neprihlásený Piatok, 8. novembra 2024, dnes má meniny Bohumír
Kataster nehnuteľností nefungoval kvôli poruche diesel agregátu

Značky: Slovenskoe-government

DSL.sk, 27.9.2024


Štátne elektronické služby katastra nehnuteľností a ďalšie súvisiace služby neboli na začiatku týždňa dostupné viac ako 24 hodín kvôli poruche diesel agregátu počas plánovaného výpadku napájania.

Úrad geodézie, kartografie a katastra SR to uviedol v aktuálnom stručnom stanovisku pre DSL.sk.

Ako sme upozornili v tomto článku, kataster nehnuteľností a ďalšie elektronické služby poskytované ÚGKK SR, GKÚ a VÚGK neboli v pondelok a utorok dostupné. Podľa stanoviska úradu výpadok trval od pondelka 23. septembra 11:10 do utorka 12:24.

Úrad má serverovú infraštruktúru evidentne vo vlastných priestoroch, pričom na 23. septembra bola plánovaná odstávka dodávok elektrickej energie pre túto budovu. Úrad totiž už 19. septembra informoval, že 23. septembra nebude kvôli odstávke fungovať napríklad zákaznícka podpora a Zákaznícke centrum bude zatvorené.

Nedostupnosť verejných webových elektronických služieb vrátane katastra avizovaná nebola a ich prevádzka mala byť evidentne zabezpečená napájaním z dieselového agregátu.

"Výpadok spôsobila neočakávaná porucha diesel agregátu ako zdroja záložného napájania počas výpadku elektrického napájania budovy úradu," uviedol totiž úrad ako príčinu výpadku pre DSL.sk.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Austrália úplne zakáže sociálne siete mladým do 16 rokov, dokonca zrejme aj YouTube
O2 umožňuje na diaľku kúpiť paušál aj s eSIM, dá sa začať hneď používať
Ďalší let Starship má byť už o necelé dva týždne
OpenAI kúpila doménu chat.com, za mnoho miliónov
Dopyt po flash pamäti sa podľa významného výrobcu za pár rokov strojnásobí
EÚ vyšetruje výrobcu skla Gorilla kvôli možnému zneužitiu dominantného postavenia
Nvidia sa znovu stala najhodnotnejšou spoločnosťou sveta
Orange začal poskytovať pripojenie cez sieť popri vedeniach distribútora elektriny
Apple investuje do prevádzkovateľa satelitnej konštelácie využívanej iPhonmi
Enkóder AV1 videa SVT-AV1 na ARM výrazne zrýchlil


Diskusia:
                               
 

Drahá nafta, kašľat na to, vypneme to a hotovo :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zálohy treba testovať. Sa ma mohli spýtať aj dopredu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcem verit tomu, ze toto je len nejaky nie moc podareny pokus o vtip. To naozaj je statne IT na tom tak zle, ze vypadne aj to co by bezat malo?
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Ano
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neboj bude vyberove konanie na novy agregat...aspon za 1mega....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a mozno to nebol agregat, ale .....
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ukazuje sa nutnosť zriadiť funkciu krízového manažéra diesel agregátu. Nakoľko funkcia obnáša určitý honor, zamestnanec pri nástupe obdrží kufrík s náradím, vytočený v zľave na kolese šťastia u známeho predajcu a montérky nažehlené na puky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Holt, nad osudom sa nedá vyhrať zálohami. Ale zvyšovať si náklady priekazne môže každý.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

redundancia hosi nic?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to by stalo $$$.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Redundancia!?? Veď keď kvôli poruche diesel agregátu nefungoval, tak keby boli dva, určite by sa zrútila priekazne aspoň polka budovy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak obycajna geolokacna redundancia by mohla byt v pripade statnych institucii vcelku jednoducho riesitelna, staci aby vzdy 2 organizacie sidliace a prevadzkujuce infrastrukturu v rozlicnych dostatocne vzdialenych budovach spolu trocha spolupracovali.... maju to o kus jednoduchsie ako ked si to chce/musi zabezpecit po komercnej stranke sukromna osoba alebo firma....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

On sa má pravidelne testovať či nabehne.

A hlavne keď vopred vedeli že bude dlhá odstávka, tak ho mohli deň predtým zapnúť a vyskúšať či všetko funguje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Môžu ho zapnúť a vyskúšať či všetko funguje aj ďeveďkrát, ale úlohou záložného diesel agregátu nie je kompenzácia pri plánovaných odstávkach, takže poruchu nemal ani mať kedy a hádzať naň neplnenie cudzích kompetencií priekazne nevyznieva ako odborné stanovisko, ale ako obyčajná sprostá výhovorka.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Kto z ministerstva jazdi na nafťáku? Vieme? Potom treba dohladat, ci sa nezhanal po hadicke a nemotal okolo dizelagregatu nedavno...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Povrava sa ze za tento trend moze akasi novela pre nasich ludi. Musime si ale pockat na tvrde data. Bohuzial tie nam budu nanic, pretoze sa zrusil utvar hodnota za peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musime si uvedomit, ze utvar hodnota za peniaze sa zrusil vplyvom loopback slučky priekazne rigidnou aplikáciou vlastných hodnotiacich kritérií.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veduci uradu pouzil naftu urcenu na pohon agregatu na "vlastne" ucely, tak jasne ze nemoze fungovat agregat ked nafta je uz minuta....


Klasika...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyborny napad nenastartovat diesel pred planovanym vypadkom, keby nenabehol mozno by uzobrali distrubucku nech pocka
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tipujem, ze agregat zabezpecil este onoho casu kicura, vsak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

teraz vyjde z vedenia pokyn, ze dieselagregat treba tri dni pred kazdym vypadkom napajania skontrolovat :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A zazrakom sa nejako presunu parcely z registra E do registra C.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár