neprihlásený
|
Utorok, 3. decembra 2024, dnes má meniny Oldrich |
|
Ako pracuje unikátny displej 100-dolárového notebooku
Projekt tzv. 100-dolárového notebooku zverejnil viacero ďalších podrobností, medzi inými aj presnú použitú technológiu unikátneho displeja, ktorá umožňuje nízku spotrebu a čítanie na priamom slnečnom svetle. Z aktuálnych zverejnených údajov výrobcu notebooku vyplýva, že už v 2007 by mal notebook obsadiť až 10% trhu, dostupné informácie zároveň naznačujú, že notebook bude komerčne dostupný skôr, ako sa očakávalo, a to aj v Európe.
DSL.sk, 1.9.2006
|
|
Projekt tzv. 100-dolárového notebooku realizovaného iniciatívou One Laptop Per Child, ktorého cieľom je sprístupniť deťom v rozvojových krajinách modernejšie vzdelanie, oznámil aktuálne viacero zaujímavých noviniek.
Ako opäť potvrdili posledné zverejnené informácie, za projektom One Laptop Per Child (OLPC) okrem myšlienky a marketingu stojí aj reálna zaujímavá hardvérová výbava a projekt napriek kritike napríklad Microsoftu a Intelu má šancu uspieť.
Notebook, na ktorého vývoji spolupracujú významné IT spoločnosti aj výskumníci z univerzít, získal v auguste aj oficiálne pomenovanie, 2B1.
Unikátny displej
Podľa zatiaľ zverejnených a dostupných informácií bude už v prvých vyrábaných modeloch použitý unikátny LCD displej s viac ako zaujímavou technológiou.
Displej bude umožňovať čítať na priamom slnečnom svetle, bude mať extrémne nízku spotrebu a jeho výrobné náklady budú tretinové oproti súčasným LCD panelom.
Prototyp notebooku už bol prezentovaný v júni, zatiaľ ale s bežne dostupným LCD. OLPC má ale od augusta k dispozícii pracujúce prototypy aj s novým displejom, tieto verejnosti ale zatiaľ prezentované neboli.
Vyvinutý displej má mimoriadne vysokú hustotu obrazových bodov, až 200 DPI. Bežné súčasné LCD majú typicky okolo 90 DPI.
Na rozdiel od klasických LCD sa ale u nového displeja obrazový bod neskladá z troch subpixelov červenej, zelenej a modrej farby, každý pixel je celý iba jednej farby podľa špeciálnej posunutej mriežky.
Farebná mriežka LCD displeja 2B1
Displej má rozlíšenie 1,200 x 900 týchto bodov pri uhlopriečke 7.5". Pracovať môže v dvoch režimoch, pasívnom a aktívnom.
Pri pasívnom reflexívnom nie je použité podsvietenie, displej využíva okolité svetlo, ktoré odráža. Displej tak pracuje vynikajúco aj na priamom slnku, spotreba v tomto režime je iba 0.2 W. Všetky body sú v tomto režime monochromatické v plnom natívnom rozlíšení 1,200 x 900.
V aktívnom režime so spotrebou 1 W s LED podsvietením spracúva plnofarebný signál do displeja z pre nižšiu spotrebu integrovanej grafiky v procesore AMD Geode tzv. DCON čip.
Tento čip pre každý bod vyberie a pošle do displeja iba tú farebnú zložku, ktorej farby je pixel v displeji na danej pozícii. DCON čip ale umožňuje na signál použiť ešte formu antialiasingu, ktorá kombinuje príslušné farebné zložky aj z okolitých bodov.
Dve možné pozície otočenia 2B1
Pri neposunutej mriežke by mriežka displeja zodpovedala subpixelovej mriežke štandardného LCD displeja s rozlíšením 400 x 900, s posunutou mriežkou je ale efektívne a maximálne použiteľné rozlíšenie, hoci nie je natívne, vyššie. V súčasnosti nie je známe, aké logické rozlíšenie a prípadne transformácia budú použité vo farebnom režime, uvažuje sa o 800 x 600 alebo 1,024 x 768.
Vzhľadom na to, že nový displej nebol doteraz prezentovaný, nie je zatiaľ možné posúdiť kvalitu displeja vo farebnom režime. Dá sa ale predpokladať, že vzhľadom na špeciálnu mriežku a viac ako dvojnásobnú hustotu obrazových bodov sa bude blížiť skôr kvalite natívneho rozlíšenia ako softvérovemu antialiasingu na klasickom LCD.
Použitie tejto technológie má okrem výhod u samotného displeja ďalšiu podstatnú výhodu, keď DCON čip dokáže sám obnovovať obraz na LCD vo farebnom režime aj v prípade pre šetrenie energie vypnutého CPU. Tento režim sa bude využívať napríklad pri čítaní dokumentov.
Ďalšie hardvérové vybavenie
2B1 bude používať x86 kompatibilný AMD Geode GX2-500 procesor s podporou MMX a 3DNow so zabudovanou grafikou pracujúci na 366 MHz, ktorý má štandardnú spotrebu 1 W.
Operačnou pamäťou bude 128 MB DDR266 pamäte, 512 MB SLC NAND flash pamäte bude nahrádzať pevný disk. Použitým čipsetom je AMD CS5536 South Bridge, audio čip Analog Devices AD1888 je kompatibilný s AC97 štandardom.
WiFi konektivitu zabezpečuje Marvell 88W8388 802.11 b/g čip s podporou Mesh siete aj pri vypnutom CPU, ethernet podporovaný nie je. Rozširovať notebook je možné pomocou troch USB 2.0 portov. K dispozícii sú jack audio vstup aj výstup.
Použitou je 22.8 Wh NiMH batéria s minimom 2,000 nabíjacích cyklov, čo je násobne viac ako u väčšinou používaných LiIon batérií.
Celková spotreba notebooku by vďaka rozličným novým technológiám a optimalizáciám mala byť typicky iba 2 W, často iba 1 až 1.5 W. Dobíjať tak notebook bude bez problémov možné aj ručne, zatiaľ definitívny mechanizmus dobíjania nebol zvolený.
Hmotnosť notebooku bude približne 1.5 kg.
Použitým BIOSom je LinuxBIOS, notebook bude dodávaný s Linuxom založeným na Fedora distribúcii s novým Sugar užívateľským rozhraním vytvoreným špeciálne pre tento projekt.
10% všetkých notebookov už v 2007
Projekt 2B1 by sa podľa aktuálnych informácií mal rozbehnúť výrazne, napriek pôvodným nepresným a nadsadeným informáciám od OLPC o zrealizovaných objednávkach na 4 milióny kusov, už v roku 2007.
Aktuálne zverejnila odhad až na 10 miliónov vyrobených kusov v prvých 12 mesiacoch spoločnosť Quanta, výrobca notebooku. Quanta je najväčším výrobcom notebookov na svete vyrabajúca napríklad pre Apple a Dell, celkovo takmer každý tretí vyrobený notebook v súčasnosti pochádza z tovární Quanta.
Celkový počet notebookov vyrobených v roku 2007 sa odhaduje na 100 miliónov.
Vyjadrenie prezidenta Quanta Michaela Wanga zároveň naznačuje, že notebook bude veľmi skoro dostupný aj v Európe a Severnej Amerike. Keďže sa ale nepredpokladá, že vlády vyspelých krajín budú financovať nákup tohto notebooku pre žiakov, pravdepodobne to znamená skorú komerčnú dostupnosť notebooku.
Nekomerčná cena notebooku by sa mala pohybovať na začiatku v pásme 130 - 140 dolárov, klesnúť na cieľovú hranicu 100 dolárov by mala približne po roku výroby.
Podľa aktuálnych informácií sa prvé obmedzené množstvá pre testovanie krajinami, ktoré majú o notebook záujem, začnú vyrábať už v novembri. Prvé veľké dodávky sa očakávajú na konci prvého štvrťroku 2007.
Používate, používali ste alebo plánujete používať v budúcnosti aj notebook? (hlasov: 1005)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inspector
Od: Inspector
|
Pridané:
1.9.2006 12:53
mmm tak keby to dodali aj do SR tak mozno by sa to oplatilo aj vyskusat :-))) hlavne pre testovanie zakladnych sietovych prvkov ved preco nie... len ci bude aj rozmerovo maly :-))) lebo zatial sa to uz par krat upravilo LOL
|
|
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
1.9.2006 12:56
myslim ze na tvoje otazky, teda minimalne na tu o velkosti je v clanku celkom dobre odpovedane, staci si pozriet obrazok +)
|
|
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
1.9.2006 12:55
muhehe tak na tomto som sa zasmial najviac "napriek kritike napríklad Microsoftu a Intelu má šancu uspieť" staci si precitat clanok a kazdemu je jasne preco to kritizuju, kedze chipset aj grafika je od AMD a Bios+OS je od Linuxu a ich vynechali z hry tak vyskakuju tri metre dovysky bo ich s prepacenim sere ze z tohoto im nic nekvapne =D tak im treba! :D
|
|
master
Od: master
|
Pridané:
1.9.2006 13:11
pekne napísané ;-)
|
|
master
Od: master
|
Pridané:
1.9.2006 13:20
ak výrobcovia chceli, aby ten nb stál 100$ a nie 500, tak im neostávalo nič iné, iba ich z toho vynechať :)
|
|
...
Od: ...
|
Pridané:
1.9.2006 19:32
Si myslim ze mrkvaco skacu preto ze linux bude mat moznost presadit sa aj vo vecsom meradle.
|
|
max
Od: max
|
Pridané:
1.9.2006 13:45
Hejze krane napisane :-D
|
|
wee
Od: wee
|
Pridané:
1.9.2006 17:27
problem ani neni v pouzitej technologii ale v smiesnej koncovej cene preto <>uje m$ kde za licenciu M$ windows si kupis 4 notasy s linuxom :))
|
|
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
1.9.2006 18:03
tam ide skor oto aby ten notas bol co najlacnejsi a nato je najlepsi free software a linux je touto alternativou, keby windovs stal aj 10$ tak by sa oplatil Linux bo by bol stale lacnejsi, bo je zdarma =)
|
|
wee
Od: wee
|
Pridané:
3.9.2006 9:45
nie kazde distro je zadara ;)
|
|
jjj
Od: jjj
|
Pridané:
1.9.2006 16:53
Je dobre ze to je Amd+Linux ... lebo neviem ako by nejake dieta, ktore dostalo do ruky prvy krat pocitac vedelo opravit Fatal Error vo windowse:D jokin\'only
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
2.9.2006 1:41
no neviem ako dieta co dostane prvy krat do ruky notebook bude vediet opravit kernel panic
|
|
Meno musí mať dĺžku aspoň 3 znaky.
Od: Meno musí mať dĺžku aspoň 3 znaky.
|
Pridané:
2.9.2006 23:03
Hmm, ked nejake dieta dostane komp prvykrat do ruk a vyskoci nanho milion riadkov pri bootovani Linuksu, tak slahne PC o zem a bude utekat poriadne daleko.
Navyse predstava, ze 7-rocne dieta co sa prave naucilo pocitat, pisat a citat sa pripaja k WiFi napisanim troch dlhych riadkov so samymi specialnymi symbolmi je usmevna...
|
|
LuCKy
Od: LuCKy
|
Pridané:
4.9.2006 7:37
Kedy si pracoval s Linuxom (dajakou distribuciou) naposledy? V roku 0?
LuCKy
|
|
aVe
Od: aVe
|
Pridané:
7.9.2006 22:37
Obcasne pouzivam lin a nezda sa mi ze by prave tato vec bol a jedna z tych "uzyvatelsky privetivich". Na knoppixe sa stale fici cez textove rozhranie co sa tyka nastavenia siete. Takisto aj kopec inych distro (nie len live).
Predpokladam ale ze to prostredie Sugar bude mat ovladanie co najviac prisposobene detom takze ziadna konzola len ikonky.
|
|
jkl
Od: jkl
|
Pridané:
8.9.2006 12:52
ja obcas pouzivam knoppix s KDE a nemam pocit ze sa siet nastavuje cez textove rozhranie. da sa aj tak ak xces pred dakym zamaxrovat :) ale bezne nie
|
|
emir0n
Od: emir0n
|
Pridané:
1.9.2006 17:40
kde sa to bude u nas dat kupit ? :D
|
|
Filip
Od: Filip
|
Pridané:
1.9.2006 18:20
ja to chcem lebot o má wifi cez USb pripojím ext. HDD a mám tam hneď 80 GB :) na tom 80 GB dám všetko ostatné ...heh= vyfajčím s nimi :) ak to bude dostupné aj pre mňa
|
|
???
Od: ???
|
Pridané:
1.9.2006 19:34
80 GB je síce pekné :) ale neviem čo by zvládol ten hardvér :)
|
|
chrastitko
Od: chrastitko
|
Pridané:
20.10.2006 14:57
No takych uz bolo co si mysleli ze s niekym vyfajcili. A skoncili tak ze teraz fajcia spoluvaznom :-D :-D :-D
|
|
RemuS
Od: RemuS
|
Pridané:
1.9.2006 18:22
fajna vec, keby to napr Ministerstvo Skolstva dalo studentom na strednych skolach zadarmo alebo za este viac zvyhodnenu cenu, tak to by bola pecka
len to by nemohol mat Microsoft taky velky fpliv na ministerstve ako malo po predosle roky
|
|
...
Od: ...
|
Pridané:
1.9.2006 19:39
Ministerstvo skolstva abi dalo nieco zadarmo alebo lacnejsie? Vsak ti zachvilu spoplatnia aj WC na skolach. Ti si aku travu hulil ked si to pisal. Aj ja taku chcem.
A k tomu vplivu mrkvacov. To mas pravdu, ale tam su tak zgrlavi ludia ze skor sa dockame letu na Mars ako vydiet ich nieco davat zadarmo.
|
|
heh
Od: heh
|
Pridané:
1.9.2006 19:49
no už dali ničo zadara Microsoft Virtual PC, soft čo im nikto nekúpil:)))
|
|
On to
Od: On to
|
Pridané:
1.9.2006 20:40
myslel na ludi na ministerstve... chod na vzduch...
|
|
omen
Od: omen
|
Pridané:
2.9.2006 23:06
\"A k tomu vplivu mrkvacov. To mas pravdu, ale tam su tak zgrlavi ludia ze skor sa dockame letu na Mars ako vydiet ich nieco davat zadarmo.\"
Mrkvosoft (mrkvaci) ma ministerstvo? Preboha kedy mi leti lietadlo prec?????
|
|
Konik
Od: Konik
|
Pridané:
1.9.2006 22:28
"abi" "ti si" "vplivu" "vydiet"
chlapce, Tebe nepomoze $100 notebook ale zakladna skola ;)
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
2.9.2006 1:42
lol
|
|
Kinok
Od: Kinok
|
Pridané:
2.9.2006 23:05
PRESNE ;-))))DD)D)D)D)D)
|
|
vpliv, ti, abi, vydiet
Od: vpliv, ti, abi, vydiet
|
Pridané:
2.9.2006 23:13
WC na jednej skole spoplatnene uz maju, nesledujes dianie okolo seba.
Taktiez si asi nepocul o Visual Studii Beta. Nielenze davali zadarmo (coz je normalne, testuju tym betaverziu), lenze stacilo vyplnit adresu a MS ti na vlastne naklady poslal az tebe domov pred prah lisovane DVD v klasickej pevnej krabicke UPSkou - a ver, ze postovne z USy do SR nie je lacna zalezitost. Okrem toho uvolnili Express verzie Visual-produktov zadarmo. Virtual PC zadarmo.... Let na Mars uz taktiez bol... (Sice v tom mas pravdu :-P )
Dalsi pan co len musi kydat a kydat aj ked o tom uplny trt vie a nepozna fakty...
PS: Ty si musel pred napisanim tohoto prispevku musel vyhulit zasoby vsetkych fetakov v republike alebo si porusil zakon nedodrzanim povinnej skolskej dochadzky (prip. ide o namyslene vymastene decko co ma vsetko vratane pravopisu na haku a mysli si, ze ked bude o 10 rokov dospele, tak bude zarabat miliardy)...
|
|
=´=´=´=´=
Od: =´=´=´=´=
|
Pridané:
2.9.2006 23:16
Pardon "visual studiu".
|
|
Breaker
Od: Breaker
|
Pridané:
2.9.2006 13:27
Koncepcia 100 dolaroveho notebooku je uz teraz odsudena na zamik... Vzhlad ala Shrek, kombinacia AMD a Linuxu je taktiez neskutocne uzasna. Nehovoriac o tom, ze cely ten napad je nejak postaveny na hlavu, uz vidim, ako si male deticky z Ugandy posielaju cez WiFi obrazky jedla medzi svojimi 100 dolarovymi notebookmi, lebo na skutocne jedlo im bohuzial po tom, co im rodicia kupili toto neostalo. Ale to nie je dolezite, hlavne ze su AMDLinux100$cool...
|
|
???
Od: ???
|
Pridané:
2.9.2006 14:42
neviem čo sa ti na tom vzhlade nepáči, svieži, farby trávy :). Nekupujú to rodičia ale vláda, na podporu vzdelania, nech majú v živote väčšie šance sa presadiť dakde kde im bude lepšie, a aby predišli fatálnym chybám ( asi preto linux). Bez vzdelania sa isto nebudú mať o moc lepšie a časom ľuďom isto dôjde trpezlivosť, najmä cudzím vládam, a takto aspoň môžu očakávať viac investorov, ak to bude úspešné, totiž lepšie vzdelanie a lacná pracovná sila.Je síce pravda že lepšie by bolo pomôcť iným spôsobom, a poskytnúť jedlo a tak. ale na to tu máš UNICEF, ak ti na tom až tak záleží môžeš prispieť ( deťom pomôžeš tým že dostanú jesť, ale na pomoc budú odkázané celý život). Tiež chcem vidieť ako by sa macrosoft dokázal so svojim systémom uvelebiť na takej kapacite, to by tam mohli rovno dávať 3.1x
|
|
RemuS
Od: RemuS
|
Pridané:
2.9.2006 16:24
loool vsetky deti ktore zastihne tento projekt budu admini *unixovych strojov :D
|
|
???
Od: ???
|
Pridané:
2.9.2006 17:14
možno, však sa na nich budú učiť 10 rokov :)
|
|
Breaker
Od: Breaker
|
Pridané:
2.9.2006 20:06
Mozes mi prosim aspon ty vysvetlit, ako sa da cisto len na NB vzdelavat? Akoze nejake multimedialne programy tam budu? Ale to sa potom predrazi, nie? A poziadavky vacsiny dobrych multimedii su vacsinou vacsie ako vybava tohto NB, nie? Alebo sa maju vzdelavat na nete cez WiFi? Tak mi potom napis, kto pokryje tu napr. Ugandsku savanu a tie ich osady? Alebo sa maju vzdelavat na, ehm, administrovani Tux-a? Hehe, pochybujem.
|
|
???
Od: ???
|
Pridané:
3.9.2006 15:31
tam nejde o to aby to bolo high-end, zrejme budú používať všakovaké open source programy, do školy, alebo kde by boli deti vzdelávané by prišla učebnica v elektronickej podobe (či už cez ne, alebo by tam došiel dáky kuriér v rámci humanitárnej pomoci) a potom by sa stiahla cez to wi-fi do notebooku, dieťa by malo učebnice, a ak sa tam ráta s dlhou životnosťou by to takto mohlo výjsť lacnejšie ako dodávať tlačené na papiery. POchybujem že by to uspelo ak by rátali s dákymi drahými multimédiami, alebo keby mali ceé územie pokryť wi-fi
|
|
sul1nko
Od: sul1nko
|
Pridané:
5.9.2006 15:58
ak si o tom este nevedel tak sa na notebookoch bude distribuovat offline verzia nejakej encyklopedie (myslim wikipedia abo nieco take)
|
|
aVe
Od: aVe
|
Pridané:
7.9.2006 22:42
na oficialnej stranke pisu o tom ze kazda skola bude mat satelitny prijem netu... deticky si pekne posadaju pripoja sa cez wifi a hura do vzdelavania =)
|
|
laco
Od: laco
|
Pridané:
2.9.2006 18:30
Ja tomuto projektu drzim palce a uvedomte si ze nie uplne vsetky oblasti rozvojoveho sveta su na tom az tak zle ze nemaju co do ust. Vezmite si Braziliu, Indiu, Cinu. Tieto krajiny uz ohlasili nakup. Je tam chudoba a nevzdelanost. Na nete si mozu vo svojom jazyku precitat ako lepsie farmarcit, ako a kde ziskat lieky, ako deti zo vzdelanim mozu zit lepsie a moze sa aj sirit osveta proti HIV a drogam. Ucitel s jednym notebookom v triede moze postahovat detom knizky v anglictine alebo to co ich zaujima.Ak treba nove profesie nove napady na nete sa da precitat ako sa to robi. Vezmite si Indiu a Pakistan ako dnes outsourcuju cely zapadny IT trh cez net.
|
|
Propediotika
Od: Propediotika
|
Pridané:
3.9.2006 10:20
"...spracúva plnofarebný signál do displeja z pre nižšiu spotrebu integrovanej grafiky..."
Zase su v clanku 2 predlozky za sebou. Autor musel mat problemy so v skole pisanymi slohmi. :))
|
|
dibdo
Od: dibdo
|
Pridané:
3.9.2006 23:16
no neviem, ja by som to neriesil...
|
|
zoltan
Od: zoltan
|
Pridané:
4.9.2006 13:39
ze by od madarov ?
|
|
elis
Od: elis
|
Pridané:
8.9.2006 11:14
Kua, nie ze by ste boli radi, ze tu bude nejake lacne riesenie. Ak by ste boli nejake dieta v sudane a donesu Vam takyto comp asi by ste sa od radosti aj posrali.
|
|
nebulus
Od: nebulus
|
Pridané:
8.9.2006 21:32
Presne tak! Jednoznačne existujú bohaté a chudobné trhy. Celý projekt sa mi veľmi páči.
|
|
nebulus
Od: nebulus
|
Pridané:
8.9.2006 21:40
Presne tak! Jednoznačne existujú bohaté a chudobné trhy. Celý projekt sa mi veľmi páči.
|
|
Bozz
Od: Bozz
|
Pridané:
11.9.2006 22:31
Nic proti tym kompom, v takych raozvyjajucich krajinach super ale ja osobne by som laptop nepouzival a ani nebudem, klasicke PC je OK
|
|
Aas
Od: Aas
|
Pridané:
11.9.2006 23:55
Lebo Ty si prachate decko, co mu stary daju fpohode 15 litrov na desktop. A urcite nie si negramotny, a nemas problem s povinnou skolskou dochadzkou a mas moznost skoncit inde ako na plantazi dlhej ako mensie mesto.
To si ale mnohi povedat nemozu. Nech im sluzi!
|
|
woww
Od: woww
|
Pridané:
24.7.2007 10:12
klasicke PC ochvilu najdes uz len v muzeu. a este servery bubu kupovat toweriky, lebo ja som bol tiez prosti notebookom, ale odkedy som si kupil prvy, mam uz asi treti, proste je to super - ziadne kable, zavries a je poriadok, vykon bohate staci aj na hry uz, na grafiku, na vsetko. A skus si sadnuts desktopom s kockou v parku na lavicke a pustite si fotky z dovolenky alebo film, hehe. Ja osobne by som uz Desktop nechcel ani keby stalo polovicu z toho co notebook. Hauk
|
|
Wade
Od: Wade
|
Pridané:
19.11.2006 21:33
Preco tu kazdy spominate len Sudan a Iran a take podobne chudobne staty...ja by som si ho hned kupil.Ak sa bude dodavat na Slovensko, budem medzi prvymi kto si ho kupi.Neviete niekto pls zistit,ci bude aj na slovnesku?ak hej tak mi prosim Vas napiste na awm@centrum.sk DAKUJEM
|
|
sha..
Od: sha..
|
Pridané:
30.4.2007 23:14
zdravim,no mozno zo zaciatku to budu pouzivat ako nove formicky na hranie v piesku , ale isto je to good napad lebo s postupnym vzdelanim sa im isto bude darit a mozno sa medzi nimi mozu skryvat fakt dobre mozgy , len aby mali vzdelanie..
|
|
toro
Od: toro
|
Pridané:
10.1.2008 21:19
ja osobne kaslem na to, pre koho je to urcene. Hned si kupim 2 kuse pre deti, u nas je hadka furt o tom, kto "pocitacuje". Mame doma 1 PC, ja mam (firemny) notebook, ale trebars taky GTA na notebooku nebezi, ani ked oné. Kupim hoci aj 3 notebooky OLPC, keď budem mať pokoj, resp. menší "hurt".
Ben
|
|
Re: kaslem na to...
Od: Jakabe
|
Pridané:
18.2.2008 22:00
Ty si gangster, to sa mi lubi, presne tak, ja neviem co tu kto riesi na co je to dobre.
|
Pridať komentár
|
|
|
|