|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cena..
Od reg.: Brutal
|
Pridané:
10.6.2008 15:16
čo stojí taká sranda... uvažoval som nad domácim serverom zo starého PC, ale toto sa mi lepšie pozdáva :)
|
|
Re: cena..
Od: lobo
|
Pridané:
10.6.2008 15:30
ja mam na to hodeny v rohu izby stary notas pIII s win2000 a v pohode je to
|
|
Re: cena..
Od reg.: -nikto-
|
Pridané:
10.6.2008 16:08
najlepsie by bolo pouzit nejaku mikrodosku, picoitx napr. s via cpu alebo take ako dnesne sbnotebooky typu eee a air,.... nizka spotreba, napojis disk aky chces, nastavis vypnutie po hodine necinnosti a mas klud :) na vsetko hodis este hlinnik a je to :)
|
|
Re: cena..
Od: lobo
|
Pridané:
10.6.2008 17:19
to iste ano, tak to planujem riesit casom..
ale toto je instantne riesenie a zadarmo.
|
|
Re: cena..
Od reg.: Brutal
|
Pridané:
10.6.2008 19:25
to riešenie s notebookom tiež nie je zlé,alebo niečo s intel atomom... tu ide o to aby to žralo čo najmenej el. energie
|
|
Re: cena..
Od: linksysmax
|
Pridané:
11.6.2008 14:34
takze jedno po druhom:
1. qnap ts209pro stoji cca 10990 bez dph, dodava ho na slovensku spolocnost conquest slovakia.
model proII si cenu zistite, ts109pro stoji iba asi i 1000 az 1500 menej, treba si zvazit, ci chcete zabudovany raid alebo si ho urobite externe cez e-sata.
2. aby ste mali nizku spotrebu, treba pouzit dobre eko disky - robi ich napr. western digital - seria green power. 500GB sata2 ma realnu spotrebu iba 4-6w.
podla mojich merani mal qnap ts209pro s raid1, 2x500GB disky wd green power v beznom firemnom prostredi - /sluzil ako backup server a tiez z neho priamo bezali aplikacie, ktore sa pouzivali na win xp staniciach/ v priemere iba 12,2W za hod. je to jeden z najlepsich vykonov,ktore poznam.
|
|
Re: cena..
Od: linksysmax
|
Pridané:
11.6.2008 14:35
tej kisni vytykam pre domace pouzitie absenciu vystupu na tv vo forme s-videa alebo pod a tiez dialkove ovladanie a nejaky zvukovy vystup, potom by to bolo dost dobre aj pre domace multimedialne ucely /domaca filmova, hudobna a obrazova databaza/ a nemuselo by sa narocne riesit dalsie prestavanie systemu.
3. alternativa s notebookom tiez stoji za zamyslenie, na zvazenie je ale raid. najjednoduchsia zaloha je na usb externy disk.
pre dalsie info pozrite www.qnap.com pozor: ceny su pre verzie pro, nie proII, tie mozu byt trosku vyssie.
|
|
Re: cena..
Od: sdjk
|
Pridané:
10.6.2008 23:06
hlinik se odstehoval do humpolce
|
|
Diskusia k článku
Od: NAS
|
Pridané:
10.6.2008 15:52
sak to sa neoplati mat ani vypnute, resp. nechat spat :)
"model Qnap TS-109 II má spotrebu 14.4 W v prevádzke a 6.6 W v sleep mode"
tych 7.8W je zanedbatelnych, a v podstate aj tych 14.4 nieje dako moc...
|
|
Re: Diskusia k článku
Od: PCnity2
|
Pridané:
10.6.2008 15:57
Sleep mode je imho "pusteny" automaticky pokial nie je poziadavka na disky. Asi ich vypne.
Cize to nebude "vypnute" zariadenie. Asi to je automaticka zalezitost. <-- Moj nazor, nemusi to byt pravda
|
|
Re: Diskusia k článku
Od: linksysmax
|
Pridané:
11.6.2008 14:36
je to pravda, dokonca dvojdiskovy ts209pro s raid 1 a dobrymi diskami ma v reale spotrebu iba 12,2 W za 24 hod.
a inak mas pravdu, firmware umoznuje nastavit riadenie spotreby. ale uz defaultne je to dost dobre nastavene na setrenie el. energie.
|
|
Re: Diskusia k článku
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
11.6.2008 16:48
To je čo za údaj:
"...12.2 W za 24 hodín..."
Si si zaviedol novú jednotku spotrebovýkonu či čo?
Spotrebovaný výkon je vo [W]
Spotrebovaná energia je W.s [J], poznáme ešte aj Watthodina,
čo je niečo takto vysvetlené po lopate:
priemerná spotreba výkonu(vo Wattoch) v čase (hodina), je oné Wh.
Takže v reále to má mať spotrebu: 12,2x24=0,2928KWh?
Lebo ak iba 12,2Wh, tak to odoberá iba 0,50833W, čo sa mi moc nezdá...
|
|
Re: Diskusia k článku
Od: linksysmax
|
Pridané:
11.6.2008 22:33
prepac, samozrejme mas pravdu, je to priemerna hodinova spotreba z 24 hod prevadzky.
|
|
ASUS WL500gP
Od: PP__
|
Pridané:
10.6.2008 16:47
Staci router ASUS wl500gP, hodit na to firmware od Olega. K tomu USB 16GB klucik a mate za zlomok ceny a spotreby elektriny "stahovadlo" torentov. Odporucam :)
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od: ground
|
Pridané:
10.6.2008 18:27
presne to iste si myslim ajja. a keby uz trebalo velky disk tak sedemstovka ma zabudovany, 3,5"
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od reg.: fucker
|
Pridané:
10.6.2008 18:33
si tam nieco doinstaloval ? ja tam stahovanie torentov nevidim...
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od: frhehe
|
Pridané:
10.6.2008 19:53
vsak dal novy firmware aby mu to islo
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od: gyter
|
Pridané:
10.6.2008 21:32
transmission je k tomu aj cgi web interface, ked to stahuje viac ako 5 naraz cpu je na 100 a load tiez dost vysoko nepodporuje to DTH a sifrovanie. A ked uz novy firmware na asus tak openwrt+webif.
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od reg.: fucker
|
Pridané:
10.6.2008 23:49
skusim to zpojazdnit... dik
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od: 1+1<Anin
|
Pridané:
11.6.2008 13:22
Asi som naozaj z inej planéty...
Keď vidím čo všetko sú blázni ochotní urobiť pre sťahovanie černôt, je mi nanič...
|
|
Re: ASUS WL500gP
Od: linksysmax
|
Pridané:
11.6.2008 14:42
no, aby som povedal pravdu, ten qnap ma ako torrent iba jednu jedinu funkciu, ktoru som u klientov doteraz vobec nevyuzil.
zato je to naozaj uzasne zariadenie, doslova maly zazrak.
v mnohych veciach sa to da pouzit vo firmach ako realny server s ultranizkou spotrebou, ktory oproti beznym serverom setri rocne az 90 percent el. energie, v cislach to znamena na jeden realny server ktory bezi 24 hod denne 365 dni v roku usetri tato mala skrinka takmer 1 MW el. energie.
to je neskutocne vela.
da sa tam nahradit mnoho funkcii. zatial vidim velke problemy iba pri sql databazach - typicky napr. v niektorych uctovnickych programoch - vacsina vyuziva ms sql a toto nie je podporovane, podporovane su iba otvoirene formaty my sql a open sql.
takze tak, inak dosove programy ako mrp alebo programy s foxpro databazami idu v pohode. cele to bezi multiplatformne, cize je mozny pristup z linuxu, apple, aj windowsu - a to z viacerych verzii.
|
|
proxy???
Od: ts-109 Pro
|
Pridané:
19.9.2008 23:11
a je na tom mozne rozbehat aj napr. proxy server? alebo streaming cez vlc?
|