neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Takmer tretina nových áut v Nórsku je už čistých elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 4.1.2019


Nórsko, krajina s najvyšším podielom elektromobilov, dosiahla ďalší míľnik, keď v uplynulom roku dosiahli čisté elektromobily už viac ako 30% všetkých nových predaných osobných vozidiel, konkrétne 31.2%.

Upozornila na to agentúra Reuters na základe informácií organizácie Norwegian Road Federation.

V krajine bolo predaných 147.9 tisíc áut, čistých elektromobilov 46 tisíc. V 2017 mali čisté elektromobily podiel 20.8%, v roku 2013 to bolo 5.5%.

Nórsko má v podieloch predaných elektromobilov výrazný náskok pred ostatnými krajinami a oproti vozidlám so spaľovacími motormi požívajú viaceré výhody v oblasti daní, mýta a parkovania. Krajina zvažuje, že najneskôr od 2025 už dovolí len predaj áut s nulovými emisiami, legislatíva zatiaľ zrejme ale nebola ešte schválená.

Najpredávanejším modelom mal byť uplynulý rok nový Nissan Leaf, populárne sú aj malé BMW a Volkswageny ale tiež Tesly. Presné štatistiky agentúra neuvádza.

Minimálne v 2017 mali v krajine vysoký podiel aj hybridy, keď v tomto roku Nórsko prekonalo ďalší zaujímavý míľnik, 50% vozidiel aj s elektrickým pohonom prípadne popri spaľovacom pohone a konkrétne dosiahlo 52%. Akú hodnotu mal tento ukazovateľ v roku 2018 nie je zatiaľ známe.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu


Diskusia:
                               
 

Čisté auto dosiaľ neexistuje. Zamorujeme si životné prostredie ťažbou prvkov pre výrobu batérií, výrobou elektriny a to som len začal. Ako môže byť také auto čisté, keď má tzv. uhlíkovú stopu podstatne väčšiu ako doterajšie autá so spaľovacím motorom?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

A pritom najekologickejšie je vyrábať kvalitné veci, ktoré vydržia dlho. A v prípade áut je jednoznačne najekologickejšou variantou ich mať čo najdlhšie a niekto kto má 10-20 ročné auto je väčší ekológ ako niekto kto si kúpi nový elektromobil alebo niekto kto mení auto každé tri roky, aj keď to staršie auto má možno väčšie emisie. A možno má spotrebu 4L na 100 km, čím tiež šetrí prírodné zdroje a nemá žiadne blbosti typu DPF, močoviny a pod., ktorých výroba zase len zaťažuje životné prostredie. Dnes je tzv. ekológia iba o biznise a podpore tohto tzv. ekologického biznisu, aby potiahol HDPčko a ekonomiku, od skutočnej ekológii to má praďaleko. Ak by chceli byť krajiny ekologické resp. ak by to EÚ chcela tak by v prvom rade hovorila o tom, že treba vyrábať kvalitné výrobky, ktoré dlho vydržia. To je však v rozpore so záujmami tých, ktorí majú na stanoviská EÚ vplyv.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Napríklad niektoré sliepočky vypisujú, že medzi alternatívne zdroje patrí aj klasický "vetrák" a že po skončení jeho života sa dá pôda do pôvodného stavu.
To čo za blbosti sú??? Maličké vrtule majú betónovú pätku z cca 400 m3 betónu. To si niekto myslí, že ju niekto bude zo zeme vyťahovať??
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

keby aj nie, myslíš že tie betonové oné tam ostanú navždy?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ano betonové pätky zostanú navždy, u nás v dedine sú betonové protitankové betonové kocky a sú vo výbornom stave, naviac sú odhalené dážď, sneh, mráz a sú OK.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Správne, ešte treba dodať že keby im išlo o emisie a ekológiu tak by sa suroviny a potraviny vyrábali doma. Kedysi sa vozili zemiaky z neďalekého poľa do obchodu, dneska sa sem vozia z druhého konca Európy...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nevozili by sa, keby nejaká normálna sk vláda znížila daňové zaťaženie domácich výrobcov tak, aby boli výrazne konkurencie schopní. Keď domáci farmár nevie relatívne lacno dodať tovar nik ho nekúpi.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

to je chyba EU že si "pomáhama" navzájom s trohom. TOP krajiny EU dostanú dotácie a potom sa to vyváža do celej európy. Takže poľnohospodáry v zahraničí rižujú a tu dostanú naši tak prostom do oka tak nie sú konkurencia schopný. Ale buďme radi že máme otvorený trh a čo kedysi bolo pestované tu tak už nieje pretože sa to neoplatí kvôli dotáciam od štátov. To je problém celého fungovania EU a nie našeho štátu.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Dotácie fungujú aj u nás a majú za úlohu pomôcť aj našim farmárom byť konkurencieschopní. Nie je to EÚ, kto tie dotácie rozdáva "našim ľuďom", namiesto farmárov.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Hej. Asi týmto spôsobom:
Pomôžeme aj vášmu družstvu, ale znížite zamestnanosť a prestanete vyrábať mlieko. Dobytok iba na mäso...
Kašlať aj celú úniu s takýmito riešeniami!!!
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Dotácie z EÚ: podľa prístupových zmlúv sa už mali dávno vyrovnať tým, ktoré dostávajú poľnohospodári zo "starých" členských krajín. Samozrejme sa to zase odsunulo, aktuálne myslím na rok 2020. Plus dostávajú vysoké dotácie priamo od štátu (napr. Francúzsko; čo im dokonca vyčítala aj EÚ). Tak keď žabožrút dostane dotácie 5x vyššie ako náš roľník tak je to v poriadku a môže byť konkurencieschopný? Či u nás je traktor, elektrina, nafta... lacnejšia ako na západe?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nic z uvedeneho, ale platy su :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je kravina, dlhotrvacne vyrobky nie su nevyhnutne ekologicke. aj to tvrdenie o tom, ze 10-20 rocne auto je ekologickejsie ako novy elektromobil. nikdy nebol a nikdy nebude 10rocne auto ekologickejsie. to auto nie ze "mozno ma" vyssie emisie. on ich ma zarucene. rad by si sa nadychal 10rocneho diesla bez dpf? pridem ta pozriet do nemocnice, ked sa ti pousadzaju nezachytene ciastocky v plucach, pripadne celu tvoju rodinu..
tiez by som rad videl na zaklade akych faktov tvrdis, ze ekologia je dnes len o biznise a tahani hdp. dalsi nepodlozeny blabol akozeodbornika.
zaklincoval si to tym, ze EU ovlada vlastne niekto iny, kto ma zaujmy v rozpore so skutocnymi zaujmami obcanov EU :D tolko vrstiev aloboalu mas na tej hlave?
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Možno to myslel aj tak, že jeden má 1 auto napr. pol aktívneho života a iný ich má aj 6-7.
Takže už napríklad tých ďalších 6 vozidiel ani mne nejak ekologická nepríde. Každý sa na to pozerá svojim sedliackym rozumom, aj vlastnými skúsenosťami a informáciami aké má.
Možno má užitočné myšlienky, aj keď možno trochu prekonané alebo nepresné...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to, že má 6 áut za 10 rokov neznamená, že je neekologický, pretože tie autá poputujú ďalším ľuďom, ktorí na ňom jazdia naďalej. A či auto, počas ~20 rokov aktívneho života má 1 majiteľa, alebo 20, je úplne irelevantné. Tak či tak bude mať 20 ľudí v priebehu 20 rokov 20 áut, len si ich potočia a jeden bude mať stále staré a jeden stále nové. Relevantné pre ekológiu je - koľko materiálu a akého sa použije pri výrobe, koľko energie, koľko spotrebuje počas svojej životnosti (aj paliva aj dielov) a koľko vydrží do konca životnosti a čo sa s ním stane na konci životnosti a samozrejme ako efektívne spaľuje. Počet majiteľov za život auta je nerelevantný - výnimka je, ak jeden človek kúpi viac áut a len mu stoja v garáži, to je 100% neekologické.
A ak by si chcel argumentovať tým, že ak by si každý kupoval nové auto, tak je to neekologické - ak by si každý kupoval nové auto, cena jazdeniek by prudko klesla, čo by motivovalo viac ľudí kupovať jazdené autá a sme, kde sme boli.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Kopa slov o ničom. Čo tak sa pozrieť z okna na cestu, a porovnať to s pohľadom pred 10 rokmi. Na to netreba byť ani inžinierom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no ja som reagoval na toho, kto písal, že ekologickejšie je mať 1 auto pol života, ako ich mať 6, čo nemusí byť pravda.

Samozrejme najekologickejšie je nemať auto, čo plno ľudí pred 10 rokmi nemalo.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Výroba tých 6 áut navyše aj čosi prírodu stojí, že?
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

A stála by tak či tak, pretože zatiaľ čo ty si si nechal to jedno staré, tých ďalších 5 ľudí, ktorí by po tebe kupovali jazdené ich pôjdu kúpiť inde.
Alebo si myslíš, že ak ty nepredáš auto aby si si kúpil nové, tak potencionálny kupca sa rozhodne, že jemu teda stačí bicykel?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

prečítaj si odpoveď vyššie. Ak 6 ľudí kúpi každý po jednom aute a budú sa na ňom 20 rokov voziť, nie sú ekologickejší, ako keď jeden kúpi 6 nových áut a každé z nich bude mať ešte 5 majiteľov a budú ich udržiavať 20 rokov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Su zle nastavene danove zakony. Auto si mozes odpisovat 4 roky. To je najviac jazdenych aut. Keby si si mohol dat do dani za rok max 4000€ za 1 auto. Tak fabiu by si si odpisal za 3 roky a passata za 10.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to, co pises, je picovina, lebo odpis ako taky Ti zohladnuje opotrebenie majetku.
teda to je jedno, co mas royca alebo trabanta, za tie 4 roky ho, dle litery zakona, zjazdis (prakticky taky reprezentant aj za rok, resp. citrona aj za 3 mesiace).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

pred 20 rokmi sa vyrabal polovicny pocet aut rocne ako dnes. staci tak, ci treba to este viacej rozvit? http://www.worldometers.info/cars/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pred 20 rokmi sa vyrábal aj menší počet PC a smartfonov. A čo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Janko Zygelitki a Tup... Nie je to kravina. Ten starý automobil má síce vyššie emisie, to je jasné, ale je to pre prírodu menej zaťažujúce, ako keď ho vymením za nový, pretože výroba toho nového zaťaží životné prostredie brutálne a obzvlášť elektromobilu. Nie nadarmo sa hovorí, že elektromobil po najazdení 100 tisíc kilometrov v tom čase iba dorovná ekologickú záťaž pri výrobe záťaž klasického auta a až potom sa môžeme baviť o relatívnej ekologickej premávke. Čo zase nie je úplne tak, lebo čerpá elektriku z jadra, uhlia, zastavanej pôdy kolektormi, či vrtuľami. Inak tých dieselov bez DPF jazdí ešte množstvo a vieš, že sú názory, že auto bez dpf má častice väčšie, ktoré vykašleš, ale s DPF sú tak malé, že ich nevykašleš ? Ďalšie ti vysvetlím, v ďalšom príspevku, lebo by sa to do jedného nevošlo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vieš prečo je tá ekológia o biznise ? Napríklad preto, že riešia voloviny. Riešia akože plasty, ale riešia plastové tašky, ktoré sú veľmi ľahké, tenké a takmer nič neváži a dokonca sa už dávno robia biodegradovateľného materiálu. Každý pozná to, že našiel Tesco tašku po roku a bola celá rozpadnutá na prach. Toto riešia. Prečo neriešia plasty ako také ? Prečo riešia nič nevážiace tašky a neriešia to, že všetky tie mnohonásobne ťažšie veci, ktoré máme v nich sú zabalené v ťažkých plastoch ? Prečo neriešia to, že výrobky balia do plastu ? Všetko čo kúpiš máš v plaste, ale pritom by väčšina vedela byť v rôznych formách papiera, či skla. Veď už aj pivo niektorí chlastajú z plastu. Mliečne výrobky, všetko plast. Čokoľvek si kúpiš kvôli nákladom výrobcom je spravidla v plaste.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Prečo polka sveta hladuje a mi sa ideme tváriť ekologicky tak, že pestujeme kukuricu na nahádžeme ju do bioplynových staníc, či na akože bionaftu do paliva, ktorá nám ešte v konečnom dôsledku zasiera palivový systém v autách a skracuje jeho životnosť ? Takže áno, je to o biznise. Je to fakt smiešne ako sa otázka plastov roky zaoberá taškami :D A teraz slamkami :D Čo takto spraviť niečo pre planétu a spraviť plastové jednorázové obaly povinne vratné za nejakú sumu ?A k tomu dobrému záujmu EÚ. Si ty taký naivný alebo hlúpy ? Nevieš, že pri podstatných otázkach brutálna tlačia lobistické skupiny na to, aby sa riešili v ich prospech ? Neviem koľko vecí EÚ rieši iba byrokraticky a koľko podstatných nerieši ? Mám ti to tu vysvetľovať ? Wake up.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

A ešte tu budeš písať blbosti o alobale na hlave. Každý kto má svoj vlastný úsudok má alobal na hlave alebo iba každý kto vidí svet inak ako ty ? Neviem či ty nemáš alobal v krvi, keď si myslíš, že "štátne orgány" či nadštátne orgány rozhodujú iba z vlastného presvedčenia a iba pre dobro nás všetkých. Som akože dojatý ako nám všetci chcú dobre:).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"vieš, že sú názory, že auto bez dpf má častice väčšie, ktoré vykašleš, ale s DPF sú tak malé, že ich nevykašleš" To su iba skreslene nazory. Pravda je taka, ze v starych autach si citil vsetko, ale isli do teba aj tie veci, ktore si necitil, ktore boli vacsinou mensie a ktore sa usadzuju hlbsie. V novych, spravne fungujucich (bavime sa len o vznetovych) sa vacsina castic zachyti na filtri, ktory ich vypali. Tu si mozes napr pozriet https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4 Pre zaciatok si pozri od 3:55 do 4:30. Urcite je lepsie, ked spravne fungujuci filter vyriesi 95% svinstva, ako 0% svinstva. To som si len tak tipol a kludne najdi odpoved s relevantnym zdrojom a vloz mi to sem. Dik.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Riešiť tašky a slamky.... no okej. Ako nech ti nejebe ale keby ich ludia nevyhadzovali tak s tým nieje problém. Takže problém nieje v plaste ale v luďoch že každý je jebnutý ako tie plastové slamky. True story
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale veď problém s tým naozaj nie je (myslím plastový odpad) - v Európe či ostatnom civilizovanom svete - jedine v Číne, Indii a podobných dierach, kde je to problém preto, lebo to majú u prdele. Zatiaľ čo my tu platíme ekologické dane a navážame tu práve ten odpad, čo má celú ekológiu u prdele.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"polka sveta hladuje"
nehladuje, keby hladovali, tak sa nemnožia ako potkany geometrickým radom, a za to, že sa množia takýmto tempom môžu idioti typu navozme naše potraviny/lieky/technológie do zapadákovov lebo humanizmus
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Celkom nechapem co je volovina na znizovani plastov. Akychkolvek.
Tasky (podobne ako slamky) sa riesia aj preto, lebo je uplne zbytocne ich vyrabat z plastu a je najlahsie ich odstranit z trhu kedze nikomu chybat nebudu.
Plast je relativne lahky a trvacny oproti krehkemu sklu alebo nie az tak trvacnemu papieru. Aj preto sa veci balia do plastov. Aj ked predpokladam aj ine dovody ako hygiena, mozne znecistenie vyrobku a podobne.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Napríklad to, že nemáš kde vyhodiť linoleum, staré plasty z PC komponentov, CRT monitorov, všakovaké obaly, dokonca ich musíš odovzdávať čisté, aj tie od mlieka!!! Nemáš kde dať gumu, molitan, polystyrén a problém je aj s jogurtovými kelímkami, znečistenými obalmi od farieb a podobne. Rôzne staré PVC a PP/PE rúry a čo ja viem čo, aj vtedajšie igelitové sakle. Pri veľa činžiakoch nie je nič na kovy. A keď je, tak ani len koleso z bicykla tam nemáš ako jebnúť. Papiere ani nehorím. Veľký kontajner na papier vždy nejaký jebo zadrbe obrovskými papierovými krabicami. A je to.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo to má spoločné s plastovými taškami? Myslím, že tvoj príklad len potvrdzuje, že zakázať plastové tašky a slamky je výrazne jednoduchšie ako vytvoriť sieť zberných dvorov.
Chápem, že je pre niektorých ľudí dôležité frflať na všetko, ale opakujem, nechápem čo je zle na obmedzení akéhokoľvek plastu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len som naznačil, že to je len zrnko piesku na púšti!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak si to zhrňme. Obaja súhlasíme že znižovať množstvo plastov v obehu je dobré. Obaja súhlasíme, že odstrániť plastové tašky z obehu je jednoduché. Ale podľa teba to nie je dostatočný krok, preto by sme to nemali robiť vôbec. Chápem tomu dobre?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nechápeš vôbec. Nelikvidujú sa tie problematické materiály!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To nie je argument proti zákazu plastových tašiek. Otázka ostáva, čo je zle na zákaze plastových tašiek?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dosť veľa. Nemajú moc zodpovedajúcu náhradu a je to len zlomok plastov v obehu. Treba riešiť tie staré a škodlivé. Tie problémové!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Takže podľa tvojej logiky, keďže existujú plasty ktoré ešte nerecyklujeme tak akékoľvek iné opatrenia na zníženie plastov sú zle. To stále nie je argument proti.
Plastové tašky majú niekoľko nahrad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco komplikovane triedit doma ked existuju priemyselne riesenia na globalnej urovni? Ludske oko nerozozna pe plast od pp plastu, stoje ano. Odporucam pozriet Tomra recycling, napr stroj autosort 4. Cela Europa (azia, amerika postupune rastu) je tym obsypana ale objem stale nestaci, ale pekne sa to zvysuje kedze cina zmenila politiku dovozu odpadu a to vyvyja tlak vysporiadat sa s tym doma.
Cakam na dobu ked sa produkty budu vyvyjat tak aby sa rovno pocitalo s tym ako ich zlikvidovat s minimom odpadu, tzv cirkularna ekonomika.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale také nemáš kde dať, pretože také nikto nezbiera a do kontajnera by sme ich vyhadzovať nemali. A čo si to mám ďalších 20 rokov doma sušiť??
Odpovedať Hodnotiť:
 

DPF filter je dobra vec, ja osobne to teda dychat nechcem v meste a som rad ze auta maju filtre, ci hlavne je usetrit na aute? zdravie je druhorade pre slovaka, nedajboze aby musel platit repas filtra.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Robo.. Čo všetko vieš o DPF filtroch, o tom koľko % áut ich dnes má, keďže sa dávali iba do áut od cca roku výroby 2009 a čo všetko vieš o napr. trende zhubných ochorení pľúc a či sa vďaka zavedeniu DPF filtrov znižuje ?

Zdravie je prvoradé, ale treba aj rozmýšľať, nie len prijať informáciu, že mám filter a tak som ekologickejší a zdravší :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mam dizel z roku 2007 a DPF ma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a čo ten filter odfiltruje? o čo je vzduch za výfukom zdravší? koľko krát "si ho čistil"?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nastuduj si, ako funguje.

Vypaluje sa sam kazdych cca 700 km, ak mas dost paliva a ides ustalenou rychlostou aspon X km (t.j. softver predpoklada, ze ides po dialnici a moze predpokladat, ze este chvilu pojdes a bude vediet zvysit teplotu spalin - a tym aj spotrebu - na nejaku dobu).
Odpovedať Hodnotiť:
 

ešte raz - čo ODFILTRUJE? a čo prepustí/čím nás obdarí? nie som zvedavý na reči, som zvedavý na fakty - čo pri tej (70°C?) zanikne a čo vznikne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

DFP *zadrziava* sadze (t.j. pevne castice), vzniknute pri horeni nafty (a dnes uz aj benzinu...). Postupne si ich zbiera a ked ma moznost, tak ich spali.

Na spalenie vsak potrebuje vyvinut vyssiu teplotu, nez dosahuje pri beznej prevadzke. Preto to robi vtedy, ked usudi na zaklade parametrov tvojej jazdy, ze to zvladne.

Pri spalovani sadzi vznika CO_2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam naramne rad tychto argumentacnych maniakov, ktori pre cenu filtra si ani nenastuduju ako funguju a vsade mudruju, ake je to zbytocne a ze to nema vyznam a je to iba na vytahovanie penazi. :D Tu je ciastocna informacia, ako funguje auto s filtrom a ako ked spalovaci system zle funguje a ako sa to prejavuje na filtri. Mozno vam setrilkovia staci si dat len auto nastavit/opravit a nemusite kupovat novy filter, alebo hejtovat ich pouzivanie a zakony na ich pouzivanie. ALEBO prevetrat auto na dialnici...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudol som link https://www.youtube.com/watch?v=Cf8IaI8hSc4
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ekologicke je z kratkozrakeho pohladu neekonomicke!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Až kým sa nezapočítajú náklady na liečbu rakoviny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kvazi ekologisti iba nemaju radi zmeny, sa idu posrat ako im vyroba elektriky sliape svojimi baganndzami cez vsetky ich uhlikove stopy, ale ze im auta smradia cele dni pod oknami to im nevadi, lebo tak to bolo vzdy a je to teda asi v sulade s pridodou :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik, lepsie a kratsie by to malokto napisal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby ma malo srat vsetko na tejto retardovanej populacii...

radsej si dam klud, vsetkych nikdy nespasis.

vadia ti plasty?
plastove tasky?
slamky?
vadia ti auta?
elektrarne?
exhalaty z tovarni?
polovodice v elektronike?
pcb?
chemia v kozmetike?
lieky, ktore nic neliecia?
chrom, hlinik vo vakcinach?
gmo (po novom "bioengineered") jedlo?
kapitan leporelo?
buduci fico sudca?
...

ak si aspon na jedno odpovedal NIE, nemas pravo sa rozculovat (podla tvojej unikatnej logiky)
Odpovedať Hodnotiť:
 

no pokiaľ tu chceme fungovať ďalšie tisíce rokov, najrozumnejšie by bolo ekológiu zohľadniť v cene, napr. tzv. Carbon tax a iné eko dane, zbierané na mieste, kde sa znečistenie vytvára, ako napríklad pri uhoľných elektrárňach, spaľovacích autách, pri neekologickej ťažbe lítia a podobne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako si tak všímam, ľudia na Szlovensku sú nejakí príliš bohatí. Budú hubovať, pičovať, ale zaplatí aj za chlast, cigarety neviem koľko. Aj tú Uhlíkovú daň zaplatia. Však načo by šetrili. Peňazí na rozhajdákanie máme nejak až moc.
Takže v malých a blbých krajinách ani to nebude riešenie.
Niekto tu zarobí v priemere 1000 Eur a už si myslí že je stredná trieda a správa sa ako VIP.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

pozri skrček, niekto nenadáva, nepije, nefajčí a je král kokotov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tup najlepšie je dať dane za všetko aj za prdy, lebo tie znečisťujú životné prostredie plynmi. Áno o tom je celé globálne otepľovanie ako najrýchlejšie sa rozvíjajúce odvetvie biznisu a daní. Hráme sa tu na oxid uhličitý, pritom stredne veľký výbuch sopky vychŕli do atmosféry viac oxidu uhličitého ako ľudstvo vyprodukovalo za celú priemyselnú éru. Zamysli sa nad tým a keď sa k niečomu chceš vyjadrovať tak študuj a čerpať informácie a rozhodni sa sám, nie je nekriticky prijímať to čo si prečítaš, či vypočuješ v nejakých správach.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Načo sú ti ekodane, keď potom také firmy zdražia svoje výrobky resp. ak je to elektráreň tak el. energiu atp. Aj tak to zaplatíš ty :D Riešiť budúcnosť cez peniaze je blbosť, a hlavne tá daň je krátkodobé a vonkoncom to už nieje ani riešenie :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dane slúžia vždy len na nabalenie, s ekológiou to skoro nič nemá...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No samozrejme. Ekologický znamená byť skromný. Ale kto chce byť dnes skromný?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nemusí to nevyhnutne znamenať skromný. Samozrejme, ak napríklad výroba potrebuje elektrinu a elektrina sa vyrába z uhlia, tak je ekologické čo najmenej vyrábať. Avšak ak by bola elektrina napríklad veterná, už tá výroba môže byť ekologická. Samozrejme v praxi sa stále nájdu v cykle aj neekologické kroky, avšak pri niektorých tovaroch ich môže byť zanedbateľné minimum, pri niektorých kopec. Najjednoduchšie, ako to odsledovať, by bolo zaviesť dane zo znečistenia a tým pádom neekologické veci by boli drahšie, ako ekologickejšie a postupne by sa celý reťazec "čistil"
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Toto nikdy nebude. Tak ako nepite alkohol, džús je zdravší. Ale aj násobne drahší. A tak sa pije pivo a iný alkohol. Nealko a zdravé potraviny sú príliš drahé!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

džús je násobne drahší ako alkohol? A alkohol ľudia pijú kvôli cene?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Áno aj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, nie ze by som chlastal, ale ak mi najdes 2l kvalitneho chlastu za 3€-4€ tak urcite zacnem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zlatý Bažant. Plzeň sa tam asi nevojde. Ale nepíšem o cenách v paštekárni, kde nevedia koľko si majú vypýtať.
A u nás je bežne naozaj kvalitné sudové Sauvignon za 2,30 liter.
Hej smiech..., lebo si neochutnal...
To len napr.: Isto Ti v krčme nenalejú 2 litre dobrého džúsu za 3 Eurá. xi-xi.... 2 dcl od 60 centov po 2 Eurá.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ja som sa pytal na kvalitny chlast, nie nejaku zltu nepitelnu zbrndu co niekto vycural - nejde o bazanta, patri tam vsetko co sa oznacuje pivo. Nechapem ako take chcanky niekto moze normalne pit. Vino tiez nepijem, max ribezlovy pereg a ten pod 5€ zohnat neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Su vinoteky, co Peregom volaju aj 3€ vino ribezlovej chuti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a sme pri iluminatoch... pre Vas ovce lobbisti...

Najekologickejsie pre nase prostredie je navrat k prirode. Zrusenie miest.. technologii...

Musime sa vratit naspat k loveniu, pestovaniu. Zit by sme mali v malych grupach a rozstruseny po celej zemi.

Ludom mi v momente prestalo jebat a vela z nich by schudlo a menej by srali.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Myslis? Od jaskyn az po cowboyov tu vzdy boli nejake problemy, ktore boli vyvolane bud tuzbou po moci a peniazoch, alebo si len zopar dementov zavidelo o ulovenu rybu viac... toto proste nezmenis, pretoze je to vlastnost menej inteligentnej casti populacie. A ta je nasobne vacsia a mnozi sa to furt jak kobylky. sarančatá
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja viem... Vyjebani boti no.

Nas hracov je tu malo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavádzaš alebo aj zavadziaš. https://bit.ly/2BLNoHi elektrické auto akonáhle začne jazdiť tak po niekoľkých km má nižšiu uhlíkovú stopu ako spaľovacie. V eu sa už odstavujú elektrárne ktoré nie sú ekologické a sú nahradzované environmentálne prijateľnejšími alternatívami.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Fúha... No daj ešte jeden.
A ktoré ti elektrárne sú také strašne neekologické? Dukovany, Temelín, Hodonínska plynová?
To čo si tu akú stránku pre deti hodil???
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Moj mily zlaty tepelne, na uhlie mam na mysli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo napríklad VE Gabčíkovo údajne nepatrí medzi alternatívne zdroje energie. Prečo?
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Pretože nie je uvádzaná v zozname alternatívnych zdrojov energie. To viem náhodou celkom presne nakoľko pre vjazd na stavenisko medzi Bratislavou a Trnavou je nevyhnutnosť vlastnenia diaľničnej známky odôvodňovaná z priekazne opačne orientovaného dôvodu.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Pretoze do obnovitelnych zdrojov patri vykonove obmedzenie. Cislo z hlavy neviem a patrat sa mi nechce, ale preto Gabcikovo nie je obnovitelny zdroj, lebo ma vyssi vykon.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jasne, povedz ze chces ekologicke jadro a greenpissacki stromomrdi zacnu okamzite svoju terrorkampan.
Ale solar, co pecie vtacky; veterna, co huci, jebe prirodu a vtacky; alebo vodna, co jebe pre zmenu rybicky, im zrejme nevadia...
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

asi to bude vazny problem, ale nikdy som nevidel pecene solarne vtaky, ani stopy.

Veterne vedia produkovat rozne frekvencie, to by mi vadilo, ale vtaky su neni na tom snad rozumovo ako ty, ze sa hraju na "vrtulove kamikadze".

A do vodnych vraj uz par rokov montuju siete a tak. Pozor nabuduce ked budes skakat do vahu aby si nedal nejakej rybke celo!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

nema
aj keby elektrina vyrobena na dobijanie by bola 100% z uhlia (co nie je a norsko ma velky podiel obnovitelnych zdrojov na vyrobu svojej elektriny) tak je rozdiel ci sa spaliny ti valia z auta rovno do nosa v centre mesta alebo sa vypustaju v elektrarni niekde v industrialnej zone, nemyslis?
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Neopominajme aj vyhody le parkour v residentskych oblastiach bez pripravy na elektromobily.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naviac bordelu ide beztak z pneumatik. Spaliny odjebat do prec si moc nepomozes a preniest svoj bordel inde nie je riesenie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preniest bordel inde je riesenie, napr. regeneracia u DPF, ku ktorej dochadza az od iste vyssej konstantnej rychlosti mimo obec. Tam nech zver a sedlaci trpia, mesta mozu byt cistejsie ... aj ked mikrocastice neriesi ani DPF.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jasne, pre Teba. Mnoho mestkych dieselov vsak nevedelo dialnicu ani na obrazku. A ako pisem vyssie - smog a smradlave kokotiny su hlavne z gum, tam vyfuk hra druhe husle.

PS: neviem, kde je vacsia sedlac - ked ma lidl akciu na olej, tak polka vozoparku z Presporku smdri po hranolkach :)
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

myslis castice bionafty? lebo tie su podstatne mensie ako tie z nafty a lahsie ti preniknu plucnou membranou do krvy. treba fajcit cigara, tie vytvoria na membrane povlak :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak to pocujem prvy krat, cize nie emisie sposobuju smog a globalne oteplovanie, ale pneumatiky? aj si pri tomto svojom skvoste rozmyslal? dam ti matematicky priklad, auto, dajme tomu dieslovy hatchback da za zivotnost pneumatik, cize cca 5 rokov pri 75000 kilometroch z vyfuku 7 a pol tony CO2 pritom pneu vazia 4x7kg=28kg aj keby si ich cele rozprasil po okoli ako to mozes porovnavat zo 7.5tony?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A napríklad ich výroba?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

90kg za kus krat 4 = 360kg stale je to nic oproti 7.5 tonam
Odpovedať Hodnotiť:
 

7,5 tony plynu, ktory rastliny potrebuju a spotrebuju a premenia na kyslik
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

tak potom asi nestihaju ked koncetracia co2 v atmosfere je najvyssia za poslednych pol miliona rokov a nikdy taka nebola: https://dopice.sk/mo1
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ako nic.
bo najcastensi argument pre elektro je, ze bordel sa bude palit niekde inde a v meste to nesmrdi.
tohto sa chytila aj cina a v jednom meste spustili cisto elektro. a prisli na to, ze im tam vsetko smrdi rovnako, a ked skumali, ze cim to je, tak prisli na to, ze "mestka aroma" je sposobena casticami z opotrebovanych pneumatik.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

taketo urban storky si rozpravaj vnucatam
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Co samozrejme vyskumom podlozili (coop China a Harward). Hlavne sa jedna o formadehyd, zbytky gum, opotrebovane brzdne platnicky... relativne nova vec, chapem, ze sa k tebe este nedostala.

A ked sme pri Cine - vzhladom na pomer uholnych elektrarni, je tam ekologickejsie jazdit 7l/100 km ako na elektriku (Michigan).
Plus vyroba EV vypusta o polovica viac bordelu ako klasicky spalovak (Cina)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslím si že najviac dáva napiču vyrúbavanie stromov v ohromnej ploche :) Alebo sú to predsa len tie pneumatiky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja Ti neviem, Karle, ale tipoval by som, ze ked je uz nejake to mesto postavene, tak tam neni co rubat na ohromnej ploche, ci?

PS: palmovy olej a soja - vystrielajme hippikov a spomalime vyrubavanie stromov. Jednoduche.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako to myslis s tym olejom a sojou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoducho - najvacsi problem nie je tazba dreva, tam tazis zonovo - jednu zonu vytazis, druhu zalesnis, aby si aj do buducna mal.
Problem je, ze obrovsky dopyt po palmovom oleji a soji vyzaduje novu ornu podu. Ktoru Ti zabera les. Tak ho zotnes, vypalis, a nasadis tieto dve plodiny. Co sa robi v obrovsky mierke (niekolko 10-nasobne prevysujucu tazbu, a to legalny aj nelegalny zaroven. Napr. Indonezia kvoli tomu mala aj zapis v knihe rekordov, ak si dobre spominam.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

dodam ze norsko 98% energie vyraba z obnovitelnych zdrojov a len zvysne 2% z fosilnych paliv, cize eletricke auto v norksu je naozaj velmi ciste
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A baterie?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

A benzín?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

do baterii treba nieco tankovat?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

A prevoz ropy tankermi? A rafinacia ropy na ktoru potrebujes dost vela elektrickej energie? A co tak ropne skvrny pri nehode? A ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A prevoz ropy tankermi? A rafinacia ropy na ktoru potrebujes dost vela elektrickej energie? A co tak ropne skvrny pri nehode? A ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

polovica uhlikovej stopy pri vyrobe baterii je tvorena skonzumanou elektrinou, takze zalezi ako je tato elektrina vyrobena, kazdopadne cela stopa pri vyrobe baterii je obdobna ako pri vyrobe spalovacieho motora a co je hlavne elektricke auto splati tento svoj uhlikovy dlh uz po 2 rokoch prevadzky s nulovymi emisiami (doba zalezi zas na zdroji elektirny, v norsku napr. 98% je zelena)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Toto si si vymyslel. Tá doba je cca 10-15 rokov!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tu mas zdroj: https://dopice.sk/mo4
teraz poprosim tvoj
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nebuď smiešny, prosím... to sú úplne vymyslené údaje!!!
To že je na nejakej stránke niekde 2 roky, to nemyslíš vážne, že nie?!
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

ten tvoj članok si strč do riti. Je tam že výroba batérii sa vráti za 2 roky (zničenie prostredia) rozýšlal si nad tým že keď ich treba "zničiť" keď sa už nedajú moc zrepasovať tak to tiež trošku ničí životné prostredie? :) Článok napísaný krásne. Je tam napísané že výroba batérií a používanie el. mobilov je super. Škoda že nikde zmienka o spomínanom "zneškodnení" baterie. Je tam strašne veľa ťažkých kovov a ich recyklácia znečistuje ovzdušie dosť veľa. Takže článok je napísaný "ako riť na šerbeľ" aby vyznel suprovo :D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

prečo by sa batérie nemali dať "zrepasovať"? Zhruba 98% materiálu v batérii je recyklovateľných
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ, zatiaľ reálne to vo veľkom nikto nerobí. Asi to nebude až také jednoduché alebo výnosné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Obdobne "vyhoreté" tyče s jadrovým palivom. "Vyhorí" z nich len niekoľko % a ostatné sme dlho nevedeli využiť a veľa krajín ani nejak spracovať...
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize elektricke auto s nabijanim 98% z elektriny vyrobenej zelenou cestou je stale pre teba nieco co si mame strcit do riti? mas lepsi napad ako znizovat emisie co2? sprav si prosim ta ako ja research, zrataj si uhlikovu stopu elektro auta a auta so spalovacim motorom od vyroby cez prevadzku az po likvidaciu a prid sa naspat pochvalit s vysledkom, snad ti to otvori oci, lebo dosial na vsetko len fakujes, lebo si 'myslis' ale over si fakty a uvidis sam
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ta ty si iny researcher, mmmm
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
Odpovedať Hodnotiť:
 

kokotina. pozri si toto video: https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Toto sa dá premietať iba ak v škôlke.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

chybaju argumenty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Panko by si mohol pozret nejake ako vypada rafineria a fabrika na vyrobu baterii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavým dôvodom ale v skutočnosti môže byť i to, že sú to lakomé kurvy a ropy chcú jednoducho priekazne radšej predávať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

su to kurvy, chcel som od nich kupit dve ropy a oni mi zobrali tri deti cez barnevernet...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To aby si netrebalo preklepy domýšľať, robím priekazne nezištne z čistej ohľaduplnosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja len aby rec nestala, ako ten Lunochod na mesiaci... :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sa tu bavkame o autickach, to je take oblbovanie.
Ale nikto napriklad neriesi lodnu dopravu po oceanoch, ako neekologicky spaluju nekvalitne oleje, pripadne letecku dopravu, sposob likvidacie elektroodpadu v Afrike, kde oddelovanie kovov od plastu sa deje spalovanim EU elektroodpadu na megaskladkach (stylom polejem benzinom, podlozim plastom, pockam kym dohori, nasledne preosejem). Je toho vela co by zdravy normalny clovek robil inak, keby nemal nutkanie zo vsetkeho vycucat zisk aj na ukor buducnosti nasich deti. Mam pocit, ze za 300 rokov to tu bude ako na Venusi a zopar vyvolenych bude prezivat na Marse....
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Lod ma celkom dobry pomer tonokilometra ku spalenemu bordelu.
Niggerland treba vybombit a bordel jebnut na mesiac. No problem.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jasne.. cinania sa uz pozeraju na odvratenej strane mesiaca ci sa tam ten niggerland zmesti, aby sme sa na to nemuseli zo zeme pozerat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No vacsina ludi je ekologicka len do tej mieri kym im to nemeni nejako zivotny styl. Ano je ekologickejsie jazdit na 20rocnom malom japonskom benzinovom aute ale to v tom ti nor jazdit nebude, ani vacsina slovakau, radsej kupia za 30tisic prius aby ukazali navonok ako si vazia planetu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ale riesi sa ako lodna doprava tak letecka. Ale bezny clovek nevlastni ani lod ani lietadlo a tak si restrikcie tolko nevsima a ani bezna a ani alternativna tlac o tom tolko neinformuje. A ako uz niekto iny spomenul po prepocte na vzdialenost a hmotnost je lod ultraekologicka napriek tomu, ze spaluje ultrasvinstvo. Raz som robil prepocet uzitocnej prepravenej hmotnosti na 100 km najvecsej lod sveta - Maersk Emma. Nemal som sice presne cisla a pocital som, ze ide iba jednym smerom plna a druhym smerom prazdna. Po prepoctoch to vyslo, ze zaserie ovzdusie rovnako ako 20-200 beznych aut typickeho priemerneho majitela auta.(Ano, nie je to tak senzacne ako tvrdenie, ze 12 najvecsich lodi sveta zamori ovzdusie ako vsetky auta dohromady, ale staci zacat dosadzat realne cisla, nie len z pohladu teoretickych emisii) Rozptyl je preto 10nasobny, pretoze som nepoznal vsetky presne udaje a jednoducho nieco som daval ako konstantu. Kto chce, nech si to skusi prepocitat sam ci dojde k inym cislam.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Najvacsia ship cargo spolocnost uz vyhlasila ze do 2050 znizi emisie na 0

https:// electrek.co/2018/12/06/ maersk-carbon-emissions/
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale riesi sa to. Aj na nich ma EU svoje normy a pracuje sa na ich postupnej elektrifikacii takisto ako auta. Pozri link.

https://goo.gl/qGhdfX
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale tak tam miesto kablov na backbone elektrickej prenosovej sustavy pokladaju uz kolajnice, tak si tie odbery pri nabijani uz dokazu obsluzit... U nas byva aj problem chciet v obci viac ako 3x25A ;)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

3x25 A je na bežnú domácnosť aj celkom dosť.
Takže nečudo, že sa rozvodné závody bránia takým povoleniam pre domácnosť.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Az tak vela to nie je. V UK su silnejsie pripojky (aj ked detaily neviem, kolko bezne davaju). A vyuzitie to ma. Nepotrebujes ohrievac s kapactiou 80l na teplu vodu, je tam len prietokovy ohrievac. Takyto prietokovy ohrievac ma zhruba 10kW prikon (je to len na jednej faze, takze predpokladam ze to je istene na 63A). A ta siet je na to dimenzovana vsade.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ten prietokový ohrievač má nejak do 7 kW a istenie v pohode stačí 25 A...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

7kw ti postačí tak na umytie rúk v lete. Prietokové ohrievače, ktoré dávajú rozumný komfort začínajú na 20kW. V US to bežne beží na 240V, takže istenie 80-120A na ohrievač podla výkonu. Momentálne sa pre bežný barák projektuje 200A 240V (2x120V) prípojka. To je ekvivalent našej 3x70A.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pritom si stačí zabudovať peletovú pec, alebo prietokový plynový ohrievač a podobne, že?
Ale to nie, slovač bude radšej špekulovať presne opačne. 20kW do domácnosti!
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Na Slovensku si nikto normalny elektricky prietokovy ohrievac alebo kurenie do domu neda. Ti co maju plyn, si daju plyn, ti co nemaju, rozmyslaju nad dalsimi alternativami, od tepelnych cerpadiel po tuhe palivo.

V Statoch rozvody plynu az take bezne nie su, preto elektrina. Plyn je tam rovnako podstatne drahsi, ako u nas, takze elektrina konkuruje plynu aj tam, kde je dostupny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na slovensku si NEnormálni dajú (akýkoľvek) CENTRÁLNY ohrievač a naháňajú teplú vodu desiatky metrov. keď som si pod umývadlo dal 5litrový ohrievač, nastavil na 40°C, teplá voda tečie okamžite. a pridaním mechanického časového spínača nehreje "furt". tá "spálená" elektrina je za menej ako je potreba neustáleho obehu vody v sústave. ešte k štátom - oni využívajú aj medzifázové napájanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neustaly obeh mas pri centralnom vykurovani a TUV, nie pri vlastnom kotli. Pokial vodu z vlastneho kotla nahanas desiatky metrov, tak mas podstatne vacsi barak ako je priemer ;).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne prave dnes prerabali 1-fazovu 1x20A pripojku do bytu na 3-faz 3x25A. Sice 1x20A mi utiahne: pracka, susicka, umyvacka sucasne. Teraz pribudla indukcna varna doska s podporou 2x16A a este klimatizacia. Vsetko by sa dalo pri spravnom planovani pouzivat bez 3-fazovej pripojky, ale nie, manzelka potrebuje pouzivat vsetky 4 platne indukcnej dosky naraz spolu s klimatizaciou, prackou, susickou a umyvackou naraz. Este cakame na reviznu spravu a nsledne elektrarne, aby vymenili elektromer a 3faz bol dokonceny.
Len sa obavam, ze zacnu pytat velke poplatky za pripojku. No uvidime :).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Trošku poučenia by manželke možno na úvod aj stačilo. Takú kapacitu ako má 4-plotňa na plyn tá vaša eletrika nebude mať ani na svatého Dindy.
Tá móda čo si tu naznačil, prebehla sZlovensko pred cca 10-15 timi rokmi...
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Ty si taku elektricku "4-plotnu" videl zatial len na internete alebo sa do toho vobec nerozumies :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo som ich už niekoľko opravoval. A viem, tí čo to majú, že koľko objemu to zvláda zohriať. No zlatý môj plynový šporák...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak plynom zaroven nekuris je uplna kravina riesit plynovy sporak. Ma iba jedinu vyhodu - ked dojde k vypadku, tak tie parky si aj tak zohrejes. Inak ma len same nevyhody.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Varím zásadne na plyne. A nemám problém variť aj 30 l hrniec. To sa Ti na tej el. plotínke nikdy nestane.
Hovorím sporák. Rúra je elektrická. To pečie kvalitnejšie ako plynová.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Na plynovom sporaku tak akurat plienky mozes prevarat ako za komancov.... v tom 30l hrnci. Skoda platit za pripojku...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Za akú prípojku? Myslíš plyn?
To bol príklad výhrevnosti plynu a toho šporáku čo mám doma. Ja za plyn platím 10 Eur mesačne. Ale viem, že keď potrebujem veľký zaváraninový hrniec ohriať na 95 stupňov, alebo v 4 kastróloch variť lekvár, tak by som zožral na el. varnej doske aj Gabčíkovo. Skúsili sme to. Ďakujem, neprosím!
A by si sa čudoval, aj dnes sú mladé maminy s klasickými bavlnenými plienkami.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vies 120e rocne nechas len zato ze mas plyn..... sklokeramiku mam uz 20 rokov...a na plyne fakt uz ani ten lekvar nevarim....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No a? Elektrika Ťa lacnejšie nevyjde. Nemusím ju prerábať a investovať 500-1000 Eur do posratej sračkovej veci, na ktorú potrebuješ často iba špeciálny riad. Problém bol asi na začiatku ich éry, že som tie 30-tisícové značkové videl ako sa po čase na nich posralo napríklad ovládanie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

120e necha za plyn, ktory spalil. Ked som bol mladsi, byval sam a iba si obcas nieco ohrial, tak som za to, ze mam plyn, platil 4e/kvartal, teda neunosnych 16e/rok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne ked sa bavime o sklokeramike. indukcna to zohreje skor ako plyn tak neviem o com tu basnis. aj ten pod nami tu basni o nejakych investiciach 1000 eur a velmi specialnych hrncoch. vsetci klamete aby ste ostatnych presvedcili ze vas nazor je spravny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to prirodzene,ked rastu poziadavky...v diskusiach o elektromobilite casto citam blbosti,ze prenosova sustava to nezvladne,ze nie je na to dimenzovana...no bodaj by bola,ked take poziadavky nie su..ktory somar by uz dimenzoval prenosovu supravu na 10 nasobok poziadaviek,, a je celkom normalne,ze ked porastu poziadavky,ze sa posilni prenosova sustava. druha vec je,ze spravca energetickej infrastruktury moze aj vhodne motivovat (napriklad cenovo) odberatelov na spotrebu v case mimo spicky,kedy klesaju odbery na cca 1/2 spotreby v spicke a tym padom sustavu viac stabilizovat.. pri vacsine motoristov by nebol problem dobijat auta prave mimo spickovej spotreby elektriny v sieti.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

...
- dvojpásmová sadzba,
- nízka tarifa,
- tzv. nočný prúd.
To všetko tu už máme. No to je pre prevádzkovateľa nabíjačky. Pochybujem že nejaký stojan účtuje cenu podľa toho či je deň alebo noc.
A kedy bude každé parkovacie miesto v blízkosti bytového domu vybavené elektronabíjačkou s pomalým nabíjaním (kvôli optimalizácii životnosti batérie) s účtovaním ceny podľa nízkej tarify aby sa elektromobil v noci v pohode dobil?
Keď klesne príjem do štátneho rozpočtu zo špeciálnych daní na benzín a naftu, akú nehoráznu daň uvalí štát na takýchto nabíjačkách?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nie. Ale napríklad ak zvýšime účinnosť fotovoltaických panelov aspoň na 50% a potom okolo každého nabíjacie stojanu ich môže byť napr. 100 m2, potom to bude o trochu zaujímavejšie.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ucinnost rovno na 50%

tusis aspon, aka ucinnost je prave teraz v kurze, a poslednu dekadu tiez??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokrytectvo level Norsko. Krajina uz pol storocie zije z ropy a ropnych plynov, 5-milionova krajina exportuje polovicu toho co 80-milinovy Iran alebo 2/3 toho co 300-milionove USA.

Keby naozaj malo ist o zivotne prostredie, tak prestanu predavat cez milion barelov denne. Ale nie, oni vam ich predaju (a je uplne zrejme, ze nikto ich nekupuje na to, aby ich zakopa naspat do zeme, ale aby ich spalil a vypustil do ovzdusia), a za utrzene peniaze sa zahraju na velkych ekologov a nakupia si elektroauta, aha akoze sme zeleni.

Populisticky biznis.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Asi ako rakúšania. Bušia do našich atómiek už dlhé roky, hrajú sa na ekológov a je im dobrá aj elektrina z českých Dukován...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

za to mozu pojebani ekoteroristi.
napr. ked si v rakusku postavili krasnu novu atomovku, prisli stromomrdi, zrobili svoju stvavu kampan, atomovku zavreli.
dnes sluzi len ako vyucne centrum pre ludi, co sa nedali zastrasit.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

No, najvacsia ironia tej ich ekoeskamotaze s jadrom je, ze ked dostavali a vdaka ekoreferendu nikdy nespustili nuklearny Zwentendorf, tak narychlo postavili ako nahradu uholnu elektraren Durnrohr a kym sa bali tej fuj skaredej radioaktivity bezpecne zavretej v reaktorovej nadobe, tak miesto toho si kominom rozfukali po krajine popolcek, tazke kovy a !radioaktivne prvky! obsiahnute v uhli a hypoteticke riziko jadrovej havarie v pripade zemetrasenia, ktore zrovna pol krajiny tak ci tak, nahradili za istu smrt desattisicov ludi z uhlia.

Vsetky horniny okolo nas obsahuju stopove mnozstva (nula cela nula nula nieco percenta) radioaktivnych prvkov. Lenze uholna elektraren zozerie okolo 450 000 kg uhlia ZA HODINU a za rok to spravi desiatky kilogramov radioaktivnych prvkov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PS: A to sa nebavime len o kominoch. Betonove panely vyrobene z popolceka su radioaktivne a ludia byvajuci v okoli odkalisk ziju v prostredi plnom kadmia, ortute a zomieraju na rakovinu a plucne problemy.

Ale ekojeblinam nevysvetlis, jadrova energia bubububu! Radsej istu smrt z uhlia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cize je podla teba lepsie ako krajina ropu predavat a este aj sa spravat neekologicky a mat aj svoju krajinu 100% na fosil, co by ich vyslo asi lacnejsie, kedze si spotrebu tazbou samy pokryju, ako budovanie zelenej energie?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze je to lepsie. Predsa aj drogovy boss, ktory rozostavi dilerov pred vsetky zakladne skoly v meste, ale kazdu nedelu sa ide pomodlit do kostola, buduje svoju zelenu komunitu a vlastne deti necha vozit z ohradenej vily za mestom vlastnym bodyguardom do sukromnej skoly (vila, bodygard aj skola platene z drogovych prijmov) je urcite ovela lepsi, ako iny drogovy boss, ktory by to zaroven pchal pchal aj do vlastnych deti. A ved este by ho to vyslo lacnejsie, dal by im vlastny matros!

Zvratena ekologika, fosilne paliva su zlo, ale ked z nich kvapnu peniaze, tak ich ospravedlnime tym, ze vsak my ich neuzivame. No ani dodavatelia zbrani bojujucim kmenom v Afrike/na Blizkom Vychode nimi sami nestrielaju, o, aki su super, o kolko je to lepsie, nez keby nimi este oni sami strielali po meste!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pravdepodobne ak pozeram na cas tvojho prispevku si sa prave prebral z nejakeho raushu sposobene drogov od tvojho dilera, inak si tvoj prispevok vysvetlit neviem :)

pretoze len magor moze povedat ze vypustenie viac CO2 do atmosfery je lepsie ako menej a to ty hajis
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nevyslo by ich to lacnejsie. Ropu lahsie predaju ako elektrinu a tiez jej maju bars kolko z padajucej vody. K tomu priratajme prijem z rybolovu a zrazu nevedia, co si pocat s prebytkom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdy vie ze sa v norsku nejazdi po cestach ale po mori
https://youtu.be/WTSrypxL_4I
Oni nesetria planetu oni len nemaju na benzin ked tam ma kazdy dva clny. Kazdy vie ze prve na svete co vyriesi problem z nedostatkom benzinu bude Bratislava ke budu vsade postavane poriadne cyklisticke chodniky.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Kde neni cyklisticky chodnik, sa jazdi pri pravom okraji vozovky. A ta je vsade.
Kludne by stacilo, keby vodici neboli ako prasata a neohrozovali cyklistov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

keby tak cyklisti nejazdili ako prasata a neohrozovali motoristov..
v noci jazdia ako nindzovia... celi v ciernom a bez svetiel..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ked cyklistov za dna zrazaju motoristi o 106, tak je samozrejme, ze sa za noci pred nimi maskuju :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nehadzem vsetkych do jednoho vreca... ale pravidelne vidim ist po hlavnej ceste, aj v meste, nejakeho pripeceneho cyklistu skoro po plnej ciare, alebo v lete korculiarov po hlavnej a niekedy aj so sluchatkami. takymto jebkom by som rodne listy bral a vystavoval radsej certifikat o vadnom, neopravitelnom vyrobku + viditelny poznavaci znak na obleceni, napr. miesto klasickeho "Z"-ka pouzit "P", "K"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Norsko aktuálně stanulo na vrcholu žebříčku prodejnosti elektromobilů, na jejich konto tam připadá rovná třetina registrací. Že přitom nejde o přirozený stav, není třeba dodávat. Tato země podporuje alternativní druh pohonu všemi možnými prostředky, kupříkladu Volkswagen e-Golf je levnější než benzinová či dieselová verze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...
Text som citoval z jedného českého autowebu. Práve som si tie ceny overil na nórskej stránke VW. Nie je to celkom pravda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmmm, minuly rok som sa na e-golfe povozil, ale cena bola tusim niekde za 30'000€...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá nie sú zlá vec na behanie po meste a blízkom okolí (zatiaľ), ale kde ich má človek, ktorý býva v paneláku nabíjať po návrate domov z práce? Má spustiť predlžovačku z x-tého poschodia až na parkovisko?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takto niekde mávali aj 30 m šnúry z činžiaku do blízkych garáží ponaťahovanú eletriku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No on teraz vypovedal pred všetkýma svědkami, že ón nemá teraz žadný kábel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ráno ho kládol... cítil som...
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovek ktory byva v panelaku na elektricke auto nema
Odpovedať Hodnotiť:
 

K comu ste teda pani odpornici dospeli?


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektromobily nie su len o ekologii ale aj o setreni neobnovitelnych zdrojov.
Ak spalim 1l paliva v elektrarni ziskam 10kWh energie. V spalovacom aute miniem energie podstatne viac nakolko ucinnost je max 40% a to vacsina aut sa pohybuje na urovni 20-30%.

Takze ak mam spotrebu pri spalovaku 5litrov/100km tak realne som spalil 50kWh. Naprotitomu v elektromobile miniem 15-20kWh.

Ropu potrebujeme na lieky, plasty, hnojiva a nie na davanie veci do pohybu (aspon nie priamo).

Nehovoriac o tom ze lepsie je montovat specialne filtre na jeden komin v elektrarni ako mat pod kontrolou miliony kominov vonku.

Pri vyrobe elektromobilu sa spotrebuje o 2 barely ropy viac oproti spalovaku-tolko k eko zatazi pri vyrobe.

Z baterie z EV vieme zrecyklovat 90-95%. Takze aj nasledny dopad je minimalny.

Zdravie: asi sa zhodneme na tom ze sa nam bude lepsie zit ak nam tisice kominov nebudu dymit na uliciach.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pokial si myslis, ze elektraren ma 100% ucinnost, tak to je hlboky omyl. Dalsie straty mas na vedeni, na transformatoroch, na nabijacke, na baterii... aby si nakoniec nemal vacsie, ako pri fosile.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

asi ako ze straty su vzdy a vsade, pan filozof...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu mas kratky clanok, co nas vsetko to elektricke stoji...
https://dopice.sk/moS

plus, co sa emisii tyka, tak svk zachranuje atomovka. vdaka nej jazdime u nas, ciste elektricky, ako keby sme mali u spalovacieho motora spotrebu cca 1.5 l na 100 km.
bratri cesi radi kuria uhlim, ti vypustia vyse trojnasobne vela bordelu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aby mal kazdy druhy e-auto :D, obzvlast slovenski corkari budu mat o starost menej
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár