|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Titulok
Od: 31337
|
Pridané:
2.10.2025 11:28
Krajiny s vysokým podielom jadra sú na konci podľa obnoviteľnej energie. Kto by to bol čakal.
|
|
Re: Titulok
Od: spoo
|
Pridané:
2.10.2025 15:44
vyhrali tie s najdlhsimi blackoutmi !!! ... take lahke....
|
|
PL PL PL
Od: akvivovania
|
Pridané:
2.10.2025 11:34
a kde su poliaci, čo pália eko uhlie ??
|
|
Re: PL PL PL
Od: jjjj-j
|
Pridané:
2.10.2025 12:49
klik na odkaz, kuk na graf - sú 7mi od konca s cca 42 perc.
... inak u slovenska ako jediného štátu došlo k výraznému poklesu oproti minulému roku (z 31 na 20) - čím to je? buď sa odstavovali obnoviteľné, alebo zapínali klasické alebo soudruzi z EU udelali chybu? :D viete niekto viac?
|
|
Re: PL PL PL
Od: Stanley__
|
Pridané:
2.10.2025 12:54
Zeby tym ze sa vyrobilo viac elektiny (z atomovej elektrarne) tak podiel z obnovitelnych zdrojov je teraz nizsi?
|
|
Re: PL PL PL
Od: XMen
|
Pridané:
2.10.2025 12:56
No jasne, uz neplatie tie super vykupne ceny. EU tiez funguje na dotacie.
|
|
Re: PL PL PL
Od: tgtgge
|
Pridané:
2.10.2025 13:13
minuly rok bol velmi silny pre gabcikovo, v tomto clanku su aj presne cisla - https://dopice.sk/tIg
|
|
Re: PL PL PL
Od: lolofonder
|
Pridané:
2.10.2025 13:25
uhlie je obnovitelne, len to trva dlhsie
|
|
Re: PL PL PL
Od: Jaaasom
|
Pridané:
2.10.2025 15:54
Áno, dnes uložíš drevo do vhodných podmienok pod vysokým tlakom bez prístupu vzduchu a už o 10 miliónov rokov môžeš ťažiť.
|
|
Re: PL PL PL
Od: mattti
|
Pridané:
2.10.2025 21:51
treba predsa myslieť na budúce generácie
|
|
Porovnanie
Od: Freiser
|
Pridané:
2.10.2025 11:43
To je take iste porovnanie ako keby robili rebricek krajin s pristupom k moru.
Tiez by sme skoncili na poslednom mieste a tiez by nas to netrapilo lebo vieme ze ten eko rebricek je hlupost.
Pokial nebude studena fuzia v praxi, jadro je zatial najcistesie zo vsetkych uhlov
|
|
Re: Porovnanie
Od: ___________
|
Pridané:
2.10.2025 12:14
a nie voda a vzduch?
|
|
Re: Porovnanie
Od: bubulolo
|
Pridané:
2.10.2025 17:36
Voda je fajn, vzduch je uz trochu problem, musis si priratat uhlikovu stopu vyroby baterioveho uloziska alebo precerpavacky, ktora vykryva vykyvy.
|
|
Re: Porovnanie
Od: teliatko
|
Pridané:
2.10.2025 19:17
A videl si už ako vyzerá betónový základ pod veternú turbínu? To ak by následne niekedy v budúcnosti bolo potrebné vrátiť do pôvodného stavu pred výstavbou "vrtuľky", tak neviem neviem. Nehovoriac o tom že pri výrobe toho základu koľko muselo byť vyprodukovaného CO2 (samozrejme ak zohľadníme celý reťazec zapojených procesov).
|
|
ultraradikálny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
2.10.2025 12:58
Na prvom mieste si musíme uvedomiť, že práve podľa dánskej Kodanskej interpretácie je ten rebríček v skutočnosti úplne iný ako keby priekazne nebol zverejnený.
|
|
Re: ultraradikálny gamerizmus
Od: zúrivý cholerik
|
Pridané:
2.10.2025 15:15
Tentokrát máš pravdu.
Ako vždy.
Vybavil som ti 10 bodov.
Priekazne.
|
|
Re: Porovnanie
Od: nezmnar
|
Pridané:
2.10.2025 22:53
jaj tito slovenski odbornici, ja sa nedivim ze si z nas vsade robia seci srandu, ja uz sa radsej hram na cecha. lebo tento narod je tragdia
|
|
co tak v noci?
Od: asfsadfa
|
Pridané:
2.10.2025 12:04
co tak filtrovany rebricek na energiu vyrobenu v nocnych hodinach? :-)
|
|
Re: co tak v noci?
Od: Bfuid0
|
Pridané:
2.10.2025 12:14
Najlepsie vysledky ma solar za jun jul august. Na zvysnych 9 mesiacov EU vyda smernicu ze aj v vtedy musi svietit slnko a bude dobre.
|
|
Re: co tak v noci?
Od: ___________
|
Pridané:
2.10.2025 12:19
tak ako si usa kupuju vo vb emisie, nie je dovod aby severske staty si nenakupili u tych juznych
|
|
Re: co tak v noci?
Od: Bfuid0
|
Pridané:
2.10.2025 12:35
Neviem aky ty mas globus ale Europa zacina od cca 40 stupnov severne. A USA si emisne koty nekupuje od nikoho.
|
|
Re: co tak v noci?
Od: _________
|
Pridané:
2.10.2025 12:46
a za polarnym kruhom svieti polroka nonstop ...
|
|
Re: co tak v noci?
Od: Bfuid0
|
Pridané:
2.10.2025 12:53
Ano treba tie solarka postavit za polarnym kruhom, to by sa na EU podobalo :-D
|
|
Re: co tak v noci?
Od: __________
|
Pridané:
2.10.2025 13:11
a aka vazna tema to bola
|
|
Re: co tak v noci?
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
2.10.2025 15:23
Jasné, pol roka hojno a potom ho..o :)
|
|
Re: co tak v noci?
Od: qwertyu
|
Pridané:
2.10.2025 16:10
Treba postavit solárne panely na oboch póloch a je to diverzifikované.
|
|
titulok
Od: x3m
|
Pridané:
2.10.2025 12:32
Ten rebricek by som postavil obratene. Ti so maju najmenej obnovitelnej energie su na tom najlepsie.
|
|
Re: titulok
Od: __________
|
Pridané:
2.10.2025 12:47
nech clo platia ti co vyrabaju z ropy
|
|
Re: titulok
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.10.2025 13:00
Máš potrebu zo seba verejne robiť idiota, alebo o čo ide?
|
|
Re: titulok
Od: Ffggggg
|
Pridané:
2.10.2025 20:25
Eco bio clima green libtard detected
|
|
Re: titulok
Od: neznmar
|
Pridané:
2.10.2025 22:54
reprezentuejs hrozne sprosteho slovaka. ale aspon sa na tebe v zahranici zasmeju
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
2.10.2025 12:51
A preto nemame problem so stabilitou siete a naopak musime riesit hlupakov okolo.
|
|
O com to vypoveda?
Od: cvk
|
Pridané:
2.10.2025 13:18
No, a o com to vypoveda?
My tu nemame pust ani klimaticke podmienky, kde by sme mali vecsinu roka silny slnecny svit a na ornej pode stavat solar je nezmysel. Taktiez nemame moria, takze stavat veterniky v blizkosti obydli, alebo na poliach je hlupost. Podmienky vhodne pre vetrniky mame tiez daleko od idealu. Nie sme hornata krajina, ako Rakusko, ci Slovinsko, takze nejake horske vodne elektrarne/precerpavacky tu tiez moc nemame kam napchat.
V porovnani s ostatnymi krajinami EU sme, co do ekologickych dopadpv, na tom celkom dobre. Mame velky podiel elektriny z jadra a vody a malo z uhlia. Poliaci maju obrovsky podiel z uhlia, Nemcom Merkelova zabila jadro, tak museli obnovit prevadzku uhlia.
Spanieli a Portugalci maju vysoky podiel solaru, ale nevedia to efektivne skladovat - blackouty. Aj z Nemecka sa podobny problem preniesol k nasim susedom - vypadok v casti CR.
Takze nie vzdy je viac pasik, viac Adibas. A nie vsetko v SR stoji za fajku dymu.
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: kartoffel23
|
Pridané:
2.10.2025 13:29
Nie sme hornata krajina?
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: cvk
|
Pridané:
2.10.2025 20:57
V porovnani s krajinami, ktore maju velky podiel precerpavacie, ako je Svajc, Rakusko, Slovinsko veruze nie.
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: kartoffel23
|
Pridané:
2.10.2025 22:22
Tak potom aka krajina je madarsko, alebo take dolne sasko, ked su tam omnoho viac roviny, nez u nas? Som veru zvedavy
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: ____________
|
Pridané:
2.10.2025 13:36
vsetci vedia ze sa to da vyriesit ekologicky ... ale to mas asi ako zo 4% alebo ukrajincami ... ak blavakom povies ze asi treba riesit romov ... nieeeeeee a mladi sa tvaria aki su cool ked im na to samozrejme netusiac skocia a brania od sfetovancov az po neviem koho ... a to pritom odstavili ti laskozruti klasicke hodnotove strany ... co myslis, kto sa z toho skodoradostne uiebava
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: _______________
|
Pridané:
2.10.2025 13:53
a este nieco, vsetkych tych co sa dnes daju povazovat za mienkotvornych pred x rokmi argumentacne zrusili v diskusiach na sme, bez nejakych velkych exscesov v podstate klasicka debata, tak radsej zrusili diskusie ... ale kedze asi je to to top co sa da v blave zohnat, tak ti teraz vyskakuju odvsadial, co uz ... a predpokladam ze si tych diskutujucich nejako tiez podali
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: No neviem
|
Pridané:
2.10.2025 17:55
Ja vidim veterniky rovno za blavou, par metrov od rakuskej dedinky v v torej byva nasa slovenska a ziadna ina blondinka. Nebude ten realny problem v skutocnosti v hlave?
|
|
Re: O com to vypoveda?
Od: _____________
|
Pridané:
2.10.2025 17:57
skor v "slovnafte"
|
|
dobra sprava
Od: lolofonder
|
Pridané:
2.10.2025 13:24
To znamena ze mame najstabilnejsie zdroje elektriny.
|
|
jadierko
Od: fery123
|
Pridané:
2.10.2025 13:57
niekedy žiaľbohu teraz chvalabohu, že sme 20 rokov za ostatnými
|
|
Aspon niecom vme najlepsi
Od: mmichalll
|
Pridané:
2.10.2025 14:31
Ked vidim aka je nestabilna siet tu v Nemecku ked prazi slnko v lete som fakt rad za to ze sme posledny!!!
X krat na barakoch alebo bytoch kde robim v zasuvke nameranych od 240 - 248V, uz som raz nameral aj 251V, prepatie jak svina
A ked sa vecer zotmie tak zas byva podpetie 220V- 200V.
Tu je uplna katastrofa, casto krat brutalne blikaju svetla, obvas vypina spotrebice co maju pod/prepatovu ochranu...
A potom kundy (kunde - zakaznik) volaju ze im to nejde...
|
|
Re: Aspon niecom vme najlepsi
Od: ____________
|
Pridané:
2.10.2025 16:15
aa norma vravi ze ...
|
|
Re: Aspon niecom vme najlepsi
Od: xxxyyy
|
Pridané:
2.10.2025 20:20
Sietove napetie je podla normy 230 +/- 10%. Cize je to OK.
|
|
Veľmi dobre
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
2.10.2025 15:31
Za mňa je toto výborná správa. Možno preto, že som elektrikár a energetik a rozumiem tomu. To nie je o ošiali, že vtedy keď elektrinu potrebujem najmenej tak jej vyrobím najviac. Elektrina sa veľmi zle a ťažko skladuje. Preto je sieť tam kde majú "zelenú eko" elektrinu veľmi nestabilná. Ale vysvetli to ekoaktivistom a iným liberálnym pomätencom. Čím viac zelenej energie tým viac výpadkov. Bez jadra od nás sú nahratí.
|
|
Re: Veľmi dobre
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.10.2025 17:07
Alebo možno skôr preto, že tomu vôbec nerozumieš a len sa potrebuješ predvádzať. Ale chápem, momentálna móda je čím stupídnejší názor a čím vyššia hlasitosť, tým lepšie :-)
|
|
Re: Veľmi dobre
Od: jelito
|
Pridané:
2.10.2025 18:19
Tak to vysvetli, to čomu vôbec nerozumie.
Máš možnosť. Máš priestor. Konaj.
|
|
Re: Veľmi dobre
Od: Dgcbbb
|
Pridané:
2.10.2025 20:29
Identifikujes sa ako libtard alebo jednoducho si iba od prirody retardovany?
|
|
Re: Veľmi dobre
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
2.10.2025 21:20
Nie, identifikujem stupídne názory :-) ale je vás tu akosi veľa. Našťastie v tejto veci nemáte dokopy žiadne slovo a nikto sa vás pýtať nebude.
|
|
Re: Veľmi dobre
Od: ghhh
|
Pridané:
2.10.2025 22:49
Prasa!
|
|
v EÚ už na poslednom mieste
Od: spoo
|
Pridané:
2.10.2025 15:43
zeby sme zapli nejake atomky?... titul v najstabilnejsej sieti sme nevyhrali?... vyhrali tie s najdlhsimi blackoutmi?.. BINGOOOO
|
|
Re: v EÚ už na poslednom mieste
Od: ____________
|
Pridané:
2.10.2025 16:47
tie so zasprajcovanym tankerom v sueze
|
|
EU je smrt
Od: jhagkhakfds
|
Pridané:
2.10.2025 19:18
To je co za debilny clanok provnavat stvrtrok, tak hadam porovnam celey rok .
To je ako keby som porovnal jazdu autom dole kopcom s jazdou autom hore kopcom.
|