neprihlásený Piatok, 23. februára 2024, dnes má meniny Roman, Romana
Elektromobily už dominovali dokonca aj v Nemecku, výnimočne

Značky: elektromobilyNemecko

DSL.sk, 11.1.2023


V decembri tvorili automobily s elektrickým motorom už väčšinu nových registrovaných osobných automobilov aj v Nemecku, krajine so silnými tradičnými automobilkami.

Čisté elektromobily s batériou a iba elektrickým motorom tvorili 33.2% a plug-in hybridy 22.2%. Navyše ostatné hybridy tvorili ďalších 12.8%.

Na základe údajov nemeckej štátnej agentúry BKA o tom informuje CleanTechnica.

K vysokému podielu prispeli ale výnimočné okolnosti, keď od začiatku tohto roka Nemecko obmedzilo finančné dotácie pri nákupe elektromobilov a v decembri tak využilo končiacu vyššiu podporu viac obyvateľov ako je dlhodobejší priemer.

Za celý rok 2022 tvorili čisté elektromobily 17.7% nových registrovaných vozidiel a plug-in hybridy 13.7%.

Od januára sa dotácia na čisté elektromobily s cenou do 40 tisíc eur znížila zo 6 tisíc na 4.5 tisíc eur, na elektromobily s cenou do 65 tisíc z 5 na 3 tisíc eur a dotácia na plug-in hybridy dosahujúca 3.7 až 4.5 tisíc eur sa úplne zrušila.

Najpredávanejšími modelmi elektromobilov za celý rok boli Tesla Model Y s 35.4 tisíc kusmi, Tesla Model 3 s 33.8 tisíc a Fiat 500E s 29.6 tisíc kusmi. V automobilkách bola na čele ale skupina Volkswagen pred automobilkou Stellantis a Teslou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Do Windows 11 pridaná podpora WiFi 7
AI čipy Microsoftu bude vyrábať Intel
Apple iMessage nasadzuje šifrovanie odolné kvantovým počítačom
Orange dokončil vypnutie 3G siete
Microsoft začína Windows 11 automaticky upgradovať na poslednú verziu
Odštartoval nový konšpiračný sci-fi seriál od Apple
Signal už nebude vyžadovať zdieľanie telefónneho čísla s ostatnými
Apple zdvojnásobila udávanú životnosť batérií v iPhonoch 15
Crucial predstavil SSD blížiaci sa maximu zbernice PCI Express 5.0
V Európe medzi najpredávanejšími smartfónmi dve iné značky ako globálne


Diskusia:
                               
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Kopirujes rovnaky koment pod kazdy clanok o elektromobiloch? Naco? Ved tu ani karmu nedostanes.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Zatiaľ má pravdu! Ak nebudú mať autá dve batérie z Terminátora, tak je to hovadina!! :-)
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

ukrajinci dobijaju elektroauta mobilnymi dizel/benzin generatormi, ktory bud tahaju za sebou na voziku, alebo ho maju pripevneny na nosici vzadu. Takze oni take detaily ako dojazd elektroaut uz maju davno vyrieseny.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Chudáci budú ešte dlho platiť za ropu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zásadne nesúhlasím s tým, že v porovnaní s tým, že sa progres stratégie hodnotí cez tak taktické metriky ako "zatiaľ", "v lete" či "v zime", môže nejaká iná hovadina priekazne vôbec existovať.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Jazdím na benzínovom aute 10km denne.
Pre mňa by bol elektromobil ideálny.
Zatiaľ je rozdiel pri rovnakej veľkosti auta medzi benzínovým a elektro autom asi 8000€. Keď dostanem dotáciu 8000€ neváham ani sekundu inak môžem za ten rozdiel v cene jazdiť cca 10rokov na benzín (8000€ / 1,5€ = 5333 litrov benzínu / 7litrov na 100 spotreba takže mám za to 76185 km jazdenia)
Ale ako hovorím keď tu dajú znova dotácie tak to bude iná káva
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prečo by na to mali dávať dotácie?
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Možno preto že ak štát chce aby som si kúpil o cca 8000€ drahšie auto kvôli čomukoľvek (napr. ekológii), tak ma má podporiť a zadotovať.
... inač šrotovne / dotácia tu bola kedysi aj na spaľovacie autá.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Teba? Wav. Už ste videli ako fungovali dotácie na kúrenie, fotovoltaiku na Slovensku? kto sa na tom napakoval?
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

dostaneš leda tak trojnásobné účty za elektrinu, ty libtardovaná dotácia!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne!
A koľko je to EUR v porovnaní s cenou paliva?
Či jo už je vyšší stupeň matematiky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak chce štát v čase hlbokej krízy odo mňa vymámiť peniaze na takú zbytočnosť ako je auto, tak nech cvaká dotácie a ja si to potom premyslím či podporím automobilový priemysel.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Máš podporovať autobuso, električko, trolejbuso, vlakový segment. Ak to má mať nejaký zmysel. A nie že dajú do malých obcí 2 autobusy za deň, mnohé skrátia, zrušia, zmenia časy a ľudia po.ebte sa! A takto nás furt niekto vracia do 50-60tych rokov. Ale to, že má rodina v činžiaku 4 autá, tak to je des!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

to je iba hlasovanie ludi, ze ta mhd je na nic aj v nedelu doobeda na prazdnych cestach
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak.
MHD a SAD je nepohodlne, malo casto jazdi a je drahe oproti autu.
To je ten dovod.
Niekedy sa tolko jazdilo hromadnou dopravou preto, ze auta boli drahe.
Dnes su lacne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Drahé oproti autu? wav, nevedel som že máš ešte šlapacie autíčko. Mám lístok na cca 12 km busom ze nejakých 1 Ojro aj čosik. To mi nevykecáš. Ráno do roboty a poobede z nej. Úplne v pohode. zato že ty máš pohodlný zadok nemôžem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A myslíš, že špenát či slimáky by niekto žral, keby sa priekazne nerobili s cesnakom či maslom?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A zapocital si aj, ako sa ozrkadli 10km jazda dvakrat denne na zanesenych sviecka, ci dpf kazítku, štartéri, štart/stop systéme a podobne? Bude to naozaj tak, že ti tých 10 rokov bude treba len benzín/naftu tankovať?

Ja len, že bod zlomu bude imho o level skor... A tiež, ak máš/plánuješ mať deti, alebo aspoň kúsok pozeráš na ekológiu, tak to tiež môže prispieť jedným, či druhým smerom (podľa toho, ktorým informáciám uveríš).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak nieje blbec a na tych 10 km denne si nekupil diesel, tak nebude mat problem. Vlastne ani s dieslom nemusi mat problem. Mam znamych, co jazdili malo a hlavne po meste. Diesel za tych asi 8-10 rokov, co ho mali.Tohto roku menili za nove. Nie kvoli tomu, ze s nim mali problem ale potrebovali vymenit kvoli sedackam.

Praveze na taketo najazdy v meste je benzin stale lepsi a aj usetris. To nehovorim o probleme nabijania elektro auta v meste/bytovke.
Elektricke auta zas az tak niesu o ekologii. je to nieco za nieco.
Je to ako by si napriklad porovnaval atomovu elektrane s vodnou. Jedno ma svoje dost velke minusy a aj druhe. A zalezi od podmienok, co je lepsie pouzit.
Takze dnes tlacit len do elektra je nezmysel.
Kludne nech obmedzuju vjazdt spalovakov do urcitych zon(nejak je ohladom toho poslednu dobu ticho) ale nech ich nezakazuju plosne. Je to blbost
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno mas pravdu.
A mozno ludia, co na to maju, si to vyskusali a zistili, ze je to lepsie.
Mimochodom, elektroauta sa vacsinou nabijaju pomaly kym spis, rano prides k nabitemu autu s vyklimatizovanym interierom.
Tebe niekto v noci leje benzin do nadrze?
Moj nazor je - nechces, tak si nekupuj.
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Skus na takom aute ist do Kosic a spat za jeden den.A som zvedavy co povies ked treba bude menit bateriu.A kam tie vsetky stare baterie daju?Mam este vela otazok na tuto temu a ked si taky odbornik mozes mi odpovedat na nie?
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

LOL, jazdime 3-4x do roka z Zurichu do Bratislavy.
Bateria prezije auto niekolkonasobne - vela starych "zlych" bateriek z aut je stale OK na pouzitie ako baterky pre solarne systemy domov.
Daj nejake otazky, ked prideme zas na Slovensko, mozes sa povozit, nech si to aj skusis naozaj.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zo srandy som sa pozrel v planovaci - ak zacnem v BA z hotela s 100% baterkou, zastavim na 23 minut na chargeri na R1 Budca, tak som v Kosiciach (pri jazde podla predpisov) o 4 hodiny 52 minut.
Horsie je to s obojsmernou cestou, tam uz nabijanie zaberie 1:32 (musis nabit aj v Kosiciach). Vyhoda je, ze ak tam ides nieco diskutovat, mozes nabijat pocas toho (napriklad obchodne centra mavaju nabijacky, co su pomalsie, ale kazdy kW sa pocita a znizuje cas nabijania po ceste).
Celkova doba cesty he 10:16h, z toho nabijanie 1:32h.
Nezda sa mi to neurobitelne, tebe ano?
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

A teraz mozeme porovnat naklady na cestu.
Na 100km mi auto zerie v zime 23kWh. Kedze pouzivam predplatne, mam 1kWh za 0.29EUR. Pocas cesty budem teda na 800km potrebovat 184kWh energie, zaokruhlime to na 200, nech je to s rezervou.
To je 58 eur.
Ak ratam cenu benzinu 1.5 EUR/liter (neviem, kolko naozaj stoji na SVK, tu stoji 1.7-1.9 EUR v prepocte), dostanes za to 39 litrov paliva.
Na 800km by si musel mat spotrebu 4.875 litra na 100km, aby si dosiahol rovnaku cenu za jazdu. To nedas ani na rozdychanej dieslovej Oktavii.
A to som nezaratal, ze tych prvych 77kWh mam v hoteli na koncovej nabijacke "zadarmo" (zaplatim to v cene parkovneho?), co este viac znizi cenu o 22 eur, alebo teda o 14 litrov benzinu pre spalovaci motor menej.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A len na doplnenie, v lete, ked nejde vyhrievanie sedadiel a volantu a tepelne cerpadlo nemusi kurit na 21 stupnov, ale len chladit, zerie auto tesne pod 20kWh na 100km po dialnici pri 130km/h.
Spotreba rastie pri ceste do kopca, klesa cestou z kopca, ale kedze cesta je do Kosic a spat, tak sa prevysenie navzajom vynuluje.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Na doplnenie daj prepocet ako si par rokov setril po halerikoch a minul to za vymenu baterie/ kupu noveho. A tiez ako si vyriesil 2 tyzdne mrazy na lyzovacke pri -20. Nechas bateriu zamrznut ci dobijas nejazdiace auticko?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Netrep nezmysly. Životnosť batérie v aute je vyššia ako je životnosť samotného auta. A mínusové teploty nemajú na životnosť batérie absolútne žiaden vplyv. Mínusová teplota iba spôsobí, že v čase keď je batéria zmrznutá, klesá jej využiteľná kapacita cca o 20%. Akonáhle teplota stúpne, kapacita sa vráti na pôvodnú hodnotu.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

až sa stretnete s realitou, zaplačete! zatiaľ plačte pri pohľade na účty za elektrinu!
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ty si ako ta filmova postava, co zvoni na ulici velkym zvonom a vyblakuje KONIEC SA BLIZI!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Jazdím tretiu zimu na Elektre, z ceny za spotrebu elektriny sa teším a z takýchto Reakcii od odborníkov sa smejem. Takze mi to prináša ešte väčšiu radosť. O zážitku z jazdy ani nehovorím.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nie nevráti. Tak ďaleko zasa s tou chémiou nie sme. A batériu mráz doslova likviduje.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ale bolo by super mrazom vytrieskany mobil dobit v teplom vrecku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

4.875 l / 100 km dám na dieslovej Octavii kedykoľvek a kdekoľvek. Aj 4.6.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

...10:16h plus plánovanie plus priekazne obhajoba, nehovoriac o tom, že to platí len pri malom rozšírení, kedy sú všade voľné nabíjačky... a predovšetkým plus ten pocit opovrhovania samým sebou, ísť celý čas ako kokot podľa predpisov.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

súhlasím si kokot
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poctive elektromobily maju tepelne cerpadla. Tesla ma dokonca aj pre bateriu zvlast chladiaci a ohrievaci okruh s tepelnym cerpadlom uz od pociatku modelu S. Staci sa pozret na testy realnych dojazdov cez zimu pri kureni.

A potom tu mame elektromobily ktore neprisli na to ze klima sa da navrhnut tak aby bola jednoducho reverzovatelna a v zime vykuruju jak kabinu tak aj baterku pri chladnom starte odporovym dratom jak u kktov.

A ano, Teslaci robia karoserie napikacu a interier na grcanie ale z ich tepelneho manazmentu sa mozu niektore (nevravim ze vsetky) automobilky este dost ucit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A uz sa naucili montovat plechy tak, aby im aj licovali?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cinske Tesly vraj hej. Ostatne zatial moc nie...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

povedz mi ze mas adhd bez toho aby si mi povedal ze ams adhd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ho bez navádzania nejde obviniť ani len so šírenia nepravdivých informácií, ostáva priekazne ešte obvinenie z kacírstva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tou karoseriou je to podla mna prehanane - mne teda tie medzeri nijako nepritahovali zrak.
Ale ten interier bol tragedia - za tie prachy, ked to porovnas s Mercedes EQS a podobnymi, je to na zaplakanie.
SW a nabijaciu siet maju ale perfektnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za jedno EQS kupis aj 2x Tesly S :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

..eh,
presne tak isto by si zhodnotil stav počítačov v r. 1948, - 1968- 1988..

..jako predražené, nepraktické, nepotrebné, nešikovné obrie čudá,
zaberajúce celú halu, celú izbu, / velkú skrinu,

a žerúce elektrinu jako celá vačšia mestská štvrt, / výrobná fabrika v provozní špičke..

..a inak so strašným,/takmer neexistujúcím vizuálom, /grafikou,
..nepraktickým ovládaním,
a určeným len na zopár typov úloh, úkonov, aj to dost pomaly, a chybovo..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

presne také isté je na nich konkrétne čo? elektroautá budú mať niekoľkotisíkrát menšiu spotrebu? baterky na nich budú niekoľkotisíckrát menšie? budú niekoľkotisíckrát rýchlejšie? kokotiny, čo? tak v čom sú porovnateľné???
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Totalne klames a si trapny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ono zas v rámci kto chce kam, pomôžme mu tam, nebol Nemcom cynizmus cudzí ani pri plynových komorách, takže by moc neprekvailo, keby si v rámci vzorného pochodovania za greendealom s kamennou tvárou kupovali tí najodhodlanejší priekazne rovno i po dva.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Aby v DE dostali dotaciu na elektrosrot bola podmienka ze auto musi byt prihlasene na znackach do 31.12.2022...
Takze tak

Za januar budu predaje 0,00prd...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

OT: Telekom optika mi ide download asi 1,5 mbit/s, pritom nic nestahujem :/
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Skúšal si to vypnúť a zapnúť?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uz ide, bez restartu. Nieco mali oni s tym
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..to se jen služebník pekel a agent nebes natahoval-i, stahovali, presúval po týchto, z jeho pohladu, ešte primitivných komunikačných linkách..

..mali video-hovor..

..ale na tejto úrovni ksoucna, bytia, - sa mu nedálo, a nedá inak, presúvat ani část svojej emanácie, z místa na místo..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

niekomu tvoj počítač slúži ako bot, máš tam peknú zbierku trojanov!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vynikajúci Richard, skvelý text...👍
Toto počuť unplugged v malom klube, / na gramci s LP-platnou, s whiskou a cigarou.

excellent

(..a nekterá, (vačšina) muziky si priam pýtá být hraná na gramoplatniíach..
Odpovedať Hodnotiť:
 

gramoplatní sa už predáva viac ako cd-čiek! pekná analógia s osudom autíčok na baterky vs. auto na palivá, čo? a pritom cd-čka ani nemuseli byť dotované a v 90-tych rokoch už boli LP takmer mŕtve!!!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Kebyze na to mam tiez si kupim auto na duracelky. Ano ma to nevyhody ale ma to aj plno vyhod, ktoru su pre mna relevantne. Nech si kazdy kupuje co chce to ma nezaujima, skor by nas malo trapit ze sa ohyba trh(dotacie) a elektroauta sa umelo pretlacuju bez toho aby si sam ako produkt nasiel na trhu miesto...zly produkt skape, dobry sa bude dalej vyvijat. Taktiez preco sa viac netlacit na zelenu vyrobu energie ked uz chcu bezemisne auta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A prečo nie si schopný sa odviezť v autobuse, použiť vlastné nohy a či bicykel?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Autobus je drahsi pre mna ako ked idem sam v aute, cize to je mimo, navyse v aute chodime do prace dvaja + cez leto je bicykel za dobreho pocasia pouzivany denne. Ja mam na haku ekologiu auta, moje auto je dost ekologicke aj ked ide na benzin. Ale pre mna vyhody elektricky su ze to nemusis setrit kym sa zohreje motor, kuri to hned, nevydava to ziadny zvuk ked stojis na krizovatke, dokazem to "tankovat" aj doma, takze absencia chodenia na pumpu atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

do toho je ťa hovno, prečo chce a potrebuje auto! ty si kľudne behaj pešo schopný prejsť 20 km na záťah...
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To tak už chvala bohu dlho nie je. Aby sa niektorí debili len predbiehali že koľko áut má 1 ks človek. prečo ja mám nejako šetriť a ekologicky neviem čo, keď je tu sakra dosť tupcov tvojho zrna?!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

tú elektrinu im vyrábajú/dotujú východní somári (kolónie) cez lipskú burzu, alebo im na všetko (priemysel, domácnosti, autíčka na baterky atď atď) stačia tie ich úžasné soláry a veterníky, he???
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Uvidime ako to bude najblizsich 10 rokov, pretoze poslednych 20 rokov bol plyn velmi lacna surovina a s vynimkou kriz bol prakticky zadarmo a nikto ho ani nechcel tazit ak nebolo ulozisko na dobrom mieste(prevazne pevnina a blizko spotrebitela) a tym padom vyrastlo strasne vela elektrarni na zemny plyn. Bol to skvely biznis ktory ti zacal ako investorovi zarabat do 3-5 rokov, co je nevydane v energetike, pre porovnanie, solar ma tak 10 rokov(zalezi dnes na dotaciach) alebo taka atomka ma 30 az 50 rokov navratnost, preto ich stavaju len nadnarodne spolocnosti alebo velke krajiny. Lenze pokial sa udrzi vyssia cena plynu(co asi nie) tak sa budu solare a ine green elekriky viac presadzovat, ovela viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plyn z ruska, spotreba tu je blizko spotrebitela? Co je potom daleko?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten skvapalnený vozený z USA...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár