neprihlásený Piatok, 13. decembra 2024, dnes má meniny Lucia
Helikoptéra na Marse testovala dlhším letom nový softvér

Značky: MarsNASA

DSL.sk, 13.1.2023


Dron Ingenuity Mars Helicopter americkej vesmírnej agentúry NASA uskutočnil v krátkom čase ďalší let, keď 11. januára uskutočnil svoj v poradí 39. let na Marse.

Dron horizontálne preletel celkom 140.25 metra, letel v maximálnej výške 10 metrov rýchlosťou 4 metre za sekundu a let trval 78.7 sekundy.

Podľa stručnej informácie NASA sa dron ale pri lete vrátil a pristál na mieste, z ktorého vzlietol. Podľa skorších informácií bolo cieľom letu otestovať nový softvér.

Bližšie informácie NASA nezverejnila a nie je jasné, či boli testované nové možnosti veľkej aktualizácie softvéru z konca minulého roka alebo nejaká iná nová aktualizácia softvéru.

Ako sme informovali v tomto článku, aktualizácia dronu ku koncu minulého roka priniesla dve veľké novinky. Nový softvér umožňuje dronu letieť bezpečne aj nad strmým terénom s využitím výškovej mapy terénu a pri pristávaní si vie automaticky vybrať v blízkosti plánovaného miesta pristátia miesto bez prekážok v podobe skál a pristáť na tomto mieste.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ďalší významný výrobca končí s Blu-ray prehrávačmi
Google zlepšil v Androide ochranu proti sledovaniu Bluetooth značkami
NASA má vysvetlenie havárie helikoptéry na Marse, naďalej komunikuje
Let’s Encrypt začne budúci rok poskytovať certifikáty platné iba 6 dní
Zákazníci Orangu sa čoskoro nepripoja na TCP port 25, operátor ho začne blokovať


inzercia



Diskusia:
                               
 

Nechápem. Tak ďaleko, tak drahá vec - misia a oni si len tak trúfnu spustiť na niečom nový softvér??
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tak logicky, že NASA vie najlepšie posúdiť ako je to nakódené a teda i v akej vzdialenosti je ho bezpečné testovať. A určite keby vedeli helikoptéru dostať ďalej ako na vedľajšiu planétu, tak by priekazne tak neriskovali.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Veru nechapes, dron je z komercnych suciastok zlozeny a nejedna sa o drahy stroj. Svoju primarnu misiu uz splnil.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty si celá komerčná súčiastka! Už len to všakovaké žiarenie a ten obrovský rozsah teplôt je úplne inde ako nejaká komercia.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ale veď i tunely Branisko či Patrónka mohli byť postavené zo zlúčeniný wolfrámu a irídia, takže by požiarno-bezpečnostným predpisom vyhovovali i čelné zrážky stíhačiek pri rýchlostiach 2400 km/h, ale použitím komerčného cementu zvyšuje priekazne oveľa viac na štúdie uskutočniteľnosti i prípravu šiestich alternatív s ohľadom na potenciál prognóz budúceho rozvoja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Viete ze tu je aj forum ktore zije bujnym zivotom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak vrtulnicek si to miesto na pristatie a aj let riesi uplne autonomne. Tesla ale po spristupneni asistovanej atonomnosti do hodiny urobila retazovu havariu. Jedno je 3d druhe 2d. Jedno je studentsky projekt, druhe silno komercny. Je ten musk fakt tak genialny?
Odpovedať Hodnotiť:
 

milovane clanky o škulavej helikoptere
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár