|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dnes má meniny Kvetoslava
Od: Lenovo@
|
Pridané:
1.11.2018 13:36
Skveleeee. Tie argumenty zastancov zimneho casu su scestne.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: PCnitygsaddvs
|
Pridané:
1.11.2018 14:46
Uplne nechapem co sa tu riesi, na uzemii skoro celej SR je standardny CET blizsie k solarnemu casu, nez CEST.
Ustanovit si GMT + 2 ako standarny cas teda nema logiku...
Riesit ze ide niekto za tmy domov posuvanim casu je tiez uplne scestne. V takom pripade proste treba posunut pracovny cas o hodinu skor a nie deharmonizovat "nas cas" so solarnym pre vsetkych!11!!@21!@&^%$^#%^&
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: anemasto
|
Pridané:
1.11.2018 15:30
ti idiotic co argumentuju "po praci nemam svetlo" im uz nevadi, ze ked sa yebu na dovolenku k rovniku, tak tam zapad slnko celorocne okolo 18tej.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Leader80
|
Pridané:
2.11.2018 8:47
vsetci chcu mat vecer dlhsie svetlo ale nikto nechce skoro vstavat :)
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: hmmhmmhm
|
Pridané:
2.11.2018 9:07
vsak toto ale co je skoro? ja prirodzene vstanem o 6tej .. ale lemry v ba chcu chodit do prace na 9 a niektori este povedia ze zaspali a prisli na pol10. tak to je nasmiech .. a potom tam tvrdne do 18tej a je nespokojny so zivotom, depresie a kecy ze nic nestiha.
|
|
prakticky teoretik
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
2.11.2018 9:20
Ale nielen uloha synergickeho efektu je v ramci tvrdnutia pre prioritizaciu procesnych krokov i bez ohladu na eventualnu redundanciu rozhodujucou priekazne nezriedka.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: cthulhus
|
Pridané:
4.11.2018 12:22
Všetci nie.A tiež mi vadí keď ešte večer je hic jak hovado.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: flack
|
Pridané:
5.11.2018 18:51
A ty myslis ze toho tepla sa zbavis tym ze posunies hodinky??? :D:D
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: aasami
|
Pridané:
7.11.2018 16:13
Tepla sa sice nezbavi, ale iste sa zbavi svetla, lebo prespi viac ranneho svetla. Niektori by asi najradsej spali do poludnia (ked je slnko navyssie) aby hned po praci (ked zapadne slnko) mohli rovno zurovat. :)
Ja by som radsej posunul hodinky tak, aby sme vstavali pokial mozno este pred slnkom, aby sme si ho naplno uzili az kym nezapadne.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: dsfssfsdfs
|
Pridané:
1.11.2018 16:23
si aspoň zisti niečo tom solárnom čase, keď ho spomínaš. Ono územie slovenska patrí podľa svojej zemepisnej dĺžky naozaj jednoznačne do časovej zóny GMT+1, tak ako sú nakreslené, presnejšie na jej východnej hranici. Iné to už je, keď si zoberieš, kedy je na danom mieste poludnie, čiže astronomických 12 hodín, podľa ktorého fungujú aj naše vnútorné hodiny. Počas roka sa poludnie časovo pohybuje v rozmedzípár minút, čiže aktuálny deň môžme brať viacmenej ako smerodatný.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: dsfssfsdfs
|
Pridané:
1.11.2018 16:23
Napríklad dnes v Bratislave bolo poludnie o 11:35, čiže 12:35 letného času. O pár minút to teda hovorí v prospech zimného času. Na východe je ale ten rozdiel výraznejší, napríklad v Michalovciach bolo dnes poludnie o 11:15, čiže v letnom čase o 12:15. Tu už suverénne vyhráva letný čas, ktorý poskytuje presnejšiu synchronizáciu hodinového a astronomického (solárneho) času počas celého roka. A to platí pre väčšinu územia Slovenska, s výnimkou najzápadnejšej časti.Takže argument o biorytme človeka a prirodzenosti zimného času je blbosť. Pre letný čas hovorí aj celkové nastavenie fungovania spoločnosti. Dúfam že zvíťazí zdravý rozum a nechajú GMT+2, teda letný.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 17:24
Tvoj priklad plati len malu cast roka a len pre mensiu cast Slovenska. V pocte obyvatelov < 25%.
Ked bude GMT+2, tak napr. marec v BB by bolo poludnie po 12:45.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 17:41
pre celu cast slovenska plati, ze bude dlhsie svetlo. Kedy je "astronomicke" poludnie nikoho nezaujima.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 18:02
WTF???
Cize posuvanim ruciciek hore/dole dosiahnes, ze na Slovensku bude dlhsie svetlo? To si fakt myslis???
Nizsie som aj tym jednoduchsim napisal, ze Slnko (svetla bude vzdy o min. 30 minut viac) bude cca 8 - 16 hod denne. Hodinky mozu ukazovat co chcu.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 18:15
Mne je to uplne jasne, co tebe stale nedochadza, ze tymi rucickami sa riadi vsetok okolity svet a institucie. Takze ano svetlo bude stale rovnake, bezohladu na to ci sa posunu rucicky dozadu a dopredu - akurat sa potrebujes podriadit tym cislam, aby si mohol v spolocnosti existovat. Takze aby som ti to zjednodusil - som za to, aby hodinky ukazovali o hodinu viac, ked bude slnko zapadat v svojom obvyklom case.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 18:35
Chapem to tak, ze:
Februar vstavas o 8:00 hod do prace
April vstavas o 7:00 hod do prace, ale rucicky budu ukazovat 8:00 ...
Tak ti to vyhovuje?
Alebo mas lepsi pocit, ze rucicky ukazuju 21:00 hoci je 20:00?
A to ako preco chces, aby hodinky ukazovali iny cas, ako v skutocnosti je? Aby si nezmeskal vlak?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 18:49
nechapes, vstavam o 5:00 bez ohladu na rocne obdobie. Vzdy je tma az na par tydnov v lete. Teraz pri "standardnom" case bude svetlo skor rano co mi je vysostne ukradnute, kedze nie je dolezite o tom case mat svetlo, ale pridem domov a zacne sa stmievat. Pri letnom case bude dlhsie rano tma a v rovnaky cas ukazujuc hodinky bude sa stmievat podla nich o hodinu neskor. Neviem ako ty, ja sa riadim tymi cislami, nie tym ake svetelne podmienky su vonku. Ale vo svojom volnom case sa cislami uz riadit nepotrebujem a tam vitam casovy usek v ktorom je dlhsie vidno.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 19:00
To o 5:00 myslis podla CET, alebo CEST alebo teraz o 5:00 a podla CEST v skutocnosti o 4:00?
Pre vacsinu ludi je VYHODNE aby zacinali aktivity az za denneho svetla. Ukoncit ich mozu za svetla, alebo aj za tmy, ako potrebuju.
Keby bol v zime CEST, tak rano je pre vacsinu obyvatelstva tma a videl by si to hned na statistike nehodovosti na cestach. Rovnako elektrikari by citili spicku vzdy rano, ked pol republiky v rovnaku hodinu zazinaju svetla a dvojplatnicky.
Mimochodom, aj v Spain zacinaju az po 9:00, lebo im Franco naordinoval rovnake pasmo, v akom bol jeho kamarat Hitler. Keby mali svoj cas, tak by zacinali ako my okolo 8:00.
Skus zmenit pracu, zistis, ake je fajn mat napr. polovicny uvazok. Nebud otrok hodinovych ruciciek, ale slobodne si podla slnka naplanuj svoje aktivity.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 19:08
Myslim 5:00 je uplne jedno ci CEST alebo CET. Dochadza ti to ci nie? Na nehodovosti sa to nepodpise, lebo su to len spekulacie. Pre oci je dokazatelne horsie sero ako tma, takze by to malo byt presne naopak. A ani elektrikari predsa nebudu pocitovat spicku v inom case ako obvyklom, kedy ludia vstavaju aj tak v rovnakych casoch a budu robit presne tie iste ukony. Ci nebodaj si myslis, ze tie parky sa neuvaria, ked bude tma? Alebo to myslis tak, ze za vidna ludia jedia len suche rozky a za tmy varia parky?
Preco by som mal menit pracu, ked sa moze zmenit cas?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: raketa
|
Pridané:
1.11.2018 20:20
posunutim rucicky o hodiny dopredu, tj letny cas, budeme mat dlhsie svetlo... mrem z logiky ludi... vsak kludne nech daju letny cas standardne ak sa bude chodit do roboty o hodinu neskor... navyse by bolo vhodne aby mala napr. cela EU standardne rovnaky cas a pre tento ucel je jednoznacne lepsi zimny cas, letny je totalne nevhodny pre zapad EU a zimny vychodu EU, teda nam, vobec nevadi...
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 20:24
Na detail, ze vsade je vecsinova spolocnost za trvale letny. A na margo logiky si precitaj este raz co pisem ty genius. Lebo sa bud hlupakom robis, alebo nim si.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: raketa
|
Pridané:
2.11.2018 10:45
Mal by si sa ukľudniť. Hlavne netrepať, že všade je väčšinová spoločnosť za trvale letný čas, to si si vycucal z prsta. Či si nebodaj robil referendum? Ja som za zimný a rovnako moje okolie. A so svojou pokrútenou logikou na mňa nechoď, uvar si párky a žer.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: amd-man
|
Pridané:
3.11.2018 8:44
no, normalny clovek vstava furt na cca tu istu hodinu /0500 - 1500/.
takze ma v pici, ci slnko vyslo 0430 alebo 0330, lebo to prespi, alebo zajebe v robote a ma v pici.
to, co ho ale jebe, je, ci slnko zapadne o 2030 alebo 2130.
bo toto uz vnima. ako dlhsie svetlo.
co kokoti nechapu.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: raketa
|
Pridané:
3.11.2018 11:04
budeš chodiť do roboty na siedmu miesto na ôsmu a máš vyriešené
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: amd-man
|
Pridané:
3.11.2018 21:53
1, a zvysok populacie sa ma pojebat? toto nie je len o jednom kokotovi, do pice.
2, co to vyriesi, ked mam furt tmu o hodinu skorej, o 2030 namiesto 2130?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: raketa
|
Pridané:
4.11.2018 19:13
Zvysok akej populacie? EU? celej EU vyhovuje viac zimny cas ako letny, my sme vychodna hranica EU. V Portugalsku je po siedmej rano ciernocierna tma pocas letneho casu.
A to je problem, ked skoncis v robote miesto o stvrtej uz o tretej?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: amd-man
|
Pridané:
5.11.2018 8:34
chod.dopice.sk aj s eu. bavime sa o sk.
nie, ak mi tie dve hodiny zaplatis (9-5 job).
a rovnako ak ich zaplatis vsetkym ostatnym.
a slnko bude zapadat po 20:00 (podla UTC+2).
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: raketa
|
Pridané:
5.11.2018 21:00
mas ocividne problem sam so sebou
|
|
naleteli ste
Od reg.: moja vlast je kurva
|
Pridané:
1.11.2018 20:28
Presne toto EU šľachta chcela.
Aby sa ľudia hádali o blbostiach a nevšimli si pri tom, že sme v pr....
VW stavia fabriku na elektrické autá v číne.
Britský Dyson stavia fabriku na elektricke autá v číne.
Tesla stavia fabriku na elektrické autá v číne.
Jaguar sa dostal do straty, zasiahol ho výrazný prepad predaja.
|
|
Re: naleteli ste
Od: Jamrich
|
Pridané:
2.11.2018 6:50
Lebo civilom ešte nedošlo, že elektro auto vôbec nie je ekologickejšie ako hociaký spaľovací motor v aute!
|
|
Re: naleteli ste
Od: ejha
|
Pridané:
2.11.2018 22:32
Velke hovno. Treba povedat v akej krajine a zaratat celu ekologicku stopu od tazby ropy...
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ffdf
|
Pridané:
2.11.2018 9:48
nechaj ho...furt je v ponorke a ide tu mudrovať do slnečného svitu :-)
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.11.2018 20:31
Na dlhsie svetlo ti seriem, ako to ze neseries ty? Ved tu sa rozoberaju veci "lespie to vystihuje biorytmy" a ty tu vyrukujes s primitivnou bohapustou hlaskou typu "bude dlhsie svetlo" hodnu tych bezduchych agrumentov politikov?
Koniec ironie. Aj mna serie dlhsie svetlo ako teba, ALE UPLNE OPACNE. Mna serie ze slnko zapadne okolo letneho slnovratu az pred 21:00 a este do 21:30 je svetlo a ako-tak tma je az o 22:00, HUMUS. Je to na velke hovno ked mam o 4:30 vstavat do roboty a male decka predskolskeho veku vrieskaju vonku este do 21vej, TO JE CHORE !!! Ja by som ten cas dokonca posuval uplne opacne ako sa posuva. V zime by slnko zapadalo ovela neskor ako o 16tej a v lete by zasa zapadlo ovela skor jak o 21vej.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 21:12
Nemienim dookola opakovat to iste, takze som to skratil na bude dlhsie svetlo. Neverim ti, ze chodis spat pred deviatou a rovnako ti neverim, ze o takom case este vrieskaju skolkari von a aj keby, je to par dni v roku, tak sa prave neposer.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Priekazne
|
Pridané:
2.11.2018 2:53
"Neverim ti, ze chodis spat pred deviatou"
Lol, slova kaviarenskeho povalaca, ktory sedi v krcme do druhej rano, potom sa odvezie taxikom domov, vstane o na obed a o druhej poobede je plny sily zbuchat par clankov o inkluzii, ukrivdenom Kiskovi, povinnosti prijimat utecencov a podobnych blbostiach, aby o siestej vecer uz znova sedel v kaviarni a hltal jeden panak za druhym.
Ver tomu, ze ked o siestej rano musis byt v praci o 50 km dalej - a nemusi ist nutne o pasovu vyrobu, o siestej rano alebo este skor musia nastupit/vystriedat nocnu smenu: zachranari, energetici, kurieri, a kopec dalsich profesii, ktore sa staraju o to, aby tvoja leniva rit mala o dvanastej na obed pred nastupom do Dennika N na com varit, cez co surfovat a v pripade nutnosti si zavolat pomoc - tak po par dnoch to o deviatej vecer s tebou sekne, chces ci nechces a zaspis aj po stojacky na ulici.
Ci pan je politik? "V noci pracuju len slapky a zlodeji"?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
2.11.2018 8:33
To je tak, ked si jednoducho nemohuci kokot, ktory este aj nespravne predpoklada, nevie dokonca ani citat a potom struha frajera pisanim kokotin. Netrafil si sa ani v jednom a nie neverim ti, pretoze o piatej rano vstavam bezne a o deviatej spat teda nechodim. Takze skus si vymysliet nieco ine.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.11.2018 9:47
nuz ked pankovi staci 6 hod spanku denne tak to nie je divne
ale tu tolko omielane biorytmi vravia o 7,5-8 hod spanku denne
existuju aj ludia co im stacia 4 hod spanku denne, ale to su anomalie
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.11.2018 9:48
biorytmy
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: xvzf
|
Pridané:
2.11.2018 13:21
poznam dokonca typka ktory na vyske zistil ze mu stacia 3h spanku denne, tak sa viac spat neobtazoval. teraz na stare kolena uz spava takych 5h, vek je vek :)
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: dElEtE
|
Pridané:
3.11.2018 20:41
a ja som na niekedy cca pocas strednej zistil ze potrebujem 9 hodin spanku, teraz to uz je len 8-8,5hod, kazdy je iny a a kazdemu vyhovuje nieco ine... mali by podla mna spravit referendum nech vacsina rozhodne co im viac vyhovuje
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Sht00r
|
Pridané:
2.11.2018 8:41
“...ze o takom case este vrieskaju skolkari von”
Von nemoze skriekat nikto. Moze skriekat akurat tak vonku.
Do krvi tu prezentujes svoje hluposti a argumenty druheho odbijes slovami “tak sa prave neposer.” Ale mas zasadne problemy s elementarnymi pravidlami slovenciny. Mozno je nacase pozriet sa radsej na seba nez skakat do druhych.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: ...
|
Pridané:
2.11.2018 9:59
Mat tvoje problemy
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: bullshit
|
Pridané:
1.11.2018 23:44
zaujimava uvaha .. aj ked teraz neriesim realizovatelnost tych posunov .. ako by si znasal, ze by bolo rano svetlo uz okolo druhej? .. aha sice ty vstavas 4:30, tak ty to zvladnes a ostatny nech sa po** .. pekne od teba
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.11.2018 9:45
Presne, ved ja pisem o sebe a svojich potrebach a "problemoch" a na druhych zvysoka seriem - AKO UPLNE KAZDY. Co je na tom preboha divne?
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: nl12345
|
Pridané:
2.11.2018 11:36
tiez si nepochopil ze nocny klud je az od 22:00? Takze o 21:30 si mozem vrieskat kolko chcem.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Klud-Neklud
|
Pridané:
2.11.2018 12:50
Nastastie nemozes, resp. by si nemal. Jedine, ze by si bol tupelo a myslel by si si, ze mozes. Presne ako ta pani co pustala cely den arie. Tam bol ale problem s vymozitelnostou prava.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: čitateľ
|
Pridané:
2.11.2018 19:08
O 21:30 ešte cirkulárka radostne kvíli.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Miliardár
|
Pridané:
3.11.2018 20:07
Zdravý rozum tam má možno jedine Babiš. Letný čas je nepodarený experiment, a takýmto experimentom treba zamedziť.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
3.11.2018 21:08
Píšeš úplné sprostosti. Akurát teraz je slnečný čas posunutý napred, pretože sa blížime k perihéliu. Po väčšinu roka je pre absolútnu väčšinu územia bližšie k UTC+1.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: _iso
|
Pridané:
1.11.2018 14:50
letný čas vyhovuje povaľačom
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: kacer
|
Pridané:
1.11.2018 15:11
skor presne opacne ty dilinko.. zimny cas vyhovuje povalacom, lebo mozu sedet doma a sledovat farmu.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: _iso
|
Pridané:
1.11.2018 16:03
Trafená hus zagágala.
|
|
Re: dnes má meniny Kvetoslava
Od: Schmolz
|
Pridané:
1.11.2018 15:27
Ha, in your face
|
|
No a hlavne ze tuna \"tiezodbornici\" vratane toho Madara
Od: frkal
|
Pridané:
1.11.2018 13:47
tu mudruju a mudruju a vobec neberu argumenty proti strany a hlavne tych co sa zaoberaju biorytmami.
|
|
ničivý praktik
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
1.11.2018 13:57
Presne tak. Vzhľadom k pádnosti argumentov proti strany niet sebemenších pochýb ani k akému záveru táto diskusia speje a ani že budú dostupné priekazne len v rámci slovenskej domény.
|
|
nonsens
Od: Hati
|
Pridané:
1.11.2018 13:56
Zatiahnem rolety, respektive ich v detskej zatiahne casovac uplne sam a deti spia ci chcu alebo nechcu :-/
A teraz ked niekto povie ze nema rolety, tak nech si uzije vychod slnka od 3:31 v lete ked budeme mat zimny cas :-/
Ludia sa nevedia dohodnut na elementarnych veciach a do ruk to zas zobrala banda demagogov, ako vzdy. Nechcem by sucastou tejto civilizacie, odchadzam.
Oznam pre zákazníkov....
|
|
Re: nonsens
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
1.11.2018 14:39
aky zimny cas v lete? v lete bude normalny astronomicky cas...
ludia sa zase naucia chodit spat v normalnom case a nebudu ponocovat " pretoze je este svetlo" a normalne sa vyspia. Rozhodne je prijemnejsie vstavat ked vychadza slnko, ako vstavat ked je este tma.
|
|
Re: nonsens
Od: PCnitygsaddvs
|
Pridané:
1.11.2018 14:51
"Zimny cas" ani kua neexistuje! Ked neratame 3 roky z cias Rakusko-Uhorska, tak sa na uzemi SR letny cas (odklon od normalneho) zacal praktikovat az od roku 1979. Cize samotny letny cas sa tu riesi len 40 rokov a aj tak sa tu vsetci ohanaju "zimnym casom", to je PLS normalny cas blizky solarnemu pre dane uzemie!!!^&%%^&*$#@
|
|
Re: nonsens
Od: dsfssfsdfs
|
Pridané:
1.11.2018 16:26
nemáš pravdu s tým solárnym časom, vyššie to máš rozpísané
|
|
Re: nonsens
Od: Priekazne
|
Pridané:
2.11.2018 3:01
Ano, argument "Rakusko-Uhorsko", dvesto rokov dozadu nam z Viedne prikazali nastupit na panske o piatej rano, tak to robme nadalej aj v 21-om storoci...
Naozajstny problem je, ze jedno casove pasmo existuje od Ciernej nad Tisou u nas (22-hy poludnik) az po Brest vo Francuzsku (4-ty poludnik, 18 stupnov rozdiel!).
Takze kym u nas v sucasnosti svita o 6:19 (vychod) az 6:38 (zapad), tak na druhom konci rovnakeho casoveho pasma na zapade Europy svita o 8:05, skoro o dve hodiny neskor! Takze je prirodzene, ze my inklinujeme k "letnemu" casu (to jest posun na vychod, ked sme uplne na hranici, ba skoro az za vychodnou hranicou CET casu), kdezto zapad zase inklinuje k "zimnemu" casu, kedze oni samu su za geografickou hranicou dalsieho casoveho pasma.
Argumentovat, co sa kedy zacalo politicky praktikovat je totalne prizemne, miesto toho sa skus pozriet na fyzicku rotaciu nasej planety.
|
|
Re: nonsens
Od: mattti
|
Pridané:
1.11.2018 18:36
samozrejme mudrák, všetci budú v lete vstávať o 4 ráno pekne so slniečkom, všakže, a nadnárodné korporácie im to budú tolerovať, lebo vôbe nie je v tomto globalizovanom svete trend chodiť do roboty na deviatu or ešte lepšie na desiatu. A v zime krásne po svetle do robotky a potme domov. a doma panelák alebo farma.
|
|
Re: nonsens
Od: rwefzz
|
Pridané:
1.11.2018 20:15
nehovoriac o tom, ze posledna pravna uprava doplatkov za nocnu pracu efektivne vo firmach zablokovala moznost prist pred 6tou do prace. Teda prist mozes, ale zaplatene nedostanes. Pracovna doba je jednoducho po-pia 6-22 a poser sa.
|
|
Re: nonsens
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
1.11.2018 21:19
O deviatej ktorého časového pásma, keď si už berieš do úst „globalizované korporácie“?
|
|
Re: nonsens
Od: baffiak
|
Pridané:
1.11.2018 15:16
a hlavne, Svedi urcite nespia pol roka
|
|
Re: nonsens
Od: anemasto
|
Pridané:
1.11.2018 15:32
ked je v elte este aj o 22 svetlo, a decka hulakaju po sidlisku ako opice, skus potom vstavat o 5tej do prace. to velmi potesi tiez.
nepriklanam sa ani k jednemu jedinemu ani dvojitemu casu, pretoze problem je, ze medzi 500 milion ludmi co je v jadre EU sa nikdy nehododne vacsina, 51% nie je vacsina, to je stastisticky odchylka.
|
|
Re: nonsens
Od reg.: .e1H.
|
Pridané:
1.11.2018 20:55
Ja vstávam do práce tiež o piatej, ale aj tak preferujem CEST, t.j. "letný čas". Ak ti vadia deti na sídlisku, zatvor okná, daj si štuple do uší, alebo sa odsťahuj inam!
P.s.: Teba asi v detstve nepúšťali von, že?
|
|
Re: nonsens
Od: jaj_aha
|
Pridané:
2.11.2018 21:09
To iste mozeme povedat tebe. Ked ti vadi skor tma, tak si doma zasviet. Logika ako autobus.
|
|
Re: nonsens
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
2.11.2018 0:16
O 5 ráno by má nikto nedonútíl vstávať. Niesom otrok. Spím do kedy chcem. Keď vstávam bez budíka kedy chcem tak cely deň som potom produktívnejší a šťastnejší. Keby som vstával so stresom ráno na budík a ponáhľal sa do roboty medzi globtardov, tak by som mal depresiu a sklony spáchať samovraždu
|
|
Re: nonsens
Od: tomtff
|
Pridané:
2.11.2018 8:07
To co za pracu robis? a je aj normalne platena?
|
|
Re: nonsens
Od: dj_v
|
Pridané:
2.11.2018 8:34
pozerá videá o plochej zemi, ako správny flatard v McDonalde pluje ostatným do "hamburgrov"
|
|
Re: nonsens
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
2.11.2018 11:13
Som programátor živnostník, platovo spokojný
|
|
Re: nonsens
Od reg.: piskor
|
Pridané:
2.11.2018 11:28
Píše články pre flattard weby.
|
|
Re: nonsens
Od: Unexist
|
Pridané:
2.11.2018 13:45
Povalač v židovládke
|
|
Prispievajte do diskusií
Od: awwda
|
Pridané:
1.11.2018 13:57
konečne niečo rozumné
|
|
Dndjkdfj
Od: Gertrudo
|
Pridané:
1.11.2018 14:06
Jasne argument s detmi.
Clovek je dieta cca 15rokov(aj to asi prehanam, ako desatrocny som sa nahanal v lete o pol desiatej okolo domu s kamosmi prave preto ze bolo svetlo). 40 rokov potom travi v praci. V sucasnom svete stale menej a menej ludi chodi do prace na 6:00 a konci o 14:00. Vela konci okolo 16-17:00.
Takze zato ze sa malym detom nechce ist spat za svetla(aj ked male deti v pohode spia poobede), tak vela dospelych bude chodit z prace po tme.
Logicke.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 14:11
Aspoň si konečne uvedomíš ako nakladáš so svojim časom.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: PCnitygsaddvs
|
Pridané:
1.11.2018 14:58
Si spomente na hodiny fyziky ci kerej marie este na ZS... 12:00 ma byt vtedy, ked je slnko kolko hore. Toto logicky nemoze platit na celom uzemii, ale aspon sa mozeme snazit byt tomuto konceptu co najblizsie.
Co ma nase casove pasmo spolovne s tym, ze sa zavedie trvaly letny cas? Proste zacnite robit o hodinu skor! Buzny!
Vies aky to bude mat nasledok??? Ze napriklad ja, nezacnem robit o 09:00, ale az o 10:00... A nebudem sam. Postupne to bude mat za nasledok, ze budeme stale vokalnejsi ohladne toho, ze chcem ist riesit nakup o 22 a nemusiet sa ponahlat... Budem pinat do IKEA ked koli nim budem muesit riesit nakup o hodinu skor a budem takto pindat stale viac.
Distributor dostane mail, ze dojdem o 20:00, alebo pojdem inde... etc. A co sa za par rokov stane? Pracovny cas sa zase posunie o hodinu dalej aby ste nam vyhoveli... A vy budete zase pindat a chciet nastavit GMT + 3 ako standardny cas. Lenze toto nema zmysel.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: PCnitygsaddvs
|
Pridané:
1.11.2018 14:59
*slnko _kolmo_ hore
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: anemasto
|
Pridané:
1.11.2018 15:35
konecne to niekto vidi tak ako to je - ludom nevyhovies.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: dsfssfsdfs
|
Pridané:
1.11.2018 16:29
Ako píšeš, má to byť tak aby to čo najviac synchronizovalo poludnie a 12 hodín na hodinkách. Či sa ti to páči alebo nie, ten letný čas to pre väćšinu územia SR kopíruje presnejšie.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 17:10
Mylis sa v druhej vete.
https://lnk.sk/svVY
Stred SR - napr. Banska Bystrica, hranicne dni, CET:
21.3. - 5:47 / 17:55 = 11:51 / 23:51
21.6. - 3:40 / 19:49 = 11:45 / 23:44
22.9. - 5:27 / 17:44 = 11:36 / 23:36
21.12. - 7:32 / 15:48 = 11:35 / 23:35
Cely rok je to blizsie k 12:00 ako k 11:00 pre vacsinu obyvatelov SR.
V zimnych mesiacoch je jednoznacne vyhodnejsie mat CET, milovnikom CEST vychadza Zem naklonom svojej osi dost v ustrety, takze posun casu je zbytocny.
Osobne by som volil podla casu, kedy je najbeznejsi den. Tj. vylucit hranicne okamihy (jun a december) a orientovat sa podla vacsinoveho vychodu / zapadu pre marec / september.
A to vychadza podla CET od cca 5:35 - 17:50, cize uplne prirodzene rozlozenie dna, celkovo vyse 12 hod slnko (+ cca hodina svetlo).
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 18:08
Oprava:
21.12. - 7:32 / 15:48 = 11:40 ...
Presnejsi je teda pre nase uzemie jednoznacne CET.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: aasami
|
Pridané:
7.11.2018 16:06
Nemyslis, ze ludia by mali spat, ked je tma, zit, ked je svetlo?
Pri 5:35 - 17:50 CET nie je kazdy uz hore, ale kazdy je este hore aj po 17:50.
Pri 6:35 - 18:50 CEST este stale nie je kazdy uz hore, ale urcite kazdy bude este hore aj po 18:50.
Ten Letny cas mi z tohto pohladu vychadza ako ovela lepsie vyuzitie denneho svetla.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: anemasto
|
Pridané:
1.11.2018 15:34
100 dni v zime chodis do prace a z prace v tme, tak o com tocis? daj presne datum od do, kedy by si mal svetlo po praci. pytam sa seriozne. a dam ti radu.
zmen pracu.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Gertrudo
|
Pridané:
1.11.2018 16:47
Pointa je trochu ina.
Polka dna ma byt o 12:00. To je ok.
Ale polka dna cloveka je bezne o 14:00.
Preto ze praca skola urady zacinaju o 8:00.
Potraviny a vyrobne haly zacinaju cca o 6:00.
To je v podstate moja otazka.
Preco ma spolocnost rozne nastavenu polku dna?
Nie dobrovolne ale rozhodnutim mhd uradmi skolami, firmami?
Cize da sa vobec realne zhodnut ktory cas je pre ludi najlepsi?
Podla mna nie kedze nefungujeme ano zdaleka vsetci v rovnakom rezime.
Vsetky vyskumy akokeby nebrali do uvahy roznorodost vstavania roznych skupin ludi.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 17:24
Ale veď sa neurčuje doba vstávania, iba sa nastavuje prirodzený čas. V čom je problém? Všetko ostatné je individuálne.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: gertrudo
|
Pridané:
1.11.2018 17:33
Vsak ano, ale prirodzeny cas nekopiruje cas ludi.
Ako pisem vyssie velka cast(mozno aj vacsina) spolocnosti ma prirodzeny cas posunuty. Z roznych dovodov, ale vacsinou su to rozhodnutia uradov, skol, firiem, mhd atd..
Cize preco velka cast spolocnosti funguje skor v letnom case ako v zimnom?
A vlastne toto plati vo velmi vela statoch.
skola od 8, urady od 8, obchodne centra od 9-21/22.
Cize spolocnosti si sami posunuli cas tak ze stred dna pre spolocnost nie je o 12:00 ale neskor.
Preco? preco je vyhodne zacinat den neskor?
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 18:04
Historicky ludia zacali svoj "prirodzeny cas" posuvat az s posuvanim ruciciek na hodinkach. Cize nie pricina, ale nasledok.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 18:31
Ale ako skôr v letnom? Funguje v oboch, pol roka v letnom, pol v zimnom. Vidíš, že spoločnosť s tým v podstate nemá problém.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Gertrudo
|
Pridané:
1.11.2018 19:44
Jasne ze nema.
Ludia si zvyknu na cokolvek.
Ale preco to nemat nastavene podla fungovania spolocnosti?
A nie teda podla slnka?
Alebo naopak. Preco sa zivot ludi a spolocnosti posunul? Preco obeduju ludia bezne o 13-14?
A bude sa to dalej posuvat?
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
2.11.2018 0:28
Tiež som sa nad tým zamýšľal že prečo namiesto posúvania času, ľudia nejdú radšej do práce skôr či neskôr o hodinu... aj spať a vstávať môžu skôr či neskôr o hodinu
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: 432rsa
|
Pridané:
2.11.2018 9:44
pretoze potom si za antisociala ktory sa s nikym nevie stretnut a nevydrzi pocas noci s nimi "ficat". Zazivam to prave teraz.
A tu pracu dodrbal najnovsie zakon o pridavkoch za nocnu a vikendovu pracu. U nas sa v daka tomu zakonu zaviedlo po-pia 6-22 a vsetko ostatne iba so suhlasom sefa. V klude pridi o 4tej, ale zaplatene nedostanes a ani sa ti to nezarata do dochadzky. Hura...
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Draagon
|
Pridané:
1.11.2018 21:16
Najhorsie je na tom to, ze tie vseliake vyskumy su naozaj len take na oko a nezohladnuju X dalsich faktorov. Riesit to akurat podla poludnia je to uz v tejto dobe uplne chore. V reale ak by sme sa podla prirody mali riadit, tak ideal by bolo posuvat napr aj vsetky pracovne doby, ako aj fungovanie uradov a otvaracich hodin, ako nejaku dobu od momentu ked vychadza slnko. Lenze na bezne terajsie fungovanie je terajsie GMT+1 horsie pre Slovensko ako GMT+2. Velmi vela ludi si nemoze zvolit kedy zacinaju robit a samozrejme cele fungovanie vacsiny ludi nie je zavisle len na robote, ale aj na inych okolnostiach. Ale jasneze o tomto budu rozhodovat ludia, ktori videli len max svoju klimatizovanu kancelariu a byvaju v meste. Ale za 3-4 mesiace pride zas nejake nariadenie EU, kde sa zisti, ze po X studiach to nie je tak lahko realizovatelne a zrusenie zmeny casu sa odklada zatial na neurcito. A inak v reale na terajsie fungovanie spolocnosti, je posuvanie casu menej stresujuce, ako ked sa nebude posuvat.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: lal
|
Pridané:
3.11.2018 14:02
>posuvanie casu je menej stresujuce, ako ked sa nebude posuvat
[citacia potrebna]
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: jaaaaaaaaaj
|
Pridané:
1.11.2018 15:55
Lenže tí, čo chodia skoro ráno a najmä tí, čo pracujú celoročne, teda aj v zime pod holým nebom si podľa mňa zaslúžia viac nepobabraný štandardý, osvedčenýn než flákači, kancelárske rite a iní...letný.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 16:29
Uz tretiu diskusiu na tuto temu cakam, kedy das nejake argumenty, preco by to malo byt pre nich lepsie. A stale nic.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: kromp
|
Pridané:
1.11.2018 16:54
75% ludi na SK pracuje v sluzbach (vacsina teda sedi v kancelarii alebo inej prevadzke). A ta vacsina sa urcite nebude prisposobovat manualne pracujucej mensine. Mimochodom cim dalej tym menej ludi sa bude zivit manualnou pracou. Raz vas totiz uplne nahradia stroje.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 17:25
Vás, to pobavilo.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Ked sedlak mudruje
|
Pridané:
1.11.2018 18:11
Problem je, ze si nevzdelany idiot a pod sluzbou sa rozumie napr. aj casnicka, oprava topanok, krajcirstvo, oprava elektroniky, sitie na mieru, zakazkove sluzby v stavebnictve, kladenie podlah, atd a to VSETKO JE MANUALNA ROBOTA.
Cize vacsina sluzieb je manualna robota, ked si nevzdelany blbecek, neurazaj tu ludi. V kancelarii sedi mensina ludi, ked tam neratas statnu a verejne spravu a to nie su sluzby.
Ked mas koplexy, urob si titul na bezpecnostnom manazmente, tam sa studuje za zemiaky.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 18:00
takze ti dakujem za to, ze po tom co den v praci stravim zavrety v kancli ked mi je jedno ci je vonku svetlo alebo nie, budem moct hospodarstvo okolo domu obrabat s celovkou na hlave,,, (a hospodarskym zvieratam vysvetlovat ze nejaky tupec mi zabezpcil ze sa domov dostanem v zime az tmy...)
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 18:34
A nebude problém skôr tvoj vykorisťovateľ? Na tej jednej hodine predsa nestojí tvoj život.
Skôr to ozaj poukazuje na bezútešné postavenie pracujúcej triedy v tejto spoločnosti.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od reg.: vvvaaa
|
Pridané:
2.11.2018 11:28
Ale na tvoj život stojí na tej jednej hodine.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Kapitan Nemo
|
Pridané:
1.11.2018 18:40
Potrebujes pre prezitie pracovat 8 hod v praci, 8 hod na roli a este 2 hod zabijes cestovanim?
A keby si si vybral pracu ako nocny straznik od 22:00 - 6:00, nebolo by to pre teba riesenie?
Nebudes zavrety v kancli, vonku bude vtedy tma a ked prides domov, mozes obrabat hospodarstvo bez celovky.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: 3nterprise
|
Pridané:
1.11.2018 19:30
koho by potom strazili, ked by vsetci boli nocny straznici?
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: čitateľ
|
Pridané:
2.11.2018 11:27
Gdo by krádel? Šak ste všetci tu!
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.11.2018 15:21
Priroda asi nepocitala s tvojim pracovnym casom, ale inak to zariadila pekne. V lete, ked vsetko rastie, je svetlo dlhsie, a v zime, ked vsetko odpociva, je svetlo kratsie. Ale, samozrejme, ak prednostne obrabas hospodarstvo v zime, celovku treba. Kedze "zimny" cas mavame v zime uz vela rokov, verim, ze zvieratka su oboznamene a nebude im to treba opakovane vysvetlovat po tom, co vstupi nariadenie EK do platnosti.
|
|
Re: Dndjkdfj
Od: Časy
|
Pridané:
3.11.2018 20:14
Zmeň prácu a čas nechaj tak ako bol
|
|
Za zimny cas!
Od: soviet123
|
Pridané:
1.11.2018 14:10
Cesi dokazuju ze su narod ktory ma rozum, ci uz svojim tvrdim euroskeptizmom alebo volbou skveleho proruskeho prezidetna.
Trvaly zimny cas je skvelou volbou, osvedcilo sa to i v Rusku!
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: PCnitygsaddvs
|
Pridané:
1.11.2018 14:52
Zimny cas NIE JE. Mame normalny cas pre dane pasmo a vymysel v podobe letneho casu.
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: siirii
|
Pridané:
1.11.2018 15:12
Akože máš nejakú úchylku na slovíčkarení? Odbavuješ sa na tom?Používame momentálne dva časy, jeden používame v lete a druhý v zime a tak ich logicky hovorovo nazývame letný a zimný čas. Mudrlant.
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: alenaaaa
|
Pridané:
1.11.2018 16:20
Aspon jeden z tych tvojich casov potom musi byt normalny, originalny cas ty trulo. Tie casy predsa nevzisli zo vzduchoprazda.
Originalny zemsky/solarny cas je tebou zmieneny "zimny".
Letny cas, je ludsky vymysel a preto nema v dejinach ziadnu oporu. To ze v dnesnej dobe si chces hipstersky pobudnut s jkavickou pocas leta na terase o 23tej neznamena, ze to je spravny alebo historicky cas.
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: siirii
|
Pridané:
20.11.2018 15:14
Lebo zimný čas nie je ľudský výmysel. Ten nám dali mimozemšťania a povedali, aby sme ho nikdy nemenili!
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: hmmmm.
|
Pridané:
1.11.2018 15:21
A ty si sa kde dozvedel o ruskom zimnom case.. podla toho,co som si stihol vsimnut, tak Rusko ostalo na letnom case a zrusilo par casovych pasiem..
|
|
Re: Za zimny cas!
Od: affdas
|
Pridané:
1.11.2018 15:50
Rusi maju trvaly zimny cas, ale mali najprv len letny ale zmenili to lebo vraj deti museli chodit po tme do skoly.
|
|
Spravny krok!
Od: pazitka4656
|
Pridané:
1.11.2018 14:14
Je to spravny krok, ale treba potom upravit aj nocny klud na 21:00-05:00. Aby ludia mohli ist skor tj o 21:00 v pokoji spat a rano skor vstat a nieco urobit okolo domu co nestihli vecer kvoli skorsej tme - napr. pokosit travnik, dopilit drevo na cirkularke, ...
|
|
Re: Spravny krok!
Od: tak urcite
|
Pridané:
1.11.2018 14:29
ty pilis na cirkularke teraz okolo o pol desiatej vecer ?
marha!
|
|
Re: Spravny krok!
Od: awwda
|
Pridané:
1.11.2018 14:33
http://youtu.be/zl--PCPEIWI
|
|
Ospravedlnujem sa
Od: Tak urcite
|
Pridané:
1.11.2018 22:29
Neuctivo som nezohladnil aj tuto moznost.
Ps. Skoro mi zabehlo
|
|
Re: Spravny krok!
Od: tibor9797
|
Pridané:
1.11.2018 15:00
V lete kosim kosackou travnik bezne po 21:00. Susedia ked pilia drevo tak zasadne zacinaju o 6:00 rano.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
1.11.2018 15:06
Rovnako zastavam nazor, ze podla udajov o hustote obyvatelstva je pripadna moznost prania v panelaku okolo druhej nad ranom nielen menej namahava, ale statisticky priekazne i radovo efektivnejsia.
|
|
Re: Spravny krok!
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
1.11.2018 15:56
Jedna z mála racionálnych, rozumných pripomienok :)
|
|
Česko je Slovensko. A Japonsko taktiež.
Od: Okažmura Kamikadze
|
Pridané:
1.11.2018 14:38
Ja schem polnoc o tretej poobede!
|
|
Re: Česko je Slovensko. A Japonsko taktiež.
Od: mimoň
|
Pridané:
1.11.2018 14:57
ja chcem hambáč s hranolkami
|
|
Re: Česko je Slovensko. A Japonsko taktiež.
Od: 3nterprise
|
Pridané:
1.11.2018 19:33
bistro.sk
|
|
Re: Česko je Slovensko. A Japonsko taktiež.
Od: Robert K
|
Pridané:
1.11.2018 15:06
To potom ale uz nebude o tretej po-obede
|
|
ničivý praktik
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
1.11.2018 15:34
A? Cieľom vlády SR je, aby občania získali väčšiu dôveru v politikov a politický systém*. Či k tomu postačuje zlacnenie rožkov je už priekazne individuálnym rozhodnutím občana.
*zdroj:https://www.vlada.gov.sk
|
|
aj tak bude tak, ako
Od: sarusian
|
Pridané:
1.11.2018 15:29
sa rozhodnu nemci, cize schvalit si moze kazdy cas, aky chce, ale nakoniec sa aj tak rozhodne, ze cas sa musi prisposobit nemcom, ako najsilnejsej ekonomike eu, ktora je pre mensie staty dolezita
|
|
Re: aj tak bude tak, ako
Od: ...
|
Pridané:
1.11.2018 17:01
nikde nebolo povedane ze si musime vybrat rovnaky cas ako nacisti z germanie.
|
|
Re: aj tak bude tak, ako
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
1.11.2018 21:13
Ale nakoniec si vyberieme rovnaky. Ein Volk, ein Reich.
|
|
nemam predstavu
Od: anemasto
|
Pridané:
1.11.2018 15:39
tak ako sme mali mat po novom technicky a logicky kalendar, ktory vzdy zacne pondelokm a sviatky vzdy pripadnu na vikend, mozme mat aj plavajuci cas. tj kazdy den sa posunie cas o xy sekund tak, aby vychod a zapad bol vzdy o 6.00 a 22.00
len neviem ako potom donutia planetu tocit sa pomalsie alebo rychlejsie, kedze u nas v januari tolko svetla nie je k dispozicii.
PS: z tu pritomnych trollov, uvedomuje si niekto ze skandinavia je takmer kolmo nad nami, ako to tam riesia v zime? vyplakavaju, ze chodia z/do roboty PO TME ? alebo posuvaju cas o 42 hodin? Ako to riesia, ked maju polarnu noc, reps 2 hodiny svetla denne? pracuju 30 minut denne ?
|
|
Re: nemam predstavu
Od: otsamena
|
Pridané:
1.11.2018 17:08
tak to sme teda dopadli, budeme kopirovat zivotny styl svedskych marxistov. v skandinavii je o cca 25% vyssi pocet samovrazd ako na slovensku. a je to sposobnene hlavne depresiami z nedostatku svetla.
|
|
Re: nemam predstavu
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
1.11.2018 21:09
Riesia to tak, ze piju, aby sa nezbesneli. Kvoli tomu maju potom drahy chlast, aby sa neuchlastali k smrti.
|
|
Re: nemam predstavu
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.11.2018 11:44
A pochádzaju odtiaľ aj najlepšie black a death metalové kapely
|
|
Re: nemam predstavu
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.11.2018 15:26
Lebo im je clivo bez slnka.
|
|
kompromis
Od: dano dano
|
Pridané:
1.11.2018 15:52
Dobobeda zimný, poobede letný :-)
|
|
Nech vláda navrhne celému jadru zaviesť jednotný euroatlantický čas!
Od: Vysoky Japonec
|
Pridané:
1.11.2018 16:29
... čo tam potom, o koľkej u nás začne deň. Čo tam potom, že v lete budeme mať ráno o pol tretej?! Časové pásma sú na to, aby ľudia žili normálne, aby v nejakú normálnu dobu svitalo a zvečeriavalo sa. To len vláda pozerá, komu by vliezla do riti, len na Slovákov serie! Veď Slovensko je na východe časového pásma a je prirodzenejší letný čas! No a čo, že by sme mali hodinový posun?
|
|
Re: Nech vláda navrhne celému jadru zaviesť jednotný euroatlantický čas!
Od: 3nterprise
|
Pridané:
1.11.2018 19:41
v zimnom case sa zrejme lepsie kradne, alebo nie je vidno to, ze vlada neurobila ani hovno.
|
|
sffasfsafsaf
Od: Robo11111111
|
Pridané:
1.11.2018 17:58
Ked im to nevyhovuje, tak sa ohanaju vplyvom na zdravie cloveka ale ked im to vyhovuje tak kludne postavia fabritku vedla mesta a tam sa uz na to nehraju. By mal mala nejaka organizacia ktora ma aspon ako taku vahu vyratat kolko by sa spotrebovalo energie viac alebo menej pri letnom ci zimnom case. Ci to uz nehra ulohu pre ekoposukov ?
|
|
Re: sffasfsafsaf
Od: čitateľ
|
Pridané:
1.11.2018 18:36
Dávam ti plus. Vidíš to, problém nie je v čase, ale v nastavení tejto kapitalistickej spoločnosti.
|
|
.....
Od: Miloso
|
Pridané:
1.11.2018 18:18
Dnes sa chodí do práce na 6:00 - 9:00, takže kvôli nim sa posunie čas. Neskôr sa zas zmení životný štýl a bude sa chodiť do práce na 9:00 - 12:00 tak sa znovu posunie čas? Nieje jednoduchšie proste mať prirodzený čas a nechodiť do práce na 9:00??? "Čas" sa má prispôsobiť nám alebo my "času"?
(teda ak sa ešte bude chodiť do práce)
|
|
Re: .....
Od: Jaternica
|
Pridané:
1.11.2018 18:39
Takto vyzerá život v "prirodzenom čase".
https://dopice.sk/m8g
|
|
Re: .....
Od reg.: palqo
|
Pridané:
2.11.2018 8:33
403 Forbidden
Co? Zakazany? :) By ste sa uz na ten nefunkcny web mohli vykaslat.
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
1.11.2018 19:27
Som zvedavy ked jeho vnucky dorastu, ci im bude stale vyhovovat cez leto tma po 20tej a samozrejme v skole a v praci do 16tej. Plus ten bonus, ze o pol tretej rano bude slnko.
Naviac nikto si neuvedomuje, ze letny cas plati cez rok dlhsie nez zimny a sme nan viac pripraveny.
|
|
Re: 5znak
Od: 3nterprise
|
Pridané:
1.11.2018 19:37
vnucky mu to potom spocitaju na smrtelnej posteli, na ktoru ho samezrejme prinesu (aj ked sa bude vzpierat), aby mu to tam mohli spocitat.
|
|
Re: 5znak
Od reg.: viperman
|
Pridané:
1.11.2018 20:58
co je zle ked v lete o osmej bude uz tma? je predsa vecer ;) stale lepsie ako kebyze v zime a letny cas a tma este o osmej rano....
|
|
Re: 5znak
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
1.11.2018 21:06
Symbolom leta je pre mna aj to, ze je o deviatej vecer vidno. Howgh. Ak bude vidno len do osmej, budem mat depresiu. Kto si to vezme na zodpovednost?
|
|
Re: 5znak
Od: dj_v
|
Pridané:
1.11.2018 22:11
zacneme chlastat, manzelka neuvidi, ze ideme do krcmy a dokonca prideme domov este v rozumnej hodine, pricom manzelka bude spat :)
|
|
Re: 5znak
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.11.2018 15:30
Ja. Moje svedomie este unesie par cudzich depresii.
|
|
Re: 5znak
Od: symbolleta
|
Pridané:
2.11.2018 15:53
Pre mna je symbolom leta cesta do tropov, kde slnko zapada uz okolo 18:00 a do pol hodiny je uplna tma. Takze tych nasich 20:00 v CET s dlhociznym sumrakom je este na hrane, aby si stihol nocny klud o 22:00.
|
|
Re: 5znak
Od: lololo31321
|
Pridané:
1.11.2018 23:34
Budem vstavat o 8 takze problem s tmou vyrieseny.
|
|
Re: 5znak
Od: bullshit
|
Pridané:
1.11.2018 23:46
to ze bude vecer tma v lete podla mna az taky problem nebude, vacsi problem vidim v tom, ze uz okolo druhej rano bude svetlo ..
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
2.11.2018 10:06
Asi vsetko. Co je dobre na tom, ze v lete bude tma uz o 20tej? No ze rano bude svetlo uz o 2:30 a ludia ku kvalitnemu spanku potrebuju tmu ;)
Cize ano mozme zostat pri zimnom case ale vsetko sa musi posunut. Do roboty chodit na 7:00 a koncit 16:00. Spat o polnoci budu chodit ludia, ktory spat nemozu.
|
|
Re: 5znak
Od: slecna.l
|
Pridané:
2.11.2018 15:36
Tma zacne o osmej, tak pojdes spat, a rano vstanes o 2:30 sladko vyspaty. (Uplne rovnako ako od 21:00 do 3:30.) Akurat mozno napis do RTVS, aby posunuli vecernicek.
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
1.11.2018 21:47
Hlavne ze par kilakov na ukrajine uz maju od nas +1. Sme okraj casoveho pasma, tak kludne by bol v pohode aj letny. Spanielo co su na zapad snad 2000 kilakov maju rovnake pasmo ako mi a nesralo ich to po cele roky. Ved u nich musi svitat v lete tak o pol siestej. Ale na slovensku to musi byt o 3:30. Lebo robotnicky stat. Sup vstat o 4tej a do manufaktur za pas.
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
1.11.2018 21:49
Inak uz to tu bolo spominane ale u nas nie je pol dna o 12tej ale o 14tej. Na hovno ti je vstat o pol stvrtej so slnkom ked vsetky institucie otvaraju o 8-9tej.
|
|
jedine
Od: old
|
Pridané:
1.11.2018 22:57
zimný, alebo letný, ani som sa nad tým veľmi nezamýšľal, nespozoroval som žiadny vplyv, jedine pri posúvaní.
Myslím, že z praktického hľadiska je dôležitejšie mať aspoň v okolitých štátoch jednotný čas
|
|
Re: jedine
Od: baffiak
|
Pridané:
2.11.2018 8:21
to v "okolitych statoch" je ta najvacsia kravina. lebo potom to funguje jak v spanielsku, kde maju prilis posunuty cas a ziju az do pol noci a vstavaju tak o 10
|
|
pivkari
Od: namoravezdravo
|
Pridané:
1.11.2018 23:33
Aj tak vacsinu casu stravia v krcmach tam im je jedno ci je svetlo alebo tma vonku :D Max cez leto budu ochadzat "v noci" po svetle :D
Ten priklad s deckom tak nech mu ide skor spat a zobudi sa na svetlo o 4 rano... a na vsetko treba organizacie a vyskumy lebo sme retar.. opice -_-
|
|
Od reg.: palqo
|
Pridané:
2.11.2018 8:44
By som odporucal vestkym zastancom "prirodzeneho" casu si otvorit a prestudovat mapu casovych pasem a zistit kolko krajin celosvetovo (aj v EU a celeho Ruska, co uvadzate ako priklad) je posunutych o pasmo na vychod.
Takisto ste urcite mudrejsi ako cele Polsko a Madarsko, ktore chcu letny cas.
Pretoze to ludom tak viac vyhovuje, vy trollovia!!!
|
|
Re:
Od: tslaX
|
Pridané:
2.11.2018 9:24
tak bez ohladu na nazor k tejto veci by som sa mudrostou polska alebo nebodaj madarska prilis neohanal...
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorX .XX
|
Pridané:
2.11.2018 9:30
Bez vlastneho nazoru je holt ohananie sa niecim inym ako odkazmi priekazne pomerne problematicke.
|
|
zimný čas?
Od reg.: vvvaaa
|
Pridané:
2.11.2018 10:25
Politici si ako vždy spravia po svojom tí nereagujú na názory ľudí.Veď biznis je nadriadený vôli ľudí nie?
|
|
Dobre už nebude, vedci prišli
Od: Rumunesku z blesku
|
Pridané:
2.11.2018 11:43
Myslím že nestriedanie času bude mať dlhodobo zlý vplyv na ľudský organizmus.
|
|
kktov z únie treba poslať
Od: ffdf
|
Pridané:
2.11.2018 13:47
dopice.sk nech nevymýšľajú pitchoviny typu zrušenie striedania časov....bolo to dobré ...pre nás určite.
Tie smiešne plače že mám z toho v prdeli bioryťmus sú hovadina!
|
|
Re: kktov z únie treba poslať
Od: baffiak
|
Pridané:
2.11.2018 14:12
hovadina si max ty. ano, vyhovuje mi viac, aby bol celorocne letny cas. ale ked sa zavedie tzv. zimny cas, tak budem chvilu nadavat, ale po roku mi to uz bude uuuplne jedno. dolezite je hlavne to, aby sa zrusilo toto nezmyselne striedanie casu a podla toho aky bude cas, tak sa casom prisposobia tomu aj ludia.
|
|
Re: kktov z únie treba poslať
Od: ffdf
|
Pridané:
2.11.2018 21:17
Bafista mne to jedno veru nebude...ja kašlem na celú zimu ako to bude...ale v lete chcem letný čas a basta!!!
Takže dfm že sa v marci poslednýkrát zavedie letný čas a už sa s tým nehne!!!!
A hovadina si Ty, nie ja.
|
|
Re: kktov z únie treba poslať
Od: TikTak
|
Pridané:
3.11.2018 20:27
Si posuň hodinky a rob si čo chceš. Iba sviňa môže chceť, aby ľudia vstávali o hodinu skôr. Na letný čas si hodinky neposúvam už roky, akurát to občas nestihnem na úrady. Ale keď vidím tých spuchnutých ľudí, že ich ženú do roboty o hodinu skôr, ten chaos a bordel v doprave, to umelé presviedčanie, že 3 hodiny sú vlastne štyri..... Zrušiť treba prechod na letný čas. Mohli by spraviť referendum, pre celú EÚ, ale každý štát by mal právo urobiť si po svojom. Tí čo vstávajú o štvrtej, sú nútení chodiť spať za svetla na letnom čase, aj pre deti je letný čas zločin, celkovo: Letný čas=Zločin na ľuďoch.
|
|
Gratulujem
Od: ygnac
|
Pridané:
4.11.2018 15:34
Bratia Cesi si teda vedeli a stale vedia umne zvolit. Staci pozriet do roku 1946, kedy na Slovensku vyrazne zitazila Demokratiscka strana ale v konecnom dosledku za cele Ceskoslovensko KSC.
|