neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Väčšina nových áut v Nórsku je už čistých elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 2.4.2019


Nórsko, krajina s najvyšším podielom elektromobilov, dosiahla ďalší míľnik, keď v marci tvorili čisté elektromobily už viac ako polovicu všetkých nových predaných osobných vozidiel.

Dokonca táto hranica bola výrazne prekonaná a čisté elektromobily tvorili až 58.4%.

Upozornila na to agentúra Reuters na základe informácií organizácie Norwegian Road Federation.

Čisté elektromobily majú v krajine vysoký podiel už dlhší čas, v celom minulom roku tvorili 31.2% nových predaných vozidiel.

O ešte výraznejší podiel elektromobilov v marci sa pričinili najmä dodávky Tesla Model 3, pričom tento model tvoril podľa dostupných informácií až cca 5.3 tisíc kusov z 18.4 tisíc vozidiel predaných celkovo v marci. Všetkých modelov Tesly sa predalo celkom 5.8 tisíc.

Okrem čistých elektromobilov sa v krajine predávajú dobre aj hybridy, pričom vozidlá iba so spaľovacím motorom dosiahli v marci podľa agentúry podiel iba 22.7%. Na hybridy tak zrejme pripadlo ďalších skoro 19%.

Nórsko má v podieloch predaných elektromobilov výrazný náskok pred ostatnými krajinami a oproti vozidlám so spaľovacími motormi požívajú viaceré výhody v oblasti daní, mýta a parkovania. Krajina zvažuje, že najneskôr od 2025 už dovolí len predaj áut s nulovými emisiami, legislatíva zatiaľ zrejme ale nebola ešte schválená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

Je ironické, že si to môžu dovoliť asi najmä vďaka ťaženiu ropy.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Je pokrytecké, že s ťažbou ropy neprestali.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A kde by potom vzali materiál na všetky tie plasty, čo v autách sú ?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

V mori?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je pravda, ak by ten plastový ostrov zozbierali tak majú na 100 rokov plast :-))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je priekazne, ze sa tym vobec chvalia
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A vďaka deformácii trhu daňami a polatkami za ropáky
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

myslis, konecne zdanovanim negativnej externality(znecistenie), ktoru dlhodobo vsetci ignoruju? musk ma pravdu. znecistenie ropakmi malo byt davno zavedene ak sa chceme pohnut dopredu. chapem, je to nepopularne, nik nechce platit viac ako musi, no v tomto pripade jednoducho musime.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

co ja viem, recyklacny poplatok za chladnicky zaviedli na slovensku len pred nedavnom. a z ekologickou likvidaciou to nema nic spolocne. a ani vyska toho poplatku to nejako neodzrkadluje
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

pojem "nulove emisie". Emisie su nulove tak ako elektraren, ktora vyraba elektrinu pre tieto vozidla. Obsah baterii elektromobilov tiez nebude ekologicky nezavadny...
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Aj Skylink je zadarmo. Platis len servisne poplatky.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Si dement? Keď je pri aute uvedené "nulove emisie" tak má nulové emisie. Emisie spojené s výrobným procesom (či už auta, alebo paliva) sa jednoducho nepočítajú, rovnako ako sa nepočítajú pri spaľovacích motoroch.

Tak sa prestaň hrať na chytrého, ktorý má ku všetkému svoje vlastné "ale", lebo má dojem, že vie všetko lepšie. To že vieš v ktorom reťazci je aktuálne nízkotučné mlieko lacnejšie z teba múdreho nerobí.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ľudí možno prekvapí, že aj výroba palív vyrába emisie. https://greentransportation.info /energy-transportation/gasoline-costs-6kwh.html
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

a co si tym chcel akoze povedat?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a preco by mal byt dement? to auto sa bude musiet nabijat zo siete, kde este stale podiel tepelnych elektrarni je okolo 30% (na SK mame 20 velkych tepelnych elektrarni)
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Centralna vyroba elektriny je ovela efektivnejsia. Keby sa ten beznin pouzil na vyrbou elektriny a nabijal auta bolo by to lepsie. Cize ste dementi obaja
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Velmi hlupy a zjednoduseny komentar.
Centralna vyroba elektriny je efektivnejsia. Tu inklinujem suhlasit, s obrovskym ale. V pripade elektromobility nejde len o vyrobu elektriny, ale aj jej prepravu / distribuciu a naledne "tankovanie" elektromobilov. Nemozes sa separatne pozerat len na vyrobu elektriny.

Ad samotna vyroba: pokial ide o ekologiu, akceptoval by som to, ak by napr 90% energie bolo vyrobene z jadra, pripadne napr vodnymi elektrarnami. Fotovoltika a veterne elektrarne nemozno s cistym svedomim nazvat ekologickymi.

A vyrabat elektrinu z fosilnych paliv a nasledne ju distribuovat, pricom sa tvaris ze to je ekologickejsi, je salamunstvo. Nepocitas dopady a problemy koncentracie znecistenia v oblasti elektrarne, distribucie, ekologicke zatazenie bateriami a mnohe dalsie faktory.
veta "Keby sa ten beznin pouzil na vyrbou elektriny a nabijal auta bolo by to lepsie." je preto uplne nepodlozeny nezmysel, kym pri analyze nevezmes do uvahy celu skalu ostatnych faktorov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

co si takto predstavujes pod pojmom "salamunstvo"? Zeby mudrost? Ale potom sa mi to nehodi do zvysku textu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To iste mozes povedat aj o nafte. Zapocitaj energiu potrebnu na jej tazbu, prepravu, rafinaciu, prepravu, naklady na likvidaciu ekologickych havarii...
A zase ti vyjde uplne ine cislo. Treba porovnavat porovnatelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inych oznacil za dementov a sam vygeneroval dementnu teoriu. Centralne spalovanie ropnych latok na vyrobu elektrickej enerie pre elektromobily je vzdy menej efektivne ako individualny spalovaci motor v aute.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Už z rámca hesla malá hŕba pýta viac je, ale, zrejmé, že na kastráciu logiky by trebalo ešte priekazne kvalitnejší nástroj.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Patrik, este stale ta rajcuje trapne komentovat svoje vlastne clanky?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To nie je pravda. Auto na CNG ti spali viac plynu ako elektormbil, jazdiaci na elektrinu z CNG elektrarne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Opýtam sa jednoducho: "Aké vysoké emisie produkuje čistý elektromobil pri svojej prevádzke?"

To, že niekto nedokáže akceptovať fakt, ale musí si ho za každú cenu skomoliť tak, aby vyhovoval jeho potrebe preukázať svoje "pseudointelektuálne" názory na dopad produkcie elektriny a batérií a pod. je problém dnešnej spoločnosti.

Teda pre dementov:
1. Elektromobil produkuje nulové emisie
2. Emisie sa samozrejme vytvárajú pri produkcii elektriny
3. Dopad na životné prostredie spôsobený ťažbou a spracovaním špecifických prvkov pre batérie tých elektromobilov je samozrejme tiež nezanedbateľný

Body 2. a 3. ale nemenia nič na bode 1.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A ani tak nie sú presne nulové, dosť bordelu sa uvoľňuje aj zo samotného auta ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napríklad z takých pneumatik alebo brzd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobil dokáže perfekte zabrzdiť motorom.
Veď načo má elektromotor a často nie len jeden???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3. Bod ale v prípade elektromobilu napr. znamená taky deficit, že celkové vyprodukované emisie sa vyrovnajú s bežným autom po viac, ako 100.000km. S tým, že sa nerátaju emisie na vyprodukovanie elektriny potrebnej pre nabíjanie...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rád sa použím, prosím odkaz na nejakú relevantnú štúdiu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a ty mas relevantne studie posudzujuce ekologicky impakt elektromobilov potvrdzujuce jasne vacsiu ekologickost elektromobilov. elektromobily maju svoje zjavne vyhody, ale tato problematika nie je len cierno-biela a bez negativ.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Nechápem... Niekto napíše že: "3. Bod ale v prípade elektromobilu napr. znamená taky deficit, že celkové vyprodukované emisie sa vyrovnajú s bežným autom po viac, ako 100.000km. S tým, že sa nerátaju emisie na vyprodukovanie elektriny potrebnej pre nabíjanie...", ja si na vypýtam nejaké relevantné údaje / štúdiu aby som sa poučil - lebo z jeho tvrdenia doslova "sála" dojem, že to má reálne podložené... A ty sa tu ideš hrať na spasiteľa typu: "Dokáž svoju nevinu".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nikde som nepísal, že "impact" elektromobilov je zanedbateľný, ani že je nižší ako vozidiel so spaľovacími motormi.

Písal som o priamych emisiách elektromobilov.

Mal by si sa pri čítaní naučiť aj rozmýšlať a potom písať na tému ku ktorej reaguješ - namiesto vymýšľania vlastnej témy len preto, aby si mal čo napísať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsimni si za problem si si ty sam zjednodusil len na "priame" emisie. Diskuter na ktoreho si reagoval (a ani nikto dalsi v diskusii) nehovoril len o "priamych" emisiach.

Co je podla teba cielom nasho snazenia? Ak nam zalezi na celkovom ekologickom dopade pre planeu, tak je nezmyselne vykrikovat ze "ale priame emisie su nulove". To nikoho nezaujima. Je to len odklananie pozornosti od problemu, ktory sa snazime riesit. Je to demagogia.

Co sa tyka dokazovania, myslim si ze ak niekto pride s novym ambicioznym projektom a tvrdi ze je ekologickejsi, ba dokonca by mal byt podporovany dotaciami (!), mal by niest dokazne bremeno on a svoje tvrdenia podlozit.
A opat, ak cielom je zlepsenie zivotneho prostredia, takato studia by musela byt ovela sirsia ako samotne meranie emisii "pod naraznikom" auta.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Všimni si problém, že celá téma je o emisiách. Potom sa pozri čo sú emisie - teraz nemyslim v tvojej predstave, ktorá je vhodná do krčmových diskusií, kde je najdôležitejšie, aby si mohol povedať "ale...". A na koniec sa pozri čo sú emisie - normálne, formálne, čo sa do nich počíta.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Emisia: "každé priame alebo nepriame vypustenie znečisťujúcej látky do ovzdušia"

Takto hovori SK wikipedia. Kludne nas pouc formalnejsou definiciou.

A opat sa pytam, co tym sledujeme? Ja myslim ze nas zaujima predovsetkym zmena celkovej bilancie vypustenych emisii v dosledku pouzivania elektromobilov. Ci ich vypustaju priamo tieto vozidla pocas jazdy, alebo sa tak deje v procese vyroby energie pre tieto vozidla, je z hladiska ochrany prirody uplne jedno.
Avsak ak tvojim skutocnym cielom nie je ochrana prirody, budes stale robit presne taku demagogiu ako si prave predviedol.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zagoogli si mena Michael Sivak a Brandon Schoettle z Michiganskej uni - tito dvaja pisu dost vela o podobnych temach, ak Ta to zaujima.

tu mas peknu mapku https://dopice.sk/mN9

a tu sauce http://umich.edu/~umtriswt/PDF/SWT-2017-18.pdf

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozriem, ďakujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

počúvaj ty dement zasraný, ako dokáže elektromobil jazdiť bez toho, aby nebol závislý na výrobe el. energie??? To, že prenáša produkciu emisií inde predsa na veci nič nemení! Bod 1 je irelevantný a je len tvoj výplod, aby si akože nebol za totálneho dementa...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Choď prosím ťa a odovzdaj na najbližšom riaditeľstve PZ techničák od svojho auta. Pretože tvoja teória je, že k emisiám tvojho auta so spaľovacím motorom sa počíta aj ropa rozliata do morí a oceánov v prípade prevrátenia ropného tankeru / poškodenia ropnej veže. Takéto auto potom cez emisnú kontrolu nemôže prejsť.

Uprac si najskôr názory a teórie, lebo je jasné, že keď namáš 100k na Teslu ktorú by si aj chcel, tak je príjemnejšie všetkým kamarátom hovoriť, aké sú elektromobily na chuja...
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Súhlasím, to je ako keď niekto hejtuje iPhony, že sú predražené. Kto na to nemá ten si nájde dôvod ...
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

trochu krívajúci príklad, aj samsungy sú predražené
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď podľa teba elektromobil neprodukuje žiadne emisie/škodlivé látky, tak si poutieraj elektrony (disky) z vnútra a natri si to na chleba ... Želám dobrú chuť.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Zachraňuješ čo sa dá. Pokúsil si sa zmeniť pojem "emisie do ovzdušia", čo je merateľný ukazovateľ znečistenia vozidiel, na "emisie/škodlivé látky". To je úplne iná téma, ktorá s emisiami nemá nič spoločné. Potreboval si ale preukázať svoju "chytrosť" a schopnosť niekomu vysvetliť niečo úplne iné, ako je predmet diskusie. Bravo
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a uvádzajú sa tieto "škodlivé látky" v technickom a kontrolujú na STK?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pouzite baterie sa budu vyvazat na Slovensko. tu je odpadkovy raj...

kedze vacsina nema garaze, a volnych nabijacich stanic je malo, tak to tam vyzera na sidlisku aj takto (ked si na parkovisko tahaju kable z bytov):
https://dopice.sk/mMI

zdroj
https://dopice.sk/mMJ
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

skus si pozriet kolko percent elektriny sa v norsku vyraba vodnymi elekrarnami
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Je to iba prvy nesmely krok. Prevadzku treba jednoznacne vytlacit do vzduchu. Kombinacia norskej elektromobility a nasho aeromobilu by mala fuzovat a implementaciou elektromotoru do aeromobilu by sa vyriesili problemy komplexne. Ako nabijacie stanice budu sluzit vzducholode, kde bude kaviaren pre slusnych ludi.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Presne tak. Čo všetky tie mýľniky? Síce čisté elektromobily, ale krajina priekazne zasraná od samých mýľnikov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

prevadzka vo vzduchu.. tebe musi drbat.
jedinu otazku ti polozim: chcel by si aby tvoj sused alebo ta "sliepocka" od vedla, mala auto, ktore ti lieta nad hlavou? ja teda nie. a ako by pan riesil hluk z "prevadzky vo vzduchu"? :) no hovno, nijak! :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej, a auto nenabijete pokial nemate doma vlastnu pripojku. Vsetky verejne su nonstop obsadene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a s dalsimi generaciami nabijacich stanic, ktore budu po drote komunikovat s rozvodnami sa ti moze stat, ze si ho nenaijes, ani ked doma pripojku mat budes. ak nebude kapacita siete dostatocna, tak sa bude load-ballancovat medzi zatazami a nakoniec z toho najlepsie vyjde niekto, kto bude mat cinsku nabijacku, ktora bude cucat bez ohladu na to, kolko jej siet dovoli. worst case potom zhodi par takych nabijaciek rozvodnu dole :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Zdielanie elektriny je buducnost ale vzdialena.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

alebo si dáš na noc dobiť a pri nedostatku ti vycucne z baterky aj ten zbytok, čo v nej máš, samozrejme v dobrom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/mMI

zdroj
https://dopice.sk/mMJ

buducnost je vo vodiku, urcite nie v elektromobiloch na baterie

Dokonca tankovanie vodika by mohlo byt rychlejsie ako tankovanie kl. pohonnych hmot, stacilo by dohodnut standard zasobnika (cartridge) na vodik a potom by na cerpacej stanici stacilo vybrat prazdnu napln, vymenit za plnu a zasunut naspet do auta... (ako niekedy nakup CO2 bombiciek v potravinach, prazdne za plne), 15kg zasobnik max na 1ks aby to vedeli menit aj zeny (v aute koli dojazdu by ich bolo viac)

pre kamiony vymena vodika pomocou specialneho vozika so zasobnikom...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Bezpecnost nadovsetko!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

však treba popracovať na "nevýbušnom" vodíku :-)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vodík je raz navždy blbosť. Proste nemá potrebnú energetickú hustotu, treba ho skladovať pod tlakom a je nebezpečný.

Pokiaľ nepríde nejaký brutálny breakthrough v technológii batérií, ani elektromobil nie je schopné univerzálne riešenie, ale ten to aspoň nahrádza vysokou účinnosťou, nepotrebuje prevodovky a celkovo je krásne jednoduchý.

Ale zatiaľ najlepším riešením je spaľovací motor na uhľovodíky. Dajú sa skladovať pri atmosférickom tlaku, sú kvapalné, majú veľkú hustotu energie a technológia je dávno zmáknutá. Akurát miesto spaľovania uhlíka z fosílnych palív treba sekvestrovať atmosférický CO_2 (čo je zhruba rovnaký problém, ako výroba vodíka).
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Zabudol si na elektrické autá s palivovým článkom na vodík.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=173
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, zabudol... ale problémy so skladovaním vodíka sú tam tie isté. Keď už, páčil by sa mi palivový článok na niektorý alkohol. Napríklad IPA horí veľmi čisto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niečo o IPA z histórie kriminalistiky (to len tak na okraj):
https://dopice.sk/mNv
Sám IPA používam, aj skladujem v domácnosti 98%-ný. Ale len v malom množstve.

Odpovedať Hodnotiť:
 

A ked sa kontajneru s vodikom nieco stane, tak je to take velka j*ba, aku len tak bezne nevidis. Zatial.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Clankok, na ktory odkazujes je fake. Vodik je prilis drahy na vyrobu. Najefektivnejsia vyroba vodika je zo zemneho plynu (CH4), pricom vznikne samozrejme aj nejaky ten CO2.
Elektrolyza ma ucinnost cca. 60-70% v najlepsom pripade. Skladovanie elektriny v bateriach ma ucinnost 90%. Preto je vodikovy pohon neefektivny. Skladovanie vodika ma problem s ubytkom, vdaka malej molekule vodik prenika cez steny tlakovych nadob v mnozstve okolo 5% tyzdenne. Co moze byt nebezpecne z hladiska vybuchu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=679
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vodik je blbost, ako aj elektromobily na baterky. Studena fuzia bude buducnost. Len este nie je PUBLIC!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Studená fúzia hlavne nie je ani nijak teoreticky podložená, žiadne rovnice, žiadne nič, s najväčšou pravdepodobnosťou čisto výmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize od 2025 sa norsko moze tesit na zrusenie vsetkych danovych, mytnych a parkovacich ulav na elektromobily?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mali to urobit uz minuly rok ale nejak sa do toho nehrnu...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zrejme by im to dosť pokazilo štatistiku predajnosti elektromobilov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ked bude mat vacsina ludi na strechach 10kW fotovoltaicku instalaciu tak v tom nevidim problem, mozno v zime. Osobne sa ale netesim ked bude musiet pokazde vyberat a strkat kabel do auta, pokazde kam niekde pridem aby som trocha dobil. Ten teslacky had sa nedotiahol do konca ? ze by sa to tam stuchlo samo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ani ja. Ak budú za prijateľnú cenu panely s 80% účinnosťou tak prečo nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

z dlhodobeho hladiska je vyroba papierovej tasky skodlivejsia na zivotne prostredie ako mikrotenova. A detto aj elektromobil ,vyroba plastov , elektriky , baterie a potom aj jej likvidacia. EU tu robi opatrenia k zivotnemu prostrediu a ostatny svet kasle na to , cina , usa , rusi kaslu na emisie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To že USA a ostatné krajiny kašlú na emisie nie je pravda.

https://bit.ly/2WDQh47
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto!
kvoli tomu, ze Trump vyfakoval cely Parizsky dohovor, maju teraz firmy po statoch noz z krku a mozu veselo znizovat emisie svojim tempom.

Co ma za nasledok to, ze USA su jedinym statom, ktoremu sa podarilo udrzat pokles emisii. Na rozdiel od toho sa Cina zachovala tak, ako Trump predpokladal - vyjebali sa na to cele a maju vsetko hlboko v pici.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

CHYNA BAD.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

The wall just got three feet higher!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Based black man. The Greatest Ally. Pizza Podesta. We love fags. To je zhrnutie tych retardov odkedy odisiel GLO
Odpovedať Hodnotiť:
 

co je pravda na tvrdeni, ze odkedy nori zrusili dotacie (stalo sa?) uz sa tam elektromobily dobre nepredavaju?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiež som to zachytil. Ale nemám to overené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odkedy som vymenil klasickú benzínovú elektrocentrálu za parnú s kotlom na palety, ušetrím na nabíjaní elektromobilu ja 85€ mesačne
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár