neprihlásený Štvrtok, 5. decembra 2024, dnes má meniny Oto
V Nórsku je už veľká väčšina nových áut čistých elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 1.10.2021


V Nórsku tvorili čisté elektromobily v septembri už 77.5% všetkých nových predaných osobných áut.

Na základe informácií organizácie Norwegian Road Federation o tom informuje agentúra Reuters.

Najpredávanejším modelom bol Tesla Model Y s podielom 19.8% pred Tesla Model 3 s podielom 12.3% a Škoda Enyaq s podielom 4.4%.

Koľko ďalších percent predaných áut tvorili ešte plug-in hybridy a koľko tvorili autá len so spaľovacím motorom nie je známe.

Zároveň nie je známe koľko percent tvorili čisté elektromobily zo všetkých nových áut predaných doteraz v tomto roku. V minulom roku tvorili elektromobily 54.3% všetkých nových predaných osobných áut.

Nórsko má oproti ostatným krajinám výrazne vyšší podiel predaných elektromobilov, keď predaj elektromobilov je podporovaný výhodami v oblasti daní, mýta a parkovania. V krajine by sa predaj áut so spaľovacím motorom mal ukončiť od roku 2025.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Španielsku navrhujú smartfóny nedávať deťom a dať na ne upozornenia na zdravotné riziká
Bitcoin dosiahol novú rekordnú cenu nad 100-tisíc dolárov
Novým šéfom NASA bude vesmírny turista cestujúci so SpaceX
Amazon predstavil nový akcelerátor AI pre trénovanie neurónových sietí
Telekom má nakoniec 100 GB balík pre všetkých zákazníkov predplatených kariet dlhšie
Musk ako budúci predstaviteľ administratívy navrhuje v USA zrušiť posúvanie času - aktualizácia 1
Skylink preladil dôležité stanice
CEO Intelu bol donútený odstúpiť správnou radou
UPC vo vianočnej akcii sprístupní všetkým TV zákazníkom 42 staníc
Rast podielu Windows 11 sa zastavil


Diskusia:
                               
 

Mna by naozaj zaujimali podrobnosti o norskej elektrickej sebestacnosti. Ci si to tam stihaju nabijat z vlastnych elektrarni, alebo vyciciavaju susedov.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

Nori maju hydro, este vyvazaju elektriku do Britanie cez kabel pod morom.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Este ju nemci radi tiez kupia po odstaveni atomoviek a plynovych elektrarni.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Počul som, že si tlustý malý špekatý. Ešte ti stále tak dobre kĺže slanina dole krkom, rovno do bachora?
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Nemcom doslo uhlie, pojde elektrina na dracku :D este si priplatime
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nemcom došlo akurát to, že začali dve svetové vojny a obe ich v podstate vyhrali.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

na to, ze prehrali 2 svetove vojny sa im dari vyborne, nemyslis? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu druhu zacali prave preto ze po prvej prehratej sa im dobre nedarilo.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

mňa by zaujímal priemerný zárobok nóra v porovnaní so slovákom, koľko mesiacov robí na to svoje elektroauto v porovnaní s nami
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

z priemwrneho zarobku Norovi neostane na auto.

priemerný IT guy si uspori asi tak za rok na teslu
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Malo by ta zaujimat aj ine, kolko tam stoji vdaka daniam a dalsim specifickym obmedzeniam a regulaciam spalovak a zistis velmi rychlo preco maju take predaje EV. Svagor si tam spravil druhy biznis s opravami starych haraburd.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Retardacia krajin devastujucich tuto planetu, kupujucich si svedomie cez elektromobilitu.
Nori de facto ziju z ropy a obludneho rybolovu.
Holandania hnoja chemiou, ze na tu ich zeleninu sa nechyta ani Cernobyl. Zakladny Golf je potom zly, treba ho dodanit extra 15,000 eur oproti normalnym statom ... a zadotovat Teslu, ktora skonci za 8 rokov na vrakovisku.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Kámo, ty si pekne v piči. Tebe už nič nepomôže. Až mi je divné, že v jaskyni maš internety.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Niekto je v pici, niekto v zadku. Niekto nieco v zadku ma a niekto ma nieco v hlave. A niekto v hlave nema nic. Urcite si sa nasiel. Keby si sa nenachadzal v strede gaussovej krivky tak povies ze ma pravdu. Tak si pozri spotrebu EE Nemcov, potom kolko elektriny musia substituovat z inych zdrojov po vypnuti jadrovych elektrarni. NORDSTREAM 2 je podla teba naco asi? Cim vies najlepsie regulovat elektricku siet ked nemas jadro ani hydro? Ano. Paroplynom. Btw na elektromobilitu este poriadne nenabehli.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Kámo, tak ty si pekne v piči. NS2 bol pekný projektík na demaskovanie zopár ľudí a na to, aby od Rusov vytiahli kapitál. Rusov stála výstavba podstatne viac ako Nemcov a keď sa teraz Nemci rozhodnú, že nič tadial brať nebudú, tak to bude Rusov bolieť viac ako Nemcov. Bol to z tohoto pohľadu šikovný ťah, lebo na 1€ spravili Rusom väčšiu škodu ako inými spôsobmi. Sú aj efektívnejšie ale tento bol celkom dobrý.

Elektromobilita je len bonus. Zrazu pribudne hromada úložného priestoru pre el. a pekne vykryjú výpadky. Zároveň bude prebytok ropy, klesne cena a v najhoršom miesto roho plynu použijú ropu na výrobu el.

Hovorím, si v piči ako jarný sneh, vôbec nevieš, čo sa vlastne deje a s akým úmyslom kto čo robí.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Neviem ci na dsl.sk preberat geopolitiku ale v skratke skusim.
Ukrajina>SR>CR> Nemecko. Tranzitne poplatky. Aktualne ma NS2 kapacitu na celu tuto vetvu, a teda najvacsi odberatel je schopny dostat vsetok plyn cez NS2. Ba co viac,plyn bude na slovensko prudit smerom z CR na Slovensko. Tym padom Slovensko a Ukrajina uz nebude tranzitna krajina. Btw, Madari uz beru plyn juznou vetvou. https://dopice.sk/q5T
Pises jednu hlupost za druhou, Nemecko nema ineho dodavatela na plyn, len RUSOV :D Hromada ulozneho Priestoru pribudne? To akoze v baterkach v autach? Pocuvaj. Strednu uz mas vychodenu? AKo si sa sem dostal?

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Celé to tvoje poučovanie padá na tom, že si riadne v piči, ako furt a na tom, že Nemci majú plyn aj od Nórov a majú ho dosť.

Myšlienka využiť batérie aút ako zásobníky energie pre el. sieť je už dosť stará. O tom si mohol počuť. Jaj, ty si vlastne riadne v piči, tak nič. Tak si predstav, že sa s tým počíta.
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Vyuzit baterie aut je urcite zaujimave, ale asi len pre deti zo zakladnej. Pripojit nieco zmysluplne do siete je elektronika naviac, nie lacna, napr 20 kw, a to v kazdej jednej domacnosti. Ja chcem o 12-ej vyrazit na dovolenku a to akoze pridem k autu a bude nabite menej ako ked som ho zapojil?
To mi niekto bude cyklovat bateriu a skracovat zivotnost?
Je to blbost a hocaka precerpavacia elektraren je ekonomicky nasobne vyhodnejsia, s nasobne dlhsou zivotnostou.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zas si predviedol ako moc v piči si. No šak jasné, že to bude riadiť trh a nebude povinné nechať svoju batériu ako zásobník iným. To dáš za úplatu / zľavu. Proste si nastavíš, že budeš potrebovať full o 12 a hotovo. Jak keby to bol neriešiteľný problém. Len hundreš na všetko, nič nepochváliš. Si asi nejaký zaprdený 50+ dedulo.

Životnosť nových batérií je dnes už niekde úplne inde. Točiť cykly baterky medzi 40-90% ju skoro vôbec nepoznačí. Nikto ani netvrdí a neporovnáva toto s prečerpávačkami. Šak to je len ďalšia kocka do lega. Jak keby si pičoval, že jadro je menej ako ako hydro, tak serme na jadro.

Bože, kam na týchto sprostých ľudí chodíte? Dajte mi niekoho normálneho do diskusie...
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Energetika nie je zbierka znamok, ze musis mat celu kolekciu. Ak mozes das hydro lebo je to po postaveni zelene a cool, jadro je stabilne ak nie je nejaky pruser a precerpavacky su na spicky. Vysluzene baterky z aut das na jednu kopu a tvrdis ze ich recyklujes a dozmychas ich a la tesla. Zoberes dotacie na to, baterky vyvezies do ciny, pripadne pomlies do cementarky, alebo dakde diskretne zmiznu. Peniaze niekde do dubaja a ked zacne byt horuco aj ty. Len sa pytaj ak este niecomu nerozumies.
Ak potrebujes skolenie o trhu, skus si zistit ako funguje slovensky trh prace po 30+ rokoch.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty mi tu dávaš akože lekcie opierajúc sa o Slovenské reálie. To, že žijeme v skorumpovanom a nefungujúcom štáte neznamená, že to tak je všade vo svete. Tobôž v Nemecku. Aspoň vidno, ako by si to ty spravil a dobre, že nerozhoduješ o ničom (snáď). Byť takto v piči ako si ty už vážne nie je zdravé.

Chuj s tebou, vylez z diery, pál do sveta. Hlavne do toho Nemecka, lebo nepochopíš.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Zbytocne cestovanie, s uhlikovou stopou. Tolstoj nevyliezol z polianky a pochopil viac ako potreboval. Odrbavaci budu vzdy, system musis nastavit aj s nimi. Ak presvihnes agrotechnicky termin a system uz nastavuju odrbavaci je to mierny priekak.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Veru, tu mame riadny priekak. Z polianky pochopis tak radius 50km a dalej uz len hovno. Uz vidim ako chapal majov, cinanov, japoncov, rusov, americanov, grekov... Nuze kopni do vrtule a vylez z nori ty odrbavac. Ta uhlikova stopa za to stoji, ak nepojdes na uhlie.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No lebo nemecko je etalon ekologie a moralky, si zisti cim tam kuria vo vysokych peciach, v cementarnach, lebo su pre ne ine pravidla ako pre spalovne...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Piču vedel, pičovinu povedal... uplne mimo tému. Mohli by zakuriť tebou. Nemci majú hlavne stale veľa jadra, plyn od Nórov a Rusov (povôdnou cestou) a NS2 je a bude čo som napísal vyššie. Elektromobily majú budúcnosť a benziňáky s dieslami pôjdu do rite a bude to mať význam.

Nemci aspoň idú smer Holandsko či škandinávia, kde sa o tom etalóne môžeme baviť, nie jak tu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nemci maju vela jadra? Ved odstavili cast jadrovych elektrarni po fukusime, a naplanovanu maju odstavku zvysku do konca 2022. Lebo 'jadro fuj', a namiesto toho vyrabaju elektriku 'ekologickym' uhlim ...

Ako som zastancom zelenej energie, ale zrovna Nemecko je priklad ako to nerobit.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

najma nemci sú už úplne marní, nejenže 2x, ale už x krát skúšali, a stále skúšajú, nejako zjednotit EUropu, různými spůsobmi, ale vždy sa im to nejak rozklíží.., rozosere..

njn, a okrem toho (čo s tým ale úplne súvisí), celé to ich terajšíe "sluníčkárstvo, a sebemrskačstvo, různe tie ich Kalergiho Plány, White-Genocide, snahy o výmenu, /decimáciu, - /genocídu původního, bieleho obyvatelstva Europy, atd atd.., apod,..

a celé to ich odstavovanie atomiek, opúštanie jadrovej energetiky - proste už to ani nevedia robit, už im vymierajú odborníci na jadrovú energetiku, a - nových vůbec neškolia, - už ani nemá kdo, ani záujem..

Odpovedať Hodnotiť:
 


..a už jen volným, zrychleným pádom, upadajú do barbarizmu, umocneným inváziou, dobývaním, okupáciou desiatok milionů negro muslimo- barbarov, a negro-musulmanov, a islamských turko- tatárov..

..proste, celé to na 100% pripomína (pozvolný, / skokový) Pád Galaktické Ríše,

.. abo Pád, Posledné Dni Ríma, Pád Ríše Rímskej..

..priam dokonalá podoba, s hentými *Pádmi Velkých Ríš..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, Nemci majú veľa jadra. Nie je to FR ale stále ho majú veľa. A áno, idú ho utlmovať a čo? Idú robiť aj iné veci a zatiaľ to uhlie... plyn nie je cieľ a ani dlhodobou zastávkou. Neviem, kto tu tvrdí, že nemci sú etalónom, to je viac na sever.

Toto čítanie s porozumením, toto je tu veľmi slabé pozerám.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

'Nemci aspoň idú smer Holandsko či škandinávia, kde sa o tom etalóne môžeme baviť, nie jak tu.'

Na toto som reagoval. Ak ist smerom etalonu v tvojom ponimani znamena zatvorit ciste elektrarne, a nahradit ich spalovanim uhlia, tak dakujem pekne.

A je dolezite toto pripominat, aby vlna podpory zelenej energie ktora dnes exisuje (a ktora ma zmysel) nebola zneuzita na presadenie takehoto blaznovstva. Lebo blbost sa siri rychlejsie nez cinska pliaga ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ked sa zacne naozaj riesit ekologia tak sa zo zakona zavedie limit na km a prepravenu hlavu. Nie ze ja budem jazdit na elektrokolobezke a plackova na sukromnom lietadielku. Presadi sa len ekologicka doprava.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Len doplním…akýkoľvek plyn v EU bez ohľadu na od koho ho kúpiš. Nóri nakúpia plyn od Rusov na burze a potom sa predáva ako nórsky. A už len preto lebo úprava a preprava je stavaná na rusky plyn. Ak by to chceli upravovať tak by sa nedoplatili a tento plyn by bol nepredajný. Popočúvať Infovojnu z 1.4. Kde hovoril pán čo robil šéfa regulačného úradu na sr. Veľa sa dozviete 😉
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sorry IV zo 4.10. Na tému plynu ☺
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D co veta to blud. dobry si. pozri si statistiky o mnozstvach pouzivanej chemie v holansku a vo svete. holandania su extremne hlboko na to, kolko zeleniny/ovocia vyrobia. zdanovanie novych auto od nemecka na sever je velmi dobre. konecne sa niekde premietne cena negativnych a zatial nezapocitavanych externalit do ceny automobilov.
jo a velmi by som chcel vidiet to vrakovisko, kde budu tie tesly po 8 rokoch. hadam aj kamion by som zobral:D.
kolega vyssie to uz zhrnul jednou vetou, ze si pekne v pici. neda mi nesuhlasit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Urobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Výroba a spotreba elektriky v reálnom čase https://app.electricitymap.org/map
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

sorry, ale v SR nemame 270g.. sme niekde okolo 110g!
https://www.seas.sk/emisie-co2
Odpovedať Hodnotiť:
 

len že to nezahŕňa tajné vedenie na ovládanie sveta, ktoré vedie na východe, kde nič nie je iba talianska mafia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Podľa teórie hier je nemožné neočakávať od krajín v bezprostrednom dosahu Grétiných pazúrov ďalší rast skvelých štatistických výsledkov. V prípade skutočného záujmu o podrobnosti je pre detailnejšie štúdium možné využiť na webe priekazne voľne dostupné skriptá.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Ďakujeme za kus dobrej roboty!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Vy tvrdíte, že slečna Gréta si nestrihá nechty?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Vy chcete tvrdiť, že je pokrytka a namiesto ekologického ohrýzania používa produkty priekazne energeticky náročnej výroby?!
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Pokrytku zaraďujem týmto k zdierkam do veľkého slovníku dsl.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Po 8 rokoch baterka na 0 a auto ide do smeti.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

a čo tak výmena baterky ?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No jasné, ale len ak bude tá batéria dotovaná štátom.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Ty si niečo ako obojpohlavná kurva, však?
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

To je možno daktorý z tvojich rodičov, možno aj obaja. Hanbiť sa za to v tejto divnej dobe ale nemusíš.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja nemám rodičov, ja som zo skumavky ty dement! Mal by si sa hanbiť za tých svojich vylízancov.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo preco ludia dokazu tu istu kokotinu, x krat vyvratenu opakovat donekoncna.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Po 8 rokoch bude mať tá batéria za sebou x nabíjacích cyklov ktoré jej rozhodne nepridajú na kapacite. To je pre teba evidentne ťažko pochopiteľná vec.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Naopak, pre teba je tazko pochopitelna vec, ze EV su tu uz viac ako 10 rokov a hromadne neskoncili po 8mich rokoch na srotoviskach kvoli "nizkej kapacite" baterky a jazdia dodnes. U hybridov dost bezna vec, ze dostanes zaruku na pokles kapacity pod 80% na 10 rokov, ale mantra o 8mich rokoch musi byt. Nie je to sice prauda ale mohla by byt, ze?
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Ty si popierač kazivosti batérii do basy s tebou ty extrémistický dezolat
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

No pozor! Za prvé: Ja netvrdím že to auto bude po 8 rokoch nepojazdné. Ja tvrdím že tej batérii poklesne reálna kapacita tak že dojazd bude citeľne menší ako keď bola nová. Za druhé: Nemiešaj tu hrušky s jablkami a hybridy s čistými EV! Za tretie: Reálne skúsenosti so starými (>8r) EV už sú a trocha sa líšia od teoretických odhadov PR oddelenia výrobcu EV.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Za prve, reagoval si na prispevok, ktory to tvrdil, ze kapacita baterky bude na nule - si precitaj cele vlakno, ja som reagoval na to, ze srot to nebude. Za prve a pol - ja nikde netvrdim, ze kapacita neklesa. Za druhe to bol priklad, a za tretie noze ukaz tie realne skusenosti od tych 8+ rocnych aut.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Za prvé: A čo keď to tvrdil? Ja som tvrdil zasa niečo iné a ty tiež. Nauč sa čítať s porozumením. Za prvé a pol: Jasné že netvrdíš... :) Za druhé: Tak to bol veľmi zlý príklad. Dovolím si až napísať že si sa pokúšal podporiť svoje tvrdenie úplne scestným argumentom. Za tretie: UTFG, alebo snáď čakáš že ti všetko donesiem až pod nos? Ak ťa to zaujíma tak si niečo už nájdeš snáď aj sám.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Naucit citat sa s porozumenim bude skor platit na teba - ty si sa privtrel do vlakna a teraz sa vykrucas ako had, ked si chcess kontext prisposobit podla seba. A nie ,hladat si sam nebudem, lebo ty nieco tvrdis, tak to kurva dokaz. Alebo naopak, nemas prehlad a cerpas z kokotin a si si toho mozno aj vedomy, tak radsej budes prehadzovat loptu na druhu stranu.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Figu borovú. Ty tu "mudruješ" ako Flegr v TV a čakáš že každé svoje tvrdenie budem podkladať dôkazmi a ty sám to nerobíš. Asi ti nedochádza že nemám potrebu ťa o niečom presviedčať.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Man presviedcat nemusis, ja som si tie data vyhladal a tvrdim, ze tvrdis kokotiny. Nic viac nic menej.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

No tak daj link na tie tvoje data aby sme vedeli že len netrepeš chujoviny ako Flegr. :)
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Aleco? Pan pozaduje nieco, co sam urobit nechcel. Budes musiet zacat. Inu popritom som nasiel tiez napriklad tuto zaujimavu tabulku. 8rocna zaruka na kapacitu aj u EV.
We’ve made a comprehensive guide of what each EV manufacturer offers:

Audi Eight years/100,000 miles
BMW Eight years/100,000 miles
Honda Eight years/100,000 miles
Hyundai Eight years/125,000 miles
Kia Seven years/100,000 miles
Mercedes Eight years/100,000 miles
MG Seven years/80000 miles
Jaguar Eight years/100,000 miles
Nissan Eight years/100,000 miles
Polestar Eight years/100,000 miles
Porsche Eight years/100,000 miles
Renault Eight years/100,000 miles
Seat Eight years/100,000 miles
Smart Eight years/62500 miles
Tesla Eight years/120,000 miles (150,000 miles for the Model S and Model X)
VW Eight years/100,000 miles
Volvo Eight years/ 100,000 miles

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len aby to nebolo ako je zvykom, ze v EU to bude 100,000 ale KM.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

môj elektromobil má 7 rokov, výrazné zníženie dojazdu som nezaznamenal. Ak nepríde do roka, kde ho môžem ísť reklamovať?
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Kde ho parkujes a ake dlhe trasy jazdis?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Vies aj aku ma fyzicku/realnu kapacitu ta bateria?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Baterka bude ešte tým menším problémom. Skôr by som sa obával dostupnosti bezpečnostných aktualizácií. Dnes už nikto nepočíta s tým, že auto budeš používať dlhšie ako telefón, než si kúpiš nové.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Ja by som sa bál servisov. Tieto počítače na koliečkach jedného krásneho dňa budú fungovať zašifrované a okrem autorizáku si nikto ani nepípne.
Že sú drahšie ako spalováky na kúpu? Ešte aj budú na prevádzku, len si treba vyčkať, všetky vylepšováky nemôžu vytasiť hneď.
Druhá vec je tá že možno EU sa snaží zachrániť svet, zvyšok sveta na spaľovákoch ešte pekných pár rokov jazdiť bude a budú sa aj ďalej vyrábať.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Ved to je uz dnes. Bez autorizaku si casto neskrtnes. A ze tam to auto vedia pekne posrat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak to už funguje aj v dnešnej dobe. Najkrikľavejší príklad je ten že po výmene autobatérie v automobile ktoré má BMS je potrebný zásah pomocou diagnostiky. Inak hrozí zničenie minimálne autobatérie.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nehrozi, ak vymenis dnes baterku a nenakodujes ju cez diagnostiku, tak ani nenastartujes. To iste plati ak chces baterku z auta vytiahnut a niekde doma nabit - ak nedodrzis postup odpojenia a vypnutia baterky, tak tiez nenstartuejs a si zrely na odtah aj ked mas povodnu baterku a doma si ju nabil. Neplati este zrejme u vsetkych auta, ale velka cast tak uz funguje a premiovky roky.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

naco by som ju vyberal, nabijem si ju v aute
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Pretoze nie kazdy ma moznost ju nevyberat z auta a nabijat.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Niekoľko 100kg batériu niekto aj vyberá??
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

SKus si precitat na co reagujes. Rec je o ICE nie o EV.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Inak pri jazdenkách to bude zaujímavé, tam bude 90% ceny auta závisieť od kvality tej starej batérie - miesto stáčania kilometrov sa bude updatovať čip hlásiaci počet cyklov a percentá životnosti. To zas niekto dobre predá mačku vo vreci.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nie len to. Ale aj od sluzieb ktore si prvy majitel zaplatil. Ci plati subscription alebo ju dostal s autom "dozivotne". A ci to "dozivotne" znamena na prveho majitela alebo naozaj kym existuje auto. Atd.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Dialkove vypinanie dostupnych sluzieb na MOJOM aute je velmi zaujimava vlastnost. Niekto zvazi, ze by auto malo zastat, lebo vsak treba a je vymalovane. Vsak aj apple v zaujme klienta robil zasahy do SW...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Bezna vec s cloud sluzbami. Vecer tam nieco je a rano uz nemusi. Mlada generacia je uz na to tak zvyknuta, ze nemaju ziadny problem s pravidelnymi mesacnymi platbami. Jedna platba na zaciatku uz nie je ono.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale mozno prave to prispeje aby sa ludia zobudili a konecne dokopali nasich slavnych politikov nech tieto praktiky zakazu. Je predsa ine ked ti nejaka cloud sluzba nieco vymaze (pre polovicu populacie to su 'tie internety'), a ked ti auto zastane na dialnici.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Veru, Fabia dostava bezpecnostnu aktualizaciu kazdy tyzden :D
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Neviem preco si s prispevkom v minuse. Ale tento prispevok je plne validny. Rizika su realne, je iba otazka casu kedy sa prejavia.
A ci budu nehody stale uzatvarane s "z gule nevyvestil podmienky" alebo "vodic sice drzal plyn na podlahe, ale system auta sa rozhodol brzdit, nebolo ho mozne deaktivovat a tym prispel k zhorseniu situacie na ceste (pripadne k nehode). To sa mi uz stalo, nastastie bez tej nehody.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Čiže sa bojíš, že autá sa budú kaziť? Nie ako tie úžasné spaľováky!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nepochopil si. To nie je pokazene auto, takto sa spravaju a budu spravat zamerne, lebo vyrobca usudil ze vie riadit tvoje auto lepsie nez sofer.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"Koncom roka 2019 skupina amerických majiteľov Tesly Model S zhromaždila a vyhodnotila dáta z takmer 600 vozidiel, ktoré najazdili dokopy viac ako 37 mil. km. Z nich vyplynulo, že kapacita batérií sa po 7 rokoch drží priemerne na 93 percentách tej pôvodnej."

https://www.teslamagazin.sk/ tesla-baterie-pokles-kapacity-model-s-x/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To je pekny udaj, hlavne ked v pripade poziaru v usa vedeli zrazu zazracne pridat dojazd. Takze staci mat 20 ci 30 pct skrytu rezervu a oficialna kapacita moze dokonca casom rast. Ak baterka bude patrit automobilke vtedy sa mozme zacat hrat na to, ze nas zivotnost nezaujima.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Presne tak, takze tie cisla je potrebne brat s rezervou.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Vtedy ked navysovali kapacitu tak len dovolili aby sa pouzila mala rezerva do okolo 2%, ktorá sa bezne nechava na LION baterke pretoze nema rada dobitie na 100%. V zaujme zivotnosti tej baterky sa teda bezne nedobija doplna. Tak z toho teraz nerobte konspiraciu. Vsetkeho sa chytate.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Toto je absolutna pravda. Posledne 2 percenta energie v baterii dokaze vydat 20 percent energie jedneho cyklu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vies hovno a hovno aj budes cely zivot vediet.

Tesla ma bezne po 12rokoch 70-80% kapacity baterie
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A kto má nejaké skúsenosti s batériami v notebookoch vie, že podobná degradovateľnosť je možná i tam. Len sa o ne treba starať jak o tamagoči a zapínať, vypínať, nabíjať či spúšťať náročnejšie aplikácie podľa presného harmonogramu. Šak to i zmysel individuálnej dopravy sa zhmotní, len aby takých fiškusov mohol priekazne nakopať do prdele.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Az na to, ze Model S sa predava zatial len 9 rokov :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

Prvy Roadster bol viac-menej len prototyp, dnesne auta su na uplne inej urovni.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No a? Veď i v diskusii o očkovaní sú nezvratné dôkazy vyžadované len od antivaxerov. A tí pritom zástancom očkovania vôbec nebránia, aby si každý z nich vybral jedného, za ktorého bude priekazne ručiť vlastným zdravým i životom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lifepo su dobre baterie ale pod -20 im to uplne nesedi, v zime ich treba v aute temperovat, aj ked to stoji. Ak by sa auto používalo na dlhe cesty s hlbokym vybitim, zivotnost ide dolu. Ak to pouzivas na cestu po meste, kratke vzdialenosti, optimalne v slnecnej kalifornii je to urcite v pohodicke.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To iste mozes povedat aj o dizli. V -20 casto ani nenastartujes. (vlastna skusenost)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pri zime -40 prides, zakryjes na rusky sposob motor kobercom, v plechovici pod motorom zakuris a ides. Pripadne to urobis bufikom.
Baterka ked nebude 220 ti premrzne a ked v takom stave bude 2 tyzdne, je zivotnost uplne mimo. Norsko uplne nevhodne pouzitie.
Ked chceme obmedzovat uhlik, podme do elektro rychlovlakov na dlhsie vzdialenosti, mestske zdielane elektro auticka, vidiek plynove busy ci dizle.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hej, lebo u nás sú teploty -40 úplne bežné počas dvoch týždňov vkuse.
Na pár dní prituhne na -20 a potom je kľud. Aj vtedy som s lacným EV nemal problém. Kým iní dobíjali baterky aj v benzíňakoch, zháňali štartovacie káble a ochotné naštartované vozidlo, ja som sadol, rozmrazil sklo a išiel som.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Asi to bude ine v blave, ine v oravskej lesnej a ine v norsku o ktorom je clanok.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a co.

kupi dizel z bazaru potom
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dristy. Tu sa bezne predavaju Tesly, co maju 10 rokov a viac ako 80% kapacity. A vela ludi si robi DIY power wall dokonca aj z bateriek z Nissan Leaf, ktore su celkom zruinovane tym, ze nemaju aktivne chladenie kvapalinou, ako vacsina normalnych EV.
Ziadne smetie, skus si nieco nastudovat.
A mrkni potom aj firmy ako Redwood Materials alebo American Manganese, mozno sa preberies...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Pri súčasnej technológii tie autá budú mať oveľa menšiu životnosť, než tie na fosílne palivá a vo výsledku budú menej eko. Ale dnes sme ako civilizácia založení na povrchnosti, pretvárke a podobných sračkách, takže hurá do elektromobilizmu-debilizmu.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

vies hovno a hovnoaj budes vediet cely zivot.

uz davno su vonku tesly ktore maju najazdene cez 600 000km, lebo elektromotory sa skoro nekazia a ich repas je velmi lacny
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Hej hej, lacny repas je to co nas zachrani, nie nutnost 20x viac vody na uhasenie; dlhe fronty na rychlonabijackach lebo potrebujes hodinu na nabitie pre dojazd 300km; silne dotovanie elektroaut az kym nebudu mat vacsinu kedy vsetky dane, poplatky a parkovanie dopadne v plnej miere; planovane vyuzitie elektroaut na vyrovnavanie nestabilnej siete sposobenej zelenym bezmozgovym rozmyslanim a naslednym teoretickym aj polovicnym dojazdom rano.

Same + + + + +
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Neviem aka je tvoja skusenost, ale moji susedia na rychlonabijacky prakticky nechodia - vsetci nabijaju vecer doma za lacny nocny prud, zvysuju tym base-load, cize v skutocnosti pomahaju sieti.
Maju to za lacnasa - okrem toho, pomale nabijanie tiez menej nici baterku, cize to ma same vyhody.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Uz mat iba ten dom :)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Na Slovensku žije v dome asi polovica obyvateľstva. Takže dom nie je až taká rarita, ako sa ti zdá. A skoro každý dom má aj garáž. To je okolo milióna už existujúcich nabíjacích miest. Toľko čerpačiek benzínu tu nikdy nebude.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To obyvatelom miest moc nepomoze. Ani im ked sa z toho domu vyberu niekam dalej a/alebo do mesta.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Len treba podotknut, ze Norsko zije z predaja ropy :)
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Preco to bolo treba podotknut ?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

a preco nie?
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Vyhody bohatych a rozumnych krajin.
Poznam dalsie 2 krajiny, ktore vyrazne profituju z predaja ropnych produktov (USA, Rusko) a zdaleka nedosahuju podobne cisla...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Krajiny alebo názvy krajín? Lebo napríklad už určiť, ktoré druhy ovocia z nej spôsobujú otravu je len z názvu priekazne pomerne komplikované.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Prave toto strasne malo ocenia ludia co sa vyhovaraju na 'Norsko ma ropu/plyn ...'. Nerastne suroviny su vzdy vyhoda, ale strasne zalezi ako s nimi ktora krajina nalozi.

Napriklad v USA je ropa pouzita na to aby zopar ludi mohlo zarobit miliardy, aby nimi potom korumpovali system. V Rusku na dotacie trolich fariem, stavbu Putinovej vily, financovanie gulagov a podobne pekne veci.

Norsko ako snad jedina krajina na svete dokazala nerastne bohatstvo pouzit na vytvorenie spolocnej rezervy na financovanie investicii a riesenie buducich problemov, teda v prospech vsetkych obcanov.

Predstavte si na chvilu ze by sa ropa alebo plyn nasli u nas. Co by sa tu asi tak dialo?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ha-ha-ha, že čistý elektromobil...
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

ano, narozdiel od diesla
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Veru tak, je to špinavá diskriminácia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Suhlasim. Ze cisty elektromobil. Mega LOL. Bolo by fer uvadzat emisie od A-Z, tj. od necistej vyroby tychto slavnych elektrosrotov pre bohatsiu vrstvu ludi az po ich totalne neeokologicku likvidaciu. Ludia kedy sa chcete zobudit? Ked nahradite vsetky auta sveta elektroautami, kto tu elektrinu vyrobi? Nebude mat kto.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Ty drbko si pozri kolko najazdia el.mobily za svoju zivotnost. Bezproblemov 3x tolko co spalovaky. Takze ty si kupis tri auta zatial co ja jedno. Tak kde je ta tvoja cistota. Si len tupy troll
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ja keď počujem niekoho hovoriť "ľudia zabuďte sa", hneď si za tým predstavím "všetci sú blázni, len ja som lietadlo".
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

prauda je iba s CAPS-LOCK !!!
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

ale ste zo seba urobili peknych debilov teraz. pojem “cisty elektromobil” je oznacenie EV ktore ma ako jediny pohon prave elektrinu. na rozdiel od phev a hybridov atd…

takze sa nemysli cisty akoze neprodukuje emisie ale ako cisto na elektrinu vy degenerati. ale hlavne ze ste sa vyjadrili k “teme”
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Ved práve k tomu sa vyjadril, je to z kategórie ako napríklad veľká väčšia a nezanedbateľne vtipný telekom
Odpovedať Hodnotiť:
 

V budúcnosti dostane každý k občianskemu preukazu miniatúrny jadrový reaktor v podobe akú má klasická 9V batéria a tento bude nosiť vo vrecku. Keď sadne do automobilu strčí ho do príslušnej dierky a môže jazdiť.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nikto si netrúfne toľkú energiu zveriť do rúk občanom len tak, veď by to bola bomba
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

..sa mi vždy páčil tento prsten, z (Heroes of) Might and Magic série (myslim, že tie "bránové, resp. "oknové, singulárne (čiernodierové) prstene boli najma v MM 6 - 8

https://www.svetmightandmagic.cz /mmviii/mmviii_ostatni.php

Jméno: Éterický prsten
Kovaný prsten z bílého zlata s velkým centrálním diamantem a dvěma malými perlami, světlo na něj nedopadá normálně. Prsten se blyští a pohasíná nepředvídatelně, jako by byl osvětlován nějakým neviditelným sluncem svítícím v neviditelném, paralelním světě.

Jméno: Ohniskový prsten
"Kámen" tohoto platinového prstenu je vlastně maličký meziprostorový portál, který čerpá sílu ze světů na druhé straně. Tyto prsteny jsou schopny udržet zaklínadlo takové síly, na jaké stačí vědomosti a dovednosti zaklínajícího.
Cena: 2000
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

LytaRyta, musim priznat ze aj ked je tvoj prispevok cisty trolling, prave som si o tebe zvysil mienku.

Aspon ze okrem konspirovania robis aj nieco uzitocne, hras pocitacove hry. Teraz este skus Deus Ex ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

všetci srali do hadici
odsávanie vypnuté
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zacinas prekonavat aj syntaxa, a to je riadne vysoka latka...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zita - Bijouterriér - album Spaceshit Captain

btw.proč vôbec nedávajú Zitu (BijuTerriérä) na svk, na cz-sk rádiách a médiách ?

a tiež takmer vôbec Soňu Hornákovú..


ymrdi bruselskí, islamskí, sorošovskí, negerskí, muslimskí..
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá oveľa dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Prečo by mal byť odborníkom na teóriu relativity len somár? Toľká predpojatosť protežovaním vlastného druhu je priekazne škvrnou na antidiskriminačnom plášti demokracie!
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Smartfóny sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné NOKIE. 2. Reálna výdrž je oveľa nižšia ako u NOKIÍ. A ak zapnete WiFi a GPS tak je ešte nižší. 3. Nabitý telefón vydrží oveľa menej ako na NOKII 3310... Len somár by si to kúpil.

:-P
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Naozaj mi vadi, ze smartfony vydrzia tak kratko. Ale...dost podstatne zmenili formu komunikacie.
Ako toto presne presne dosiahli elektroauta? Okrem uvedenia do prevadzky nezmyslu typu velkych dotykovych LCD ktore su dobre na vsetko mozne len nie na bezpecnu jazdu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 


https://dopice.sk/q69



Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Zatial to auto nikto netestoval, to co je napisane v tom clanku su parametre a udaje, ktore poskytol vyrobca.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako hovori stara ludova mudrost: Papier znesie vela, ten elektronicky este viac, a tym komunistickym v pekle vykuruju.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:

Pridať komentár