neprihlásený Nedeľa, 8. decembra 2024, dnes má meniny Marína
V SR je tisícka verejných nabíjačiek, ultrarýchlych len desiatky

Značky: elektromobily

DSL.sk, 11.2.2022


Na Slovensku bolo ku koncu januára celkom 1020 verejných nabíjačiek pre elektromobily.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Nabíjačky sú umiestnené celkovo v 430 lokalitách.

Veľká väčšina nabíjačiek, 739, je na striedavý prúd s výkonom 22 kW.

Ultrarýchlych nabíjačiek s jednosmerným prúdom je 59, z toho 10 má výkon 350 kW a 49 výkon minimálne 150 kW.

Zvyšných 222 nabíjačiek poskytuje jednosmerný prúd s výkonom 50 kW.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Pripravuje sa nová verzia systému pre routery OpenWrt 24.10, k dispozícii kandidát na vydanie
HAMR disky sa majú začať konečne masovo dodávať
Linuxové jadro 6.12 označené za LTS, piatim LTS verziám skončí podpora naraz
NASA opäť posunula termín pristátia posádky na Mesiaci
Chrome na Androide za menej ako dva roky zdvojnásobil výkon
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.21
Microsoft nezmierni HW požiadavky pre Windows 11, bude stále vyžadovať TPM 2.0
V Španielsku navrhujú smartfóny nedávať deťom a dať na ne upozornenia na zdravotné riziká
Bitcoin dosiahol novú rekordnú cenu nad 100-tisíc dolárov
Novým šéfom NASA bude vesmírny turista cestujúci so SpaceX


Diskusia:
                               
 

mate aj zoznam? stacia 3 stlpce...
Typ konektoru, vykon, GPS lokacia
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

nabíjacie stanice pribúdajú, vysielače AM ubúdajú - na koko..ny peniaze sú
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

TAKZE: napr. taka Skoda Eniaq sa da nabijat PLNYM VYKONOM na 49 miestach (ci lepsie povedane stojanoch !) na Slovesnku z vyse tisic.
Pozastavime mozocek a polozime si otazku: na kolkych stojanochh na Slovensku sa da nacerpat bezny fosilak? Pokial sa jedna o stojany (a nie cele cerpacky), tak su ich urcite mnohe DESATTISICE !!!
Plus k tomu ovela vyssiemu poctu stojanov pre fosilaky: fosilak doplna palivo 60-90 sekund (nepocitame cestu do budovy, statie v rada, platenie pri pokladni, cesta naspat), e-auto sa nabija na stojane (ktorych je tisiiiiiiiiice nasobne menej) od 3/4 hod po cele hodiny.

E-auta: tisiiiiiiice-nasobne menej stojanov ako v pripade fosilakov + k tomu 50-nasobne az 100-nasobne dlhsie zotrvanie pri stojane, ktorych je ako safranu ...

tak tomu sa hovori infrastruktura pre e-auta AKO HOVADO

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ze sa od teba clovek dozvie takuto zmesku chujovin by som nepovedal. Skodu E-nijaQ, budes nabijat doma (a kazdy den mas plnu), kde si svojho fosilaka nenatankujes ak neskladujes desiatky litrov paliva - coz mimo aktualnej situacie s palivom v PL nerobi takmer nikto. V panelaku toboz. Ak vypadne elektrika, nenatankujes ani fosilaka a ak chceme byt dosledni, tak E-nijaQ nabijes aj u babky v lese pokial ma zasuvku. No hej, nebude to za 2 minuty, ale otazka je, kolko takych jazd mas do roka, ze ta obmedzuje dojazd? Ja som si odsledoval, ze 95% za poslednych 40k km mi staci dojazd 300km, takze elektrovehikel by v pohode stacil, len to zatial nemam kde nabijat a pre moje potreby je ponuka mizerna.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Nejde o dojazd, ale akceptáciu toho pokrytectva, že ide o jednoznačný prejav zodpovednosti, s ktorým sa priekazne nie každý dokáže vnútorne vyrovnať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jaaaj more Enyaq je somarina, nema to ani katalyzator.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skodovky ma velmi netrapia. Ale taky taycan si predstavit viem. Len by nemohol byt ako primarne auto, lebo je male.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

"Skodu E-nijaQ, budes nabijat doma"

resp.: vseobecne e-auto budem nabijat doma?
TO CO JE ZA PICOVINA? to si moze robit asi 40% ludi na slovesnku, ale co urobi zvysok?

vyhodim z 12. poschodia 50m predlzovak?
a ako by asi do pice vyzerala petrzalka? ulice posiate predlzovakmi z kazdeho okna jak spagety?

si jebnuty?

KDE DOMA?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ano, teraz je EV len pre ludi s domom resp na sidlisku s vlastnou garazou s pripojkou. No shit sherlock. Co urobi zvysok? No v takej petrzalke to mozno bude skor ako kdekolvek inde vdaka zmene parkovacej politike - auta nebudu parkovat kade tade, ale budu mat konkretne miesta - rozmrdat parkovisko a nainstalovat nabijacie stojany nie je ziadna raketova veda. Ze na to nie je mometnalne infrastrukutra je jednoducho fakt, ale je to mensie scifi ako ze budeme jazdit na vodik. RIesti problematiku potrebnej energie v realnom case v prispevku riesit nejdem, na to nie je priestor ale riesitelne to je - treba vsak zabudnut pozerat sa na buduce fungovanie sucasnou optikou pouzivania spalovakov. Ziadne spagety. Naviac ak to bude postupovat pomaly tak bude tlak na spravcov bytovych domov aby sa instalovali wallboxy. Moznosti je milion.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"rozmrdat parkovisko a nainstalovat nabijacie stojany nie je ziadna raketova veda"

jo a prave to je ta sibnuto naivna predstava

v japonsku to problem nie je, na slovesnku hej - alibizmus, byrokracia ako hovado to vladne

sa spamataj, co v japonsku trva 5 dni, na slovesnu trva 5 mesiacov, pripadne 5 rokov

nehovoriac o tom ze tzv. "sidliskova" infrastruktura na to nie je stavana !!!! myslis ze tie trafostanice medzi panelakmi su stavane na to, ked domacnost zrazu nebude cucat 200 kWh mesacne ale napr. 700 kWh? s narazovymi odbermi AC 3,6-7,3-11-22 kW? o tom ze by sidlikovi-panelakovi ludia mali chciet DC 44-50 kW ani len nesnivam.



Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

kristova noha, ako presne chapes vyznam - zabudni sa na to pozerat optikou dnesneho pouzitia spalovakov? Nie, tak ako dnes mas x tarif pre domacnosti s vykurovanim EE, tak prides k stojanu a zadefinujes svoju poziadavku nabitia. To nebude fungovat tak, ze prides, jebnes kabel do zasuvky a voala mas za 2 hodiny nabite. Takto to naozaj fungovat nebude. Fungovat to bude cez inteligentne riadenie siete a rozlozenia zataze- takze bezne sidliskove trafo bude mat krabicku, ktora bude distrubuovat energiu podla potreby a zataze. Povedzme standardna dlzka tarifa A bude do B hodin. Ak budes chciet mat rychlejsie, tak to bude CA, pricom C=<1,1;Z> . A naopak, ked ti to staci mat nabite za 2 dni, tak to bude DA0, pricom D=<0,E;1>. Cize, kto sa bude ponahlat zaplati nabijanie tomu, komu je to jedno - tym sa rozlozi aj aktualna zataz a nepotrebujes zvysit vyrobu o x %, bude sa akurat vyrovnavat DDZ na takmer rovinu
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Trafo? Kravičku?? Akože mu bude meniť výkon? A to sa dá ako?
Odpovedať Hodnotiť:
 

...Krabičku??...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skús to vysvetliť
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mas to vysvetlene vyssie. Regulovat trafo nebudes, budes regulovat tok vykonu za nim. Budes mat riadenie v sidliskovej bude, nasledne moze byt niekolko nadradenych systemov za tym, ktore si budu obsluhovat az do konkretneho nabijacieho miesta. Mozno bude nejaky obsluzny terminal pre x parkovacich miest, kde na zaklade tvojho ID si navolis parametre a jednotka si to postrazi. To znamena, ze budes mat 5 miest napriklad. Kazdy pichnuty kabel, ale nabijat sa budu rozne rychlo - resp nabite na 100% budu v roznych casoch. V spicke bude vykon obmedzeny, v noci to bude hulit na plny vykon. Ak nastane situacia, ze chces nabijat plnym vykonom, ale technicky sa to neda, lebo jednotka uz spocitala, ze je na technickom maxime, tak ta upozorni / alebo ti neda na vyber skorsi cas ako technicky mozny, pripadne ta presmeruje na inu obluznu stanicu, kde to dosiahnes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako 400V striedavým s prúdovým limitérom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

optikou dnesnej smiesne trapnej malej infrastruktury pre e-auta sa na to ani neda pozerat a nikto riadne nevie ako by to vlastne malo/mohlo fungovat

jedno je ale iste: infrastrukturu pre e-auta treba dobudovat, pretoze dnes defacto neexistuje (tisic stojanov pre e-auta na celom SK, kde treba travit hodiny ci desiatky hodin vs. mnohe DESATTISICE stojanov pre spalovaky, kde treba travit 2 minuty - ako pisem vyssie)
samozrejme nie naraz, v slovakistane to bude proces trvajuci 2-3 dekady


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dnes nabijes 300 km za 20 minut,
Kolko sa budovala infrastruktura na benzinove auta, sto rokov?
Chlapi neblbnite, nebudte za kokotov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebud smiesny. Investicie do infrastruktury su nasobne. Jadrove elektrarne sa zatvárajú, stavaju akurat fve. Blackout-y budu nevyhnutnost. A vyskum mnozivych reaktorov nema ani prioritu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

druhym faktom vsak je, ze treba ROBUSTNU/REDUNDANTNU a POSTACUJUCU infrastrukturu aby sa nestalo ze:

A) na mojom sidlisku bude to tvoje tzv. "inteligentne" riadenie spotreby uz na maxime, propste dalsie auta sa tam nabijat nebudu dat, tak budem proste musiet ist na ine sidlisko, alebo o pol km dalej

Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo narýchlo vybudovať solárne zdroje z fotovoltaiky, hoc aj na stenách činžiakov, či kdesi kúsok v roli, či lúke. Ale v preľudnených paštekárňach typu Petrželka to nemusíé byť až tak vypuklý problém, lebo zatiaľ to drží na uzde cena elektročrepu - auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cela stena a nenabije to ani jedno auto. Fotovoltaikou nam len smeraci predrazuju cenu elektriny. Preto sa zdani jadro, ale fotovoltaika je nedotnutelna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš to "jadro" z BohuníC? Či nebodaj už si bol na svete keď začali sľubovať ďalšie z Mochoviec??
Odpovedať Hodnotiť:
 

B) "ked ti to staci mat nabite za 2 dni" ... mojko zlaty pokial bude okrem nabijania so zoghladenim poskytnutej energie v kWh (pripade nabijacieho vykonbu v kW) existovat aj CASOVY FENOMEN (!!!), t.j. nemozes jak c0c0t okupovat stojan 2 dni ked po prvej hodine budes platit napr. 3 € za hodinu, tak taketo uvahy su uplne MIMO MISU! a aka je absolutne nutna podmienka aby CASOVY FAKTOR pri nabijani ani len neexistoval? je to uvedene vyssie: ROBUSTNA/REDUNDANTNA a POSTACUJUCA infrastrukturu - avsak to nie je podmienka postacujuca (je iba nutna) ... moze byt na slovensku aj 100 tisic nabijacich stojanov, CASOVY FAKTOR bude podla mna aj tak existovat, proste nebudes moct okupovat stojan cele dni, ani desiatky hodin ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

PReco by si nemohol? UZ viac ako desatrocie existuju studie ako budu EV stabilizacny prvok siete.
Takze je mozne, ze pripojene auta sa mozu pouzit aj ako zdroje energie - povedzme na vykrytie spiciek a moze to byt kompenzovane zmenou sadzby. Preto hovorim, ze pozerat sa na prevadzku EV z globalneho hladiska rovnako ako na dnesne spalovaky je proste nonsens a nepochopenie situacie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Štúdia sa rozpadne na praxi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

U jebnutych slovakov kde len hladame ako co ojebat , komu co zavidiet a ako sa to neda spravit … urcite
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabijas v noci, co riesis za nezmysly
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

proste keby sa vsetkych 3 miliony aut na slovesnku zo dna na den premenilo na e-auta, kolabs slovesnka tu mame okamzite:
1) v infrastrukture a rozvodnej sieti problem JE. lebo na to nje je stavane ani jedno.
2) nehovoriac o tom ze by to zvysilo spotrebu el. enerie slovenska o 20%, dnes este niekolko % dovazame, po spusteni mochoviec3 budeme asi tak na nule a po spusteniu mochoviec4 budeme v miernom prebytku ... faktom ale je ze keby tu bolo vsetkych 3 miliony aut elektricke, pomozu az mochovce3+4, dovtedy by sme museli el. dovazat ... sak co povieme si ... ALE !!! to su zase naroky na rozvodnu siet !!!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

UVaha a jebnuta. 3 miliony aut sa na slovensku nezjavia zo dna na den a nebude ich tu ani o 30 rokov tolko. Tolko k tomu "keby".
1. Infrastrukturu a jej zatazenie som rozobral v predchadzajucom prispevku - nejake naklady to obnasat logicky bude.
2. Zbytocna uvaha, lebo bod 0.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano, v Slovakistane to bude proces pomaly a dlhodoby, 3 miliony fosilakov a nepremeni na 3 miliony e-aut zo dna na den, ani z roka na rok a dokonca ani z dekady na dekadu

preto uvaha "keby" nie je bohvieco

rozobral si hovno a nie infrastrukturu - tu treba postupne budovat, pretoze dnes neexistuje a musi byt nutne robustna/redundantna a dostacujuca (vid moj prispevok vyssie) aby to tvoje "tzv." inteligentne pridelovanie vykonu mohlo vobec fungovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale nehovor, a ja som si myslel, ze polejem semienko nabijacky a vyrastie velka nabijacka a energiu bude brat zo vzduchu ala tesla, co nam mocenske elity nechcu pustit zadarmo. Je to jedna z mnohych moznosti ako. Vzhladom k tomu mnozstvu penazi ktore uz automobilky investovali nemam iluziu, ze by to tymto smerom neslo. Alebo sa to zastavi a poriesene, alebo sa budu musiet naliat miliardy do infrastruktury a dlasich zdrojov. V oboch pripadoch je to win-win, otazny je aky je ten "lose" ak nejaky je.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tesla cca o rok pusti do produkcie nove typy baterii, kapacitu vraj zvysia cca 5x
Takto sa to robi, do psej matere, takze klidek, za hodinku si nabijes na cely tyzden, dva…
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čítaš iné sci-fi... ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na nete je kopec videi, kde ti tuto tvoju nezmyselnu teoriu vyvratia pouzivatelia ev v panelakoch
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jebnuty si akurat tak ty, dnes ti auto z 20 na 80% nabije za 20 minut, to nestihnes ani nakupit a mozes jazdit 4-5 dni bez problemov , po meste sj viac.
Kolko najazdis denne?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

infrastruktura je total na 314cu, to je fakt

si myslis ze ked pojdes 35 km tam a 35 km spat (spolu 70 km) na navstevu dedkovi, tak na jeho domacej zastecke s 10A isticom a 1 fazou si pocas 2 hodinovej navstevy nabijes toho kolko? ja ti poviem kolko: 2,4 kW * 2 h = 4,8 kWh co staci asi na 25 km ... a nie 70 km
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nemyslim, ked spravim 70km nepotrebujem nabijat medzitym. AK mam dojazd od rana 300, tak mi este ostava 230km dojazdu a nemusim dedka obtazovat a staci mi nabit o 3+ dni neskor.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mozeme sa hrat ze nabijanie odlozime asi ako opravy mostov, nakoniec ale nas to dobehne. Elektro sa bude dobijat pri kazdej prilezitosti, aj z usb na autobusovej zastavke. Ked je malo zdrojov, treba vyuzit kazdu sancu.
Palivo pre lietadla a superjachty bude bez dani. Klasicke spalovaky skoncia na hrdzu niekde 2050.
Elektroaut bude tak stotina a menej z dnesneho poctu. Prachaci budu mat vrtulniky a lietajuce auta. Nizsia slachta elektro a plebs bicykle.
Cele to moze urychlit vycerpanie zdrojov v pripadnej vojne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Niekto nabija mobil kazdy den a nepride mu to divne. Niekto nabija raz za tyzden (ja). U aut to bude podobne, len sa treba odosobnit, ze kazdy panelakovy byt bude mat 3-4 auta ako je dnes pomerne bezne. Nie je to ani ziaduce a ani potrebne. Ani pre tych co to tak maju. Slachta ak bude lietat sukromnymi vrtulnikmi - resp sa rozsiri ponuka nejakych dronov pre 2-4 ludi, tak ano ale nie na palivo ale znovu elektro - ako aerotaxi na relativne kratke vzdialenosti. Letecky benzin zdaneny bude, palivo pre jachty je uz teraz kurevsky drahe, takze ak to niekto bude prevadzkovat, tak si mastne priplati. Pokial to bude pre vecsinu cenovo nedostupne, tak sa zvysi tlak na fungovanie MHD. Lenze znovu musime sa odosobnit a prestat uvazovat v intenciach slovenska, pretoze tu to pride s meskanim desatroci.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

sny o individualnej aero-doprave (taxiky, medzimestke busy, mhd, osobna doprava) tu boli uz pred storocim v case zeppelinov

a co ostalo z tych snob? totalne hovno, sme priplacnuti na zem na zapchatych cestach v mestach a zapchatych dialniciach
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial si dobre spominam, v NY v case dopravy na plnokrvnikoch riesili ako riesit logistiku aby sa poniky nazrali a co s tym vsetkym hnojom. Dnes riesis alternovany problem co s autami. Nejaku zmenu logicky treba. Ktorym smerom sa ubrat? No EV tu bude ci sa nam to paci alebo nie - na to sa uz naliali do toho miliardy. Su niektori co bluznia o vodiku, lenze vodik maximalne v podobe FCEL, co si zase aj tak pri tom EV a nie ako palivo, ktore budes tankovat - to je cista utopia, ktora vie fungovat max pre nakladnu dopravu alebo autobusy MHD, nie pre sukromne osobne auta. Rovnako po hidenburgu sa cely sen o vzducholodiach akosi rozplynul. Co tam mas ako dalsiu alternativu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autá na kľúčik.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nabijem si ju aj v paneláku na 8. poschodí?

Odpovedať Hodnotiť:
 

ak sa musis tak sprosto pytat, tak si vyhod predlzovacku z okna. Ak mas IQ aspon 80, tak ju vytiahnes z pivnice. A ak mas IQ aspon 100, tak si dokazes precitat aj dalsie prispevky kym zareagujes kokotinou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zoberie so sebou k autu kufríkovú powerbanku a nabije si auto kedy chce.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty nechodis na nakupy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

si yebnuty alebo ano ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nabky.com KUA
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

www.nabky.com
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nie su tam vsetky

tu ich je viac https://chargemap.com/map
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mne pride najlepsie klasicke Google Maps, staci vyhladat Charging Stations

Zatial som nenasiel zeby nejaka chybala, a pri vecsine ma integraciu ze ukazuje aj kolko je volnych miest
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako je to s cenami a nabijanim? Musim byt clenom X klubov(registrovat sa na rozne strany, ma pausal,...) aby som nabil za normalnu cenu alebo to ide ako na normalnej pumpe?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie je to pravda. Chýbajú tam nabíjačky aj v mojom meste o ktorých viem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie 4 uz mohli doplnit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Okrúhlym číslam nikto neverí!
Odpovedať Hodnotiť:
 

4 8 15 16 23 42
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Press EXECUTE !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Okruhle je jedine 1024...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

k tomu zoznamu nabijaciek by sa zisla este aj fotka a "podporovane funkcie" aj info o kompatibilite "nadrozmerneho konektoru"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam nevyuzity kabel s trafom... som ochotny poskytnuy pozemok aj pripojku za vybudovanie verejnej rychlonabijacky. Elon kde si &#128578;
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

napiš do zse alebo greenway
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako je to s kompatibilitou s autami? AC, DC, atď.
Odpovedať Hodnotiť:
 

AC blesk DC
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

... I'm on the highway to hell, tak tak je to na cestách ;)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

tisic nabijaciek a 4 auta :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

V budúcnosti by tam mal byť aj študentský kútik kde by si adolescenti mohli nabíjať svoje zariadenia za mierny poplatok, dať si prípadne raw koláčiky, sójové laté, nechať si zastrihnúť briadku a preprať flanelovú, drevorubačskú košeľu. Služby musia byť komplexné.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

A poslať mamahoteliérke z času na čas upomienku, že sa už minulo niekoľko sto Eurové vačkové.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

... appkové, si chcel povedať ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale musi byt zachovana diverzita, takze obsluha musi byt cierna a transgenderova. A dolezita vec, vsetko mus byt faitrade, green, slave work free a co ja viem co.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

10*350 + 49*150 + 222*50 = 21950 kW
Uz len tychto "par" nabijaciek predstavuje takmer 22 MW, co je cca 5% vykonu jedneho VVER bloku Bohunic / Mochoviec. Neviem ci nam na to budu stacit elektrarne, keby aspon kazde piate vozidlo islo cisto na elektrinu.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Uvedomuješ si, že naraz nie sú používané všetky nabíjačky, a aj tie ktoré sú, nemusia ísť na plný výkon?
Samozrejme ak by sme s čarovným prútikom z jedného dňa na druhý vymenili všetky autá za elektrické, tak by to naša elektrická sústava nedala. Ale keby sa začali postupne obmieňať iba autá ktoré sa napr. používajú na dennú dochádzku na vidieku do práce v meste a späť, a tieto autá sa pritom nabíjajú vo vlastnej garáži, alebo na vlastnom dvore, hoc aj z bežnej 230 V zásuvky, tak by s tým nebol problém a mohla by sa oveľa efektívnejšie využiť nadbytočná energia vyrobená v nočných hodinách. Sieť toho zvládne veľa, ale treba správne nastaviť časy kedy nabíjať autá.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Niektorí dodávatelia už teraz majú 4 rôzne tarify počas dňa, kedy počas prebytku energie najlacnejšia tarifa stojí násobne menej, ako silná, a kto si podľa toho nastaví nabíjanie auta, tepelné čerpadlo, alebo ostatných žrútov elektriny v domácnosti, tak môže okrem toho, že pomôže trochu zmierniť denné výkyvy v elektrickej sústave, môže ešte aj výrazne ušetriť.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Mnoooo... len pôvodná idea áut bolo tuším uľahčenie mobility, kdežto vyfasovať časový slot s povinným nabíjaním vo vlastnej garáži je skôr stav, ktorý by mala priekazne ož odobrovať cirkev.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zhruba 30% el. energie dovážame. To hovorí za všetko!!!
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Akurat to nie je korektny udaj. Musis ocistit o tranzit.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

korektny udaj...korektny udaj...že sú všetky argumenty zástancov obrannej dohody z USA k predmetnej dohode priekazne pravdivé je korektny udaj?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je nateraz nie až také dôležité. Chýba nám aj celkom obrovské množstvo elektrickej energie. Lebo cigán Jurinda, lebo Rakúsko, lebo EÚ a trcovia napr. v kadejakom elektrárenskom špekulovaní o "príplatku" za zelenú či akú červenú enrgiu! Chcem tú z atómovky v Mochovciach, žiadnu vrtuľovú z Vrboviec či inej paštekárne, alebo hafne Slnko a moc toho fotovoltaika nevyrobí. Uhlie vadí najmä deťom z mamahotelov a podobne. Nikto sa nevie a ani najmenej nechce uskromniť. Aby mala 1 rodina 6 áut a 4 motorky? To je choré...
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

A uz si si dneska opral flanelku a bol u barbera? Vy zeleni ste mor tejto zeme, tie vase elektroverkle su cista katastrofa. Nicite zivotne prostredie viac, ako nejaky trtko z Tennessee co ma F250 Heavy Duty.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je úplne, z istého pohľadu, jedno. Proste nevyrábame dostatok elektrickej energie a navyše sme odkázaní na jej dovoz. Už spomenutých 30 % je sakra dosť. Furt nejaké elektrárne len odstavujeme a spustiť ďalšie bloky v Mochovciach trvá už desaťročia. To je zdroj energie! Nie tieto prdítka ako vrtuľky či slniečkové článočky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aktualna vyroba je zhruba 4GW, takze 0,5% slovenskej vyroby. Zatial asi dobre. Vacsi rozdiel spravi bezvetrie v Nemecku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.birdz.sk/ thunderstorm/obrazok/ dopoludnia-hike-v-dzungli-a- kupanie-vo-vodopadoch- po-obede-degustacia-lokalnych-rumov -a-vecer-valanie-na-plazi- presne-takto-som-si- to-predstavovala- lt3-unicorn-zivotjelajf /1086602-foto.html

kristaboha jako sa dostat na tie poondené pozície QA : junior engineer, alebo developer, do tej zondenej BA, zapraskanej..

kuaDOFRASA už matkaježisná kristovhomária! !!
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

mal si sa lepsie ucit…
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

QA?

Minimálne stratou všetkej súdnosti a sklonmi k sebapoškodzovaniu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kua, pal s takymi odkazmi vies kam https://dopice.sk/qxm
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dovoľte zablahoželať všetkým prítomným Dežom k sviatku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kolko z nich je realne funkcnych? Casto sa stav v aplikaciach a na strankach lisi s realitou.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Máme nové slobodné fórum pre nezaočkovaných a všetkých ostatných odporcov "nového normálu" a koronafašizmu na Slovensku a v Čechách:

https://cekni.to/s/Nezao%C4%8Dkovan%C3%AD/hot

Mimo Facebook, bez cenzúry a s dôrazom na anonymitu. Radi vás tam uvidíme!

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super... 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá oveľa dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Pokiaaľ vyžaduje alternatíva k podpore toľko argumentov, priekazne nejde o konkurenciu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No zoberme si to z inej stranky :) Ked boli kone, tie museli zrat. Kto chcel ist dalej a rychlejse, potreboval viacej koni a nadaval, ze mu zozeru aj hlavu. Potom prisla para...voda a teplo, kurit to trebalo... Skusali sa i elektricke pohony no svet este nebol na to pripraveny po ziadnej stranke. A potom prisiel tipek s palivom z ropy a vytrel vsetkym zrak. Kaslat na to ze to dymi, ale ropy je vela a dostanem sa kam treba za zlomok casu. Ekologia nehrala rolu, kurilo sa drevom a uhlim a dymu bolo vsade aj tak. Na druhej strane aut bolo malo. Vojna prispela k modernizacii pohonov. A teraz ked uz nemame pomaly co dychat sa pride s inovaciou, ktora riesenim tiez nie je. Fosilne palivo sa mina a kvoli vyrobe clankov na elektricke rozvrtame pol planety.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Obycajnu feldu natankujes za par sekund, vezmes si jedne marlborky dvoje v makkom obale a uz si ficis. Kdezto bradaty dilino vo svojom 50tisicovom verkli sedi, mrzne mu huba u nabijacky a vie, ze skor ako o dve hodiny sa do Oresian na diskoteku nedostane.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Čoby boli drahé - veď sa snažia tie spaľováky zdražovať na všetkých frontoch, oni to nakoniec nejak dorovnajú (cenou nahor), dodania.
Skôr premýšľam ako budú vyzerať tie naše sídliská, po tom čo si mestá vymaľujú parkovacie plochy na modro aby mohli zberať peniaze od občanov za parkovanie, tak celé mesto rozkopú aby zakopali tisícky hrubých káblov. Prídem po práci na svoje vyhradené spoplatnené miestečko s hrubým káblom a zakáblujem auto na noc ako desiatky susedov. Len sa bojím tých cien, aby sa im to celé káblovanie republiky zaplatilo.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kedysi sa do palivovej nadrze sypal cukor, pripadne sa dal zemiak do vyfuku. Teraz to mas lahsie, susedovi odpojis auto a on chudak pojde rano MHDckou.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To množstvo dilinov čo sem v poslednom čase chodí je udivujúce. Konštruktívny alebo nebodaj vtipný príspevok si už človek neprečíta. Púšťať sa do diskusie s tunajším osadenstvom je už vopred stratený čas. Asi sem prestanem chodiť.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ked skoci elektrina 10x hore a litium sa stane strategickou surovinou drzanou cinou tych 1000 nabijaciek bude tak akurat pre vsetky auta na slovensku. Deti budu vyskat ked budu vidiet iduce auto.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

joj aby si sa neposral. Tak tu napíš niečo vtipné a konštruktívne a prestaň sem chodiť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dve zeny ticho sedeli. (Haha)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi dostali po pa.uli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to úplná zbytočnosť, Rusi majú ešte dostatok ropy na vyše 50 rokov a teraz ked sa nám rysuje veľká šanca, že Rusko bude siahať až k našim hraniciam, by to bola velká hlupost nevyuzit, preto držím palce panu Kotlebovi , Mazurkovi a Robertu Ficovi v ich boji za proruské Slovensko. Pevne verím že po predčasných volbách bude opustenie zapadných štruktúr (eu, eurozona, schengen, nato) len otázkou času, Slovensko má zkúsenosti z odchodu z CSFR, RVHP a Varsavskej zmluvy, vždy to bol krátky proces, my nepotrebujeme vyrokovávat novú obchodnú dohodu ako Britania, lepsie je odísť bez obchodnej dohody. Slovensko na západ nepatrí, my patríme na východ k našim ruským, bieloruským a kazašským bratom.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Nemas mandat na "my". Hovor len za seba. Takze: "Ja patrim na vychod" -> ok, chod.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sovjeti nechali skapat hladom miliony Ukrajincov, kludne sa to moze stat aj nam...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár