľmi blízkych termínoch typicky okolo roku 2020.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty


Diskusia:
                               
 

hnacieho motoru -> hnacieho motora
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ale kde, vzor hrdina, u motoru.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

U motorova
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

motorov koktejl
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

motori - vzor zena predsa
Odpovedať Hodnotiť:
 

upozornujes a sam nevies, hmm
Odpovedať Hodnotiť:
 

čiže namiesto motoru je tam všade Čína??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Great China nielen podporuje elektro autá, aktívne obmedzuje predaj spaľovacích áut. Spaľovacie autá sú na prídel a poradie sa losuje, dovoz je obmedzený, poplatky sú vysoké.

V Great China tento rok vypustili 200 000 elektoautobusov v Little Britain 120 ks.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zakladna otazka je, ci automobilky planuju hybridy alebo plug-n hybridy

hybrid nie je nic ine iba auto so silnou baterkou ktore jazdi o trocha uspornejsie IBA (este raz IBA) na fosilne paliva a este viac rekuperaciou zbiera energiu a samostatne sa na nom na elektriku jazdit N E D Á

plug-in hybrid ma okrem spalovacieho motora aj el. motor a na el. pohon sa da jazdit trapnych par desiatok km (zvacsa 50 max. 100 km), pohony su nezavisle, t.j. pohon na el. motor nesetri palivo spalovaciemu motoru, samozrejme primarny je stale spalovaci motor

ciste e-auta je hudba dalekej buducnsoti (dekady), pretoze treba zvysit dojazd, zvysit hustotu ulozenia energiae, skratit cas nabijania, vybudovat infrastrukturu nabijaciyhc stanic (napr. aj smart-roads a smart-city) a posilnit el. siet STABILNYMI zdrojmi energie, nie slnieckove kolektory ci vrtulky
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

cele to pada na bateriach a neefektivnej spotrebe, kedze elektromobil spotrebuje tonu elektriny ktora sa niekde musi vyrobit, a kedze ekoKOTI chcu zrusit jadrove elektrarne a alternativne zdroje elektriny nedokazu nahradit neumerne zvyseny dopyt po elektrine tak skoncime ako zavisly odberatel elektriny od krajin tretieho sveta kde sa postavia akakolvek elektraren aby bola vobec nejaka elektrina. Vysledok bude neskutocne drahe vozenie (elektrina bude draha) a emisie drasticky stupnu kedze ako-tak ekologicke jadrove elektrarne budu na ustupe a budu sa stavit uhelne elektrarne. Ekologia elektromobilmi je len lokalna,cize len na urovni miest,max okresov
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A rafinérie spotrebujú koľko elektriny? A koľko elektriny sa spotrebuje pri výrobe ťažných veží? A ropovodov? A koľko elektriny sa spotrebuje pri výrobe ropných tankerov?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Devet. Presne. A priekazne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pjetro mám otázku. Bol si niekedy v Nórsku ? Lebo také hovadiny by si nenapísal. Nabíjacie stanice supercharger sú tam už všade bežne po 20 stojanov. Takže ak chces nabrať predstavu ako by to tu mohlo u nás raz vyzerať sprav si výlet do Nórska. Lebo tam má fakt veľké množstvo ľudí elektrické auto. A tým nemyslím hybrid, alebo plug-in hybrid. Leaf, e-Golf, Ioniq, Tesla. Toto tam vidíš bežne.

Najvyšia verzia Modelu S momentálne zájde v pohode viac ako 500 KM. V zimnej prevádzke do tých 500 km. Čo v porovnaní s normálnym autom už nieje nejaké dramatické.

Jasné, že benzínové auto štandardnej veľkosti dá okolo 700 až 800 km, ale už to nieje taký rozdiel. Prosťe ešte pár rokov a Tesla určite dosiahne dojazd 800 km.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pjetro, mam otazku.
ked klasicke hybridy iba rekuperuju energiu a jazdia iba na fosilne paliva a nemaju elektromotory, ako dopice tu rekuperovanu energiu vyuzivaju.
len tolko som chcel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mna by skor zaujimalo, kedy sa v osobakoch prejde z 12V na 48V, pise sa o tom uz roky ... tych 12 V je fakt neskutocna hroza a su potrebne prudy jak hovado
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dajme rovno 230. Ušetrí sa za adaptéry a elektrocentrály.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dajme rovno 110kV. Na nabitie staci vystrit dve palice pod VN vedenim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Eventualne dajme v ramci insividualnych nastaveni rovno macku a ebenovu tyc a kto kolko vyderie, tolko bude mat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ebonitová tyč a líšči ohon!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Aby sa auto stalo nebezpečným a aby si aj autoelektrikár musel robiť el. oprávnenie??
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A to ako teraz nemaju? Fakt neviem len sa pytam.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nemaju, z pohladu odbornej sposobilosti autoelektrikar nema elektrotechnicke minimum, takze si nemoze robit ani §21.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Som rad ze ja mam viac ako to minimum a mam 22.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

mňa by zaujímalo aj kedy konečne dajú nejaký lepší konektor ako je ten predpotopný do zapalovača, keby sa prešlo na 48 tak by teda mohli
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nuž, my strojári už dávno fachčíme na 24V
Odpovedať Hodnotiť:
 

.. noo tak tam potom budú LEN štvrťinové prúdi jak hovado = furt prúdi jak HOVADO!
prečo bi tam ňemohlo biť 3600V ?!?!?!?
Aj tak tie batérie budú skladať z lítiovích článkov 3,6V Tak prečo sa držať pri zemi pri smiešnich 48V?!?!?!?!
Jasné lebo triťisíc d§vodov prečo sa to ňedá.. pohnúť tím hňedím v lebke to bi bolelo! :(
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

už je to tu.. abi si auto elektrikár musel robiť oprávňeňie..
Tesla ťiež virobil auto... vraj napájané bezdrôtovo teslovou cievkou, ktorá šlapala na milióni voltov..
.. ale veď sa stále držme pri zemi abi sme ňieČo ňebodaj ňepokazili..
Ako tie somarini že vlak môže ísť maximálňe 20km za hod! Lebo viššie ríchlosťi sú samozrejme životu ňebespečné!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tesla bol genius ale ziadne auto na teslovu cievku nevyrobil a tiez sa mu nepodarilo efektivne prenasat elektrinu vzduchom cez tu jeho cievku. Fungovalo to na par 10-tok mozno stoviek metrov a len na osvetlenie.

Vela ho precenujete.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Aj prvé bezdrôtové adio fungovalo LEN na pár metrov! A? Ak sa postavia fotoelektrárŇe na obežnej dráhe Zeme. Tak môžebiť úplňe všetko na celej planéťe, bez ohľadu na strati, biť napájané bezdrôtovo rezonanciou!
A planéta môže biť totál ZELENÁ ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To ano. Mat prachy uz to sam staviam bez ohladu na naklady a navratnost.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

z pohladu chemie je lepsie mat velku nadrz na volt, ako viacero mansich nadrzi pre dosiahnutie voltaze. preto sa skor pristupi k zaradeniu dc-dc, co v konecnom dosledku znova len poskodi zakaznika.

cesta do pekla dlazdena dobrými umyslami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

12V ja tzv. palubné napätie. Zvyk, dlhé roky. Elektromotor je napájaný z batérií s trochu "iným" napätím.
To si tu asi niektorí nevšimli.
Sranda je, že niektorá z batérií pre afto TESLA radu S obsahuje vyše 7000 článkov batérií Panasonic.
Aké z toho vyskladali napätie ani Boh netuší. Ale určite to nie je 12V!
TOYOTA Prius má okolo 200V.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie tahun ale najvacsi regulator v oblasti elektromobility. PRetoze bez dotacii by to nikto nekupil
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

najväčší regulátor je petromafia, keď sa Tí rozhodnú prejsť, tak vtedy budú elektro
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nech je 400kv plus tri izolatory na strechu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rovno na HVDC nastavit ... Preco trocharit len so 400kV?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Akoze ok, chcu riesit smog.
Ale by ma zaujimalo kolko smogu je z aut, a kolko z fabrik. Tipujem ze fabriky budu hlavny zdroj smogu a bordelu v cinskych mestach.
Plus elektromobily nahradia auta ktore teraz nabehaju denne par km, tie ktore behaju vela majitelia nenahradia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ŇIE!
Riešia to, že si uvedomili že ROPA sa ňepoužíva LEN na vírobu PALÍV! ALE vírába sa z ňej doslova VŠETKO! Plastami, farbami, chemikáliami ... počnúc a "rastlinními" maslami končiac!
A tam sú zrejme lepšie ZISKI! ;)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nezabudajme na nakladne lode, tie maju tiez vela smou.
facebook ma vela smogu, staci sa tam raz zaregistrovat, nicn eurobit ,a denno denne prichadza mail kolko mas kamaratov na facebooku (opakujem, absolutne bez akychkolvek inormacii ci vyplnovani profilu).
nezabudajme este raz na nakladne lode, a kolko kubikov paliva pustaju do mora len preto, ze musia ponorit, vynorit svoj trup. nezabudajme na to, aku kvalitu paliva spaluju, a staty kde su registrovane (offshore krajiny).
je dost dokumentov venujucich sa tejto problematike.
a nezabudajme na jednu malickost - dnes sa prijme nejaka vyhlaska, ze nakladne lode budu musiet byt efektivnejsie.
vie niekto v com je vtip?
plati to len a len na nove lode, tj. tie stare budu zasierat oceany este kludne aj 30rokov, lebo nikto nema pravomov ich vyradit.
ale do danovych poplatnikov sa tu, tu a tu budu serkat a zakazovat benzin.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Sup sup najst na gugli nejaku fabriku na vyrobu baterii a porovnat to so slovnaftom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Keďže už veďia virobiť BENZÍN zo vzduchu a prebitočnej energie z "obnoviťeľních" zdrojov, ktorú je aj tak pre ochranu sieťe potrebné ňiekďe UTRAŤIŤ!
Tak mňe bi sa viac páčili hibridi benzín-vzduch!

Odpovedať Hodnotiť:
 

a co take sopky? tiez prejdu na elektrinu?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sopky prídu na rad v ďalšej päťročnici.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

According to the EPA, motor vehicles collectively cause 75 percent of carbon monoxide pollution in the U.S. The Environmental Defense Fund (EDF) estimates that on-road vehicles cause one-third of the air pollution that produces smog in the U.S., and transportation causes 27 percent of greenhouse gas emissions. The U.S. has 30 percent of the world's automobiles, yet it contributes about half of the world's emissions from cars.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vies ze priemysel v cine a v usa v mestach je poriadne rozdielny? Alebo mas dojem ze v usa maju podobny smog ako v cine, kde uz casto ani slnko nie je vidiet?
Takze nesuvisiace citacie si nabuduce odpust. Aspon sa nestrapnis ze nevies pochopit textu ktory citas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pochopiť textu, aspoň sa nestrápniš.. pobavilo.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Asi si kupim hybrid
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sam si hybrid!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja uz som si kupil... konkretne hybrid sodny...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vymením za afganistan draselny
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

elektrina nie je zdroj energie a nesmierne tazko sa uklada vo vhodnej forme.

ak by sme mali viac jadra, alebo sci-fi fuznej energie, hura do toho. zatial sa musime uspokojit nerastmi a tie sa tazit neprestanu, kym budu k dispozicii.

lesny priemysel neprodukuje dost stromov (zije z toho ze vysadza nove inak by tu uz ziadne stromy neboli) a v ramci moznosti a reguli uz siaha na svoje dno.

uhlia a plynu je dost, ropy zda sa tiez. a uran a jeho zasoby v zemi vydrzia este dlho. helium 3 sa tak skoro v slnecnej sustave tazit nebude a nas jediny zdroj s ktorym pada aj nasa existencia, fuzny reaktor okolo ktoreho obieha nasa planeta, ma zlozite ale nie nemozne vyuzitie premeny na elektrinu s problematickym uskladnenim. takze co ?

hromadna doprava. a cina ide prikladom ze metro je zastarale a to prave su nadzemne maglev systemy ktore sa prave rozbehli vo velkom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A taky maglev nemoze jazdit pod zemou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nadzemny urcite nie. :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

naklady za rovnake obdobie pre: lahky kolajovy vlak na zemi 40 mil, metro v zemi 50 - 60 mil, maglev nad zemou (alternativa k jednokolajovke ktora sa nekrizi s dopravou) 45 mil.

pri rychlostiach 100 mkph ich nie je v meste pocut.

krizom takto prepojit pezinok - malacky, senec - devin, petrzalku - dnv, vsetko cez bratislavu so zopar prestupnymi bodmi na krajoch mesta = vyriesena doprava hlavneho mesta, ulava pre obyvatelov, ulava parkovaniu, ulava pre dialnicne spojenie z oboch stran.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na jednej strane super podpora elektromobility a na strane druhej sa tony elektroodpadu vozia spatne do ciny, kde to miestni dedincania rozoberaju, nahrievaju, kyselinou oddeluju cenne kovy, ktoru nasledne vylievaju do riek..potom je cely ebay zasraty nekvalitnymi cipmi,kondikmi,doskami a nieviem cim vsetkym. Keby si radsej tie komunisticke svine spravili poriadok s tymto najskor a potom riesit biznis z elektromobilov. Ako Bohus povedal: "Delate machry a hajzly mate na chodbe..."
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty kupuješ niečo cez ebay??
Tak to nepodporuj!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár