neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Ďalšia krajina nedovolí autá so spaľovacím motorom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 23.1.2019


V krátkom čase už niekoľká krajina oznámila zámer v blízkej budúcnosti docieliť ukončenie predaja áut s klasickými spaľovacími motormi na benzín alebo naftu.

Aktuálne v pondelok tak v deklarácii po zvolení novej vlády spravil švédsky premiér Stefan Löfven, podľa ktorého po roku 2030 sa nebudú predávať žiadne autá na benzín alebo naftu.

Löfven v stručnom avíze neinformoval akým spôsobom dosiahne tento cieľ, ak sa nemajú v takomto skorom termíne predávať vôbec žiadne autá so spaľovacím motorom zrejme k tomu bude ale potrebný ich efektívny zákaz. Zámer zatiaľ samozrejme nemá ale prijatú legislatívnu podobu.

Zámer zakázať autá so spaľovacím motorom už oznámili v poslednom čase viaceré krajiny. Dve menšie krajiny Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú termín už od roku 2025. Izrael podobne ako Švédsko plánuje po 2030 povoliť už len predaj osobných elektromobilov, Dánsko chce zakázať predaj áut čisto na benzín a naftu po 2030 a predaj hybridov po 2035 a dve veľké európske krajiny Veľká Británia a Francúzsko chcú zakázať predaj áut so spaľovacími motormi od 2040.

Nie je jasné, či v niektorej krajine je už zámer podporený konkrétnejšou legislatívou. Najbližšie k tomu je respektíve bolo zrejme Dánsko, kde má zámer potvrdiť aj parlament. Zároveň pri takýchto avízach nie je vždy jasná podoba zámeru, čo sa týka hybridov a či sa zákazy v avizovaných termínoch budú vzťahovať aj na ne alebo len na autá len so spaľovacím motorom.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ten pocit keď si uvedomíš, že 2040 je rovnako ďaleko ako 1998....
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

a čo akože? zopár známych bude možno pod drnom a život ide ďalej. koniec-koncov, komoušské päťročnice sa neplnili a nenaplnilo sa ani veľa z ich vlhkých snov, ani sny týchto novodobejších komoušov sa nemusia naplniť. nakotení muslimáci im do 2030 dajú slušne zabrať po každej stránke, bye-bye vlhké elektrosny
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Ty papkáš veľa paranoidnej kašičky každé ráno aj večer...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

neviem, čo za kašičku papkáš ty, ani mínuskári vyššie, ale mne sa z nej obracia žalúdok
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A ochranne pásmo pri tak vysokych prudoch netreba?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skôr ten pocit, keď si uvedomíš, že sú odtrhnutí od reality rovnako, ako sovietski súdruhovia v roku 1980...
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

No vidíš - a horko ťažko v hodnotení 4,5...
Holt - dnešní mladí až na výnimky nevidia, necítia, nemyslia.
Hádam by si nechel, aby sa orientovali v nejakej problematike komplexne?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

OK, však to je len predaj nových áut predpokladám. Či zakážu a donútia ľudí predať ich klasické autá ? Však si pokupujú z iných krajín. Alebo budú jazdiť na 20 ročných autách vyrobených v roku 2030. Elektrika v autách v dnešnej podobe je totálna hlúposť. Dokonca by som povedal, že dosť prepnuté sedieť na 10-20 tisícoch Lio-n bateriek. Však oni nevymysleli ešte žiadnu elektrotechnológiu pre autá, len nadrbú viac tužkových Lio-niek. :D Autá jazdia na tužkové baterky, úžas. Ich horľavosť je brutálna. Ich výroba neekologická. A ich prevádzka a dojazd smutný.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Len či aj to privezené z inej krajiny im niekto potom prihlási?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

už dlhšie v diskusiách na túto tému ponúkam možnosť niekoľko vrstveného zárobku - amíci nariadili vykúpiť autá NESPLŇUJÚCE predpisy/homologáciu/klamanie a tak v púšti je niekoľko stotisíc "dýzlov" - primárne získa odmenu od vW, vlády usa, niečo zaplatí za prepravu a nabalí sa na predaji týchto, v únii NEZAKÁZANÝCH (lebo angela a vlčí hrad).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Napis o tom nieco viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze len nove auta.
A zjavne o tom nic nevies. Nejde o nejake klasicke tuzkove baterky. Len maju cylindricky format ale su ovela, ovela vacsie. A maju ten format lebo sa dobre vyraba, je najlepsie preskumany a dobre sa chladi. Chemia ktora sa v nom nachadza je presne optimalizovana na pouzitie v autach.
A cena baterie prudko klesa. Tesla je teraz na cene okolo 100USD\KWH co znamena ze pri 60kwh baterke je cena baterie len okolo 6tisic USD. Pri 100kwh to bude tych 10tisic.
Absolutne nieje pravda, ze ich vyroba je neekologicka. Nic sa pri tom nevypusta. Su to tri kovy a to je vsetko. To nieje ako startovacie autobaterie z olova a kyseliny. To vyroba benzinu a tazba ropy je extremne neekologicka.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Aj ja chcem taku tovaren, ze sa mi zadarmo, bez energii, materialov, emisii v sklade zhmotnia "tri kovy", ja tie tri kovy polozim vedla seba a abrakadabra, bateria.

Zla ropa, treba ju tazit a spracovat, kovy sa nam tu teleportuju z Omicron Persei 8 a chemicke reakcie na nich robia lesne vily energiou prirody...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

18650 sa volaju tie tuzkove
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechcem nikomu kazit iluzie ale cena elektriny uz isla riadne hore aj tento rok, do roku 2030 nam to este pekne porastie ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Na druhú stranu stačí mierny sunitsk-šítsky konflikt v Perzskom zálive a ceny ropy sú tiež x-násobne hore.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Elektriku si viacmenej vyraba kazda krajina sebestacne sama. S ropou to uz tak nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No nie len o cene je to - schopnosť distribučnej siete preniesť potrebný výkon, plocha a investície pre nabíjacie stanice a v skutočnosti je to "celé zle" - enviromentálny prínos nula-houby-nič. V skutočnosti je ZATIAĽ celková ekonomická aj ekoloická bilancia elektromobilov voči spaľovacím motorom hodne negatívna.
Snáď sa to časom zmení - ja som sce hodne starý somár pred dôchodkom no nie je mi jedno, čo potom, až sa minú zásoby fosílnych palív na Zemi.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Distribucna siet bude stihat este niekolko rokov. Ma znacne rezervy. A tvrdenie, ze elektricke auta niesu ekologicke siri len ropna lobby. Neverte tomu. Nieje to pravda. Viedol som tuto debatu vela krat a ked pride na cisla tak take tvrdenie neobstoji. To ropa je najvacsi znecistovatel na svete, nie baterie a elektricke auta.

Len si pozrite, ze na slovensku spalujeme len 10% fosilnych paliv a zvysok je cista energia. Ostatne staty sa snazia ekologizovat svoje zdroje rapidnym sposobom.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

"Distribucna siet bude stihat este niekolko rokov. Ma znacne rezervy."

Nejaky zdroj tohto tvrdenia?

Rezervy ma mozno prenosova siet, ale distribucna ide uz teraz na mnohych miestach na hranici svojich moznosti a v niektorych oblastiach mas problem dostat povolenie na 30 A istic do domacnosti. 30 nabijaciek pred panelakom pripoja asi cez WiFi na najblizsi 400 kV...

Ale to by sme museli vediet aky je rozdiel medzi prenosovou sustavou a distribucnou sietou, vsak.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

PS: "bude stihat este niekolko rokov" - zasadne upgradnut prenosovu/distribucnu infrastrukturu sa pocita v optimistickych odhadoch orientacne na 10 az 20 rokov, ked sa zacne hned, takze ak vydrzi "este niekolko rokov", to je naozaj velmi upokojujuce :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj distribucna aj rozvodova su vytazene len v spickach ale nie cely den. EV sa nabijaju celu noc a same si reguluju silu nabijania podla dostupnosti kapacity. Takze vytazit celu siet tak ako je teraz vytazena len chvilku v spicke znamena, ze ma este velku rezervu.

Ked bude treba nieze 30 ale 500nabijaciek pred panelakmi tak tam nejaka spolocnost kludne potiahne a zakope novy kabel presne tak ako sa nedavno budovali opticke kable. Zase sa netvarme ze toto su nemozne veci ktore budu trvat 20rokov. A stale je tu ta moznost sa nabit na rychlonabijacke na benzinovej stanici alebo pred supermarketom kym nakupujem.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

este je tu jedna moznost...Skyway
Odpovedať Hodnotiť:
 

Firemne auta sa budu nabijat presne vtedy ked bude treba, ziadne ze v noci. to si mozu dovolit domacnosti.
taky detail. Kto to zaplati vsetko? Hadaj ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Ostatne staty sa snazia ekologizovat svoje zdroje rapidnym sposobom.

Urcite? Zapadna Europa rusi atomky vo velkom (u nas 50% vyrobenej elektriny); na vodne musis mat prirodne podmienky a tiez predstavuju vyrazny zasah do ekosystemu.

Zapadna Europa riesi 3,14coviny typu solar, vietor, priboj, a take Nemecko doteraz kaslalo na vlastnu transmisiu, takze zneuzivaju Poliakov a Cechov na narazovy prenos zo severu (vietor, priboj) na juh (kde maju priemysel). Preco asi chceli centralne riadenie transmisie v Mnichove? Aby ani nadalej nemuseli investovat, ked im nasrati Poliaci a Cesi ukazu stredny prst.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Az VW splni to co napisal, ze u nich budu el. auta najnizsej triedy stat tolko co tesla navyssej tak sa ludia vlade podakuju. Pisali ze namensie el. auta VW by mali stat 30k.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

nechapem tento vtip. Tesla najvyssej triedy stoji cca 100.000. VW ma predavat najlacnejsie auta za 100.000? Okrem toho ze je to nezmysel (VW uz teraz predava lacnejsie auta napr. eGolf za cca 37.000 a chystaju eUP za 20.000) ani neviem komu a preco by mal kto dakovat
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Naco hned predavat? Staci zverejnovat informacie o pocte objednavok a obcas priekazne akoze narazit.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Zaujimave je, z auto, v ktorom je toho menej, je drahsie. To akoze baterka stoji 10-15 tisic?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

6.5k leaf
13k tesla
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este cenovy rozdiel motorov a celej mechaniky spojenej s tym.

4 elektromotory musia byt lacnejsie nez to mnoztvo mechanickych suciastok s jednym zdochnutym motorom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste, lebo vykonova elektronika, ktora ureguluje cez 100 kW je zadarmo, dame tam buck-boost z nabijacky na mobil, pripojime lego motorcek a hotovo. Pozri si na YouTube kanal Rich Rebuilds (typek, co proti voli Tesly opravuje zatopene a naburane auta), co vsetko sa v tych "musia byt lacnejsich" elektromotoroch a okolo nich nachadza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, samotna bateria stoji viac nez za kolko si moze slovenska domacnost dovolit cele auto. Ludia sa naozaj eurosocialistom podakuju, ked sa tento trend dostane aj do chudobnejsich krajin. Norsko s 5 milionmi obyvatelov patri medzi najvacsich vyvozcov ropy na svete, vyvazaju cez milion barelov denne. To sa im doma hra na ekoelektrologov proti fuj fosilnym palivam, ked tu ropu predavaju za tazke peniaze do sveta.

Ked na Slovensku budu musiet vysolit 30 000 za Fabiu v uplnej holovybave volant+pedale alebo dostanu prditko co ich nedovezie ani na druhy koniec mesta a naspat (trebars v Bratislave: Lamac-Zlate piesky a spat je 50 km), tak bude zabava.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A nezabudat, ze bateria je spotrebny diel, degraduje nielen pouzivanim, ale aj casom. Jazdenka s 200 000 km sa bude predavat zadarmo, lebo si vyziada investiciu v hodnote polovice noveho vozidla a treba zabudnut na to, ze niekto si kupi auto a 10 rokov sa o neho stara - je predsa ekologickejsie cele auto zosrotovat a znova vyrobit druhe, nez vyrobit len jedno, hlavne ze jazdi na elektrinu, tie energie a materialy pouzite v tovarni sa nerataju.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To nieje pravda. Dnesne baterie nestracaju kapacitu casom. Robili sa take teste mozes si to pozriet online. Pokles kapacity pri 200tisic je do 10% u Tesiel. A to preto, ze maju tepelny manazment baterii a softwarovu ochranu pri nabijani. Vw ci Nissan Leaf to nemaju a preto su na tom tak zle ako su. Takze staci to robit spravne.

A beteria dnes uz nestoji pol auta. Stoji okolo 100USD za KWH. Takze 60kwh baterka stoji 6000USD. O par rokov ak ju bude treba vymenit to bude este menej lebo ceny prudko klesaju a kapacita stupa.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

"Robili sa take teste mozes si to pozriet online."

Prosim odkaz.

"Stoji okolo 100USD za KWH. Takze 60kwh baterka stoji 6000USD."

Nestoji. Naklady vyrobcu su ta 100-vka (v sucasnom momente, kym umelo nevyleti dopyt prikazmi a zakazmi statov a pojdu hore ceny surovin). Za kolko ti ju po pripocitani marze a dani preda, je uplne ine cislo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tu
https://goo.gl/1Wqz6U
Tu po 160tisicoch mil
https://goo.gl/HfEV7M

Umelo nevyleti dopyt? To je spekulacia, rovnako ako keby som povedal, ze ropa teraz vyleti zo 60USD na 140USD co sa uz mimochodom v minulosti stalo. Za kolko nam ju potom preda vyrobca v aute zavisi na konkurencii na trhu. CIm viac znaciek tym lepsia cena. A Lion nieje jedina technologia baterii ktora v buducnosti bude bojovat. Prichadzaju aj ine chemie z lacnych materialov. Staci pockat par rokov. Pracuju na tom stovky labakov po celom svete, su v tom desiatky miliard investovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cena baterii klesla za poslednech 10rokov z asi 1000USD za KWH na dnesnych 100USD za KWH. Takze stacil len pockat a elektricke auta budu dostupne pre vsetkych aj v nizkych cenovych kategoriach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A zakon ponuky a dopytu si tiez vymyslela len ropna lobby...

Cena teraz ide dole, lebo sa toho vyraba viac a optimalizuju sa procesy (economy of scale), ale ked si par dalsich statov prikaze cisto elektricke auta, cena pojde zase raketovo nahor. Ani Tesla nestiha vyrabat svoje auta pre vopred zaplatene objednavky, bud sa cena upravi podla dopytu na strane ponuky u vyrobcu a bude to stat zase viac, aby na to kazdy nemal, alebo budu poradovniky ako pred Mototechnou za socializmu a bude sa predavat drahsie na sekundarnom trhu, ked si to niekto vystoji, preda obratom za dvojnasobok.

A je vynikajuce, ze sa teraz uzakonuje nieco na "staci len pockat". Vsak ta cena bude klesat donekonecna, fyzikalne zakony neexistuju - tak ako nam posledne roky plati Moorov zakon, vsak?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takze ked ja napisem najnizsej tiedy tak ty to porovnas s autom v max vybave s autopilotom a este k tomu na porovnanie pridas nieco maloseriove? Hmm.
Najlacnejsia tesla je niekde na 35k +- a stale je to auto luxusnej tiedy. Ten VW o ktorom pisem ma byt najlacnejsie auto, cize nieco co je teraz okolo 10k +-. Ak zakazu klasicke auta a nejlacnejsie el. bude 30k, ak na ten navrh VW pristupia aj ine automobilky a zacnu na el. autach ryzovat, tak ver ze mozme dakovat vladam za to ze auta si nebude moct dovolit kazdy.
Ale ak chces kludne napis v dalsom komente ze su aj lietadla za 1M a tym padom aj auta za 500k nie su drahe. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty tvrdis, ze e-Up ma stat 100.000+, nie ja. okrem toho ani nechapes rozdiel medzi triedou a vybavou. tebe je skoda nieco pisat, lebo nevies precitat ani to co sam napises. nie ja to na uja porovnavam, ale ty.

"
Az VW splni to co napisal, ze u nich budu el. auta najnizsej triedy stat tolko co tesla navyssej
"

to je tak ked nase skolstvo vypusta do sveta deti ktore nechapu svet okolo seba a potom volia Kotlebu, lebo ten im je inteligencne najblizsi. najvyssia trieda Tesly je Model S (pre kategoriu sedany) alebo X (pre SUV). Ani jeden z nich nie je maloseriovy, oba sa aktualne daju objednat najlacnejsie za cca 120.000 s DPH. Okrem toho novy eUp ma stat cca 20.000 (s DPH), nie 30.000. Nastuduj si aj vyznam slova ryzovat - v tomto kontexte to znamena nadpriemerne zarabat. Zarabat neznamena mat vysoku cenu, ale rozdiel medzi cenou a nakladmi. Lenze automobilky v ziadnom pripade na EV nezarabaju ani zdaleka tolko ako na spalovacich, preto sa ich zavadzaniu brania, aj ked su do toho tlaceni EU nariadeniami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som o vybave nic nepisal, pisal som o tesle ako o luxusnom aute co je najvyssia trieda. Myslim ze aj na wiki je tak oznacene. Cize aj tesla v najnizsej vybave je najvyssia (luxusna) trieda. Tesla male ludove auta nevyraba.
Mozno som to v prvom prispevku mohol inak formulovat ale vsetci okrem teba to pochopili. :D Cize o skolstve a kotlebovcoch radsej pomlc. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

odporucam ti zapracovat na vyjadrovani. povodny prispevok bol uplne od veci a tie dalsie v tom len pokracuju. neutesuj sa tym ze niekto pochopil co si myslel napriek tomu ze si to napisal uplne opacne. takto ked budes nieco pisat pre svojich nadriadenych, tak sa nikde dlho neohrejes. Tesla nie je luxusne auto, je len drahe. Model 3 nie je najvyssia trieda a ani luxusna. tiez je to len drahe auto, ale ani zdaleka luxusne. male ludove auta ktore budu cenovo dostupne pre teba vyraba Cina
Odpovedať Hodnotiť:
 

:-) aby sa udrzala ekonomika :-) ... na vyrobu elektromobilu takmer netreba ludi
Odpovedať Hodnotiť:
 

to si uvedomil aj Musk a v Tesle zacal prepustat.. posledny vraj nema vypinat svetlo, aby roboty nieco aj videli..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keď im niečo spadne, aby to našli?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi podám návrh, že do politiky vrátane samospráv nemôžu kandidovať a byť zvolení ľudia s IQ pod 120, pretože čo za čoviny sú niektorí schopní vymyslieť svet nevidel...
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

To nestaci! Budme prvou krajinou, ktora zakaze i elektromobily! Priekazne navrhujem od 2630.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

To je dosť možné, keďže v tom roku bude pravdepodobne najrozšírenejšie dostupné vozidlo o výkone dvoch koní ... zmutovaných ..v záprahu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

parkovanie/nabijanie e-aut a byty bez elektriny ... ono ked prejde mainstream na e-auta tak zistime ze 1km bude rovnako drahy alebo drahsi ako na ropu, pripadne este drahsi a v case 98penetracie e-aut pride inovator co "vynajde" spalovacie motory ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

na co by niekto chcel vymysliet nieco co je zakazane - treba si uvedomit ze prikazy a zakazy nie su primarne smerovane k optimalizacii nakladov z pohladu spotrebitela. takze to ze nakoniec budeme platit viac za km v el. autach ma rovnaky zaklad ako to ze budeme viac platit za potraviny vdaka kapitanovej dani. rovnako aj tie jeho dovolenkove poukazy presunu zasa len nejaky cash tam kam treba (napr. gastrolistkove monopoly ktore asi zas budu vydavat ubytovacie listky) nehladiac na naklady s tym spojene
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prikazy a zakazy su na to, lebo na tom niekto zaraba a keby neboli, bola by nezelana konkurencia. Nie su na to, aby teba pred niecim uchranili.

No a kedze na tom niekto zaraba, niekto to musi aj zaplatit. Hadaj, kto?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak stupne cena elektriny tak sa oplati sukromnikom postavit dalsie elektrarne. Elektrina je nieco co sa da vyrobit doma. Pri rope sme zavisly od jej ceny na trhoch ktoru si urcuje ropny kartel, saudi a rusi. Nechapem preco ich zaujmy tolko ludi ochotne brani.
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla prispevkov toho nechapes este vela. tu vobec nejde o nejake nadrzanie nejakej lobby, ale o realnu situaciu na trhu so spalovacimi motormi versus vyroba elektrickej energie. z coho napriklad chces vyrabat tie nasobky mnozstva elektrickej energie potrebnej na pohon aut? v rope mas energiu obsiahnutu uz pri tazbe, staci ju len spracovat na vhodnu formu. elektricku musis vyrobit od piky! z coho? spalovat fosilne paliva? totalne nespolahlive pseudoekologicke slnko a vietor s nutnostou zalohy? jadro neprijatelne pre vypatlane zelene mozgy? voda? aku dalsiu energiu mas v zalohe pre dlhodobe a hlavne stabilne plnenie tisicok a tisicok akumulatorov a moznou perspektivou rastu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je problém? Veď sa bude jazdiť ďalej na starých jazdenkách.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

presne, dopadneme ako na kube
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Fuj, mesta plne oktavom.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

/oktavok
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Iba to ma tesi, ze arabom spadne hrebienok.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

No to ani nahodou. Osobne auta su len mensou castou spalujucou fosilne paliva. A aj po zakaze budu stale jazdid, len bud epostupne ubudat. Dokial rapidne klesne spotreba fosilnych paliv, dovtedy aj Arabi mozno nebudu mat ropu.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Snad to neskonci osobnymi autami. Mas pravdu v tom, ze zatial nic nie je iste.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No nahodou auta su vyznamnym spotrebitelom ropy. Lenze ono prichadzaju aj elektricke nakladiaky, kamiony, dodavky ale aj lode. Rovnovaha na trhu je velmi krehka. Staci par percentny pokles dopytu a cena ropy zazije krizu. Ved to vidime, ze napr. US znizilo dopyt lebo zacalo vo velkom frakovat a okamzite klesla cena zo 120 na 40.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Arabom nic nespadne, pretoze ropy sa nikto nezbavi kym fyzicky nedojde. Jednak preto, ze Arabi uz maju davno skupene patenty na rozne taketo technologie a druha vec, ze ropa sa netazi len kvoli palivu, potrebuju ju mnohe priemyselne odvetvia ako surovinu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A, pri eliminácii finančného hľadiska, za akým účelom ju skutočne priekazne potrebuju?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ropa sa pouziva skoro vsade.
Pouzi goooogle a daj si vyrobky z ropy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mnooo... plastove ramy okien namiesto drevenych su priekazne vhodny priklad.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ale aj hnojiva su z ropy, co budu ludia zrat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

áno aj Rama na každom stole doma je z ropy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kamiony co?
Lode co?
Lietadla co?
Rozne tazke stavbarske stroje co?
cely rozvojovy svet co?
Vlaky co? Elektrifikacia nie je az tak rozsirena na svete akoby sa ti zdalo z europy, v USA napr skoro vobec, aj v australii.
A co myslis kolko spotrebuju bezne auta z celkoveho moznostva vyrobenych paliv? 10%(aj to mozno prehanam).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cudujem sa tym politikom.
Eauta a infrastruktura este niesu vyladene/doriesene a oni uz idu zakazovat spalovacie auta v tak kratkom case. Jemne povedane optimisti.
Eauta su tu kratko a v malom nasadene aby boli jasne vsetky rizka, problemy a uz zname problemy vyriesene.

Prv nech podporia vyskum a rozne studie rizik aby sa vedeli o par rokov kompetentne rozhodnut, ci to je realizovatelne a ako. A ci to je naozaj ta spravna a jedina cesta. V terajsom stave to povazujem za populizmus ako realne realizovatelne.




Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To nebude optimizmus ale lepsia informovanosť. Štúdie, ktoré spomínaš už boli vypracované.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Neboj sa vsetky tieto zakazy sa budu rusit, menit a posuvat, su to len populisticke tahy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ha-há, Švedistan žeby nepodporoval bratov vo viere Saudov? Do r.2030 budú pod právom šarija a nejaké spaľovacie motory budú ich ten najmenší problém.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

A Americania si budu nadalej veselo jazdit na svojich 5 litrovych traktoroch.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

pokiaľ sa tam nedostanú k moci podobní "sociálni" dementi ako vo švédsku, tak veru veselo
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Bolo by zaujimave, keby uz konecne vznikla komplexna studia, ktora by brala do uvahy vsetky aspekty ktore vstupuju do prevadzky motoroveho vozidla
napr:
vyroba auta, vyroba baterie, vydrz baterie a znizenie kapacity bateria s cim suvisy nahrada baterie, vyroba elektriny, likvidacia baterii atd. Nemam uplne presne informacie, ale z toho co som nacital, tak doteraz ziadna studia vsetko toto nebrala do uvahy, kvoli narocnosti vypoctu. Do uvahy sa zvacsa berie len prevadzka vozidla, max vyroba vozidla.
V sucasnosti ma Norsko obrovske problemy kvoli elektromobilom a to ich je relativne male percento, nemaju totiz dost kapacit na pohodlnu prevadzku vozidiel. Ak by do par rokov zaviedli vsetky krajiny elektromobily len na uroven 20-30 percent tak sa zruti cela energeticka sustava EU. Kym nebudu v prevadzke studene jadrove reaktory tak cele toto sialenstvo je nerealne
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Suhlas , tiez je nerealne aby po sidliskach kde zije stale najviac ludi v meste boli nabijacky pre vsetkych a zabezpecena bezpecna prevadzka nabijania. U nas je problem zaparkovat, nie to este zaparkovat a nabijat :D .. tiez myslim ze nasi "sukmenovci" budu vediet ako nalozit s kablami na nabijanie cez noc
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nie ze by som bol fanusikom elektra, ale ocividne vies pramalo aj o nabijackach, infrastrukture aj tych nabijacich kabloch.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Tak nás pouč nech si rozšírime obzory.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

a ktora cast mi usla ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Postavit nabijacku nie je nic preborne - ak sa to vezme este jednym supom mas ich hned ku kazdemu parkovaciemu miestu. Neplati to pre take miesta, kde uz teraz je problem s chodnikom a parkoviskom, ale k vecsine sa to urobit da. A kedze z toho dobuducna citit prachy, snazit sa hned pri naznaku nejakeho konceptu budu vsetci dodavatelia. Nabijaci kabel je standardne uzamknuty a nevytiahnes ho ked sa auto nabija. Ak by to niekto spravil silou, je to to iste ako ked ti odkopne spetak. Plus z toho nezarobi majetok aj keby ho ukradol. Exponovana zataz v sieti je otazkou, ktora sa da riesit prave cez nabijacie stanice. Riadenie si vie ustrazit vykon tak, aby sily rozlozil a zvysok bude zavisiet od podpornych sluzieb a potrieb zakaznika - tj auto moze byt nabite aj za 2 hodiny a zvysny cas bude sluzit ako stabilizacia na vykrytie spiciek napriklad. Tema je komplexna a moznosti su siroke.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

U nas nevedia ani namalovat ciary. Postavit tam nabijacky je cire scifi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pretoze o ciary sa stara neschopna samosprava/mesto podla vlastnika a furt sa hadaju kto je kto ked treba vynakladat prostreidky, ktore plativ v daniach. Nabijanie bude sluzba a niekto na tom bude zarabat. To je rozdiel. Preto je lahsie postavit parkovaci automat(lebo ryza), ako vybudovat parkovisko(lebo iba naklady)...
Odpovedať Hodnotiť:
 

chces povedat ze nielenze bude zatr....ne cele chodniky a ulice autami ale budu aj autami a kablami ? ze na ten ledva 1,5m priestoru pre chodcov co je tak tam este niekto za..jebe 1 milion nabijacich stanic a kablov a este to aj dokaze zasobit EE ?? a ze kabel sa neda ukadnut a buchnut do zberu za 5min ??....
EE auta v mainstreame su utopia , len preklenovacie obdobie kym pride nieco ine pokial sa fosilne zakazu

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie nepochopil si. 1 stojan vie obhospodarit 2 parkovacie miesta. Teoreticky pri velkoplosnych parkoviskach az 4 ale to zatial nikto nerobi, asi si to dam patentovat. Bez toho aby niekde extra zavadzal, len tam, kde je uzky chodnik a uz teraz je tam nejaky problem ak auto parkuje ako ma, tak tam by problem byt mohol. A ak je uz raz pripojeny inteligentny stojan, vie riadit tok energie. Akumulator je stabilizacny prvok - takze ano, tisicky automobilov mozu fungovat ako zdroj energie a vykryvat spicky. Vsetko je vecou dohody, zmluv, ceny atd. Existuju na to aj studie. Je to to iste ako ked mas pripojku so smartmetrom a s dodavatelom zmluvu na nejake vyhody a naopak sankcie kedy mas energiu drahsiu ak ju v tom case odoberas. Co sa tyka zberu a kradeze - z toho 1,5m kabla nikto bohaty nebude a tiez sa to da poriesit. Nehovoriac, ze v case kradeze o tom aj hned mozes vediet, lebo ti to ten stojan posle na telefon.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

sukmenovcami myslis Cigáňov? och ty jeden skaredy rasista, no no no!
Odpovedať Hodnotiť:
 

spravia jeden nocny vyjazd po Petrzke a maju 4 tony kablov top kvality zeleza ;))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

netrep
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

netrepe
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Da sa to celkom jednoducho, mozes sa na to pozriet cez cenu priemerneho auta na benzin a na baterku. Nepotrebujes pri tom pocitat CO2 na molekuly.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bolo by zaujimave, keby uz konecne vznikla komplexna studia, ktora by brala do uvahy vsetky aspekty ktore vstupuju do prevadzky motoroveho vozidla
napr:
- financie na nájdenie ložiska ropy
- financie na zabezpečenie ťažby ropy
- financie na rafináciu ropy
- financie na vybudovanie ropovodov
- financie na údržbu ropovodov
- financie na likvidáciu havárií pri ťažbe ropy
- financie na dopravu palív k zákazníkovi
- ...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

toto vsetko.je v cene pohonnej latky,cize vyrobcu to nestoji nic
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ale zaujimave je, ze ked sa pocita ekologickost EV voci ICE tak sa EV zarata vyroba elektriny ale ICEcku sa vobec nezarata ziadna vyroba benzinu. Proste benzin sa objavuje na benzinkach len tak. Potom to vyzera, ze EV zase niesu az takym prinosom. Pritom 100najvacsich znecistovatelov na svete su prave ropne vrty, rafinerky, transport ropy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

k tomu poslednemu vyplodu mas urcite aj nejake vierohodne statistiky, vsak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ropa bude vždy potrebná. Aj pri elektrických autách. Z ropy máš ešte aj gombíky na slipoch. Bez ropy by tvoja žena musela do seba tlačiť hnusnú antikoncepciu, lebo ty by si si ani prezervatív nemohol kúpiť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No nie som si istý latex je s prírodného kaučuku...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak, na latexových slipoch predsa žiadne gombíky nepotrebujem!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dokedy budem dotovat z vlastneho vrecka ludi co kupuju na slovensku elektromobil a stat im preplaca nejaku ciastku ?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

dovtedy ako bude cast spolocnosti volit socanov, populistov a extremistov a ta dalsia na to prdiet.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

škoda, že je to hlúposť jak chopok. všetcia tí akože "slušní" akurát len dokrvavia ruky iných, zato o to viac.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zabudol si dodat liberarov, jaaj oni vlastne spasia svet :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Nezabudol, su zahrnuti v tych extermistoch a populistoch.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

extermista-liborál
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dovtedy, kým si nekúpiš aj ty elektromobil. Potom sa ti dotácia vráti :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ked budu uz iba elektricke auta tak ja si kupim generator na benzin a dam si ho do kufra lebo benzin je benzin!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pri tom malom dojazde co teraz elektro auta budu mat, tak "zalozny" agregat v kufri bude asi povinnost. Nikto nebude chciet aby mu auto zhaslo niekde uprostred lesa, co sa pri bateriach po niekolkych rokoch moze kludne stat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nekecaj. Aky mas denny priemerny najazd? Ja nejakych 40km. Takze pri dojazde len 200 jazdim cely tyzden a teoreticky nemusim dobijat. Pri dlhych trasach to bude samozrejme problem, ale aby baterka zdochla "len tak" sa diat nebude. Mozes to prirovnat k tomu, ze ti dojde "zrazu" palivo uprostred lesa.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dpc ...skoro 200km dojazd mam teraz odkedy zacne svietit kontrolka na dotankovanie :D ... a zda sa mi to malo, ze casto musim tankovat
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A preco usudzujes, ze pouzivam auto na kratke jazdy? Po meste mi staci MHD, auto mam prave na dlhe cesty, okolo 600 - 800 km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

PS: V prvom rade, ked je bateria stara, tak neukazuje spravny "obsah", to jest i dojazd ti ukaze 100 km, ale realne ti zhasne po 50.

V druhom rade, benzin v strede lesa mi nedojde, pretoze nejazdim len na rezervu. A ak idem niekam daleko mimo civilizaciu, tak si vezmem benzin "do flasky", co ocividne s elektroautom robit clovek nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak robis dlhe trasy tak pre teba EV este nebude. To neznamena, ze to tak robia vsetci a pises to ako keby si robil tisicky km mimo civilizacie. Ani baterka ti nezdochne v lese ak tam s nou nebudes liezt ked bude skoro vybita. Ja napriklad ani nepoznam nikoho, kto chodi s autom do lesa. Netvrdim, ze taki ludia neexistuju, ale rozhodne to je bezvyznamne cislo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vsetci Saudski sejkovia su na teba hrdi. Hovoris presne to co chceli pocut. Teraz sa mozu ist pomodlit k mohamedovi za tvoju dusu a ty spokojne umries predcasne na plucnu obstrukciu z nafty. Parada.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

az na to, ze k nam tecie ruska ropa, takze svoj spravodlivy hnev mozes nasmerovat tam
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba si začať zvykať, že autá už nebudú tak rozšírené ako doteraz. Dovoliť si ich budú môcť len bohatí ľudia. Spaľovacie autá nebudú, a elektromobily budú drahé.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

bojím bojím, že sa toho ešte dožijem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tak, plebs nema co cestovat, maximalne do montovne pomocou mhd a ked dostanu v montovni opustak, mozu si zakupit organizovany zajazd.

Pretoze presne tam s elektroautami smerujeme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jedna z najtrefnejsich reakcii, gratulujem! :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bude zas nasraté od koní všade
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved nejaky pajac v BMW povedal ze auto je dnes dostupnejsie a najlacnejsie za cely cas jeho existencie ze ludia maju kludne dve tri auta a ze je cas ich zdrazit aby ... (zacal eko teroristicke vyhrazky pouzivat)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A v com nemal pravdu? (teda okrem nejakych ekoteroristickych dristoch). Auta su lacnejsie ako kedykolvek predtym. Plne vybavy, ktora prenika coraz viac do nizsich tried. Stredna trieda upada tiez vdaka tomu. A staci sa pozriet na parkoviska pred obchodmi alebo na sidliskach. Bezna rodina ma 2-3 auta bezne. Mam suseda, co ich ma 6 a parkuje ich pred panelakom. Parkoviska chybaju - no preco asi, lebo kazdy ma "potrebu" vyvazat sa autom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A mat tri auta v byte.
Ja mam tiez suseda co maju tri auta. Jedno pouziva raz za mesiac a niekedy aj menej. Stray crep.
A samozrejme ho musi prkovat co najblizsie. Pritom kusok vedla baraku je velke prazdnejsie parkovisko.
Jednoznacne som za platbu za parkovanie. Jeden byt, narok na jedno auto za smiesnu sumu, dalsie za uz poriadne peniaze.
Nech takyto blbeckovia aspon parkuju tie svoje somariny niekde pri tescu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som za, riesim akurat s mestom vyhradene miesto. Lebo 80% majitelov v nasom dome(a to je u nas este dost dobre) nie je schopnych si ist odpratat ani ten sneh z auta a miesta - a nasledne zaparkuju niekomu, kto si to odprace. Zvycajne ma to po tretom vycistenom mieste prestane bavit. Nehovoriac, ze tie zvysky snehu primrznu a az kym sa to neroztopi a na celom parkovisku takymto sposobom pride o 2-3 miesta. A rovnako som zastancom jedneho normalneho auta ako vlastnit 3 vraky, kde kazde prechadza s uplatkami cez STK. + Naviac, za posledny rok stupla premavka v mojom zapadakove znacne. Vynimocne aj hodinova kolona co tu predtym neexistovala ziadna. To preto, ze auta su tak ocividne nedostupne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aky luxus, ze riesis vyhradene miesto.

U nas ti ziadne vyhradene miesto nedaju, pretoze kvota, kolko ich moze byt vykrizikovanych a kolko ich treba nechat prazdnych, bola dosiahnuta pred 30 rokmi.

Ale povolenie otvorit krcmu krizom cez ulicu, do ktorej stamgasti chodia autom, to nie je problem.

A ako bonus nejakych 50% aut, co tu parkuje, ma ECV z inych okresov. Niektore z nich sa nepohli cele mesiace. No nekup to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, v najvecsej dedine na slovensku to tak je. U nas take vymozenosti ma realne par ludi co spocitam na rukach. Invalidov nepocitam, ti to maju z ineho dovodu. Zatial sa to u nas nerozmohlo, takze cakat zbytocne nechcem a dal by som prednost garazi, ale nemozem mat vsetko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetko to smeruje k tomu, ze auta uz nebudu bezny spotrebny tovar pre kazdeho. budu len pre tych, co maju viac vo vrecku.

velmi dobre to vidno na tom, co chcu zakazat - len osobne auta. o nakladnych nikto nehovori, o lodiach, dieslovych vlakoch takisto.

a ked zakazu predaj novych, dalsi krok bude riadne zdanit tie stare, aby sa ich ludia rychlo zbavili.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

A nevymyslas si? Cena EV prudko klesa kazdym rokom. Staci si este par rokov pockat a bude sa vyrabat aj lacna skodovka s el. Prva plazma stala pol miliona korun. A nikto nevyplakuval, ze teraz vsetci su odsudeny na CRT obrazovky lebo plazmy si nikdo dovolit nemoze. Ako fakt nechapem, ze toto ludia nedokazu pochopit. Kazda nova technologia je naprv draha a potom ide prudko dolu ako sa s nej stane mainstream.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na plazmu sa ti ludia bystali,lebo prislo lacne lcd ty mudrc o))))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slovensko je za svetom 40 rokov pozadu,takze ziadne strachy,este to.niejak.doklepeme na spalovacich rachotinach o))))
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nože nám povedz, za ktorym svetom? za tým na západ a sever, ktorý má spoľahlivo nakročené k novodobej forme temného stredoveku? či nebodaj na juh a východ? koľko je takých štátov, kde sa majú lepšie ako tu a koľko horšie? tých druhých je spoľahlivo viac - celá Afrika, Južná Amerika, väčšina Ázie... Tak o akých štyridsiatich rokoch vlastne hovoríš? To číslo si vypočítal na základe nejakého super algoritmu, či len tak vytiahol zo zadku? No, ale v jednom máš pravdu, aj o šyridsať rokov tu spaľovacie motory určite budú, na rozdiel od tých trtkov, ktorí ich chcú zakazovať na úkor hocičoho...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

som rozmyslal dat si do daewoo tika do kazdeko kolesa motorcek z ebike (cize 4x500w) a miesto agregatu tam dat cojaviem 10 bateriek (tiez z ebike) a je to...len to uz by stalo skoro 5000 a to je uz kus drahe vozenie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no po par kilometroch budu musiet pedalovat fesaci...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta ked baterka by stala 10x viac ako cele tiko od ruky za 250euro o)))))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved za usetrene palivo sa postavia pri meste obrie elektrarne ktore budu vyrovnavat vykon.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Elektrarne na mazut alebo plyn.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Good idea SR, keby boli všetky vozidlá na elektrinu bol by prebytok ropy, tá by sa mohla spaľovať v ropných elektrárňach, samozrejme úsporne a eko logicky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak bude treba tak sa postavia. A hadaj co. Je to investicia a pracovne miesta na SK. Vsetku potrebnu energiu si vieme vyrobit doma. Ale niektori ludia preferuju posielat vyplatu Saudskym sejkom, Rusom a ropnemu kartelu. To je slachetne, oni to potrebuju, je to ich jedina obziva. A samozrejme aj doktori by sa bez obstrucnych poruch dychania nezaobisli. Slovaci na to velmi radi umieraju. Nieje nad vonu spaleneho benzinu. Aj preto sa rad zatvaram s naftakom do garaze a len sa tak predycham. Treba to udrzat.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

bože, ty si ešte hlúpejší, ako komouši v päťdesiatych rokoch :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takže nie že nedovolí, ale len ze prorokuje.

Jednoducho Švédsko sa len pridalo k svojim susedom: Nórsku, Dánsku,...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár