neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Microsoft pripravuje nový jazyk F#

DSL.sk, 8.9.2008


Spoločnosť Microsoft pripravuje vydanie nového programovacieho jazyka pre .NET Framework s označením F# spolu s jeho začlenením do svojho IDE Visual Studio.

Na začiatku septembra bola vydaná testovacia verzia s označením September 2008 Community Technology Preview, ktorá výrazne zlepšila integráciu do Visual Studia 2008 a zlepšila samotný jazyk a jeho knižnice.

Jazyk F# je funkcionálnym programovacím jazykom, ktorý uskutočnuje výpočet vyhodnocovaním funkcií namiesto explicitne definovaných krokov a zmien stavov premenných.

Pre niektoré typy problémov jasne popísateľné matematickými vzťahmi tak umožňuje F# a funkcionálne jazyky vo všeobecnosti výrazne rýchlejšie napísanie softvéru. F# ale obsahuje aj podporu pre objektovo orientované programovanie pre efektívnejšie písanie bežných programov.

F# je v súčasnosti k dispozícii ako samostatné SDK, ktoré sa po nainštalovaní integruje do Visual Studia. Aktuálnu CTP verziu je možné sťahovať tu.

Viac informácií o novom štvrtom jazyku po C#, J# a VB.NET podporovanom priamo Microsoftom v .NET je možné nájsť na MSDN.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

nepatri do .NET aj C++ ???
Odpovedať Hodnotiť:
 

existuje "managed C++" alebo oznacovane aj ako "C++.NET" .
Ale "C++" .NET jazykom nieje a nemoze byt.
C++ sa preklada priamo do nativneho kodu, ktory bezi na procesore. .NET sa preklada do CIL (Common Intermediate Language) (skorej znamej ako MSIL), ktory vykonava .NET Framework.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tie ich frameworky su take kktne prečo to nerobia v c++ všecko by bolo rychle a
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

suhlasim
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vidno ze o tom neviete nic.
Su urcite veci ktore by programatorovi v C++ trvalo dva tyzdne a ja to v C# spravim za 2 dni.
A ked sme pri frameworkoch, tak java ich ma ooomnoho viac.

pekny den
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

dalsi super programator v c++ a C#
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tipek ma pravdu, som linuxak jak svina, ale na tieto technologie sa z open source nic nechyta, cely *nix moze ist dpc.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zeby Java?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Java je v svojich zakladnych principoch rovna .NET-u
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vy trtdla, ja hovorim o ryhchlost pri instalovani alebo tak... kym bezny program nainstalujem za kratulinky cas, ta kym sa ten .NET program nainštaluje ta mi aj telenovela skonči !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

btw
C++:
allows header files and other class files to be included using the #include keyword.
C++:
supports the switch statement, and fall through.
C#:
supports inheritence, but not multiple, only 1 override per method/function/
C#:
does not support fall through in the switch statement, and i have not come across any replacement.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zdroj http://www.tech-recipes.com MEDZERA /computer_programming_tips1222.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co si tym teda chcel povedat.. uved mi priklad kedy MUSIS pouzit viacnasobnu dedicnost?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To som len kopiroval opytaj sa toho na tej stranke :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

A aj napriek tomu je to produktivnejsi jazyk.
Takym samozvanym expertom, ako si ty by sem mali zakazat pisat.

1. C# nema rozdeleny kod na headery a implementaciu, co je vyhoda, lebo netreba mat kod po roznych suboroch.
2. a 4. - v C# to je feature, pretoze sa nemoze stat, ze by programator zle ukoncil cyklus. To, ze C# neponuka miliardu moznosti ako napisat to iste, ale iba milion je jeho vyhodou.
3. Vsetky tieto problemy sa daju vyriesit SPRAVNYM pouzitim navrhovych vzorov, dedicnost od viacerych tried nebola zaradena do C# naschval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak.. (mimochodom to iste plati aj pre Javu). existuje velmi malo pripadov kedy je vhodne pouzit viacnasobnu dedicnost a aj vtedy sa to da urobit inym sposobom (napriklad interface)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bozz, co ta nuti komentovat k veciam, do ktorych sa nevyznas a prezentovat sa ako absolutneho tupca?

Program musi niekto napisat. A bud by to programoval niekolko mesiacov, musel sa sustredit na vsetky detaily, ktore so zameranim programu vobec nemusia suvisiet, alebo by to spravil vo vysokourovnovom programovacom jazyku/technologii ako napriklad .NET a Java. Pouzitie vysokourovnoveho jazyka vyrazne znizuje naklady na vyvoj a zvysuje stabilitu - je pravda, ze na ukor rychlosti a pamatovej narocnosti. Preto sa v tychto jazykoch nemaju robit vypoctovo narocne programy.

Na reagovanie na nepresnost, tvoje nepochopenie a uroven tvojich komentarov by bolo treba dalsi clanok, ale tebou tu bolo zabiteho uz moc casu. Ak ta zaujima, tak si o tom mozes precitat na velmi vela miestach, ale prosim neznizuj tu uroven tvojim vseumelstvom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty co posudzujes ludi???ked sam nevies o com pises.vy sa ohanate ze C++ a C# nie su na tej istej urovni a ja stym suhlasim.Tak mi povedz preco si napisal ze C# alebo Java su vysokourovnovym jazykom ked vysokourovnovy jazyk je c alebo c++ alebo basic, fortan,... . Vy chcete presvetcit C++ alebo ostatnych vysokourovnovy programatorov ze ste lepsi ako mi ale to je skor naopak skor ste horsi podla sprostosti ktore pisete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zatial si nevyvratil nic z toho, co som napisal.

Z tvojich reci je zrejme, ze nevies, co je vysokourovnovy a nizkourovnovy jazyk.
Dalej som nikde nehovoril, ze C# programator je lepsi ako C/C++ programator.

A pocuj, trepes tu somariny iba ty, lebo napisat ze C je vysokourovnovy jazyk - to je dost slusna kravina.

Neposudzujem tu ludi, iba posudzujem ako sa prezentuju (ak narazas na toho tupca - dokonca to tam je aj napisane)

Ok, kaslem na vas deticky (MSm a Bozzzz), kludne tu nicte uroven diskusii aj nadalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nizkourovnovy jazyk je len assembler lebo roby na naj nisej urovny , vysokourovny jazyk je napriklad C++. ja nie som sam co to tvrdi napr.Stephen Prata - Majstrovstva v C++ strana 3. ak chces ti mozem napista presny definiciu co je nizkourovny jazyka a vysokourovnvy jazyk.chces???
Odpovedať Hodnotiť:
 

ono tiez zalezi ako si definujes vysokourovnovy jazyk.. ano C sa povazoval za vysokourovnovy jazyk, ale stale pracuje na nizsej urovni ako Java/C#
Odpovedať Hodnotiť:
 

nooo mozno si len svina ... a na to ostane radsej zabudni :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co taka Java? Co si myslis odkial M$ kopiroval .NET architekturu vcitane C# alebo si myslis, ze to pochadza z ich dielne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Java .NET moc nedohana, ale je to v ec presvedcenia
Odpovedať Hodnotiť:
 

kedy už víde FAR CRY 2? na torrentoch to ešte nieje :(
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

C++ je velmi dobry a silny jazyk, vhodny v situaciach, kedy je potrebny extremny (alebo vsetok dostupny) vykon.
Ale zaroven ma aj vela nevyhod, a tymi su hlavne zlozitost, ktora casto vedie ku chybam ("regulernym" ako aj bezpecnostnym).

Ak sa programuje business logika nejakeho systemu, tak je dolezite hlavne to, aby to fungovalo spravne a vzdy.

Kecy o "spravnych programatoroch" prosim nevytahujte - podla podobneho principu by sa dalo povedat, ze "spravny clovek" zije v jaskyni a lovi drobnu zver holymi rukami (lebo to dokaze)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chces povedat ze programy napisane v C++ nefuguju spravne a vzdy.To ci tak funkuju zalazi na zloveku ktory ich pise a nie na jazyku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcem povedať, že je omnoho náročnejšie spraviť program, ktorý bude bežať správne a vždy v C++ ako vo vysokoúrovňových jazykoch.

Vývoj rovnako kvalitného systému by sa predĺžil a predražil. A pre aplikácie ktoré doslova nevyžadujú vysoký výkon je toto plytvanie.

Napríklad .NET a Java netrpia:
Memory leakmi (áno, zaberajú viacej pamäte, ale nemôžu sa tam stať memory leaky)
Buffer overflow


Stále neviem, prečo si tu ľudia myslia, že iba oni dokážu prísť na to, že vysokoúrovňové programovacie jazyky sú vlastne hlúposť. A že sú vlastne tie milióny analytikov, developerov sú úplne mimo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak dobre viem tak sa hry pisu vo vysokourovnovych jazykoch a nezda sa mi ze by nebezaly niejak spravne.co si tyka pretecenia zasobnika to sa da osetritnez.nezda sa mi ze chyby v pameti ze su az tak caste.Ja som uz videl aj spadnut NET aplikaci. takze to je tak asi jedno.ked programator chce do retazca ktory ma dlzku 512 nakopyrovat 513 bajtov je jasne ze mu to musi spadnut

Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, ci sa mam smiat alebo plakat.

Neviem, kde si prisiel na to, ze sa "hry" (asi myslis HL, Crysis a pod) pisu v .NET alebo Jave.
Dalej neviem, co maju spolocne hry s tym, o com sa tu bavi.
A taktiez nieje spadnutie aplikacie ako spadnutie aplikacie. .NET (aj Java) je proste omnoho bezpecnejsia.

Vsetko sa da osetrit, ide o to, ze vo vysokourovnovom jazyku/prostredi toho musis osetrit OMNOHO menej.

A nikde som nehovoril, ze vsetky .NET a Java aplikacie su bez chyby. Hovoril som o business logike velkych systemov a ze tam je dolezite hlavne aby to fungovalo spravne a takmer vzdy. Nehovoril som, ze sa to uplne dari, ale nieje nahoda, ze sa tieto veci v C++ proste nerobia.

Vobec nevies, o com hovoris. Alebo si niecomu z toho, o com vravim neporozumel.

Anyway, asi by bolo najlepsie na dsl.sk vypnut diskusiu, lebo sa v nej daju najst akurat tak kraviny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

piXus, nechapem naco sa trapis s reakciami, ked si to niekto skratka nechce nechat vysvetlit, tak je darmo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ocom hovoris??Ja som napisal ze sa hry robia v NET alebo Jave???kde??V C++ sa nerobia velke veci?? ty si skadial prisiel. Ked mi ukazes OS ktory je naprogramovany v OS ok.Alebo ty neberies OS za velku vec?? ved jasne ty to zvladne za 5 minut.Take lamy ako si ty len robia hambu programatorom to ze ty naklikas zo 5 funkcii si myslis ze je programovanie nie nieje.A ked si ti nepaci argumentaice tak tu nepis.aspon nebudem mat steba nervy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dakujem, pobavil si ma velmi moc :-D

chudacik, sak ta to dakedy naucia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna mozno este naucia ale ty si uz strateny pripad.
Odpovedať Hodnotiť:
 

c++ je objektove rozsirenie c a c# je uz pre .Net
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyzera to ako dobry krok. Funkcionalne prvky by mohli urychlit dost pomale objektove jazyky (C#, Java).
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem ako ty, ale haskell sa mi na vysokej nepozdaval :-D
no a netusim ako to dokaze nieco urychlit, mam dojem ze je to cisto interpretovatelne, ale teda zrejme to MS preklada nejakym zazrakom do binarnej podoby
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepaci sa mi C# a ani ziadne "jazyky" na podobnom principe. Podla mna C++ je na tolko vykony jazyk ze C# sa ani zdaleka nemoze s nim porovnavat. A navyse take jazyky existuju len pre win .ak chces napisat nieco zlozitejsie napr: ovladac alebo nieco pre iny OS prakticky nepouzitelne. Ale urcite si najde zastancov hlavne u "programatorov" ktorym sa zda C++ prilis zlozite a tazkopadne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no chcel by som ta vidiet, ako by si nejaku webstranku napisal v C++ ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tema je o programovacich jazykoch a nie o skriptovacich jazykoch
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No ASP.NET nie je skriptovanie ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co je ASP .NET spustas to v prehliadaci???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapi nic v zlom ale programovace jazyky delime na kompilovane a interpretačne...
kompilovane napr cečka a take tie čo sa vykompiluju do .exe suborov a pod.
interpretačne su <bozz>Opera rulez</bozz>, napr. html, zrejme php...
kompilovane su rychlejšie lebo su priamo prekladane do strojoveho kodu...
haf haf
Odpovedať Hodnotiť:
 

celkom suhlasim s tvojim vysvetlenim len tie interpretačne su vlastne sktriptovacie jazyky(php,JavaScript,ASP,...)jednoducho tie ktore su vedsinou vytvorene pre internet
Odpovedať Hodnotiť:
 

interpretacne su tie, ktore su "kompilovane" za behu. Preto su pomalsie.
ASP.NET je najskor skompilovany do .DLL suboru a potom spusteny (aj ked to je napriklad webstranka)
Odpovedať Hodnotiť:
 

trochu tomu rozumies ale nie tak celkom ;)
asp je skriptovaci jazyk
asp.net nie je skriptovaci jazyk,
hawk
Odpovedať Hodnotiť:
 

html nie je programovaci a ani skriptovaci jazyk ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

HTML ??? ty si odkial spadol?
Tak toto je hlod mesiaca, html je interpretacny jazyk :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

kto tu spomina skriptovacie jazyky? C# je podla teba skriptovaci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nieje ale s casti ho pripomina hlavne to ze ak chces spustit NET program musis mat nainstalovanu prislusnu kniznicu
Odpovedať Hodnotiť:
 

a hlavne nie kazdy programuje drivre ;-)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

to o ovladaci som pouzil len ako priklad nemusi to kazdy hned brat tak vazne.Ide len o to ze ked pouziem API s C/C++ program bude ovela rychlesi ako ten isty v C#
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nezmysel... nastuduj si veci potom pis do for...
hh, "ovela rychlejsi"...
hh, o kolko? o 200 rohlikov? daj nejake cislo, neh sa do teba poriadne obujem...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

zakladny program(1 dialog +2 tlacitka) v C# bez optimalizacie berie 10MB. V MFC + C++ berie server s 11 vlaknamy 3MB pamete tak isto bez optimalizacie. co je podla mna dost velky rozdiel.
ty si nastuduj ze co je rychlejsie ci API alebo .NET ale ked chces robit zo seba lamu len tak dalej ide ti to dobre
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokial viem hovoril si o rychlosti a nie spotrebe pamete.
vies, nie vzdy je klucova rychlost a kazdy jazyk sa hodi na nieco ine. ale to by si ako skilled c++ coder mal velmi dobre chapat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som len odpovedeal a dal som mu tu rychlost lebo podla rohlikov sa to zle pocita.rychlost zavisi aj od spotreby pamete ale hlavne od poctu riadkov v asm.co dost pochybujem ze program v NET budem mat menej ako program v API/c++ (rovnaky program).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je problém spraviť výkonný jazyk, ale taký jazyk aby developer pri jeho použití bol výkonný. Čiže nechajme C++ a Assembler pre 3D hry a Javu a PHP pre vebové aplikácie. A v Jave, C# alebo PHP nikto drajvre písať nechce, to môžeš byť kľudný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja nevravym ze nie ale co som mal skusenost s C# tak tam programator viac klika ako programuje to sa mi zda na skodu veci.ale to je len moj nazor ja som nechcel programovat preto aby som naklikal 10 funkcii napisal 2 riadky kodu a prelozil to a program bol hotovy
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No ty musis byt riadna guma:-D
.NET, Java poriadne urychluje pracu na zlozitych softveroch, informacnych systemoch a podobne. Tvorbu ovladacov sem neplet a ani nic podobne.
A to prave ide. Ak 10 ludi usetri 30 % casu na zlozitom systeme, tak je to obrovske usetrenie prostriedkov. Dalsia vec, na co by som sa ja trapil pisanim okrajovych metod, ked tie uz su zakomponovane v .NET framework-u? To na akom principe funguje zoznam, generticky list a podobne sa uci na vyske, tam si to mozes skusat kolko chces. Tu ide o rychlost. Mimochodom vela si asi zo C# nerobil, lebo by si vedel, ze ak tam chces vrazit kod, ktory ma byt "superrychly" mozes pouzit blok unsafe, kde priamo vytvaras kod v C++.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

typicky pristup tych ktory programuju v C# NIKDY nebudes lepsi ako ten programator ktory napisal prislusnu .NET kniznicu. Ked ti to staci tak ok. Efektivny programator ktory ma uz nieco odprogramovane vie tento cas ziskat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si banan. Tu nejde o to byt lepsim programatorom, ale napisat velke aplikacie rychlo a bezpecnejsie.
Pokial raz budes mat moznost pracovat na nejakom vacsom komercnom projekte tak to mozno pochopis. Zakaznikovy je jedno v com to je, ten to chce co najrychlejsie, najlacnejsie a najbezpecnesie. A teba ako dodavatela zaujima co ta to bude stat, ci budes musiet platit 10 "efektivnych" a skusenych programatorov pocas 2 mesiacov aby to urobili v c/c++ alebo to zmakne 5 priemernych za 1 mesiac v JAVE alebo C#.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

podla vasho nazora vyzera to tak ze pisanie aplikaci v API/MFC je take pomale ze sa to vobec neoplati. Ale to nieje vobec pravda skor vydim soft napisany v API alebo MFC a nie v NET co je dost zaujima lebo podla vas by to malo byt naopak. nech radsej windows robi lepsie OS a nie nove programovacie jazyky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudni na normal soft co mas na svojom PC. To je "par aplikacii". Si zober kolko veci sa robi na mieru resp sa davaju dokopy systemy priamo pre konkretneho zakaznika. Dovolim si tvrdit ze vacsina programatorov robi prave na komercnych projektoch specialne pre zakazinka, ked aspon cast sa prisposobuje na mieru. Nemusis pisat v .NET, mas tu JAVU ktora ma vacsi podiel.
A je uplne jedno co ty alebo ja vidime, pozri sa na cele odvetie co sa pouziva a mozno ti to dojde (celym myslim cely svet nielen SVK).
PS: Mozno keby ta nasadili na nejaky starsi system napisany v C/C++(500 000 riadkov) a poziadali ta aby si sa to za mesiac naucil a bol schopny to spravovat a opravovat, tak by si mozno pochopil vyhodu JAVY a .NET
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam taky pocit ze si myslis ze kde pisem program tak ho vzdy pisem od nuly ale co ked mam uz vlastnorucne napisane univerzalne knihovny ale triedy ktore vzdy vyuzivam a tym zrychlim programovanie a pricom nemusim pouzit zdrojak tretej strany???
Odpovedať Hodnotiť:
 

mat tak tvoje ego ze "nemusim pouzit kod tretej strany". podla toho co tu pises by som bol ochotny stavit gule na to ze ten "kod od tretej strany" bude efektivnejsi, rychlejsi, stabilnejsi a bezpecnejsi ako ten tvoj.

ale vobec, ked ziskas nejaku prax, mozno pochopis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nechaj ho.. mozno raz casom pochopi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyhoda c# a javy je to ze pouziva predprogramovane knihovny cize kod tretej strany.Co je na tom egoisticke?? To ze napisem pravdu je egoisticke???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved prave, kazdy si svoju funkcnost rozdeli do viac dll a to je nerozumne ? Prave naopak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

teraz krityzujes C++ alebo C# ???
Odpovedať Hodnotiť:
 

A C++ používa čo? Pokiaľ viem, tak predprogramované nižnice rôzneho pôvodu (prípona .lib), OS API zapúzdrené do .dll (na Windows), resp. frameworky typu OWL (Borland blahej pamäti), MFC či Net... :) Nikto si neprogramuje v C++ stdio.lib a podobné :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

chces povedat ze NET nepouziva kniznice???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcem povedať, že VŠETKY programovacie jazyky používajú knižnice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved ja s tym suhlasim ale ty tvrdis ze to nieje rozumne???
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlapce ty si riadna rura. tvoje argumenty su dost chabe. asi budes iba nejaky stredoskolsky student, ale ked raz vylezies z ulity tak pochopis,ze realny svet je o niecom inom. Cital som na tejto diskusii niekolko velmi dobrych reakcii na tvoju utopiu, skus sa nad tym zamysliet.

Firme je uplne jedno aky najsampopici kod si napisal. Pre nich to neznamena nic len to, ze si nad tym stravil viac casu zbytocne a v konecnom dosledku si neefektivny.

mozno to teraz neprijmes, ale casom zistis, ze to tak je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

webove apps v jave a c# su vcelku kool, php je dobre na drobne projektiky - pri vacsich uz dost ale dost pobolieva...
co sa tyka drajvrov pre windows, necudoval by som sa ak by v dohladnej dobe boli robene v .net. Poskytuje totiz mechanizmy (security, memory management) ktore sa pri drajvroch zidu.. aj ked tam si tiez skor predstavim c++/cli
Odpovedať Hodnotiť:
 

c++/cli je skor mozne ako C# lebo ak chces pisat ovladac musis zacat na nizkourovnovom jazyku potom pouzijes vysokourovnovy a az potom mozes pocit C#
Odpovedať Hodnotiť:
 

omyl: http://www.mono-project.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

tam je pisane ze sa v projekte pouziva C#,Java,Python ale nevidel som tam pisane ze co sa pouziva pre ktory jazyk. ako by si pouzil v realnom rezime C# alebo javu???
Odpovedať Hodnotiť:
 

osobne by som to moc nepouzival, je to skvele, ze niekto na tom robi, ale bohuzial este stale to nie je dostatocne dobre na komerne pouzitie. Ak si chces, ale spravit najstrov pre seba, tak to by slo, len sa s tym treba vyhrat. Ja som to skusal len na webove apklikacie pod linuxom a apache, ale nefungovalo to bohuzial tak dobre ako by bolo vhodne. Ale mono ide stale dopredu, tak dufam, ze raz to bude tak ako to ma byt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mono je komercne mrtvy projekt, pokial ho oficialne nezacne podporovat M$ ale keby ho zacal podporovat tak bude podporovat vlastne Linux platformu a to by si pod sebou rezal konar.
Odpovedať Hodnotiť:
 

K tomu asi len tolko: "The real programmers use FORTRAN." :)))

Odpovedať Hodnotiť:
 

si tupy, skompilovana java alebo c# su temer rovnako vykonne(rychle)(niekedy aj rychlejsie) ako skompilovane c++. Co sa vsak tyka programatorskej efektivity - su niekde uplne inde.
garbage collector, kvalitne base class libraries, zrozumitelne a intuitevne language constructs... tooly pre staticku analyzu a verifikaciu kodu,...
nemam co dodat.
kludne sa top v memory leakoch v hello worlde ked si pripadas ako geek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no urcite,takmer je okolko 500 000 riadkov alebo 5 000 000 kodu menej efektivne???funkcie v c sa povazuju na tolko efektivne ze pisanie v asm by bolo maximalne rovnoko efektivne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba niečo vedieť o použití direktívy using a o tom, že v projekte nevoláš kompletný .Net framework, ale iba jeho jednotlivé komponenty zapúzdrené do dll, čiže sa nevolá 5 miliónov riadkov na spustenie Net based programu, ale iba jeho pomerná časť.
A porovnávať efektívnosť funkcií v C s rutinami v asembleri je možné len preto, že väčšina C funkcií má kritické časti napísané v asembleri. Debugoval si vôbec niekedy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

si predstav ze hej. ty budes volat "len" 2 500 000 riadkov. ja zas "len" 500 000. co je viac??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, prečo pri C# a Net Framework argumentuješ miliónmi riadkov, keď tento je rozdelený do stoviek dll s počom riadkov kdesi od sto a viac, ktoré sú podľa potreby volané DYNAMICKY, tzn. keď ich program nepotrebuje, zníži sa counter a OS ich môže unloadovať. Dokonca v rámci dll môžu byť časti kódu označené ako preloaded, čiže sa natiahnu pri štarte knižnice a zvyšok podľa potreby.
Pri C/C++ a statických knižniciach, ktoré sú pre ne typické, si buď urobiť vlastné management loadovania modulov (s neodhadnuteľnou kvalitou) alebo sa ti to natiahne vcelku. Kúzlom nechceného je potom fakt, že pri "úspornom" C++ máš súčasne v pamäti viac riadkov kódu ako pri opovrhovanom C# :)
Ak robíš aplikáciu, ktorá má byť efektívna s ohľadom na funkcionalitu a náklady potrebné na jej napísanie a údržbu, vysokoúrovňové jazyky s podporou frameworkov sú jednoznačne lepším riešením.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za prve v C++ staticke kniznice niesu. Staticke knicnice(lib) a dynamicke kniznice(dll) su vo windowse.tak ze v tomto si vedla .si nemyl to ze ked C# nebezi na inych OS alebo platformach tak ostatne jazyky nemozu tiez.API umoznuje pouzivat aj lib aj dll je jen na vybere od programatora ktore si vyberie.Tak tiez vysokourovnovy jazyk je jazyk ktory sa pomocov compilatora prevadza na strojovy kod urciteho pc.a je nazavysli na platforme.tak ze C# toto nesplna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

robite si srandu ? "Podla mna C++ je na tolko vykony jazyk ze C# sa ani zdaleka nemoze s nim porovnavat."

Takze v prvom rade sa nedaju porovnavat.
A videl som aj uspesnu implementaciu gridoveho pocitania kde bol C# rychlejsi.

Inak, co znamena vykonny ?
To,ze v C# dokazem urcite veci napisat 5 krat rychlejsie ako programator C++ ? to je na zamyslenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to ze niekto pouzije funkciu a ineho progrmatora v takom rozsahu ze napisane programu trva 5 minut sa neda nazyvat programovanim. to ze ty pouzijes knihovny inych programatoroch zname ze ty tie veci nevies urobit alebo si na tolko leniny ze sa ti nechce ani jedna s tychto vlasnosti nie je chvalitebna.Vlastne programy napisane C# su viac menej napisane programy microsoftom a nie vami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to vobec nie je o tom.. ak potrebujes v svojom programe triedenie pouzijes radsej hotovu kniznicu (nad ktorou stravilo zopar ludi cas aby ju vyladili a optimalizovali), alebo si napises triedenie sam?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ide o to ake triedenie za prve.ale ano napisal by som ju naskor sam.A preco nie???aspon sa zdokonalim v programovani. Ale to je asi slaby argument pre vas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne ze pre vlastne potreby (vyuka a tak) je to samozrejme, ale pre realne aplikacie je urcite lepsie siahnut po nejakej kniznici.. Triedenie je len trivialny priklad. Co ak budes potrebovat vytvarat pdf subory, alebo enkodovat do jpeg-u, tiez si napises vlastnu implementaciu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

na to su uz hotove API. predpokladam ze aj NET pouzivam API len vy to nevydite lebo sa s tym nestretavate v praxi.alebo si myslis ze tie tisice funkcii prepisali do NET???
Odpovedať Hodnotiť:
 

iba tolko:
http://tinyurl.com/6xs6g6
Odpovedať Hodnotiť:
 

Svet IT nečaká na nič iné ako na ďalší nový programovací jazyk a k tomu ešte od božského Microsoftu. Ďalší, krok k nekompatibilite k neiteroperabilite atď. Zlomyselne dúfam, že ak tento jazyk vznikne tak sa neujme...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A vies o nejakej nekompatibilite medzi kniznicami vytvorenymi v jazykoch, ktore pouzivaju .NET? Ja nie, ale daj par prikladov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si robis srandu? Co tak "MS only"
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak to si teda dobry magor. Zjavne si v zivote nevidel .NET Framework ;)
Ty si len naprogramovany na to, ze kde sa vyskytne Microsoft, tak to musi byt nahovno a treba to automaticky zdrbat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

MS by sa mal radšej sústreďovať na zdokonaľovanie toho čo urobil a nie stále vymýšľať niečo nové.

Takto to už raz dodrbali s Vistou (niežeby radšej zdokonalili XP).
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pocuvaj ty McOdbornik. Vidno ze sa tomu trt rozumies. V com je taky .NET Framework 3.5 nedokonaly?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako pozeram, tu pise komentare plno ludi od fachu, co?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako vzdy :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

trt tomu rozumies, ty odbornik!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento jazyk je skvely a je jedno v com pises (hlavne aby so to ovladal), ja sa ho ucim a lubi sa mi ze ide trosku aj do technickej stranky PC (polia => RAM), inac bolo zistene aze americky koderi/studenti nevedia dobre programovat (slaba matika) lebo robia v Jave
Odpovedať Hodnotiť:
 

prezradim ti nieco, ak chces ist do technickej stranky PC tak programuj v Assembleri.. Mne naopak vyhovuju jazyky typu Java/C#, alebo aj skriptovacie (Python, Ruby), prave koli GC (a tiez ostatnym veciam).

Ale ako vsetci vieme, neexistuje ziadna strieborna gulka v oblasti programovacich jazykov..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna by mal programator patrit do skupiny ludy ktory poznaju pc velmi dobre po SW a HW stranke. ak si to nemyslis tak potom je nas pohlad na to kto je programator dost rozdielny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna zase, by mali programovacie jazyky abstrahovat od HW.. Zober si kolko roznych platforiem existuje. Nie je preto mozne aby programator kazdu z nich detailne poznal, preto je dobre ak to urobi niekto kto detailne pozna tu-ktoru platformu.. (napriklad JVM)
Odpovedať Hodnotiť:
 

stym suhlasim ale tiez by programator mal vediet ako funkuje platforma na ktorej hlavne programuje nevravim ze ked dostane jednu zakazku na ini platformu za sa ju musi hned ucit
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tym suhlasim zase ja :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

bavte sa o funkcionalnych jazykoch prosim
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som za. tu to zatial vyzera ako vojna medzi c++ a C# (java) :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale su tu magori, ktory nepochopia.
Aj C++ je skvely jazyk, aj C#, ja osobne programujem iba v C#,
ale kazdy je na nieco ine. co je lepsie na kosenie travy ? motorova pila ? preco nie, ved ta je vykonejsia :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uz sa tesim na M$ asm# :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to nepopjde, z principu objektoveho programovania a udrzania sa nad urovnou kniznic .NET
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tým, že asm# nemôže byť v hierarchii nad Net fw, súhlasím. Ale s objektovosťou asm by som bol opatrný - začiatkom 90. rokov dvaja maníci urobili objektový asembler, napísali v ňom OS, tuším sa volal Geo, na CPU 286 dokázal úžasné kúsky. Kúpil to HP a zavrela sa nad ním voda ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem o com sa bavite, ked aj tak je najlepsi ABAP :-D:-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepsi jazyk bol QBasic, co bol v MSDOS-e :)) a hlavne ta open-source aplikacia gorilla.bas
:))
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani nespominaj, s Qbasicom som zacinal ked som bol este maly fagan.. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kokos. Prispevkov tu je ako keby tema mala nazov "Nova Beta verzia Opery". Aj podla prispevkov sa da zisti kolko mame skvelych programatorov na Slovensku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja pisem v assembleri a nechvalim sa tym, kolki z vas viete pisat rovno assembler ? zacinal som Basicom potom Z80, c a c++ su dobre pomocky, interpretacne su lahke a neviem preco ich tu spominate. viete ako dlho mi trva nez v asm napisem husenicu ? dlho. v tomto je basic velmi uzitocny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja viem asm. len v nom aktivne nepisem lebo mi staci efektivnost C funkcii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co poviete na jazyk Peugeotu 308?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas 5 bodov :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja F# urcite pouzivat nebudem. nemam rad taketo jazyky, pozrel som si "F# in 20minutes part1" a nie je to moja salka kavy.

Dalsi level je potom uz len asi Prolog#.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár