neprihlásený Sobota, 20. októbra 2018, dnes má meniny Vendelín   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
4ka má novú predvoľbu

Značky: 4ka

DSL.sk, 17.7.2018


Najmladší mobilný operátor 4ka začal používať novú predvoľbu a jeho zákazníci tak v súčasnosti používajú dve rozdielne predvoľby respektíve prefixy.

K prefixu 0950, ktorú operátor používal od svojho vzniku v 2015, teraz pribudol ďalší 0951.

Operátor to oznámil dnes a podľa oznámenia začal čísla 0951 používať v týchto dňoch, pridelené ich ale už má viac ako rok od apríla 2017.

Či 4ka potrebovala začať používať nový prefix kvôli blížiacemu sa minutiu čísiel nie je jasné. Naposledy oznámila počet zákazníkov v januári s avízom prekročenia hranice 500 tisíc klientov. Podľa spresnenia pre DSL.sk išlo o 500 tisíc dovtedy predaných SIM.

Slovak Telekom má pridelené prefixy 0901, 0902, 0903, 0904, 0909, 0910, 0911, 0912, 0914, Orange 0905, 0906, 0907, 0908, 0915, 0916, 0917, 0918, 0919, 0945 a O2 má pridelené prefixy 0940, 0944, 0947, 0948, 0949.

Vzhľadom na možnosť prenosu čísla samozrejme ale prefix daného čísla nemusí signalizovať aktuálneho operátora.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Slovenská vláda chce ponechať trvalý zimný čas
Telekom mení ceny na predplatených Easy kartách
Oficiálny DVB-T2 tuner pre Raspberry Pi, aj Zero
Vydané Ubuntu 18.10, na 32-bitovú verziu už nejde ani upgradovať
Vedci dokázali, že kvantové počítače budú výkonnejšie ako klasické
Macy majú čoskoro prejsť na vlastné ARM procesory
Štátne elektronické služby majú vyzerať rovnako, štát vydal dizajn manuál
Výmena hlavného kľúča Internetu zrejme spôsobila jeden vážny incident
Samsung chystá viaceré QLC a 96-vrstvové SSD
Čínske mesto chce zabezpečiť nočné osvetlenie satelitom


Diskusia:
                               
 

No, ja už mám tretieho operátora, a stále to isté číslo. A dnes je to už aj tak jedno, neplatí sa rozdielna cena za volania do "vlastnej" a "cudzej" siete.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja by som zrusil ten oznam, ze do ktorej siete volam. Je to otravne pri dnesnych cenach ma to netrapi.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

a preco si to nezrusis sam?


Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Pretoze v kombinacii s predvolbou umoznuje ziskat informacie o veku volaneho, takze bez pisomneho suhlasu je sulad s GDPR sporny, co ale zasahovanie do kompetencii policie priekazne az tak byt nemusi.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Som nevedel ze sa to da. Zrusene, dik.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ten oznam má význam aj preto, že máš napríklad 4ku, voláš na číslo 4ky, no to už je napríklad telekom ale ty si myslíš že je to štvorka a že po 3. minúte máš hovor zdarma. Sú aj iné akcie, keď napríklad vrámci vlastnej siete máš volanie zadarmo, alebo za 1c a pod.

Mňa napríklad občas poteší, keď volám na číslo Orange a zahlási 4ka a viem, že mám to mám po 3. minúte zadarmo. Ešte pred O2 Volnosťou to ma potešilo pri O2, po prvej minúte zdarma a nepotešilo, keď som napríklad volal do servisu na o2 číslo, zahlásilo Orange a hovor trval cez 10 minút, lebo niečo hľadali.

Kto má neobmedzeno, alebo len krátke hovory, také niečo nepotrebuje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chcem prejst do 4-ky ale kolega ma odhovara, ze odkedy spustil neobmedzeny internet je siet velmi pretazena .H lavne co sa tyka hovorov .... Ze vraj moze trvat i 30 sekund kym sa hovor nadviaze .... Mate niekto taketo skusenosti ?
Dik
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Sprav to ako my ostatny, daj si 4ku a nastav si siet pevne na orange. :D
Nebudes mat problem s pretazenou sietou 4ka-y ( :D ) ani so slabym pokrytim.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Uniká vám fakt, že cez LTE sa nevolá. Ak ideš volať z mobilu na mobil, hovor sa realizuje cez 2G sieť (v prípade O2, Telekom, Orange 2G/3G). To je jeden z dôvodov prečo opovia ponechávajú 2G. VoLTE nasadzujú len veľmi pomaly.

4ka má 2G a LTE. Hovory idú cez 2G a dáta cez LTE, v prípade využitia Orange roamingu, hovor ide cez 2G/3G a dáta cez 3G.
Ak nie je niekto masochista a nezapne dáta len cez 2G a nevytešuje sa zo 100-200kbit GPRS/EDGE rýchlosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hovory u nás cez 3G nechodia a hádam ani nikdy nechodili
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

a hd voice ide na slovensku kde prosim ta? uz len dufam ze to zapnu aspon v telekome aj v 2g co slubovali uz davno a cr to ma spustene uz dlhsie lebo robili masivny upgrade na 2g.. potom ma 3g uz netrapi a volte ja osobne nepotrebujem ked tak
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hovory cez LTE idu normalne - skype, messenger...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

aj wHATs Up
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Hovor ma vacsiu prioritu ako data, takze to s tym nesuvisi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hovor ide na 99,999% cez 2G, nie LTE. Jedine že by si mal aktívne VoLTE a to je to 0,001%.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten net ide naopak cez LTE a nie 2G.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ako to odporuje tomu, co som napisal?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Myslíš okrem faktu, že cez LTE od 4ky sa nerealizujú žiadne hovory mobil-mobil, je to len dátová sieť a podľa teba majú väčšiu prioritu?
Že hovory sa realizujú cez 2G, kde naopak sa zas nerealizujú takmer žiadne dáta, okrem SMS?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. A keby pri kazdom spojeni pocitanie dat prebiehalo na od kontroly ostavajucich minut dokonale oddelenej infrastrukture, priekazne by dokonca mohlo ist i o relevantny argument.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nestalo sa mi to zatial vobec.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Veľmi preťažená sieť? Ten tvoj kolega kecá a ani nevie o čom.

4ka má 2G aj LTE. Ak ideš volať z mobilu na mobil, nevoláš cez LTE ale cez 2G. LTE je len na dáta, pokiaľ nie si nejaký šťastlivec a nemáš VoLTE, čo na 99,999% nebudeš ani mať.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

zase to nepreháňaj... teraz som to kontroloval a už rozšírili podporu na 11! zariadení, takže to už bude len 99% :)
http://dopice.sk/lIc
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Okrem toho ešte musíš požiadať o aktivovanie tejto služby, takže už len 99,99% zákazníkov 4ky a aj iných, nevolá cez LTE ale len 2G, prípadne 3G.

Čo okrem iného znamená, že ak je niekto prihlásený do LTE, pri hovore sa mu zariadenie prepína do 2G a je to pomalšie ako keby rovno volal z 2G, alebo mal aktívne VoLTE.

To že je preťažená sieť na hovory kvôli dátam cez LTE, je blud v každom prípade.
Napríklad na mám v dualsim mobile na simke na hovory napevno nastavené 2G. Kvalita hovoru je stále výborná, najväčší vplyv na ňu má kvalita slúchadla, mikrofónu a integrovanej antény, ako to či je to cez 2G, 3G alebo VoLTE.

Ako písal kolega vyššie, tiež mám na hovory Orange 2G zapnuté. Namiesto 2-3 paličiek od 4ky mám v meste paličiek 5 od Orange. Na LTE mám 4ku, 3-4 paličky dávajú cez deň tých 5-10mbit/s čo mi dostačuje. Za tú cenu 100%.

Za mňa so 4kou spokojnosť.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mozem potvrdit.
niekedy sa caka 20-30 sek na to ze zacne zvonit.
mne sa to stava tak 1-2x za mesiac.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokiaľ máš mobil prihlásený v LTE, musí sa prehlásiť do 2G, ktoré môže mať inú kvalitu signálu ako LTE. Môže byť silnejšie, slabšie a zároveň v danej oblasti môže byť 2G vyťažené hovormi. To nemá to nič spoločné s dátovou vyťaženosťou LTE.

Inak napísané, ak si prihlásený do LTE a voláš niekomu kto je prihlásený do LTE, mobil tvoj sa musí prepnúť do 2G a aj mobil volaného sa musí prepnúť do 2G a až potom sa nadviaže hovor.

Treba to porovnať s tým, ak oba prístroje budú prihlásené (mať zapnuté) len 2G sieť. V tom prípade by to mohla byť preťažená 2G bunka, alebo zle odladená sieť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nemám takú skúsenosť. Ide to všetko tak ako má.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hm, zaujímavý prefix. Dosť sa podobá na policajný.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aka institucia prideluje tieto predvolby operatorom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

TÚSR - telekomunikačný úrad slovenskej republiky
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár