neprihlásený Piatok, 3. októbra 2025, dnes má meniny Stela
Protimonopolný úrad potvrdil konanie proti televíziám za zákaz pretáčania reklám

Značky: reklamaTVSlovensko

DSL.sk, 30.9.2025


Protimonopolný úrad Slovenskej republiky, PMÚ, dnes explicitne potvrdil, že vedie konanie proti dvom najväčším slovenským komerčným televíziám Markíza a Joj pre podozrenie zo zneužívania dominantného postavenia v súvislosti so zákazom pretáčania reklám.

Úrad tak spravil v tomto oznámení.

Slovenskí telekomunikační operátori tento rok na požiadavku televízií Markíza a Joj zakázali preskakovanie reklám v archívoch ich televíznych služieb. Markíza požadovala zavedenie zákazu od konca mája, Joj od polovice júla.

Obe televízie žiadali zákaz preskočenia prvých 3 minút každého reklamného bloku, pričom počas prvej minúty po spustení programu sa tento môže pretáčať bez obmedzení, napríklad aby užívateľ našiel miesto odkiaľ chce program sledovať.

Oznámenie PMÚ o prebiehajúcich prešetrovaniach typicky nie sú príliš konkrétne, neobsahujú detaily, nemenujú prešetrované subjekty a často detailne ani prešetrované praktiky.

Už v prvej polovici apríla PMÚ oznámil, že začal správne konanie vo veci možného zneužívania dominantného postavenia zo strany jedného z komerčných vysielateľov, a to v súvislosti s udeľovaním licencie na poskytovanie TV archívu a ďalších služieb. Následne na začiatku augusta oznámil začiatok správneho konania voči jednému z operátorov, ktorý mu nepredložil pri prešetrovaní podmienok TV archívov požadované podklady. Televíziu, operátora ani konkrétne prešetrované podmienky a praktiky pôvodne nemenoval.

Úrad neskôr potvrdil, že prešetrovanou televíziou bola Markíza. Až doteraz ale verejne nekonkretizoval, aké konkrétne podmienky a praktiky prešetruje.

Podľa aktuálneho oznámenia už v júli rozšíril správne konanie voči Markíze o prešetrovanie možného protisúťažného správania týkajúceho sa obmedzovania možnosti pretáčania reklám v archívoch. Voči Joj začal správne konanie za obdobný skutok v auguste.

"Obe správne konania PMÚ vedie na základe prešetrovaní, ktoré naznačujú, že TV Markíza aj TV JOJ môžu voči prevádzkovateľom retransmisie (operátorom) uplatňovať neprimerané obchodné podmienky. Televízie totiž od určitého dátumu začali od operátorov vyžadovať implementáciu obmedzení pretáčania reklám, a tí k tomu postupne pristúpili. Toto správanie malo následne vplyv na divákov, ktorým sa znížila flexibilita pri sledovaní televízie v dôsledku obmedzenia možnosti pretáčať reklamy na najsledovanejších TV staniciach na trhu," uvádza oznámenie úradu.

Úrad upozorňuje, že začatie správneho konania ešte neznamená porušenie legislatívy. Evidentne teda úrad ešte v týchto konaniach nerozhodol.



Najnovšie články:

Mobilná sieť SpaceX z vesmíru už umožňuje využívať aj dáta v aplikáciách
Packeta bude mať čoskoro v balíkomatoch viac ako 200-tisíc schránok
Slovensko je v EÚ už na poslednom mieste v podieli obnoviteľnej elektriny
Ďalší let Starship sa uskutoční o menej ako dva týždne
Raspberry Pi zvýšilo ceny viacerých modelov
Aj Tesco mobile výrazne zdražuje hovory a SMS
Vydaná nová hlavná verzia Windows 11, Microsoft sľubuje vyššiu bezpečnosť
Samsung čoskoro uvedie SSD pre PCI Express 6.0, v 2027 SSD s kapacitou 512 TB
EcoFlow uviedla viaceré nové batériové stanice Delta, aj lacnejšiu 1 kWh
Windows 11 pridáva podporu WiFi 7 pre firmy a organizácie


Diskusia:
                               
 

Aby ma nasrala sprava ze zakazali pretacat reklamy by som musel najprv pozerat tie ubohosti,ci narkozu ci jojku.Myslym ze ich doba uz davno skoncila a ako vlastnik by som sa tohi zbavil.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Hlavne treba komentovať niečo, čo sa ťa vôbec netýka.
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Je to určite ľahšie, nakoľko komentovať niečo, čo sa človeka týka, sa dá už priekazne iba s krížom po funuse.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jaaasom ty si pekny KKOKOTKOOO
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Mám rád, keď si po ťažkom pracovnom dni môžem večer konečne pustiť aspoň niekoľko reklám. Chcem vždy vedieť, čo nové je v kurze, čo by sa mi mohlo hodiť a čo do našej rozvojovej krajiny práve ide. Čím viac má produkt reklám, tým musí byť kvalitnejší.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

</sarkasmEnd>
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pozeras sa na to len "v 2D".
Televizia dnes nie je len nastroj na "zarabanie penazi z reklamy", ale je to stale dolezity (aj ked samozrejme upadajuci) nastroj na manipulaciu verejnej mienky.
Vecerne spravy a politicke diskusie so "spravnym" moderatormi tvoria skutocnu podstatu (zdanlivo nezmyselnej) existencie - prachy z reklamy su len prijemnym bonusom.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tie 2 srackoidne stanice aj dakto seluje ? Sak tam davaju uplne blbosti a same reklami
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A nedávajú tam ani kurzy pravopisu, preto ľudia píšu tak, ako ty.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ach boze pisat ze nesledujes / nemas tv doma, na internete bolo in v roku 2002 nikoho nezaujma
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Konanie proti televíziám??? Toto riešia? Prečo neriešia to čo robia proti ľuďom, ako tu niekto napísal po celom dni si človek chce v kľude pozrieť reklamu som pochopil ako sarkazmus, a presne tak to je. Normálny človek predsa nepozerá tie nenormálnosti vrátane slovenskej tvorby to znie aj v reklame zle v tých pár sekundách. Slovensko aj s úradmi by sa malo spamätať. Čo sa operátorov týka ako museli odstaviť české stanice celé to nestojí za nič, ale to nevadí aspoň máme viac času na život:-) Kedysi sme pozerali len dva programy týždenne na jednej TV Stanici a stačili. Jednoducho schvaľujem detox od tv.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Tiež nerozumiem, ako to ľudia dokážu konzumovať. Ale realita je taká, že vážne to pozerajú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na pretacanie reklam s3r3 pes! Nech im zakazu vydieranie operatorov, ze musia byt v zakladnom baliku a nie v specialnom nepovinnom.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

V konečnom dôsledku zákaz pretáčania reklám spôsobuje, že mladí ľudia do 30 rokov už nesledujú ani lineárnu a sreamovacie služby s reklamami. Nezaujíma ich politika, sú na netflixe a ďalších službách, ktoré si predplatia za cenu, ktorú by dali za DVB-T za Markízu. My čo sme starší furt len politiku riešime, treba sa odstrihnúť ako naša mládež.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Niketo ti zoberie x percent príjmu (dane, odvody) a teba nezaujíma, ako s tými peniazmi naloží?
Čo tam tá skorumpovaná banda sociopatov robí má priamy vplyv na životy nás všetkých.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Keď ich nezaujíma, že im berú viac ako polovicu príjmu, tak si zaslúžia, aby im ho zobrali úplne celý.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto čo je Niketo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozcestník - Niketo je
a) Nikto
b) Niekto
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim, ze sa mladez odstrihla, len sleduje politiku cez ine kanaly ako je linerana TV. Tam to popravde uz tiez zavela nestoji, vid. odchod mnozstva redaktorov z Markizy a RTVS.

Dnes vies sledovat politicke dianie cez net lepsie ako v TV. Clanky, rozhovory, podcasty, vsetko je na spotify, yt a dalsich platformach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na tych ostatnych platformach ak niesu platene je reklam uplne rovnako ako v tv

ja ked som pozeral yt na krabicke od operatora tak som sa nestacil divit, ze kolko tam je v skutocnosti reklam. na firefoxe s ublokom clovek strati obraz o tom ako je yt prespikovany reklamou. nastastie som to vyriesil prepnutim do vyvojarskeho rezimu(nastastie to operator nezakazal, aj ked je ta krabicka len v prenajme) a istalovanim smarttube

no a predpokladam, ze na ostatnych platformach ako FB, insta, tictock,.... je to v neplatenych verziach uplne rovnake

no a navyse aj streamovacie platformy typu netflix uz zavadzaju reklamu a to si to ludia platia. ak nechcu reklamu tak si musia zaplatit este viac :)
Odpovedať Hodnotiť:
 



mladez neodchadza od linearnej tv pre reklamy aleodchadzaju preto, ze oni chcu ten content vtedy kedy si zmyslia a nie, ze musia cakat na konkretny den ahodinu kedy to ide v tv

inak mladez reklamy priam miluje, ved polovica contentu co produkuju ich idoly co sleduju na socialkach je o propagovani nejakych veci za co ti influenceri dostavaju prachy takze ide len a len o reklamu

mladezi reklama nevadi len jej musia dat pocit, ze vlastne nesleduju reklamu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na čo sa ešte čaká?
Miliónovú pokutu za každého aj potencionálneho sledovača!

A je po konsolidácii...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jáaaaj .. však to sú naši.. na našich sa nesiaha...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to tak dokaze nastvat ked pozeras reklamy a zrazu film.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chceš povedať že okrem obľúbených reklám ťa nútia nepretáčať aj ten nudný film? Fúha, to už prehnali
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predpokladám, že s pokutou od PMÚ už dávno počítali a majú to zahrnuté v business case.
...takže dôležitejšie ako pokuta, bude, či PMÚ nariadi zdržať sa takéhoto konania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

PMU mal zakrocit uz vtedy ked markiza vydierala operatorov, ze musia jej stanice povinne zaradit do kazdeho balika a nemozu mat balik bez stanic markizy ktore by si museli za poplatok doobjednat

toto bolo tiez na riadnu pokutu od PMU
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Super, ved sa to nedá pozerať keď si nemôžem vôbec posunúť program. Čiže oni zakázali pretacat aj program, nielen reklamy. A to nema logiku a je to namierené proti obycajnemu divakovi, ktorý si nemôže posunúť dej alebo este horšie - ako sa mi náhodou posunie program na začiatok, musím opäť sledovať znova program od začiatku, čo je uz úplne postavené na hlavu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár