neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Tesla opäť dosiahla rekord v počte vyrobených aj dodaných vozidiel

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.7.2023


Automobilka Tesla naďalej zvyšuje svoju produkciu elektromobilov a podobne ako v troch predchádzajúcich štvrťrokoch aj v druhom štvrťroku tohto roka opäť dosiahla nový rekordný počet vyrobených aj dodaných elektromobilov za štvrťrok.

Vyplýva to z oznámenia spoločnosti.

Tesla v druhom štvrťroku vyrobila 479.7-tisíc vozidiel, z toho 460.2-tisíc vozidiel Model 3 a Y a 19.5-tisíc vozidiel Model S a X.

Spoločnosť dodala 466.1-tisíc vozidiel, z toho 446.9-tisíc vozidiel Model 3 a Y a 19.2-tisíc Model S a X.

Predchádzajúcimi rekordami z prvého štvrťroku bolo 440.8-tisíc vyrobených vozidiel a 422.9-tisíc dodaných vozidiel.

Za celý minulý rok 2022 spoločnosť vyrobila 1.37 milióna vozidiel, z toho 1.3 milióna Model 3 a Y a 71.2-tisíc Model S a X, a dodala 1.31 milióna vozidiel, z toho 1.25 milióna Model 3 a Y a 66.7-tisíc Model S a X.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

nikdy nebudú plnohodnotnou náhradou za autá so spaľovacím motorom. Nie preto, že by na to nemali možnosti, ale preto, že elektrická energia sa nedá skladovať a ani sa nikdy dať skladovať nebude. Palivové články by boli ideálnou náhradou, ale akumulátory nikdy!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

povedz to Nórsku
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

myslis to norsko ktore brutalne zdanilo a znevyhodnilo auta so spalovacim motorom a zaroven zvyhodnovalo a dotovalo eauta?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

to norsko ktore tazi ropu a veselo nam predava neekologicke paliva? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

a 90% ziskov z predaja ropy odkladá na dôchodok bez ropy.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do nórska asi ešte nedorazili Mongoli, inak by 90% zisku rozkradli tak ako u nás vo východnej Európe.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Akumulator je zariadenie na skladovanie elektriny.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Jo ale nemůžeš elektriků
nacpat tanker vyvolat krizi a pak prodat s 3x ziskem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Iba ak by si namontoval ventil a elektromer na slnko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elon Musk a Charles Montgomery Burns, už majú plán.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmmm... v skratke vysvetli ako funguje napájanie tvojho mobilného telefónu alebo notebooku. Prípadne ťa poprosím o vysvetlenie funkcie prečerpávacej vodnej nádrži...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Je skvelé mať vo veciach jasno. Človeku to poskytuje pevný bod, o ktorý sa môže v neustále sa meniacom svete oprieť a čerpať nádej. Či už je to existencia viac než dvoch pohlaví, nezanedbateľný vplyv mrznutia v nevetranom byte pri zníženej teplote vykurovania na globálne otepľovanie, blahodárnosť požierania tofu slaniny na zdravie, alebo čo len začínanie vety v nadpise. Napríklad ja tým mám jasno v tom, že si kokot, od čoho sa dá i znožmo priekazne smelo odraziť.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vo všeobecnosti si tu uznávaným kokotom ty sám a preto, že nechceš byť len sám snažíš sa ma stiahnuť k sebe. No to sa ti PRIEKAZNE nedarí.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pomohla by ti informacia, ze auto na palivove clanky - oznacuje sa ako FCEV, je stale elektromobil? Ma to aj v tej skratke ...

A okrem toho, ci ano alebo nie uz tema davno nie je.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To nadupanej mladezi len tak nevysvetlis. Oni si myslia, ze wifi a nabijaci kabel je vsade na svete :)

Mat auto, ktore necham plne nabite a bez dobijania 2 tyzdne v mrazoch a uz s nim nepohnem je snom kazdeho hipstera.

Mat auto, ktore necham plne nabite a bez dobijania 2 tyzdne na slnku v horucich dnoch a uz s nim nepohnem je uzas o ktorom sniva kazdy mudrlant.

Mat auto, ktore necham s plnou nadrzou mesiac bez pohnutia a po sadnuti ho nastartujem na brnk a mozem hned vkuse prejst 600km je fuj fuj zle, lebo nema minimalne o pol tony viac ako EV :) a klima ani kurenie mu nevycucne stanim z nadrze PHM ako to dokaze EV aby udrzal pri zivote svoje baterky :)
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Vidím, že pán je odborník.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A človek nikdy nevyrobí lietajúce stroje ťažšie ako vzduch. Budúcnosť patrí koňom. Pre celé USA bude stačiť 5 veľkých počítačov.
Do dobrej partie si sa dostal... :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Porovnáš úplne iné situácie. Presne ako všetci slniečkári ak nemajú argumenty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V budúcnosti sa bude na cestovanie používať skôr hyperloop.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Teslu by som si sice nekupil, ale gratulujem! Vidno ich na kazdom rohu (zapadnejsie od Slovenska, ale aj tam to pride casom).
Necakal som, ze sa im podari takyto uspech. Super!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

sa tiež pripájam,

..alejo, produkcia samotných e-vozov je fajn, ale ešte zostáva dobudovat a posilnit tú 2.zložku automotive - "palivo", pohon
(..podobne jako tomu bolo, je, pri classic "oil" cars, jazdiacích na ...ropné deriváty
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Len som zvedavy kde daju odpracovane baterie?Ci ako klasika ze budu to zvlacat do Afriky.A ked pozeram komentare je uz tolko ludi co ziju v iluziach.V teorii je to vsetko pekne a dava to logiku ze elektricke auta su ekologicke.Ale v reali je to inac.Teraz slnockari ma zacnu minisovat.Sak oni vedia najlepsie a vsetko-Aktuality a dennik N neklamu.Zlaticka vytriezvenie vas bude boliet,aj nas normalnych ludi s vami spolu.Pretoze ludoa v tej liberalnej hysferii naschvaluju take nelogicke veci.A tu niekto.spominal Norsko.Boli ste tam,viete vsetky malickosti ohladne situacie u nich?Same rozpravky z novin.A Polsko aku ma naj elektrarnu?Na uhlie.Je to take ekologicke.Niekedy sa cudujem ze ako za sociku niektori su zaslepeni-jedna pravda,uhlavny nepriatel.Iny nazor nepeipustnyJe to take demokraticke.Viete pycha predchadza padu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Slnockari, slnockari, zas a znova jedia kari.

Som nadšený z toho, ako sa svet mení s elektrickými autami. Myslím si, že je to skvelý spôsob, ako chrániť životné prostredie a ušetriť peniaze. Neviem, čo sa deje s použitými batériami, ale dúfam, že existuje nejaké riešenie, ktoré je tiež ekologické. Nechcem veriť všetkému, čo čítam v novinách, ale chcem sa dozvedieť viac o situácii v iných krajinách. Napríklad Nórsko má veľa elektrických áut a zelenú energiu. A čo Poľsko? Ako sa im darí s uhľovou elektrárňou? Som otvorený iným názorom a nechcem byť zaslepený jednou pravdou. Som demokrat a rešpektujem rôznorodosť. Vaša Aj.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak sa pozri na youtube video, kde zistis ako sa naklada s tisickami fungl novych EV.
Hniju na poliach, maju aj pridelene SPZ, vyrabaju sa vsak len na to, aby sa vykazali cisla o vyrobe... ekologia v praxi - poda sa znehodnoti na desiatky az stovky rokov.

A ak si myslis, ze to je, alebo bude niekde na zapade inak, tak si velmi naivny a zrejme v zivote si nesiel okolo autovrakoviska, alebo skladiska elektroodpadu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Toyota vyrába 1 milión za mesiac. Tesla je tragédia.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Apple tiez takto zacinala s iPhonom. Aj vtedy mudrckovia vypisovali ze proti Nokii nema sancu a ze je to horsie a velka tehla. Holt, mylit sa je ludske.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A ty čo už si, úplne vyslniečkovaný na ôsmu? Chceš tým povedať že ev ovládne svet, nebodaj práve Tesla? To už skôr rivian, alebo ešte len príde ev ošiaľ z budúcej doposiaľ nám neznámej firmičky. Si pre svoj vlastný vážny postoj k téme autíčok na baterky radšej naštuduj tú spúšť čo ev zanecháva na Floride. Tie Tesla vozítka sú prekazne tak vodotesné že sa po záplavách samovzniecujú častejšie ako nejaká kvalitná hriešnica čo je už tak samo o sebe skôr úkaz ale tie tony závad kolo tesly neokecaš ako iphonom tak ani samsungom, a Nokia mala kedy takú popularitu? Si zabudol na Ericsson, alebo siemens. Že Nokia, tá hrala tretie husle, ako ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No chcel by som este poznamenat, ze Tesla je drzitelom este jedneho rekordu, ktory sa bude asi tazko prekonavat, a to, ze vyniesla do vesmiru jedno svoje elektroauticko, a to hned priekazne na obeznu drahu okolo slnka...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Nechcem Ti brat iluziu ale nabijanie mi trvat tak asi 10 sekund. Tolko mi trva prest okolo auta a zastrcit kabel z nabijacky. Rano to mam nabite navyse na lacny nocny prud. Kolko to trva naozaj je nepodstatne, ide o ten cas co mi to zoberie a ten je minimalny. Takze asi tak...
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Waoo.. ty si riadny umelec. Ak by si pracoval 70km od domu, tak by si auto nabijal denne, cize aspon takych 350x do roka, ak pocitam aj obcasny vylet. Ak bude mat auto zaruku 3 roky, tak mozes pri takomto pouzivani pocitat s tym, ze ten konektor sa ti vyvekla tak, ze uz bude nevyhnutne ho koli bezpecnosti vymenit a detto na tej tvojej nabijacke, zrejme po skonceni zaruky = tvoje usetrene peniaze na tankovani padnu za vlast v service koli vymene konektorov.
Ak ti elektrarne zrusia nocny prud, alebo vymyslia narocne poziadavky pre to aby si ho mohol odoberat, tak zacnes naplakavat a kupis prveho chrochtaveho dizla co uvidis, ledaze by si osadil FVE panely dovtedy na svoj bungalov, co je vsak nerentabilne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jezis ty si dobry pripad. Ze vyveklany konektor. Tieto konnektory nabijaciek su designovane na 10000 pripojeni. To je 27 rokov nabijania kazdy den. Este si spominal zaruku na auto. Tak Tesla ju ma 4 roky alebo 80K na vsetko, bateria a elektromotor je 8 rokov alebo 200K.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

K je čo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak pismeno z abecedy. Co vas v tej skole ucia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

1K=1000
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hej, ale 1000 čoho? Kilometrov, to je trochu scestný údaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapce nechcem ti brat radost, lebo matematika ti moc nevravi, ale tych tvojich 80 tisic km prejdes pri mnou opisanom jazdeni do 2 rokov len na jazde do a z prace :)
Vela "cezpolnych" to najazdi bezne aj za rok, staci aby tocil KN/BA, GA/BA, atd...

Az donedavna som vylucne na nakupy a pracu rocne najazdil cca 50 tisic km, takze tvoja megazaruka 200 tisic km ma opusti po 4 rokoch dokonca aj na tu tvoju bateriu.
Zatial co pri benzinovej Toyote som len teprve dobre zabehol motor a miesto vymeny baterii a elektromotoru tak mozem este dalsie 4 roky sa vozit iba s par eurovou vymenou spojky.

Navyse konektor moze byt navrhnuty akokolvek odolne, ale pocasie sa podpise na vsetkom, takze v zime plasty krehnu v lete maknu a vysledok uz nemusim opisovat nikomu, kto ma stipku rozumu, alebo skusenosti s tym ako skvelo sa nabija EV mimo garaz.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Vidím, že pán je "odborník".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria ma aj po 200k este stale priblizne 90% kapacity. Takze kludne sa jazdi dalej. Na 200K km clovek zaplati za benzin viac ako 20tisic eur. Ak by Teslu nabijal doma stoji to okolo 5000. Ani nehovorim o tom, ze nemusim riesit skoro ziadny servis a vymienat brzdy lebo rekuperujem. To uz je dost slusna uspora.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani čo, brzdy? Wav... A čože robíš, reku-čo??? Za 10 sekúnd poctivého brzdenia ani nezačne žiaden chemický proces na udržanie energie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Je dojimave, ked ides presviedcat o niecom o com nemas ani paru, pricom to uz davno ma zvladnute x vyrobcov viac ako dekadu. Naozaj by ma zaujimal ten dovod, preco ma clovek potrebu sa takto strapnit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tou zelenostou elektoaut to nebude take horuce. https://bit.ly/3JIWpD6 .

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

-ak bude jazdiť viac áut na baterky tak ich štát zdaní
- malá nehoda auto na baterky ide do šrotu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pre začiatok by teda mohlo stačiť ich nepoužívať ako debil, čo ale pri používaní sekery na murovanie môže byť priekazne nedosiahnuteľná méta.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vlády vedia veľmi dobre aké škodlivé lítiove vozítka sú. Splodiny požiaru vysoko toxické, rovnako aj ťažba prírode neprispieva, a dzeci otročia a ničia si zdravie. Majú to perfektne premyslené už pri samotnom vzniku. Ľuďom tá elektromagnetická sila pomaly ožaruje vajcia za jazdy aj u hybridoch. No všetko zatiaľ spomenuté nie je nič proti hlavnému snu z ktorého monarchovia doslova tečú a to je regulácia nabíjania. Práve vďaka ev vám budú dávať kvóty o ktorých sa vám nesnívalo, a tzv 15 minútové mestá, tam dostanete limity nabíjania dostatočné akurát na to aby ste sa zviezli do práce a domov, ani do obchodu nebude km navyše. To si budete môcť slobodne ísť nakupovať pešo. Že bláznim? Uvidíme. Ale auto na spaľovací motor obmedziť žiadnou apkou ani firmvérom v tak masovej škále nedokážu, to je isté, a verte neverte, nemať totálnu kontrolu nad spodinou ich serie maximálne, mali sme možnosť vidieť to za éry kovidizmu. A už skúšajú ďalšie spôsoby kontroly cez tzv. klimatické zmeny.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Sranda, ze pri notebookoch, mobiloch a iq vysavacoch to nikomu nevadi ale pri elektromobiloch strasne.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár