neprihlásený Utorok, 16. decembra 2025, dnes má meniny Albína
EÚ ruší úplný zákaz predaja áut so spaľovacím motorom od 2035

Značky: elektromobily

DSL.sk, 16.12.2025


Európska únia mení platné pravidlá pre predaj osobných áut so spaľovacím motorom od roku 2035 a nové pravidlá už nebudú znamenať faktický zákaz ich predaja.

Podľa nových pravidiel budú musieť výrobcovia od roku 2035 znížiť u osobných áut oproti roku 2021 emisie o 90% a nie o 100%.

Dnes to oznámila Európska komisia.

Výrobcovia tak budú môcť naďalej aj po roku 2035 reálne predávať napríklad aj vozidlá so spaľovacím motorom a hybridy, ak naplnia celkovú požadovanú mieru zníženia emisií.

Zároveň okrem celkového zníženia emisií o 90% u výrobcom predaných osobných vozidiel bude musieť zvyšných 10% emisií výrobca kompenzovať a to používaním oceli s nízkym obsahom uhlíka a vyrobenej v EÚ a podporou používania syntetických palív a biopalív.

Podľa doteraz platnej legislatívy navrhnutej v roku 2021 a schválenej Európskym parlamentom v roku 2023 malo byť od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021. Od roku 2035 následne malo byť vyžadované zníženie emisií o 100%, teda nulové emisie.

Aktuálne ohlásené zmeny okrem zníženia cieľu na zníženie emisií o 90% zahŕňajú aj ďalšie zmeny a aj pravidlá týkajúce sa zníženia emisií od roku 2030 budú flexibilnejšie. Napríklad pre dodávky sa cieľ znížiť emisie od roku 2030 znižuje namiesto o 50% na o 40%.

Program Battery Booster s rozpočtom 1.8 miliardy eur bude podporovať výrobu batérií kompletne v EÚ, pričom 1.5 miliardy bude určených na bezúročné úvery pre európskych výrobcov batériových článkov.

Špeciálne budú podporované malé cenovo dostupné elektromobily s dĺžkou do 4.2 metra, pričom za takéto autá vyrobené v EÚ budú môcť výrobcovia získavať tzv. super kredity. Cieľom tohto opatrenia s označením Small Affordable Cars je podporiť uvádzanie viacerých malých elektromobilov.

Kompletné informácie o zmenách je možné nájsť v oznámení EK.



Najnovšie články:

Druhá séria sci-fi Fallout podľa počítačovej hry začne zajtra
DVB-T frekvencie po odchode Joj budú využité na platenú televíziu 4ky
Majetok Elona Muska sa blíži 700 miliardám
Samsung údajne čoskoro ukončí výrobu SSD so SATA rozhraním
Telekom aplikácia na niektorých Androidoch nefunguje, operátor nevie uviesť presné požiadavky
Rust je už oficiálnym programovacím jazykom linuxového jadra, nielen experimentom
Slovensko.sk bude mať dnes mimoriadnu odstávku
Android 16 je po polroku na 7.5% zariadení
SpaceX má hodnotu 800 miliárd, pri budúcoročnom IPO má byť cieľom údajne 1.5 bilióna
EÚ obmedzí lacné zásielky z Číny, už o pol roka začne vyberať clo


Diskusia:
                               
 

V roku 2035 uz nebude auto so spalovacim motorom nikto chciet. Ruka trhu to vyriesi sama...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Viac pravdepodobné je, že v 2035 bude z eu kalifát.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Hmm takze pride zazrak? Lebo zatial dopyt po EV velmi nestupa a automobilky s tym zacinaju mat problem a odpisuju straty.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prve LCD televizory tiez nikto nechcel...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ano a tiez to vyriesili nasilnym zrusenim vyroby a predaja plaziem :( ... to, ze vdaka LCD sa vyznamne rozsiruju choroby ako farboslepost, poruchy spania (pre modre svetlo), tupozrakost a kopec dalsich, su len bonusy za prechod na technologiu, ktora ma o par watt nizsiu spotrebu, ale farbove spektrum a sposob zobrazovania nam nici zrak.
Dakujem, ale taketo nenasilne vnucovanie fakt neprosim. Radsej nech existuje na vyber a cas rozhodne - ale aj tie naoko uvolnene poziadavky su len vysmechom a zaplatanie diery prilepenym papierikom z cukrika.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, uplne zbytocne nariadenie, za 10 rokov to budu kupovat iba fajnsmekri.

Akurat ta podpora malych EV je smiesne, na trhu je drviva vacsina EV mala. Este aj ten Enyaq je uplne splostene, pocitovo u vodica male auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spravne zijeme v slobodnej krajine. Nik mi nema co diktovat s cim mam kurit. Idem prilozit pneumatikou. Na tuto zimu mam nachystany cely dvor.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pneumatikami by si nemali kurit lebo z nich vychadzaju oblaciky syntetickych sajrajtov. Avsak pri tvojej logike by som sa nedivil, ak si aj klobasky udis nad pneumatikami.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Presne tak a vydojeny olej z mojho servisu prilievam na ne aby viac hrialo a ked je ho vela tak odlievam do potoka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prečo si tým olejom rovno nepomastíš bryndzové halušky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je veľmi dobrý nápad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pisem scenar na film "Berg - pribeh pneumatiky". Film sa odohrava v Slovenskom cyber meste roku 2030, maly chlapec, nie moc pohladny, ale rozmaznany pride o svacinu, pretoze ju nezjedol hned. Tp vyusti az do toho, ze pomocou mamy sa stane bezprecedentnym milionarom, zarobi na predaji hier, kde si buduje vlastne mestecka, kde recykluje pneumatiky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chapem ze je tu taky informacny chaos a kopa ideologickych manilupacii ludmi politikmi, ze uz bezne ludia ani netusia co to vlastne ta hodnota Slobody je. Ak chces byt naozaj slobodny, tak sucastou takej slobody robit si co chces, je vzdy aj to ze prijmas zodpovednost za nasledky tvojich cinov na ostatnych. Bez zodpovednosti za vplyv svojich cinov na druhych sa jedna len o vynutenu moc a nasilie a zo slobodou to nema nic spolocne. Takze k pneumatikam, kedze to svinstvo z horenia je skodlive pre zdravie druhych (ak je to tebe osobne uz teda jedno) tak maju moralne pravo ta za to zazalovat a odsudit ako zlocinca na nahradu alebo ine odcinenie sposobenej skody na ich zdravi (bez ohladu na zakony - tie s principmi slobody nic nemaju spolocne a nie su ani potrebne). Takze palenie pneu (ak su ine metody zbavenia sa) je moralny precin ublizenia na zdravi voci spoluobcanom, nie sloboda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby palil stare oleje, tak v kvalitnom kotli na tom urcenom by prakticky vobec nezasvinil okolie, ale tu je problem, ze eurohujeri obmedzili aj takuto moznost a teda im nevadi smrad a dym z uhlia, alebo vlhkeho dreva, ktory realne poskodzuje zdravie ludi v okoli takeho domu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vona spaleneho dreva na dedine, vychadzajuca z kominov je carovna a tvoje myslenie ked vyobrazim, tak vidim tak dlhe hnede nutricne nehodnotne nieco na dne porcelanovej misy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrep kokotiny. Na zhorenie pneu by mal byt povolany expert z oblasti horenia pneumatik, napriklad pneumatolog so specializaciou na letne, zimne, aj celorocky. Ale kedze takuto instanciu nemame, nic proti spoluobcanom sa nestalo. Je lahke, ked casnik alebo stolar vyprava hovna, ze "vsak ta pneumatika dymi", ale pokial nie je dostupny akreditovany nezavisly plateny pmeumatolog, neni co riesit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

On to písal pre takých menej chápavých jednoduchých a počítal s tým že sa aspoň jeden ozve a tak sa aj stalo .
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, ze v EU zakazeme, alebo uplne nezmyselne obmedzime spalovaky ma asi taku silu pre zemegulu ako prd vo vetre a jedine co dosiahneme bude dalsi upadok ekonomiky v EU.
Blbci v EU parlamente, ktori to presadzuju asi chodia na dovolenku vylucne lietadlom do hotelov vedla letiska, preto nevideli ako v azii smradi denne miliony motoriek, co nevyprodukuje ani cela EU.
A nech zabudnu eurohujeri, ze aziati sa vzdaju motoriek a presedlaju na bicykle, alebo nebodaj voac peso zacnu chodit.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár