neprihlásený Pondelok, 16. septembra 2019, dnes má meniny Ľudmila   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Tesla zažalovaná zo zníženia dojazdu existujúcich vozidiel

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 10.8.2019


Spoločnosť Tesla bola tento týždeň zažalovaná svojim zákazníkom kvôli zníženiu kapacity batérie a dojazdu na existujúcom vozidle pomocou softvérovej aktualizácie.

Upozornil na to Electrek.

Zákazníkovi po softvérových aktualizáciách 2019.16.1 a 2019.16.2 v nedávnom období klesol dojazd jeho modelu Model S 85 podľa neho z 247 na 217 míľ, teda o cca 48 km respektíve viac ako 12%, a kapacita batérie o cca 8 kWh. Predĺžiť sa malo aj nabíjanie.

Žaloba neobviňuje Teslu len zo samotného poklesu dojazdu ale aj kvôli dôvodu poklesu, ktorý predpokladá tento zákazník, a kvôli postupu spoločnosti. Aktualizácie prišli po tom, ako sa batérie na niekoľkých vozidlách Tesly vznietili. Zákazník tak podozrieva Teslu, že v batériách identifikovala problém a tie sú chybné, a obviňuje ju, že namiesto opravy alebo výmeny batérií nasadila softvérové aktualizácie obmedzujúce parametre batérií a tým zhoršila parametre vozidla. Tiež ju obviňuje, že zákazníkov neinformovala ani o chybách batérií ani o dopade aktualizácií na dojazd a dobu nabíjania.

Na batérie platí 8-ročná záruka a sú tak ešte v záruke, zrejme ale nemajú definovanú minimálnu kapacitu. Podľa Electrek sa na zníženie dojazdu sťažujú len zákazníci modelov Model S a X s pôvodnou kapacitou batérie 85 kWh a týka sa len ich časti.

Tesla aktualizácie označuje ako aktualizácie, ktorých cieľom bolo ochrániť batérie a predĺžiť ich životnosť. V stanovisku pre Electrek priznáva, že zmena mohla spôsobiť "malé zníženie" dojazdu veľmi malému percentu starších Modelov S a X a v súčasnosti šíri aktualizáciu, ktorá má tento problém riešiť. Spoločnosť v stanovisku ale nie je konkrétna a neavizuje o koľko by sa mal dojazd upraviť.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ruská atómová elektráreň v lodi dorazila do cieľa
Aktualizácie Windows 10 spôsobujú ďalšie problémy
Vedci vytvorili nový najčiernejší materiál
SpaceX chce zrýchliť pokrývanie svojim satelitným pripojením Starlink
x86 minipočítač s cenou a rozmermi Raspberry Pi
V Slnečnej sústave sme detekovali druhý medzihviezdny objekt
Huawei začal ponúkať svoje notebooky s Linuxom
Opozičná strana chce zrušiť eKasu, opozícia podáva podnet na ústavný súd
Známa výška ďalšieho letu SpaceX Starship
Problémy degradujúcich Pentií a Celeronov je možné obísť novým firmvérom


Diskusia:
                               
 

Mrkvosoft to robi uz roky. Oznaci aktualizaciu KB..... ako zvysenie bezpecnosti systemu a pritom je to prachsprosta telemetria.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Najlepsie su televizory Samsung alebo routery tp-link. Tie ziadnu aktualizaciu nevideli potom co ich zabalili v tovarni. SW podpora skoncila momentom predaja.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Hmm, mám telku Samsung a k nej odložené všetky aktualizácie, ktoré vyšli vrátane servisného firmware. Je ich možno tak 20. Takže záleží to asi od toho, z ktorej rady tá telka je. (Niektoré novšie firmware boli len na nemeckom webe.) Dokonca cez servisné menu som si sprístupnil funkcie naviac, ktoré boli štandardne deaktivované (napríklad nahrávanie na USB mass storage device).
PS: Najlepšie na tom je, že podľa skúseností niektorých ľudí, ktorí mali niekedy telku od Samsungu, už mala byť dávno pokazená a ona stále funguje. LE32C650L1WXXH
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nahrávanie dvbt vysielania na mass storage eú obmedzila. pred cca dvoma rokmi mi po jednom update prestalo fungovať to nahrávanie. googlil som, kukal servisné stránky, skúšal rozličné usb kľúče či ssd disky (predtým všetky fungovali na nahrávanie) ... až som narazil na info, že práve eú to zablokovala, a tak treba v nataveniach tv zvoliť krajinu mimo eú, napríklad rusko. skúsil som a ... nahrávanie normálne funguje. takže tak s niektorými predpismi eú
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uuuwau nahravanie na USB. To je naozaj vysada vyssich tried.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Niekedy bola. Pozri si, kedy bol ten model uvedený na trh. Veď píšem že nie e nie sa roky pokaziť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na routery značky TP-Link sa väčšinou dajú nainštalovať nejaké rozumné operačné systémy ako OpenWRT, ktoré sú aktualizované pravidelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj DJI sa snaží o takúto politiku. Tam sa ale dá dať patchnutý SW ktorý zariadenie "odstrihne od cecku".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Cize v pripade vyhry ho posadia do auta a podla hodu kockou v nom bud upalia alebo priekazne aj tak nie.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

To je také ekologické: Premiestniť výfuk z auta do komína v elektrárni. V centrách veľkomiest má samozrejme elektromobil svoje opodstatnenie. Ale robiť z toho celoplošnú náhradu za spaľovací motor ? To je obrovský omyl. Matematika nepustí. Len si tam treba do vzorca zadať všetky parametre.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Jasné, lebo všetky elektrárne predsa musia mať komín.
O fotovoltaike alebo veterných turbínach si asi ešte v živote nepočul. A áno, matematika nepustí, ropa sa proste raz minie, takže jedine elektrina má budúcnosť.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Kym sa minie ropa, ja uz tu davno nebudem..
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Plánuješ cestu na Mars do 20-30 rokov?
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Treba vyuzit zbytky ropy efektivne. Elektrina ma na orbit nevytlaci.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tak to by si sa divil. Take EM delo by to dokazalo. Problem je ze postavit nieco take by bolo velmi nakladne.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Prederujem sa tam dostat vcelku. S pripojenymi organmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

railgun?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten sa napriek mnohým miliónom dolárom investovaným do tohto projektu neosvedčil ani ako zbraň.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na to aby mohol fungovat nemoze stat niekolko milionov, ale desiatok miliard (a to je odhad - realita je vzdy viac ako odhad). Viz https://youtu.be/KerG4ILWEa4 v case 23:40
Odpovedať Hodnotiť:
 

vytlaci...https://vimeo.com/344380934
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vesmirny vytah? Uz nasli material, z ktoreho sa da postavit?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Naviac, aby ten výťah zostrojili, aj tak budú potrebovať klasické raketové nosiče.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty si mi ale lolek, nahadz si prosim ta do kalkulacky pocet automobilov a kapacitu baterii a prosim porovnaj s aktualnou produkciou. tej fotovoltaiky a turbin by museli byt plne polia ktore momentalne kurvime pestovanim par plodin (podla toho co sa oplati tento rok viac).. do mnozstva kovov potrebnych pre taky pocet baterii sa radsej pustat nebudem lebo na depresiu mam vyhradeny pondelok ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

na slovensku dopada priblizne 1.3kW slnecnej energie na m^2, pri ucinnosti panelu 20% je to cca 260W, ked sa minie ropa, tak aj ta ucinnost sa vyriesi.
Bohuzial ak by si mohli ludia lahko a "zadarmo" nabijat auto z domacej strechy garaze, tak by to ochudobnilo vela ludi; co je hlavne dovod o prazdnych kecoch o zivotnom prostredi co sluzia len ako nastroj na vyberanie viac penazi od ludi.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

na Slovensku sa ráta približne 1000W na m2 a účinnosť panelov v obchodoch je okolo 16%...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Eventuálne počul, no čakať kým vyjde slnko, respektíve vetrík zafúka, nemusí mať vždy priekazne každý motiváciu.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Slnečník do každej domácnosti a povinne šiltovku s vrtulkou na hlavu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla ktora je nabijana z brutal neefektivneho prenosneho diesel chargera spotrebuje 3,5L / 100km.
Takze aj keby zacali vsetky nabijat doma z tej sracky z OBI za 400E - tak budu jazdit s menej emisiami ako nova diesel ECO ochcafka vsehrab ve hline

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

poprosim zdroje, taketo trvrednie treba niecim podlozit
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Tak ho vyminuskujete do smrti, namiesto aby ste dali google a tesla diesel - 2. vysledok.

https://electrek.co/2018/*** 02/16/tesla-model-s-charged-diesel-generator/

Je to 4.48 - kdesi ktosi mozno spravil za 3.5, ale aj keby 4,5.
Nieco s vykonom a hmotnostou S500 (a bezpecnejsie a lacnejsie) zerie 4,5 nafty.

A hlavne MAX NEEFEKTIVNY generator.
Keby to bola diesel elektraren, mozno aj 3,5L by to bolo.


Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nic v zlom 3,5 a 4,5 je dost velky rozdiel.
Pricom 3,5je zarucene blbost. Ani dokonaly diesel by nedal taku efektivitu (v ramci fyziky) ze by pri stratach pri nabijani a vybijani + prevodovka tesly dal rovnaky vykon ako klasika motor->prevodovka->kolesa. Jedine ze by ta rekuperacia pri brzdeni bola fakt vymakana ale tam su tiez straty pri nabijani a vybijani + prevody. Mimochodom rad by som si kupil teslu i napriek ekologickej nezmyselnosti. Ale nemam tolko penazi. Moja kvitnuca oktavka 2 ktorej odide coskoro dvojhmota mi musi stacit...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

1. Tak mi ukaz ine 2tonove auto, ktore realne berie pod 6.
2. ze ti niekto neposlal link na 3,5L neznamena, ze to nie je pravda (ani ze je)
3. nezobral si v uvahu ten diesel generator! sracka z OBI, resp. profi diesel elektrarna za 100mil - nebude mat aspon o 20% vyssiu efektivitu? a uz sme na 4L

Tym sa chcelo povedat nieco uplne ine:
Za _najhorsich_ moznych okolnosti ma 2 tonove auto spotrebu 20-30-50-70% z obdobnych ICE aut.
A ze "Tesla na uhlie" je stale ekologickejsia ako supersetrny diesel. Ak neberieme v uvahu motorka vs kamion ale porovnatelne kategorie.


Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

1. Aha! *pointfinger*
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dobre. Nafta-> fiktivna diezlova elektraren-> vedenie-> nabijanie-> vybijanie-> elektromotor-> prevodovka-> kolesa Naj naj najlepsie dieslove egregaty maju 52% ucinnost. Pri nabijani a vybijani su straty minimalne 5+5% efektitita tesla motora? Typujem max 95% samozrejme musime pripocitat aj straty na vedeni kedze z elektrarni nam ide energia po kabloch tam su straty 6-18%. Tesla ma taktiez prevodovku ! Bezne auta maju na prevodovke stratu 12% Tesla ju ma jednoduchsiu tak povadzme 8%? nafta-> motor-> prevodovka-> kolesa Ucinnost motora v najuspornejsich autach je okolo 37% prevodovka ma straty 12%. Ak sa mylim v nejakych cislach tak ma prosim opravte.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(ak mozem ja)
1. Tesla nema prevodovku - v stalom prevode moze byt strata tak 1 promile?
2. Typujem - myslite tipujem? ;)
3. ake elektrarne? ake kable?
Zadanie bolo: POROVNATELNE. Rovnako tak nezaratavam tanker a tazbu ropy a pod. Ale auto samotne. V tom Mercedes chlapik neuvadza spotrebu ropy, ale nafty.


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

4.
A. Motor Tesla 95-98% ucinnost (-pripadna strata 1-4% z nabijania)
B. Bezny TDI 3.0/4.0 v Audi A6/A8 25-40% ucinnost.

C. Cize Tesla zerie 98/25=4x menej (max v prospech Tesly)
alebo
(91-4)/40=2.3x menej ako "Audi".

To neratame vyssiu hmotnost (ktoru je ovela lahsie znizit u EV aut ako u ICE aut), vyrazne nizsie naklady na spotrebu, ultra vyssiu bezpecnost a pod.

Neratame moznosti FSD v Tesle, neratame hluk a dalsie vyhody Tesly (klimatizacia, dialkova appka, ktora ma aj klimu aj vyhrievanie bez doplatkov 2-5000E).

Porovnavame len ucinnost motorov/vo vysledku auta.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Pointou bolo dokazat ze tesla ma vacsi ekologicky prinos nez len presunutie smogu z mesta do elektrarni. Ze rovnake palivo je vyhodnejsie spalovat v elektrarni a potom nabit teslu a ze celkova efektivita bude i napriek roznym novym stratam vacsia. Som sa dopatral ze oficialne ma tesla treti model efektivitu 85% realne okolo 80% Pri najlepsom dieslovom generatore pre elektrarne ktory ma 52% ucinoost a elektricka cast vyse 98%. (A mozme to porovnavat lebo sa take realne pouzivaju v elektrarnach na bionaftu.) Takato konecna efektivita je 44% podla oficialnych dat pre novu teslu, ale kedze nemame supravodice musime zapocitat straty v sieti trafostanicach atd a udavaju sa 5-15%. Preto ma prekvapuje ze dosiahli s tym mizernym generatom taku spotrebu (aj bez strat v sieti). Pravdepodobne za to moze jazda v meste + regenerativne brzdenie? Alebo je to proste fake.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tá "špinavá stopa" eauta je najmä v jeho výrobe ako takého.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Premiestniť výfuk z auta do elektrárne samozrejme je ekologické. Elektrárne majú neporovnateľne vyššiu účinnosť ako ICE autá, moderný filter sa tiež ľahšie namontuje do pár elektrární, ako do miliónov áut. Nehovoriac o tom, že existujú aj čisté elektrárne.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

A navyse pohladom na ucet za elektrinu je mozne zistit, ze len 14% elektriny sa vyrába spalovanim uhlia. A to skonci, ked zavru Prievidzske bane a tym padom aj ENO. Ma to byt o 2 roky.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

kolko percent je to v Nemecku?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

40%, vdaka mutti Merkel, ktora dala odstavit atomove elektrarne. Ale to sa bude znizovat po dostavbe NordStream2. Ale napr. Francuzko ma 10% a Norsko 0.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

teda spalovanie plynu je uz ekologicke ?

(ekologickejsie ako ropy/nafty asi ano .. ale )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejaký slovenský "logik" chce odstaviť ENO? Však mala svojho času inštalovaný výkon okolo 500 MW!!! Oni ho síce asi znižujú, ale aj tak je to významný pokles, ako ENO zrušia - vypnú. Neviem či spustia Malženice, alebo nás skôr stiahne ku dnu dostavba v Mochovciach.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

ENO vypnu do 2023, hornonitrianske bane zatvoria, to je ista vec.
https://www.seas.sk/elektrarne-novaky
Dovtedy davno budu bezat Mochovce 2 a regulovat sa asi bude aj Malzeniacami, nech sa nenudia, ked ich neodviezli do Turecka... :-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dávno bežať Mochovce? Chlapče ty sa čí m stravuješ, senom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hydrogen vs Electric

https://youtu.be/f7MzFfuNOtY?t=214
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este doplnim, ze je lepsie vypustit (aj keby ten isty) smrad "dakde" ako v centre mesta.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako potom poriesis gumene ciastocky z kolies a opotrebovane brzdove platnicky?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Rovnako ako ICE aut - nijako.
Radsej sa zbavit 80-99% spiny mimo ako v centre mesta,
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie uz v ramci evolucie priroda riesi takymi filtrami, co sa este aj v mestach priekazne sami rozmnozuju.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dopraješ smrad zvieratkám? Síce sa nevozia, ale odpad budú mať zadarmo.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim. Je to nefer. Mali by sa proste auta zakazat.
A zvieratk aby mali chodit na WC. Alebo my do lesa - to je viacej BIO.
Mozete nam, prosim, ist od zajtra prikladom a prestat pouzivat auto/bus/vlak/lietadlo/lod - aj vsetok tovar a sluzby, ktore tieto hnusne odporne spinave prostriedky vyuzivaju?
Dakujem
PS: Srat zatial mozete doma aj BIO v lese, ale nie tu na dsl.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V dnesnej dobe sa ti kazdy vykasle na matematiku a hura do akejkolvek blbosti lebo to znie ekologicky napr :https://dopice.sk/njk
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Áno. Predstav si, že jedna veľká elektráreň funguje oveľa účinnejšie ako veľa malých spaľovacích motorov. Aj keby ta elektráreň mala bezat rovno na naftu, tak vždy bude pracovať efektívnejšie. Skus postudovat účinnosť spaľovacieho motora, potom snáď pochopíš. Lebo presne ako píšeš, matematika nepustí.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

to co si napisal je sice pravda, ale ako vzdy v takych argumantaciach nie je cela ..
ta zamlcana cast - aby elektraren bezala v max efektivnom mode, musi mat staly odber, co ale nie je realne, preto by si potreboval nieco na vyrovnavanie odberovej krivky a tu uz to zacne byt zaujimave (doplnkovy zdroj, akumulacia, distribucia, dalsie straty, ...)

nie je to take ciernobiele ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme ze to nieje ekologicke ale o to nejde, staci sa ze sa to tvari ako ekologicke a bude sa to predavat :)

Ps: automobilky najviac zarabaju na servisnych dieloch, nie na predaji aut, tak si zoberte ze teraz zarabaju zas viacej, pretoze robia uz nahradne diely aj na elektro auta ;)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kiez by sme mali podobny sudny system ako tam mozno by si tu korporaty nerobili co chcu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kazdy zaluje kazdeho, aky to ma vyznam?

mas slobodu aj ty mozes zalozit korporaciu, a to nie je jeden clovek ale skupina akcionarov
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

nemozes lbo tu by sudny proces trval 20+ rokov a potom skutok sa nestal popripade firme s 20 mega obratom 1500 eur pokuta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla na to isle ale uplne zle.. Mali nastavit na zaciatku mensi dojazd a dlhsie nabijanie, a postupne potom aktualizaciami predlzovat dojazd a skracovat nabijanie.. Tesla by tie auta predavala este teple z lakovne..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ved ich aj tak predava
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

lenze dojazd je to co kazdy riesi.. ak by na zaciatku mali zly dojazd mali by este podstatne menej zakaznikov a hned na zaciatku by si tym trocha oslabili meno.. je lepsie sa ukazat hned na zaciatku..
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Veď aj predáva. 5000 objednávok denne nestačí? Len je otázka ako to chcú zvládnuť dodať zákazníkom pri výrobe cca 5500 automobilov týždenne. Asi pomôže len urýchlená dostavba Gigafactory 3 (ak ju Číňania neznárodnia) a Gigafactory Europe.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Objednavky do servisu ale nerataj..
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Nejde o objednávky do servisu ale reálne zaplatené zálohy za nové autá v eshope Tesly = objednávky nového auta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

400000 zaloh za nove auta za 1 tyzden.
V historii automobiloveho priemyslu bol rekord 30K/mesiac.
A to ma tesla $0 na marketing
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

BTW - budúci týždeň Tesla pravdepodobne dodá 500 000 kus Tesly 3 zákazníkovi.

bloomberg.com/graphics/tesla-model-3-vin-tracker/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Len tak pre zaujímavosť: Neviem ako je to u tesly, ale "normálne" automobilky každé auto ktoré vyrobia má už svojho konkrétneho odberateľa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla dáva na karosériu tenký lak. Naviac sa vyhovára, že záruka nepokrýva hrdzavenie karosérie. Fín automobilku žaluje.
https://dopice.sk/njl
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To preto ze malokto si uvedomuje ze tesla je navrhnuta pre kaliforniu a nie finsko a pod.. :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

na severe hrdzaveju vsetky auta, ale tesly su s antikoroznou ochranou na urovni Opelu z 80. rokov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ze s antikoroznou ochranou proti hrdzi bez slovnika neni sanca je z odbornej stranky priekazne absolutne logicke.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pritom nerezové ocele nie sú až tak moc drahé, aby nemohol byť podvozok norezový...
sOple mali dvojmo zinkované spodky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vysvetli to japoncom ktorý doteraz vyrábajú jimnyho bez antikoróznej ochrany...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tazke su.
Vcil sa automobilky biju doslova o kazdy gram, lebo mensia vaha == menej sily treba na rozhybanie == mensi motor == menej emisii.
Okrem Mazdy, mazda to ma so svojou dvojlitrovou atmosferou hlboko v pici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak lak na sever, staci ďobnúť do laku na volve do roku 2008, a na podbehoch je este natiahnuta nejaka neznicitelny ciry plast. bohuzial celosvetova kriza znicila akykolvek kvalitny produkt na tejto planete. a to len vdaka tomu ze stripterky v usa dostali kazda x hypotek na x rokov, ked je kazdemu jasne ze zenske telo ma uroven do 30-35 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech už máme čínske elektrické autá ktoré nebudú oj3b4vat ale za adekvátnu cenu zákazník dostane presne to zaco si zaplatil.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Dostane e-rakvu na kolesach
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja mam dojazd na plnu 1200km,tak nejakych 48km mozem osrat. A natankujem plnu za 5min.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

OK, tesla nie je pre Teba.
Este nieco?

Pre mna napr. nie je ani tesla ani dojazd 1200km. Potesi, ale mojich 550km mi staci az az.

Rovnako tak su helikoptery na hovno, pretoze na ziadnu nemam a keby som aj mal tak nepotrebujem?
Ano helikoptery aj kamiony aj lode maju svoje urcenie a vyhody aj nevyhody. Aj nedostatky ako Tesla a Musk osobne atd.

Ale su bezpecnejsie, ekologickejsie (ak sa meria to iste) - a hlavne ludia ich brutal chcu!
Kto chce nech kupi, kto nechce/nemoze nech nekupi.
Ano Tesla nie je vhodna na cestovanie 1200km v kuse, rovnako tak na prepravu vzduchom a rovnako tak na prepravu 100K ton po vodnej trase.

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Kebyze predavas 5 gramov bieluckeho, tak mas iny nazor
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:

Pridať komentár