neprihlásený Štvrtok, 5. decembra 2024, dnes má meniny Oto
Elektromobily tvoria v súčasnosti na Slovensku 3% predávaných vozidiel

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 24.10.2024


Nových čistých batériových elektromobilov z kategórie osobných vozidiel sa v treťom štvrťroku predalo respektíve zaregistrovalo na Slovensku 497.

Na základe štatistík pre jednotlivé európske krajiny zverejnených združením výrobcov ACEA na to upozornila SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Počet 497 elektromobilov by znamenal podiel 2.2% zo všetkých nových registrovaných vozidiel za tretí štvrťrok. Tento počet ale nezahŕňa elektromobily Tesla, keď Tesla nemá na Slovensku oficiálne zastúpenie a vozidlá Tesla sú riešené individuálnym dovozom.

Spolu s vozidlami Tesla odhaduje SEVA podiel elektromobilov predaných v treťom štvrťroku na 3%. To je výrazne menej ako v celej Európe, kde čisté elektromobily tvorili 19.1% nových predaných vozidiel.

Na konci septembra bolo oficiálne na slovenských cestách spolu 14.2-tisíc osobných a malých úžitkových batériových elektromobilov, osobné autá z toho tvorili 13.4-tisíc.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Microsoft nezmierni HW požiadavky pre Windows 11, bude stále vyžadovať TPM 2.0
V Španielsku navrhujú smartfóny nedávať deťom a dať na ne upozornenia na zdravotné riziká
Bitcoin dosiahol novú rekordnú cenu nad 100-tisíc dolárov
Novým šéfom NASA bude vesmírny turista cestujúci so SpaceX
Amazon predstavil nový akcelerátor AI pre trénovanie neurónových sietí


inzercia



Diskusia:
                               
 

predsravte si, ze ma chyti stolica a nedojdem na najblizsiu stanicu lebo musim nabijat elektromobil. preto si vylucne kupujem iba dizlaky s co najdlshsim dojazdom
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

Tak si kúp teslu s plaid. Stojí toľko, že nebudeš mať na jedlo a tým pádom žiadna stolica. Problem solved.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

S Plaid sa rovno poserie a ma po dileme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nás v osade je 100% mobilov elektriny kých.
Odpovedať Hodnotiť:
 

predstav si ze sa ti toto stane ked nemas natankovane... :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mne sa to stalo.... Na krajnici v aute som sral do igelitovej tasky
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Som nevedel, ze ked mas elektromobil tak nemozes zastat pri krajnici a vysrat sa za zvodidla. 😵‍💫
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

To platí na diaľnici priekazne pre všetky automobily.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

tak si kup elektromobil a mozes sa ist vysrat za zvodidla :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To su problemy. V robote si mozem nabijat denne zdarma elektromobil a doma takisto, kedze mam FV panely. Sach mat, dizlak
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

na takych ako ty treba zdanenie vytvorit ;)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Zdaníme Slnko. Good idea Slovakia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tiez v praci nabijam zadara. Doma cez noc ak treba z beznej zastrcky za lacny peniaz. Na SK/CZ je dobre vybudovana siet nabijaciek, problem pre Slovakov je cena auta. Ale uz teraz su elektro lacnejsie ako spalovaky v tej istej kategorii. Do par rokov pridu lacne verzie elektro aut nizsej triedy od Cinanov aj Tesly, ktore si Slovaci budu moct dovolit.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

19,1%? nemyslim si

"Registrations of battery-electric cars rose by 9.8% to 139,702 units in September 2024. However, year-to-date market volume was still 5.8% lower than the same period last year, with the total market share falling to 13.1% from 14%, driven by a substantial decrease in Germany "
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

porovnavas stvrtrok a september, preto ti to nesedi
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

neporovnavam, ale chces povedat, ze ak v septembri to je 13%, tak dva mesiace pred tym je to po okolo 25%?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

gratulujem a drzim palce, nech to cislo do 2035 klesne na 0 (nula). Vsetkych, co to vymysleli na namesti verejne zbicovat!
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Sklamem ta, ale dalsie auto si planujem kupit uz cisto elektricke, takze na nulu to neklesne.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Priklanas sa na stranu elektrickej revolucie, pritom prisla uz kontrarevolucia.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Prišli akurát hordy bľačiacich dvojzubcov s tromi ľudovými. A ich názory sú irelevantné.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Skôr trojzubcov s dvoma ľudovými. A ich názory sú irelevantné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sak si kup, a nenariekaj az zamrznes alebo ti tuknu blatnik a dostanes 15k ucet za opravu resp. ti havarijna poistka vyleti na 2k eur rocne
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Nepis take, inak pride niekto zo strany zelenych a budes este vonat fialky (ved vied odkial).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

som nevedel, blatnik je sucastou motora.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

O to nejde, ale auta so spalovakmi blatnik priekazne nemaju a nieje im co naburat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ked je tesla servis najblizsie v budapesti, tak blatnik nemusi byt sucastou motora. Na fabiu mam tu "doma" 10+ servisov a v okoli 50 km aspon 100
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Holt, elektromobily sú pre tých, čo priekazne vedia šoférovať.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Seriozne toto povazujes za argument? Blatnik ti opravi kazdy druhy klampiar na to vybaveny, nepotrebujes originalny servis. Ked to pojde cez poistku, tak mi bude jedno kde ten servis je, naklady sa kryju z poistku. A po tretie - ako keby jedine elektro bola tesla ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Klesne. Si nula.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebud hlupy a nezavid.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takú penetráciu od dôb linuxu priekazne ešte nikto nevidel.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Mas pravdu takmer vo vsetkom.
Ano, su drahsie. Faktom je, ze dostanes vacsinou viac (vyssie vybavy) a porovnatelne ICE auto s porovnatelnou vybavou uz o moc lacnejsie nie je (dokonca niekedy je drahsie), ale lacne EV este nekupis.
Ano, dojazd je nizsi a ak zapnes klimu/kurenie (vacsina EVs ma tepelne cerpadlo, takze je to jedno), tak dojazd klesne.
Ale v tom poslednom s tebou zasadne nesuhlasim.
Ja som na nabijacke nebol snad s vynimkou dlhych ciest na Slovensko za posledne 2 roky ani raz. Pridem domov, kabel je vedla auta, vystupujem a pichnem kabel a hotovo - asi 3 sekundy. Auto sa nabija, kym ho nepouzivam - nikam nechodim, nic nerobim, nikde necakam. Naopak - pridem k autu a kazde rano mam rovnaky dojazd. To asi s benzinom/dieslom nemas.
A ano, mozes natankovat za 5 minut - ale to je len iluzia, lebo musis ist na pumpu, musis vystupit, natankovat, zaplatit, nastupit a zas sa vratit na povodnu cestu, kam si siel - cize to ani zdaleka nie je 5 minut. A robis to celkom vela krat do roka...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

hej, aj sused ma elektroauto a vsetci doneho p*cuju, ked mu z 12teho trci predlzovacka a este ju ma natiahnutu niekedy 150 metrov po chodniku a travniku, lebo blizsie sa aktualne nenaslo parkovacie miesto...

chapes, ze nemozes vsetkym nakazovat vec, ktora je pre teba "normalna", lebo u nich sa to neda??
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Samozrejme, že môže. Čo podľa zákona nemôže, je vzbudzovať verejné pohoršenie či ohrozovať mravnú výchovu mládeže pobehovaním po uliciach, vykrikujúc "Som prijebaný chuj!". Práve na to je predsa vydávanie smerníc a zákonov priekazne v súlade s dodržaním slobody prejavu určené.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Sorry ale ten clovek nevie nabijat v praci? Alebo nakupnom centre? Alebo pred Kauflandom/Lidlom/Billou? Ved tie nabijacky su snad v kazdom meste. Pri nabijani samozrejme pri tom nestojis jak pako.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Otazka je v dvoch rovinach - ze ma natiahnutu predlzovacku niekoho obmedzuje ? Ak ano, beriem. Ak nie, tak je to problem iba tych dotycnych, ze s tym maju problem, lebo by mali problem s uplne cimkolvek inym.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jasne, ze to bola nadsazka a ste to nepochopili, ze si proste nemozes vyhodit v cinziaku predlzovacku von oknom a nabijat auto. Keby to niekto chcel raz za zivot, nudzovo, tak este by to preslo, ale teraz si predstav, ze tu pod oknom vidim janeviem 80 aut a bolo by tam 80 predlzovaciek z 80 okien.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme, že môže. Od toho predlžovačky predsa sú. Stačí elektrárne požiadať o vhodne dimenzovaný istič pre bytový dom s vyšším paušálom, rozvrhnúť nočné hliadky, aby predlžovačku nemohlo preseknúť nejaké nevinné dieťa ľúbezné či rozhrýzť psík a prikúpiť nejaké tie duchny na zimu, keď bude cez okno prefukovať, čo ale za rozdiel medzi cenou bytu a domu priekazne bez problémov vychádza.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

No mozes, preto to aj robi. A tiez sa to da riesit. Dokonca aj sidliska sa daju poriesit bez toho aby tam bolo natiahnutych 80 predlzovaciek. Lenze jedna podstatna vec k tomu - treba zabudnut na fungovanie ako u ICE aut, pretoze clovek bude musiet trochu zmenit navyk a prisposobit sa systemu. Ked tak urobi, tak bude mat takmer podobny komfort pouzivania aj BEV na sidliskach.

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 


Odhliadnuc od toho, moje auto sa vacsinu casu (3/4 roka) nabija zo slnka. To znamena, ze som nezavisly nie len od ropnych firiem, ale este aj od distribucnej firmy vacsinu casu. To asi so svojim spalovakom nevies povedat - a ked sa zas Rusko rozhodne navstivit nejakeho suseda, alebo proste zavriet kohutiky, tak ti sranda skonci...
A to nehovorim o case, ktore auto stravi "preventivnymi kontrolami" a vymenou naplni a podobne v servise - prirataj si to tiez k stratenemu casu.
Ale to su len postranne dovody - ludia si nekupuju auta preto, ze sa to oplati, alebo ze to je vyhodne, alebo podobne. Ludia si kupuju auta, lebo sa im pacia a lebo im to poskytne pocit nejakeho spolocenskeho statusu. A tam nerozhoduje nic ine, iba subjektivny pohlad na vec - ziadny vecny argument to neporiesi.
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Elektrika ma zmysel pri dochadzani do 50 km do mesta. Co vacsina robi. Ma to byt male lacne priblizovadlo. To dava zmysel.o fve nabijani neblufuj, to je blbost. Ludia si auto kupuju na premiestnovanie, par snobov na status.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

rozvin tu blbost o FVE nabijani.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

v noci to auto doma z FVE nenabijes a cez den si na nom v praci, cize tiez to nenabijes. A ak myslis, ze pouzijes bateriu, alebo virtualnu bateriu a dobijes tolko, co prejazdis, tak ta sklamem, ale to by si musel mat velmi vela panelov, aby ti za tych par hodin v akomkolvek inom ako letnom jasnom pocasi v case spicky, vygenerovalo dostatok energie na uskladnenie a neskor pouzitie pre dobijanie auta.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Mne to nemusis vysvetlovat a ani ma nepresvedcis, pretoze niekolko mojich kolegov to praktizuje s realnymi datami (namiesto domnienok). Niekomu sa oplatilo viac kupit vlastnu baterku ako ist do virtualnej a vsetko je prepocitane. Navyse pri beznom pouziti ti staci nabijat cez vikend a cely tyzden na tom vies fungovat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vacsina ludi nema ani na to auto, nie este ktomu solarny system co to bude nabijat. Odkedy elektrarne spustili virtualnu bateriu, tak sa to cele radikalne zlacnilo, ale aj tak to je drahe jak oblicka na ciernom trhu. A o tom eaute ani nehovoriac...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Absolutne si nemyslim, ze je problem cena elektroaut. Problem je aktualne v rovine infrastruktury, ktora proste neexistuje. Ked sa toto vyriesi, tak elektro bude mat kazdy druhy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nabíjačiek je toľko, že na nich nemá kto nabíjať. Nikde na svete nie je tak málo elektromobilov na jednu nabíjačku ako na Slovensku.

Ale Slovácie aj v tom našom banánovom miništáte majú problém s dojazdom, lebo oni musia ísť na dovolenku do Chorvátska a ak to nedajú na jeden záťah bez pišpauzy, tak by sa im dovolenka nepočítala.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pocet nabijaciek na pocet EV je irelevantny, ked nie su tam, kde ich potrebujes. Ja byvam v byte, EV by pre moj typ jazdenia bol uplne idealny. Problem nie je pre mna cena auta, ale tie moznosti kde to nabijat budem. Ak by som chcel presadit nabijacku pri bytovke, tak geriatria to neodhlasuje. Ani prospesnejsie veci pre vsetkych, ktore su moderne cez nich neprejdu, takze sa o to ani nepokusam. Aktualne v nasom meste nie je ziadna verejna nabijacka, bude, ale nie je. A ked bude, tak bude v centre mesta co mi je na dve veci. Inak, ked spominas to chorvatsko - prave tento rok bolo niekolko testerov a uz sa stazovali, ze ten isty "blby" napad nabijat mali viaceri v rovnakom mieste, takze uviazli na niekolko hodin.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A preto na cestu do Chorvátska, aj podľa mňa ako majiteľa EV, nie je elektromobil vhodné auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Maniak to rozpisal...
Odpovedať Hodnotiť:
 

"hej"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked povies A, povedz aj B. Inak iba klames a zavádzaš.

1) Vobec nie su o tolko drahsie ak porovnas rovnake vybavy. Pri najazde nad 15 000 km je to do 2 rokov nazad ak nabijas doma.
2) Ano, je. Preto ak niekto robi kazdy den daleke cesty, elektromobil nie je pre neho. Takych ludi vela neni.A obcasne dlhe jazdy vzdialenosti 300-400 km po dialnici pri 130kmh su dnes uplne ok bez nabijania, hlavne s modernymi elektromobilmi ako Tesla a novy Enyaq.
3) Lenze elektromobil nenabijas ked musis ale ked mozes. Ides na nakup potravin? Nabijaj. Ak mas doma nabijacku, nabijaj. Ides do nakupneho centra a mas 80% baterku? Nabijaj. LFP mlz3s pravidelne do 100%.

Proste kto raz elektro kupil, tie stare rotacne kraksne uz nechce. Je to ako prechod z HDD na SSD a to este len zaciname. Ani ten najlepsi mercedes sa nevyrovna hladkosti a tichosti priemernym elektromobilom.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Vsetko by to bolo fajn, keby ta do tych aut stat nenutil. Nech si EV ziju svoj svet a nech ich zivotnost vyriesi trh.

A len k tomu 3. bodu. Tak si teraz predstav, ze tych EV je opacny pomer voci ICE. Vies kde si nabijes to tvoje auticko?Maximalne doma, a aj to len vtedy kedy ti to velky organ dovoli. V Holandsku uz teraz obmedzuju nabijanie EV, lebo ich rozvodna siet to nedava. A ked pozeram nejake tie videa ludi, co vozia EV zo zahranicia, tak dost casty problem je nefunkcna nabijacka, alebo zorganizovat platbu za nabijanie je dalsia pol hodina co pri tom stravis.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dalsia vec, co si tito ekoteroristi neuvedomuju. Aktualne mas z toho 1,5€ co je benzen 50 centov dan z paliv. Ked bude spalovakov radikalne ubudat a naopak elektro pribudat, hadaj, co spravi stat s elektrinou? Nech si vsetci vyseru oko s celymi eautami!!!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Stat ta nuti si kupit EV ? Ako a kde?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zdanovanim ICE a prispevkami na EV? Aj pri prevadzke, poplatky za ICE vyssie ako za EV?

Mal to nechat na neviditelnu ruku trhu, nie na hulvata do toho rypat.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim, ze dotacie kurvia trh a tiez by sa na taketo veci nemali poskytovat - resp dotacie mali byt urcene na infrkastrukturu a nie na nakup. Ale nicim inym ta stat si kupit EV nenuti. Rovnako ako ti ich nijak (zatial) extra nezdanuje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved od 35 nebudu spalovacie auta v predaji, tak ako si kupis spalovacie auto? Jasne, ze ta stat nuti, stat to vymyslel. Mal EU ukazat stredny prst a povedat, chodte do pce, u nas budu!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Rok 35 je za 10 rokov, takze tato tema bude aktualna o 10 rokov, teraz si kupis do toho terminu ICE x krat este nove ICE auto ake chces. A druha vec, do 35 sa to cele zrusi a posunie a bude vymalovane, takze sa znovu pytam - ako ta stat nuti si kupit EV? Realne, nie tieto kecy co tu davas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tento isty argument tu ako opice kopirujete uz od roku 2016.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektromobily su jednorazove auta. Zivotnost baterie cca 8-10 rokov. Nasledne vymena cca 7000+. Myslim ze vela ludi zvoli moznost kupit si nove ale ... ale uz ho zial nepreda lebo auto bez baterie nikto nekupi. Dalsia vec rychlonabijacie stanice na ktore lakaju ludi aby si kupili elektromobil. Kazda rychlonabijacka skracuje zivotnost baterie.

Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Celý ošiaľ s rýchlonabíjačkami je úplný nezmysel a vlastne rovnako aj tlak na rýchle nabíjanie. Rýchlonabíjačka je núdzové riešenie na zriedkavé prípady a autu na nabíjanie stačí priemerný výkon pár stoviek wattov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a odkial budu mat auta ti ludia, ktori teraz kupuju za 2-3-4-8-10 tisic jazdene? Ja som napr. kupil 3rocnu fabiu 1.9TDI za 6800€, ked budu vsetko eauta, ake eauto kupim za 6800€, aby mi islo dalsich 15 rokov bez nejakej vyrazne velkej investicie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nekupis, budes jazdit MHD a bude menej aut na cestach, co je pre nas len dobre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..pri nabijani elektromobilov a lietajucich bicyglov a kresiel, cez kable, je vzdy urcite riziko, ze sa okoloiduci chodec o tento kabel leziaco na zemi potkne! Nasledky incidentu da mozu este zhorsit, povyhrnutim sukne nad kolienka, pri pade, v pripade slecien a dam!
Tiez moze volne vysiaci kabel, z 11.teho patra, zlovolne vyuzit balkonovy, al.pavlacovy zlodej, alebo vyyskocny milenec, prichyteny proti-stranou, v obzvlast chulostivej scene a situacii, in-flagranti! cim sa moze, v pripade tazsieho zlodeja srrdc, alebo navstevnika balkonov, 12tej etaje, vytrhnut zo steny bytu, na onom 13.teem podlazi spolu s kablom aj cela zasuvka!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

20 rokov budem prdiet este do tych sprostych EU a PS hlav benzin amen
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Iba ak by robo este trosku pokonsolidoval pre kamaratov a budes rad ze zostane na drevo z urbara...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tak predalo alebo zaregistrovalo? Velka cast, ak nie vacsina novych EV su tesly a tesly sa individualne dovazaju, na slovensku sa oficialne kupit neda. Cize predane na slovensku != zaregistrovane.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár