neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Tesla výrazne zvýšila ceny na nabíjacích staniciach

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 22.1.2019


Spoločnosť Tesla výrazne zvýšila ceny za nabíjanie jej vozidiel v sieti jej rýchlonabíjacích staníc.

Po predpokladane intenzívnej kritike zákazníkov zvýšenie následne mierne skorigovala, upozornil Electrek.

V minulosti bolo nabíjanie elektromobilov Tesly na jej nabíjacích staniciach v cene Tesla Model S. U vozidiel predaných po 15. januári 2017 to ale neplatí a za nabíjanie sa už musí platiť, s výnimkou prvých šiestich až deviatich mesiacov pri referenčnom programe. Aj tento program ale od 1. februára skončí.

S jeho nadchádzajúcim koncom Tesla aktuálne podľa upozornenie Electrek uskutočnila dve zmeny. Kým doteraz mala stanovené ceny pre jednotlivé štáty, po novom sú ceny individuálne pre jednotlivé rýchlonabíjacie stanice.

Zároveň to podľa Electrek evidentne Tesla pred niekoľkými dňami využila na výrazné zvýšenie cien. Úroveň ich zvýšenia sa pohybovala v závislosti na trhu a stanici, úroveň zvýšenia priemerne ale podľa Electrek dosahovala až cca tretinu.

Po kritike aktuálne Tesla ceny mierne znížila, podľa informácií na niektorých trhoch sú teraz o cca 20% vyššie ako boli pôvodne.

Na Slovensku sú dve rýchlonabíjacie stanice, v Bratislave a pri Zvolene. V minulosti pri jednotnej cene tu platila cena 20 centov za kWh, na akú úroveň bola zvýšená a teraz upravená nie je jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Berie si priklad zo Slovenskej posty...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Odchádza na mars?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zora je so súčasnou cenovou politikou Tesly spokojná. Očakáva svojich štandardných 67 kWh a kvety.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Je jasné :) Na SK zvýšila z 0,20 na 0,28, po kritike dnes ohlásila zníženie na 0,25 Eur za kWh. Je to stále lacnejšie než Greenway a ZSE (ak nerátam ten neobmedzený paušál).
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

v baraku ma bezny clovek 0,16 € / kWh ......

(so vsetkymi danami a poplatkami okolo, samotna cena elektriny je okolo 0,05-0,06 € / kWh)

tato situacia s e-autami (a hlavne nabijacimi stanicami) je coraz trapnejsia a trapnejsia
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

V tych daniach a poplatkoch okolo je priekazne zaratana i cena baraku?
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

PRIEKAZNE nie: https://bit.ly/2NXDeK3

napoveda: cena samotnej elektriny je 1/3 z tych 16 centov co sa plati za kWh
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ale istič, cez ktorý to bude nabíjať 2 dni.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

VAZENI: riesil som prud? neriesil ... riesil som cenu
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Dobre, tak nabudúce, keď sa budeš chcieť ísť osprchovať, tak si počkaj až bude pršať a budeš to mať zadarmo. Hádam za to nebudeš platiť.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

prirovnanie ako hovado ....

skor si mal vypotit prirovnanie:
- sprchovanie na kupalisku, saune ... proste vsade kde sa celkom pekne zaplati a kde sa sprchujem, dokopy 7.5 minuty a miniem 150 l teplej vody - ano samozrejme v cene vstupenky nie je len sprchovanie, ale to sprchovanie by vyslo vyrazne drahdie
- sprchovanie doma, kde ma 150 l horucej vody (skoro plna vana) vyjde na cca 30 centov
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Sprchovať sa, taká zbytočnosť.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Horúcej vody? Ty asi nebudeš ľadový medveď.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No, nie. Vôbec si nepochopil pointu.
Doma aj na kúpalisku sa osprchujem za rovnako dlhý čas. Ale pointa Superchargerov je práve vo vysokej rýchlosti nabíjania. Preto majú v sebe slovo SUPER.

Tak nad tým ešte skús popremýšľať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A keby tam este dopisali TURBO?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

turbo sprchovanie na kúpalisku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sprcha na kupalisku ci saune tiez moze byt super
ked mas pri sprchovani kulturne vyzitie

otazka uz len je, ci kulturne vyzitie pri sprchovani je ekvivalentne rychlosti nabijania
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ono...z globalneho aspektu je zaujimavejsia formulacia "miniem", lebo odtok s technologiou interplanetarneho driftu lacnejsi ako Intel CPU priekazne nie je.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

ano, doma zvládaš 50-300 kW
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

VAZENI: riesil som prud? neriesil ... riesil som cenu

doma potrebujes mat auto nabite za pol hodinu ci hodinu?

v pripade e-aut do uvahy pripada ta cast stastnej populacie, ktora byva v rodinnych domoch, alebo ma garaz a tam to proste podvecer zapoji a rano napr. po 14 hodinach odpoji

tej menej stastnej casti populacie co byva v panelakovych dzungliach nie je domace nabijanie urcene, pretoze napr. z 12. poschodia (ci aj ovela nizsieho) si ludia nebudu na ulice zhadzovat 50m predlzovaky a cele ulice by boli posiate kablami jak spagetami ...... a ano snivajme dalej o statisicoch nabijacich stojanoch na uliciach, sidliskach ...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Vsak to je pointa, individualna doprava nema byt dostupna pre plebs. Ti rano nastupia do mhd, ktora ich odvezie do montovne a vecer rovnako naspat. Medzitym nemaju kam co chodit, maximalne po veceroch cumiet do bedne alebo facebook. Este by ich chytili nejake napady, ako by to v spolocnosti mohlo fungovat, alebo tak.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Takýchto kktov potrebujeme. Neriešia prúd, iba cenu. Že to bude nepoužiteľné, nevadí, hlavne že je to lacné.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Ale ty nabijas aj klasickym prudom skoro 16hodin denne. Je ti to u prdele kedze auto stale stoji doma na dvore. Nepotrebujes silnejsi istic. Chapes? A aky je problem mat troj fazovy istic doma na miesacku a cinkular a podobne? Ludia to bezne maju a vtedy nabijas za 2-4 hodiny. Ono aj tak bezne neprides s prazdnou baterkou ale len dobijas tych par desiatok km co si dnes najazdil. Takze dobijes 50-100km za par hodin a rano mas zase plnu bateku a plny dojazd. Tak ako kazde rano.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pise sa to cirkular. inac suhlasim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty bulo, mne je nad slnko jasne ze je to nepouzitelne a to dokonca aj na 350 kW nabijacke, pretoze mne by sa nechcelo cumiet 10-15 minut do blba (na kavu ci jedlo kratke), na ciste natankovanie/nabitie dlhe ... LENZE: primarny ucel mojej navstevy je natankovanie/nabitie !!!!!!!!!! nie kava, nie jedla a nie nachadzanie sposobu ako zabit 10-15 min pri 350 kW nabijacke ... chapadla ?????

tu sa to ale vsetko ohana nocnym prudom, 0,25 € za kWh na rychlonabijackach, preto riesim cenu

uz to tu odznelo: priemerna rychlost ako prudi fosilne palivo do nadrze cez hadicu a teda ako rychlo natankujeme a kolko energie sa z toho spalovanim dostane, je pre e-svet ekvivalentna 5 MW (slovom pat megawattovej nabijacke) !

proste ked samotne tankovanie ma trvat 60-90 sekund a uz mam dojazd 500-700 km (nepocitam vysadanie, nasadanie, cestu k pokladni, platenie atd), tak proste na nabitie priemerneho e-auta za 60-90 sekund musia byt 5 MW nabijacky

dalsie otazky?
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Nie, len konštatovanie, že si kkt.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

A prečo nepracuješ kaviarni ako poriadny hipster?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No tak asi si fakt kkt ked vyjazdis 500-700km a niesi potom ochotny pockat 10min kym sa ti to nabije. To co si za cloveka? Ty mas rit z ocele?

A aky je problem mat celu noc auto na nabijacke a kazde rano mat plny dojazd? Preco nabijat na rychlonabijacke zakazdym? Ked budu EV lacne a bude ich mat vela ludi tak sa da aj pred panelakmi vybudovat nabijacia stanica na parkoviskach. Ale sa nabijes kym nakupujes potraviny. Ale ty nie ty nezmenis nic vo svojom spravani...

Tak si kup tu 15rocnu oktavku za 2500 a jazdi ju do miliona km lebo to je to prave orechove.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

No tak vyhadzuj peniaze za zbytočnosti, keď ťa odvezie aj tá oktávka.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked ides 500-700 km, tak nechces kazdu chvilu kempit na nejakej nabijacke. A nie, doma si to medzitym nedobijes.

Napriklad toto: https://dopice.sk/mt1 je cisty fail. Ziadny normalny vodic by to nebol ochotny podstupit.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Prepac ja nejazdim 500-700km na jeden sup. Mozno raz rocne ked by som chcel ist do Chorvatska alebo nejaku lyzovacku niekom do Talianska. Ale to je raz do roka. Nebudem si predsa kupovat auto na jeden den v roku. 99.999 percent jazdim do tych 500km a odchadzam plne nabity z domu. Neviem preco kazdy riesi extra dlhe trasy. Jak keby som bol nejaky kamionista alebo co. Netvrdim, ze je to auto pre kazdeho. Ale aj tak. Po 500km kludne stravim 40min na benzinke a dam si oddych, kavu, WC, veceru a idem dalej 500km. To je 1000km a 40min pauza. Kurva ved to nieje ludske ist viac. A este aj toto sa do 5rokov zrychli na 15min nabijania. Tak o com sa bavime.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Cital si ten clanok?

Tych nabijacich stanic nie je az tak vela. Nie vsetky vzdy funguju, alebo su nepouzitelne z ineho dovodu, takze musis menit svoju dokladne naplanovanu trasu tak, aby si donabijal; robis dalsie kilometre a stracas dalsi cas.

Nakoniec zistis, ze to, co vodic ICE urobi za par hodin a je vysmiaty, ty robis niekolko dni, lebo nabijacky, ich rozmiestnenie a politika, koho tam pustia a koho nie.

A koniec koncov, aj ta jedna jazda v lete, napr. BA-Split na jednu nadrz ma svoje caro ;) Ja osobne dost robit cca 400 km trasy a s dizlom je to na cestu tam, naspat a este ostane (tankovat v zahranici je pakaren, musis vypisovat cestovne prikazy. Pohodlnejsie je to bez toho).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ake cestovne prikazy? V inych statoch su ine benzinky ako u nas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre nas bernak, ked chces tankovat za firemne ;)

Plus pakaren s odpoctom DPH. Resp. neodpoctom.

Ked tankujes za vlastne, nie je najmensi problem. Lenze sukromne asi nerobis tak dlhe trasy nejako casto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

spominal dovolenku takze ak tam isiel na firemnom za firemne ten cestak by mal byt najmensi problem potom
Odpovedať Hodnotiť:
 

"A aky je problem mat celu noc auto na nabijacke a kazde rano mat plny dojazd?"

ty vole, ty kokos a ty si akoze cital cele toho vlakno?

pisem o sidliskovych ludoch co nemaju dom ci garaz, ci si maju z 12. poschodia vyhadzovat 50m predlzovaky a cele ulice budu posiate snorami jak spagetami a zrazu takato pri**bana otazka
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Predstava panelakov, plnych ludi, jazdiacich denne plny dojazd, su priekazne markatnym vyjadrenim kvalit urbanistickeho planovania.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

socky z panelakov budu jazdit zdielanou ci verejnou dopravou. jednak pri tych panelakoch uz teraz nemaju kde parkovat, a druhak svet sa meni. cez ekonomicke obmedzenia dokazes menit spravanie luzy jednoducho a ucinne. ano najde sa par staromilcov ale ti budu mat socialny kredit dnesnych osadnikov, a na kazdeho kto bude jazdit na fosilne paliva sa bude pozerat ako na nepriatela, ktory obera nase deti o cisty vzduch a pitnu vodu. ano vychovame cistu a novu generaciu zatazenu ekologickym hriechom ich rodicov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak je auto pohodlné, nie je problém prejsť aj 1000 km na šupu a to aj bez rite z ocele, avšak z ocele bude skôr nevyhnutný mechúr
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

neviem ci ratas aj so zmenou spravania motoristov, ked sa nabijanie e-aut stane spolocensko kulturnou udalostou, ci dovodom na nakup alebo navstevu zabavnoobchodneho centra.

pretoze ano, mas pravdu na zapluvanej pumpe nebudes chciet cakat 20 minut, ale budes chciet vypadnut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuž že by to všetko super okolo elektromobilov začalo vyjasňovať.
Ďalší krok bude o rok, dva, končíme s elektromobilmi, začína doba vodíková.

Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Az na to ze vodik je 2-4x drahsi ako cisto elektricke auto.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

...aj ľahší...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prečo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

tvoj tato je doba vodikova.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

nebuď blbý ano??!
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ja s ním súhlasím, buď sa výrobcovia dohodnú a batérie budú vymeniteľné na staniciach, tak ako to voľakedy aj Musk prezentoval... Alebo tam budeme čapovať vodík :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Bateria je ta najvacsia polozka na EV. Takze chces aby bola tvoja a aby si ju vlastnil. Navyse baterie maju roznu velkost a su silno integrovane do auta.

Rieseniem je vylepsenie rychlonabijania. Teraz trva nabit 80 percent 40min. Ak to zdvojnasobis tak za 20min to uz nieje zle. Da sa to dostat aj na 10min za mozno 5rokov. Navyse nemusis nabijat na rychlonabijacke. Bezne by mal clovek nabijat doma, na parkovisku, v praci alebo ked nakupuje v obchodnom dome a ma viac casu. Je to o zvyku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako si prisiel na to ze sa neda standardizovat vymenitelna bateria?
Ano, nebudu moct vyrobcovia robit s autom co ich napadne, ale realizovatelne to je.
Ano, je tam ten problem o ktorom pises, ze baterka je najdrahsia, ale ked menis kus za kus tak ti je to fuk.
Realne by si ty ako majitel s baterkou problme teda nemal.
Aj zarucit kvalitu sa da, ked by si mal napr zmluvu iba s jednym, a on mal partnerov po celom svete atd..
Kazdopadne je to jedine riesenie ktore realne dokaze nahradit pohodlnost spalovaka.
Rychlonabijacky nie su riesenie, 10min na plnu kapacitu nikdy nedosiahnes, a teda pri dlhych presunoch na vytazenych cestach je to nepouzitelne(pozri si kazdorocne cesty na dovolenky a toto nevyriesi ziada rychlonabijacka).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja nevravim, ze je to nemozne. Ale je to neprakticke a nikto sa do toho nechce pustat. Aj v ramci jednej znacky je viacero druhov baterii. Co potom este rozne znacky aut a ich vlastne systemy. Ako to bude jedna benzinka riesit?

Preco by som nedosiahol rychlonabijanie? Teraz Tesla nabija rychlostou 120kw a trva to 40min. Porche predstavilo voltaz 800V a rychlost 350kw a tak nabija do 15min. Takze je to zjavne mozne. A nieje dovod preco nejst aj vyssie v najblizsich rokoch.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tiež som tohto názoru. Výmenu pokladám za takmer nemožnú (množstvo typov, rôzne ceny v štátoch, neustály vývoj, hlavne potreba človeka mať svoje - ako dopadnú spoločné veci?). Osobne sa mi páči obrovský boom vo vývoji a výrobe mini elektro aút s podstatne menšou baterkou a spotrebou. Do miest a do práce vynikajúca alternatíva. Obrovské miliardy sa investujú do vývoja bateriek s vyššou hustotou energie a rýchlejším nabíjaním, určite budú výsledky. Samozrejme jazdiť na elektrinu nebude lacnejšie, ale ak budú mať spaľováky takmer všade zakázaný vjazd, iná praktická možnosť nebude
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus vymenit novu nabijatelnu baterku za 2 roky opotrebovanu baterku toho isteho druhu/typu. A potom povedz ze ak menis kus za kus, tak je to fuk.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A este nic, a predstavte si keby uz boli len elektromobily, tak cena bude pomaly drahsia ako za fosilne paliva. 90kWh baterka kym sa doplna nabije vyjde uz dnes pomaly tolko ako ekonomicke diesel auto.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

až na to, že fosílne palivá nie sú nekonečné...
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

to ale pana vyssie ocividne netrapi. Bude sa tesit z usetrenych par centov a smrdiet na 50 metrov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vysvetli mi z ekonomickeho hladiska plusy kupit kvalitny elektromobil. 60.000+ EUR, za 7 rokov treba menit baterku v cene pol auta. Kolko usetrim v porovnani s ekvivalentnym autom za 30.000?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Cena 60k nieje cena pre bezneho cloveka samozrejme. Je to nova technologia, ktorej cena prudko klesa kazdym rokom ako sa stava masovou. Takze staci pockat.

A nieje pravda, ze po 7rokoch sa musi menit baterka. To nieje mobilny telefon. Dnesne baterky maju min 1000cyklov kym stratia 5-7percent kapacity. Takze 1000x500km na nabitie je 500k km kym stratia 5-7percent kapacity. Ked bude take auto za 20k tak uspora bude zjavne oproti novemu benzinaku.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Taketo bludy napise len clovek ktory elektricke auto videl len na pocitaci.
Ziadna baterka nevydrzi 1000 plne vybitych cyklov pri strate 5-7% zo svojej kapacity.
Maloktore auto dnes dojde realne 500km, vacsinou su majitelia radi ked sa dostanu cez 100km.
Pouzitie kurenia, klimatizacie a inych vymozenosti aut vyznamne skracuje dojazd.
O vyrobe a naslednej likvidacii baterky a jej ekologickosti sa radsej taktne mlci.

A uz vidim ako niekto vymeni svoju novu baterku za dobitu baterku z niekolkorocneho auta, ktoru mu daju na dobijacej stanici...
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Taktne sa mlčí aj o únikoch ropy pri podzemných vrtoch.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

:D :D A tebe ani nevadi, ze si vymyslas. Respektive pouzivas nejake svoje skusenosti s mobilom ci barbie autom.

Tu su realne data z Tesiel https://goo.gl/BrqfLe
A ze maloktore auto prejde 500km? No Tesla 85kwh presla so slovenskou auto redakciou z BA do KE 450km bez dobijania v 33C teplote v lete s klimou zapnutou a ostalo im 50km. Takze prejde v pohode. To je realita. Nebudem sa hadat, ze ine EV to nedokazu. A ekologickost baterii je vysoka. Su z recyklovatelnych kovou. Ropa sa ako recykluje? 100 najvacsich znecistovatelov sveta su ropne spol, rafinerky a transport ropy. Ale baterky su neekologicke DPC. To tvrdi len ropna lobby a ty.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vidno ze howno o tom vies.

Ale nevadi, dnes je plno ludi co vyrastli na wikipedii a ondeju sa do vsetkeho.

Nakoniec to vidno aj na gramatike kedze kovoV sa pise s V a nie U.

Moj mily, ty si vymlety ale riadne, skus pouzit aspon trocha sivej mozgovej hmoty v zariadeni co zvyknes cesat a skus esteraz napisat tie hluposti tak si sam das facku.

Elektrovozidla su neekonomicke a neekologicke ci sa jedna o auta za 20 alebo viac ako 100

Ked su z recyklovatelnych kovov tak o tom informuj vyrobcov ze nie je problem s tym, lebo oni o tom zatial nevedia, a stale to robia po starom

Ta vyroba EE je takisto velmi ekologicka, hlavne ta z fosilnych paliv

A ta Tesla je to maloktore auto, ktore by to mohlo dokazat, a to ze palubny pocitac napise dojazd 50km neznamena ze to naozaj dojde

Navyse sa jedna o nove vozidlo, otazne by bolo kolko by naozaj preslo po par rokoch prevadzky

Nas e-Up ktory ma 5 rokov a menej ako 100.000km uz ledva prejde 100km v meste bez klimy. V zime je to omnoho horsie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No tak prva polovica komentu uplne o kkte to si mozes nechat. Pocuvam na argumenty a nie tvoje ploche akoze urazky.

Baterie Tesla recykluje, vyzaduje to aj smernica EU. Auto baterie sa MUSIA recyklovat. Takze bez s tym dpc. Mas stare info.

Vyroba EE je napr. na SK cista. Len 10 percent je zo spalovania fosilnych paliv. Takze zase si mimo. Okrem toho to nieje problem EV ale tych elektrarni ktore treba tiez ekologizovat. Sa mi paci ako branis spalovanie ropy, jej tazbu, jej neustale uniky a havarie tankerov. Rafinerky a tankery, lebo to je DPC neuveritelne ekologicke.

A eUpu sa nebudem zastavat. Neviem preco si niekto kupi pichovinu od VW. To nemohlo dopadnut dobre samozrejme. Zla baterka, zly manazment tepla aj nabijania. To je ako povedat, ze VW ma zly motor TDI takze vsetky spalovaky su zle.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Emisie osobnych aut sa na celosvetovom znecisteni podielaju v jednotkach percent. Najvacsimi znecistovatelmi su lode a lietadla, tam je elektrifikacia v nedohladne.

Ziadnemas ponatia o recyklacii a to ku comu je tesla ci iny vyrobca zaviazany

Si predstav ze UsA ma vyse 60% elektrarni na fosilne paliva a mnoho krajin je natom este horsie

Skladovanie a likvidacia jadroveho odpadu ta netrapi? Tam to beries ako cistu energiu?

Ako by si chcel cez nasu elektrifikacnu sustavu preniest elektrinu keby boli vsetky auta elektricke?

A ak si myslis ze fotovoltika a 7kWh v bateriach ta v zime zachrani tak snivaj dalej.

V sucasnej situacii je elktromobilita... skoda pisat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja osobne som nevidel nabijaciu baterku ktora by vydrzala 7 rokov, vynasli nejaku novu technologiu? Napriklad baterka v notebooku mi skapala po 5tich rokoch a nejde ani nabit uz...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ano vynasli. Je to LiOn, ktory je neustale vylepsovany a vyladeny na toto pouzitie. Baterka spred 5 rokov je uplne ina ako ta dnesna. Realne data https://goo.gl/BrqfLe ukazuju ze ich vydrz je vyborna. Nemozes to porovnat s notebookom lebo tato bateria je 1000 nasobne vacsie a ma teda uplne ine charakteristiky. Navyse ma teplotny manazment a nabija sa inak. Ma manazment nabijania na uroven kazdej cell. Teda hovorim o Teslach, Nissan Leaf su na tom zle. Tie stratia 15percent za 2-3roky lebo nemaju nic z toho.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ak si niekto kupuje auto za 60.000+, nema zmysel uvazovat nad tym, ze by to malo davat ekonomicky zmysel. uz vobec nie niekomu, kto si mysli ze bateria stoji (resp. v case vymeny bude stat) 30.000+.

ad hladanie ekvivalentu medzi EV a beznym autom je to podobne zadanie ako: 1 zena upecie 1 kolac za 1 hodinu. Kolko zien upecie kolko kolacov za kolko hodin?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo by neboli?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A to vyplyva viac z toho, ze prestali rast stromy ci padat meteority? Ci len tak nepriekazne?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A nevymyslas si? Nabitie 90Kwh ta pri cene 0,25 vide 22,5eur a prejdes na to cca 500km. Natankovat 70L nafty aby som presiel tisic km ma stoji 85eur a prejdem skoro 1000km. Takze polovica je 42,5eur. Takze el. ma stoji polovicu.

Ak sa nabijem doma a este z nocneho prudu alebo dokonca z casti z vlastneho solaru tak to mam super lacne. V praci mi dovolia nabit sa zdarma.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No vidíš, mňa 1000 km stojí okolo 48 l nafty, teda 60 €. A ešte som ušetril 100000 za Teslu ;-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A vypúšťaš rakovinotvorné smradľavé svinstvá všade naokolo. Gratulujem.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Keď to rakovinotvorné smradľavé svinstvo nevdýchneš, tak ho určite zješ! Aj keď v inej forme. Proste - nevyhneš sa tomu... ;-)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

rovno zomri, aj tak sa tomu nevyhnes
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No ale nemusim hadam aj nadychnut aj zjest, ze? Rozdiel, nie?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

guľka len do srdca je určite rozdiel oproti aj do srdca, aj do hlavy predsa!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som si isty, ze v tejto faze je to uz uplne fuk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na to tam mas filter pevnych castic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas doma hodiny ktore rozlisuju denny a nocny prud ? Ja nie a pre 90% ludi v bytovkach to bude asi narovnako...takze spominat nocny prud asi nie je velmi na mieste.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To zvládajú rozlišovať priekazne i bežné presýpacie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tvoj odhad 90% si trufam korigovat na minimalne 99%

niekto si predstavuje nocny prud jak babka blazkova, ze padne napr. 22 hod vecerna a uz mi to automaticky sosa lacnejsie, staci si to aktivovat telefonatom, alebo ked 3x kliknem mysou na stranke - vacsia sprostost a naivita pritom neexistuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No mam doma ohrievace na nocny prud takze viem ako to funguje. Mam na to nabijanie cca 14hodin takze sa moze veselo nabijat celu noc. A uz ci nocny prud alebo nie je v podstate jedno. Stale je to daleko lacnejsie a pohodlnejsie ako behat na benzinku.

Inak paci sa mi ako vsetci radi posielaju vyplaty tym Sejkom v Saudskej. Normalne Stockholm-sky syndrom. Nie nechcem tu fuj elektriku z nasej SK atomky za stabilnu sumu umna doma zo zasuvky. Dajte mi tu Rusku a Saudsku spinavu ropu a zaplatim 50eur a s usmevom. :D :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no potom patris k tej mensine populacie co si nocny prud dala zaviest

ano aj ja by som radsej nikomu nic neplatil a radsej si postavil na streche malu slnecnu elektraren z najdrahsich/najfektivnejsich panelov a dal doma zabudovat nejaku peknu 250 kWh baterku co by mi udrzala barak z hladiska elektriny mesiac pri zivote

ma to ale chybu: nemam dom ani zvysne/potrebne tazke € k tomu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nevravim, ze si idem budovat solar a baterku zajtra. Je to este drahe. Ale za par rokov to bude standart. Tak ako sa dnes zatepluje, za par rokov sa budu stavat baterie a solar panely hromadne. Na bytovych domoch je to este ovela efektivnejsie ako na rodinnom dome.

Ale zase netreba prehanat. Na rodinnom dome ti staci taka 7kwh baterka a ta ta vide od Tesly 7tisic. Potiahne ta to niekolko dni. To staci. A solar tiez stoji par tisic. Oplati sa to ked mas velku rodinu a nabijas z toho aj auto. Nie kazdy den mas prazdnu baterku. Obvykle staci par KWH.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tvoj štandart to úplne vystihol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Na rodinnom dome ti staci taka 7kwh baterka

Pokial budes mat aj ine zdroje energie, vtedy aj ano.

Bez nich v zime, ked kuris a budes sa chciet osprchovat, ti to nepojde ani hodinu. Bezne plynove kotle maju 14-24 kW pri zatazi a 3-6 kW pri idle.

Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak isteze 7kwh nieje stavane na kurenie domu ci dokonca ohrev vody. To uz by si potreboval nieco silnejsie a to je drahe. Treba este par rokov pockat, ceny idu dole.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak pardón u tých kotlov. Mám 14kw kotol, vykurujem ním dva rodinné domy a beží v týchto mrazoch tak na 55%, presne podľa spotreby plynu 8kw/h, čiže 4kw/h trvale na dom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednym kotlom dva domy? Dvojdom? Stale to mas 8 kW/kotol, to je tvoj fix, pod ktory nevies ist, akurat to vies rozhodit na viac domov.

Ja mam opacny extrem - stary mestsky dom, obmedzene moznosti umiestnenia, bez miesta na zasobik TUV. Takze mam 24 kW, aby stihal ohrievat TUV prietokovo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, ako to myslíš, výkonom viem ísť od 0 do max - 14Kw. Dva mesiace nový kondenzačný kotol. V týchto mrazoch 18 kubíkov plynu za 24 h, čiže 8kw/h je aj používanie dvoch plynových sporákov a ohrev úžitkovej vody (tým kotlom) pre dva samostatné rodinné domy. Voda je ohrievaná vo veľkom zásobníku, takže netreba veľký okamžitý výkon
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevies ist uplne na 0, pokial ho nevypnes.

Pozri "Menovity modulacny vykonovy rozsah" v parametroch, tam mas aj dolnu hranicu. Na tom mojom je to 6,6-23,8 kW. Na 14 kW verzii toho mojho je to 2,9-14 kW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si na omyle, výkon konkrétneho horáka je regulovaný v rozsahu 3 - 14kw, okrem toho, ak sú aj 3kw veľa, kotol plameň vypína a zapína, samozrejme automaticky. Teplotu v každom prípade udržiava na nastavenej hodnote. Staršie kotly "vedeli" regulovať iba vypínaním a zapínaním
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este si zisti odkial to palivo do tej "nasej" atomky pochadza.

Hint: Je to na vychod a je to najvacsi stat na svete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je sice pravda, ale cena elektriny je stabilna niekolko rokov. Rastie len mierne, teda oproti rope urcite. A jadrove palivo sa da zohnat aj s inych zdrojov.

Navyse jadro je ciste oproti spalovaniu ropy.
A dalsia vec je, ze elektrinu si vyrobis aj doma. V BA sa dost pouzivaju male veterne turbiny lebo tu vecne fuka. Takze sa s tym da pozabavat.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ty fakt len bludy pises

Cena elektriny je najstabilnejsia?

https://www.kurzy.cz/komodity/ cena-elektriny-graf-vyvoje-ceny/

A ked ku tomu prida stat take iste dane ako na ropne produkty, lebo ten vypadok niekto bude musiet zaplatit to len potom uvidis tu stabilnu cenu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak a teraz si ten graf porovnaj s vyvojom ceny benzinu. Ja nehovorim, ze sa nemenia. Ale ze su relativne stabilne. E sa da vyrobit doma na rozdiel od ropy ktore cenu ti diktuje kartel alebo Saudi.

Ale tak vidim, ze Saudom velmi fandis a rad im platis ich palace. Domaca energia je samozrejme fuj.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

My tu na Slovensku fandime Putinovi a jemu sa skladame na dochodok. Saudsku ropu tu fakt tazko kupis, tusim len OMV s ich premiovymi palivami. Vsetko ostatne je zo Sibira.

Odpovedať Hodnotiť:
 

No vela ludi kupuje tie premiove ale tak nejde o to. Ide o pointu. Takze ano hlavne Rusko ktore si diktuje cenu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

na diktovanie ceny ropy je aj najväčší štát sveta malý. Ale zaujímavý je rapídny pokles ceny plynu: https://lnk.sk/FMZ8
Neviem, či sa tak chcú usa dostať na eu trh, alebo rusi ho nestratiť, ale u nás samozrejme od nového roku šiel hore
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Navyse jadro je ciste oproti spalovaniu ropy. " No ak nie si zrovna šváb, aj by som ti oponoval.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Jasne lebo jadrova elektraren je to iste ako jadrova vojna. Tomu sa hovori neprestrielna logika. :D

Jadrove elektrarne su tu 70rokov a denne ju pouzivas a nic ti nieje. Okrem Cernobylu a Fukusimi sa nic dramaticke nestalo. Zato uhlie a ropa sa spaluju denne a tisice ludi umru na plucne a cievne problemy. Dychame to. To je trosku vacsi problem asi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tých incidentov v jadrových elektrárňach bolo trocha viac. Stále je to ale najčistejšia energia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tomto ma celkom pravdu; navyse Rosatom od nas berie spat vyhorene palivo, takze co sa tyka Slovenska, vyroba jadrovej energie je cista.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

treba chodit tankovat v noci. nocny prud je predsa lecnejsi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak by ludia setrenie mysleli naozaj vazne tak by kupovali ojazdene auta a nie tesly za 120tisic a potom este maju tu drzost ukazovat na ekologickost toho auta a ako jazdia zadarmo. Aku karbonovu stopu ma to auto ked vyjde z linky oproti beznemu autu za 15 tisic ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár