neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
V rozsiahlom teste antivírusov zvíťazil Kaspersky

DSL.sk, 5.9.2006


V rozsiahlom teste antivírusových produktov uskutočneným v auguste serverom virus.gr zvíťazil s veľkým náskokom Kaspersky antivírus vo verzii 6.0.0.303.

virus.gr testoval celkovo 58 rozličných antivírusových produktov vo Windows XP.

Antivírusy boli testované na 147,184 vzorkách vírusov s maximálnymi nastaveniami na detekciu vrátane maximálnej heuristiky pre rozpoznávanie vírusov nenachádzajúcich sa v signatúrach jednotlivých antivírusov.

Test hodnotil iba počet identifikovaných vírusov, nehodnotil žiadnym spôsobom mieru tzv. false positives, teda prípadov, v ktorých antivírusy v takomto nastavení označia aj korektný súbor za zavírený.

S vysokým náskokom s 99.62% identifikovaných vírusov zvíťazil Kaspersky 6.0.0.303 spolu s Active Virus Shield 6.0.0.299 od AOL s rovnakým percentom, keďže antivírus AOL je založený na antivíruse od Kaspersky.

Poradie prvých desiatich antivírusov:

  1. Kaspersky version 6.0.0.303 - 99.62%

  2. Active Virus Shield by AOL version 6.0.0.299 - 99.62%

  3. F-Secure 2006 version 6.12.90 - 96.86%

  4. BitDefender Professional version 9 - 96.63%

  5. CyberScrub version 1.0 - 95.98%

  6. eScan version 8.0.671.1 - 95.82%

  7. BitDefender freeware version 8.0.202 - 95.57%

  8. BullGuard version 6.1 - 95.57%

  9. AntiVir Premium version 7.01.01.02 - 95.45%

  10. Nod32 version 2.51.30 - 95.14%


Server zároveň uskutočnil ďalší test s vypnutou heuristikou. Porovnaním výsledkov oboch testov prišiel k zaujímavým výsledkom o počte úspešne detekovaných vzoriek len za pomoci heuristiky.

Z výsledkov server zostavil rebríček antivírusov s počtami vzoriek, ktoré daný antivírus dokáže detekovať len heuristikou. Vysoké pozície v tomto rebríčku znamenajú síce kvalitnú heuristiku pre zisťovanie neznámych vírusov, zároveň ale poukazujú na slabú databázu signatúr.

Rebríček antivírusov podľa počtu vzoriek identifikovaných iba heuristikou:

  1. Nod32 2.51.30 - 41503

  2. Vba32 3.11.0 - 32911

  3. VirIT 6.1.9 - 16469

  4. AVG 7.1.405 Professional - 13624

  5. AVG 7.1.405 freeware - 13624

  6. Rising AV 18.41.30 - 12214

  7. McAfee 10.0.27 - 10708

  8. Ikarus 5.19 - 7191

  9. F-Prot 6.0.4.3 beta - 6247

  10. Ukrainian National Antivirus 1.83 - 5506


Kompletné výsledky testov je možné nájsť na tejto stránke.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom


Diskusia:
                               
 

Konecne nejaka inteligentna statistika...teraz sa ukazte vyznavaci NODu...Rusi su proste najlepsi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

??? a terz co??? bol na 10. mieste to je dobre :)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Signatury - to je sprosta databaza vzoriek, to dokaze porovnavat kazdy debil.
Aspon vidno, ze heuristika Nodu je jedna z najlepsich vobec. Vyssia sanca, ze vas ochrani pred virovou novinkou alebo mutantom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to vobec nemusi byt pravda na zaklade tohto testu. tento test len hovori o tom, ze nod 45 tisic z tych 200 tisic MUSEL najst heuristikou, lebo len signaturami ich nenasiel. nehovori to ani nic o tom, kolko ich DOKAZE najst heuristikou ani to, kolko ich DOKAZE heuristikou najst konkurencia
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne toto ma napadlo ako prve..
inak pre mna necakane dobre dopadol AntiVir, ktory pouzivam a asi aj budem pouzivat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

... bez vztahu na tento konkretny test. Vseobecne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

konecne konecne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lepsie citaj tie vysledky... Ked scitas vysledkove miesta v jednotlivych kategoriach tak Nod vyjde na tom lepsie lebo sa kaspersky v druhom teste ani neumiestnil v prvej 10. !!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja uz pouzivam Kaspersky asi tak 2 roky ale zatial som nenasiel lepsi program!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

funguje vam odkaz na stranku s kompletnymi vysledkami? mne teda nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne teda ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

AV Comparatives na porovnanie: http://www.av-comparatives.org/seiten/comparatives.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som napriklad jeden zo zastancov NODU a aj napriek takemuto AKOZE PEKNEMU vysledku /mimochodom asi prvemu/ si kasperskeho nenainstalujem. Nod ma cosi za sebou a nejaky JEDEN test ho myslim neznici. Verim tomu ze chlapci z ESETU nesedia na riti a nevyuzivaju KOD ktory spravili pred 5 rokmi, ale stale zdokonaluju, a vylepsuju. Nebol by tam kde su, keby neboli dobri!!!! tak asi tolko by som na temu "kde ste zastancovia NODU" - ty si nainstaluj RUSKEHO KASPERSKEHO. ja podporim SLOVENSKY produkt... NOD is still da BEST... nech sa paci ak mas nejake trapne pripomienky k mojemu prispevku, nehambi sa.. argumnetuj...

Odpovedať Hodnotiť:
 

trápny si jedine Ty. Len si podporuj slovenske výrobky, i keď sú horšie :) Uvidíme, kto na to v konečnom dôsledku doplatí :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty nepodporujes ani ruske ty saso lebo mas urcite cracknutu verziu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

On podporuje čínskych výrobcov dvdčiek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcel by som vediet, z akeho dododu sa snazis degradovat jeden z naj antivirakov na trhu a uz vobec nechapem, preco by niekto mal byt trapny len preto, ze PODPORUJE SLOVENSKE VYROBKY. Myslim si, ze asi nie si Slovák... ;-)
...mimochodom, aj ja mam nod...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dovodu
Odpovedať Hodnotiť:
 

:DDD He he he! Nod32?? No ja neviem.... Daj si prescanovat pc najprv s Nod32 a potom Kaspersky.. A uvidis kolko smeti tam budes mat!!! A po 5 mesiacoch to sprav opacne a po Kaspersky ti trapny Nod32 nenajde nic....!!! ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

hehe ja som akurat vcera zakupil noda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kde je kaspersky s heuristikou ? :)
Mali by testovat aj zatazenie systemu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

precitaj si to poriadne
Odpovedať Hodnotiť:
 

ináč, páči sa mi to posledné miesto, čo je zverejnené v celkových výsledkoch :)

58. Abacre version 1.4 - 0.00%

trošku na hlavu
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozno to bol infikovany antivirus... :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co takto linux chlapci? Nemali by ste problemy s virusmi... :]
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si trpak, keby mal kazdy linux,tak su na nom rovnake problemi s virusmi ako pod win.sa nad tym zamysli. ak ti to nedojde, tak potom ti je linux na nic
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, podla mna ani nie, lebo keby zverejnili zdrojove kody na windows, tak by bol ovela bezpecnejsi
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, podla mna ani nie, lebo keby zverejnili zdrojove kody na windows, tak by bol ovela bezpecnejsi
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem, podla mna ani nie, lebo keby zverejnili zdrojove kody na windows, tak by bol ovela bezpecnejsi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam winXP s Keriom a Nodom a slovo virus nepoznam.
Tak neotravuj z oldschool linuxom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dobrá veta... Oldschool Linux... Ja viem, WinXP je totally najviac IN. Alebo inak - ak je Linux oldschool, Windows XP je ešte stoneage. Z čoho vyplýva, že s OS je to dnes riadna bieda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

adyy nepouziva linux, lebo ho nevie pouzivat, on rad Plug n' Play, on nieco ako nastavovanie nema moc v laske
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, a preto linux nepouziva vacsina ludi - oni maju ine na praci ako si vsetko nastavovat ... linux je good, ale nie je vhodny pr eobycajnych uzivatelov, ktori chcu ostat iba uzivatelmi ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musim ta sklamat.
Som byvaly velky propagator linuxu. Preslo ma to vsak po tom, co som zistil, ze je na to co robim - grafika, video, zvuk, + bezne apliakcie, proste nepouzitelny. Linux je dobry akurat tak pre kockatych matfyzackych uchylov, nie pre normalnych ludi zijucich v 21. storoci, ktori potrebuju rychlost, kvalitu, jednoduchost a kompatibilitu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mno na bezne aplikacie je praveze dost pouzitelny, a co satyka toho co bezne robis, mi chces povedat ze si vyhodil tazke prachy za napr. Photoshop a ine programy na zvuk a video?? lebo ak ti stacia obycajne tak urcite ma linux kopu free softu, napr. GIMP (co sa tyka videa a zvuku, tak to nefim :D )
Odpovedať Hodnotiť:
 

GIMP? Ta imitacia Photoshopu?

Skus dojst do grafickeho studia a povedat, ze robis grafiku na Linuxe v Gimpe. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemusis len na linuxe v gimpe aj vo win mozes

Odpovedať Hodnotiť:
 

si mi neodpovedal na otazku, AKY SOFT POUZIVAS??? ci do toho vrazas tazke prachy, alebo nejake free softy mas? A AK MAS FREE SOFT, tak potom to mas to iste ako GIMP na linuxe, TO SOM CHCEL POVEDAT
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pouzivam soft, ktory je vseobecne akceptovany vo vsetkych grafickych studiach po celom svete a ktory patri medzi standardne nastroje. Bitmap - Photoshop, vektory Illustrator, DTP - InDesign.

Akykolvek free soft je pre jeho nizku kvalitu, vykon, kompatibilitu a podporu pre graficky dizajn N-E-P-O-U-Z-I-T-E-L-N-Y

Poloz si otazku: byt priblbly skrob a lipnut na nejakom tretotriednom free softe, alebo si zaplatit kvalitu a celosvetovy standard? Bavime sa teraz o grafickom dizajne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oldschool je Vaša diskusia. Deja vu..............
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale, vieš, Linux je - slušne povedané - naprd. Prakticky nepoužiteľný. Bez perspektívy. NULA. Windows je praktickejšie použiteľný len vďaka svojmu rozšíreniu. Ale aspoň je (o niečo málo) prehľadnejší. Ale inak je Windows prepadák. Slováci - už len môžeme ľutovať, že OS X nie je aj na "bežné" PC. Západu sa to však netýka, Mac pre nich nie je nič nepredstaviteľné (po finančnej stránke).

Btw - Linux zúfalo potrebuje nejaký spôsob centrálneho vývoja, zjednotenia. Najlepšie by bolo, keby sa všetci vývojári zhrnuli pod jednu strechu, vyvýjali len JEDEN pravý Linux a pracovali na ňom systematickejšie. Inak je ten systém v keli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapi,nehádajte sa.Máme samostatnú pobočku MICROSHITU a oni to určite vyriešia za nás ( ešte viac sa budú vyhrážať vyššími pokutami , veď prečo by slováci nerobili celý mesiac na ich OS ). Len tak mimochodom nevie niekto kedy vyjde WXP SP3 CZ ten,krorý mal vyjsť v máji ???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Xp Service pack 2, žiaden antivírusák, jeden Spyware Doctor a aj ten zapnem raz za 100rokov a žiaden problém, ked je niekto lama tak mu nepomôže ani 10 antivírakov :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si zrejme uplny odbornik, ked si myslis, ze ti staci jeden windowsovi FireWall. Si tam hod nejaky seriozny antivirak a zrejme trpko olutujes, co si napisal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ukrainian National Antivirus 1.83 - tak toto ma dostalo :-P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekde som čítal že tvorcovia Kaspersky antivirus robia aj vírusy.Preto ich produkt tak exceluje v tom že nájde ten vírus ako prvý.Či to je pravda tak to neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak avg aj nod uspely celkom dobre. nod je v pohode a myslim ze nod robia slovaci
Odpovedať Hodnotiť:
 

hehe fakt ani som nevedel lol :D :D ty si ale blesk :D :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

virus.ge prezentuje iba tzv. dost nekwalitne testovanie poprosim precitat tento clanok...

http://viry.cz/go.php?p=viry&t=clanek&id=24
Odpovedať Hodnotiť:
 

my ta zase poprosime nespamovat to tu. keby na tej stranke nebola sama reklama nodu, aj by sme si to precitali.

btw, ten clanok je dost zaujaty, neviem o co mu ide. niektore vyhrady su spravne, niektore su uplne mimo misu a hlavne neznamenaju, ze ten test je nutne zly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie aj by SME si to precitali. aj by si to precital TY.
ja som to cital a autor dobre argumentuje.
Inak neviem co cakas, ze aka bude reklama na stranke zauberajuca sa virusmi. na banany z afriky to asi nebudu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlavne cakam, ze sa neda za objektivny povazovat nazor kritizujuci hlava nehlava test, v ktorom dopadol hlavny zadavatel reklamy autora nazoru zrejme nie moc dobre.

inak s niektorymi castami kritiky suhlasim, niektore su fakt mimo a ukazuju, ze autor kritizuje zaslepeno.

v tomto teste je 58 roznych antivirusov, dalo by sa polemizovat o absolutnych vysledkoch testu, ale neviem, ci sa mu da objektivne vytknut nieco pre vzajomne porovnanie antivirusov. ak samozrejme nepracujem v esete... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

virus.ge prezentuje iba tzv. dost nekwalitne testovanie poprosim precitat tento clanok...

http://viry.cz/go.php?p=viry&t=clanek&id=24
Odpovedať Hodnotiť:
 

virus.ge prezentuje iba tzv. dost nekwalitne testovanie poprosim precitat tento clanok...

http://viry.cz/go.php?p=viry&t=clanek&id=24
Odpovedať Hodnotiť:
 

virus.ge prezentuje iba tzv. dost nekwalitne testovanie poprosim precitat tento clanok...

http://viry.cz/go.php?p=viry&t=clanek&id=24
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde o nekvalitne testovanie, ale o testovanie pre ludi, ktory si vedia nastavit AV a iny soft a tych vela nie je. Podobne to plati aj pre prehliadac alebo OS, ak si ich niekto nevie nastavit, tak vzdy bude mat viry a bude potrebovat software ako je AV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vy trapkovci co tu kydate na NOD sa idete hned posrat ze kaspersky je lepsi ako NOD a to na zaklade nejake 1 testu.......no hlavne ze NOD vyhral 10x ocenenie VirusBulletin...to je akoze nic, co??
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi tak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemam nic proti NODu, ale aj avast vyhral niekolko cien virus buletin... a akot to tu uz raz bolo spomenute, ked raz nejaka lama nevie nastavit antivir, a nema sajnu o pc, tak chyti vir aj s odpojenym sietovym kablom... a miesto toho, aby si o tom nieco precital, tak vypisuje do kazdeho fora aky je ten a ten antivir nanic....

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie 10 krat ale uz 39 krat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus."

Pre neanglicky hovoriacich - v teste za virus povazovali vsetko to, co aspon jeden zo 6 antivirusov oznacil za virus. Takyto postup nemozno oznacit inak ako uplny amaterizmus. Taktiez by som si dovolil polozit otazku odkial dotycny clovek zobral svoje "vzorky". Ak by mu ich napriklad dodali vaczinou kamarati co pouzivaju Kaspersky antivirus, a detekcia tymto antivirusom je jednou z podmienok urcenia ci je vzorka virus, je uplne logicke ze bude mat dobry vysledok.

Taktiez je zvlastna skladba vzoriek takmer 39 000 vzoriek bolo oznacenych ako MS DOS. Pochybujem ze maju v dnesnom realnom prostredi taky vyznam aby od nich zavisela takmer stvrtina testu. Taktiez zvlastna kategoria je "Malware", kde mal kazdy okrem Kaspersky Antivirusu zly vysledok. Kedze detekovanie 1500 vzoriek v teste tvori 1% vysledku, moze tato pofiderna kategoria prehodit prveho z piatym a naopak.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tak. Myslim si ze testy antivirakov nebudu nikdy na 100% objektivne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked ty nie si z esetu, ja som z marsu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz asi tyzden mam Active Virus Shield by AOL Free ! ;-) Predtym som mal antivir od Aviri, ale ta free verzia furt vyhadzovala reklamu .. :-( Ale som rad ze tento Free antivir je aj kvalitny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus."

To znamena, ze ak si urobim program, ktory bude oznacovat kazdy subor ako infikovany, tak by mal 100% detekciu a vyhral by test. LOL :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si pekny vol, najskor sa nauc anglicky a pouzivaj aspon minimalne hlavu. to co si sem opisal hovori nieco uplne ine a vobec to nic take neznamena a ani to z toho nevyplyva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najvacsi VOL si ty julo. Co tu stale vyrypujes do ludi ktori tomu aspon rozumeju, pripadne su ochotny nad vecami rozmyslat narozdiel od teba? Si si mohol precitat vyssie, ze ten MegaUzasny test vobec nehodnotil kolko falosnych poplachov vytvoril antivirak. Radsej neurazaj, kazdeho naokolo kto pise aspon trochu zmysluplne prispevky!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja používám Bitfender internet security 10 a nemám výrusy a linux je lepsí a stabilnejsí ako windows ale pre windows je viac softov a hier ale win stojí za prd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hadam trochu viac background informacii o tom, kto vlastne stoji za testami na virus.gr. Ich autorom je Anthony Petrakis, ktory je vo svete znamy aj ako zberatel virusov s prezyvkou VirusP. Inak povedane, je to chlapik, ktory je evidentne "doveryhodnou autoritou".

Jeho testy su mierne a diplomaticky povedane vyplodmi halucinujuceho blazna s nulovou hodnotou.

Preberme si to pekne po poriadku, co o svojom teste pise na http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82&mnu=82. Busdem pisat o najvecsi hlupostiach (nie o vsetkych).

Na com testoval: "The test was made on 15-25 August 2006, using Windows XP Professional SP1 on a P4 2800 Mhz, 512MB DDRAM."

Komentar: SP1 nie je bezpecny, standard je v sucasnosti SP2.

Co testoval: All programs tested had the latest versions, upgrades and updates and they were tested using their full scanning capabilities e.g. heuristics, full scan etc. The default settings of each program were not used, in order for each program to achieve its maximum detection rate. Because of this, there is a possibility for the tested programs to detect a few false positives.

Komentar: Mal by konktretne uviest verzie programov a verzie databaz, z coho by bolo jasne, ku akemu datumu bol ten ktory program aktualizovany. Nakolko testoval programy v rozmedzi 15. – 25. augusta, pri aktualizovani na najnovsiu verziu sa mnozstvo vzoriek pridanych medzi tymito datumami mohlo lisit radovo o stovky. Teda programy testovane skor boli znevyhodnene. Nastavenie „na paranoju“ nie je situaciu z realneho zivota – 95 percent ludi pouziva default instalaciu. Co sa tyka falosnych poplachov, ma pravdu. Ale nie je ich par. Doporucujem precitat si diskusiu na http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=144994&highlight=virus.gr Je to diskusia ludi ktory sa antivirusmi zauberaju prosesionalne. Inspector Clusoe robi pre F-Prot, Marcos pre ESET, IBK robi testy na av-comparatives.org. TeraInnovations pracuje pre vyrobcu programu ViruScape 2006. Tu http://www.wilderssecurity.com/showpost.php?p=830413&postcount=29 tvrdi o vlastnom produkte, ze jeho vysledok je jednoznacne vysledkom falosne pozitivnych detekcii.

Co dal do testovacej sady: The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus.

Komentar: do sady bol zaradeny bez preverovania akykolvek suubor, ktory jeden z uvedenych programov oznacil ako napadnuty. Neuviedol pri akom nastaveni, co je tiez na zvazenie. Na zaklade uvedeneho tvrdim, ze ked ktorykolvek program detegoval na cistom subore napadnutie, hoci tam nebola (falosne pozitivna identifikacia), takyto subor bol zaradeny do testovacej sady a programy, ktore ho spravne neidentifikovali boli poskodene. Sancu na najlepsie umiestnenie ma program, ktory vsetky subory oznaci ako napadnute bez ohladu na to ci su alebo nie (vid vyssie pripad terra inovations). Cistota testovacej sady je zasadnym problemom v teste na virus.gr.

Cistota sady: Most of the virus samples used were not previously replicated at the time the test was made, which means that some of them, although probably only a few, may be false positives. The procedure of testing each and every virus sample is still under process.

Komentar: dalsi fundamentalny nedostatok testu – ten chlapik vobec netusi, ci testuje skutocne funkcne virusy.

Nastavenia programov: Thourough mode was not used in VBA32 due to extremely slow scan process./Advanced heuristics were not used in Tauscan due to extremely slow scan process.

Komentar: tieto programy nemali porovnatelne podmienky s ostatnymi, lebo neboli testovane v paranoidnom mode. Nemozno porovnavat neporovnatelne.

ZAVER: Test je uplne nanic. Neexistuje sposob ako overit jeho vysledky. Na porovnanie na av-comapratives.org, testu West Coast Lab a Virus Bulletinu ci AV-TEST.org maju zverejnene sposoby akym testuju a zoznam vzoriek. To umoznuje kazdemu, co ma dostatocne vybavenie test zopakovat. Test na virus.gr nie je mozno zopakovat a ma nulovu vypovednu hodnotu. Inak prave testy ktore robia takyto „odbornici“ su dovodom, preco spolocnosti ktore robia antivirusove programy deteguju vyslovene hluposti vratene testovych suborov. Tlaci ich ku tomu marketing, ktory kludne pouzije aj takto perverzne testy.

Howgh!







Odpovedať Hodnotiť:
 

lobisti z esetu a ostatnych antivirusovych spolocnosti, uz tu prosim nelobujte a ked lobujete, aspon sa podpiste, aby bolo jasne za koho kopete
Odpovedať Hodnotiť:
 

co hovori je len cista pravda zamysli sa trosku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Diky Peter, za konecne poriadny prispevok. Aspon niekto, kto sa problematike venoval trochu dlhsie nez poslal prispevok(to vidiet aj na dlzke tvojho prispevku :) ) Suhlasim s tym co si napisal, aj ked ja osobne radsej preferujem maximalnu heuristiku lebo si myslim ze trocha paranoie nikdy nezaskodi ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hadam trochu viac background informacii o tom, kto vlastne stoji za testami na virus.gr. Ich autorom je Anthony Petrakis, ktory je vo svete znamy aj ako zberatel virusov s prezyvkou VirusP. Inak povedane, je to chlapik, ktory je evidentne "doveryhodnou autoritou".

Jeho testy su mierne a diplomaticky povedane vyplodmi halucinujuceho blazna s nulovou hodnotou.

Preberme si to pekne po poriadku, co o svojom teste pise na http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82&mnu=82. Busdem pisat o najvecsi hlupostiach (nie o vsetkych).

Na com testoval: "The test was made on 15-25 August 2006, using Windows XP Professional SP1 on a P4 2800 Mhz, 512MB DDRAM."

Komentar: SP1 nie je bezpecny, standard je v sucasnosti SP2.

Co testoval: All programs tested had the latest versions, upgrades and updates and they were tested using their full scanning capabilities e.g. heuristics, full scan etc. The default settings of each program were not used, in order for each program to achieve its maximum detection rate. Because of this, there is a possibility for the tested programs to detect a few false positives.

Komentar: Mal by konktretne uviest verzie programov a verzie databaz, z coho by bolo jasne, ku akemu datumu bol ten ktory program aktualizovany. Nakolko testoval programy v rozmedzi 15. – 25. augusta, pri aktualizovani na najnovsiu verziu sa mnozstvo vzoriek pridanych medzi tymito datumami mohlo lisit radovo o stovky. Teda programy testovane skor boli znevyhodnene. Nastavenie „na paranoju“ nie je situaciu z realneho zivota – 95 percent ludi pouziva default instalaciu. Co sa tyka falosnych poplachov, ma pravdu. Ale nie je ich par. Doporucujem precitat si diskusiu na http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=144994&highlight=virus.gr Je to diskusia ludi ktory sa antivirusmi zauberaju prosesionalne. Inspector Clusoe robi pre F-Prot, Marcos pre ESET, IBK robi testy na av-comparatives.org. TeraInnovations pracuje pre vyrobcu programu ViruScape 2006. Tu http://www.wilderssecurity.com/showpost.php?p=830413&postcount=29 tvrdi o vlastnom produkte, ze jeho vysledok je jednoznacne vysledkom falosne pozitivnych detekcii.

Co dal do testovacej sady: The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus.

Komentar: do sady bol zaradeny bez preverovania akykolvek suubor, ktory jeden z uvedenych programov oznacil ako napadnuty. Neuviedol pri akom nastaveni, co je tiez na zvazenie. Na zaklade uvedeneho tvrdim, ze ked ktorykolvek program detegoval na cistom subore napadnutie, hoci tam nebola (falosne pozitivna identifikacia), takyto subor bol zaradeny do testovacej sady a programy, ktore ho spravne neidentifikovali boli poskodene. Sancu na najlepsie umiestnenie ma program, ktory vsetky subory oznaci ako napadnute bez ohladu na to ci su alebo nie (vid vyssie pripad terra inovations). Cistota testovacej sady je zasadnym problemom v teste na virus.gr.

Cistota sady: Most of the virus samples used were not previously replicated at the time the test was made, which means that some of them, although probably only a few, may be false positives. The procedure of testing each and every virus sample is still under process.

Komentar: dalsi fundamentalny nedostatok testu – ten chlapik vobec netusi, ci testuje skutocne funkcne virusy.

Nastavenia programov: Thourough mode was not used in VBA32 due to extremely slow scan process./Advanced heuristics were not used in Tauscan due to extremely slow scan process.

Komentar: tieto programy nemali porovnatelne podmienky s ostatnymi, lebo neboli testovane v paranoidnom mode. Nemozno porovnavat neporovnatelne.

ZAVER: Test je uplne nanic. Neexistuje sposob ako overit jeho vysledky. Na porovnanie na av-comapratives.org, testu West Coast Lab a Virus Bulletinu ci AV-TEST.org maju zverejnene sposoby akym testuju a zoznam vzoriek. To umoznuje kazdemu, co ma dostatocne vybavenie test zopakovat. Test na virus.gr nie je mozno zopakovat a ma nulovu vypovednu hodnotu. Inak prave testy ktore robia takyto „odbornici“ su dovodom, preco spolocnosti ktore robia antivirusove programy deteguju vyslovene hluposti vratene testovych suborov. Tlaci ich ku tomu marketing, ktory kludne pouzije aj takto perverzne testy.

Howgh!







Odpovedať Hodnotiť:
 

NOD bol, je a vzdy bude len ODPAD !
Staci sledovat par fakt rozumnych webov...a tie vase trapne reci ze mam NOD a neviem co je to virus...LOOL :D
Chlapci, prezente si to niecim poriadnych a budete ESET zalovat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak nam povedz co pouzivas ty... AVG????
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stále verí mwav.exe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja tiez pouzivam free MWAV a je v pohode.
http://www.mwti.net/products/mwav/mwav.asp
Odpovedať Hodnotiť:
 

Heh, to ešte existuje? Ja som myslel mwav for win 3.1
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja zase MWAV zalozeny na Kaspersky jadre ako je aj AVS. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty ked stale surfujes po porno a warez strankach tak jasne ze nachytas vselijaky bordel a potom to hadzes na NOD ze ta neubranil, ROFL.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si odpad ja som vyskusal mnoho AV programov a NOD poznam od jeho zaciatku, dlhsie nez ty plienky nosis. A presne ako ty pises: MAM NOD A NEVIEM CO JE TO VIRUS V MOJOM POCITACI :D Skoda ze ty asi pouzivas "58. Abacre version 1.4 - 0.00%" A co povazuje taky vykvet inteligencie ako ty za rozumny web? majkro$oft.kom a kalerab.sk ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

BitDefender, je takmer v kazdej tabulke TOP antivirusov... minimalne si pozri starsie clanky na dsl.sk o testovani antivirusov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja niesom na PC dlho ale poviem mam zacinal som z AVG tak som presiel na NOD ale hned na to som si natiahol kasperskeho a tolko trojanov kolko pustili psoledny dvaja som este nevidel... jasne ze ked ma niekto KERIO a NOD32 nepozna ze ho napadol virus preto ze to nemaju ako zistit. Jedneho zaryteho NODistu som uz s tym ukecal som na jeho masine namatkovo nainstalil Kasperskeho a naslo mu 12 trojanov... a kadeco este... pritom SP2 ma nechapem o com sa tu kto bavi... virusy niesu az taky problem ako je malware adware spamy a podobne spomaluje to internetovu linku a nasiera na to pouzivam Xsoft spy... zatial bez problemov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoda reci, tebe uz nic nepomoze. 2 spickove renomovane softy odpisujes Kasperskym, ktory bol dobry mozno naposledy pred 5 rokmi nez ho vysudila ta furia. Aj to len mozno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja používam NOD 32 + Kerio 2.1.5 + Ad Aware Professional. Skusil som to cele odinstalovat a nainstaloval som si Kaspersky antivirus. Vysledok, nenasiel nic, ziadny virus, ziadny malware, spyware, adware. Ak si niekto nevie nastavit ochranne prvky v svojom PC, tak potom je jasné, že vírusy a iná háveť okupujú jeho počítač. NOD 32 je dlhodobo uznávaným antivirákom i medzi odborníkmi, a to, že mu patrí 10 miesto to len potvrdzuje, napr. kde je Panda a pod.???
Odpovedať Hodnotiť:
 

"The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus."

Pre neanglicky hovoriacich - v teste za virus povazovali vsetko to, co aspon jeden zo 6 antivirusov oznacil za virus. Takyto postup nemozno oznacit inak ako uplny amaterizmus. Taktiez by som si dovolil polozit otazku odkial dotycny clovek zobral svoje "vzorky". Ak by mu ich napriklad dodali vaczinou kamarati co pouzivaju Kaspersky antivirus, a detekcia tymto antivirusom je jednou z podmienok urcenia ci je vzorka virus, je uplne logicke ze bude mat dobry vysledok.

Taktiez je zvlastna skladba vzoriek takmer 39 000 vzoriek bolo oznacenych ako MS DOS. Pochybujem ze maju v dnesnom realnom prostredi taky vyznam aby od nich zavisela takmer stvrtina testu. Taktiez zvlastna kategoria je "Malware", kde mal kazdy okrem Kaspersky Antivirusu zly vysledok. Kedze detekovanie 1500 vzoriek v teste tvori 1% vysledku, moze tato pofiderna kategoria prehodit prveho z piatym a naopak.


Odpovedať Hodnotiť:
 

"The 147184 virus samples were chosen using VS2000 according to Kaspersky, F-Prot, Nod32, Dr.Web, BitDefender and McAfee antivirus programs. Each virus sample was unique by virus name, meaning that AT LEAST 1 antivirus program detected it as a new virus."

Pre neanglicky hovoriacich - v teste za virus povazovali vsetko to, co aspon jeden zo 6 antivirusov oznacil za virus. Takyto postup nemozno oznacit inak ako uplny amaterizmus. Taktiez by som si dovolil polozit otazku odkial dotycny clovek zobral svoje "vzorky". Ak by mu ich napriklad dodali vaczinou kamarati co pouzivaju Kaspersky antivirus, a detekcia tymto antivirusom je jednou z podmienok urcenia ci je vzorka virus, je uplne logicke ze bude mat dobry vysledok.

Taktiez je zvlastna skladba vzoriek takmer 39 000 vzoriek bolo oznacenych ako MS DOS. Pochybujem ze maju v dnesnom realnom prostredi taky vyznam aby od nich zavisela takmer stvrtina testu. Taktiez zvlastna kategoria je "Malware", kde mal kazdy okrem Kaspersky Antivirusu zly vysledok. Kedze detekovanie 1500 vzoriek v teste tvori 1% vysledku, moze tato pofiderna kategoria prehodit prveho z piatym a naopak.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechápem ako McAfee Home Edition mohol predbehnúť Enterprise edition,keď táto má aj IPS.A že Kaspersky vyhral?Tie testy robili nejaký rusi,ktorí nepochopili,že studená vojna už skončila :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

radsej by som si pozrel www.av-comparatives.org a nie hentaky odpad
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2006_08.php

1. 99,68% - AntiVirusKit (pouziva Bitdefender + Kaspersky engine)
2. 99,51% - Avira AntiVir (je aj free verzia)
3. 99,07% - F-Secure Anti-Virus
4. 99,06% - Kaspersky AV (AVS je free verzia)
5. 98,69% - TrustPort AV
6. 98,61% - NOD32 Anti-Virus
7. 98,13% - Norton Anti-Virus
8. 94,08% - NormanVirusControl
9. 95,21% - BitDefender Professional
10. 92,40% - McAfee VirusScan
11. 92,01% - Avast! Professional
12. 91,69% - AVG Professional
13. 89,71% - Dr. Web
14. 87,18% - F-Prot Anti-Virus
15. 80,76% - VBA32 Workstation
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna NOD i Kaspersky su z hladiska detekcie vynikajuce. Pouzivam v sucasnosti NOD, pretoze takmer nezatazuje pocitac. Pri Kasperskom som mal pocit, ze robim na 8 bitovom pocitaci. Fakt sa nedalo normalne pracovat, ako pomaly to islo. A to mam P4 EE 3,7GHz, 4MB cache, 1GB RAM...
P.S.: Naozaj by som rad vedel verzie signatur suborov testovanych programov. Ked mal napr. NOD o tyzden starsie subory, niet sa co cudovat umiestneniu. A podla mna, by bol so zapnutou heuristikou (ak aj nie prvy, tak mozno 2.-3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som mal v nb norton anti virus oem a start/zapnutie nb trvalo dlhsie ako s nod ktory pouzivam teraz (a budem aj dalej - dufam :)) popritom pri starte (NAV) vypisoval ako kriticku xybu ze mam vypnutu automaticku aktualizaciu Win :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim uz som mal v pocitaci viacero antivirov a kasperky jednoznacne vedie
Odpovedať Hodnotiť:
 

"frajer" je ten, ktorý vymyslel antivir na virus, ktory sam stvoril!...
Odpovedať Hodnotiť:
 

chcem sa spytat....chcem si dat antivir Kaspersky 2009...ale neviem ktory vybrat jeden je AV a druhy IS
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co tam pisete to mozete vymazat lebo tieto komentare su na nic lebo vsetki antivirusi su dobre takze to je jedno ktory pouzivate to zavisi na databaze ze ktory ma najviac antivirusovych kodov v programe ktore oni aktualizuju (ktore vam chodia vzdy) a to nevie zatial nikto ani ja takze nemusi byt prave Kaspersky na prvom mieste lebo to sa stale meni Dakujem za pochopenie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár