neprihlásený Piatok, 4. októbra 2024, dnes má meniny František
Tresty za mobil pri šoférovaní sa majú sprísniť, možné bude aj odobrať vodičák

Značky: dopravaSlovenskomobily

DSL.sk, 6.4.2022


Trestanie používania mobilných telefónov počas vedenia vozidla by sa malo na Slovensku sprísniť.

Takúto novelizáciu zákona o cestnej premávke dnes schválila vláda, schválená samozrejme musí byť ešte parlamentom.

V súčasnosti je používanie mobilného zariadenia okrem použitia handsfree počas vedenia vozidla zakázané. Porušenie tohto zákazu musí byť vybavené prednostne v blokovom konaní a podľa sadzobníka ministerstva vnútra je možné uložiť pokutu do 100 eur, v konaní pred správnym orgánom do 200 eur.

Zákon konkrétne zakazuje "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

V navrhovanej úprave zákona bude porušenie tohto zákazu označené za porušenie pravidiel závažným spôsobom. Podľa dôvodovej správy tak bude možné v blokovom konaní uložiť pokutu do 150 eur a v konaní pred správnym orgánom pokutu od 60 eur do 300 eur ale tiež aj sankciu zákazu činnosti v trvaní do dvoch rokov.

Zároveň zmena podľa dôvodovej správy umožní policajtovi rozhodnúť "z hľadiska predovšetkým závažnosti skutku, spôsobu jeho spáchania, následkov skutku, okolností, za ktorých bol skutok spáchaný, na mieru zavinenia, na pohnútky a na osobu páchateľa" či vec vybaví v blokovom konaní alebo vec predloží správnemu orgánu, ktorý môže uložiť aj zákaz činnosti.

Novela má navrhnutú účinnosť od 15. júla tohto roka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

4ka oslavuje výročie, zákazníkom dá 1 GB dát
Prvý WiFi router od OpenWrt v predaji
Alza v Česku spustila predaj liekov, na Slovensku ho zatiaľ nechystá
Seriál Fallout podľa počítačovej hry dosiahol 100 miliónov divákov
NASA laserom komunikovala takmer na pol miliardy kilometrov
Ďalšia generácia Intel CPU bude predstavená o týždeň, dostupná o ďalšie dva
Tesla zvýšila objem výroby elektromobilov, za svojimi rekordami stále zaostáva
Qualcomm chystá ešte nižší model Snapdragonu X, zrejme umožní lacnejšie PC
NASA vypla vedecký prístroj na sonde Voyager 2
Prvý veľký operátor ponúka pripojenie rýchlejšie ako 1 Gbps, s veľmi pomalým uploadom


Diskusia:
                               
 

Toto!
Plus 2x za čokla na sedadle spolujazdca!
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Aj ked je priputany?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Tak logicky, že v takom prípade priekazne plus 2x za týranie zvierat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No moj cokel ked zil, tak sa veru vozil celych 14 rokov vedla mna ako spolujazdec.. neviem si predstavit ze by som ho nemal na ociach a tulal by sa niekde na zadnych sedadlach pocas jazdy..
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

K kde ho mam vozit v dodavke, alebo tahacity mudrlant?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Tak si mas kupit dodavku a nie oktavu ty mudrlant.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

https://bfy.tw/SrKJ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a čo na sedadle vodiča?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak nebude telefonovat :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo keď je môj čokel lepší spolujazdec ako moja žena? Lepšie ma naviguje, upozorní keď sprava ide auto. Moja žena nič.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Jediny fail, s ktorym sa vela chlapov s najvacsou radostou vychvaluje, je, ze ako zle sa ozenili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

HAHHAAHAHHAHAA, to nebude ziaden politik vodicak.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

napr. Borisko nesoferoval ked narafal
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Akurát u spolujazdkyne je to hands-free sporné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne ze pravidelne v spatnom zrkadle badat pilotov s pristrojom pri hlave ako si veselo kvakaju - niektori dokonca maju aj moderne vozy kde je bezdrotova sada v "zaklade".. gangstaz :).

Kedy zacne Kobra11 prihliadat na to aby sa v lavom pruhu nejazdilo 160km/h s odstupom ledva 5-10m, popripade aby miestni motorKARI dali svoje jednostopove masinky do technickeho stavu v zmysle stisenia hluku? V Nemecku sa uz tomu venuju a chodia s hlukomermi na trojnozke, ak sa im "pozer" nepozdava ide fesinko dalej peso a basta...

Vraj sa buduje pravny stat - vsetci maju nekonecne prava, a na povinnosti sa zabuda?
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Mna raz dorazila oficialne vyhlasenie policie, ze ide sezona motoriek, mame si davat pozor na motorkarov, ze ti chodia casto rychlejsie ako kazu predpisy... U nas v dedine, este ani jeden motorkar neisiel 50 ani 60km/h! Pred dedinou sviha tak 180km/h a viac, lebo rovina a cez dedinu spomali na 100ku, aby sa nepovedalo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Policia ich nerieši lebo ak si nahodou hlúpeho kokota nevšimneš a nestihneš mu dať prednosť lebo ide 200, sedieť pôjdeš ty a ešte v médiach budeš za vraha lebo polokokot bol dakomu brat, dakomu otec, dakomu syn. No proste čo si budeme hovoriť, ťažko čakať v tomto ohľade spravodlivosť.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nie je to uplne tak.
Sudy uz dlhsie zohladnuju tzv princip odmedzenej dovery v doprave.

V skratke ide o to, ze kazdy sa spolieha na to, ze aj ten druhy dodrziava pravidla. Ak ich nedodrziava ten kto siel na hlavnej ceste 200 km/hod a ten z vedlajsej cesty mu v tejto rrychlosti vojde do cesty a teda neda mu prednost napriek tomu ze je na hlavnej ceste nemusi byt za to zodpovedny.

Nejde tu poslat link a skracovac url na mobile z ktoreho pisem jej ciste tyranie. Googlite ten princip najdete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz prosim vas prestante s tymto... Vsetci zdielame cesty/planetu, tak sa musime spravat ohladuplne...
Urcite nechces zit s vedomim, ze ten motorkar, co si sa s nim zrazil, zomrel..aj ked to nebola tvoja chyba. Takze tym chranis aj seba. Ja som chodec, mam bicykel, motorku, auto, aj lietam na vetroni. Odporucam odist zit do mesta s 1M+ obyvatelmi, tam vas prejdu iluzie o prednosti v jazde, neobmedzeni a podobne. Jedina moznost je byt predvidavi a ohladuplni navzajom.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Alebo mysliet out of the box a pochopit, ze velkomesta nad 1M obyvatelov maju viac problemov nez uzitku. Tym padom sa neriadit nimi.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Take na sk nemame, a vzhadom k vyvoju cien v hlavnom meste ani dlho mat nebudeme...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Majú pravdu – zbytočne sa budeš hájiť pred súdom, že motorkár išiel príliš rýchlo, keď to bude súd posledný...

Aj keď teda policajti by na nich mohli nasadiť nejaký CIWS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem co je zle na tom, ked si za jazdy robim tiktok videa, pripadne priadavam IG storku alebo odpisujem na SMS. Je to stale lepsie ako sadnut za volant pod vplyvom alkoholu.
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Z pohľadu policajných hliadok je na tom zlé, že si v tom aute sám a môžeš priekazne ísť, kam chceš.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Zo sedadla spolujazdca môžeš aj onlyfans a grindr riešiť.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Paradoxne najviac rozptyluje samotne telefonovanie a nie drzanie mobilu v ruke. Cize ci handsfree, alebo mobil pri uchu zas az taky rozdiel nie je.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Problem nie je to telefonovanie ale to vytacanie a ine kukanie do mobilu a nie na cestu.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

práve tým volaním vytáčaš
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stlacis tlacidlo na volante, povies meno, potrvdis, ze soft to rozoznal spravne a uz sa vytaca. Nemusis kukat do maleho displeja a matlat po nom prstami.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

po lopate, volaním vytáčaš - koho asi? kto ťa pokutuje?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ci vytacas ty, alebo volajuci, to priekazne zalezi od typu styku s danou osobou na druhej strane konverzacie. Taky sef moze byt vytoceny, ale moze aj vytacat... Pri rodinnych prislusnikoch je zvycajne smer vytacania jasny dopredu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Teší ma, že aj dnešná generácia "vytáča", hoci telefón s rotačným ciferníkm nikdy nevidela.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Dial up modem tiež vytáčal ale rotačnú čiselnicu nemal určite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nie je. Je to este horsie ako alkohol.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Horsie ako alkohol za volantom je byť cerstvo najedeny do plna, hlavne vecer, alebo strasne unaveny, az tak, ze clovek zaspava za jazdy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, nie je. Si mylis pojmy s dojmami. Si pozri studie o tom, nepis tu nezmysly.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty toho zjavne nechápeš viac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz co, hlupak... . Neboj, aj pre teba svieti slnko. Ale za volant nesadaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co tie integrovane mega displeje kde vsetko treba klikat a pozerat uplne mimo vozovku???

To preco nezakazu?

Ved s Handsfree sa clovek aspon cumi na cestu.
A moze si krakorit
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Si autista alebo iba mentalne zaostaly co nechape vetu "alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla"."
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

A to akože policajt ukáže vodičovi do okienka čiernu dieru, čím dokáže neplatnosť strunovej teórie, či odrezanú hlavu boha, aby bolo jasné, že nie je všade, takže všetko so všetkým priekazne nesúvisí?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ja viem aké čierne diery myslíte, že majú ukazovať do okienka policajtky. Vy ste šibal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Šak to je jasné, že mikroskopické, keď by sa do okienka s priekazne väčším Schwarzschildovým polomerom nezmestili.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cumenie do fonu na waze so soferovanim suvisi :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z perspektívy princípu jednoznačnosti zákona je formulácia "alebo vykonávať inú obdobnú činnosť" v zákonodarstve priekazne vrcholným prejavom zúfalstva.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsak toto, poskriabat sa kdesi moze byt daleko za ciarou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze ked si zacne do toho autotabletu natukavat teplotu (lebo normalne tlacitka klimy uz nie su cool), tak je alebo nie je to obdobna cinnost, ktora nesuvisi s vedenim vozidla?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Taketo veci si ma vodic nastavit pred jazdou.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Dovody preco sa to robi sa mozu menit aj pocas jazdy.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Manualnu klimu s dotykovym ovladanim bude skor rarita ako realita. Automatika sa o to postara a nepotrebujes to nastavovat pocas jazdy vobec a ani pred jazdou. Na klimu som sahal naposledy asi ked som auto kupil, odvtedy nie. A ak je to potrebne robit, tak klima nefunguje spravne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pod klimu spada aj vnutorna cirkulacia (ked je pred tebou extra smradlave auto) alebo fukanie cez konkretne fukare, napr. na celne sklo, ked sa v zime zahmlieva.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ohrievanie predneho skla sa robi pred jazdou, nepotrebujes to riesit za jazdy. vnutorna cirkulacia beriem, ale 99% notorickych nastavovacov klimy ju nenastavuje kvoli vnutornemu okruhu. O tom ani netusia ze existuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ohrievanie predneho skla pred jazdou mi nepomoze, ked je motor studeny a na neutrale by trvalo dve hodiny, kym by sa zahrial.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Si sedis na kabli? Ohrev zapnes este skor ako sa pohnes z miesta. Ci, ze mas primrznute okno zistis tiez po 2 km jazdy ci ako tomu mam rozumiet?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hod sa do kludu, takymto slovnikom sa rozpravaj doma.

Pisem o zahmlievani, nie o zamrznutom okne. Ked je auto studene a ty moc dychas. Ohrev nezapnem, ked je cele auto studene, vratane motora, to mi bude akurat fukat studeny vzduch. Nenecham ho bezat hodinu bez zataze, aby sa zahrial, ked mu staci par km v zatazi.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale to je dosledok toho co pisem nizsie. Potom mas auto, ktore ti uz dobre netesni a mas tam asi zvysenu vlhkost. Dobre nekuri a trva mu to dlho. Toto ale na novych autach nepoznam. Zapnem a do minuty fuka teply vzduch, 5 minut mu to trva ked je vonku -20. A to nemam ani bufik.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Inak funguje auto kde si to zohrievas klimou a inak kde sa ti musi zohriat motor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale on tvrdi, ze klimu ma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide o to že o to tu nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

klímu môžeš brať ako príklad, je mnoho ďalších korekcií-nastavení, ktorým sa za jazdy nevyhneš. Občas sa mi zarosí sklo za jazdy pri daždi, alebo ak prechádzam prašné prostredie, prepnem cirkuláciu na vnútorný okruh. To mám predtým zastaviť a potom zas? A čo pozeranie do navigácie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano nevyhnes, ale zklaadne ukony sa mas naucit ovladat tak, aby si im venoval minimalnu pozornost. Ak to nezvladas, tak problem nebudu displeje. Suhlasim vsak, ze cesta vsetko na dotykaci nie je idealna, idealna je kombinacia HW tlacidiel na vyvolanie zakladneho menu, kde 1-2 klikmi max urobis potrebny ukon a idealne periferne. A navigacia je dobra otazka - moderne auta si hodia navigaciu do budikov a nepotrebujes ju sledovat inde. Vyssia trieda ti ju bude premietat na celne sklo.

Odpovedať Hodnotiť:
 

O akom drahom aute sa bavime, ze to tam konecne funguje? Kolko ma senzorov na slnecne ziarenie? Zohladnuje vlhkost vzduchu? Ohrievanie/chladenie sedaciek pouzivas?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

o kazdom priemernom aute, kde vyrobca nieje totalny chuj - cize automaticky shitwagen z toho vynechaj, tam nefunguje dodnes kopec trivialnych veci. Ohreivanie aj ventilaciu ti staci zapnut na zaciatku jazdy, ci po 10 km zistis, ze ti mrzne rit a potom ides smatlat ohrev? U ventilacii by som to este pochopil, ale to tvoje auto nema nejaky low profil, ktory sa to snazi udrziavat nejako rovnomerne? Ci potrebujes to najskor vypeckovat a potom to ako chuj korigovat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze nastavim klimu na 22 stupnov - budem to citit rovnako, ked na mna bude svietit slnko ako ked nie? Alebo ked je vonku 35 stupnov namiesto 25, takze klima pojde viac a vzduch bude suchsi? Este som nemal auto, kde by som to raz za cas nemenil, preto sa pytam :)
Rovnako ohrievanie sedaciek - zapnut to mozem pred jazdou, ale vypnut to musim pocas. Asi to vnimam inak, ked ma vzduch v aute 10 stupnov ako ked ma 22, vtedy to uz nepotrebujem. Ale mozno to nejake auto ma v nastaveniach..

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak na to viem priekazne úplne presnú odpoveď. Podľa toho, či budeš mať auto s atermickým sklom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co zmensi problem tak o tretinu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Čo je presne 100%, nakoľko i z trojjediného Boha keď uberieš tretinu, nezvýši z neho priekazne nič.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem co citis ty, ja jazdim permanentne na 22 stupnov ci je vonku + 35 alebo -20. Ci svieti slnko alebo je tma. Nanajvys na zaciatku cesty nastavim strmost krivky ako rychlo to ma dosiahnut, ak mam pocit, ze ju treba aj za jazdy zmenit, su to presne 3 kliky v perifernom videni. Ale s teplotou nerobim vobec nic. Dodnes 90% ludi nechape, ze ked je vonku 35 stupnov, tak je uplne jedno ci mast nastavene na klime 22, 18, alebo "LO" pretoze kompresor pojde aj tak na 100% a rychlejsie to auto jednoducho nevychladi bezohladu aku hodnotu tam posles. Notoricky menic klimy po nej musi stale patlat, vysledok ale rovnaky ako ked nebudes robit nic. Ale toto asi nie je tema ani pre teba, ked to nastavujes raz za cas.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty jazdis sam? Ja osobne by som tiez mal nastavene 21 a koniec; ale mam rodinu, ktora chce pridat/ubrat, samozrejme pocas jazdy. A kedze su vychovani, ze na konzolu sa vodicovi pocas jazdy nesaha, tak to nastavuje vodic. Nastastie nie matlanim na vmontovany tablet, ale dedikovanymi hw tlacitkami.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by som musel jazdit sam na to, aby som to nastavil optimalne? Mne sa este nikto nestazoval. Bud jazdite autami, kde je automatika odflaknuta, alebo ide o nejaku nutkavu potrebu sa stale s niecim hrat. A pri viaczonovej klime si predsa mozes nastavit co chces a ako chces. Zadok si to vie nastavit bez toho aby som mal na to ja dosah.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked ti manzelka/deti zahlasia, ze je im zima a prikur trocha, co im povies, ze maju nutkavu potrebu sa s niecim hrat?

A automaticka klima != viaczonova klima. Mame starsie auto, ma len jednu zonu, vzadu si nenastavia nic. Kedze som s nim prudko spokojny, kvoli viaczonovej klime ho menit nebudem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved nemusis, ale ty tu nariekas, ze natukavat veci do tabletu v aute je kontraproduktivne, pricom ani take auto nemas. Tak ako to mozes vediet? A ked budes mat auto s tabletom, aj viaczonova klima v nom najskor bude a tym padom to zase nebude argument. Preto je zvlastne vyjadrovat sa k novym veciam optikou pouzivania starych.
Samozrejme menit vec, s ktorou si spokojny, kvoli drobnostiam naozaj vyznam nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemám drahé auto, žiadne krivky nenastavujem, skôr si všímam iné. A nie som z tých, čo sadnú do auta a 5 minút nastavujú, "okamžite" vyštartujem a potom nastavujem, napr vyhrievanie volantu tiež zapínam a vypínam počas jazdy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nakoľko pohonné hmoty aj elektrická energia budú na prídel, stávajú sa tieto opatrenia bezpredmetnými.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

To co za sedlakov nema v 2022 auto ktore ma bluetooth / handsfree cez infotaiment ???? Ved to maju 20 rocne Mercedesy alebo 10 rocne Volva... uz aj 2jkova Fabia to mala. Nechapem, naco je komu telefon v 2022 v ruke, ked vsetko vies ovladat hlasovo. Cize kludne, nech za to beru vodicaky. Mobil v dnesnej dobe za volant nepatri. Rovnako ako obsluha 10 displejov v aute, to rozptyluje este viac ako mobil. Ale cim slabsie zakony, tym viac sa budu porusovat. Chodte do svajcu a tam si ani mobil nemozes chytit do ruky ani ked stojis na cervenej a nehybes sa a sup 500 frankov dostanes ako bonus...

Ake zakony (tresty), take (ne)dodrziavanie
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Pretoze sedlak co ledva naskrabe na Mercedes alebo BMW nema uz dalsiu mentalnu vybavu na sparovanie mobilu s autom.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

taki maju vybavu akurat tak na rychle sparovanie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak zase budme korektni a povedzme, ze nie vzdy za to moze mentalne vybava. Napriklad Samsung mal skutocne bug, ked nesiel sparovat s handsfree v BMW a Mini: https://dopice.sk/qHQ (a ten postup od Samsungu nefunguje, bola na to ina finta).

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tresty za porusovanie stale slabe... predstav si pokutu nie 200 euro ale 5000 eur alebo prepadnutie auta pri poruseni rychhlosti nad 20km/h napr. alebo za alkohol odseknutie 1 prstu na ruke. Nabuduce si ku*va rozmyslis ci to zopakujes a tak to ma byt. Odstrasujuce tresty, aby ti ani nenapadlo to vobec urobit, v tej chvili by si si mobil radsej nechal doma alebo kupil dreger a testoval sa pred jazdou, ci nahodou nenafukas z praliniek. A nie tieto smiesne tresty, co su teraz, ze na 90tke pojdem 200km/h a zaplatim smiesnych 800 euro, co zarobim za 3 dni...
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Súhlasím. Aktuálny sadzobník pokút je veľmi jemný. Machrovia, čo si tu jazdia ako chcú, prídu do rakúska a tam su posraní, radšej tam idú na 90 pre istotu 85.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Kde je v Rakusku 90? Neviem, ci som tam taku rychlost vobec niekedy zazil..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kopec Slovakov tam skutocne jazdi 90 po okreskach, smrt v ociach, aby to nahodou neprekrocili... za tie dekady im este nedoslo, aka je tam MPR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co je inak celkom sranda, lebo zrovna Rakusania na okreskach celkom ficia, ist 10-15 nad limit tam nie je nic vynimocne.
Ked si to porovnam s obcami a dialnicami plnymi radarov, kde sa rychlost dodrzuje urcite viac, minimalne v tych obciach..
Dialnice s vecne upchatym lavym pruhom a ekologicky nastavenou 80-kou alebo 100-kou..
Plus su tie okresky zvycajne dost kvalitne, dobre znacene - za mna asi najlepsie zvezenie prave tam..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Šesťprstí budú mať neoprávnenú výhodu. Ešte to treba premyslieť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

800 eur niekoho zaboli ini sa usmeje. Treba to nastavit po finsky, ak ficiak ma miliardu pokuta percento z majetku. To by bolo fer.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo by bolo na pomernom princípe fér? Veď i demokratické voľby sú fér priekazne až od 100% účasti.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ficiak oficialne nema skoro nic, tak ako kopa dalsich statnych zamestnanocv co maju vily a drahe auta. Takze by dostali nech nezerem 2000eur a smiali by sa dalej

Odpovedať Hodnotiť:
 

No lenze ficiak ani tu vilu a drahe auta nema, byva v prenajme a jazdi na skodovke (superb). Prenajom je to sice pekny, autom by som tiez nepohrdol, ale nic, co by si nemohol dovolit z oficialneho prijmu.

Pri aktualnom ministrovi financii alebo vnutra by to uz bolo ovela zaujimavejsie ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vy ste riadny degesi. Vsetko riesi vzdelanie.

Na keru rit ti je 800 500 zakonov. Upalovat nechces? Somrete tu na diktatorov a sami ste taki jebkovia co by ruky odtinali.

Kedysi si nemusel mat ani pasy v auta a ludia zili. Kto sa vyjebal zial. Musel s tym ratat.

Teraz uz na blbych preliezkach treba mat navod na pouzitie a 300 noriem.

Postupne sa tu zavadza neskutocna totalita. Zachvilu vam vypnu agresiu ako v Demolatorovi. Ale emocie ako v equilibriume. Bez duche naprogramovane stroje.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Pamätám, keď som začal jazdiť, tak jazda pod vplyvom alkoholu bola poľahšujúca okolnosť. Ale boli iné aj cesty, a, hlavne, nemal auto každý kretén.

Tak aké vzdelanie ešte chceš? Šoférsky kurz Ti nestačí? Ťa neospravedlňuje, že si kretén a nevieš sa správať. Ani to, že si o nejakom predpise nevedel, lebo máš dôkaz, že Ti všetko bolo vysvetlené.

A aj napriek tomu to, kretén, porušuješ. Máš rodičov súrodencov, že Ti nepovedali, aby si sa nesprával adekvátne k diverzite Tvojho genofondu?

Jediné, čo ostáva je zobrať papiere, pokutovať, až so to 2x rozmyslíš.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vzdelanie nieje mat vodicak. Vzdelany clovek nieje kreten. Vzdelany clovek ma za sebou kultivaciu svojej osobnosti.

O tom pisem. Vzdelany clovek je zaroven inteligentny a vie, ked soferuje alebo ovlada aky kolvek druh stroja, ze sa nema spravat ako debil a hlupo.

Vzdelany clovek ovlada svoje emocie.

Nepredstavuj si to ako vs,kurzy a pod.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To sa bavíme o cca 2 percentách populácie.
Čo so zvyškom? Poberieš im šoferáky a autá?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja si uvedomujem, ze celo - spolocenske zmeny sa nedaju spravit za 4 roky. Ani za 10.

Moj navrh je prosty. Zacat od utleho veku v skôlkach a skolach. Na Slovensku absentuje centrum aktivit, rozvoja. Ci vnutorneho alebo vedomostneho pristupne vsetkym. Smozrejme je to na dlhu debatu.

Teraz nam nepomoze, ze zi za nieco vezmu vodicak. Lebo aj za vrazdu je 10 a viac rokov a vrazdi sa.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Stále sa bavíme o 2% populácie. Zvonček neojebeš.

Čo ale spravíš so zvyšnými 98%, ktoré budú týmto rozhodnutím ovplyvnené?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aspon vieme, ze na celej Zemi je 2% hracov. Zvysok su boti, ktorych treba nakodovat.

Ukoncena debata.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Neverim, ze rozvoj empatie a inteligencie na ukor pudovosti dokaze len zmena vzdelavania. Podla mna je to vyvojova zalezitost...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To si si vycucal z prsta. Ako by si riešil justičný omyl v takom prípade ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pouzivanie telefonov nie, ok chapem. Ale tukat do 15 palcovych tabletov aby som si nastavil klimu je v poriadku :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A pouzivanie integrovanych infotaimentov v dnesnych autach je ok ? Sak to je je horsie, jak mobil.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Obrovska obrazovka v perifernom umiestnenie ikonami velkymi ako pol telefonu je to iste ako telefon kdesi v pici pri kolenach. To urcite.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ženám šoférkam by som zakázal nechať sa rozptyľovať harantami zo zadného sedadla. Otočia sa prejdú plynulo do protismeru a je nešťastie.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ako to budeme riešiť?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak buď nech šoférujú bez detí alebo si zabezpečia šoféra či autovú opatrovateľku. Dávať autosedačku na predné sedadlo by nebolo vhodné a ani by to nič neriešilo. Zvukotesná stena by zas mohla byť nebezpečná a pre dieťa stresujúca. V podstate som za školkobusy a školské autobusy, niet nad kvalitnú centrálne riadenú logistiku.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tranquilizer gun.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby si to napisal bez "zenam soferkam" a pouzil soferom. No ty mas maly penis dole a hore jeden velky. Co su kurv4 toto za reci? Sa citis ako big boss lebo si spravil drift na parkovisku? Najlepsi sofer pod slnkom a bude tu na zaklade pohlavia nieco zakazovat.... Kamarat, pycha predchadza pad, tak sa uvedom, skor ako pri tom drifte na parkovisku nezoberies niekoho bokom....
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Riesis gender blbosti.
V aute s detmi a jednym rodicom to bude vo vacsine pripadov zena.
Zena je specializovana na starostlivost o deti. Podvedome sa za placucim dietatom otoci s vadsou pravdepodobnostou ako muz.
Takze nehoda s dietatom vzadu, je pravdepodobnejsie ze za volantom je zena.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A čo ženy s penismi?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale ved toto sa uz riesi. Teraz im ich buchaci kupuju vyhradne SUVecka. To aby si to v protismere vodic vsimol, ze co za cajku ma buchac v noci nad sebou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To jako nebudu nove casti fake taxi ? :O
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sa tu okolo toho robí haló, ako keby sa priekazne malo trestať vedenie vozidla počas telefónovania.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v zasade s tym nemam problem, v aute mam blutut.

(pred dost rokmi pri reklamacii BT sluchadla v NAYi mi tamojsi vtedajsi miestny expertny predavac povedal, ze o par rokov BT aj tak zakape)

ako to bude s tym udajnym sprisnovanim za rychlost?

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

.. budu nadalej nakracavat na prechody s pohladmi upretymi na mobily a svet sa toci dalej. Cyklisti chodia v asi 2/5-nach sirky cesty a ty ked mas dodrzat zakon ides lavym kolesom po strede protismeru. Cyklusti si chodia po jednosmerkach v protismere a nikoho to nesere. Cyklisti chodia po chodnikoch pre chodcov, svihnu to cez prechod (kde mas na zareagovanie tak 1,5 sekundy), a mozes sa aj potento a zivit ide dalej. Cyklista na krizovatke nezastavi na cervenej, migne to okolo stojacich aut, sunda chodca s prelamanami rebrami, panvou a zdrhne, lebo nema poitsku ani spz. A slnko svieti aj na takychto kriplov...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A zabudol si ešte na elektro kolobežky a elektro bicykle.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A chodcov, čo si to babka so štyrmi barlami a minimálne 20 billa taškami jebe ako dvojplosnik durchom stvoprúdovkou za plnej premávky!

Prisahám Vám, kolego, že za jedno pleci ju musel držať anjel strážny a za druhé matička kosatá.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hitler zabil par mega kokotov, Stalin 2.5x kokotov viac. A? Má to niečo spoločné s mobilmi za volantom? Určite áno, keby ho Hitler mal, tak ho používa!

Nebuď Hitler!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, ze cyklisti su mentalni a neskor aj fyzicki kripli. Treba vsak podotknut, ze oni nechodia, ale jazdia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Skôr by mali brať mobily. Jednak ich nebudú môcť používať za volantom a jednak si dva krát rozmyslí, či chce prísť o mobil. Na vodičák sere biely tesák z výšky Stalinovho štítu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednu vec nepochopim. Mobil za volantom samozrejme je problem, ale je hromada zavaznejsich veci, co denne vidim na cestach a tie sa ani nepokutuju. To preco je tak ? Preco si vyberu stale jednu vec a tu tlacia az do extremu a pritom ostatne ignoruju ? ... Ked si zoberiem niekolko tisic poslednych km, tak s mobilom v ruke som videl mozno jedneho. Pritom ale desiatky takych, co nedali spravne prednost, ignorovali semafor, nevedia predbiehat, tlacia sa do kufra a podobne ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak to neviem, kade chodíš... mne stačí prejsť kilometer peši po Bratislave a áut, kde sa vodič hrá za jazdy s telefónom, narátam aspoň päť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Číta na volante noviny a oboma rukami pri tom je...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aktívny mobil v aute i bluetooth a bezdrôtové technológie by mali byť počas jazdy zakázané. Komu je známy vplyv vysokých frekvencií na mozog, vie prečo. Za to, že ľudia nosia vysokofrekvenčné žiariče po vreckách (smartfóny) a na ušiach (bluetooth slúchadlá) ešte to neznamená, že je to normálne. V prípade mobilov za jazdy - sú ešte nebezpečnejšie, pretože sa prepájajú na vysoký počet staníc. Kto vypína mobil pri dlhšej jazde, častokrát si uštetrí bolesti hlavy aj únavu. Treba pochopiť, že tieto technológie nasadili zločinci, aby odpojili ľudí od duchovna a samozrejme znížili počet ľudí na Zemi. Jedného dňa tieto veci pôjdu preč, buď to začnú ľudia vnímať (čo sa pri určitom nasýtení elektrosmogom už deje a ľudia zrazu žijú aj bez mobilov aj bez Wi-Fi) Bezdrôtové veci v blízkosti človeka, Wi-Fi, bluetooth, mobily po vreckách, tieto veci sa raz na vyspelej planéte prestanú z bezp. dôvodov používať celkom!

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a teraz tu o cervenej ciapocke.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mnamky Lovenskeho showFera (ci sofera?):

- auto v otaznom technickom stave - nefunkcne svetla oslepujuce protiiducich s Philips NighBrejker - gangsta, deravy vyfuk, geometria hala bala a ine.. naco by kto dal nejake euricko do udrzby ked este masinka jazdi
- lepenie sa na kufor kdekolvek - dialnica, mesto, okreska
- hranie sa s telefonom pocas cervenej a na zelenu stale stojime
- trpezlivost na urovni 3 rocneho/rocnej - 1 sekundove zdrzanie a uz truba trubi.. Asi ide na jednanie s Bezosom alebo Muskom - drzime palce samozrejme
- majitel premiovky (idealne Mnichovsko/Stuttgartskej) ma samozrejme prednost a zrejme je vlastnikom laveho pruhu
- ZIPS - to pilotom nic nevravi, este to ide aj 15cm ako kacicky za sebou aby niekto z vedla nemal sancu sa zaradit ...

Predpisy? Naco - ved v zakonniku nieje jeho meno :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> lepenie sa na kufor kdekolvek - dialnica, mesto, okreska

lavy pruh nie je na parkovanie, najdi si na to lepsie miesto

> trpezlivost na urovni 3 rocneho/rocnej - 1 sekundove zdrzanie a uz truba trubi.. Asi ide na jednanie s Bezosom alebo Muskom - drzime palce samozrejme

ked ma krizovatka 15-sekundovy interval a tebe trva 10 sekund, kym zaregistrujes ze naskocila zelena, tak sa necuduj, ze po tebe trubia. Vies, ostatni by chceli tiez prejst a necakat dalsi cyklus kvoli nejakemu blbovi.

> - majitel premiovky (idealne Mnichovsko/Stuttgartskej) ma samozrejme prednost a zrejme je vlastnikom laveho pruhu

vid prvy bod, to iste
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

>lavy pruh nie je na parkovanie, najdi si na to lepsie miesto

A z mojho vyplyva ze som v lavom? Citajme s porozumenim..

>ked ma krizovatka 15-sekundovy interval ...

Sporadicky sa stane aj mne, ale uviedol si len jeden z mnohych.. Co ak sofer pred odbocenim potrebuje mierne pribrzdit a fesaci za nim uz v protismere kludne aj cez dve ciary vytlacaju protiiducich... a este aj zatrubi na pozdrav. Holt dosticky a palivo uz drahe, cas vzacny, a kedze nevidime dalej nez po svoj nos tak ideme dalej, ved oproti sa uz volny pruh nejako zariadi.

Slovaci (a celkovo niekdajsi vychodny blok) ma tendenciu velmi rychlo si osvojit pozerske nesvary a
dalej ich praktizovat - "because we can" - zakon nic, i ked su okamerovani lepsie nez Hollywood.

> vid prvy bod, to iste

Detto ... upratat si na vlastnom je zaklad predtym nez prides vysypat naklad...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tych mnamiek je viac, namatkovo by som spomenul napriklad nedavanie smeroviek, alebo blikanie az ked uz odbocuje (zataca) - vsak vtedy uz vidim, kam ide. Ked uz oficialny slovensky jazyk tak miluje dlhe presne nazvy, tak by smerovku mohli premenovat zo znamenia o zmene smeru jazdy na "znamenie o zamyslanej buducej zmene smeru jazdy, jazdneho pruhu, alebo predchadzania" :D Skratka v autoskole trenovat, ze treba vyhodit smerovku 1-2 sekundy pred zamyslanou akciou a kadejake autopiloty a lane-asisty by mali drzat zamknuty volant, kym smerovka 2x neblikne :D

Ak mas pocit, ze tvoja praca je zbytocna a zivot nema zmysel, pomysli si, ze existuju ludia, ktori vyrabaju a montuju smerovky do audi a bmw :)

Ale to zdaleka neni len SK specialita. V Rakusku som na kruhaci videl tabulky, ze pri opusteni mas dat smerovku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moznoze ti co odmietaju davat znamenie o zmene smeru jazdy uz pouzivaju NeuraLink a nazdavaju sa ze vsetci vieme o ich umysloch. Pripadne v autoskole povedali ze ruky vzdy na volante a ked mas pohnut packou uz nedrzis volant ako kazali ... ked mas manual a drzis jednou rukou vola/nt, tak pustit ho nemozes aby si dal druhou paprcou znamenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak nemam v aute na zadnych sedackach pas z cias este ked sa tam nemontoval, mam vynimku.
ak mam sluchatko od vyrobcu v aute, este z cias kedy sa telefonovat v aute mohlo, mam vynimku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne, mozes s tym ist na zraz veteranov.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár