neprihlásený Štvrtok, 29. septembra 2022, dnes má meniny Michal, Michaela
Tesla vyrobila viac ako 930 tisíc áut

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.1.2022


Spoločnosť Tesla v uplynulom roku vyrobila 930.4 tisíc a dodala 936.2 tisíc svojich elektromobilov.

Spoločnosť o tom informuje v tomto oznámení.

Oproti roku 2020 tak prišlo k výraznému nárastu produkcie, keď v predminulom roku spoločnosť vyrobila 509.7 tisíc vozidiel a dodala 499.6 tisíc vozidiel.

V uplynulom roku tvorili absolútnu väčšinu vyrobených vozidiel Model 3 a Y, 906 tisíc. Vozidiel Model S a X automobilka vyrobila 24.4 tisíc.

Vo štvrtom štvrťroku Tesla výrazne prekonala svoje doterajšie štvrťročné rekordy, keď vyrobila 305.8 tisíc vozidiel a dodala 308.6 tisíc vozidiel. 292.7 tisíc z vyrobených vozidiel bolo Model 3 a Y, 13.1 tisíc Model S a X.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

microSD karty dosiahli kapacitu 2 TB
JPEG má 30 rokov
Doterajšími eID sa bude dať podpisovať aj po 2022, ale iba pri vybraných úkonoch
Ceny flash produktov majú v tomto polroku výrazne klesnúť
Google testuje 20 Gbps pripojenie, do budúcnosti avizuje symetrické 100 Gbps pripojenie
Skylink výrazne zdražuje
SpaceX vyrobila už milión antén pre Starlink
NASA stiahla raketu SLS zo štartovacej plošiny, v tomto okne už neodštartuje
NASA v noci narazí do asteroidu a skúsi ho odkloniť
Nové Android smartfóny budú povinne podporovať transparentné aktualizácie v pozadí


Diskusia:
                               
 

tak uz sme teda zachranili tu planetu, ci ako to je?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nie, zazraky nejestvuju, ale smer je správny
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Kym nevynajdes bateriu s 10 nasobne vacsou energetickou hustotou a za polovicnu vyrobnu cenu, tak sa pohybujeme stale v rovine zazrakov.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

vysoka hustota uskladnenej energie = bomba
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Motorova nafta ma energeticku hustotu 12,5 kWh/kg a nie je to bomba.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ale da sa z nej bomba vyrobit (konieckoncov, nie nadarmo sa 3 takt nazyva vybuch ;) ), presne ako ujo vyssie pise, cokolvek co ma vysoku energeticku hustotu sa zbombovat da
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zbombovat sa da aj bioplyn co vypustas a predsa to nerobi vacsina ludi.
Aj vyroba bomby z motorovej nafty a benzinu nebude az tak jednoducha. Ak by bola, robil by to tak kazdy druhy zaslepenec dzihadu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Bude, viď: https://dopice.sk/qok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto planetu nezachrani. Podiel osobnych vozidiel so spalovacim motorom ma maly podiel na celkovych emisiach CO2, ich nahrada vozidlami s nulovymi emisiami CO2 nic nezmeni.
Osobne vozidla na bateriovy elektricky pohon nesu so sebou velku ekologicku skodu vzniknutu pri vyrobe baterii. A prevadzka tychto vozidiel nie je bezemisna. Vacsina elektrickej energie je aj dnes vyrobena z fosilnych paliv, vid. napr. v susednom Polsku. Podla skusenosti je priemerna bateria schopna rozumne sluzit tak 8 rokov, po ktorych jej kapacita nezarucuje rozumnu prevadzku vozidla. Kupa novej baterie je ekonomickym nezmyslom, cize vozidlo je po 8 rokoch na odpis, co je nehanebne plytvanie. Priemerny(!) vek spalovakov v Sk je nejakych 15-16 rokov, aj 20 rocne normalne udrziavane vozidlo este stale moze rozumne sluzit.
Ak by neboli dotacie z penazi nach vsetkych, vozidla na bateriovy pohon by moli na trhu velmi neatraktivnym tovarom skrz svoju obstaravaciu cenu.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Suhlas s CO2 nabozenstvom, co usetrime my, s radostou doplnia Cinania a Indovia :)
8 rokov je taka priemerna hodnota. Verim, ze u niektorych aut s dostatocnou kapacitou a dobrym managementom bateriek to este po tomto case moze byt stale pouzitelne napriklad ako druhe auto. Ale asi nie som taky strelec, aby som si to hned teraz kupoval :)
Priemerny vek aut na SK je sice 15 rokov, ale tie starsie jazdia citelne menej - aj ked to je skor info z mojej bubliny, nemyslim si, ze niekto spracovava pocty kilometrov z STK..
Takze verim, ze niekomu moze elektricke auto davat zmysel, ved aj pri milione aut je to tak 1-2% trhu, zalezi od definicie. Akurat skoda, ze tu za chvilku budu povinne.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

India produkuje menej CO na obyvateľa ako Slovensko len tak mimochodom.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pravdepodobne minú aj menej hygienických prostriedkov na obyvateľa.
Laco kam pojdeš v sobotu na turistiku??
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

CO = oxid uhoľnatý
nemyslím že ho tu nejak veľa len tak produkujeme
Odpovedať Hodnotiť:
 

To asi vacsina krajin. Asi by bolo dobre na zaciatok dohodnut sa, ktorym smerom sa teda chceme vydat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyťahovať ropu zo zeme len aby sme ju potom spálili, a to s mizernou efektivitou je tiež nehanebné plytvanie. Elektrické autá majú pred sebou ešte veľmi dlhú cestu a momentálne si ich väčšina ľudí nemôže dovoliť, čo ale neznamená že to nie je dobrý smer vývoja.

Elektrické autá samotné samozrejme nevyriešia globálne emisie CO2. Rovnako ako keď jeden človek alebo hoci aj úplne všetci prestanú kupovať plastové výrobky. To sú ale všetko malé kroky bez ktorých sa nedostaneme k CO2 neutralite.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hmm, ta efektivita nie az tak mizerna. A 100% nedosiahnes nikdy. Ani prielektromobiloch na baterky. Zabudol si na straty pri nabijani, na straty na nabijacom stojane, na straty v rozvodnej sustave. Taktiez napriklad aj na straty ked el. vozidlo neprevadzkujes. Straty pri prevadzke na chladenie baterii v lete, straty na ohrev baterii v zime, na vykurovanie kabiny vozidla v zime. Ono ked sa to vsetko zrata, nie je to vobec malo.
Pri dostupnosti surovin na vyrobu baterii to vyzera, ze tie len tak lahko nezlacneju. Skor naopak umelym rozmachom baterioveho elektromobilizmu cena skor pojde hore z dovodu nedostatku surovin. Uz teraz sa automobilky biju o kazdu vyrobenu bateriu a to ich este vela nepotrebuju.
Elektromotor je fajn pohon, proti nemu nemam nic. Ale auta na baterky nemusia byt tym spravnym smerom. To vsak bruselsky uradnik nechce vidiet.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Suroviny na vyrobu 75kWh baterie stoja do 1000EUR.
Takze vplyv ceny surovin je minimalny. Cena baterii dosiahla v tomto roku 100EUR/1kWh. Len ta marza je privysoka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, tou cenou sa musk pravidelne chvali, a potom pyta 40000 za nahradnu bateriu. Tak bud 100usd za kw je blud alebo komplet vsetky elektroauta su nenormalne ziskove.
Odpovedať Hodnotiť:
 

splietate dve na tri rovnake myty dookola... aky je energeticky mix vo vacsine krajin EU? preco ste si vybrali prave polsko a nie take norsko? alebo staci aj slovensko.. elektromobily neriesia primarne len emisie co2 ale aj ostatne emisie, ktore vyrazne zhoršuju ovzdusie v mestach.. co sa tyka zivotneho prostredia a zdravia obyvatelstva, je aj elektromobil v polsku, ktory sa dobija mixom aj z uholnych elektrarni, vyhodnejsi ako naftak alebo benzinak, ktory emisie produkuje priamo lokalne v meste. to je prosta realita, bez ohladu na to, ako sa ju snazite demagogicky zmenit..
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Hranicny energeticky mix bude zly skoro vsade, mozno okrem Skandinavie.
Zoberme si to Slovensko. Atomky, slnko a voda idu naplno (uhlie cochvilu zrusia a vietor nemame) a co chyba, tak sa doplni plynom. Co sa stane pri dokupeni dalsich aut? :)
Este sa teda energia moze doviest, ale to bude zase len uhlie pri Polsku/Nemecku/Cesku, plyn pri Rakusku..
Zase beriem, ze ked pribudne viac aut, tak sa aj nejake vrtulky zase postavia. Obzvlast, ak vypnu plyn z Ruska :)

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

norsko je top znecistovatel planety a dodavatel fosilnych paliv. ze si u seba doma v obyvacke kuria panenskou energiou kupenou za spinave peniaze niekde na dieslovom slovensku znamena len tolko, akoze mucenie politickych vaznov americkou vladnou agenturou sa nedeje na uzemi USA a teda je to priekazne velmi uzitocne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Norsko je cistym vyvozcom elektriny.
100% vyraba z vody.
https://app.electricitymap.org/zone/NO-NO2
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pointa je v tom, ze je vyvozcom ropy a cele jeho bohatstvo je z ropy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stále si môžeš kúpiť spalovák. Pointa je skôr nejak podporiť vývoj tých technológií aby v momente, keď to budeme potrebovať (napríklad rok 2050) už proste elektromobilita bola funkčná a použitelná. Ak by sme vtedy začali vyvíjať nové autá, tak už bude neskoro.

Ano, baterky stále nie sú úplna náhrada nafty, ale ten vývoj za posledných pár rokov je obrovský a stále sa do toho vývoja investuje. Ak by sme si povedali, že "meh, stačí to riešiť za 30 rokov", tak sa nikam neposunieme. A nejak treba začať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toto by bola pekna nadejna zamienka, keby v realite vyrobcovia neryzovali na vlne dotacii na starych baterkovych technologiach a do vyvoja investovali presne 0 $, co priekazne znamena len tolko, ze ten vyvoj sa deje rovnakym tempom ci sa alektro auta kupuju alebo nie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tesla nedávno prešla na LiFe baterky, v európe vzniklo niekolko nových firiem na vývoj a výrobu bateriek, BMW investuje do vývoja celého drivetrain bez vzácnych kovov, atd.

Prečo si myslíš, že výrobcovia investujú 0?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

LiFe? Vieš aj konkrétny typ a jeho výrobcu? PANASONIC to asi nebude...
Odpovedať Hodnotiť:
 

CATL
Urobia 3x viac cyklov, nez LiIon. Nehoria.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.teslamagazin.sk/ sodik-ionove-baterie-catl/
nejaké staré info majú v tomto článku, keď energia starých typov 18650 ju dávno prekročila...
napr. tu:
https://www.imrbatteries.com/content/ panasonic_ncr18650b-2.pdf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vás platí nejaká ropná lobby? pretože toľko poloprávd a nesúvisiacich vecí pokope som nevidel ani pri lobovani enronu...

A len k tej kapacite, priemerná dĺžka jazdy priemerného európana je cca 20km (zdroj: google), a ak berieme autá so stredným dojazdom, z ktorých väčšina garantuje 80% kapacity po 8 rokoch, tak je to viac ako postačujúce na bežné používanie. Len taký najlacnejší elektromobil Dacia Spring má dojazd cca 200km, takže ak mu klesne aj na 20%, tak stále to auto stačí priemernému európanovi dobíjať každý druhý deň...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ty budes asi datove analyticke delo. priemerka nepriemerka, to co si napisal v principe znamena, ze doteraz mal doma clovek 1 dizlak do mesta aj na vylety. odteraz bude mat stale ten isty dizlak + elektro auto na auparkove kavicky.

takto ten svetovy mier nevybudujeme
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Ak ten dizlak bude používať len na výlety - teda do 5% najazdených km, tak áno... takto ten svetový mier vybudujeme ;)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vyhodenie auta po 8 rokoch kvoli zlej baterke ... to ako keby som vyhodil televizor, pretoze sa v dialkovom ovladaci mi dosli baterky. Vsak baterka neodide zo dna na den, ale klesa postupne. Auto moze sluzit aj ked ma dojazd len 50km. A vzdy sa da repasovat...urcite lacnejsie nez novy elektromobil...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj mobil ide do smeti ked dojde baterka. Lebo kolko stoji vymena ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musíme si uvedomiť, že keď to porovnáme s rebríčkom produkcie vozidiel bez výrobných vád, ide o doslova priekazne ohromujúce počty.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a teraz sa priznajte kto si ho tento rok kupil, lebo ja nie
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ja sa priznávam. Ja tiež nie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V takom Holandsku, kde je cez silne priame i nepriame dotacie elektrickych vozidiel a cez danove znevyhodnovanie spalovacich vozidiel pretlacany elektromobilizmus, trh s novymi vozidlami sa prepadol na uroven roku 1967. Ludia radsej kupuju jazdenky-spalovaky.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Vies to dolozit nejakymi cislami?
Akoze, jazdenky sa predavaju vsade dobre, ale nie preto, ze by ludia nekupovali nove auta kvoli danovemu znevyhodneniu - proste je DLLLLHA cakacia doba kvoli nedostatku na trhu.
Nejako som zatial nezachytil korelaciu medzi nakupom jazdenych aut namiesto novych kvoli daniam. A moc sa mi to nezda, popravde, pride mi to ako jeden z tych "super dokazov", kde cast nie je pravda a cast vobec nesuvisi so zbytkom temy, ale cita sa to pekne.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Je možné to doložiť priekazne napríklad čislami päť, jedenásť a ďeveď.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Pozri si koncove ceny novych vozidiel skrz cely trh v Holadsku a hned ti to bude jasnejsie. Len si predtym sadni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chcel som si tiez jednu teslu kupit len tak, ze ako sa s tym jazdi, ale ked som videl ze mi ju chcu dodat s dierami na pristrojovke bez USB portov, tak som im povedal, ze nedokoncene auta sa predsa nepredavaju..
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Tak to by si musel, vzhladom na internetovy sposob predaja, neprevzat uz zaplatene auto. A to v Holandsku, alebo Rakusku, pripadne aj v Prahe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja, ale este minuly rok, tak neviem ci sa to rata
Odpovedať Hodnotiť:
 

Slepá ulička.

-Čína(najvacsi exporter) odhaduje svoje zasoby vzacnych zemín na 15-20 rokov.
-Stanovila vyvozne kvoty na 168.000 ton/ 1 rok
-zo spracovania tony hlusiny sa podari ziskat len male percento vz. kovov
-čista katastrofa pre zivotne prostredie, preto to radsej dovážaju z činy, tam stym momentalne problem nemaju a je to lacnejsie .

Automobilky si medlia ruky:
-bude super odbyt
-jazdenku elektromobilu si nikto nekupi
-vojdeme sa nezmyselnych euronoriem , vsak emisie 0

Energetika:
-dilema, ..to sa bude ryžovať , keď sa vecer napichneme na nabijačky , ale sustava to nezvladne , .. nevadí , investujeme do rozvodov a dvihneme ceny

Kde tu vidí niekto EKO pre zemegulu? fakt nechápem
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

eko tam vidia vsetci ostatni,ktori neprdia doma v tapakove ako tapakovci.. je zvlastne,ze neefektive spalovanie 3 nasobneho mnozstva energie z ropy vam nevadi,,to je ta vasa prava ekologia...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co je toto za argument? jasne, ze nam vadi prdenie dizlov a nemoznost montovat aj druhy DPF do vyfuku. ale tie elektro veci su cisto slepa ulicka, momentalne fungujuca na dotaciach nas vsetkych, a tie dotacie sa mohli vyuzit radsej na vyskum ako na plnenie vreciek zopar vyvolenych.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

tvoj nazor, ja to vidím inak, Ťapákovo je uskladnovanie energie v bateriach (co su momentalne natrhu) ,viď vyššie dovody.

Ropa? momentalne nevadí , keď si odrátáš daň z palív čo si na ňu štát pribalí , tak je skoro zadara . Naproti tomu vyroba baterie (+ eko zataž prirody) + treba ju nabiť (eko zataž prírody) + rozvodna sustava (dodatocne investicie (zaplatia občania)

Aj ja som ochranca prírody, ale netreba slepo všetko žrať čo je teraz akože inn, dáme tam zeleny trojlistok a uz je to EKO. (bohužil aj zatym su len prachy)

Keď už budúcnosť , tak sa preorientovať na surovinu čo pokrýva 2/3 zemskeho povrchu. Uz len vymyslet technologiu ako oddelis tie dva atomy vodika od kyslíka, s mensou energetickou naročnosťou akú vydaju pri spalovaní alebo nejakej reakcii a máš to svoje EKO. Ktore bude naozaj EKO ,a bude dostupné pre velkú časť obyvatelstva zemegule.

Ale ako to potom budeme mocť danit? a mať pod kontrolou odbyt?
----- STOP , konec výskumu a vývoja, este zatial poryžujeme na aku autíčkach


Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Litia je malo, ale ked bude len par aut, tak to bude stacit.
Vodik robi bada-bum. Vyroba hydrogelu bude energeticky extremne narocna a teda aj takychto aut bude malo.
Deti budu vyskat ked pojde auto okolo, ako kedysi.
Malo aut, nebude treba udrzbu ciest, cosi ako albansko.
Znalosti pri homeoffice studiu sa casom stratia a nebude mat kto stroje udrziavat.
Cesta v dlhodobom horizonte su konske/tavie povozy.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dalsi, co veri v perpetuum mobile. NEMOZE existovat ziadna technologia na rozdelenie vody na vodik a kyslik, co bude mat mensiu energeticku narocnost, ako vytvori ich znovuspojenie.
To su zakladne zakony prirody. Kto to nechape, je technicky a vedecky babrak. Voda je "popol" po exotermickej reakcii, cize ak ju chces znovu rozdelit, musis dodat viac energie, ako si ziskal. Neexistuju ziadne skratky, katalyzatory, priebehy prudu, co by to mohli zmenit. NIJAK, NIKDY.
LiIon baterie su zatial najefektivnejsie ulozisko elektriny, ci sa to niekomu paci, alebo nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, ako na SVK, ale su miesta v zapadnej Europe kde jazdena Tesla stoji dokonca viac, ako nova - pretoze ju mas hned.
A kupit jazdene elektroauto je celkom problem - ludia to nepredavaju a este ak aj, tak sa rychlo rozchytaju.
A energetika nema dilemu, co so sietou ked vecer pichnes auto do nabijacky. Naopak - elektrarne by sa potesili, ak by im base-load v noci poriesili elektro-auta. Vela aut uz ma dokonca inteligentne nabijanie - pripojis ho doma, ale nezacne sa nabijat, pocka, povedzme, do 23:00 ked je lacny tarif a nabija sa potom.
A ten tarif je lacny prave preto, ze vtedy je elektriny prebytok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

povedzte mi kefalin, ako si predstavujete take nabijanie flotily zaparkovanych elektro aut napriklad v petrzalke? indicka kablova rozvodova siet suvix.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Riešením sú fotovoltaiky. Všetci v Západnej Európy sú dosraní a vypínajú jadrové elektrárne a my sme ešte po desaťročiach nespustili ani 3 a 4-tý bloke JE Mochovce.
A neviem čo nám už mesiace na viacerých staniciach vymieľajú mozgy s Černobyľom a Fukušimou. Ani jedna katastrofa nemá teraz výročie! O čo komu ide?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

fotovoltaicky panel na kazdu znacku (P) parkovanie, aby sa pocas noci v petrzke to auto dobilo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Petrželka nikoho normálneho nezaujíma, ale áno fotovoltaika. Rýchlo ju kdesi poskladáš a ideš. A na noc to treba nejak inak poriešiť, buď z batérií, alebo dopliniť nočným prúdom - aspoň čiastočne. A nemyslím si, že pri cene bytov v paštekárni a cenách črepov TESLA to bude nejaký výrazný problém a práve v Petrželke...
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Akože v Petržalke nikto normálny nebýva alebo len zas trepeš pičoviny maniak len aby si niekoho urazil
Odpovedať Hodnotiť:
 

No vieš, keď máš v hube furt maniaka, paštekáreň je len jedno z mnohých sídlisk na Slovensku, kde asi ľuďom netrčia z vrecák zbytočné peniaze na TESLA Motors výrobok. A ak sa mýlim, idú nám okupovať vidiek, lebo však dať 200-tisíc za byt v paštekárni ja na bárs koho hodne.
Odmysli si neľudský rozmer, píšem už viac krát, že situáciu dokáže čiastočne a pomerne rýchlo zachrániť fotovoltaika. Ostatné tam bol len môj názor, pohľad na bývanie kdesi. Možno skreslený, ale keď je za bývanie 400+ Eur za mesiac, zasa všetci tam nezarábajú tisíce... Ale hej, dnes ľuďom s autami asi dobre šibe. Tak nech si to tam vyžerú, nikto im tam nekázal sa nasťahovať. Keď už aj trnavák musí bývať v BA, lebo neviem čo furt kto rieši. Kde je neajká skromnosť? načo sú rodine v prehustenom sídlisku 3-4 autá? A to už je všade takýto neskromný spôsob života. Hlavne že furt nadávajú na nedostatok parkovacích miest, ale just si ešte ďalšie auto kúpi. Ľuďom je tu príliš dobre, ani korona nepoučila mnohých!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

este raz, ako bude vyzerat to petrzalske parkovisko v noci? to bude akoze kabel trcat z obrubnika? alebo tam bude stojan na kazdom mieste vratane oblubenych travnatych ploch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie nebude. Však to nie je milionárska časť.
A ako si si všimol, problém zrejme nebude takýto vypuklý...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kefalin vytiahol zadok zo Slovenska a predstav si - vonku sa neparkuje len tak na kdeakej ulici. Parkovanie je na vyhradenych miestach a v garazach, aj v obytnych domoch.
Nedovolia ti stavat barak, pokial nepostavis aj parkovacie garaze alebo miesta pre navstevy.
Ale dajme tomu, ze Petrzalka - cuduj sa svete, vsade, kade chodis, su lampy. Tie bez elektriny tiez neficia. A uz je kopec firiem, ktore vymienaju lampy za lampy s nabijackami pre 2 auta - nizky vykon, urceny pre nocne nabijanie.
Takze ani taka Petrzalka nie je stratena, sudruh.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pomale nabijanie je 5kw celu noc. Takze vymena trafakov a vedeni, inak 100 aut na nabijacke odpali cele sidlisko. Ak teda cielovu skupinu nemyslime par hipsterov na kopceku v Devíne.
Je k lampe tahany kabel na 10 kw?

Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko ich vyrobila kvalitnych? co by neodpadavali klucky, a mali aspon krytky miesto chybajucich portov?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Čo by si chcel od výrobcu, čo podľa Consumer Reports vypúšťa na trh samé nepodarky. To už rumunská Dacia viac dbá na kvalitu.
Kto chce kvalitku, nech si kúpi napríklad BMW i4.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Suhlas, toto je aj pre mna velke sklamanie.
Cisty face-palm bol, ked porovnavali tesly vyrobene v Cine a v US - a tie Cinske vysli lepsie v kazdom aspekte. Dokonca aj tie slavne "panel gaps", s ktorymi Tesla zapasi roky, prisli z Cinskej tovarne uplne OK, z US bol cely zadny kufor nakrivo a netesnil a podobne...
Celkom problem, Tesla zacina chrlit auta, ale kvalita sa pobera smerom nadol :(
A to ani nehovorim o problemoch Plad modelov :(
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A nemá to auto náhodou aj nejakú záruku??
A však nikto nikoho nenúti kupovať taký šmejd, ak to má elementárne trable. Načo si to kupujete??
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

to nevadi, stat prida dalsiu dotaciu a ked to zlacnie o par eur tak si to kupime vsetci aj s chybami
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No na to, že tu furt prevádzkujeme staré hnusné smradľavé dízle... A furt prejdú emisnou...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zjavne cinan vie robit lepsie ako mexikanec.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co spravi fin s 8 rocnou Teslou v ktorej treba vymenit baterky?
https://youtu.be/7_9aVzf5fC4
:D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Myslite ze TESLA zacne ponukat po osmich rokoch pouzivania auta 30 kilo dynamitu miesto srotovneho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skôr by som to dával na staré dízle. Tie naozaj smradia a smrdia, dyma - fuj! A furt jazdia akoby nič. Prečo?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vyhodit do luftu Teslu, kvoli par vadnym 18650kam za 20USD?
Asi tam bude nejaka skryta motivacia. Ze by mu to nakoniec zaplatil YT? Lebo tu bateriu by bez problemov za 20tis. predal na eBAY, staci si dat vyhladat inzeraty. Alebo by tam mohol kupit cele moduly okolo 1000.
Bateria v Tesle mod. S sa sklada z vyse 6000 serioparalelne zapojenych clankov 18650. Staci, aby sa 3-4 v jednej z paralelnych vetiev zvysil vnutorny odpor, potom rychlonabijanie, potom parkrat plny plyn a prehoria ochranne odporove mostiky u tych zvysnych paralelne zapojenych clankov. A v serii zostanu len tie, s vysokym vnutornym odporom. Potom sa to sprava tak, ako popisuje ten clovek, co vyhodil svoju Teslu S do luftu. Asi mu nik nevysvetlil, ze mu treba 20USD za material a den prace. Tesla o tom vie, preto u novsich aut presla na clanky 2170 a chysta 4680, kde je pocet paralelnych clankov vo vetvach nizsi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Joj a že si im to neporadil pred 10 rokmi, že majú vyrábať väčšie baterky a s vyššou kapacitou na cm3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ešte kvádriky, nie valce.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Zistit studenak, alebo znizenu kapacitu/ zvyseny odpor, ak to nema diagnostiku tak to nebude uplne sranda. A ak sa do baterky zahryzne zub casu, tak to nebude 1 kus na vymenu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vie niekto aké napätie používa TESLA z tých tisícov maličkých batérií?
Lebo zapájať batérie paralelne je čisté harakiri a do série tiež, lebo hrozí prepólovanie najslabšieho článku pri dlhom vybíjaní...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

3,7 voltu, vsak ine clanky neexistuju...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celkové napätie batérie z tých 6-7 tisíc článkov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

800v napr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak v sérii je to cca 22 200 - 25 900 V
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze cca 25 clankov je paralelne.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár